Autor Wątek:  Jaki jest Twój stosunek do budowy KDP w Polsce?  (Przeczytany 20569 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Dolmio89

  • Wiadomości: 1185
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 9
Odp: Jaki jest Twój stosunek do budowy KDP w Polsce?
« Odpowiedź #30 dnia: 11 Sierpnia 2010, 18:13:13 »
Niewatpliwie latwo jest rozdawac nie swoje ;)
Jest jak jest i raczej to się w najbliższym czasie niestety nie zmieni. Za jakieś 3 lata autostrady będą gotowe, a jakieś obietnice wyborcze trzeba składać...

Offline LHS_ST40S

  • Wiadomości: 472
  • OSx86 is the best!
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 27
Odp: Jaki jest Twój stosunek do budowy KDP w Polsce?
« Odpowiedź #31 dnia: 11 Sierpnia 2010, 18:36:54 »
Przecież większość EZT to stare prądożerne ustrojstwa. Poszukajmy oszczędności. Zamiast EN57 zacznijmy wprowadzać EZT 2 wagonowe
Oj, tu się nie zgodzę. Jeśli powiedzmy jest lekkie wzniesienie i jeszcze po łuku przy prędkości szlakowej 100km/h, to może i trochę pobierają, ale bez przesady. Natomiast powiedzmy 60km/h i płaski niemal teren, lub minimalny spadek wysokośći względnej, to warunki takie, że na równoległej rozpędzimy EZT'a i możemy spokojnie zejść do pozycji "0" i nawet znośnie trzyma prędkość, tak Ci powiem z praktycznego punktu widzenia.
Cud zdarza się tylko kiedy nie ma znaczenia.

Offline MichałŁ

  • Wiadomości: 1179
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 37
Odp: Jaki jest Twój stosunek do budowy KDP w Polsce?
« Odpowiedź #32 dnia: 11 Sierpnia 2010, 18:53:37 »
Wiesz zależy czy kibel jedzie na trasie dalekobieżnej czy na miejskiej. Jedak częste rozruchy powodują grzanie oporów. No ale z czym do ludzi chcemy zabierać się za KDP a nawet nie potrafimy założyć rozruchu tyrystorowego czy nawet IGBT do kibla. Bo to że wyłożę całego kibla plastikiem to dla mnie nie modernizacja.

Offline taper

  • Wiadomości: 208
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3
Odp: KDP, EZT i Dęblin-Łuków
« Odpowiedź #33 dnia: 11 Sierpnia 2010, 19:32:33 »
Co do linii Łuków - Dęblin, to się nie zgodzę. Teraz jest 1 h 02 minuty. 62 km w 62 minuty. Co roku jest o minutę szybciej.

Na potwierdzenie moich słów. http://d.polskatimes.pl/k/r/3/73/5e/4b1a0ce55d746_z.pdf Wiem, że masz rację, bo w drugą stronę są lepsze tory. 23 lata temu z Łukowa do Dęblina jechało się 3h. Szynobusy, a jaki sens jest puszczać spalinówkę na linie zelektryfikowaną.
Ważna jest jeszcze jedna sprawa- skomunikowanie pociągów. Co z tego, że pociąg jedzie 200km/h jak lokalny przyjedzie 2 minuty po jego odjeździe. Parę lat temu, jak jeździłem często do Wa-wy, to wolałem jechać przez Łuków niż przez Dęblin, to nic że drożej, ale nie musiałem długo czekać.

Oj, tu się nie zgodzę. Jeśli powiedzmy jest lekkie wzniesienie i jeszcze po łuku przy prędkości szlakowej 100km/h, to może i trochę pobierają, ale bez przesady. Natomiast powiedzmy 60km/h i płaski niemal teren, lub minimalny spadek wysokośći względnej, to warunki takie, że na równoległej rozpędzimy EZT'a i możemy spokojnie zejść do pozycji "0" i nawet znośnie trzyma prędkość, tak Ci powiem z praktycznego punktu widzenia.
Hmm... Jeden wagon to dajmy na to 40 ton, to trochę trzeba energii by to poruszyć?

Offline ark21

  • Wiadomości: 28
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: KDP, EZT i Dęblin-Łuków
« Odpowiedź #34 dnia: 12 Sierpnia 2010, 16:19:02 »
Szynobusy, a jaki sens jest puszczać spalinówkę na linie zelektryfikowaną.

Nie ma szynobusów. Jeździ skład 1-2xEN57.

Offline Preki

  • Wiadomości: 309
  • My name's not Shane, kid!
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 42
Odp: Jaki jest Twój stosunek do budowy KDP w Polsce?
« Odpowiedź #35 dnia: 15 Sierpnia 2010, 14:15:49 »
Po pierwsze - konsekwentna modernizacja magistral biegnących przez kraj do 160 km/h. Czemu napisałem "konsekwentna"? Otóż proszę spojrzeć na odcinek W. Rembertów-Mińsk Maz. Już mamy tam ograniczenie w Sulejówku do 130 km/h! Wschodnia E-20 była niezwykle mozolnie modernizowana. Wpierw w latach 1999-2000 oddano do użytku wspomniany odcinek, a około 2005 (dopiero!) doprowadzono modernizację do Siedlec. Niedawno (2007-2009) zrobiono nową nawierzchnię na odcinku Siedlce-Łuków. Co z tego wynika? "Mińska" część modernizacji już się sypie. Oczywiście funduszy by zrobić to "za jednym zamachem" nie było. Dodam jeszcze, że na wschodniej E20 na stacjach zastosowano rozjazdy po których można jeździć max 40 km/h po kierunku zwrotnym, czemu? CMK natomiast powinna być dostosowana do ruchu z prędkościami 200 lub 250 km/h, i to powinna być ta Kolej Dużych Prędkości.

Po drugie - zakup nowego taboru i jego odpowiednie wykorzystanie. W latach 90. PKP miało zakupić serię EU11 i EU43 do obsługi E20 w kierunku Berlina oraz CMK. Wobec tego były już plany przenosin EP09 z Olszynki na inne szopy, gdyż te miały być zastąpione przez wyroby ADTranzu. No niestety jak każdy wie, plany zakupu nowych jednostek taboru się nie powiodły. Gdyby jednak do tego doszło, EP09 moglibyśmy widzieć dziś pędzące 160 km/h na wschodniej E20 i nie tylko. A tak to mamy jedynie siódemki z pośpiechami które mogą jechać tylko 125 km/h, mimo że magistrala pozwala na więcej. No, była sobie ta "Aleksandria" do Siedlec ale jak wiemy, to pic na wodę był. Swoją drogą - czemu EN57 na wschodniej E20 sunie się rozkładowo 80 km/h, skoro te same pojazdy jeżdżące odcinkiem W. Praga-Nasielsk mogą pędzić z prędkością konstrukcyjną?

Po trzecie - koordynacja między spółkami. Bez niej naprawdę kolej w Polsce daleko nie zajdzie. Jeśli PLK będzie się obijać z modernizacjami tras, a IC w tym samym czasie będzie kupował nowy tabor to pojedziemy szybciej? Chyba nie...

Do tego dodam takie sprawy jak ceny biletów oraz nie dbanie o połączenia lokalne. Sieć kolejowa jest niczym sieć rzeczna - dopływy zasilają główne rzeki. Więcej linii lokalnych = więcej pasażerów na liniach dalekobieżnych. Co do cen biletów, powinno się ujednolicić taryfę jak w Czechach, myślę że wyszłoby to na dobre kolei.

Dużo można by jeszcze wymienić, co w Polsce powinno się zrobić z koleją przed budową tych "KDP" lub "igreka", ale szkoda klawiatury na opisanie tego całego bajzlu
Życie to nie gra... to symulator.

Offline Mati_An

  • Wiadomości: 630
  • Trasopisarz i fotograf
    • Zobacz profil
    • Moje Fotki
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Jaki jest Twój stosunek do budowy KDP w Polsce?
« Odpowiedź #36 dnia: 15 Sierpnia 2010, 15:30:58 »
Dodam jeszcze, że na wschodniej E20 na stacjach zastosowano rozjazdy po których można jeździć max 40 km/h po kierunku zwrotnym, czemu?
Dla mnie jest to największa pomyłka tej modernizacji. Np. na takim Rembertowie od momentu pojawienia się świateł kibla na horyzoncie od jego zatrzymania w peronie mija 8-10 minut. Do tego wygląd wschodniej głowicy - jeśli tylko jakiś dalekobieżny w kierunku Białegostoku ma przelot i w tym samym czasie odjeżdża jakiś KM/SKM w stronę Mińska, to ten pierwszy od razu zostaje zablokowany bo nie chciało im się dołożyć dwóch rozjazdów na stronę aby temu zapobiec (podobnie w przeciwnym kierunku). O wjeździe z Warszawy Wschodniej Towarowej na część towarową stacji wolę już nie wspominać, to jest dopiero masakra (choć czasem sobie z tym radzą puszczając brutta po lewym). A co do KDP moje zdanie jest proste - najpierw niech zrobią wszystkie linie do sensownych prędkości a dopiero później niech się biorą za duże prędkości, choć moim zdaniem Polska to mały kraj, bo przy wyremontowanych wszystkich liniach do prędkości konstrukcyjnych taki np. "Przemyślanin" (1008 km) czy "Słowiniec" w wersji przedłużonej (1111 km) (mówię oczywiście o tych pociągach, które wcześniej miały nazwy) spokojnie by się zmieściły w 12h na całym przebiegu trasy.
Bajka o czasie - trza się brać tylko za trasy... a może nie tylko?

Offline przem710

  • Wiadomości: 600
  • Tczew miasto kolejarzy :)
    • Zobacz profil
    • ForumKolejowe.pl
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Jaki jest Twój stosunek do budowy KDP w Polsce?
« Odpowiedź #37 dnia: 15 Sierpnia 2010, 18:59:39 »
W latach 90. PKP miało zakupić serię EU11 i EU43 do obsługi E20 w kierunku Berlina oraz CMK. Wobec tego były już plany przenosin EP09 z Olszynki na inne szopy, gdyż te miały być zastąpione przez wyroby ADTranzu. No niestety jak każdy wie, plany zakupu nowych jednostek taboru się nie powiodły.

Tak tak do Gdyńskiej lokomotywowni oddelegowane był między innymi EP09-004 oraz EP09-036 w celu nauki maszynistów. Śmigały wtedy z osobowymi do Laskowic Pomorskich oraz Inowrocławia. Był to rok 2000.

Offline taper

  • Wiadomości: 208
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3
Odp: Jaki jest Twój stosunek do budowy KDP w Polsce?
« Odpowiedź #38 dnia: 29 Września 2010, 10:37:41 »
Sorki, że odświeżam temat po ok 2 miechach, ale znalazłem ciekawy link:
http://polskaliberalna.net/autos/1156-burdel-na-szynach-miliardy-w-boto-pkp-wiecznie-ywe.html

Offline libertyn89

  • Wiadomości: 2002
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Jaki jest Twój stosunek do budowy KDP w Polsce?
« Odpowiedź #39 dnia: 29 Września 2010, 13:27:52 »
Coz mozna powiedziec - wlasnie takie teksty powinny byc w prasie kolejowej, zamiast kolejnych artykulow opisujacych jakze postepowe modernizacje kilku sztuk kilkudziesiecioletniego taboru albo mowiacych o kolejnych "mega" przetargach na tabor.

Artykul jest bardzo dobry. Odczuwam jedynie brak (jak zawsze przy tego typu tekstach) odnosnikow do wiarygodnych zrodel dotyczacych czasow przejazdow.

Odnosnie miliardow w bloto. Z wlasnego podworka dodam niedawna modernizacje odcinka linii 117 (w tym genialne dokonczenie przejscia podziemnego, z ktorego nikt nie korzysta), po ktorym obecnie jezdza 2 pociagi dziennie (w piatki i niedziele 3). Kosztowala ona 30 mln zlotych, przy czym nie jestem w stanie okreslic ile dokladnie zostalo przeznaczone na ten konkretny odcinek, bowiem czesc kasy poszla na "modernizacje" w Skawinie i Lagiewnikach.

Ponieważ wątek odjechał na niewłaściwy tor, przypominam że w tytule chodzi o KDT, zamykam aby nie było pokusy wylewania żali na PKP.
Krzysiek626
« Ostatnia zmiana: 29 Września 2010, 14:55:56 wysłana przez Krzysiek626 »
Pozdrawiam, Karol