Autor Wątek:  Propozycja urealnienia symulatora.  (Przeczytany 12696 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Mytnik

  • Wiadomości: 576
  • Administrator
    • Zobacz profil
    • Mój kanał na YT
  • Otrzymane polubienia: 1
Propozycja urealnienia symulatora.
« dnia: 28 Stycznia 2009, 09:36:12 »
Witam.
Jeśli zły dział proszę o przeniesienie.

Czy można by w MaSzynie zrobić coś takiego że np. jedziemy sobie szlakiem, i dostajemy na SBL czerwone światło. Musimy się zatrzymać przed nim i dopiero możemy jechać dalej, z prędkością 20 km/h.
Można by było też zrobić jazdę po torze niewłaściwym.
To na pewno nadało by realności MaSzynie


Kiedyś prosiłem o pisanie poziomo, więcej prosił nie będę.

REWIZOR
« Ostatnia zmiana: 28 Stycznia 2009, 10:34:18 wysłana przez REWIZOR »

Monczan_SP32

  • Gość
Odp: Urealnienie symulatora
« Odpowiedź #1 dnia: 28 Stycznia 2009, 09:40:37 »
Z tego co wiem, to jak dostaniesz na SBL s1, to stoisz, nie jedziesz. Jeżeli SBLka zwariuje, i masz "choinkę", to wtedy można to uznać za sygnał niepewny, i wtedy ma zastosowanie reguła, o której mówisz.

Jazda po torze niewłaściwym - z tego co pamiętam jest, w Zwierzyńcu, misja z poc. pospiesznym. Po wyjeździe jedziemy lewym, bo na prawym stoi sobie pociąg pogotowia sieciowego.

Offline Patrykos

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4511
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 9
Odp: Urealnienie symulatora
« Odpowiedź #2 dnia: 28 Stycznia 2009, 09:42:40 »
Tak i po jeździe po torze przeciwnym do zasadniczego, na taborze jest wymagany sygnał Pc2.
Pozdrawiam, Patryk
https://www.facebook.com/WarsztatPatrykosa
Węgrom gratulujemy Ikarusa.

Offline Quark-t

  • Administrator
  • Wiadomości: 3590
  • Automaty liczą...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 47
Odp: Urealnienie symulatora
« Odpowiedź #3 dnia: 28 Stycznia 2009, 09:42:59 »
A trasę Zwierzyniec choćby Kolega widział? Masz jazdę po niewłasciwym z powodu uszkodzenia sieci trakcyjnej.
A co do SBL: jak dobrze pojedziesz w Krzyżowej2 EP08 za czechem, to też będziesz miał S1 na SBL, o ToP'ach wskazujących nakaz zwolnienia do 20km/h nie wspominając.
Pozdrawiam, dr inż. Quark-t

Offline Mannerheim

  • Wiadomości: 106
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Urealnienie symulatora
« Odpowiedź #4 dnia: 28 Stycznia 2009, 09:43:45 »
Z tego co wiem, to jak dostaniesz na SBL s1, to stoisz, nie jedziesz. Jeżeli SBLka zwariuje, i masz "choinkę", to wtedy można to uznać za sygnał niepewny, i wtedy ma zastosowanie reguła, o której mówisz.

Każdy semafor SBL wskazujący sygnał S1 można przejechać po zatrzymaniu przed nim, o ile w zasięgu widoczności nie ma przeszkody do jazdy (Vmax 20 km/h aż do następnego semafora wskaz. sygn. zezwalający)...

Offline AtapiCl

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4426
    • Zobacz profil
    • O warszawskiej części linii kolejowej nr 7 Warszawa – Lublin i nie tylko ;)
  • Otrzymane polubienia: 212
Odp: Urealnienie symulatora
« Odpowiedź #5 dnia: 28 Stycznia 2009, 09:48:05 »
Czy można by w MaSzynie zrobić coś takiego że np. jedziemy sobie szlakiem, i dostajemy na SBL czerwone światło. Musimy się zatrzymać przed nim i dopiero możemy jechać dalej, z prędkością 20 km/h.
Można by było też zrobić jazdę po torze niewłaściwym.
To na pewno nadało by realności MaSzynie

To zależy od trasopisarzy... Scenerie, które są aktualnie tworzone mają różne nietypowe zdarzenia. Również nietypowa sygnalizacja się znajdzie ;]

Z tego co wiem, to jak dostaniesz na SBL s1, to stoisz, nie jedziesz. Jeżeli SBLka zwariuje, i masz "choinkę", to wtedy można to uznać za sygnał niepewny, i wtedy ma zastosowanie reguła, o której mówisz.

Nie masz racji... Wystarczy, że np. będzie przepalona żarówka w komorach zielonego/pomarańczowego, że odcinek będzie leżał itd...
« Ostatnia zmiana: 28 Stycznia 2009, 09:55:03 wysłana przez ZiomalCl »

Offline Mytnik

  • Wiadomości: 576
  • Administrator
    • Zobacz profil
    • Mój kanał na YT
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Urealnienie symulatora
« Odpowiedź #6 dnia: 28 Stycznia 2009, 09:48:32 »
Cytuj
A trasę Zwierzyniec choćby Kolega widział?

Widział, widział. :)

Tylko chodzi mi żeby coś takiego można by było dodać do istniejących już tras, jako nowe misje.

Małe odbiegnięcie od tematu, ponieważ nie chcę zakładać nowego by nie zaśmiecać forum.
Czy da się do symka dodać mgłę ??
Widziałem na niektórych screenach, że było ją widać.
Tylko nie wiem jak ją ustawić.

Złożone
Quark-t
« Ostatnia zmiana: 28 Stycznia 2009, 10:06:15 wysłana przez Quark-t »

Offline AtapiCl

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4426
    • Zobacz profil
    • O warszawskiej części linii kolejowej nr 7 Warszawa – Lublin i nie tylko ;)
  • Otrzymane polubienia: 212
Odp: Urealnienie symulatora
« Odpowiedź #7 dnia: 28 Stycznia 2009, 09:57:05 »
Widziałem, że edytowałeś poprzedniego posta w celu dodania tej wiadomości. Ale usunąłeś tamten wpis i wysłałeś nową wiadomość. I po co się pytam?

Tylko nie wiem jak ją ustawić.

Szukajka nie gryzie - terminu 'wpisy atmo light' poszukaj...

Offline Mytnik

  • Wiadomości: 576
  • Administrator
    • Zobacz profil
    • Mój kanał na YT
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Urealnienie symulatora
« Odpowiedź #8 dnia: 28 Stycznia 2009, 10:00:27 »
Szukałem.
Nic o mgle nie znalazłem.

Offline AtapiCl

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4426
    • Zobacz profil
    • O warszawskiej części linii kolejowej nr 7 Warszawa – Lublin i nie tylko ;)
  • Otrzymane polubienia: 212
Odp: Urealnienie symulatora
« Odpowiedź #9 dnia: 28 Stycznia 2009, 10:06:06 »
http://eu07.pl/forum/index.php/topic,8407.0.html

Ja jakoś znalazłem... Na pierwszej stronie wyników było przy haśle wyszukiwania: 'atmo mgła'.
« Ostatnia zmiana: 28 Stycznia 2009, 10:07:38 wysłana przez ZiomalCl »

Offline Mytnik

  • Wiadomości: 576
  • Administrator
    • Zobacz profil
    • Mój kanał na YT
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Urealnienie symulatora
« Odpowiedź #10 dnia: 28 Stycznia 2009, 10:14:00 »
atmo 1.0 1.0 1.0 300 450 1.0 1.0 1.0 endatmo
light -500 500 200 0.43 0.45 0.49 0.95 0.94 0.90 0.55 0.52 0.50 endlight

Mam taki wpis jednak mgły nadal brak :/
Czy text. przezroczyste mają być włączone ?

Offline Mytnik

  • Wiadomości: 576
  • Administrator
    • Zobacz profil
    • Mój kanał na YT
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Urealnienie symulatora
« Odpowiedź #11 dnia: 28 Stycznia 2009, 10:20:39 »
Robię tak jak poradziłeś ale nadal bez zmian.

Offline AtapiCl

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4426
    • Zobacz profil
    • O warszawskiej części linii kolejowej nr 7 Warszawa – Lublin i nie tylko ;)
  • Otrzymane polubienia: 212
Odp: Urealnienie symulatora
« Odpowiedź #12 dnia: 28 Stycznia 2009, 10:23:38 »
...

Wpis, który w w/w wątku został przedstawiony pokazuje co odpowiada za mgłę. On jest zły ze względu na wartości składowych.

atmo 0.60 0.70 0.85 300 450 0.60 0.70 0.85 endatmo

Sprawdź to...

Offline Mytnik

  • Wiadomości: 576
  • Administrator
    • Zobacz profil
    • Mój kanał na YT
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Urealnienie symulatora
« Odpowiedź #13 dnia: 28 Stycznia 2009, 10:29:05 »
Dalej to samo, mam taki wpis:

atmo 0.60 0.70 0.85 300 450 0.60 0.70 0.85 endatmo
light -500 500 200 0.43 0.45 0.49 0.95 0.94 0.90 0.55 0.52 0.50 endlight


Offline Dozer

  • Wiadomości: 209
  • TEM2-277
    • Zobacz profil
    • Kolejowa Galeria Dozera
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Urealnienie symulatora
« Odpowiedź #14 dnia: 28 Stycznia 2009, 10:30:27 »
atmo 0.7 200.8 300.9 20 100 0.7 0.8 0.9 endatmo
light -500 500 200 0.43 0.45 0.49 0.95 0.94 0.90 0.55 0.52 0.50 endlight

Spróbuj taki wpis. Przed chwilą próbowałem go na Zwierzyńcu. Mi działa.
Galeria kolejowa mojego autorstwa:
http://www.dozer.kolej.org.pl/

Offline Mytnik

  • Wiadomości: 576
  • Administrator
    • Zobacz profil
    • Mój kanał na YT
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Urealnienie symulatora
« Odpowiedź #15 dnia: 28 Stycznia 2009, 10:40:06 »
Spróbowałem. Nadal bez zmian

Offline AtapiCl

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4426
    • Zobacz profil
    • O warszawskiej części linii kolejowej nr 7 Warszawa – Lublin i nie tylko ;)
  • Otrzymane polubienia: 212
Odp: Urealnienie symulatora
« Odpowiedź #16 dnia: 28 Stycznia 2009, 10:40:52 »
Dalej to samo, mam taki wpis:

Działa, tylko Ty tego nie widzisz. Przy tym poprzednim wpisie oddal się od składu do granicy jego widzialności - wtedy zaobserwujesz takie płynne zanikanie jak we mgle. A to, że jej nie widać to już jest kwestia dobrania optymalnych parametrów takich jak kolor mgły itp...

EDIT:

Do odpalania trasy używasz startera Ra? Bo możliwe też, że masz w ustawieniach startera wybraną opcję zamieniania wpisów atmo, light, nieba na jakąś wybraną z listy. I dlatego też nie widzisz rezultatów. Dlatego też wybierz w ustawieniach opcję 'nigdy nie zmieniaj'.
« Ostatnia zmiana: 28 Stycznia 2009, 10:45:45 wysłana przez ZiomalCl »

Offline Mytnik

  • Wiadomości: 576
  • Administrator
    • Zobacz profil
    • Mój kanał na YT
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Urealnienie symulatora
« Odpowiedź #17 dnia: 28 Stycznia 2009, 10:44:26 »
Chcę mieć taką mgłę jak @Patrykos, na tym screenie.
http://eu07.pl/forum/index.php/topic,7899.150.html

Offline uetam

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2641
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 6
Odp: Urealnienie symulatora
« Odpowiedź #18 dnia: 28 Stycznia 2009, 11:31:08 »
Tak i po jeździe po torze przeciwnym do zasadniczego, na taborze jest wymagany sygnał Pc2.
Teraz to sie nazywa po prostu torem lewym. Pc2 jest wymagany tylko wtedy, gdy blokada nie jest dostosowana do ruchu po torze lewym, czyli mechanik musi dostac rozkaz N :)

Offline JONIN_EZT

  • Wiadomości: 918
  • Dalej student. Linia 202 maker
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Urealnienie symulatora
« Odpowiedź #19 dnia: 28 Stycznia 2009, 11:51:07 »
Z tym S1 w realu to się spotkałem na trasie SKM. Pociągi PR są kierowane na tory SKM (i pewnie jeszcze dużo takich przypadków będzie zanim nie skończą remontu pomierzy 3 i 4 peronem na Gdyni Głównej). Wracając do sprawy, jakaś PRka minęła S1 gdzie 500 metrów dalej też stała skmka przed S1 wjazdowym do Gdyni, PRka zahamowała jakieś 100 metrów przed, szkoda że aparatu nie miałem bo by fajna fotka poszła ogólnie.

Tak w sumie to się zastanawiałem w jaki sposób jest przeprowadzany rozkaz N? Mechu dostaje jakiś rozkaz pisemny (o ile taki dostaje i co na nim jest) czy jakiś sygnał od dyżurnego ruchu? jak to wygląda?
Linia 202
Układ torowy (tory główne) - 100%
Układ torowy (reszta) - 15%

Offline AtapiCl

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4426
    • Zobacz profil
    • O warszawskiej części linii kolejowej nr 7 Warszawa – Lublin i nie tylko ;)
  • Otrzymane polubienia: 212
Odp: Urealnienie symulatora
« Odpowiedź #20 dnia: 28 Stycznia 2009, 11:56:43 »

Offline HornExpert371

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 97
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Urealnienie symulatora
« Odpowiedź #21 dnia: 28 Stycznia 2009, 12:53:20 »
To ja innej strony się przyczepię.
Chodzi mi o dźwięki.

Muszą one być w rozszerzeniu wav, formacie PCM i muszą mieć takie atrybuty: 22,050kHz; 8 bitów; Mono   21kb/s
Niektóre odgłosy np. Rp1 brzmią tragicznie po zapisaniu w wyżej podanych parametrach.

Można zapisać w lepszej jakości np. dźwięk haslera albo ciągły szum przetwornicy, ale co z tego jak włączanie i wyłączanie przetwornicy będzie się po kilka razy powtarzał, a jak zapiszemy w gorszej jakości to w ogóle nic nie trzyma się kupy.

Jeżeli chodzi o dźwięk to mam naprawdę masę pomysłów i spore doświadczenie, mogę coś ładnego sklecić.
Mam sporo Rp1, dźwięków silnika diesli, szumów, stuków i tym podobnych charakterystycznych odgłosów.
Tylko trzeba zrobić coś z czymś tak, żeby dźwięki mogły być odtwarzane normalnie w lepszych parametrach.
(niestety nie wiem co trzeba zrobić z czym i jak)

Nawet mając 2 wersję kabiny EU07 (ja taką mam jeszcze), strasznie ubogą, brzydką, po dodaniu realistycznych dźwięków czułem się jakbym naprawdę siedział za nastawnikiem siódemki.

Dźwięk to połowa sukcesu, warto coś z nim zrobić.

Offline Patrykos

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4511
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 9
Odp: Urealnienie symulatora
« Odpowiedź #22 dnia: 28 Stycznia 2009, 13:46:03 »
Chcę mieć taką mgłę jak @Patrykos, na tym screenie.
http://eu07.pl/forum/index.php/topic,7899.150.html

atmo 1.0 1.0 1.0 20 100 1.0 1.0 1.0 endatmo - Musisz nadpisać wpis starego atmo tym co podałem :)
Pozdrawiam, Patryk
https://www.facebook.com/WarsztatPatrykosa
Węgrom gratulujemy Ikarusa.

Offline pol102

  • Wiadomości: 959
  • Geoinformatyk kolejowy
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 35
Odp: Urealnienie symulatora
« Odpowiedź #23 dnia: 28 Stycznia 2009, 16:42:14 »
To ja poproszę o efekt Dopplera dla syren, bo jeśli dobrze pamiętam to działa on na dźwięk silników :)

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6163
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 865
Odp: Urealnienie symulatora
« Odpowiedź #24 dnia: 28 Stycznia 2009, 18:14:03 »
To ja poproszę glebogryzarkę i świstaka. Na pewno urealni to symulację, bowiem nieraz jadąc w górach można zobaczyć świstaka, nie mówiąc już o działkach przytorowych, które są spulchniane przez sumiennych i pracowitych działkowców.
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline Quark-t

  • Administrator
  • Wiadomości: 3590
  • Automaty liczą...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 47
Odp: Urealnienie symulatora
« Odpowiedź #25 dnia: 28 Stycznia 2009, 18:43:42 »
Eeee... Efekty wizualne są, słuchowe są, ale nie ma węchowych!
Wypadałoby dołożyć woń kawy z termosu, albo spalonej izolacji jak się podfajczy przewody.
No i te aromaty nawożonych gnojowicą pól, które się mija.
Pozdrawiam, dr inż. Quark-t

Offline Rozi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1931
  • Są zdjęcia = są modele.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 135
Odp: Urealnienie symulatora
« Odpowiedź #26 dnia: 28 Stycznia 2009, 19:37:42 »
Eeee... Efekty wizualne są, słuchowe są, ale nie ma węchowych!

Kłania się takie cacko:
http://www.stopklatka.pl/wydarzenia/wydarzenie.asp?wi=30894

Offline HornExpert371

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 97
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Urealnienie symulatora
« Odpowiedź #27 dnia: 28 Stycznia 2009, 20:10:33 »
Liczyłem na bardziej poważne podejście do tematu...

Offline hunter

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1126
    • Zobacz profil
    • kolej.banda.pl
  • Otrzymane polubienia: 5
Odp: Urealnienie symulatora
« Odpowiedź #28 dnia: 28 Stycznia 2009, 20:58:44 »
22,050kHz; 8 bitów; Mono   21kb/s
Niektóre odgłosy np. Rp1 brzmią tragicznie po zapisaniu w wyżej podanych parametrach.

Jeżeli chodzi o dźwięk to mam naprawdę masę pomysłów i spore doświadczenie, mogę coś ładnego sklecić.
Spore doswiadczenie.. z rejestratorem dzwieku M$.
22050 Hz 16 bitow mono i bedzie ok. Ale przy 8 bitach wcale nie jest tak zle, jak wyolbrzymiasz...
Z pozdrowieniami,
Grzegorz Durbajło

http://www.kolej.banda.pl/ - moje kolejowe zdjęcia.

Offline HornExpert371

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 97
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Urealnienie symulatora
« Odpowiedź #29 dnia: 28 Stycznia 2009, 22:02:15 »
Spore doświadczenie.. z rejestratorem dźwięku M$.

No to chyba Ty tego rejestratora używasz...

...ja używam WavePad - na potrzeby symulatora wystarczający.
« Ostatnia zmiana: 28 Stycznia 2009, 22:25:12 wysłana przez HornExpert371 »