Autor Wątek:  Kilka problemów z taborem  (Przeczytany 8807 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline muri

  • Wiadomości: 627
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 5
Kilka problemów z taborem
« dnia: 04 Maja 2009, 17:12:26 »
Witam, szukałem na forum (może za słabo?) i nie znalazłem rozwiązań na kilka problemów:
- po doinstalowaniu dizelpacka podczas uruchamianiu np Jelitkowa czy Zwierzyńca ze składami dodanymi przez dizelpack (np sm42 czy st44) wyskakuje "player train init failed". Grzebałem w scn od tras, bo zrozumiałem ze chodzi o to, żeby w jednym scn'ie lokomotywa o konkretnym numerze była tylko raz? No więc w żadnym scn nie było nigdzie tej samej lokomotywy dwa razy a błąd wyskakiwał nadal... czy może chodzi o to że ta sama lokomotywa w<>ogóle we wszystkich scenariuszach może  być tylko raz? Nowymi lokomotywami udaje się pojeździć tylko poprzez aplikację kolegi @Ra (ukłony dla kolegi) podmieniając oryginalną lokomotywę ze scenerii na jakąś inną. Tutaj również "ciekawostka": np. przy takiej podmianie mam powiedzmy ST44 i tam te kilka egzemplarzy, na liście na karcie "dostępne pojazdy do edycji składu" tylko jedna (ST44-1037) ma status "normal", reszta ma "dumb" i po wybraniu ich wyskakuje to co wcześniej czyli player train... wiadomo. Problem jest mało ważny jeżeli choć jedna lokomotywa ma "normal", ale np w przypadku SU45 wszystkie egzemplarze mają status "dumb" i tak zwana kicha... nie wiem, brakuje jakichś chk czy czegoś? przeprowadzone śledztwo wykazuje, że ta działająca st44 pochodzi z dizelpacka, natomiast te niedziałające sztuki z CCCP packa...
- tenże starter zachowuje s jakby miał problem z wykryciem posiadanego taboru, gdyż zaraz po odpaleniu nie widzi wszystkiego na karcie "posiadany tabor", całość pojawia się dopiero po kliknięciu "sprawdź tabor". chyba konsekwencją tego jest fakt, że po wejściu w zakładkę "składy" na karcie "dostępne pojazdy do edycji składu" nie ma wszystkich lokomotyw, np jest ST44 (choć jak wspominałem przed chwilą działa tylko st44-1037) ale brakuje M62, TEM2, (czyli tych z CCCP packa) ET24 (ściągnięta i rozpakowana gdzie trzeba, wpisy do dynamic.dat porobione), które figurują w sekcji "posiadany tabor" chociaż dopiero po kliknięciu na "sprawdź tabor". i O co kurde chodzi? Gdzie i czego brakuje?
- trzecia i najśmieszniejsza sprawa dotyczy su46, a mianowicie wszystko się odpala, lokomotywa działa i ma się dobrze, natomiast wygląda co najmniej hmmmm, groteskowo (załączam screena, mam nadzieje że się dołączy :) ) Jakiś pomysł co się stało? Dodam, że występuje to zarówno na su46-010 i -022 (tekstury w tga, górne pół obrazka) jak i na sp-47 (tekstura w bmp, dolne pół).

Chyba tyle, jeżeli ktoś czuje się na siłach, to byłbym wdzięczny za pomoc.

Proszę edytować swój post, zbyt dużo poprawek nie mam na to czasu. Zdania temat od wielkiej litery i reszta.

EDIT: Zalogowałeś się ponownie, olałeś moje uwagi więc z grubsza poprawie. Następnym razem, post poleci na bocznicę.

REWIZOR


Pisałem odpowiedź, jednocześnie na bieżąco testując rozwiązania... Właśnie miałem poprawić tego posta. Wiem że wdawanie się w dyskusje z moderatorem nigdy dobrze nie wróży, ale na swoją obronę dodam że jedyne błędy to małe litery na początku zdań i parę zwykłych liter zamiast polskich znaków. Dzięki za pracę włożoną w poprawki, ale może trochę wyluzuj...
 No to na początek za kłamstwo.

REWIZOR
« Ostatnia zmiana: 04 Maja 2009, 20:09:02 wysłana przez muri »

Offline AtapiCl

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4426
    • Zobacz profil
    • O warszawskiej części linii kolejowej nr 7 Warszawa – Lublin i nie tylko ;)
  • Otrzymane polubienia: 212
Odp: kilka problemów z taborem
« Odpowiedź #1 dnia: 04 Maja 2009, 17:39:57 »
No to od początku:

- po doinstalowaniu dizelpacka podczas uruchamianiu np jelitkowa czy zwierzyńca ze składami dodanymi przez dizelpack (np sm42 czy st44) wyskakuje "player train init failed".

Samo doinstalowanie taboru nie da Ci możliwości poprowadzenia spalinek. Wpisy w scn są nadal dla dumb'ów (z ang. dumb = głupi ;]), czyli AI.

Cytuj
grzebałem w scn od tras, bo zrozumiałem ze chodzi o to, żeby w jednym scn'ie lokomotywa o konkretnym numerze była tylko raz?

To jest tylko jeden z wariantów...

Cytuj
nowymi lokomotywami udaje sie pojeździć tylko poprzez aplikację kolegi @Ra (ukłony dla kolegi) podmieniając oryginalną lokomotywe ze scenerii na jakąś inną.

I o to chodzi...

Cytuj
tutaj również "ciekawostka": np. przy takiej podmianie mam powiedzmy ST44 i tam te kilka egzemplarzy, na liście na karcie "dostępne pojazdy do edycji składu" tylko jedna (ST44-1037) ma status "normal", reszta ma "dumb" i po wybraniu ich wyskakuje to co wcześniej czyli player train... wiadomo. Problem jest mało ważny jeżeli choć jedna lokomotywa ma "normal", ale np w przypadku SU45 wszystkie egzemplarze mają status "dumb" i tak zwana kicha... nie wiem, brakuje jakichś chk czy czegoś? przeprowadzone śledztwo wykazuje, że ta działająca st44 pochodzi z dizelpacka, natomiast te niedziałające sztuki z CCCP packa...

Dodając tabor musisz dodawać wpisy do pliku dynamic.dat - można zrobić to za pomocą w/w startera. Co do możliwości wybrania taboru w składach dostępnych do edycji, musi on być opisany w plikach textures.txt - znajdujących się w każdym katalogu w /dynamic/ (np. /PKP/EU07/, /PKP/SM42/, /PKP/EAOS/, /PKP/112A/).

Cytuj
- trzecia i najśmieszniejsza sprawa dotyczy su46, a mianowicie wszystko sie odpala, lokomotywa działa i ma sie dobrze, natomiast wygląda co najmniej hmmmm, groteskowo (załączam screena, mam nadzieje że sie dołączy :) ) jakiś pomysł co sie stało? dodam że występuje to zarówno na su46-010 i -022 (tekstury w tga, górne pół obrazka) jak i na sp-47 (tekstura w bmp, dolne pół)

Jest to nic innego jak nałożenie nie tej tekstury co potrzeba na model loka/wagonu. Prawdopodobnie starter przypisał sobie złą teksturę w textures.txt.
« Ostatnia zmiana: 04 Maja 2009, 18:04:10 wysłana przez ZiomalCl »

Offline Cambiado

  • Wiadomości: 16
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: kilka problemów z taborem
« Odpowiedź #2 dnia: 04 Maja 2009, 17:43:02 »
1. Są 2 możliwości (train init failed):
Dla przykładu:

node -1 0 EN57-800ra dynamic PKP\en57mk_S en57-800ra 6ba 0.0 headdriver 23 0 enddynamic
node -1 0 EN57-800s dynamic PKP\en57mk_S en57-800s 6bs 0.0 connected 23 0 enddynamic
node -1 0 EN57-800rb dynamic PKP\en57mk_S en57-800rb 6bb 0.0 connected 23 0 enddynamic
node -1 0 EN57-1132ra dynamic PKP\en57mk_S en57-1132ra 6ba 0.0 connected 23 0 enddynamic
node -1 0 EN57-1132s dynamic PKP\en57mk_S en57-1132s 6bs 0.0 connected 23 0 enddynamic
node -1 0 EN57-1132rb dynamic PKP\en57mk_S en57-1132rb 6bb 0.0 connected 0 0 enddynamic

Żaden z tych numerów, co są pogrubione, nie mogą się powtórzyć jeszcze raz w scenerii. Bo przecież jest tylko jeden wagon silnikowy EN57-800s.

Druga możliwość to to, że doinstalowałeś nowe lokomotywy, jednak w scenerii wpisy są do prowadzenia tylko przez AI (stąd start.exe tego nie wyświetla, a w starterze @Ra się pojawia).

2. Tylko ST44-1037 możesz prowadzić, gdyż tylko do niej jest przypisany .chk, który w dynamic.dat, jest przypisany do pojazdów, które można prowadzić. Reszta jest "dump", co oznacza, że tylko AI może te składy prowadzić. Dlatego musisz te wpisy dodać/poprawić.

3. Co do "groteskowych" tekstur. Przypisałeś lokomotywie teksturę, która współpracuje z innym modelem lokomotywy (który ma inne mapowanie).

EDIT. @ZiomalCl mnie ubiegł :)

Offline El Mecánico

  • Wiadomości: 1067
  • Dawniej El Driver
    • Zobacz profil
    • Stowarzyszenie POLARIS - OPP
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: kilka problemów z taborem
« Odpowiedź #3 dnia: 04 Maja 2009, 17:45:00 »
A czy kolega używa exe z disel pack'a?
www.polaris.org.pl
www.ciemneniebo.pl
MaSzyna_LD w trakcie tworzenia...

Offline AtapiCl

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4426
    • Zobacz profil
    • O warszawskiej części linii kolejowej nr 7 Warszawa – Lublin i nie tylko ;)
  • Otrzymane polubienia: 212
Odp: kilka problemów z taborem
« Odpowiedź #4 dnia: 04 Maja 2009, 17:57:26 »
2. Tylko ST44-1037 możesz prowadzić, gdyż tylko do niej jest przypisany .chk, który w dynamic.dat, jest przypisany do pojazdów, które można prowadzić. Reszta jest "dump", co oznacza, że tylko AI może te składy prowadzić. Dlatego musisz te wpisy dodać/poprawić.

Z tym się nie zgodzę. ST44-1037 to nazwa tekstury. Wszystkie inne ma na dumb, ponieważ wszystkie inne przypisane w textures.txt są dodane do starego modelu i chk - dumb'a. Rozwiązaniem jest poprawne przypisanie tekstur do chk w tymże pliku.

Offline adamss

  • Wiadomości: 15
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Kilka problemów z taborem
« Odpowiedź #5 dnia: 04 Maja 2009, 19:27:30 »
Co do tego,_że numery loków nie mogą się powtarzać w scenerii, to się nie zgadzam. Kilka razy (poprzez roztargnienie) miałem w scenerii 2 identyczne lokomotywy i nie powodowało to problemów w uruchamianiu się scenerii. Zdażrzało się tylko,_że po wczytaniu znajdowałem się nie w tej lokomotywie, którą zamierzałem prowadzić, ale w tej drugiej :)

Proszę się przyłożyć do pisania.
ZiomalCl
« Ostatnia zmiana: 04 Maja 2009, 19:38:52 wysłana przez ZiomalCl »

Offline AtapiCl

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4426
    • Zobacz profil
    • O warszawskiej części linii kolejowej nr 7 Warszawa – Lublin i nie tylko ;)
  • Otrzymane polubienia: 212
Odp: Kilka problemów z taborem
« Odpowiedź #6 dnia: 04 Maja 2009, 19:44:11 »
W kwestii formalnej - nie nazywamy tak samo dwóch lokomotyw dla porządku i *możliwości* błędnego uruchomienia. Ktoś sobie zamieni lokomotywę na np. SM42-114 nie patrząc, czy taka nazwa już gdzieś czasem nie jest użyta, odpali i wyskakuje mu błąd, bo się okazuje, że gdzieś tam dalej była już SM42-114 we wpisie do prowadzenia przez AI lub jako dekoracja (bez obsługi).

Offline muri

  • Wiadomości: 627
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 5
Odp: kilka problemów z taborem
« Odpowiedź #7 dnia: 04 Maja 2009, 20:01:27 »
Na początku dziękuje wszystkim za odzew. A więc po kolei:
@ZiomalCl:
Ok, czyli rozumiem że podmiana oryginalnego scn na to z dizelpacka daje tyle że pojawiają sie wogóle te nowe pojazdy a nie od razu automatycznie że można nimi jeździć, tak? To w sumie trochę dziwne, bo zaraz po instalacji kiedy jeszcze używałem normalnego start.exe pojawiły się do wyboru te nowe składy, tylko że nie mogłem ich odpalić... Szukając rozwiązania znalazłem namiar na programik kolegi @Ra. W tym programiku w trybie normalnym nie widać nowych składów do wyboru, pojawiają się one dopiero w trybie zaawansowanym, co zdziwiło mnie o tyle że na początku normalnie sobie były w start.exe. Natomiast od jakiegoś czasu używałem tylko Rainsted i dzisiaj jak z ciekawości odpaliłem start.exe, to nie było w nim już tamtych nowych składów, tylko te oryginalne które były od samego początku.
Cytuj
Dodając tabor musisz dodawać wpisy do pliku dynamic.dat - można zrobić to za pomocą w/w startera. Co do możliwości wybrania taboru w składach dostępnych do edycji, musi on być opisany w plikach textures.txt - znajdujących się w każdym katalogu w /dynamic/ (np. /PKP/EU07/, /PKP/SM42/, /PKP/EAOS/, /PKP/112A/).
Co do dynamic.dat to kawałek z st44 wygląda tak:
ST44
ST44
1

ST44-N
M62
1

ST44-O
M62
1

ST44-U
M62U
1

M62DUMB
ST44
0
Czegoś brakuje?
Już rozumiem o co chodzi z textures.txt, dzięki za to :] Udało mi Się w ten sposób odpalić ET24, ale szyby są nieprzeźroczyste i ogólnie kabina "nie wygląda" :/. Jakieś pomysły na ten temat?
Cytuj
Jest to nic innego jak nałożenie nie tej tekstury co potrzeba na model loka/wagonu. Prawdopodobnie starter przypisał sobie złą teksturę w textures.txt.
Ok, na swoją obronę dodam że nic tu nie ruszałem, wszystko jest tak jak było z dizelpacka... Niemniej jednak, jak to naprawić?
@Cambiado
A więc tak jak pisałem, w sceneriach żadne numery się nie powtarzają, więc raczej to ta druga możliwość...
@El Mecánico
A owszem owszem :)
@ZiomalCl
Ok, a więc jak zrobić żeby działającej ST44-1037 dać również do wyboru inne tekstury?

Jeszcze raz dzięki wszystkim za odzew, pozdrawiam.
« Ostatnia zmiana: 04 Maja 2009, 20:10:58 wysłana przez muri »

Offline AtapiCl

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4426
    • Zobacz profil
    • O warszawskiej części linii kolejowej nr 7 Warszawa – Lublin i nie tylko ;)
  • Otrzymane polubienia: 212
Odp: Kilka problemów z taborem
« Odpowiedź #8 dnia: 04 Maja 2009, 20:42:59 »
Zacznijmy od tego, że nie wszystkie składy, które Ci się wyświetlą są do prowadzenia... Uruchamiamy tylko te pozycje, które zostały przez twórców scenerii przygotowane do tego celu. Jeśli Ty np. odpalasz stojącą na boku SM42 i dziwisz się, że nic się nie dzieje...

Cytuj
Już rozumiem o co chodzi z textures.txt, dzięki za to :] Udało mi Się w ten sposób odpalić ET24, ale szyby są nieprzeźroczyste i ogólnie kabina "nie wygląda" :/. Jakieś pomysły na ten temat?

Nie przekopiowałeś tekstur z katalogu EP09 do katalogu ET24.

Cytuj
Ok, na swoją obronę dodam że nic tu nie ruszałem, wszystko jest tak jak było z dizelpacka... Niemniej jednak, jak to naprawić?

W textures.txt pewne tekstury są przypisane do złego modelu, a niektóre w ogóle nie powinny być przypisane do modeli. http://eu07.pl/forum/index.php/topic,6252.0.html
« Ostatnia zmiana: 04 Maja 2009, 21:17:40 wysłana przez ZiomalCl »

Offline muri

  • Wiadomości: 627
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 5
Odp: Kilka problemów z taborem
« Odpowiedź #9 dnia: 07 Maja 2009, 20:10:14 »
Cytuj
Zacznijmy od tego, że nie wszystkie składy, które Ci się wyświetlą są do prowadzenia...
No i tego właśnie nie wiedziałem, myślałem że jak się instaluje jakiegoś packa z lokami i on zmienia jakieś scn'y to dodaje tam od razu loki do jeżdżenia, a to tylko dekoracja...
ET24 też już działa, ale straszny ma zryw... Rusza jakby ją ktoś z procy wystrzeliwał :D
Co do SU46 znalazłem działające tekstury i gra muzyka :) Natomiast powstał kolejny problem, gdyż jak ją wstawiłem do Zwierzyńca (zamiast EU07-503) to na zakrętach przechyla się na zewnątrz (i to bardzo mocno się przechyla). Oryginalna siódemka zachowuje się poprawnie. Jakieś pomysły?

Offline nail_bomb

  • Wiadomości: 73
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Kilka problemów z taborem
« Odpowiedź #10 dnia: 07 Maja 2009, 20:59:29 »

Offline muri

  • Wiadomości: 627
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 5
Odp: Kilka problemów z taborem
« Odpowiedź #11 dnia: 08 Maja 2009, 14:54:04 »
Aha, w ten sposób ;) A czy ktoś się orientuje jak to w modelu poprawić żeby sie prawidłowo przechylał?

Offline libertyn89

  • Wiadomości: 2002
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Kilka problemów z taborem
« Odpowiedź #12 dnia: 08 Maja 2009, 15:03:12 »
Rowniez przylaczam sie do pytania. Czy pomocna bedzie tutaj metoda "banan"?
Pozdrawiam, Karol

Offline ST44-003

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2958
  • EU07-001
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 318
Odp: Kilka problemów z taborem
« Odpowiedź #13 dnia: 08 Maja 2009, 16:28:11 »
Tak.

Offline libertyn89

  • Wiadomości: 2002
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Kilka problemów z taborem
« Odpowiedź #14 dnia: 08 Maja 2009, 16:54:56 »
Wstawic banana zarowno do modelu loka jak i kabiny? Jesli mi sie uda, to opisze tu ten sposob, tak aby kolega @muri wiedzial o co chodzi.


   « Dodano: 08 Maja 2009, 19:23:26 »
Niestety metoda "banan" w tym przypadku nie pomaga. Wyczytalem, ze zle przechy sa spowodowane zle ustawionymi pivotami.
« Ostatnia zmiana: 08 Maja 2009, 19:23:26 wysłana przez libertyn89 »
Pozdrawiam, Karol

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6163
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 865
Odp: Kilka problemów z taborem
« Odpowiedź #15 dnia: 08 Maja 2009, 19:44:14 »
Które to pivoty się bananem prostuje.
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline muri

  • Wiadomości: 627
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 5
Odp: Kilka problemów z taborem
« Odpowiedź #16 dnia: 08 Maja 2009, 20:01:44 »
Cytuj
Niestety metoda "banan" w tym przypadku nie pomaga. Wyczytalem, ze zle przechy sa spowodowane zle ustawionymi pivotami.
Hehe, tyle to ja też wyczytałem, natomiast pojęcia nie mam co to znaczy i czy można coś z tym zrobić. Ktoś coś wie na ten temat?
Kolejna sprawa: ściągnąłem sobie trochę wagonów, konkretnie Fal, Fas i Falns. Ściągnąłem tekstury od @Sigmann'a i modele tak jak to pisał w postach o tych teksturach. Używając startera kolegi @Ra podczas dodawania któregoś z tych wagonów jako pierwszego wyskakuje komunikat jak w załączniku. Natomiast jeżeli przed nim stoi już jakiś inny działający wagon to już bywa różnie. Np. jak z przodu jest Eaos,  to wagon się dodaje, ale zamiast jego miniatury pojawia się miniatura Eaos, w polu "Katalog" jest prawidłowy katalog (np. PKP\FALNS), ale w polu model jest już EAOS, a w polu tekstura jest pusto i mogę wybrać jakąś teksturę od Eaosa... Podobnie było gdy postawiłem z przodu SHIMMNS, miniatury dodawanych wagonów są prawidłowe (miniatury sam sobie "narysowałem", tylko do FAL była w paczce @Żabek), katalogi również, ale zamiast swoich modeli dostają model Shimnns czyli 718_RD i do wyboru jest tekstura "none". Dodam że wagony te mają niedostępne pole wyboru Normalny/Dumb, jeżeli wstawiam je jako pierwsze to w żadnym polu nic nie ma, natomiast jeżeli za jakiś działający wagon to jest szara kropka w polu Normalny (ale bez możliwości zmiany)... Może ktoś miał podobne problemy?

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6306
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 336
Odp: Kilka problemów z taborem
« Odpowiedź #17 dnia: 08 Maja 2009, 20:07:09 »
Pokaż pliki TEXTURES.TXT z katalogów tych wagonów.
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6163
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 865
Odp: Kilka problemów z taborem
« Odpowiedź #18 dnia: 08 Maja 2009, 20:16:17 »
Poprawnie wstawiony banan powoduje, że przechyłki są dobrze w kabinie A oraz modelu zewnętrznym. Aby kabina B poprawnie się przechylała, należy wziąć banana z ogonkiem, przy czym oba mają -1 zamiast dwóch pierwszych jedynek.

Zmoderowano.
ZiomalCl
« Ostatnia zmiana: 08 Maja 2009, 20:35:24 wysłana przez ZiomalCl »
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline muri

  • Wiadomości: 627
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 5
Odp: Kilka problemów z taborem
« Odpowiedź #19 dnia: 08 Maja 2009, 21:08:13 »
@Ra
Jutro wkleję koło południa, bo teraz nie mam już dostępu do komputera na którym mam MaSzynę...
@youBy
Czytałem coś o tym całym bananie (konkretnie tutaj: http://eu07.pl/forum/index.php/topic,6503.msg65635.html#msg65635), natomiast nie bardzo rozumiem sformułowanie "banan z ogonkiem". Mógłbyś nieco rozjaśnić temat? Ma to być macierz z jedynkami na drugiej przekątnej (pierwsze dwie od góry z minusem), czy po prostu napisane " banan' " i te dwie jedynki z minusami na początku, czy jak?
Pozdrawiam

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6163
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 865
Odp: Kilka problemów z taborem
« Odpowiedź #20 dnia: 08 Maja 2009, 21:53:09 »
Otóż nie. Najpierw wisi ogonek. Do niego przyczepiamy banana, a do niego przyczepiamy resztę obiektów (czyli taki podwójny banan). Jedynki zostają tak samo, tylko po dwie pierwsze w obu częściach (w ogonku i bananie) muszą mieć -1 na początku :)
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline muri

  • Wiadomości: 627
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 5
Odp: Kilka problemów z taborem
« Odpowiedź #21 dnia: 09 Maja 2009, 13:03:52 »
@Ra:
Ok, a więc dla Fal mam:
!=F,Fal,FAL
*443V_=?
*443V=?
443V-1.BMP=Fal,FAL,443V
443V-10.BMP=Fal,FAL,443V
443V-11.BMP=Fal,FAL,443V
443V-2.BMP=Fal,FAL,443V
443V-3.BMP=Fal,FAL,443V
443V-4.BMP=Fal,FAL,443V
443V-5.BMP=Fal,FAL,443V
443V-6.BMP=Fal,FAL,443V
443V-7.BMP=Fal,FAL,443V
443V-8.BMP=Fal,FAL,443V
443V-9.BMP=Fal,FAL,443V
SPRZEG2.BMP=-

Dla Fas:
!=F,Fas,FAS
*413S=?
FAS3.TGA=Fas,FAS,413S
FAS4.TGA=Fas,FAS,413S
WOZEK1XT.TGA=

Dla Falns:
!=F,Falns,FALNS
*436V=?
*440V=?
6634284-2.BMP=Falns,FALNS
6635199-1.TGA=Falns,FALNS
6637663-7.BMP=Falns,FALNS

@youBy
Czy mógłbyś napisać gotowego banana z ogonkiem takiego żeby go po prostu kopiuj-wklej do kabiny B? Plik t3d kabiny A zaczyna się tak:
Parent: none
Type: Mesh
Name: main
Anim: false
Ambient: 100.0 100.0 100.0
Diffuse: 200.0 200.0 200.0
Specular: 250.0 250.0 250.0
SelfIllum: false
Wire: false
WireSize: 1.0
Opacity: 100.0
Map: none
MaxDistance: 400
MinDistance: 0
Transform:
          1 0 0 0
          0 1 0 0
          0 0 1 0
          0 0 0 1
NumVerts: 0
//---------------------------------------------------------------------------------
Parent: main
Type: Mesh
Name: kabinaA
Anim: false
Ambient: 205.0 205.0 205.0
Diffuse: 205.0 205.0 205.0
Specular: 229.5 229.5 229.5
SelfIllum: false
Wire: false
WireSize: 1.0
Opacity: 100.0
Map: eu07sciana.bmp
MaxDistance: 1000
MinDistance: 0
Natomiast plik kabiny B tak: Parent: none
Type: Mesh
Name: main
Anim: false
Ambient: 100.0 100.0 100.0
Diffuse: 200.0 200.0 200.0
Specular: 250.0 250.0 250.0
SelfIllum: false
Wire: false
WireSize: 1.0
Opacity: 100.0
Map: none
MaxDistance: 400
MinDistance: 0
Transform:
          1 0 0 0
          0 1 0 0
          0 0 1 0
          0 0 0 1
NumVerts: 0
//---------------------------------------------------------------------------------
Parent: main
Type: Mesh
Name: kabinaA
Anim: false
Ambient: 205.0 205.0 205.0
Diffuse: 205.0 205.0 205.0
Specular: 229.5 229.5 229.5
SelfIllum: false
Wire: false
WireSize: 1.0
Opacity: 100.0
Map: eu07sciana.bmp
MaxDistance: 1000
MinDistance: 0
Potem jest w obu kolejne transform i jakaś macierz...

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6163
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 865
Odp: Kilka problemów z taborem
« Odpowiedź #22 dnia: 09 Maja 2009, 13:22:58 »
Parent: none
Type: Mesh
Name: ogonek
Anim: false
Ambient: 100.0 100.0 100.0
Diffuse: 200.0 200.0 200.0
Specular: 250.0 250.0 250.0
SelfIllum: false
Wire: false
WireSize: 1.0
Opacity: 100.0
Map: none
MaxDistance: 400
MinDistance: 0
Transform:
          -1 0 0 0
          0 -1 0 0
          0 0 1 0
          0 0 0 1
NumVerts: 0


Parent: ogonek
Type: Mesh
Name: main
Anim: false
Ambient: 100.0 100.0 100.0
Diffuse: 200.0 200.0 200.0
Specular: 250.0 250.0 250.0
SelfIllum: false
Wire: false
WireSize: 1.0
Opacity: 100.0
Map: none
MaxDistance: 400
MinDistance: 0
Transform:
          -1 0 0 0
          0 -1 0 0
          0 0 1 0
          0 0 0 1
NumVerts: 0
//---------------------------------------------------------------------------------
Parent: main
Type: Mesh
Name: kabinaA
Anim: false
Ambient: 205.0 205.0 205.0
Diffuse: 205.0 205.0 205.0
Specular: 229.5 229.5 229.5
SelfIllum: false
Wire: false
WireSize: 1.0
Opacity: 100.0
Map: eu07sciana.bmp
MaxDistance: 1000
MinDistance: 0
Coś w taki deseń :)
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6306
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 336
Odp: Kilka problemów z taborem
« Odpowiedź #23 dnia: 09 Maja 2009, 13:33:00 »
Na pierwszy rzut oka, te pliki są źle zorganizowane.

W linijce z wykrzyknikiem na początku jest typ wagonu F - prawidłowo, a potem powinna być nazwa obrazka mini - umieszczanie dwukrotnie tej samej nazwy nie ma większego sensu, tak więc powinno być:
!=F,Fal
!=F,Fas
!=F,Falns


W linijkach zaczynających się od gwiazdki jest informacja o sposobie łączenia - w przypadku wagonów towarowych stosuje się sprzęg typu 3, więc te linijki nie mają większego znaczenia.

Dalej są linijki z opisem tekstur. Po lewej stronie znaku równości jest nazwa pliku z teksturą, a po prawej powinny być kolejno: nazwa modelu i nazwy obrazków mini.
TEKSTURA=MODEL,MINI(ogólne),MINI(dla konkretnej tekstury)

I tu jest wtopa na całego, bo z linijek z gwiazdkami można wywnioskować, że modele nazywają się 443V, 443V_, 413S, 436V, 440V. Powinny to być pierwsze nazwy za znakiem równości. A dalej dopiero nazwa mini. Pliki powinny wyglądać jak poniżej (tylko ogólny wzorzec, trzeba jeszcze sprawdzić, czy tekstura nakłada się na odpowiedni model):

!=F,Fal
443V-1.BMP=443V,Fal
443V-10.BMP=443V,Fal
443V-11.BMP=443V,Fal
443V-2.BMP=443V,Fal
443V-3.BMP=443V,Fal
443V-4.BMP=443V,Fal
443V-5.BMP=443V,Fal
443V-6.BMP=443V,Fal
443V-7.BMP=443V,Fal
443V-8.BMP=443V,Fal
443V-9.BMP=443V,Fal
SPRZEG2.BMP=-


Nie został użyty model 443V_. Jeśli tekstury pasują na obydwa modele, należy napisać tak:
443V-1.BMP=443V,Fal=443V_,Fal


!=F,Fas
FAS3.TGA=413S,Fas
FAS4.TGA=413S,Fas
WOZEK1XT.TGA=-



!=F,Falns
6634284-2.BMP=436V,Falns
6635199-1.TGA=436V,Falns
6637663-7.BMP=440V,Falns


W tym przypadku też trzeba sprawdzić, która tekstura jest na model 436V, a która na 440V, a jeśli na oba (gdy np. różnią się wózkami), to wpisać obydwa, jak w przykładzie powyżej.

Zakładam przy tym, że istnieją obrazki mini o nazwach:
Fal.BMP
Fas.BMP
Falns.BMP


Gdyby zrobić obrazki mini na każdą teksturę osobno, np. Fal-1.BMP, Fal-2.BMP..., to wtedy opis tekstur byłby następujący:
443V-1.BMP=443V,Fal,Fal-1
443V-2.BMP=443V,Fal,Fal-2
...
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Offline muri

  • Wiadomości: 627
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 5
Odp: Kilka problemów z taborem
« Odpowiedź #24 dnia: 09 Maja 2009, 17:48:28 »
@youBy
Dzięki bardzo wmontowałem to do kabiny B, przejechałem sie i działa :] SU46 przechyla sie jak trzeba.
@Ra
Również dzięki, szczerze mówiąc czytałem w innych tematach opis działania pliku textures.txt, ale był jakiś strasznie zamotany, więc dopiero teraz rozumiem o co w tym chodzi... Myślę że ten Twój post można by przykleić gdzieś do jakiejś instrukcji, bo w prosty sposób wyjaśnia jak to zrobić żeby działało :). Teoretycznie w takim przypadku powinno się użyć opcji ściągnięcia opisu tekstur z serwera, ale np. u mnie jakoś opornie idzie komunikacja z serwerem... Poza tym zawsze to lepiej zapada w pamięć jak się coś zrobi samemu :).

Po wstawieniu do scenerii i obejrzeniu z bliska wagonów Falns i Fal zauważyłem że mają one bardzo szczegółowo wykonany sprzęg (Fas również, ale nie aż tak...). Tak samo zresztą przewody powietrzne. Natomiast pojazdy z paczki całościowej w zasadzie mają między hakami po połączeniu taki czarny prostokąt... Czy można w jakiś prosty sposób przenieść ten dopracowany sprzęg do innych pojazdów?