Autor Wątek:  Różne mariuszowe narzędzia  (Przeczytany 137077 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline DjSon231

  • Wiadomości: 153
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 67
Odp: Różne mariuszowe narzędzia
« Odpowiedź #90 dnia: 29 Października 2017, 18:26:40 »
Poniżej w załączniku znajduje się ulepszona wersja (zaginiony build) Mariuszowego korektora wysokości i skrajni.

W stosunku do poprzednika dodano:
- poprawkę wysokości trójkątów pionowych,
- punkty dróg (road) są dociągane do terenu.
« Ostatnia zmiana: 29 Października 2017, 18:46:26 wysłana przez DjSon231 »

Offline Mariusz1970

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3932
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 288
Odp: Różne mariuszowe narzędzia
« Odpowiedź #91 dnia: 29 Października 2017, 19:41:51 »
Pobralem, popatrzylem na ini i w ini sa wyjatki. O ile pamietam, to ta wersja nie obsluguje wyjatkow. Moze zle pamietam...
Jesli ini nie jest oryginalne, to lepiej, jesli DJ dostal oryginal ini, aby wstawil go tutaj. Jesli chodzi o obsluge dociagnia puntkow road, to zdaje sie, w ini drogi i rzeki maja byc na zero, ale glowy nie daje. Ogolnie obsluga sie troche rozni. W tym zalaczonym przez DJ, nie podaje sie sciezki dostepu do Maszyny, tylko wgrywa sie w glowny folder z Maszyna.
Tyle z pamieci.

Offline Mariusz1970

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3932
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 288
Odp: Różne mariuszowe narzędzia
« Odpowiedź #92 dnia: 04 Listopada 2017, 20:49:56 »
Dodalem kolejna funkcje do edytora (plik tory_semafory_przejazdy.xls), mianowicie, systematyczne rozmieszczanie obiektow (np. slupow teletechnicznych) wzdluz interaktywnie wyznaczonego szlaku. Na nowych Excelach to nie zadziala np.z powodu innego domyslnego koloru narysowanego obiektu, niz ma to miejsce w Excelu, ktory ja posiadam. Niemnjej jednak, jesli komus taka metoda, jaka zamiescilem w ponizszym filmiku odpowiada, mozna narzedzie wspolnymi silami dostosowac.
Filmik:


Offline Mariusz1970

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3932
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 288
Odp: Różne mariuszowe narzędzia
« Odpowiedź #93 dnia: 18 Listopada 2017, 03:28:28 »
Dodalem kolejna funkcje do edytora (plik tory_semafory_przejazdy.xls), mianowicie funkcja ulatwiajaca zalesianie po obydwu stronach trackow, co przedstawia ponizszy krotki filmik:

Offline Mariusz1970

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3932
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 288
Odp: Różne mariuszowe narzędzia
« Odpowiedź #94 dnia: 19 Lutego 2018, 17:42:25 »
Maciej zglosil, iz narzedzie do degeratow nie lapie jakiegos tam trojkata, a exe tak. Przyslal mi ten trojkat.
Wyglada tak:
0
-0.0330696 0.0 32.6379    0.500001 2.99167
-0.0330696 -1.96698e-007 32.6379    0.500001 2.99167
4.16782 4.20089 27.6546    2.62132 -1.99167
Przyjrzalem sie temu trojkatowi. Druga wspolrzedna w drugim wierszu, jest w zapisie wykladniczym i wynosi prawie zero (-0.000000196698). Ta sama wspolrzedna w pierwszym wierszu, jest rowna dokladnie zero. Kwestia zaokraglen. Ja nie zaokraglaem, a widac, ze exe jakos tak i w zwiazku z tym exe kwalifikuje to jako degenerata, moje narzedzie nie.
Pytanie, jak mam to zrobic  narzedziu, aby byla zgodnosc?
« Ostatnia zmiana: 19 Lutego 2018, 17:44:49 wysłana przez Mariusz1970 »

Offline Milek7

  • Administrator
  • Wiadomości: 1051
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 907
Odp: Różne mariuszowe narzędzia
« Odpowiedź #95 dnia: 19 Lutego 2018, 18:07:11 »
Jeżeli chodzi o exe, to jest return ( glm::length2( glm::cross( Vertex2 - Vertex1, Vertex3 - Vertex1 ) ) == 0.0 ), przy czym wartości są 32 bitowym floatem.

Offline Mariusz1970

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3932
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 288
Odp: Różne mariuszowe narzędzia
« Odpowiedź #96 dnia: 19 Lutego 2018, 20:06:02 »
Maciej mi zglasza, ze ponizszy trojkat nie jest w exe logowany jako degenerat.
0
-0.0330696 0.0 32.6379    0.500001 2.99167
-0.0330696 0.0 27.6546    0.5 -1.99167
-0.0330696 -1.96698e-007 32.6379    0.500001 2.99167
(-0.000000196698)
Moje narzedzie takze nie. Przyklad bardzo podobny do powyzszego, czyli raz exe kwalifikuje, raz nie. Jakies bardzo subtelne roznice w obliczeniach.

Offline Maciej

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1195
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 192
Odp: Różne mariuszowe narzędzia
« Odpowiedź #97 dnia: 19 Lutego 2018, 20:08:37 »
W roli uzupełnienia: chodzi o model models/linia61/isdr/fos_wierza_cisnien.t3d. Tak wynika przynajmniej z loga i też z niego wyczytałem wierzchołki, które są logowane jako degeneraty.

Offline Mariusz1970

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3932
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 288
Odp: Różne mariuszowe narzędzia
« Odpowiedź #98 dnia: 19 Lutego 2018, 20:39:27 »
One prawdopodobnie nie beda wygladaly jak trojkat, tylko jak jakas krecha. Mozna by upewnic sie jak one wygladaja w symku. Jesli beda zbyt male, odpowiednio powiekszyc (np. pomnozyc przez 10). Mozna je odpowiednio nawet wkleic do triangles. Na moje kulawe oko, zaokraglenie do 4 miejsc i w exe i w narzedziu, powinno sprawe zalatwic i nie powinno chyba miec skutkow ubocznych, ale lepiej, aby ktos bardziej obeznany sie wypowiedzial..
Nie wiem takze, czy lepiej zaokraglac, czy obcinac, jesli bedziemy cos na liczbach wspolrzednych kombinowali.
« Ostatnia zmiana: 19 Lutego 2018, 20:49:04 wysłana przez Mariusz1970 »

Offline Mariusz1970

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3932
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 288
Odp: Różne mariuszowe narzędzia
« Odpowiedź #99 dnia: 20 Lutego 2018, 20:42:35 »
Nie widze odpowiedzi, postanowilem w ktorys weekend przerobie narzedzie. Przerobka bedzie polegala na tym, ze narzedzie kazdy trojkat bedzie sprawdzalo dwa razy. Pierwszy raz tak jak do tej pory, drugi raz zaokraglajac liczby do ilosci miejsc po przecinku ustawianej w konfiguracji. Bedzie wycianalo te trojkaty, ktore nawet exe nie pokazuje, a ktore graficznie ciezko przyjac za trojkaty.

Offline Maciej

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1195
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 192
Odp: Różne mariuszowe narzędzia
« Odpowiedź #100 dnia: 21 Lutego 2018, 17:06:52 »
Na Twoim miejscu bym się nie spieszył. Dzisiaj sprawdziłem jeszcze jedną rzecz. Nie wiem czy coś nie jest w exe, bo na poprzednim (który trafił do repozytorium) tego trójkąta jak i innych, które wykryły i usunęły wcześniej Twoje narzędzia, nie logowało. Dopiero po ostatniej aktualizacji zaczęło się to pojawiać. Jeżeli okaże się, że to jakiś błąd w exe, to myślę, że nie warto modyfikować narzędzi i usuwać trójkątów, które degeneratami nie są i nie są logowane.
« Ostatnia zmiana: 21 Lutego 2018, 17:08:17 wysłana przez Maciej »

Offline Mariusz1970

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3932
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 288
Odp: Różne mariuszowe narzędzia
« Odpowiedź #101 dnia: 21 Lutego 2018, 19:19:36 »
A nie wiem :) Dobra, Macieju, w takim ukladzie nie robie :)

Offline Milek7

  • Administrator
  • Wiadomości: 1051
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 907
Odp: Różne mariuszowe narzędzia
« Odpowiedź #102 dnia: 22 Lutego 2018, 20:54:58 »
Cześć.
Odnośnie tych zdegenerowanych trójkątów w tym modelu co pisałem w wątku o narzędziach Mariusza. Te trójkąty są logowane tylko na Twoim exe, które jest obecnie na repo. Na exe tmj jak i Twoich wcześniejszych, które były na repo nie loguje ich. Czyli być może jest jakiś problem, bo te trójkąty degeneratami nie są tak właściwie.
Kod jest taki sam teraz jak i na exe z pacza jak i u tmj, żadnych zmian tu nie było. Nie wiem jeszcze dlaczego są wpisywane jako degeneraty, bo formalnie 10^-12 != 0, ale one są zdegenerowane, bo mają wysokość ~0.6µm.

Offline Maciej

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1195
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 192
Odp: Różne mariuszowe narzędzia
« Odpowiedź #103 dnia: 22 Lutego 2018, 21:08:26 »
Doba, zwracam honor. Ogólnie nie wiem o co chodzi, ale te trójkąty raz są logowane w errors a raz nie. Nie wiem z czego to wynika. A napisałem wcześniej to co napisałem, bo akurat rzuciły mi się w oczy te degeneraty w errors na Twoim exe, czego u @tmj nie zauważyłem. Czyli wygląda na to, że jednak trzeba by trochę te narzędzia przerobić, tak aby również usuwały trójkąty, które tak jak napisałeś, 10^-12 != 0, ale są zdegenerowane, bo mają wysokość ~0.6µm, albo coś zmienić w exe.
« Ostatnia zmiana: 22 Lutego 2018, 21:10:05 wysłana przez Maciej »

Offline Milek7

  • Administrator
  • Wiadomości: 1051
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 907
Odp: Różne mariuszowe narzędzia
« Odpowiedź #104 dnia: 22 Lutego 2018, 22:29:40 »
Popatrzyłem jeszcze i wszystko się zgadza. Przy takich małych wielkościach kolejność sprawdzania wierzchołków też ma znaczenie, w jedną stronę wychodzi 10^-12 a w drugą zwykłe 0. Chciałem wywalać te wszystkie najmniejsze trójkąty ale czasami mają ogromne skalowanie, więc trzeba patrzeć też na transforma. Póki co tego nie zmieniam, kiedyś się to uporządkuje.

Offline Maciej

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1195
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 192
Odp: Różne mariuszowe narzędzia
« Odpowiedź #105 dnia: 22 Lutego 2018, 22:57:04 »
Czyli wniosek jest taki, że póki co nie ma sensu kombinować z narzędziami i po prostu nie przejmować się tymi paroma logowanymi trójkątami.

Offline Mariusz1970

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3932
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 288
Odp: Różne mariuszowe narzędzia
« Odpowiedź #106 dnia: 01 Lipca 2018, 00:59:25 »
Dodalem w moim edytorku (plik tory_semafory_przejazdy.xls) mozliwosc rysowania na mapie drog, peronow itp stworzonych z trojkatow terenu. Czasami sie przydaje. Ponizszy fimik obrazuje ta mozliwosc (kiepska jakosc dzwieku - przepraszam).

« Ostatnia zmiana: 01 Lipca 2018, 01:24:29 wysłana przez Mariusz1970 »

Offline Mariusz1970

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3932
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 288
Odp: Różne mariuszowe narzędzia
« Odpowiedź #107 dnia: 01 Lipca 2018, 21:35:21 »
Kolejna modyfikacja edytora - mozliwosc rysowania na mapie akwenow wodnych stworzonych z trojkatkow. W sumie nie wiem, dlaczego nie zrobilem tego za jednym razem (jakos nie pomyslalem).
Dodatkowo w filmiku pokazuje, na co moze przydac sie rysowanie peronow stworzonych z trojkatow (a takich jest duzo w sceneriach), mianowicie za pomoca przymiaru (linijki), ustalana jest dlugosc peronu, co z kolei umozliwia prawidlowe konfigurowanie wskaznikow W4 w scenerii.

Offline Mariusz1970

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3932
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 288
Odp: Różne mariuszowe narzędzia
« Odpowiedź #108 dnia: 24 Marca 2019, 20:52:35 »
Przy tych powstajacych edytorach 3D, moja modyfikacja szalu nie robi (zreszta nigdy nie robila :) ), dodalem mozliwosc przesuwania, zmiany rotacji, usuwania obiektow include.
Link do filmiku:


Offline Mariusz1970

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3932
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 288
Odp: Różne mariuszowe narzędzia
« Odpowiedź #109 dnia: 05 Kwietnia 2019, 00:01:20 »
Przyspieszylem wczytywania mapy w edytorze, gdy jest zalaczona opcja edycji przesuwania/obracania/usuwania obiektow oraz dodalem mozliwosc rysowania mapy hispometrycznej (rowniez przyspieszylem rysowanie tejze). Filmik na yt na moim kanale (tam jeszcze bez przyspieszenia).

Offline Czarodziej

  • Wiadomości: 350
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 93
Odp: Różne mariuszowe narzędzia
« Odpowiedź #110 dnia: 05 Kwietnia 2019, 09:44:12 »
To, że trójkąty raz się łapią a raz nie, może wynikać z porównywania float przez !=. Tu gość nieźle to omawia: https://stackoverflow.com/questions/17333/what-is-the-most-effective-way-for-float-and-double-comparison#77735

Offline Mariusz1970

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3932
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 288
Odp: Różne mariuszowe narzędzia
« Odpowiedź #111 dnia: 05 Kwietnia 2019, 14:57:49 »
Ktore trojkaty? Aaaa, degeneraty. Pewno cos w tym jest.
« Ostatnia zmiana: 05 Kwietnia 2019, 15:00:18 wysłana przez Mariusz1970 »

Offline Mariusz1970

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3932
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 288
Odp: Różne mariuszowe narzędzia
« Odpowiedź #112 dnia: 22 Sierpnia 2019, 13:37:22 »
Poszla poprawka na degeneraty w *.t3d

Offline Mariusz1970

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3932
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 288
Odp: Różne mariuszowe narzędzia
« Odpowiedź #113 dnia: 25 Września 2019, 14:41:43 »
W koncu mam jakis sprzet, na ktorym mam zainstalowany Excel 2007. Dostosowalem swoj edytor do Excel 2007 (plik tory_semafory_przejazdy.xls). Wymaga procedury opisanej w arkuszu Pomoc (jedno klikniecie). Generalnie problemy byly dwa:
1) Domyslny kolor dorysowanych obiektow inny niz w poprzednich wersjach Excela
2) Excel nazwe go nowy, nie wiedziec dlaczego, ale sam z siebie zmienia indeksy ksztaltow (obiektow) narysowanych (obecnych) w arkuszu. Jesli obiekt jest przyciskiem, ikonka, to indeksy niezaleznie kiedy te obiekty byly dorysowane, przenosi je na koniec. Zmiana tychze, powoduje zmiane innych np. recznie dorysowanych.

Ogolnie mam wrazenie, ze dziala sporo wolniej niz na 2000 (i na to nic nie poradze). Nie mam jak tego porownac, gdyz musialby byc ten sam sprzet i rozne wersje Excela a mam rozne sprzety i rozne wresje. Nie dostosowywalem na maksymalna ilosc wierszy/kolumn dostepna w 2007 (pozostalo tak jak bylo, czyli odpowiednio 65536/256).
Wszystkich funkcji edytora na nowej wersji nie sprawdzilem, ale spora czesc.
PS. Tak, wiem, ze raczej nikt nie korzysta :P

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2610
Odp: Różne mariuszowe narzędzia
« Odpowiedź #114 dnia: 25 Września 2019, 14:52:35 »
A odezwał się do mnie człowiek, który był zainteresowany. Ostrzegłem go o problemach z kompatybilnością z nowymi excelami. Myślałem że się odezwał i coś podziałaliście razem, bo było to dosłownie wczoraj. :)
Mój kanał youtube

Offline Mariusz1970

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3932
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 288
Odp: Różne mariuszowe narzędzia
« Odpowiedź #115 dnia: 25 Września 2019, 14:56:56 »
Nie, to nie ten przypadek :) . U mnie zbieg okolicznosci, od niedzieli sprzet oraz L4 i chec przyjrzenia sie o co kaman w tym moim i MS burdeliku ;)

Offline Mariusz1970

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3932
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 288
Odp: Różne mariuszowe narzędzia
« Odpowiedź #116 dnia: 26 Października 2019, 06:54:07 »
Na prosbe Stelego, dodalem narzedzie identyfikujace w plikach *.mmd, duplikaty nazw submodeli, odwolujacych sie do plikow *.t3d (plik Mmd_duplikaty_submodeli.xls w narzedziach Excelowskich). Bywaly bledy, gdzie np. ta sama nazwa submodelu byla w pliku mmd uzyta jako przelacznik oraz jako lampka.

Offline Mariusz1970

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3932
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 288
Odp: Różne mariuszowe narzędzia
« Odpowiedź #117 dnia: 08 Listopada 2019, 19:31:17 »
Pare dni temu na czacie, odbyla sie mala dyskusja odnosnie duplikatow drzewek. Dorobilem narzedzie exe (pierwszy post w watku, punkt 2g plik Duplikaty_inc.rar). Narzedzie umozliwia wylapywanie i usuwanie duplikatow obiektow w scenerii dowolnych plikow inc oraz obiektow nakladajacych sie (glownie do drzewek). Kwalifikacja dopuszczalnego nakladania sie, jest regulowana. Szczegoly pod przyciskiem Pomoc w programie. Narzedzie nie trawi linuksowych koncy wierszy.
« Ostatnia zmiana: 08 Listopada 2019, 20:02:44 wysłana przez Mariusz1970 »

Offline Mariusz1970

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3932
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 288
Odp: Różne mariuszowe narzędzia
« Odpowiedź #118 dnia: 09 Listopada 2019, 20:03:09 »
Na prosbe Stelego, dodalem narzedzie do modyfikowania rozmiarow drzew w sceneriach, na bardziej realne (plik Drzewka_poprawa_rozmiarow.xls). Rozmiary konfiguracyjne, dobieral Stele.

Offline Mariusz1970

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3932
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 288
Odp: Różne mariuszowe narzędzia
« Odpowiedź #119 dnia: 27 Listopada 2019, 20:09:18 »
Poprawka narzedzia do degeneratow w t3d, na prosbe Stelgo, aby program mniej mieszal w submodelach typu stars + kilka nowych funkcji (opisanych w arkuszu instrukcja).