Tez nie wiem po co to pytanie i ankieta bo jak juz mowilem, jesli bedzie zialac w oparciu o E1 PKP to niemieckie, czeskie czy chinskie tak samo beda dzialac, wszedzie teraz stosuje sie sygnalizacje predkosciowa.
Moze byc problem z jakimis historycznymi trasami, ale tez niekoniecznie.
Niewiem tez jak bedzie z tramwajami - a przydalo by sie miec taka mozliwosc.
A teraz kilka przykładów zagramanicznej sygnalizacji
Sygnalizacja niemiecka DB:
http://www.sh1.org/eisenbahn/shhp.htmSygnalizacja metra w Berlinie:
http://www.sh1.org/eisenbahn/sabvg.htmSygnalizacja metra w Hamburgu:
http://www.sh1.org/eisenbahn/sahha.htmSygnalizacja szwajcarska:
http://web.utanet.at/smiderkr/asr/ensigchsysl.htmlSygnalizacja hinduska (podobna do angielskiej ktorej nie moge znalezc)
http://irfca.org/faq/faq-signal2.htmlSygnalizacja chińska -
ogólnie:
http://home.c2i.net/schaefer/signals/index.htmlkształtowa (podobna do angielskiej)
http://home.c2i.net/schaefer/signals/semaphoresignals.gifswietlna (podobna do rosyjskiej)
http://home.c2i.net/schaefer/signals/lightsignals.htmlDo rosyjskiej mialem gdzies link ale sie zapodzial.
W kazdym razie - poza ksztaltem sygnalow nie widze jakis roznic,
zasady sa wszedzie te same: sygnal podaje predkosc jego i zazwyczaj nastepnego (nie zawsze jest to explicite wyjawione, ale te "line clear" to vmax a "caution" to ze na nastepnym jest stoj.
A może ktoś zna przykład że coś jest zupełnie inaczej?
-----
mw* pisal zeby nie dyskutowac merytorycznie ale skoro sam zaczął to ja rozwinę jego myśl odnośnie sposobu opisu semaforów.
Z tego co rozumiem, sugerujesz żeby semafor dawał informacje tylko o "jego" prędkości a nie nastepnego semafora - tę sobie znajdzie skanując tory.
Problem w tym, że musi on skanować spory kawałek tych torów żeby z wyprzedzeniem wiedzieć czy ma dusić nastawnik czy raczej hamulec.
Ale jeśli fizyka bedzie porządnie liczona tylko dla AI będących "w zasięgu wzroku obserwatora" a odległe pojazdy będą istnieć tylko w "umyśle" VD, to nie ma problemu żeby skanować dłuższe odcinki toru (tylko żeby torobic np. co sekunde a nie co 10ms).
Pamiętaj tylko że musi być jakaś dywersyfikacja prędkości - czy odnosi się ona do przebiegów pociągowych czy manewrowych.
W starej wersji był to po prostu inny rozkaz:
SetValue lub SetShuntValue ZTCP, przy okazji przełączał on tryb pracy wirtualnego maszynisty (z jazdy pociągowej na manewrowa lub odwrotnie).
Pozdr,