Autor Wątek:  NiebaHD.zip  (Przeczytany 2676 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline adsim

  • Moderator
  • Wiadomości: 3934
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 12
NiebaHD.zip
« dnia: 04 Lutego 2009, 21:47:26 »
Minimalny czas testów do dnia 2009-02-11 21:47.
Jeśli nie zostaną zgłoszone błędy, automatyczna akceptacja w dniu 2009-02-18 21:47.

Plik http://eu07.pl/userfiles/3160/niebaHD.zip.
Rozmiar: 94070639 bajtów.

   Date      Time    Attr         Size   Compressed  Name
------------------- ----- ------------ ------------  ------------------------
2009-02-04 20:34:56 ....A         6528         1260  Info.txt
2008-12-04 12:56:46 ....A        45049         3786  models/cgskj_altostratus004.t3d
2008-12-04 13:13:54 ....A        45049         3784  models/cgskj_altostratus015.t3d
2008-12-04 13:15:32 ....A        45047         3782  models/cgskj_blueclear008.t3d
2008-12-04 13:17:50 ....A        45049         3785  models/cgskj_blueclouded006.t3d
2008-12-04 13:20:08 ....A        45049         3785  models/cgskj_blueclouded020.t3d
2008-12-04 13:21:22 ....A        45049         3786  models/cgskj_blueclouded039.t3d
2008-12-04 13:22:36 ....A        45044         3779  models/cgskj_cirrus003.t3d
2008-12-04 13:23:00 ....A        45042         3778  models/cgskj_dusk013.t3d
2008-12-04 13:23:26 ....A        45042         3777  models/cgskj_dusk030.t3d
2008-12-04 13:24:08 ....A        45046         3781  models/cgskj_overcast005.t3d
2008-12-04 13:24:30 ....A        45046         3781  models/cgskj_overcast008.t3d
2008-12-04 13:24:50 ....A        45046         3781  models/cgskj_overcast027.t3d
2008-12-04 13:25:14 ....A        45044         3779  models/cgskj_sunset008.t3d
2008-12-04 13:25:44 ....A        45044         3779  models/cgskj_sunset024.t3d
2008-12-04 13:26:10 ....A        45044         3779  models/cgskj_sunset026.t3d
2008-12-04 13:26:38 ....A        45044         3779  models/cgskj_sunset083.t3d
2008-12-04 13:27:22 ....A        45044         3779  models/cgskj_sunset094.t3d
2008-12-04 13:27:38 ....A        45044         3779  models/cgskj_sunset109.t3d
2008-12-04 21:13:24 ....A     25165878      6108400  textures/sky/sky_altostratus004.bmp
2008-12-04 15:19:24 ....A     25165878      5076919  textures/sky/sky_altostratus015.bmp
2008-12-04 21:13:58 ....A     25165878      4757801  textures/sky/sky_blueclear008.bmp
2008-12-04 15:51:36 ....A     25165878      6140693  textures/sky/sky_blueclouded006.bmp
2008-12-04 21:15:20 ....A     25165878      5427762  textures/sky/sky_blueclouded020.bmp
2008-12-04 16:38:14 ....A     25165878      5576768  textures/sky/sky_blueclouded039.bmp
2008-12-04 21:17:14 ....A     25165878      4155283  textures/sky/sky_cirrus003.bmp
2008-12-04 17:09:24 ....A     25165878      4207689  textures/sky/sky_dusk013.bmp
2008-12-04 19:20:44 ....A     25165878      4215527  textures/sky/sky_dusk030.bmp
2008-12-04 21:18:48 ....A     25165878      3596300  textures/sky/sky_overcast005.bmp
2008-12-04 21:19:22 ....A     25165878      3463385  textures/sky/sky_overcast008.bmp
2008-12-04 21:19:54 ....A     25165878      5223621  textures/sky/sky_overcast027.bmp
2009-02-04 20:12:38 ....A     25165878      5901309  textures/sky/sky_sunset008.bmp
2008-12-04 19:58:12 ....A     25165878      6440658  textures/sky/sky_sunset024.bmp
2008-12-04 20:14:26 ....A     25165878      5880435  textures/sky/sky_sunset026.bmp
2008-12-04 20:28:56 ....A     25165878      6042205  textures/sky/sky_sunset083.bmp
2008-12-04 20:59:02 ....A     25165878      6301800  textures/sky/sky_sunset094.bmp
2008-12-04 12:47:30 ....A     25165878      5479493  textures/sky/sky_sunset109.bmp
------------------- ----- ------------ ------------  ------------------------
                             453803154     94065367  37 files, 3 folders

Cytat: Info.txt
Paczka tekstur nieba w wysokiej rozdzielczości wraz z dopasowanymi wpisami atmo i light.

Instalacja:
Foldery wypakować do głównego katalogu z Maszyną.

<<Wpisy do startera Ra>>

W pliku MASZYNA.INI (znajdującym się w głównym folderze Maszyny) dodajemy następujące wpisy do sekcji [METEO.TXT]:

altostratus004=sky cgskj_altostratus004.t3d endsky    atmo 0 0 0 1000 3000 0.745 0.714 0.655 endatmo light 1000 3000 -4000 0.2 0.2 0.2 0.843 0.843 0.843 0.42 0.443 0.4 endlight
altostratus015=sky cgskj_altostratus015.t3d endsky    atmo 0 0 0 1000 2000 0.753 0.808 0.843 endatmo light -500 1000 -2000 0.365 0.365 0.365 0.898 0.898 0.898 0.4 0.475 0.616 endlight
blueclear008=sky cgskj_blueclear008.t3d endsky    atmo 0 0 0 1000 3000 0.569 0.659 0.69 endatmo light 0 3000 -1000 0.325 0.325 0.325 1 1 1 0.655 0.761 0.878 endlight
blueclouded006=sky cgskj_blueclouded006.t3d endsky    atmo 0 0 0 1000 2000 0.341 0.408 0.471 endatmo light 0 5000 -2000 0.322 0.322 0.322 0.553 0.553 0.553 0.435 0.557 0.749 endlight
blueclouded020=sky cgskj_blueclouded020.t3d endsky    atmo 0 0 0 1000 2000 0.486 0.51 0.612 endatmo light 1000 3000 -2000 0.275 0.275 0.275 0.765 0.765 0.765 0.498 0.498 0.498 endlight
blueclouded039=sky cgskj_blueclouded039.t3d endsky    atmo 0 0 0 1000 2000 0.404 0.49 0.553 endatmo light 0 1000 -1000 0.227 0.227 0.227 0.882 0.882 0.882 0.455 0.455 0.455 endlight
cirrus003=sky cgskj_cirrus003.t3d endsky    atmo 0 0 0 1000 3000 0.502 0.502 0.502 endatmo light 1000 500 1000 0.22 0.22 0.22 0.765 0.765 0.765 0.502 0.502 0.502 endlight
dusk013=sky cgskj_dusk013.t3d endsky    atmo 0 0 0 1000 2000 0 0 0 endatmo light -1000 100 -2000 0.059 0.059 0.059 0.38 0.318 0.247 0.404 0.522 0.588 endlight
dusk030=sky cgskj_dusk030.t3d endsky    atmo 0 0 0 1000 2000 0.067 0.078 0.09 endatmo light -500 70 -3000 0.063 0.082 0.094 0.349 0.275 0.224 0.345 0.345 0.345 endlight
overcast005=sky cgskj_overcast005.t3d endsky    atmo 0 0 0 200 2000 0.435 0.435 0.435 endatmo light -5000 5000 5000 0.231 0.231 0.231 0.282 0.282 0.282 0.216 0.216 0.216 endlight
overcast008=sky cgskj_overcast008.t3d endsky    atmo 0 0 0 100 2000 0.302 0.302 0.302 endatmo light -1000 3000 -3000 0.2 0.2 0.2 0.42 0.42 0.42 0.294 0.294 0.294 endlight
overcast027=sky cgskj_overcast027.t3d endsky    atmo 0 0 0 1000 2000 0 0 0 endatmo light 0 3000 -3000 0.247 0.247 0.247 0.412 0.412 0.412 0.302 0.302 0.302 endlight
sunset008=sky cgskj_sunset008.t3d endsky    atmo 0 0 0 1000 2000 0.412 0.424 0.341 endatmo light 1000 200 -3000 0.102 0.102 0.102 0.933 0.816 0.275 0.945 0.914 0.478 endlight
sunset024=sky cgskj_sunset024.t3d endsky    atmo 0 0 0 0 4000 0.514 0.322 0.114 endatmo light -2000 200 -4000 0.173 0.173 0.173 0.98 0.569 0.227 0.729 0.541 0.106 endlight
sunset026=sky cgskj_sunset026.t3d endsky    atmo 0 0 0 1000 2000 0 0 0 endatmo light -3000 20 3000 0.102 0.102 0.102 1 0.678 0.31 0.824 0.671 0.576 endlight
sunset083=sky cgskj_sunset083.t3d endsky    atmo 0 0 0 1000 2000 0.173 0.173 0.173 endatmo light -200 100 -2000 0.161 0.161 0.161 0.863 0.753 0.494 0.949 0.804 0.467 endlight
sunset094=sky cgskj_sunset094.t3d endsky    atmo 0 0 0 1000 2000 0.086 0.086 0.086 endatmo light -500 70 -3000 0.157 0.157 0.157 0.996 0.769 0.259 0.247 0.412 0.502 endlight
sunset109=sky cgskj_sunset109.t3d endsky    atmo 0 0 0 1000 2000 0.098 0.098 0.098 endatmo light -1000 50 -3000 0.141 0.141 0.141 1 0.761 0.447 0.522 0.667 0.741 endlight

<<Ręczne wpisy do pliku .scn>>

sky cgskj_altostratus004.t3d endsky
atmo 0 0 0 1000 3000 0.745 0.714 0.655 endatmo
light 1000 3000 -4000 0.2 0.2 0.2 0.843 0.843 0.843 0.42 0.443 0.4 endlight

sky cgskj_altostratus015.t3d endsky
atmo 0 0 0 1000 2000 0.753 0.808 0.843 endatmo
light -500 1000 -2000 0.365 0.365 0.365 0.898 0.898 0.898 0.4 0.475 0.616 endlight

sky cgskj_blueclear008.t3d endsky
atmo 0 0 0 1000 3000 0.569 0.659 0.69 endatmo
light 0 3000 -1000 0.325 0.325 0.325 1 1 1 0.655 0.761 0.878 endlight

sky cgskj_blueclouded006.t3d endsky
atmo 0 0 0 1000 2000 0.341 0.408 0.471 endatmo
light 0 5000 -2000 0.322 0.322 0.322 0.553 0.553 0.553 0.435 0.557 0.749 endlight

sky cgskj_blueclouded020.t3d endsky
atmo 0 0 0 1000 2000 0.486 0.51 0.612 endatmo
light 1000 3000 -2000 0.275 0.275 0.275 0.765 0.765 0.765 0.498 0.498 0.498 endlight

sky cgskj_blueclouded039.t3d endsky
atmo 0 0 0 1000 2000 0.404 0.49 0.553 endatmo
light 0 1000 -1000 0.227 0.227 0.227 0.882 0.882 0.882 0.455 0.455 0.455 endlight

sky cgskj_cirrus003.t3d endsky
atmo 0 0 0 1000 3000 0.502 0.502 0.502 endatmo
light 1000 500 1000 0.22 0.22 0.22 0.765 0.765 0.765 0.502 0.502 0.502 endlight

dusk013=sky cgskj_dusk013.t3d endsky
atmo 0 0 0 1000 2000 0 0 0 endatmo
light -1000 100 -2000 0.059 0.059 0.059 0.38 0.318 0.247 0.404 0.522 0.588 endlight

dusk030=sky cgskj_dusk030.t3d endsky
atmo 0 0 0 1000 2000 0.067 0.078 0.09 endatmo
light -500 70 -3000 0.063 0.082 0.094 0.349 0.275 0.224 0.345 0.345 0.345 endlight

sky cgskj_overcast005.t3d endsky
atmo 0 0 0 200 2000 0.435 0.435 0.435 endatmo
light -5000 5000 5000 0.231 0.231 0.231 0.282 0.282 0.282 0.216 0.216 0.216 endlight

sky cgskj_overcast008.t3d endsky
atmo 0 0 0 100 2000 0.302 0.302 0.302 endatmo
light -1000 3000 -3000 0.2 0.2 0.2 0.42 0.42 0.42 0.294 0.294 0.294 endlight

sky cgskj_overcast027.t3d endsky
atmo 0 0 0 1000 2000 0 0 0 endatmo
light 0 3000 -3000 0.247 0.247 0.247 0.412 0.412 0.412 0.302 0.302 0.302 endlight

sky cgskj_sunset008.t3d endsky
atmo 0 0 0 1000 2000 0.412 0.424 0.341 endatmo
light 1000 200 -3000 0.102 0.102 0.102 0.933 0.816 0.275 0.945 0.914 0.478 endlight

sky cgskj_sunset024.t3d endsky
atmo 0 0 0 0 4000 0.514 0.322 0.114 endatmo
light -2000 200 -4000 0.173 0.173 0.173 0.98 0.569 0.227 0.729 0.541 0.106 endlight

sky cgskj_sunset026.t3d endsky
atmo 0 0 0 1000 2000 0 0 0 endatmo
light -3000 20 3000 0.102 0.102 0.102 1 0.678 0.31 0.824 0.671 0.576 endlight

sky cgskj_sunset083.t3d endsky
atmo 0 0 0 1000 2000 0.173 0.173 0.173 endatmo
light -200 100 -2000 0.161 0.161 0.161 0.863 0.753 0.494 0.949 0.804 0.467 endlight

sky cgskj_sunset094.t3d endsky
atmo 0 0 0 1000 2000 0.086 0.086 0.086 endatmo
light -500 70 -3000 0.157 0.157 0.157 0.996 0.769 0.259 0.247 0.412 0.502 endlight

sky cgskj_sunset109.t3d endsky
atmo 0 0 0 1000 2000 0.098 0.098 0.098 endatmo
light -1000 50 -3000 0.141 0.141 0.141 1 0.761 0.447 0.522 0.667 0.741 endlight

Zdjęcia: www.cgtextures.com

Przygotowanie paczki i wpisów do scenerii: adsim

Wiadomość wygenerowana automatycznie
« Ostatnia zmiana: 19 Lutego 2009, 12:22:59 wysłana przez Akvin »
(: ɯɐıʍɐɹpzod

Offline REWIZOR

  • Administrator
  • Wiadomości: 3679
    • Zobacz profil
    • www.eu07.pl
  • Otrzymane polubienia: 28
Odp: NiebaHD.zip
« Odpowiedź #1 dnia: 05 Lutego 2009, 00:25:09 »
Bardzo ładnie się prezentują np.dusk013.
« Ostatnia zmiana: 05 Lutego 2009, 00:32:53 wysłana przez REWIZOR »
Pozdrawiam

Sigman

  • Gość
Odp: NiebaHD.zip
« Odpowiedź #2 dnia: 05 Lutego 2009, 01:06:13 »
Ja dodam, że nieba z horyzontem nie nadają się do scenerii takich jak: Bałtyk, Linia 546, natomiast znakomicie wyglądają na przykład w Zwierzyńcu i Linii 053. Będę kontynuował sprawdzanie, do jakich scenerii pasują nieba z horyzontem.
W tych, do których się nie nadają zauważyłem wystawanie obiektów znajdujących się na horyzoncie wysoko ponad lasy, które są w scenerii dużo oddalone od miejsca, w którym się jest. Wygląda to dziwacznie i nienaturalnie.

Kawał dobrej roboty z tymi niebami i wpisami do Light :)

Offline AtapiCl

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4426
    • Zobacz profil
    • O warszawskiej części linii kolejowej nr 7 Warszawa – Lublin i nie tylko ;)
  • Otrzymane polubienia: 212
Odp: NiebaHD.zip
« Odpowiedź #3 dnia: 07 Lutego 2009, 14:25:57 »
Pochwała się należy. O ile tekstury były w jakimś tam stopniu gotowe, o tyle bawienie się z wpisami atmo i light oraz osiągnięcie takich efektów z nimi związanych... Ekhm, szok ;]

EDIT:

Problem zaczyna się ze wspomnianym horyzontem. Zauważyłem jeszcze jeden zły efekt - horyzont w zimę. Gdy jedziemy zimową scenerią, to na horyzoncie widać zielone wręcz pola uprawne itp...
« Ostatnia zmiana: 07 Lutego 2009, 16:30:27 wysłana przez ZiomalCl »

Offline bohunIC

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1407
  • Ну погоди
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 14
Odp: NiebaHD.zip
« Odpowiedź #4 dnia: 10 Lutego 2009, 15:03:42 »
Za pół roku przebijemy TRSa i MSTSa. Ja nie zauważyłem problemów.

Offline EP08_015

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4339
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 313
Odp: NiebaHD.zip
« Odpowiedź #5 dnia: 10 Lutego 2009, 23:00:36 »
No niewiem... oni jeszcze maja porzadną noc i zimę i opady atmosferyczne (deszcz/śnieg). Wypowiadając się w temacie, pochwał pisac nie będę a jedynie prosbę, bo u niektórych w tym także u mnie (karta ati radeon 9600) tekstury o rozdzielczościach powyzej 2048 wyświetlają się na biało tak jak by ich nie było.
Koniec tworczosci unoffowej i prywatnej.
http://chomikuj.pl/EP08-015

Offline adsim

  • Moderator
  • Wiadomości: 3934
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 12
Odp: NiebaHD.zip
« Odpowiedź #6 dnia: 11 Lutego 2009, 11:10:11 »
Hmm, jeśli chodzi o tekstury w niższej rozdzielczości, bez zielonych drzewek i pól na horyzoncie, to takie są już przecież wykonane przez GW (Rotka). Przy tworzeniu tej paczki wychodziłem z założenia, że jego paczka zostanie w końcu wydana także na forum. Jeśli jednak jest taka potrzeba, mogę wykonać pomniejszoną wersję tekstur (tylko wtedy dość mocno spadnie ich jakość).
(: ɯɐıʍɐɹpzod

Offline uetam

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2641
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 6
Odp: NiebaHD.zip
« Odpowiedź #7 dnia: 11 Lutego 2009, 14:13:25 »
Zostaw, zostaw. Jezeli ktos zechce to sam sobie zmniejszy rozmiar.