Winger, a robiłeś/masz w planach zrobić to wysyłanie niektórych eventów do aplikacji nadrzędnej (zamiast wykonywania ich w eu07)? Dawałem linka do scenerii testowej o którą pytałeś, nie wiem czy dotarł.
Zrobione w ten sposób eventy zajęcia/zwolnienia z detekcją kierunku można by wykorzystać nie tylko do wygaszania sygnałów i zwalniania utwierdzeń przebiegów, ale też do prymitywnego stwierdzania zajętości torów a nawet śledzenia numerów pociągów poruszających się po scenerii. Początkowo w aplikacji SRK mamy wpisany stan zajętości torów (i ew. numery), wraz z otrzymywaniem takich eventów ten stan byłby aktualizowany na zasadzie podobnej do działania liczników osi. Np: mamy skład na torze i informacje o tym (w aplikacji SRK do toru przypisany jego numer), ustawiamy przebieg wyjazdowy, skład mija semafor i zajmuje odcinek oddziaływania za nim - na podstawie tego aplikacja SRK pokazuje że zajęta została droga przebiegu za semaforem (i wygasza semafor), zwolnienie tego odcinka - powoduje usunięcie zajętości z toru przed semaforem, zajęcie odcinka na końcu przebiegu - zaznaczenie zajętości toru za końcem przebiegu, zwolnienie odcinka na końcu - zwolnienie zajętości drogi przebiegu (i zwolnienie utwierdzenia). Potencjalne problemy - sytuacje typu najechanie na odcinek oddziaływania i cofnięcie, albo łączenie/rozłączanie składu na torze - to by wymagało ręcznego korygowania informacji o zajętości przez dyżurnego, ale skoro łączenia/rozłączania ma nie być, to jakichś skomplikowanych manewrów chyba też, więc te problemy by właściwie odpadały.