Autor Wątek:  Pomysł na lepszą grafikę  (Przeczytany 8873 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Wdowa94

  • Wiadomości: 93
  • Elektro-Informatykowy MK
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Pomysł na lepszą grafikę
« dnia: 20 Czerwca 2009, 04:53:02 »
Mam mały pomysł, ale potrzebne były by do tego jeszcze 2 osoby.
Otóż

Najłatwiejszym sposobem jest ENBseries, ale on tylko dodaje pare efektów. Ja chciałbym zedytować  cały engine graficzny i przerobić z DX7 na DX8 a później DX9.
Najważniejszą rzeczą będą shadery i oświetlenie.

Co o tym sadzicie i kto byłby chętny do roboty?
Gdyby MaSzyna działała na ATi....
...świat byłby piękny

Offline adsim

  • Moderator
  • Wiadomości: 3934
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 12
Odp: Pomysł na lepszą grafikę
« Odpowiedź #1 dnia: 20 Czerwca 2009, 09:12:01 »
Witam. Jesteś tu nowy, może zapoznałbyś się najpierw z forum i symulatorem, a potem składał takie propozycje. To co napisałeś jest niewykonalne ponieważ:
- symulator nie używa DX, tylko OpenGL,
- od lat ta wersja symulatora nie jest już oficjalnie rozwijana.
(: ɯɐıʍɐɹpzod

Offline Wdowa94

  • Wiadomości: 93
  • Elektro-Informatykowy MK
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Pomysł na lepszą grafikę
« Odpowiedź #2 dnia: 20 Czerwca 2009, 16:41:33 »
Można podmienić rendering z OpenGL na DX. Jest to bardzo długe, ale z dobrymi efektami.
Pierwszym plusem byłaby większa płynność (wzrost FPS nawet dwukrotny)
Gdyby MaSzyna działała na ATi....
...świat byłby piękny

Monczan_SP32

  • Gość
Odp: Pomysł na lepszą grafikę
« Odpowiedź #3 dnia: 20 Czerwca 2009, 16:43:19 »
Masz pomysł, uważasz, że "można by" - to zrób, sprawdź, czy faktycznie działa i pochwal się efektami.

Offline AtapiCl

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4426
    • Zobacz profil
    • O warszawskiej części linii kolejowej nr 7 Warszawa – Lublin i nie tylko ;)
  • Otrzymane polubienia: 212
Odp: Pomysł na lepszą grafikę
« Odpowiedź #4 dnia: 20 Czerwca 2009, 16:46:10 »
Spytam wprost... Liczysz, że ktoś Ci udostępni źródła symulatora? Zapomnij.

EOT.

Offline Quork QTar

  • Wiadomości: 201
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Pomysł na lepszą grafikę
« Odpowiedź #5 dnia: 20 Czerwca 2009, 16:58:39 »
Można podmienić rendering z OpenGL na DX.
a) Micro$oft Ci placi zeby propagowac system, ktory jest gorszy, ale za to nie da sie na Linuksie zrobic (Wine nie da rady DX, dlatego LS3D nie dziala na Linux)?
b) Tak, wyzszy FPS - bo tekstury w DX moga miec najwyzej 512*512/480*480, wdg. dokumentacji tylko 256*256/240*240, a MaSzyna korzysta z do chyba 4096*4096 (czy to ma sens to inne pytanie).
Zostan, Neda/Spojrz na to miasto
Na wstrzesione fundamenty palacow/Na wysokosc platanow Teheranu
Zwa nas "kurzem", a jesli maja racje/Zanieczyscmy powietrze gnebicielom
Nie idz, Neda

Offline Wdowa94

  • Wiadomości: 93
  • Elektro-Informatykowy MK
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Pomysł na lepszą grafikę
« Odpowiedź #6 dnia: 20 Czerwca 2009, 18:39:56 »
Hmm...
Widze, że wszyscy sa negatywnie nastawieni.

A co powiedzą userzy Windowsa?
Gdyby MaSzyna działała na ATi....
...świat byłby piękny

Offline Quork QTar

  • Wiadomości: 201
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Pomysł na lepszą grafikę
« Odpowiedź #7 dnia: 20 Czerwca 2009, 18:47:22 »
Pierwszy punkt ich nie dotyczy, ale drugi owszem.

Powiem Ci wprost jaka jest wydajnosc DX: G****ana. Na tym samym komputerze mozna zgrubsza powiedziec: FPS(LS3D,DX)=FPS(MS,OGL) - tylko ze Atex(LS3D)=4-2*Atex(MaSzyna)
Zostan, Neda/Spojrz na to miasto
Na wstrzesione fundamenty palacow/Na wysokosc platanow Teheranu
Zwa nas "kurzem", a jesli maja racje/Zanieczyscmy powietrze gnebicielom
Nie idz, Neda

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6163
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 865
Odp: Pomysł na lepszą grafikę
« Odpowiedź #8 dnia: 20 Czerwca 2009, 19:01:28 »
Symulator nie korzysta z OpenGLa. On jest na nim w większości oparty i nierozerwalnie złączony. Już chyba dwie próby były podejmowane przepisania MaSzyny na DirectX - oczywiście ze skutkiem negatywnym.
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline Edward666

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 77
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Pomysł na lepszą grafikę
« Odpowiedź #9 dnia: 20 Czerwca 2009, 20:50:25 »
To co się da zrobić na DX można też w OpenGL, nie trzeba zmieniać biblioteki :)

Offline El Mecánico

  • Wiadomości: 1067
  • Dawniej El Driver
    • Zobacz profil
    • Stowarzyszenie POLARIS - OPP
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Pomysł na lepszą grafikę
« Odpowiedź #10 dnia: 21 Czerwca 2009, 14:41:14 »
Ale nie wszystko co jest zrobione w OpenGL da się zrobić w DX.
www.polaris.org.pl
www.ciemneniebo.pl
MaSzyna_LD w trakcie tworzenia...

Offline hunter

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1126
    • Zobacz profil
    • kolej.banda.pl
  • Otrzymane polubienia: 5
Odp: Pomysł na lepszą grafikę
« Odpowiedź #11 dnia: 21 Czerwca 2009, 15:12:20 »
b) Tak, wyzszy FPS - bo tekstury w DX moga miec najwyzej 512*512/480*480, wdg. dokumentacji tylko 256*256/240*240, a MaSzyna korzysta z do chyba 4096*4096 (czy to ma sens to inne pytanie).
DX 9.0c OIDP bez problemu obsluguje tekstury 4096*4096.
Z pozdrowieniami,
Grzegorz Durbajło

http://www.kolej.banda.pl/ - moje kolejowe zdjęcia.

Offline Wdowa94

  • Wiadomości: 93
  • Elektro-Informatykowy MK
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Pomysł na lepszą grafikę
« Odpowiedź #12 dnia: 21 Czerwca 2009, 18:52:32 »
DX 9.0c OIDP bez problemu obsluguje tekstury 4096*4096.

To prawda.

Ps. Po co komu tekstury 4096*4096, jeżeli pojawi mu się kilkanaście takich tekstur, to tylko restart.

Tnij cytaty.
Akvin
« Ostatnia zmiana: 21 Czerwca 2009, 20:15:21 wysłana przez Akvin »
Gdyby MaSzyna działała na ATi....
...świat byłby piękny

Offline Quork QTar

  • Wiadomości: 201
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Pomysł na lepszą grafikę
« Odpowiedź #13 dnia: 21 Czerwca 2009, 18:57:07 »
Pytanie "po_co komu" jest uzasadnione, ale dyskutowane w innym watku ;-) Ale widzisz, sama mowisz, jesli sie takich kilkanascie pojawi, to problem. Otoz, w MaSzynie ich masz duzo - i podobno sie MaSzyna daje uruchomic bez rozwalania przy okazji systemu ;-)
Zostan, Neda/Spojrz na to miasto
Na wstrzesione fundamenty palacow/Na wysokosc platanow Teheranu
Zwa nas "kurzem", a jesli maja racje/Zanieczyscmy powietrze gnebicielom
Nie idz, Neda

Offline Wdowa94

  • Wiadomości: 93
  • Elektro-Informatykowy MK
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Pomysł na lepszą grafikę
« Odpowiedź #14 dnia: 21 Czerwca 2009, 19:09:49 »
sama

Sam- Jestem chłopak.

To dobra, jeżeli ktoś byłby chętny do próby przerobienia, to sie zgłosić.

Ps. Nie głupim pomysłem byłoby poprostu przeniesienie maszyny na inny engine (Np. OGRE)
Gdyby MaSzyna działała na ATi....
...świat byłby piękny

Offline Quork QTar

  • Wiadomości: 201
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Pomysł na lepszą grafikę
« Odpowiedź #15 dnia: 21 Czerwca 2009, 19:21:56 »
"poprostu" przeniesienie na inny engine? Ty wiesz ile to jest roboty? Jestem w projekcie VegaTrek; jest nas pieciu; a mamy dosyc roboty z tym, zeby regularnie sie przenosic na nowa wersje tego samego engine. Poza tym, MaSzyna jest na wlasnym silniku, a zewnetrzny silnik nigdy nie jest taki dobry jak wlasnej roboty zrobiony pod wlasne potrzeby.
Zostan, Neda/Spojrz na to miasto
Na wstrzesione fundamenty palacow/Na wysokosc platanow Teheranu
Zwa nas "kurzem", a jesli maja racje/Zanieczyscmy powietrze gnebicielom
Nie idz, Neda

Offline Wdowa94

  • Wiadomości: 93
  • Elektro-Informatykowy MK
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Pomysł na lepszą grafikę
« Odpowiedź #16 dnia: 21 Czerwca 2009, 19:42:09 »
Wiem ile to jest roboty. Na pewno kilka miesięcy.

Może jednak sie jeszcze wstrzymam i zrobię sobie taką alpha wersje xD
Gdyby MaSzyna działała na ATi....
...świat byłby piękny

Offline Mariusz1970

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3925
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 277
Odp: Pomysł na lepszą grafikę
« Odpowiedź #17 dnia: 21 Czerwca 2009, 19:47:47 »