Autor Wątek:  INC,, t3d <--problem z zapisem.  (Przeczytany 4629 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline luki

  • Wiadomości: 30
    • Zobacz profil
    • http://www.fredo.pl/~kozak/
  • Otrzymane polubienia: 0
INC,, t3d <--problem z zapisem.
« dnia: 19 Grudnia 2008, 12:39:37 »
Witam, mam parę własnych obiektów stworzonych w 3dmax, mam zamiar je dodać do maszyny, lecz po przeczytaniu poradnika prawie nic nie zrozumiałem, zapisałem mój budynek do t3d i wrzuciłem go z teksturami do H:\\EU07\models\swinoujscie\stacyjka, do mojej budowli zastosowałem 4 tekstury, czy jeszcze muszę jakoś to przerabiać? I jeśli już będzie gotowe to za pomocą jakiej opcji dodaje ten budynek do trasy...? ....Pasywne, model, custom? Jeśli pasywne to należy tam podać teksturę a co w przypadku, jeśli ja mm kilka tych tekstur do tej budowli? Bardzo proszę o konkretne i jasne odpowiedzi:) z góry dzięki śliczne...
eu07-150 ---------- >?????<

Offline Rozi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1931
  • Są zdjęcia = są modele.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 135
Odp: INC,, t3d <--problem z zapisem.
« Odpowiedź #1 dnia: 19 Grudnia 2008, 16:49:22 »
Zapisałem mój budynek do t3d i wrzuciłem go z teksturami do H:\\EU07\models\swinoujscie\stacyjka.

Model .t3d należy wrzucić do katalogu models\swinoujscie, a tekstury do katalogu textures.

Do mojej budowli zastosowałem 4 tekstury, czy jeszcze muszę jakoś to przerabiać?

Jeżeli wyeksportowało Ci bez problemów, to jest dobrze.

I jeśli już będzie gotowe to za pomocą jakiej opcji dodaje ten budynek do trasy...?

Za pomocą models.

Postępujesz w taki sposób:
1. Otwierasz skrypt.
2. Klikasz zakładkę Model (przy grupie INCLUDE).
3.
name - (tutaj możesz dać none albo jakąś nazwę, np. DOM)
Model - [współrzędne .t3d twojego modelu, pod warunkiem że znajduje się w folderze Symek\models\] np DOM.t3d; mojemodele/DOM.t3d.
4. Na koniec CREATE.
5. Jeżeli pojawi Ci się różowy sześcienny punkt z 3 strzałkami to znaczy że model jest już postawiony.
6. Ustawic wedle własnego uznania (najlepiej tak zrobic model by jego środek ciężkości był najlepiej środkiem tego sześciennego punktu i byc odwróconym zgodnie z kierunkami osi X Y Z, bo mogą byc problemy z umiejscowieniem, ale to już mniej ważne)

W nowszych wersjach skryptu do maxa pojawiają się jeszcze dodatkowe tabelki dotyczące tekstury lub podobnych zagadnień i najlepiej nic w nich nie dopisywać!

Dodatkowo możesz utworzyc plik .inc do tego modelu dla innych potrzeb.
// (p1) none lub jakaś nazwa (p2) (p3) (p4) wspolrzedne (p5) rotacja

origin (p2) (p3) (p4)
rotate 0 (p5) 0

node -1 0 none model 0 0 0 0 mojemodele/dom.t3d none endmodel

rotate 0 0 0
endorigin

Offline luki

  • Wiadomości: 30
    • Zobacz profil
    • http://www.fredo.pl/~kozak/
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: INC,, t3d <--problem z zapisem.
« Odpowiedź #2 dnia: 19 Grudnia 2008, 23:14:12 »
Po klęiknięciu w create dzieje mi się takie coś.... I maszyna się po tym nie uruchamia.

no.......... Usunięty !

Kolejny raz to samo, co innego piszesz do mnie na PW a robisz wręcz odwrotnie. Dodałem, jako załącznik jak widać "dało się" ...

REWIZOR
« Ostatnia zmiana: 19 Grudnia 2008, 23:20:17 wysłana przez REWIZOR »
eu07-150 ---------- >?????<

Offline Rozi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1931
  • Są zdjęcia = są modele.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 135
Odp: INC,, t3d <--problem z zapisem.
« Odpowiedź #3 dnia: 19 Grudnia 2008, 23:20:35 »
Ścieżka u Ciebie wygląda tak:

models/swinoujscie/stacyjka.t3d

Popraw na:

swinoujscie/stacyjka.t3d

Offline luki

  • Wiadomości: 30
    • Zobacz profil
    • http://www.fredo.pl/~kozak/
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: INC,, t3d <--problem z zapisem.
« Odpowiedź #4 dnia: 19 Grudnia 2008, 23:25:08 »
Do "REWIZOR"

Przepraszam za moje nie zrozumienie, ale naprawdę nie zrozumiałem, o co chodzi, na każdym forum są inne zasad i już się nie orientuje gdzie, co można, ale ważne, aby nikomu nie ubliżać i nie pisać bzdur, ale jeśli coś zrobiłem, niepoprawnego to przepraszam.

Ja również nie rozumiem czego nie zrozumiałeś ale rozumując w ten sposób rozumiem że nic nie rozumiesz.
Proszę zapoznać się z Regulaminem, a skończa się nieporozumienia.
Ponadto do takich przekazów służy PW.

REWIZOR
« Ostatnia zmiana: 19 Grudnia 2008, 23:35:21 wysłana przez REWIZOR »
eu07-150 ---------- >?????<

Offline luki

  • Wiadomości: 30
    • Zobacz profil
    • http://www.fredo.pl/~kozak/
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: INC,, t3d <--problem z zapisem.
« Odpowiedź #5 dnia: 19 Grudnia 2008, 23:27:46 »
Zmeniłem na swinoujsciestacyjnka.t3d i dalej error:(

Nie pisz postów jednego za drugim. Edycja postów za pomocą przycisku Modyfikuj .

REWIZOR
 Ostrzeżenie, za dużo tych uwag.
« Ostatnia zmiana: 19 Grudnia 2008, 23:34:41 wysłana przez REWIZOR »
eu07-150 ---------- >?????<

Offline Rozi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1931
  • Są zdjęcia = są modele.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 135
Odp: INC,, t3d <--problem z zapisem.
« Odpowiedź #6 dnia: 20 Grudnia 2008, 04:04:53 »
Zmeniłem na swinoujsciestacyjnka.t3d i dalej error:(

Ma być:

swinoujscie\stacyjnka.t3d

I zastanawiam się, czy ten model nazywa się "stacyjnka". W pierwszym poście pisałeś, że się nazywa stacyjka.t3d, bez "n". A więc wpisz takie coś:

swinoujscie\stacyjka.t3d
« Ostatnia zmiana: 20 Grudnia 2008, 04:11:44 wysłana przez Rozi »

Offline luki

  • Wiadomości: 30
    • Zobacz profil
    • http://www.fredo.pl/~kozak/
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: INC,, t3d <--problem z zapisem.
« Odpowiedź #7 dnia: 21 Grudnia 2008, 10:20:38 »
Zainstalowałem stare skrypty do 3d max5 i wszystko działa po prostu niedopracowane są nowe skrypty, ale gdy włączę symka wywala mi i jest napisane:

text model: models\m/m.t3d

Dałem "m”, aby nie bawić się w jakieś nazwy, czy w skrypcie ustawiłam m/m.t3d czy też m\m.t3d to i tak mi wywala error, sam już nie wiem, co jest skopane:/
eu07-150 ---------- >?????<

Offline pol102

  • Wiadomości: 959
  • Geoinformatyk kolejowy
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 35
Odp: INC,, t3d <--problem z zapisem.
« Odpowiedź #8 dnia: 21 Grudnia 2008, 15:42:25 »
Bo nie czytasz! Nie rozumiesz pewnych zasad pracy ze skryptami... Chcesz tworzyć poznaj zasady działania exe a potem twórz.

Offline Rozi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1931
  • Są zdjęcia = są modele.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 135
Odp: INC,, t3d <--problem z zapisem.
« Odpowiedź #9 dnia: 21 Grudnia 2008, 15:53:00 »
Bo nie czytasz! Nie rozumiesz pewnych zasad pracy ze skryptami... Chcesz tworzyć poznaj zasady działania exe a potem twórz.

To skoro nie zna tych zasad, to może byś mu je przybliżył, inaczej ten post nie ma sensu.

Offline pol102

  • Wiadomości: 959
  • Geoinformatyk kolejowy
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 35
Odp: INC,, t3d <--problem z zapisem.
« Odpowiedź #10 dnia: 21 Grudnia 2008, 15:58:19 »
Bo nie czytasz! Nie rozumiesz pewnych zasad pracy ze skryptami... Chcesz tworzyć poznaj zasady działania exe a potem twórz.

To skoro nie zna tych zasad, to może byś mu je przybliżył, inaczej ten post nie ma sensu.

@Rozi nie załamuj mnie. Sam zamiast pokombinować, sprawdzić, porównać i wyciągnąć wniosek przylatujesz z każdym pytaniem na forum. Na wszystkie pytanie są dokładne odpowiedzi w poradnikach, jak również w postach. Nic tylko czytać, czytać i czytać.

Offline luki

  • Wiadomości: 30
    • Zobacz profil
    • http://www.fredo.pl/~kozak/
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: INC,, t3d <--problem z zapisem.
« Odpowiedź #11 dnia: 21 Grudnia 2008, 22:16:14 »
Dobra ja się więcej wypowiadać nie będę, bo to niema sensu, są też ludzie, który pracują i nie mają za bardzo czasu na czytanie. Wiedzę ze chcąc cos zrobić dla miłośników kolei, aby mieli trasy, dodatki by się cieszyli trzeba być urodzonym znawcomą EuU07-424.

Dziękuję, pozdrawiam Łukasz


REWIZOR
« Ostatnia zmiana: 21 Grudnia 2008, 22:35:40 wysłana przez REWIZOR »
eu07-150 ---------- >?????<