Autor Wątek:  Położenie modelu w scenerii  (Przeczytany 3111 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline libertyn89

  • Wiadomości: 2002
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Położenie modelu w scenerii
« dnia: 20 Czerwca 2009, 13:57:07 »
Ostatnio napotkalem nastepujacy problem. Wstawiam do scenerii model nastepujacym poleceniem:
node -1 0 none model x z y d PKP/nazwa_modelu.t3d PKP/tekstura.tga endmodel
x, z, y - wspolrzedne
d - kat

I zauwazylem, ze dla d=0 model jest rownolegly do osi OY. Moje pytanie: czy tak jest zawsze, a moze zalezy to od modelu? I druga sprawa - jesli wstawiamy model w miejsce (x, z, y), to co to dla nas praktycznie oznacza? Ktory punkt modelu zostaje umieszczony w tym polozeniu i czy ten punkt mozna jakos zlokalizowac w pliku t3d?
« Ostatnia zmiana: 21 Czerwca 2009, 13:18:22 wysłana przez libertyn89 »
Pozdrawiam, Karol

Offline przepioramarcin

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 265
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 6
Odp: Położenie modelu w scenerii
« Odpowiedź #1 dnia: 20 Czerwca 2009, 15:01:30 »
Screen pokazuje model i jego środek czyli punkt o który Ci chodzi.
W zależności jednak od umiejscowienia modelu w maxie środek tego modelu będzie miał inne współrzędne.
"Dlatego wszystko, co chcecie, żeby ludzie wam czynili, wy też im podobnie czyńcie... ."
Mateusza 7:12

Offline Paul

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 523
    • Zobacz profil
    • Beskidzka Strona Kolejowa
  • Otrzymane polubienia: 16
Odp: Położenie modelu w scenerii
« Odpowiedź #2 dnia: 20 Czerwca 2009, 15:04:59 »
I zauwazylem, ze dla d=0 model jest rownolegly do osi OZ (nie wiem czy to dobra nazwa). Moje pytanie: czy tak jest zawsze, a moze zalezy to od modelu?

Model jest umieszczony w swoim własnym, lokalnym układzie współrzędnych. Jeżeli d=0, to ten układ nie będzie obrócony względem układu w jakim umieszczona jest sceneria. Czy model będzie prostopadły, równoległy, czy ukośny to zależy jak został ustawiony w swoim lokalnym układzie przez autora.

I druga sprawa - jesli wstawiamy model w miejsce (x, y, z), to co to dla nas praktycznie oznacza? Ktory punkt modelu zostaje umieszczony w tym polozeniu i czy ten punkt mozna jakos zlokalizowac w pliku t3d?

Punkt 0,0,0 lokalnego układu modelu.

Pozdr
automatyka sterowania ruchem kolejowym rox
www.isdr.pl | www.bsk.isdr.pl | pokrzesik.wytnij@gmail.com

Offline libertyn89

  • Wiadomości: 2002
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Położenie modelu w scenerii
« Odpowiedź #3 dnia: 20 Czerwca 2009, 15:07:55 »
Rozumiem ze bez pliku max nie da sie tych rzeczy sprawdzic?
Pozdrawiam, Karol

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6301
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 330
Odp: Położenie modelu w scenerii
« Odpowiedź #4 dnia: 20 Czerwca 2009, 15:09:28 »
Najlepszą metodą na poznanie geometrii Symulatora jest rysowanie linii. Przykład dziesięciometrowej linijki:
node -1 0 none lines 0 0 0 10
0 0 0  0 1 0
1 0 0  1 1 0
2 0 0  2 1 0
3 0 0  3 1 0
4 0 0  4 1 0
5 0 0  5 1 0
6 0 0  6 1 0
7 0 0  7 1 0
8 0 0  8 1 0
9 0 0  9 1 0
10 0 0  10 1 0
endline

Linijkę można przesuwać za pomocą origin.
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni