Autor Wątek:  Nanoszenie tekstur na modele w blenderze  (Przeczytany 3204 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Kolej_Tymek

  • Wiadomości: 70
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 19
Nanoszenie tekstur na modele w blenderze
« dnia: 11 Sierpnia 2022, 09:30:11 »
Witam
Coś tam ostatnimi czasy robiłem w blenderze i naszła mnie myśl żeby może ulepszyć niektóre kabiny (201Em, SA134). W tym miejscu napotkałem problem z nanoszeniem tekstur na model w blenderze, nigdy nie było mi to potrzebne tak więc nie uczyłem się tego. Teraz gdy szukam poradników na YT są poradniki albo na starych wersjach i nic one nie wnoszą albo są to po prostu instrukcje jak tak ową teksturę stworzyć.
Pozdrawiam

Offline Hirek

  • Wiadomości: 300
  • ugułem to siemens fajne wozy robi
    • Zobacz profil
    • Kanał YT
  • Otrzymane polubienia: 215
Odp: Nanoszenie tekstur na modele w blenderze
« Odpowiedź #1 dnia: 11 Sierpnia 2022, 14:06:09 »
Jeśli chcesz modyfikować tekstury modelu to najlepiej otwórz sobie w na przykład gimpie teksture tga danego elementu i przeklejaj ręcznie. W blenderze robisz model i siatkę uv, nie teksturę.

Offline Celuś

  • Wiadomości: 19
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 356
Odp: Nanoszenie tekstur na modele w blenderze
« Odpowiedź #2 dnia: 11 Sierpnia 2022, 14:19:20 »
Nowa, pełnoprawna kabina do pes jest na ukończeniu.

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2611
Odp: Nanoszenie tekstur na modele w blenderze
« Odpowiedź #3 dnia: 11 Sierpnia 2022, 14:24:02 »
Material properties. Wyciepać stare materiały, bo t3d obsługuje tylko jeden na mesh. Dodać materiał, nazwać go z sensem. W zakładce object properties>t3d submodel properties ustawić opcje. Wejść w shader editor, masz tam zakładkę pluginu [eu07] material tools. Nim linkujesz teksturę/materiał z paczki maszyny, to skrypt zbuduje sobie poprawne powiązania do eksportu.
Mój kanał youtube