« Odpowiedź #13 dnia: 21 Lipca 2007, 19:33:13 »
Używanie podczas manewrów radia do porozumiewania się jest niezgodne z przepisami. Jednak mimo to, tego radia się używa bo to bardzo ułatwia prace ale w razie wypadku jest podstawa by niewinnego pracownika ukarać.
Bardzo ciekawe... szczególnie że na dworcu Łódź Kaliska to manewry wykonuje się praktycznie tylko za pomocą radia odkąd tylko pamiętam. Coś Ci się musiało poknocić.
Kilka razy byłem w nocy przy manewrach, i wierz mi że mech choćby chciał to by manewrowego nie rozpoznał szczególnie że na peronie 100-200 osób czeka na pociąg, jest ciemno i nawet sygnały latarką by tu nic nie dały tak bo ludzie zasłaniają. A z tego co zauważyłem odległości między wagonami na manewrach a stojącymi, manewrowi podają w częściach wagonu np. 1/2 , 3/4 ,itd (tak orientacyjnie) natomiast później to jest albo "STÓJ" albo "ZWOLNIJ" i wtedy odliczają 2m; 1,5m; 1m; 0,5m. A później standard ktoś włazi lub czeka aż dojedzie, wtedy "DOCIŚNIJ" i łączą wagony :).
Zapisane
Autoryzacja: M62, M62Ko, M62M, BR231, BR232, BR233 060DA, TEM2, S200, t448p, SM42, SM30, SM03, SA105, SA108, SA132, SA134
EU07 (4E, 303E), ET21 (3E/1, 3E/1M), ET22, 111Ed, E4MSU, ES64F4, E186, E189, E140, E181, E182, E183, ET40, EN57, EN57AKW, EN76