Nie mówiłem tego do końca poważnie. (Chociaż... mogło by to ręce i nogi mieć.) Chciałem zwrócić uwagę, że jakby ET42 były takie totalnie nieekonomiczne, to powinni z premedytacją chcieć sprzedawać konkurencji, chcąc ją wykończyć.
Ale nie sprzedadzą, bo tak nie jest, tylko przerobią na żyletki, bo?
Chwała Ci, że nie pracujesz na kolei. Taki prostszy i bardziej namacalny przykład:
Czy konkurencyjne firmy, walczące o rynek pomagają sobie nawzajem udostępniając nowe technologie dzięki którym firma konkurencyjna jest w stanie wytrwać na rynku?
Czy ET42 to lokomotywa reprezentująca nowe, wchodzące dopiero do użytku technologie? Przecież PKP Cargo pozbywa się ich, bo są po prostu za stare. Zauważy ktoś, że powodem podawanym jest nieopłacalność napraw i eksploatacji, ale to się z tym wiąże.