Autor Wątek:  MaSzyna a Multiplayer /Wydzielone z Teamspeak MaSzynowców...  (Przeczytany 25037 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Żuk

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1085
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3
Odp: MaSzyna a Multiplayer /Wydzielone z Teamspeak MaSzynowców...
« Odpowiedź #30 dnia: 22 Kwietnia 2009, 19:51:13 »
Co do rozmów na TS'ie można zrobić coś na podobieństwo tak jak to kiedyś było w wirtualnej sieci lotniczej Vatsim.

Offline Rudzik

  • Wiadomości: 2028
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 103
Odp: MaSzyna a Multiplayer /Wydzielone z Teamspeak MaSzynowców...
« Odpowiedź #31 dnia: 22 Kwietnia 2009, 22:11:59 »
Cytuj
Podobno w TSie da się nadawać do wielu kanałów na raz
Tylko jeśli mówisz, że naraz, to będą rozmowy pomiędzy dyspozytorami słyszeć maszyniści. Ja myślałem właśnie o 2 TS'ach, żeby jeden na jeden a drugi na drugi klawisz ustawić. Żeby się nie słyszeli.
Znaczy tak wg. mnie byłoby realistyczniej:)

Po "wg" nie stawia się kropki ;P

Andrzej.
« Ostatnia zmiana: 22 Kwietnia 2009, 22:47:36 wysłana przez |andy| »

Offline WSK

  • Wiadomości: 340
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: MaSzyna a Multiplayer /Wydzielone z Teamspeak MaSzynowców...
« Odpowiedź #32 dnia: 22 Kwietnia 2009, 22:48:48 »
Ja myślałem właśnie o 2 TS'ach, żeby jeden na jeden a drugi na drugi klawisz ustawić. Żeby się nie słyszeli.
Nie jesteś w stanie odpalić dwa okna ts'a na raz, ale możnaby postawić serwer Ventrillo, i np. dyspozytorzy  do maszynistow rozmawiali by na TS'ie a sami dyspozytorzy na ventrillo...
...

Offline Żuk

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1085
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3
Odp: MaSzyna a Multiplayer /Wydzielone z Teamspeak MaSzynowców...
« Odpowiedź #33 dnia: 22 Kwietnia 2009, 22:56:41 »
Jeżeli będzie taka możliwość to należałoby dołożyć do exe mały update ( to tylko moja koncepcja ). Możliwość połączenia TS'a z exe widzę następująco:
Krok 1:
- na serwerze TS musi powstać kanał np: "Radio_multiplayer",
- dalej należy tak jak w prawdziwym radiu ustawić 10 podkanałów, czyli: 1, 2... itd.,
- do luźnych rozmów inne kanały mogą pozostać
Krok 2:
- ktoś wcześniej wspominał, aby była możliwość komunikacji tekstowej w symulatorze otóż proponuję dodać konsolę jak to się ma w exe Q
- tutaj już ludzie od programowania i kodu muszą sobie poradzić jak zrobić i zsynchronizować maszynę z TS'em aby można było w konsoli za pomocą określonej komendy ( np. #R1 gdzie #R{ to ta sterująca komenda radiem} 1{numer kanału radiowego} zmieniać podkanał w kanale "Radio_mutliplayer".

Offline Winger

  • Administrator
  • Wiadomości: 1466
    • Zobacz profil
    • http://www.winger.eu07.pl
  • Otrzymane polubienia: 25
Odp: MaSzyna a Multiplayer /Wydzielone z Teamspeak MaSzynowców...
« Odpowiedź #34 dnia: 23 Kwietnia 2009, 01:29:50 »
Przypominam, mam w planach tylko lekkie modyfikacje kodu. Integracja z TS? Zapomnijcie. Konsola jak w exe Q tudzież wyświetlanie komend? Zapomnijcie, kto widział różnice pomiędzy oryginalnym kodem MaSzyny a tym autorstwa Q wie o co chodzi, queued praktycznie połowę rzeczy tam przepisał. Samo zrobienie tego co chcę osiągnąć jest wystarczająco kłopotliwe co prowadzone codziennie testy pokazują.
Jak będziemy pracować z SPT to wrócimy do niektórych z w/w pomysłów :)
Pozdrawiam,
Winger

Monczan_SP32

  • Gość
Odp: MaSzyna a Multiplayer /Wydzielone z Teamspeak MaSzynowców...
« Odpowiedź #35 dnia: 23 Kwietnia 2009, 11:18:12 »
Dać niektórym rękę, to... hehe.

Kiedy będą testy publiczne? Dawno nie siedziałem na nastawni już :P Tylko upewniłbym się, czy Krzyżowa2 chodzi u mnie ok, bo różnie z nią bywa...

Offline Winger

  • Administrator
  • Wiadomości: 1466
    • Zobacz profil
    • http://www.winger.eu07.pl
  • Otrzymane polubienia: 25
Odp: MaSzyna a Multiplayer /Wydzielone z Teamspeak MaSzynowców...
« Odpowiedź #36 dnia: 23 Kwietnia 2009, 11:38:18 »
Trudno powiedzieć, na razie chcę doprowadzić do tego żeby przy 2-3 pojazdach działało poprawnie przez dłuższy czas, z czym na razie są jajca (średnio po 2-3 minutach dzieją się cuda).
Krok po kroku znajduję i poprawiam błędy w kodzie. Mateu zrobił malutką scenerię testową w celach testowych. Zobaczymy, może coś koło weekendu w końcu zadziała.
Pozdrawiam,
Winger

Offline TeKatka

  • Wiadomości: 147
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: MaSzyna a Multiplayer /Wydzielone z Teamspeak MaSzynowców...
« Odpowiedź #37 dnia: 24 Kwietnia 2009, 19:29:35 »
A czy będzie można zmodyfikować skład (np. podmienić lokomotywę), czy będzie musiał być "oryginalny".

Offline Winger

  • Administrator
  • Wiadomości: 1466
    • Zobacz profil
    • http://www.winger.eu07.pl
  • Otrzymane polubienia: 25
Odp: MaSzyna a Multiplayer /Wydzielone z Teamspeak MaSzynowców...
« Odpowiedź #38 dnia: 24 Kwietnia 2009, 20:13:28 »
Będzie można podmieniać składy, ale ich ilość i nazwy lokomotyw muszą być u wszystkich identyczne.
Wskazane też będzie by składy miały u każdego w miarę tą samą długość.
Pozdrawiam,
Winger

Offline Paul

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 523
    • Zobacz profil
    • Beskidzka Strona Kolejowa
  • Otrzymane polubienia: 16
Odp: MaSzyna a Multiplayer /Wydzielone z Teamspeak MaSzynowców...
« Odpowiedź #39 dnia: 24 Kwietnia 2009, 22:08:40 »
Winger, a robiłeś/masz w planach zrobić to wysyłanie niektórych eventów do aplikacji nadrzędnej (zamiast wykonywania ich w eu07)? Dawałem linka do scenerii testowej o którą pytałeś, nie wiem czy dotarł.

Zrobione w ten sposób eventy zajęcia/zwolnienia z detekcją kierunku można by wykorzystać nie tylko do wygaszania sygnałów i zwalniania utwierdzeń przebiegów, ale też do prymitywnego stwierdzania zajętości torów a nawet śledzenia numerów pociągów poruszających się po scenerii. Początkowo w aplikacji SRK mamy wpisany stan zajętości torów (i ew. numery), wraz z otrzymywaniem takich eventów ten stan byłby aktualizowany na zasadzie podobnej do działania liczników osi. Np: mamy skład na torze i informacje o tym (w aplikacji SRK do toru przypisany jego numer), ustawiamy przebieg wyjazdowy, skład mija semafor i zajmuje odcinek oddziaływania za nim - na podstawie tego aplikacja SRK pokazuje że zajęta została droga przebiegu za semaforem (i wygasza semafor), zwolnienie tego odcinka - powoduje usunięcie zajętości z toru przed semaforem, zajęcie odcinka na końcu przebiegu - zaznaczenie zajętości toru za końcem przebiegu, zwolnienie odcinka na końcu - zwolnienie zajętości drogi przebiegu (i zwolnienie utwierdzenia). Potencjalne problemy - sytuacje typu najechanie na odcinek oddziaływania i cofnięcie, albo łączenie/rozłączanie składu na torze - to by wymagało ręcznego korygowania informacji o zajętości przez dyżurnego, ale skoro łączenia/rozłączania ma nie być, to jakichś skomplikowanych manewrów chyba też, więc te problemy by właściwie odpadały.
automatyka sterowania ruchem kolejowym rox
www.isdr.pl | www.bsk.isdr.pl | pokrzesik.wytnij@gmail.com

Offline Winger

  • Administrator
  • Wiadomości: 1466
    • Zobacz profil
    • http://www.winger.eu07.pl
  • Otrzymane polubienia: 25
Odp: MaSzyna a Multiplayer /Wydzielone z Teamspeak MaSzynowców...
« Odpowiedź #40 dnia: 25 Kwietnia 2009, 00:10:48 »
Da radę to zrobić, ale najpierw staram się doprowadzić do tego żeby podstawy działały, a z tym niesamowite cuda wychodzą jak na razie.
Pozdrawiam,
Winger