Musimy posiadać program Microdem, który można ściągnąć tutaj:
http://www.usna.edu/Users/oceano/pguth/website/microdemdown.htm i oczywiście 3dsmax'a.
Aby możliwe było użycie niżej opisanych opcji musimy ściągnąć dodatkowo samo .exe Microdem'a dostępne tutaj:
http://www.eu07.pl/userfiles/microdem.rar i podmienić oficjalne.
Następnie ściągamy „prostokąt” terenu, który nas interesuje:
http://netgis.geo.uw.edu.pl/srtm/Poland/ (Polska)
http://netgis.geo.uw.edu.pl/srtm/Europe/ (Europa).
Nazwy prostokątów to nic innego jak współrzędne geograficzne. Znając współrzędne danego miejsca możemy szybko odnaleźć chciany kawałek.
Uruchamiamy Microdem'a, klikamy File->Open DEM, wybieramy wcześniej ściągnięte dane wysokościowe.
W menu górnym Calculate->Where is? (keyboard)->Lat/Long możemy sprawdzić gdzie znajduje się punkt o danych współrzędnych geograficznych. Za pomocą narzędzia Subset & Zoom (załącznik - 1srtm.jpg) wybieramy chciany obszar (im większy, tym dłużej będzie się generował teren).
Potem File->Save DEM->Current subset, MD DEM i zapisujemy wybrany kawałek terenu. Następnie zamykamy wszystkie okna.
Powtarzamy początkową czynność, File->Open DEM, ale tym razem otwieramy plik, który przed chwilą zapisaliśmy.
Następnie File->Save Dem->3D->DXF, polygons.
Otwieramy 3dsmax'a, File->Import... i na dole wybieramy Plik typu: AutoCAD Drawing (.*DWG, .*DXF), otwieramy wcześniej wyeksportowany plik. W oknie, które się pokazało muszą być zaznaczone opcje pokazane na obrazku (załącznik - 2srtm.jpg) i klikamy OK.
Teraz wystarczy przesunąć teren do początku układu współrzędnych (by nie występowały drgania w Maszynie) i oteksturować. Koniec zabawy.
UWAGA! Jako, że dane SRTM charakteryzują się małą dokładnością, nasypy i wykopy pod tory musimy wykonać ręcznie.