Uważam, że warto wznowić połączenia pasażerskie na linii Szamotuły – Międzychód.
Tylko Ty tak uważasz. Może to i dobrze, ale niestety głowy w zarządach województw/spółki przewozowej niestety myślą RACJONALNIE.
Byłoby to konkurencyjne dla transportu drogowego i bardziej ekologiczne. Poza tym PKS'y jeżdżące do Międzychodu przez Sieraków są zwykle przeładowane, więc naprawdę warto się zastanowić nad wznowieniem przewozów pasażerskich choćby podczas wakacji.
Znów napiszę: dla Ciebie i może racjonalne, ale czy ekologiczne? Co do PKS-ów: oni powinni częściej wypuszczać swoje autobusy.
Zastanawiałem się ostatnio nad prędkością i czasem przejazdu, gdyby linię zmodernizowano do 90, 100 lub 120 km/h. Jako pociąg...
Marzenia... Dobrze, że za nie nie karają, gdyż już byś dostał wyrok :) Wiesz ile kosztuje modernizacja/remont 1km szlaku jednotorowego? Koszt sięga setek tys. złotych jak nie milionów. Więc jak pisałem wyżej: Ludzie odpowiedzialni za przewozy kolejowe myślą racjonalnie. Po prostu: poniesione koszty naprawy infrastruktury są o wiele wyższe niż potencjalny dochód dla gminy/przewoźnika i stopa zwrotu inwestycji jest "nie do zaakceptowania".
na przykład SA132. Mam pytanie – jakie osiąga przyspieszenie i jak długo zajmie mu przyspieszenie do 100 km/h? Bardzo bym też prosił o podanie drogi hamowania ze 100 km/h. W internecie nie mogłem znaleźć – nawet na stronie Pesy i na Wikipedii.
Nie wiem. A co do drogi hamowania: może z 500m? Nie wiem.
I jeszcze jedno – co sądzicie o wznowieniu ruchu do Międzychodu? Linia do Szamotuł jest już w niewiele lepszym stanie od tej przez Rokietnicę, żadnych robót konserwacyjnych, a przejezdna jest tylko na odcinku Międzychód – Sieraków (i tak już pociągi nie jeżdżą – nawet towarowe – od przeszło roku nic nie widać).
I znów odpowiedź dałem wyżej. (2 cytaty wyżej)
PS. Linii w ogóle nie znam.
PS2. A odbiję piłeczkę. Gdybym miał środki na odnowienie Twojego szlaku, jak byś umotywował, zachęcił, abym akurat Tobie dał pieniądze na remont?