Autor Wątek:  Prąd w funkcji prędkości ?  (Przeczytany 5162 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline AIR

  • Deweloper
  • Wiadomości: 654
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 505
Prąd w funkcji prędkości ?
« dnia: 12 Stycznia 2009, 13:00:38 »
Gdzie można w elektrowozach np ET22 zmienić jak szybko maleje wartość natężenia prądu wraz ze wzrostem prędkości ?
Niebo jest Bogiem, a skoki nałogiem...->
http://www.youtube.com/watch?v=nE9G-qiZqSU

Monczan_SP32

  • Gość
Odp: Prąd w funkcji prędkości ?
« Odpowiedź #1 dnia: 12 Stycznia 2009, 13:52:47 »
Znaczy się chcesz, aby podpiąć 3200 brutta do byka, i zamykać pierwszą bezoporową niemalże przy ruszaniu? Powiem Ci, że obecna fizyka jest nie do zarzucenia, i naprawdę, nie ma potrzeby dodawać, czy też odejmować bykowi mocy. Nie róbmy z ET22 Ferrari na torach :P Chociaż czasem ma człowiek pokusę, by zmienić sobie przełożenia, hehe.

Offline AIR

  • Deweloper
  • Wiadomości: 654
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 505
Odp: Prąd w funkcji prędkości ?
« Odpowiedź #2 dnia: 12 Stycznia 2009, 14:34:10 »
Nie, chce zmienić w drugą stronę, bo za szybko prąd maleje wraz z prędkością.

Obecna fizyka powiadasz jest nie do zarzucenia? hehe chyba sobie żartujesz, mógłbym Ci wymienić wiele błędów...między innymi to, że poniżej 25km/h jak dasz pierwszą pozycje szeregowo-równoległą to wywali nadmiar w rzeczywistości - widziałem to na własne oczy, a w MaSzynie można już przy 20km/h to zrobić...więcej nie chce mi się pisać, ale jest tego multum.

Niebo jest Bogiem, a skoki nałogiem...->
http://www.youtube.com/watch?v=nE9G-qiZqSU

Monczan_SP32

  • Gość
Odp: Prąd w funkcji prędkości ?
« Odpowiedź #3 dnia: 12 Stycznia 2009, 14:40:48 »
To sprawa dyskusyjna. Czy wywali nadmiar, czy nie, zależy od ciężaru brutta.

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6163
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 865
Odp: Prąd w funkcji prędkości ?
« Odpowiedź #4 dnia: 12 Stycznia 2009, 14:54:11 »
Kombinuj z oporami (a to wiele zmienia, bo zawsze było źle). I nie chodzi o opór rozruchowy tylko silniki + obwód główny.
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline ET22_RULZ

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 592
  • User #13
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 24
Odp: Prąd w funkcji prędkości ?
« Odpowiedź #5 dnia: 12 Stycznia 2009, 15:45:18 »
Powiem Ci, że obecna fizyka jest nie do zarzucenia
W porownaniu z ksiazkowa charakterystyka to to co mamy w symku srednio przypomina ET22. Mam w planach nowa fizyke dla ET22 - zrobie ja jak tylko bede mial czas.

między innymi to, że poniżej 25km/h jak dasz pierwszą pozycje szeregowo-równoległą to wywali nadmiar w rzeczywistości - widziałem to na własne oczy, a w MaSzynie można już przy 20km/h to zrobić
Akurat co do tego sie mylisz. Przy 25 km/h nadmiar wywali dopiero przy wejsciu na 34 pozycje. Oczywiscie wg charekterystyki V=f(I), ktora jest rozrysowana dla kazdej pozycji nastawnika, z ksiazki Lokomotywy Elektryczne serii ET22.

Jezeli ktos jest zainteresowany to daje ch-k V=f(I) dla ET22: http://lokomotywownia.szwederowo.net/et22chk.jpg
« Ostatnia zmiana: 12 Stycznia 2009, 16:34:56 wysłana przez ET22_RULZ »
"Nudzą Jacka takie sprawy, ciągła praca, brak zabawy"
Pozdrawiam,
Bartosz "ET22_RULZ" Wojciechowski