Autor Wątek:  Pytanie do zawodu- Maszynisty  (Przeczytany 42687 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline oko

  • Wiadomości: 283
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Pytanie do zawodu- Maszynisty
« Odpowiedź #30 dnia: 25 Czerwca 2009, 22:36:31 »
Ja o zdrowie się nie martwię,najbardziej stresujące są psychotesty wg. mnie i te zadania bezsensowne,aczkolwiek trzeba nieraz ostro pogłówkować;] następne badania mam naszczęście za 5 miesięcy;] My mamy badania co roku a psychotesty co 2 lata chyba.

Offline Quork QTar

  • Wiadomości: 201
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Pytanie do zawodu- Maszynisty
« Odpowiedź #31 dnia: 25 Czerwca 2009, 22:40:01 »
A wy macie TRAXX-y??? To przeciez one wspolpracuja z DoStosami, czy jak one tam sie w Polsce nazywaja, BIP. (Zreszta nawet ten sam producent, Bombardier)
Zostan, Neda/Spojrz na to miasto
Na wstrzesione fundamenty palacow/Na wysokosc platanow Teheranu
Zwa nas "kurzem", a jesli maja racje/Zanieczyscmy powietrze gnebicielom
Nie idz, Neda

Offline Piotrek

  • Wiadomości: 888
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Pytanie do zawodu- Maszynisty
« Odpowiedź #32 dnia: 25 Czerwca 2009, 22:42:07 »
W jednym zamykasz okna, żeby nie słychać oporów, a w drugim włączasz klimę i nie ma takiego huku, wygodne fotele ...

Jak można słyszeć opory rozruchowe, skoro nie wydają z siebie żadnego dźwięku :-) ?




   « Dodano: 25 Czerwca 2009, 22:47:32 »
Wybaczcie, że ciągnę dalej off top. 95% mechaników których spytasz się jaką maszyną wolą dłużej jeździć, powiedzą że 4E. Kto  chce żebym uzasadnił, to na razie nie teraz - kąpiel ;)

Ok., więc tak zapytam z ciekawości, jakie udogodnienia ma 4E, których nie ma 303E, skoro "niby" większość maszynistów woli niskie numery ?
« Ostatnia zmiana: 25 Czerwca 2009, 22:47:32 wysłana przez Piotrek »

Offline mechatronik

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2416
  • Kierownik sekcji napraw lokomotyw
    • Zobacz profil
    • Filmy kolejowe
  • Otrzymane polubienia: 172
Odp: Pytanie do zawodu- Maszynisty
« Odpowiedź #33 dnia: 25 Czerwca 2009, 23:48:58 »
Jak można słyszeć opory rozruchowe, skoro nie wydają z siebie żadnego dźwięku :-) ?
Słychać je jak 'skwierczą' przy wyższych prądach ;-).

Co do opinii o wyższości 4E nad 303E (jeśli chodzi o komfort jazdy) to nigdy się z takim stwierdzeniem nie spotkałem.
Maszyniści z którymi rozmawiałem zawsze chwalili 'siódemki' ale nigdy nie padło stwierdzenie, że 303E jest lepsze/gorsze od 4E.
Zupełnie nie miało to znaczenia. Jeśli chodzi o komfort pracy to one praktycznie się nie różnią. Jestem bardzo ciekaw skąd wzięła się opinia, że 4E jest 'lepsze' od 303E.
/OT
Autoryzacja: M62, M62Ko, M62M, BR231, BR232, BR233 060DA, TEM2, S200, t448p, SM42, SM30, SM03, SA105, SA108, SA132, SA134
EU07 (4E, 303E), ET21 (3E/1, 3E/1M), ET22, 111Ed, E4MSU, ES64F4, E186, E189, E140, E181, E182, E183, ET40, EN57, EN57AKW, EN76

Offline Wdowa94

  • Wiadomości: 93
  • Elektro-Informatykowy MK
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Pytanie do zawodu- Maszynisty
« Odpowiedź #34 dnia: 26 Czerwca 2009, 07:20:25 »
Ja bym jeździł wszystkim- dlamnie pociąg, to pociąg, jak mi niewygodnie, to jade na stojąco, ale kur... cholera nie moge :/
Gdyby MaSzyna działała na ATi....
...świat byłby piękny

Offline El Mecánico

  • Wiadomości: 1067
  • Dawniej El Driver
    • Zobacz profil
    • Stowarzyszenie POLARIS - OPP
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Pytanie do zawodu- Maszynisty
« Odpowiedź #35 dnia: 26 Czerwca 2009, 08:01:51 »
To zapytaj kolegę @Sakoriusa, czy pozwoli na oblot Drezyluchem:D
www.polaris.org.pl
www.ciemneniebo.pl
MaSzyna_LD w trakcie tworzenia...

Offline Piotrek

  • Wiadomości: 888
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Pytanie do zawodu- Maszynisty
« Odpowiedź #36 dnia: 26 Czerwca 2009, 09:36:09 »
Słychać je jak 'skwierczą' przy wyższych prądach ;-).

Tylko, że ten dźwięk przy wyższych prądach i tak zagłuszają wentylatory oporów rozruchowych i przetwornica :)

Offline uetam

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2641
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 6
Odp: Pytanie do zawodu- Maszynisty
« Odpowiedź #37 dnia: 26 Czerwca 2009, 09:36:56 »
To zapytaj kolegę @Sakoriusa, czy pozwoli na oblot Drezyluchem:D
Ja to by sie bal pozwolic :>

Offline jageer

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1410
  • Jak Sz to tylko na Tm....
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 48
Odp: Pytanie do zawodu- Maszynisty
« Odpowiedź #38 dnia: 26 Czerwca 2009, 09:37:41 »
Cytuj
Jak można słyszeć opory rozruchowe, skoro nie wydają z siebie żadnego dźwięku :-) ?

Ogólnie chodziło mi o to jak się lokomotywa rozpędza :) pomyliło mi się z wentylatorami i przetwornicą :D mój błąd. Poza tym te blachy w środku jak się nagrzeją i się jedzie pod słońce to masakra jest. Może siódemka była kiedyś szczytem marzeń nie jednego mecha. Niektórzy piszą, że chętnie by jeździli tym co im dadzą ... ja po 2 kursach ze znajomym ciężarówką do Hiszpanii wiem, że jakimś jelczem, albo starem bym się tam nie wybrał :D (kiedyś jeżdżono) Tak więc komfort pracy do podstawa :D
Musi to robić delikatnie, bo jak nie umie to semafor opadnie...

Offline Wdowa94

  • Wiadomości: 93
  • Elektro-Informatykowy MK
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Pytanie do zawodu- Maszynisty
« Odpowiedź #39 dnia: 26 Czerwca 2009, 21:20:24 »
Dzisiaj z sąsiadem miałem szychtę EN57, to kabina potrafi się naprawdę nagrzać.
Tylko jest coś dziwnego_- wszystkie semafory rozróżniałem (gdy byłem przed nastawnikiem), co jest baaardzo dziwne (powinienem nie odróżniać czerwonego od pomarańczowego).

Zacznij pisać poprawnie.
Zmoderowano.
ZiomalCl
« Ostatnia zmiana: 27 Czerwca 2009, 00:20:40 wysłana przez ZiomalCl »
Gdyby MaSzyna działała na ATi....
...świat byłby piękny

Offline Quork QTar

  • Wiadomości: 201
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Pytanie do zawodu- Maszynisty
« Odpowiedź #40 dnia: 26 Czerwca 2009, 21:37:54 »
Wiesz co, sam wiesz ze czerwonego od pomaranczowego nie odroznisz? To w takim razie sie przychylam temu co tu ktos powiedzial, ze powinienes przez poczucie odpowiedzialnosci za pasazerow czy za towar nie robic tego; nawet jak by testy pozwolily.
Odroznic mogles, bo czerwona zarowa, oidp, w Polsce zawsze jest trzecia od gory.
Zostan, Neda/Spojrz na to miasto
Na wstrzesione fundamenty palacow/Na wysokosc platanow Teheranu
Zwa nas "kurzem", a jesli maja racje/Zanieczyscmy powietrze gnebicielom
Nie idz, Neda

Offline _KAT_

  • Wiadomości: 425
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Pytanie do zawodu- Maszynisty
« Odpowiedź #41 dnia: 26 Czerwca 2009, 21:41:03 »
Skoro powinieneś nie odróżniać, to powinieneś nie jechać :]
« Ostatnia zmiana: 27 Czerwca 2009, 00:21:04 wysłana przez ZiomalCl »

Offline mechatronik

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2416
  • Kierownik sekcji napraw lokomotyw
    • Zobacz profil
    • Filmy kolejowe
  • Otrzymane polubienia: 172
Odp: Pytanie do zawodu- Maszynisty
« Odpowiedź #42 dnia: 26 Czerwca 2009, 21:50:16 »
Bez obrazy @Wdowa94, ale wolałbym żebyś na jazdę się nie dostał..., tak dla wspólnego dobra... .
Ja rozumiem marzenia, zapędy itd ale czasem trzeba zachować się jak mężczyzna i przyznać: "nie nadają się do tego zawodu".
Gdyby mnie się nie udało przejść badań to próbowałbym na warsztacie, a jak tam też bym się nie dostał to zrezygnowałbym z kolei... .
Trzeba mieć jakąś alternatywę. Nie wolno dla własnego 'dobra' narażać innych ludzi i sprzętu.
Bywały przypadki, że w pełni zdrowi maszyniści popełniali błędy. A co dopiero osoba, która jak sama przyznała :
Cytuj
powinienem nie odróżniać czerwonego od pomarańczowego
Wolę, żeby takie osoby nie pracowały za nastawnikiem... .
Sorka, że tak to podsumowałem ale takie jest życie.
Autoryzacja: M62, M62Ko, M62M, BR231, BR232, BR233 060DA, TEM2, S200, t448p, SM42, SM30, SM03, SA105, SA108, SA132, SA134
EU07 (4E, 303E), ET21 (3E/1, 3E/1M), ET22, 111Ed, E4MSU, ES64F4, E186, E189, E140, E181, E182, E183, ET40, EN57, EN57AKW, EN76

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6163
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 865
Odp: Pytanie do zawodu- Maszynisty
« Odpowiedź #43 dnia: 26 Czerwca 2009, 22:05:27 »
Odroznic mogles, bo czerwona zarowa, oidp, w Polsce zawsze jest trzecia od gory.
Zwłaszcza w semaforach dwukomorowych i innych ;)
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline Patrykos

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4511
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 9
Odp: Pytanie do zawodu- Maszynisty
« Odpowiedź #44 dnia: 26 Czerwca 2009, 22:18:36 »
Odroznic mogles, bo czerwona zarowa, oidp, w Polsce zawsze jest trzecia od gory.
Zdziwiłbyś się :D
Pozdrawiam, Patryk
https://www.facebook.com/WarsztatPatrykosa
Węgrom gratulujemy Ikarusa.

Offline Wdowa94

  • Wiadomości: 93
  • Elektro-Informatykowy MK
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Pytanie do zawodu- Maszynisty
« Odpowiedź #45 dnia: 26 Czerwca 2009, 22:20:55 »
Wiem, że niemam szans już na maszynistę i teraz niemogę sobie wymyślić zawodu, a za rok trzeba szkołe wybrać...
Gdyby MaSzyna działała na ATi....
...świat byłby piękny

Offline AtapiCl

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4426
    • Zobacz profil
    • O warszawskiej części linii kolejowej nr 7 Warszawa – Lublin i nie tylko ;)
  • Otrzymane polubienia: 212
Odp: Pytanie do zawodu- Maszynisty
« Odpowiedź #46 dnia: 26 Czerwca 2009, 22:23:16 »
Zwłaszcza w semaforach dwukomorowych i innych ;)

No właśnie. Nie jest trzecia od góry. Nawet na pięciokomorowych są w różnych komorach.

Offline Wdowa94

  • Wiadomości: 93
  • Elektro-Informatykowy MK
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Pytanie do zawodu- Maszynisty
« Odpowiedź #47 dnia: 26 Czerwca 2009, 22:23:53 »
Skoro powinieneś nie odróżniać, to powinieneś nie jechać :]

Według mojego rozpoznania, nie powinienem, ale jeszcze się skocze do okulisty, i się upewnie :D
Gdyby MaSzyna działała na ATi....
...świat byłby piękny

Offline Mihau

  • Wiadomości: 1696
  • Grafika - brak ciągnie z procka
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 17
Odp: Pytanie do zawodu- Maszynisty
« Odpowiedź #48 dnia: 26 Czerwca 2009, 22:26:10 »
To ja Ci powiem. Daj spokój bo jeszcze kogoś zabijesz.
Strażak-ratownik, kierowca OSP Susz

Offline libertyn89

  • Wiadomości: 2002
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Pytanie do zawodu- Maszynisty
« Odpowiedź #49 dnia: 26 Czerwca 2009, 22:26:39 »
Wiem, że niemam szans już na maszynistę i teraz niemogę sobie wymyślić zawodu, a za rok trzeba szkołe wybrać...

To idz na jakis profil ogolny. Da ci to potem szersze pole manewru. Pamietaj, ze nie jest latwo wybrac po gimnazjum taki profil, ktory na 100% przyda ci sie potem do pracy.
Pozdrawiam, Karol

Offline Darth Luk

  • Wiadomości: 367
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Pytanie do zawodu- Maszynisty
« Odpowiedź #50 dnia: 26 Czerwca 2009, 22:33:43 »
Tylko jest coś dziwnego- wszystkie semafory rozróżniałem (gdy byłem przed nastawnikiem) co jest baaardzo dziwne (powinienem nie odróżniać czerwonego od pomarańczowego)

Co jak co ale czytając takie teksty można się zacząć bać jeździć pociągiem, wszczególności, że sądząc po nicku masz 15 lat i mechanik dał Ci prowadzić (jestem w stanie jakoś zrozumieć osobę pełnoletnią w pełni odpowiedzialną za swe czyny) no sorry, ale Ty nawet odpowiedzialny nie jesteś skoro wiedząc (czy nie mając pewności) co do swojego wzroku siadzasz na nastawnikiem i prowadzisz pociąg, którego wykolejnie mogłoby mieć za sobą fatalne skutki w postaci nawet kilkunastu ofiar śmiertelnych. A sam krzyczysz w temacie Pociąg vs pojazdy drogowe /- z cyklu wypadki na przejazdach:
Poprostu- są ludzie i pacany
...gdzie co najwyżej pacany zabiją siebie i swoich najbliższych którzy moga wywrzeć jakąś presję na kierowcy by tego nie robił (np. nie przejeżdzał na czerwonym)
Tyle odemnie na chwilę obecną...
Zapraszam na Mgławicę Mocy http://mglawicamocy.pl

Offline jageer

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1410
  • Jak Sz to tylko na Tm....
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 48
Odp: Pytanie do zawodu- Maszynisty
« Odpowiedź #51 dnia: 27 Czerwca 2009, 18:12:26 »
Wiem, że niemam szans już na maszynistę i teraz niemogę sobie wymyślić zawodu, a za rok trzeba szkołe wybrać...

Ja też żałuję, że nie poszedłem do technikum kolejowego, ale nie płaczę. Też chciałem być maszynistą... poszedłem na informatykę, z której nie jestem zadowolony w 100% , jednak swoją przyszłość widzę w komputerowych systemach SRK :) (może się uda) Uwierz, mi że nie raz zmienisz zdanie co chcesz robić w życiu...
Musi to robić delikatnie, bo jak nie umie to semafor opadnie...

Offline EU07-483

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2307
  • EU07-483
    • Zobacz profil
    • Super spółka :)
  • Otrzymane polubienia: 168
Odp: Pytanie do zawodu- Maszynisty
« Odpowiedź #52 dnia: 27 Czerwca 2009, 19:30:04 »
Gdyby mnie się nie udało przejść badań to próbowałbym na warsztacie, a jak tam też bym się nie dostał to zrezygnowałbym z kolei...

Widać, że jeszcze nie pracowałeś na warsztacie - myślę, że po kilku dniówkach nie będziesz już taki chętny. No chyba, że jesteś tak 'nawiedzony', że w pracy na kolei nie będzie przeszkadzać Ci nic.
Jak będę duży zostanę maszynistą!

Offline oko

  • Wiadomości: 283
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Pytanie do zawodu- Maszynisty
« Odpowiedź #53 dnia: 27 Czerwca 2009, 19:48:35 »
Powiem wam jedno. Też marze o tym żeby zostać maszynistą. Na razie pracuje jako ustawiacz. Czytając posty niektórych z was młodych ludzi,zastanawiam się czy naprawdę zdajecie sobie sprawę z czym wiąże się praca na kolei. Sam gdy zacząłem pracować doszło do mnie parę spraw które mnie nie może nie zniechęciły ale dały dużo do myślenia. Ktoś pisząc, że wie że praca jest odpowiedzialna tak naprawdę tego nie wie jak bardzo jest ona odpowiedzialna. Sama jazda to nie wszystko. To fajnie wygląda itd. W zasadzie ścigają cię o każdą "pierdółke". Dostać wyjaśnienie i -50% to żaden problem. Nie mówię już o tym że chwila nie uwagi i można narobić takich start że się w głowie nie mieści. Przykład: Kolega cofał z wagonami. Nie wiem jak jemu jako ustawiaczowi umknęło to że nie spojrzał jak wajcha leży. Uderzył wagonami w drugie przy 20km/h. Straty 150tyś... Nie mówię o innych sytuacjach jakie występują na kolei że człowiekowi serce do gardła podskakuje. Np. Cofam ze składem, zatrzymuje się wychodzę z wagonu a nagle patrze obok składu leży zakrwawiony chłopak....Ja go potrąciłem?? ale jak skoro nic nie widziałem żeby po torach mi chodził.... i stres na maxa i wyjaśnienia. Okazało się ,że wyskakiwał z wagonu mi z drugiej strony i nie widziałem tego. było to na torach odstawczych i nie miał prawa tam przebywać więc jakoś po kościach się rozeszło. Więc chłopaki naprawdę dobrze przemyślcie swoje decyzje. Ja nie żałuje mimo to że mało płacą , jest praca stresująca, chodzisz np w wigilie i inne święta do pracy itd. Marzenia marzeniami,ale rzeczywistość jest zupełnie inna.
Może jakiś maszynista albo inny pracownik się wypowie na ten temat żeby trochę uświadomić naszych młodszych kolegów:) Nie chce was straszyć czy zniechęcać tylko pokazać jak jest naprawdę i co was czeka;]  Świat należy do odważnych:)
« Ostatnia zmiana: 27 Czerwca 2009, 19:54:54 wysłana przez oko »

Offline mechatronik

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2416
  • Kierownik sekcji napraw lokomotyw
    • Zobacz profil
    • Filmy kolejowe
  • Otrzymane polubienia: 172
Odp: Pytanie do zawodu- Maszynisty
« Odpowiedź #54 dnia: 27 Czerwca 2009, 20:07:34 »
Gdyby mnie się nie udało przejść badań to próbowałbym na warsztacie, a jak tam też bym się nie dostał to zrezygnowałbym z kolei...
Widać, że jeszcze nie pracowałeś na warsztacie - myślę, że po kilku dniówkach nie będziesz już taki chętny. No chyba, że jesteś tak 'nawiedzony', że w pracy na kolei nie będzie przeszkadzać Ci nic.
Właśnie pracowałem :). I wierz mi, że pod względem techniki jestem baaardzo nawiedzony. Robiłem różne rzeczy począwszy od napraw samochodów, projektowania i wykonywania urządzeń elektryczno-elektronicznych po kopanie dołów pod kable energetyczne i późniejsze przeciąganie 'żyłek'. Co by nie mówić to kolej najbardziej przypadła mi do gustu. Mimo, że są problemy (szczególnie zimą) z ogrzewaniem na hali to i tak robi się tam całkiem sympatycznie. Nie wiem czy istnieje zawód powiązany z techniką (mechanika, elektryka, elektronika) który by mi nie przypasował :). Swego czasu chciałem iść na tych co czyszczą izolatory na liniach NN i o mało co bym się załapał na przyuczenie. Ale niestety doszło do redukcji kadry no i nie wypaliło... :|.

Po prostu od małego 'kocham' technikę i tym żyję. A czy to kolej, energetyka, czy inna 'gałąź' nie ma znaczenia. Gorzej na budowie się pracuje jak trzeba worki dźwigać albo gruz wywalać przez 8-10h dziennie... .
« Ostatnia zmiana: 27 Czerwca 2009, 20:14:11 wysłana przez mechatronik »
Autoryzacja: M62, M62Ko, M62M, BR231, BR232, BR233 060DA, TEM2, S200, t448p, SM42, SM30, SM03, SA105, SA108, SA132, SA134
EU07 (4E, 303E), ET21 (3E/1, 3E/1M), ET22, 111Ed, E4MSU, ES64F4, E186, E189, E140, E181, E182, E183, ET40, EN57, EN57AKW, EN76

Offline jageer

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1410
  • Jak Sz to tylko na Tm....
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 48
Odp: Pytanie do zawodu- Maszynisty
« Odpowiedź #55 dnia: 27 Czerwca 2009, 20:28:29 »
Gdyby mnie się nie udało przejść badań to próbowałbym na warsztacie, a jak tam też bym się nie dostał to zrezygnowałbym z kolei...

Widać, że jeszcze nie pracowałeś na warsztacie - myślę, że po kilku dniówkach nie będziesz już taki chętny. No chyba, że jesteś tak 'nawiedzony', że w pracy na kolei nie będzie przeszkadzać Ci nic.

I to całe sedno tego tematu, jest super i w ogóle wymarzona praca....  Ale jak przyjdą pierwsze trudy to większość osób wymięka... (oczywiście nie mówię, że wszyscy) Fajnie to może jest jak idziesz sobie pojeździć po znajomości czy coś, ale jak przyjdą służby w święta czy coś ?? Nie wiem ile się zarabia na PKP, ale też miałem takie zdanie kiedyś: "Mogę być kierowcą ciężarówki nawet za darmo pracować".... lecz głębsze zapoznanie się z zawodem troszkę mi zmieniło pogląd, a szczególnie za coś trzeba żyć.
Musi to robić delikatnie, bo jak nie umie to semafor opadnie...

Offline Mihau

  • Wiadomości: 1696
  • Grafika - brak ciągnie z procka
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 17
Odp: Pytanie do zawodu- Maszynisty
« Odpowiedź #56 dnia: 27 Czerwca 2009, 20:35:43 »
Ale tak jest z każdym zawodem. Ja zanim siadłem z kółko(jestem kierowcą) mało się nie zes...em jak miałem gdzieś jechać ciężarówką. Teraz czasami ma się tego dość i chciało by się rzucić to wszystko. Długie oczekiwanie na załadunek, pędzenie na złamanie karku napięte terminy... Żeby mieć satysfakcję z pracy którą chcieliśmy wykonywać i mięć z tego nadal satysfakcję po jakimś czasie to trzeba tą robotę naprawdę lubić. Ja swoją lubię choć za jakiś czas jeśli będzie możliwość pojdę na kurs pomocnika maszynisty a potem maszynisty i daj Boże spotkamy się gdzieś na stalowym szlaku.
Pozdrawiam.
Strażak-ratownik, kierowca OSP Susz

Offline Mariusz1970

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3925
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 277
Odp: Pytanie do zawodu- Maszynisty
« Odpowiedź #57 dnia: 27 Czerwca 2009, 21:24:50 »
Chyba jedynymi zajęciami, gdzie jest fajna zabawa, dużo płacą i ma się dużo przywilejów, to bycie posłem, senatorem. Odpowiedzialność się rozmywa, można chrzanić głupoty, a kasa leci....

Offline EU07-457

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1475
  • dyrektor lokomotywy
    • Zobacz profil
    • Paweł Telega - fotografia kolejowa
  • Otrzymane polubienia: 5
Odp: Pytanie do zawodu- Maszynisty
« Odpowiedź #58 dnia: 28 Czerwca 2009, 13:27:39 »
Tak, generalnie na wszystko fajnie się patrzy z boku. Jestem pewien, że nawet "nawiedzonym" czasami różne myśli przychodzą do głowy. Swoją przygodę z koleją zaczynałem na warsztacie - pracowałem przy przeglądach okresowych ET40 i ET22. Mnie się bardzo podobało, ale dla tych, którzy myślą, że zawsze i wszystko jest "cacy" grubo się mylą. Latem strasznie gorąco, zimą przy naprawdę dużych mrozach musieliśmy po pół godziny pracy wracać do kanciapy, bo nie szło wytrzymać. Nie daj Boże trafić w takie mrozy pracę przy silnikach trakcyjnych - na ET40 siadało się na niego okrakiem i tyłek mało co nie przymarzał do obudowy ;) Z kolei przy przeglądzie silników z kanału zimno było niemiłosiernie, poza tym wyższe osoby miały problemy, bo kanał był po prostu zbyt płytki. Czasami się zdarzało, że wchodząc do kanału oglądaliśmy niezbyt sympatyczne widoki, gdzie przez całą sekcję pod pudłem były szczątki dzików czy saren, a otwierając klapy inspekcyjne wypadało z nich mięso...ot, uroki pracy na warsztacie.
Po 3 latach załapałem się na stanowisko dyspozytora. Praca w turnusie, przysłowiowy "świątek, piątek i niedziela", praca w nocy. Wszystko fajnie, jednak praca dość stresująca szczególnie, gdy widzisz, że zapis maszynistów, który masz na daną dobę nie pokryje jadących pociągów i musisz si gimnastykować kim obsadzić pociągi. Praca jednak jest bardzo ciekawa i właściwie każda służba jest inna.
Teraz jestem dyspozytorem koordynatorem i jest taki nawał pracy, że niekiedy śniadanie przynoszę do domu. Praca również w turnusie. Pod sobą mam wszystkie placówki dyspozytorskie z całego CT (Bydgoszcz Gł., Bydgoszcz Wsch., Inowrocław, Grudziądz, Sierpc), także generalnie telefony nie milkną i zawsze ktoś coś od Ciebie chce...
Mimo wszystko zachęcam "nawiedzonych" do pracy na kolei - reszta moim zdaniem prędzej czy później odpadnie. Do tego typu pracy potrzebna jest z całą pewnością pasja...

Offline Wdowa94

  • Wiadomości: 93
  • Elektro-Informatykowy MK
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Pytanie do zawodu- Maszynisty
« Odpowiedź #59 dnia: 28 Czerwca 2009, 17:32:39 »
Co do kanałów w hangarze, to sie zgadzam, że płytkie, jak wszedłem pod EU07 to prawie niema miejsca, żeby sie wyprostować
Gdyby MaSzyna działała na ATi....
...świat byłby piękny