Autor Wątek:  SA132 - przyspieszenie oraz kolej w Międzychodzie  (Przeczytany 3501 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline walery.kaszyniak

  • Wiadomości: 12
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
SA132 - przyspieszenie oraz kolej w Międzychodzie
« dnia: 27 Kwietnia 2011, 20:00:16 »
Uważam, że warto wznowić połączenia pasażerskie na linii Szamotuły – Międzychód. Byłoby to konkurencyjne dla transportu drogowego i bardziej ekologiczne. Poza tym PKS'y jeżdżące do Międzychodu przez Sieraków są zwykle przeładowane, więc naprawdę warto się zastanowić nad wznowieniem przewozów pasażerskich choćby podczas wakacji. Zastanawiałem się ostatnio nad prędkością i czasem przejazdu, gdyby linię zmodernizowano do 90, 100 lub 120 km/h. Jako pociąg... niech będzie na przykład SA132. Mam pytanie – jakie osiąga przyspieszenie i jak długo zajmie mu przyspieszenie do 100 km/h? Bardzo bym też prosił o podanie drogi hamowania ze 100 km/h. W internecie nie mogłem znaleźć – nawet na stronie Pesy i na Wikipedii. I jeszcze jedno – co sądzicie o wznowieniu ruchu do Międzychodu? Linia do Szamotuł jest już w niewiele lepszym stanie od tej przez Rokietnicę, żadnych robót konserwacyjnych, a przejezdna jest tylko na odcinku Międzychód – Sieraków (i tak już pociągi nie jeżdżą – nawet towarowe – od przeszło roku nic nie widać).

Offline Mutopompka

  • Wiadomości: 1155
  • Na IRC-u SPRĘŻAREK vel. tyqtyqtyq
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: SA132 - przyspieszenie oraz kolej w Międzychodzie
« Odpowiedź #1 dnia: 28 Kwietnia 2011, 17:44:14 »
Cytuj
Uważam, że warto wznowić połączenia pasażerskie na linii Szamotuły – Międzychód.
Tylko Ty tak uważasz. Może to i dobrze, ale niestety głowy w zarządach województw/spółki przewozowej niestety myślą RACJONALNIE.
Cytuj
Byłoby to konkurencyjne dla transportu drogowego i bardziej ekologiczne. Poza tym PKS'y jeżdżące do Międzychodu przez Sieraków są zwykle przeładowane, więc naprawdę warto się zastanowić nad wznowieniem przewozów pasażerskich choćby podczas wakacji.
Znów napiszę: dla Ciebie i może racjonalne, ale czy ekologiczne? Co do PKS-ów: oni powinni częściej wypuszczać swoje autobusy.
Cytuj
Zastanawiałem się ostatnio nad prędkością i czasem przejazdu, gdyby linię zmodernizowano do 90, 100 lub 120 km/h. Jako pociąg...
Marzenia... Dobrze, że za nie nie karają, gdyż już byś dostał wyrok :) Wiesz ile kosztuje modernizacja/remont 1km szlaku jednotorowego? Koszt sięga setek tys. złotych jak nie milionów. Więc jak pisałem wyżej: Ludzie odpowiedzialni za przewozy kolejowe myślą racjonalnie. Po prostu: poniesione koszty naprawy infrastruktury są o wiele wyższe niż potencjalny dochód dla gminy/przewoźnika i stopa zwrotu inwestycji jest "nie do zaakceptowania".
Cytuj
na przykład SA132. Mam pytanie – jakie osiąga przyspieszenie i jak długo zajmie mu przyspieszenie do 100 km/h? Bardzo bym też prosił o podanie drogi hamowania ze 100 km/h. W internecie nie mogłem znaleźć – nawet na stronie Pesy i na Wikipedii.
Nie wiem. A co do drogi hamowania: może z 500m? Nie wiem.
Cytuj
I jeszcze jedno – co sądzicie o wznowieniu ruchu do Międzychodu? Linia do Szamotuł jest już w niewiele lepszym stanie od tej przez Rokietnicę, żadnych robót konserwacyjnych, a przejezdna jest tylko na odcinku Międzychód – Sieraków (i tak już pociągi nie jeżdżą – nawet towarowe – od przeszło roku nic nie widać).
I znów odpowiedź dałem wyżej.  (2 cytaty wyżej)


PS. Linii w ogóle nie znam.

PS2. A odbiję piłeczkę. Gdybym miał środki na odnowienie Twojego szlaku, jak byś umotywował, zachęcił, abym akurat Tobie dał pieniądze na remont?

Offline Rozi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1931
  • Są zdjęcia = są modele.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 135
Odp: SA132 - przyspieszenie oraz kolej w Międzychodzie
« Odpowiedź #2 dnia: 28 Kwietnia 2011, 19:21:50 »
Uważam, że warto wznowić połączenia pasażerskie na linii Szamotuły – Międzychód.

Przypomnijmy sobie jak było z LKR (Lubuska Kolej Regionalna).


Fajnie, samorząd wznowił rozkład jazdy na wyłączonych przez PKP odcinkach. Dodatkowo, infrastruktura została udostępniona za darmo. Na tych liniach jeździł tabor, który był dużo bardziej ekonomiczny od naszego taboru (duńskie składy MA 461-470). Efekt?

Cytat: wikipedia.pl
Na udostępnionych LKR przez PKP liniach panowała niska frekwencja i przewoźnik ponosił straty.

A więc PKP wie co robi. Skoro zlikwidowali dane połączenie, oznacza to, że nie było opłacalne. To znaczy, że tobie też by się tam nie opłacało puścić szynobusu, bo byś nic nie zyskał. Raczej nie idzie nic zrobić, by linia została przywrócona, chyba, że ludzie podpiszą umowę z PKP, że frekwencja będzie 100% :)