Autor Wątek:  CPI-cyfrowe przekazywanie informacji tor-pojazd kolejowy, czyli polski system  (Przeczytany 3009 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline biovital1

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 349
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 241
Witam.
Dziś dodałem na pmk opis rewelacyjnego - jak na owe czasy - systemu wsparcia maszynisty: https://groups.google.com/forum/m/#!topic/pl.misc.kolej/0P0VHJHI6Ko  Pełna wersja CPI nad którym COBiRTK pracował od 1972 roku, umożliwiała oprócz ciągłej transmisji - do kabiny maszynisty - sygnałów semaforów i informacji o zajętości do trzech następnych odstępów blokowych m.in. ciągłą  kontrolę prędkości z uwzględnieniem rzeczywistych parametrów pojazdu i linii (procent ciężaru  hamującego, długość i pochylenie odstępu blokowego!, stałe i czasowe ograniczenia prędkości), nr. kanału radiowego, informacje o skróconej drodze hamowania (W20), jazdę na "Sz" i np. wyjazd na tor lewy (W24). Urządzenia testowano na EN57-082 (trzy miesiące i ok. 500 przejazdów), oraz cześć torową ok. 3 lata (cztery odstępy blokowe pomiędzy Falenicą a Otwockiem). CPI - sprawdzono także współdziałanie z przystawką ARH, czyli automatyczną regulacją hamowania (na cel) na EN57.
« Ostatnia zmiana: 03 Listopada 2016, 12:04:13 wysłana przez biovital1 »