jeżeli się już pogłębiac w te długości hamowania. Teoretycznie jakbyśmy puścili 2 pociągi jeden krótszy (w tym lżejszy) i drugi dłuższy (w tym cięższy) to drugi skład będzie hamowac dłużej (zasada zachowania pędu)
Zgłaszam niezgodność towaru z opisem. Ja zamawiałem wagony z hamulcami.
Wszystkie wagony powinny mieć hamulce, więc zasada zachowania pędu jest tutaj złym przykładem. BTW. To jak niby hamulce w
tejzasadzie mają działać, bo ja nie pojmuję tego (może za dużo wiem?). Obecne hamulce działają na zasadzie zachowania energii. Energia kinetyczna -> ciepło - M*v*v*1/2=F
hśr*s. możemy przyjąć, że siła i masa zależą wprost od ilości pojazdów (ale to baardzo śliskie założenie).
Odhamowanie zapewne może długo trwac przy takiej długości wagonów jakąś minute 2.
To zależy od hamulców. Odhamowanie a napełnianie składu to dwie nieco różniące się cechy, np. rozdzielacze powietrza W Lu V-I w nastawieniu Góry potrzebowały nawet 110s by opróżnić siłownik (tzn. przykładamy mu nagle 5 atm i musimy tyle czekać - napełnił się skład, a my dalej czekamy)