Autor Wątek:  Szablony rozjazdów - jak policzyć kontrolne  (Przeczytany 52543 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline darek71wrc

  • Wiadomości: 1363
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 20
Odp: Szablony rozjazdów - jak policzyć kontrolne
« Odpowiedź #30 dnia: 27 Stycznia 2015, 21:06:05 »
Ra, błędu nie ma. Oryginalne rozjazdy na gruncie, mają zagęszczone podrozjazdnice na wysokości wymiaru C i C1

Offline firleju

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1588
  • bawię się (w) exe...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 120
Odp: Szablony rozjazdów - jak policzyć kontrolne
« Odpowiedź #31 dnia: 28 Stycznia 2015, 08:33:52 »
Ra, szablon po prostu powinien zawierać także odcinek prosty jeśli jest wymagany. Swoim szablonem próbujesz zasymulować jednocześnie krzywą i prostą na samym końcu co po prostu nie jest możliwe.
Tolein, akurat dla R300 obydwa sposoby liczenia powinny dać ten sam wynik ze względu na to, że ten rozjazd na końcu nie ma odcinka prostego.
Skrypty do Blendera dostępne tutaj
W miarę aktualne wiki EXE wiki.eu07.es

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6112
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 34
Odp: Szablony rozjazdów - jak policzyć kontrolne
« Odpowiedź #32 dnia: 28 Stycznia 2015, 10:11:26 »
Do celów symulacji ważne są teoretyczne wymiary zabudowy, czyli długość odcinka prostego, punkt końcowy odcinka odchylonego oraz kąt stycznej w tym punkcie. Pod takie wymiary powinny być robione modele podsypki. Takie odgórne założenie pozwala na ewentualną wymianę szczegółów, jeśli kiedyś później okaże się to potrzebne.

Z różnych przyczyn, wewnątrz tych wymiarów znajduje się także odcinek przediglicowy. Z jednej strony pozwala on połączyć dwie "zwrotnice" (które dla uproszczenia pewnych algorytmów nie łączą się ze sobą, ale też nie ma potrzeby tego zmieniać), a z drugiej strony lepiej odzwierciedla faktyczny projekt rozjazdu.

Na obecnym etapie prac przede wszystkim brakuje wymiarowych podsypek do rozjazdów (7 z 8 najbardziej popularnych typów). Nadal dobrze się mają i są używane np. rozjazdy o długości 34.0m. Dokładność ułożenia szyn jest wobec tego kwestią wtórną. Jeśli chodzi o lepiej dobrane wektory kontrolne, dzięki którym błąd ułożenia szyny zmniejszy się np. z 10cm do 1cm, to nie ma większego problemu — jeśli tylko dostanę lepsze współrzędne, to w ciągu kilku dni wymienię szablon w Rainsted. Natomiast nie bardzo widzę obecnie celowość rozbijania rozjazdu na więcej odcinków, bo będzie to miało znikome znaczenie praktyczne wobec przedłużającego się braku podsypek.

Offline Tolein

  • Wiadomości: 483
  • Kanapowy Toromistrz
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Szablony rozjazdów - jak policzyć kontrolne
« Odpowiedź #33 dnia: 28 Stycznia 2015, 11:00:46 »
Jeśli wszystko byłoby zrobione zgodnie ze sztuką, to przygotowanie czy podsypek, czy modeli, byłoby kwestią wiedzy merytorycznej w zakresie opracowywanego zagadnienia (rozjazdy, podsypki, podrozjazdnice, etc) i określonej ilości dupogodzin. A tak, trzeba posiąść odpowiednią wiedzę w zakresie co jest inaczej, żeby uwzględnić to inaczej w projekcie, przy czym i tak jest to budowanie protezy dla protezy protezy i niezależnie od poświęconej ilości dupogodzin, istnieje szansa, że i tak wszystko kiedyś będzie trzeba robić od nowa, bo ktoś postanowi usunąć protezę, leżącą u podstawy całego zjawiska i cała konstrukcja runie.
tl;dr = Mówisz: brak podsypek hamuje poprawianie szablonów. Ja mówię: złe szablony hamują rozwój podsypek.
Skoro jest wśród ludu wola, żeby coś zrobić w tym zakresie, to może po prostu zróbmy to raz a dobrze?

@gfirlejczyk: Nie dadzą tego samego wyniku, bo wstępne założenia są rozbieżne. Rozjazd @Ry jest krótszy o 1484 mm.
"Podejrzewam, że:
1. poświęcają na to niewiele czasu,
2. mają ograniczoną liczbę zwojów mózgowych, przez co są w stanie wykonywać tylko proste i powtarzalne czynności,
3. wydaje im się, że mogą nawet podbić kosmos, ale życie weryfikuje im to negatywnie."

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6112
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 34
Odp: Szablony rozjazdów - jak policzyć kontrolne
« Odpowiedź #34 dnia: 28 Stycznia 2015, 11:30:03 »
Co to znaczy raz, a dobrze? Ja nie mam nic przeciw, zrób, przedstaw, ja się dostosuję. Ale dla mnie jest ważny efekt praktyczny na już. Żeby móc cokolwiek robić w scenerii, trzeba przyjąć jakieś założenia. Podstawowym założeniem jest skos, jaki daje rozjazd. W najczęściej spotykanym przypadku jest to 1:9. Na tym etapie można już stwierdzić, że obecnie stosowane rozjazdy 34m są nieakceptowalne. Drugie założenie, to rysowanie torów z ortofomap, na których widać tory — z tego wynika, że podstawowym punktem orientacyjnym rozjazdu jest teoretyczny punkt przecięcia torów, będący pod założonym wcześniej kątem (skosem). W takie warunki geometryczne można dopiero wpisać rozjazd. Jak to zrobić? Ja przyjąłem, że najbardziej uniwersalne będą teoretyczne wymiary zabudowy, spotykane często na rysunkach technicznych rozjazdów. I w oparciu o to od 2009 roku budujemy scenerie. Można zrobić podsypki pod te szablony, albo opracować inne szablony od razu z podsypkami. Ale w obydwu przypadkach musi to być jakiś konkret, nadający się do budowy scenerii na już.

Offline Stele

  • Wydział Repozytorium
  • Administrator
  • Wiadomości: 10106
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2592
Odp: Szablony rozjazdów - jak policzyć kontrolne
« Odpowiedź #35 dnia: 24 Marca 2015, 17:00:42 »
Pomyślałem by wziąć się za coś pożytecznego i podłubać przy tych nieszczęsnych podsypkach. Rz-r300-1:9 ma w symku 1,486m odcinka przediglicowego. Na wrzuconych przez Ra rysunkach a=0,730 i af=0,698. Na czym się opierać? Zresztą jak Tolek napisał, i tak jest to źle liczone. Żeby potem nie było krzyków, że komuś podrozjezdnice nie pasują do wygenerowanych szyn.
Mój kanał youtube

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6112
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 34
Odp: Szablony rozjazdów - jak policzyć kontrolne
« Odpowiedź #36 dnia: 24 Marca 2015, 17:21:14 »
Zasadniczo to długość szablonu została ustalona na 33230mm dla toru prostego, określony jest też punkt zakończenia toru odchylonego i kąt stycznej w tym punkcie. Wnętrze szablonu można zmieniać w miarę poszerzania wiedzy, o ile wyżej wymienione parametry zostaną zachowane (tzn. długość odcinka przediglicowego jest drugorzędna dla szablonu). Długość odcinka przediglicowego może być zależna od producenta rozjazdu. Ja się spotkałem akurat z takimi rysunkami, z których wynikała przyjęta długość (na dole strony). Nie jest to duży problem, żeby w sceneriach zrobionych w Rainsted wymienić szablon w zakresie odcinka przediglicowego, natomiast przemieszczenie końca toru odchylonego sprawiło by ogromne problemy.

W ogóle to myślę, że docelowo potrzebne będą szablony jeszcze dłuższe, tylko że wtedy będą się różnić, w zależności od tego, czy za odchylonym jest prosty, czy łuk (i o jakim promieniu).
« Ostatnia zmiana: 24 Marca 2015, 17:28:32 wysłana przez Ra »

Offline Tolein

  • Wiadomości: 483
  • Kanapowy Toromistrz
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Szablony rozjazdów - jak policzyć kontrolne
« Odpowiedź #37 dnia: 30 Marca 2015, 21:56:30 »
W ogóle to myślę, że docelowo potrzebne będą szablony jeszcze dłuższe, tylko że wtedy będą się różnić, w zależności od tego, czy za odchylonym jest prosty, czy łuk (i o jakim promieniu).

Przed rozjazdem też są podrozjazdnice. Nie słyszałem, żeby w torze zwrotnym, tuż za końcem rozjazdu stosowane były łuki koszowe, także wybór jest raczej uproszczony do dwóch opcji: tor prosty / łuk. Nie jestem co prawda specem, więc nie wiem, czy warto ufać moim słowom.
"Podejrzewam, że:
1. poświęcają na to niewiele czasu,
2. mają ograniczoną liczbę zwojów mózgowych, przez co są w stanie wykonywać tylko proste i powtarzalne czynności,
3. wydaje im się, że mogą nawet podbić kosmos, ale życie weryfikuje im to negatywnie."