Autor Wątek:  Kiedy SM42  (Przeczytany 20859 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline kruger

  • Wiadomości: 362
  • Maszynista metra
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Kiedy SM42
« Odpowiedź #30 dnia: 12 Lipca 2004, 07:07:19 »
dobrze, ale w ten sposob mozna rozpatrywac to ze 'wajcha' takze steruje lokomotywa, za posrednictwem popychaczy, zaworow, diesla, pradnicy, e-silnika. odpowiedzialem przedpiscy w sensie 'bezposrednim' (nie liczac maluchow typu sm03)

Offline Negroth

  • Wiadomości: 153
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Kiedy SM42
« Odpowiedź #31 dnia: 12 Lipca 2004, 10:00:31 »
eh... poprostu w tego typu pojazdach powinno się traktować silnik spalinowy i silniki trakcyjne jako CAŁOŚĆ. I nieczepiajmy sie co jest wazniejsze a co jest mniej ważne w takich lokach bo to niejest ważne.
Krzychu :)

Offline Inter City

  • Wiadomości: 171
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Kiedy SM42
« Odpowiedź #32 dnia: 12 Lipca 2004, 15:07:46 »
Cytat: "hejnal"
Cytat: "kruger"
Cytat: "Maciek-34120"
czy tez to silnik spalinowy napedza loka?

posrednio, z tendencja na nie:>


Z tendęcją (spójrz wyżej jak to się pisze) na tak.


To jest kolejny przykład na to że piszesz tylko i wyłącznie żeby napisać. Kruger dobrze napisał bo samo to że działa silnik spalinowy nic nie daje. Ale Ty doskonale o tym wiedząc nie napiszesz jak jest tylko będizesz gmatwać innym żeby tylko napisać sobie coś i wskaźnik postów był o jeden większy :/

P.S. Silnik spalinowy napędza generator wytwarzający prąd elektryczny, który to z kolei napędza elektryczne silniki trakcyjne lokomotywy. I dlatego też Kruger poprawnie napisał że jest to "tendencja na nie".
Inter City - Polskie Porządne Pociągi

Offline hejnal

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 967
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3
Odp: Kiedy SM42
« Odpowiedź #33 dnia: 12 Lipca 2004, 20:34:35 »
Cytat: "Inter City"
samo to że działa silnik spalinowy nic nie daje.


Serjo??? To poco go montują? Tylko ropę zżera... ;)


Cytat: "Inter City"
Ale Ty (...)nie napiszesz jak jest tylko będizesz gmatwać innym żeby tylko napisać sobie coś i wskaźnik postów był o jeden większy :/


O co ci chodzi? To że czasem robie błędy, trudno. Jak coś mówisz to nie zastanawiasz jak się to piszę.

Cytat: "Inter City"
P.S. Silnik spalinowy napędza generator wytwarzający prąd elektryczny, który to z kolei napędza elektryczne silniki trakcyjne lokomotywy.


Tak!


Cytat: "Inter City"
I dlatego też Kruger poprawnie napisał że jest to "tendencja na nie".


NIE!!!!!
Silnik spalinowy, prądnica, i silniki elektryczne to jest zespół napędowy stanowiący jedną całość!
Tak samo jak w samochodzie silnik, skrzynia biegów.

A teraz facowo: Ruch obrotowy silnika spalinowego jest zamieniany przez prądnicę na prąd elektryczny. Ten prąd jest dostarczany za pomocą kabli do silników elektrycznych a te z koleji zamieniają go zpowrotem na ruch obrotowy. To jest właśnie przekładnia elektryczna.
Dlatego stwierdzenie że silnik spalinowy napędza lokomotywe jest dobre. A przekładnie są różne:
-Elektryczna (o niej pisałem)
-Mechaniczna (słynna skrzynia biegów i nie tylko)
-Hydrauliczna (czynnikiem przenoszącym moment obrotowy jest ciecz)
-Pneumatyczna (to raczej jest typ napędu niż przekładnia ale teoretycznie można by się zastanawiać)

Offline kruger

  • Wiadomości: 362
  • Maszynista metra
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Kiedy SM42
« Odpowiedź #34 dnia: 12 Lipca 2004, 20:58:19 »
Cytat: "hejnal"
Silnik spalinowy, prądnica, i silniki elektryczne to jest zespół napędowy stanowiący jedną całość!

Rownie dobrze mozna napisac ze elektrownia, trafo, linia WN, trafo, prostownik, trakcja, bebechy e-loka, silnik to takze jedna calosc. Wiem, zaraz napiszesz ze tak samo mozna powiedziec ze szyb naftowy, rafineria,...,diesel, e-silnik... ale w pytaniu na poczatku chodzilo o naped lokomotywy, a nie co jest zrodlem energii, czyli slusznie odpowiedzialem ze silnik elektryczny napedza a nie diesel. Oczywiscie zgodze sie z Toba ze diesel-pradnica powinno byc rozpatrywane jako calosc, niemniej jednak w tym przypadku twierdze nieco inaczej powolujac sie na poprzednie zdanie

Offline hejnal

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 967
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3
Odp: Kiedy SM42
« Odpowiedź #35 dnia: 12 Lipca 2004, 23:22:59 »
Owszem kruger, można to rozpatrywać w ten sposób że e-silnik napędza loka a diesel jest tylko żródłem prądu ale...

Ale zaczynamy "grzebać w gównie", czyli co autor miał na myśli.

Offline Dudus

  • Wiadomości: 63
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Kiedy SM42
« Odpowiedź #36 dnia: 13 Lipca 2004, 00:22:10 »
W uzupełnieniu tego co pisze mój przedmówca, dodam że prądnica SM42 pełni też rolę rozrusznika podczas odpalania silnika spalinowego. O tym że lok. spalinowy ma przekładnię elektryczną mówi nam pierwsza cyfra kodu po SM dla przekładni elektrycznej jest to ,,4" lub ,,3" .
Z prądem taniej, szybciej i czyściej. Obojętnie czy na: 25kV, 15kV, 3kV a niekiedy jeszcze mniej.

Offline Inter City

  • Wiadomości: 171
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Kiedy SM42
« Odpowiedź #37 dnia: 13 Lipca 2004, 11:03:34 »
Cytat: "hejnal"


Serjo??? To poco go montują? Tylko ropę zżera... ;)


Jak nastawnik jest na zero i nie ma prądu dla silników elektrycznych to tak jak napisałeś tylko ropę zżera

Cytuj
O co ci chodzi? To że czasem robie błędy, trudno. Jak coś mówisz to nie zastanawiasz jak się to piszę.


Na to że robisz błędy mogę machnąć ręką, ale dziwi mnie to że piszesz na forum głupoty tylko i wyłącznie po to żeby było coś napisane. Nie ważne czy jest to mądre czy nie ważne że masz o jednego posta więcej :/
Cytat: "hejnal"

Cytat: "Inter City"
P.S. Silnik spalinowy napędza generator wytwarzający prąd elektryczny, który to z kolei napędza elektryczne silniki trakcyjne lokomotywy.


Tak!


Trzeba było napisać tak od razu a nie wypisywać głupoty że z tendencją na tak bo naprawdę to racje ma Kruger, że z tendencją na nie
Cytuj
NIE!!!!!
Silnik spalinowy, prądnica, i silniki elektryczne to jest zespół napędowy stanowiący jedną całość!
Tak samo jak w samochodzie silnik, skrzynia biegów.


Skrzynia biegów może być w wersji bardzo uproszczonej - jeden bieg vide skuterki


Cytuj
A teraz facowo: Ruch obrotowy silnika spalinowego jest zamieniany przez prądnicę na prąd elektryczny. Ten prąd jest dostarczany za pomocą kabli do silników elektrycznych a te z koleji zamieniają go zpowrotem na ruch obrotowy. To jest właśnie przekładnia elektryczna.


Już to napisałem.

Cytuj
Dlatego stwierdzenie że silnik spalinowy napędza lokomotywe jest dobre.


Zastosuję słowa Krugera "Tak z tendencją na nie"


P.S. Proszę o zamknięcie tematu albowiem nie wnosi ta dyskusja niczego ciekawego i mogącego służyć innym.
Inter City - Polskie Porządne Pociągi

Offline Maciek-34120

  • Wiadomości: 147
    • Zobacz profil
    • http://www.transportszynowy.prv.pl
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Kiedy SM42
« Odpowiedź #38 dnia: 13 Lipca 2004, 12:18:52 »
Wlasnie- zgadzam sie z IC - przestancie pisac bzdury bo szkoda czasu zeby to czytac... Piszcie sisle odpowiedzi na zadany temat bo przeciez po to chyba jest to forum - zeby dyskutowac...

Pozdrawiam

Maciek
TRANSPORT SZYNOWY
Niezależna strona informacyjna
www.transportszynowy.prv.pl

Offline kruger

  • Wiadomości: 362
  • Maszynista metra
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Kiedy SM42
« Odpowiedź #39 dnia: 13 Lipca 2004, 16:56:18 »
Cytat: "Maciek-34120"
Wlasnie- zgadzam sie z IC - przestancie pisac bzdury bo szkoda czasu zeby to czytac... Piszcie sisle odpowiedzi na zadany temat bo przeciez po to chyba jest to forum - zeby dyskutowac...

Pozdrawiam

Maciek

Zaprzeczasz sam sobie, najpierw "przestancie pisac bzdury bo szkoda czasu zeby to czytac...", a za chwile "przeciez po to chyba jest to forum - zeby dyskutowac... "

Offline Maciek-34120

  • Wiadomości: 147
    • Zobacz profil
    • http://www.transportszynowy.prv.pl
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Kiedy SM42
« Odpowiedź #40 dnia: 13 Lipca 2004, 18:33:48 »
Dyskutowac trzeba- bo do tego jest formu- tylko trzeba to robic madrze i scisle na zadany temat a nie pisac by pisac i KONIEC .
TRANSPORT SZYNOWY
Niezależna strona informacyjna
www.transportszynowy.prv.pl

Offline tkoss

  • Wiadomości: 6
    • Zobacz profil
    • http://www.amu.edu.pl/~tkoss
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Kiedy SM42
« Odpowiedź #41 dnia: 13 Lipca 2004, 18:48:44 »
Jak na razie widzę, że jest to dyskusja "akademicka". Na konferencji naukowej jesteście, czy co?

Offline CTL

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 381
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 56
Odp: Kiedy SM42
« Odpowiedź #42 dnia: 13 Lipca 2004, 20:00:06 »
Panowie otoz moje zdanie jest takie, lokomotywa spalinowa mozna nazwac lokomotywe typu SM03, czyli pojazd trakcyjny z przekladnia mechaniczna (lub hydrauliczna-wyzej bylo o tym pisane). Natomiast lokomotywa o ktorej jest mowa w temacie czyli SM42 to lokomotywa spalinowo-elektryczna (wszystkie eksploatowane na PKP poza SM03), a wiec taka ktorej nieodzownym elementem sa: silnik spalinowy, pradnica glowna i pomocnicza, silniki trakcyjne, szereg regulatorow i elementow elektrycznych.
Nie mozna napisac tak jak niekotrzy tu twierdza ze niektore z tych elementow nie sa potrzebne, nie ma pradnicy i silnikow elektryczych to juz lokomotywa spalinowa, nia ma silnika spalinowego to na dachu zazwyczaj jest pantograf a to juz elektryka, i ma to duze znaczenie wbrew temu co niektorzy twierdza.
Znaczaca role odgrywa takze szereg regolatorow, min. regulator Woodwarda, bez ktorego sprawne dzialanie lokomotywy byloby praktycznie niemozliwe.
Aby wykonac poprawna fizyke lokomotywy z przekladnia spalinowo-elektryczna nalezy wiec uwzglednic silnik spalinowy, pradnice, silniki trakcyjne i inne podzespoly odgrywajace kluczowa role w jej dzialaniu. nalezy pamietac takze ze lokomotywa taka zachowuje sie inaczej z obciazeniem i bez, i nie rozpedza sie przykladowo tak szybko jak elektryk.

Offline Maciek-34120

  • Wiadomości: 147
    • Zobacz profil
    • http://www.transportszynowy.prv.pl
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Kiedy SM42
« Odpowiedź #43 dnia: 14 Lipca 2004, 00:41:57 »
Ok - dzieki za wytluymaczenie ale teraz nasunelo mi sie jeszcze jedno pytanko:
 jakie glowne korzysci daje przekładnia elektryczna (SM42) w stosunku do mechanicznej (SM03) ze ta pierwsza jest tak czesto stosowana na PKP?
TRANSPORT SZYNOWY
Niezależna strona informacyjna
www.transportszynowy.prv.pl

Offline kruger

  • Wiadomości: 362
  • Maszynista metra
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Kiedy SM42
« Odpowiedź #44 dnia: 14 Lipca 2004, 07:13:34 »
Przekladnia mechaniczna stosowana jest w lokomotywach o bardzo malej mocy (rzedu 100-300KM). Przy wiekszych mocach, a co za tym idzie obciazeniach, po prostu mechanika by sie rozsypala. Dlatego stosuje sie sprawdzona na e-lokach przekladnie elektryczna. Jest to glowny powod, oczywiscie sa takze inne, typu plynnosc jazdy (mniej szarpan), itp

  • Gość
Odp: Kiedy SM42
« Odpowiedź #45 dnia: 12 Sierpnia 2004, 18:55:04 »
Cytat: "Maciek-34120"
Wiecie co... jednej rzeczy nie nie moge pojąć... Po co SM42 ma silniki trakcyjne w wozkach (tak wyczytalem) Czy silnik spalinowy sluzy tylko do tego zeby napedzac pradnice ktora zasila pradem silniki trakcyjne napedzajace loka, czy tez to silnik spalinowy napedza loka?


O ile pamientam to loki do 100KM maja zasadnico przekladnie mechaniczna,powyzej 100KM a chyba do 300KM przekladnie hydrauliczne (dwie turbiny i olej miedzy nimi) a powyzej przekladnie elektryczne, aby uswiadomic jakie to sa moce napiesze przyklad z naprawy SM24 w zntk N.S. Na nawrotniku doszlo do przebicia do masy i zanim zadzialaly zabezpieczenia (ziemnozwarciowe)i pradnica sie odwzbudzila to potrafilo stopic plytke miedziana o grubosci ok 1cm.

Offline kruger

  • Wiadomości: 362
  • Maszynista metra
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Kiedy SM42
« Odpowiedź #46 dnia: 12 Sierpnia 2004, 19:15:09 »
Cytat: "ryswoj"
O ile pamientam to loki do 100KM maja zasadnico przekladnie mechaniczna,powyzej 100KM a chyba do 300KM przekladnie hydrauliczne (dwie turbiny i olej miedzy nimi) a powyzej przekladnie elektryczne,

Jak wytlumaczysz w takim razie ze Niemcy stosuja u siebie w przewazajacej czesci loki z przekladnia hydrauliczna? i to liniowe loki, duzej mocy. To co napisales to raczej czysta teoria, stosowana u nas za czasow lokow hydraulicznych

Offline hejnal

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 967
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3
Odp: Kiedy SM42
« Odpowiedź #47 dnia: 12 Sierpnia 2004, 21:32:51 »
do sm04 przekłądnia mechaniczna
sm15 i sm25 przekłądnia hydrauliczna
od sm30 w góre przekładnia elektryczna.
Nie chodzi tutaj o moce tylko o funkcjonalność. Przekładnia hydrauliczna daje płynny rozruch ale wymaga bardzo wysokich obrotów (co nie jest zdrowe dla silnika spalinowego) ale przy zbyt dużym obciążeniu przestaje przenosić moment obrotowy (ma to też swoje plusy). Przekładnia elektryczna jest bardzo wygodna w obsłudze i nie zużywa tak diesla jak przekładnia mechaniczna. Silnikiem elektrycznym sie dużo lepiej manewruje i ma on dużo wyższe obroty niż diesel więc i prędkość można większą uzyskać.

Offline kruger

  • Wiadomości: 362
  • Maszynista metra
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Kiedy SM42
« Odpowiedź #48 dnia: 12 Sierpnia 2004, 21:46:00 »
Przekladania elektryczna ma jeszcze te przewage nad hydrauliczna ze jest prosta i nie wymaga w przeciwienstwie do hydy zadnych specjalnych uszczelnien i komplikacji w budowie (jak wiadomo sama przekladnia hydrokinetryczna badz hydrostatyczna musi byc scisle uszczelniona i wsio tam musi byc dopasowane)

  • Gość
Odp: Kiedy SM42
« Odpowiedź #49 dnia: 16 Sierpnia 2004, 16:24:23 »
Cytat: "kruger"
Jak wytlumaczysz w takim razie ze Niemcy stosuja u siebie w przewazajacej czesci loki z przekladnia hydrauliczna? i to liniowe loki, duzej mocy. To co napisales to raczej czysta teoria, stosowana u nas za czasow lokow hydraulicznych


Zwracam honor czlowiek tez moze sie pomylic (pisalem to z pamieci i troche mi sie wartosci pomylily), a niemieckich maszyn nieznam niestety.

  • Gość
Odp: Kiedy SM42
« Odpowiedź #50 dnia: 07 Września 2004, 22:32:14 »
Helloo wyszystkim chcialem zaówazyc ze lokomotywa SM48 o ktorej bylo wspomnienie na poczatku tematu o SM42 istnieje przynajmniej ja ja widzialem w Siechnicach w jakims zakladzie :)

PS to tak aby sprostowac ten temat

Offline Paul

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 523
    • Zobacz profil
    • Beskidzka Strona Kolejowa
  • Otrzymane polubienia: 16
Odp: Kiedy SM42
« Odpowiedź #51 dnia: 08 Września 2004, 12:31:01 »
Cytat: "Byczek->ET22"
SM48 istnieje przynajmniej ja ja widzialem w Siechnicach w jakims zakladzie :)


ROTFL
Tu jest mowa o lokomotywach w symku:))
automatyka sterowania ruchem kolejowym rox
www.isdr.pl | www.bsk.isdr.pl | pokrzesik.wytnij@gmail.com

  • Gość
Odp: Kiedy SM42
« Odpowiedź #52 dnia: 10 Września 2004, 13:18:56 »
dobra sorka moj blad :P