Witam.
Dziś dodałem na pmk opis rewelacyjnego - jak na owe czasy - systemu wsparcia maszynisty:
https://groups.google.com/forum/m/#!topic/pl.misc.kolej/0P0VHJHI6Ko Pełna wersja CPI nad którym COBiRTK pracował od 1972 roku, umożliwiała oprócz ciągłej transmisji - do kabiny maszynisty - sygnałów semaforów i informacji o zajętości do trzech następnych odstępów blokowych m.in. ciągłą kontrolę prędkości z uwzględnieniem rzeczywistych parametrów pojazdu i linii (procent ciężaru hamującego, długość i pochylenie odstępu blokowego!, stałe i czasowe ograniczenia prędkości), nr. kanału radiowego, informacje o skróconej drodze hamowania (W20), jazdę na "Sz" i np. wyjazd na tor lewy (W24). Urządzenia testowano na EN57-082 (trzy miesiące i ok. 500 przejazdów), oraz cześć torową ok. 3 lata (cztery odstępy blokowe pomiędzy Falenicą a Otwockiem). CPI - sprawdzono także współdziałanie z przystawką ARH, czyli automatyczną regulacją hamowania (na cel) na EN57.