Autor Wątek:  Teksturowanie modelu (gMax)  (Przeczytany 4604 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline janek32

  • Wiadomości: 567
  • EMIT Ghp400M4C
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Teksturowanie modelu (gMax)
« dnia: 29 Maja 2009, 17:04:12 »
Witam,
ostatnio próbuję wymodelować trafostację. Model już prawie mam, ale problem się zaczął przy teksturowaniu. Nie wiem jak zrobić, żeby poszczególne ściany oteksturować inną częścią tekstury. Wrzucam screen tekstury i modelu (na wszelki wypadek).

PS Nie pisać "wywal trawę z tekstury", bo mam kilka powodów, dla których nie wywaliłem.
PS2 Jak w gMaxie włączyć renderowanie?
-Środa 844012.
-Zgłaszam się.
-Zapytaj energetykę, czy zapłacili rachunki, luzem ciągniemy i jest 2900.

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6169
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 889
Odp: Teksturowanie modelu (gMax)
« Odpowiedź #1 dnia: 29 Maja 2009, 17:17:47 »
Gmax nie posiada modułu rendreującego (m.in. dzięki temu jest darmowy). Można próbować ściągać moduły do niego.
Aby oteksturować każdą scianę oddzielnie, należy uzyć modyfikator "Unwrap UVW", następnie z jego poziomu zaznaczyć scianę, w widoku dopasowywania nacisnąć prawym -> "detach edge verts" i dopasować mapowanie.
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline janek32

  • Wiadomości: 567
  • EMIT Ghp400M4C
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Teksturowanie modelu (gMax)
« Odpowiedź #2 dnia: 29 Maja 2009, 17:34:52 »
Po wykonaniu tego pogarsza się jakość tekstury na obiekcie. Od czego to zależy? I do czego jest detach edge verts?
-Środa 844012.
-Zgłaszam się.
-Zapytaj energetykę, czy zapłacili rachunki, luzem ciągniemy i jest 2900.

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6169
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 889
Odp: Teksturowanie modelu (gMax)
« Odpowiedź #3 dnia: 29 Maja 2009, 17:47:06 »
Najczęściej zaraz po wykonaniu obiektu wszystkie jego ściany mają takie samo mapowanie. Owe polecenie oddziela zaznaczoną ścianę tak, że można dowolnie formować mapowanie.
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline Sm 42 driver

  • Wiadomości: 321
  • Trasopisarz
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 88
Odp: Teksturowanie modelu (gMax)
« Odpowiedź #4 dnia: 29 Maja 2009, 18:45:28 »
Po wykonaniu tego pogarsza się jakość tekstury na obiekcie. Od czego to zależy?
Ztcw gmax zmniejsza rozdzielczość tekstury, gdy podglądasz model w perespective, w symku wszystko jest w porządku :)

Offline janek32

  • Wiadomości: 567
  • EMIT Ghp400M4C
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Teksturowanie modelu (gMax)
« Odpowiedź #5 dnia: 30 Maja 2009, 15:48:42 »
Dobra, udało mi się jakoś to oteksturować. Jeśli chcecie, mogę po skończeniu prac wydać model.
« Ostatnia zmiana: 22 Czerwca 2009, 18:30:41 wysłana przez janek32 »
-Środa 844012.
-Zgłaszam się.
-Zapytaj energetykę, czy zapłacili rachunki, luzem ciągniemy i jest 2900.