Autor Wątek:  Seria ET42 odchodzi...  (Przeczytany 66634 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline mechatronik

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2416
  • Kierownik sekcji napraw lokomotyw
    • Zobacz profil
    • Filmy kolejowe
  • Otrzymane polubienia: 172
Seria ET42 odchodzi...
« dnia: 12 Grudnia 2008, 16:39:34 »
Witam.

W dniu dzisiejszym dowiedziałem się (z zaufanych źródeł kolejowych) dość "przykrej" rzeczy. Mianowice, PKP CARGO w najbliższym czasie ma podjąć decyzję o zaprzestaniu wykonywania napraw lokomotyw serii ET42. Co za tym idzie ET42 powoli acz sukcesywnie znikała będzie z polskich szlaków... :(.
PKP CARGO przedstawia 2 powody przemawiające za wycofaniem serii:
-duża energochłonność ET42 (duże koszty eksploatacji)
-b. duże koszty napraw tych elektrowozów

Z tym, że drugi powód miał decydujące znaczenie.

Pozdrawiam.
« Ostatnia zmiana: 12 Grudnia 2008, 17:07:04 wysłana przez REWIZOR »
Autoryzacja: M62, M62Ko, M62M, BR231, BR232, BR233 060DA, TEM2, S200, t448p, SM42, SM30, SM03, SA105, SA108, SA132, SA134
EU07 (4E, 303E), ET21 (3E/1, 3E/1M), ET22, 111Ed, E4MSU, ES64F4, E186, E189, E140, E181, E182, E183, ET40, EN57, EN57AKW, EN76

Offline Marcin1992

  • Wiadomości: 327
  • Nokia Modder
    • Zobacz profil
    • Modyfikacje telefonów Nokia - www.NokiaHacking.pl
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Seria ET42 odchodzi...
« Odpowiedź #1 dnia: 12 Grudnia 2008, 16:46:18 »
Cytuj
-duża energochłonność ET42 (duże koszty eksploatacji)

Trochę szkoda Rusków... Fajne są te lokomotywy i w dodatku silniejszej towarówki od nich na PKP nie ma. Btw, jak znaczna jest różnica energochłonności w porównaniu do Byka lub Jamnika?

Cytuj
-b. duże koszty napraw tych elektrowozów

Tego trochę nie rozumiem... Niby wszystko co Made in CCCP odznacza się prostotą budowy i solidnością. Więc co jest takie drogie w tych naprawach? Części?

Monczan_SP32

  • Gość
Odp: Seria ET42 odchodzi...
« Odpowiedź #2 dnia: 12 Grudnia 2008, 16:50:38 »
Tego można było się spodziewać. Skoro dzisiaj problemem jest, by wymienić akumulator w latarce made in CCCP, bo wszystko było robione podług ich standardów, odstających od dzisiejszych, to nic dziwnego, że w końcu kogoś trafił szlag podczas naprawiania ET42. Zapewne coraz więcej podzespołów już nie produkowanych trzeba by zamieniać na różniące się odpowiedniki zachodnie, a to spora ingerencja w konstrukcję lokomotywy przecież. Dotąd nie było zapewne potrzeby dużych napraw, a weźmy dostańmy teraz nowy silnik trakcyjny do Czapajewa. Jak mają jakieś za wschodnią granicą, to się nie podzielą, bo im też potrzebne.
Cytuj
Tego trochę nie rozumiem... Niby wszystko co Made in CCCP odznacza się prostotą budowy i solidnością. Więc co jest takie drogie w tych naprawach? Części?
(A jak chcą się podzielić, to za sporą kasę. W końcu, co rzadkie, a pożądane, to jest drogie. Prawa rynku.)

Oby chociaż jeden trafił do skansenu. Chociaż jeden...
« Ostatnia zmiana: 12 Grudnia 2008, 16:52:41 wysłana przez Monczan_SP32 »

guest1206

  • Gość
Odp: Seria ET42 odchodzi...
« Odpowiedź #3 dnia: 12 Grudnia 2008, 21:11:23 »
Co ciekawe z Gagarinami tego problemu obecnie nie ma, chociaż był taki czas, że zamierzano wycofać całą serię. Argumentowano to kosztami, tak jak jest to teraz robione odnośnie ET42. Nie wiem czy Gagariny były "złe" tylko ze względu na koszty eksploatacji, czy również koszty napraw miały być za duże.

Tak na marginesie: jeżeli "made in" to "USSR", bo "Made in CCCP" brzmi tak samo sensownie jak "Made in Polsce". Może się czepiam ale mnie to jakoś razi.

Offline iwan

  • Administrator
  • Wiadomości: 596
    • Zobacz profil
    • Fotki na TWB
  • Otrzymane polubienia: 30
Odp: Seria ET42 odchodzi...
« Odpowiedź #4 dnia: 12 Grudnia 2008, 22:14:43 »
AFAIK sprawa dotyczy wszystkich "krotkich" serii w Cargo. Maja zostac tylko najbardziej liczne serie lokow.
/Krzysztof Waszkiewicz/ <iwan@eu07.pl> http://www.eu07.pl
tel: +48667841589
********* Non sunt multiplicanda entia sine necessitate *********

Offline Patrykos

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4511
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 9
Odp: Seria ET42 odchodzi...
« Odpowiedź #5 dnia: 12 Grudnia 2008, 22:21:48 »
To potwierdzone informacje, czy będzie to samo co z rzekomym wycofaniem kilka lat temu gagarów?
Pozdrawiam, Patryk
https://www.facebook.com/WarsztatPatrykosa
Węgrom gratulujemy Ikarusa.

Offline przem710

  • Wiadomości: 600
  • Tczew miasto kolejarzy :)
    • Zobacz profil
    • ForumKolejowe.pl
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Seria ET42 odchodzi...
« Odpowiedź #6 dnia: 12 Grudnia 2008, 22:52:50 »
Szkoda bo to fajne elektrowozy. Może są i drogę w eksploatacji ale bardzo niezawodne o czym może świadczy fakt że skreślono tylko cztery lokomotywy tej serii które został uszkodzone w wypadkach. Można przecież poddać je modernizacji o ile wiem istniał taki projekt przedstawiony przez ZNTK Poznań miały być wymienione silniki trakcyjne na mocniejsze i bardziej oszczędne. A poza tym to stosunkowo młoda seria sprowadzona w roku 1982.
 
Cytuj
AFAIK sprawa dotyczy wszystkich "krótkich" serii w Cargo. Maja zostać tylko najbardziej liczne serie loków.

Czyli sprawa ET40 także jest przesądzona?
« Ostatnia zmiana: 12 Grudnia 2008, 22:55:19 wysłana przez przem710 »

Offline Rudzik

  • Wiadomości: 2028
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 103
Odp: Seria ET42 odchodzi...
« Odpowiedź #7 dnia: 12 Grudnia 2008, 23:08:26 »
Od projektu do realizacji jednak jest długa droga... Wiadomo to z doświadczenia. A co do tych silników to jakby je na mocniejsze wymienili, to wtedy w ogóle nie miałby sobie równych.

Monczan_SP32

  • Gość
Odp: Seria ET42 odchodzi...
« Odpowiedź #8 dnia: 12 Grudnia 2008, 23:22:38 »
Boże... to byłby chyba wtedy potwór zrywający sprzęgi. Chociaż, z odpowiednim przełożeniem...
« Ostatnia zmiana: 12 Grudnia 2008, 23:24:11 wysłana przez Monczan_SP32 »

Offline Patrykos

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4511
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 9
Odp: Seria ET42 odchodzi...
« Odpowiedź #9 dnia: 12 Grudnia 2008, 23:29:07 »
A po co gdybać, co by było gdyby? Wątpie w wycofanie ET42, prędzej 40 bo to starsza konstrukcja.
Pozdrawiam, Patryk
https://www.facebook.com/WarsztatPatrykosa
Węgrom gratulujemy Ikarusa.

Offline iwan

  • Administrator
  • Wiadomości: 596
    • Zobacz profil
    • Fotki na TWB
  • Otrzymane polubienia: 30
Odp: Seria ET42 odchodzi...
« Odpowiedź #10 dnia: 12 Grudnia 2008, 23:46:37 »
To potwierdzone informacje, czy będzie to samo co z rzekomym wycofaniem kilka lat temu gagarów?

Na PKP nic do konca nie wiadomo :) Jednak znajomy z betoniarni wspominal, ze utrzymywanie tych serii jest zbyt drogie. W obliczu chmurek nad calym Cargo mozesz sobie dorysowac reszte...
/Krzysztof Waszkiewicz/ <iwan@eu07.pl> http://www.eu07.pl
tel: +48667841589
********* Non sunt multiplicanda entia sine necessitate *********

Offline olas2005

  • Wiadomości: 110
  • 301Db
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Seria ET42 odchodzi...
« Odpowiedź #11 dnia: 12 Grudnia 2008, 23:56:10 »
Ja osobiście w to wszystko wątpię. ET42 nie odejdzie. Czapajewy przecież nie są awaryjne (hmm? )...
Pisać można, oficjalnego stanowiska brak.. Wątpię, za mało taboru, dobrego i mocnego jakim jest np 42.
« Ostatnia zmiana: 12 Grudnia 2008, 23:58:03 wysłana przez olas2005 »

Offline Patrykos

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4511
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 9
Odp: Seria ET42 odchodzi...
« Odpowiedź #12 dnia: 12 Grudnia 2008, 23:59:26 »
Nie chodzi o awaryjność a o koszt naprawy. Ja jednak bym się spodziewał takiego ruchu w serii 40 niż w 42.
Pozdrawiam, Patryk
https://www.facebook.com/WarsztatPatrykosa
Węgrom gratulujemy Ikarusa.

Offline mechatronik

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2416
  • Kierownik sekcji napraw lokomotyw
    • Zobacz profil
    • Filmy kolejowe
  • Otrzymane polubienia: 172
Odp: Seria ET42 odchodzi...
« Odpowiedź #13 dnia: 13 Grudnia 2008, 02:48:43 »
Na szybko bez cytowania postaram się odpowiedzieć na prę kwestii.

Otóż ET42 może i aż tak awaryjną lokomotywą nie jest ale tak jak napisałem wcześniej jest energochłonna co przestaje się opłacać. Obecnie ET42 coraz rzadziej prowadzi ciężkie pociągi towarowe i przez swoją energetyczną zachłanność przestaje się to kalkulować. Ja w ostatnim czasie widuję ET42 z lekkimi kontenerowcami i zdawczymi.
Dodatkowo koszta napraw są wielkie z tego powodu, że wile części obecnie trzeba albo ściągać z daleka albo robić na zamówienie.
Jako ciekawostkę (odnośnie ST44) powiem, że w ZT Łódź od lat po magazynach leżą dziesiątki jak nie setki podzespołów do gagarina.

Wycofanie 42 jest tak samo pewne jak zlikwidowanie lokomotywowni Łódź Olechów (które już następuje)... :(.
Autoryzacja: M62, M62Ko, M62M, BR231, BR232, BR233 060DA, TEM2, S200, t448p, SM42, SM30, SM03, SA105, SA108, SA132, SA134
EU07 (4E, 303E), ET21 (3E/1, 3E/1M), ET22, 111Ed, E4MSU, ES64F4, E186, E189, E140, E181, E182, E183, ET40, EN57, EN57AKW, EN76

Offline MichałŁ

  • Wiadomości: 1179
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 37
Odp: Seria ET42 odchodzi...
« Odpowiedź #14 dnia: 13 Grudnia 2008, 07:40:02 »
Mam dwa pytania.
1.Co powoduje, że ET42 jest bardziej energochłonny niż inne elektrowozy?
2.Dlaczego nie można ściągać części do ET42 z Rosji przecież tam są masowo używane elektrowozy WŁ10 na ,których wzorowany był ET42?

Offline 418Da

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 67
  • ...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Seria ET42 odchodzi...
« Odpowiedź #15 dnia: 13 Grudnia 2008, 08:25:41 »
Przeżyłem szok czytając pierwszy post... Miejmy nadzieję, że nie zlikwidują. Ale jak to pkp cargo... "Żal im wydać parę groszy".
PS: Cieszmy się, że mam 42 w symku :)
060DA Rulez!

Monczan_SP32

  • Gość
Odp: Seria ET42 odchodzi...
« Odpowiedź #16 dnia: 13 Grudnia 2008, 10:13:05 »
Mam dwa pytania.
1.Co powoduje, że ET42 jest bardziej energochłonny niż inne elektrowozy?

Rosjanie nie liczyli się przy projektowaniu WŁ10 z kosztami eksploatacji. Wiesz, w komuniźmie na wszystko starczyło i każdy żył dostatnio... ;-)

Ale jak przeczytałem, że
Cytuj
Ja w ostatnim czasie widuję ET42 z lekkimi kontenerowcami i zdawczymi.
to mnie szlag trafił. I się potem dziwią, że im się to nie opłaca? Znając życie, to obok Byki pocą się ponad miarę z długaśnymi składami węglarek, a ET42 marnuje się na lekkich składach zdawczych...

Offline przem710

  • Wiadomości: 600
  • Tczew miasto kolejarzy :)
    • Zobacz profil
    • ForumKolejowe.pl
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Seria ET42 odchodzi...
« Odpowiedź #17 dnia: 13 Grudnia 2008, 11:07:57 »
Jeżeli chodzi o energochłonność to proponuje krótką lekturę, może ktoś to obliczy bo ja nie cierpię matmy.

www.pantograf.xk.pl/energia.pdf

pozdrawiam

Offline EP08_015

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4330
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 307
Odp: Seria ET42 odchodzi...
« Odpowiedź #18 dnia: 13 Grudnia 2008, 11:12:56 »
Na szczęście pozostał mi 2 godzinny film z jazdy na tym loku oraz filmowo-opisowa praca dyplomowa z Tk.
« Ostatnia zmiana: 13 Grudnia 2008, 15:44:53 wysłana przez REWIZOR »
Koniec tworczosci unoffowej i prywatnej.
http://chomikuj.pl/EP08-015

Offline MichałŁ

  • Wiadomości: 1179
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 37
Odp: Seria ET42 odchodzi...
« Odpowiedź #19 dnia: 13 Grudnia 2008, 11:19:23 »
Mi chodzi jakie cechy konstrukcyjne wpływają na to że ET42 jest energochłonny?

Offline _KAT_

  • Wiadomości: 425
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Seria ET42 odchodzi...
« Odpowiedź #20 dnia: 13 Grudnia 2008, 11:49:18 »
No to ciekawe co na węglówkę puszczą do ciężkich składów ;>

Offline Kozi

  • Wiadomości: 791
  • Prosto z Serca Europy...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Seria ET42 odchodzi...
« Odpowiedź #21 dnia: 13 Grudnia 2008, 13:46:19 »
Jakoś mi sie wierzyc nie chce.
"... W Moich Snach Wciąż WŁOSZCZOWA !!!"

guest1206

  • Gość
Odp: Seria ET42 odchodzi...
« Odpowiedź #22 dnia: 13 Grudnia 2008, 17:29:52 »
No to ciekawe co na węglówkę puszczą do ciężkich składów ;>
Pewnie ET22 albo ET41.
Swoją drogą, czy na węglówce spotyka się jeszcze składy z > 40 załadowanych wagonów? W swoich okolicach widzę tylko czasem prywaciarzy z tak długimi pociągami (przeważnie złożonych z cystern a te trudno ocenić, czy są pełne czy puste).

Offline Kozi

  • Wiadomości: 791
  • Prosto z Serca Europy...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Seria ET42 odchodzi...
« Odpowiedź #23 dnia: 13 Grudnia 2008, 18:00:12 »
AFAIK sprawa dotyczy wszystkich "krotkich" serii w Cargo. Maja zostac tylko najbardziej liczne serie lokow.
Czyli niedawno zmodernizowane EM10, ET21, ET40, ET42, a nawet siódemki(te które zostały w Cargo) powinno sie zlikwidować. Zostawić tylko ET22 i ET41.
"... W Moich Snach Wciąż WŁOSZCZOWA !!!"

Offline JONIN_EZT

  • Wiadomości: 918
  • Dalej student. Linia 202 maker
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Seria ET42 odchodzi...
« Odpowiedź #24 dnia: 13 Grudnia 2008, 19:08:04 »
Bardzo często ET40 jeździ z węglówkami >40. Czasami się pojawiają ET40+ET42 nie wiem po co.

[EDIT]

Szczerze mówiąc według mnie sprawa z ET42 będzie wyglądała identycznie jak z EP05, że przejdą ostatnie swoje naprawy i będą jeździć do wyjeżdżenia kilometrów. Nie myślę żeby bez potrzeby mieli kasować sprawną serie. Dopóki nie ma innych maszyn to Ruski pociągną jeszcze z przynajmniej do 5 lat jak nie więcej.

Dopóki piszemy razem i przez ó.
Quark-t
« Ostatnia zmiana: 13 Grudnia 2008, 23:10:36 wysłana przez Quark-t »
Linia 202
Układ torowy (tory główne) - 100%
Układ torowy (reszta) - 15%

Offline EU07-483

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2307
  • EU07-483
    • Zobacz profil
    • Super spółka :)
  • Otrzymane polubienia: 168
Odp: Seria ET42 odchodzi...
« Odpowiedź #25 dnia: 13 Grudnia 2008, 20:35:03 »
Czyli niedawno zmodernizowane EM10, ET21, ET40, ET42, a nawet siódemki(te które zostały w Cargo) powinno sie zlikwidować. Zostawić tylko ET22 i ET41.

Przecież nie będą kasować sprawnych lokomotyw, zostaną po prostu zaprzestane naprawy rewizyjne lokomotyw tych serii. A siódemek nie jest tak mało - to około 100 maszyn.
Jak będę duży zostanę maszynistą!

Offline Kozi

  • Wiadomości: 791
  • Prosto z Serca Europy...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Seria ET42 odchodzi...
« Odpowiedź #26 dnia: 13 Grudnia 2008, 23:43:47 »
Sto siódemek w Cargo zostało? A ST43? Tez ponoc likwidacja serii a narazie cisza.
"... W Moich Snach Wciąż WŁOSZCZOWA !!!"

Offline olas2005

  • Wiadomości: 110
  • 301Db
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Seria ET42 odchodzi...
« Odpowiedź #27 dnia: 13 Grudnia 2008, 23:48:29 »
Sto siódemek w Cargo zostało? A ST43? Tez ponoc likwidacja serii a narazie cisza.

W to też wątpię. Podobno PESA się zlituje

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/baca9e................ usunąłem ed.html


^^^^^^^ Załącznik, załącznik, załącznik !! ^^^^^^^
Poprawiłem, ostatni raz.

REWIZOR
« Ostatnia zmiana: 14 Grudnia 2008, 09:11:27 wysłana przez REWIZOR »

Offline Kozi

  • Wiadomości: 791
  • Prosto z Serca Europy...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Seria ET42 odchodzi...
« Odpowiedź #28 dnia: 14 Grudnia 2008, 00:02:55 »
Lekki OT. Gdzie można znaleśźć więcej takich rysunków nowego malowania Cargo dla innych serii lokomotyw?
« Ostatnia zmiana: 14 Grudnia 2008, 09:12:50 wysłana przez REWIZOR »
"... W Moich Snach Wciąż WŁOSZCZOWA !!!"

Offline olas2005

  • Wiadomości: 110
  • 301Db
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Seria ET42 odchodzi...
« Odpowiedź #29 dnia: 14 Grudnia 2008, 00:15:03 »
Kręci to się w necie. Mam schematy ET42, 40, 41 oraz SU45.