Autor Wątek:  Oświetlenie szlaku -smuga.  (Przeczytany 1230 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline SilenS

  • Wiadomości: 85
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 6
Oświetlenie szlaku -smuga.
« dnia: 01 Grudnia 2022, 19:00:43 »
Witam, przeszukałem forum , trafiłem na watek o światłach ale to nie to. Chodzi o to, czy da się rozjaśnić światła lokomotyw/ETZ. Mam wrażenie że smugi jakie padają z lamp są za słabe. Jest to jakimś wpisem regulowane czy tekstura?

Offline Joachimowicz

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 1701
  • Nazywam się N'Avoie
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1951
Odp: Oświetlenie szlaku -smuga.
« Odpowiedź #1 dnia: 01 Grudnia 2022, 19:04:45 »
\textures\fx\headlights, regulowane za pomocą kanałów RGB. Tj. reguluje się tym obszar świecenia. Moc jest hardkodowana. Tzn. do pewnego stopnia można ją regulować, dodając lub odejmują bieli z kanałów, ale pewnego progu nie przeskoczymy bez grzebania w exe. Obecnie ten maksymalny próg jest wykorzystywany w centralnym punkcie świecenia, więc zwiększyć jasność można jedynie za pomocą zwiększenia obszaru.
« Ostatnia zmiana: 01 Grudnia 2022, 19:19:12 wysłana przez Joachimowicz »
| Z maszyną od 20 Kwietnia 2010! |

Offline EP08_015

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4397
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 335
Odp: Oświetlenie szlaku -smuga.
« Odpowiedź #2 dnia: 02 Grudnia 2022, 12:46:29 »
W trybie legacy swieca duzo lepiej bo szerzej. Ale przed samym lokiem na pierwsze 2 lub 3 metry nie oswietlaja nic. Moim zdaniem za wasko i za blisko swieca. Odnosi sie wrazenie ze jedzie sie szlakiem jednotorowym. Na kaliskiej przejechalem po Ociaz bo nie oswietlilo zebry przed po Ociaz po prawej stronie. Cos trzeba z tymi swiatlami zrobic.
« Ostatnia zmiana: 03 Grudnia 2022, 12:02:39 wysłana przez EP08_015 »
Koniec tworczosci unoffowej i prywatnej.
http://chomikuj.pl/EP08-015

Offline SilenS

  • Wiadomości: 85
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 6
Odp: Oświetlenie szlaku -smuga.
« Odpowiedź #3 dnia: 08 Grudnia 2022, 21:46:09 »
Bawiłem się coś trochę edycją, ale ze mnie grafik jak baletnica. Powróciłem do oryginalnej z paczki smugi.

Fakt! Światła mogły by wpaść pod edycję - odróżnić smugę światłem normalnych (mijania?) i dodać tzw długie. Wiem że póki co można robić to ściemnianiem reflektorów ale myślę że zabieg ten byłby tez krokiem do urealistycznienia symka. W ogóle jak taka edycja świateł jest możliwa.