Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - oko

Strony: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 11
121
Bieżące kolejowe / Odp: Filmy kolejowe w sieci
« dnia: 13 Maja 2011, 18:12:57 »
To może ja się wypowiem;) Ja jako ustawiacz codziennie nie mal że jeżdżę po tych torach w Poznaniu. Zgadza się jest to jedno z ciekawszych miejsc w Poznaniu, a także niebezpieczniejszych. Widzimy że maszynista miał drogę ułożoną tylko do tarczy nr 5, w tym czasie był wyjazd ze str. zachodniej kibla do Garbar. Myślę, że takie filmy uświadomią niektórym jakie konsekwencje mogą wystąpić po pominięciu tarczy manewrowej. No niestety manewry to trudne zadanie wymagające koncentracji zarówno przez maszynistę jak i ustawiacza;) Fajny filmik ;)

122
Hmm.. kuzyn miał amige i pamiętam, że za dzieciaka miał na niej symulator pociągu;) ekran był na 2 części podzielony, po lewej były tory, a po prawej wskaźniki lokomotywy.. kojarzy to ktoś? ;)

123
Bieżące kolejowe / Odp: Para z wózków BDHPUMN
« dnia: 29 Stycznia 2011, 18:27:32 »
Wagony BHP to trochę inna bajka, one mają już klocki hamulcowe, nie mają zastawek kolorowych, jest tutaj inna konstrukcja zawieszenia, oraz samych zaworów hamulcowych  (kiedyś były typu Knorr'a,  teraz mają Oerlikona) i je przeładować to jest chwila moment.Bardzo dobrze hamują, ale własnie występuje u nich problem z przeładowywaniem składów. Sama nazwa Bhp mówi iż mają ogrzewanie parowe.
http://www.wagony.net/katalog/Bipa-wozek.jpg

Proponuje poczytać : http://www.wagony.net/index.php?url=Bipa

124
Bieżące kolejowe / Odp: Para z wózków BDHPUMN
« dnia: 29 Stycznia 2011, 17:02:18 »
Kolego odluźniacze ten typ wagony ma przy wózkach, nie na środku jak zwykłe wagony...Każdy wózek ma własny odluźniacz! Nie wiem czego on na środku wagonu szukał, tam nic nie ma. Wł.Wył. hamulca też przypada na każdy wózek osobno, a nie na cały wagon. Brak znajomości budowy wagonu u kierownika się kłania. Tak musiał zrobić, po czym zastawki przy wózku powinny opaść na zielone. Mógł także wyłączyć hamulec na tym wózku i go wyluzować. Możliwe też że skład został przeładowany. Różnie to bywa po prostu.
Na tym zdjęciu widać: Zastawki, wył.wł hamulca i odluźniacz.
http://www.wagony.net/katalog/Bdhpumn-wozek.jpg

Myślę, że trochę pomogłem moją skromna 4 letnia kolejową wiedzą =)

125
Bieżące kolejowe / Odp: Para z wózków BDHPUMN
« dnia: 29 Stycznia 2011, 16:35:47 »
Może ja się wypowiem. Jako ustawiacz mam na co dzień do czynienia z tym typem wagonów w Poznaniu. Często się zdarza, że wagony wracające np. od Zbąszynka czy Konina gdzie jest dużo przystanków, a V max =120km/h dla pociągów osobowych; wracają "zajechane". Znaczy to że wkładki hamulcowe (wagony te posiadają hamulce tarczowe),  są przegrzane, lub zużyte zbyt mocno, co powoduje, że trzeba również na kanale wymienić tzw. imaki. Przyczyny wyżej wymienionego zdarzenia, szukał bym w niewyluzowanym wózku i zagrzania się owych wkładek, więc pojawiła się para. Sam wiem, że mając np: 3 takie wagony i jeden zahamowany na obu wózkach, jesteśmy bez problemu Sm-ką przetoczyć takie wagony z toru na tor, a co dopiero ET22+3 Bdhpumn.

126
Bocznica / Odp: Seria ET22 2000
« dnia: 12 Grudnia 2010, 18:28:04 »
Zgadzam się przyjacielu z Tobą. Do nas do Poznania  do ruchu osobowego jest koncepcja mają trafić te "Byki" gdyż podobno na pierwszych pozycjach, bardzo szarpią, idzie za duży amperaż i zdarzały sie rozerwania składów towarowych we Franowie, a ktoś stwierdził, że w osobowym to nie przeszkadza i mogą jeździć. Bezsensu heh ...

Słowotok, napisz to porządnie. Bocznica.
Krzysiek626

127
Bieżące kolejowe / Odp: Kara dla kierownika pociągu anulowana
« dnia: 26 Listopada 2010, 04:13:26 »
Zdarzają się takie sytuacje smutne niestety...ale to nie powód żeby obrażać np: moją firmę tak, bo osobiście czy jest - 2 czy -40 jako ustawiacz robię wszystko żeby ludzie pojechali w ciepłych składach i wg. rozkładu tak za te marne grosze.... Nie zawsze tak się da mimo szczerych chęci, ale wiele ludzi daje z siebie wszystko tak. Od nas tu na "dole" zależy bardzo wiele, ale trzeba obwiniać nie pracowników i ogólnikować ich uogólniać je do całej firmy, tylko "władze" firmy!!!

Spróbuj pisać uważniej, bardziej gramatycznie. Bardzo chaotyczna  wiadomość. Usunąłem zdanie odnoszące się do postu przesuniętego na bocznicę.
Krzysiek626

128
Bieżące kolejowe / Odp: Kara dla kierownika pociągu anulowana
« dnia: 25 Listopada 2010, 18:17:26 »
No czytałem.. Sam pracuje w PR-ach, i brawo dla kierownika, a wielki ----- dla "władzy".

129
Trasy / Odp: Drawinowo v2.0
« dnia: 21 Sierpnia 2010, 17:46:54 »
Mi już sysko tyka;) mała reinstalacja pomogla;)

130
Trasy / Odp: Drawinowo v2.0
« dnia: 20 Sierpnia 2010, 16:39:58 »
Ok. Jutro zrobię zgodnie z waszymi wskazówkami. Teraz lecę do pracy na Główny . Dzięki za pomoc.

131
Trasy / Odp: Drawinowo v2.0
« dnia: 20 Sierpnia 2010, 16:24:11 »
Tak właśnie zrobiłem. Hmmm..Zainstalowałem od nowa paczkę z Drawinowem v1.2 i 1.21 na to v 2.0 i jest jakiś postęp bo wywala o połowę mniej braków eventów.

132
Trasy / Odp: Drawinowo v2.0
« dnia: 20 Sierpnia 2010, 15:52:24 »
Tak posiadam SP1.1 =)

133
Trasy / Drawinowo v2.0
« dnia: 20 Sierpnia 2010, 15:17:25 »
Misja 1. Wywala mi takie braki:
Event "grz_c12_sem_info_shunt2" does not exist
Event "grz_b12_sem_info_shunt2" does not exist
Event "grabowek_c12_sem_info_shunt2" does not exist
Event "grabowek_d12_sem_info_shunt2" does not exist
Event "grabowek_lachy_i12_sem_info_shunt2" does not exist
Event "wlodowice_b12_sem_info_shunt2" does not exist
Event "wlodowice_c12_sem_info_shunt2" does not exist
Event "grabowek_lachy_f12_sem_info_shunt2" does not exist
Event "grabowek_lachy_c12_sem_info_shunt2" does not exist
Event "grabowek_x12_sem_info_shunt2" does not exist
Event "grabowek_lachy_k2_sem_info_shunt2" does not exist
Event "grabowek_lachy_j12_sem_info_shunt2" does not exist
Event "grabowek_lachy_b12_sem_info_shunt2" does not exist
Event "grabowek_lachy_d12_sem_info_shunt2" does not exist
Event "grabowek_e12_sem_info_shunt2" does not exist

Myślę że paczuszkę dobrze rozpakowałem.Dziękuje za pomoc=)

134
Bocznica / Wydzielone z : Zarobki maszynisty
« dnia: 22 Lipca 2010, 00:53:57 »
ja jako ustawiacz mam 1350 podstawy + dodatki to około 1500 wyjdzie w PR-ach

W tym wątku toczy się rozmowa o zarobkach maszynistów.

Bocznica.

REWIZOR


 Forum to nie gg. Moderatorzy zwracają uwagę a Ty nadal swoje.

REWIZOR

135
Inne niekolejowe / Odp: Wasza praca/szkoła
« dnia: 30 Maja 2010, 01:40:17 »
Wykształcenie Średnie. Ustawiacz na stacji Poznań Główny.

136
Bocznica / Odp: Nowe lokomotywy w IC
« dnia: 20 Kwietnia 2010, 13:15:29 »
yhmmmm no tak :D

Chcesz zarobić ostrzeżenie? Teraz bocznica.
Krzysiek626

137
Bieżące kolejowe / Odp: Nowe lokomotywy w IC
« dnia: 20 Kwietnia 2010, 01:17:52 »
A nie EU11? W pracy dostaliśmy pismo że simensy nasze regionalne mają oznaczenie EU11. I np. Nr seryjny 475 czu jakiś tam to jest np 501 itd. Husarze mają EU44..A wielo systemowe simensy Ick-ów nie wiem jakie maja oznaczenia bo polecenia jeszcze nie dostaliśmy, ale z całym szacunkiem kolega wyżej sie myli.

138
Poszukuję, chcę zrobić / EP08?
« dnia: 02 Lutego 2010, 09:40:07 »
Małe pytanie mam. W PC2009 nie odnalazłem EP08. Wiadomo coś może o tej lokomotywie pod nowy model? Dziękuje za odp.  Po udzieleniu odp. można zamknąć. Pozdr.

139
Pomoc doraźna / Odp: Problemy z Paczką Całościową 2009
« dnia: 18 Stycznia 2010, 12:26:16 »
To w czym może leżeć problem, że Ai mi nie rusza Panie Krzysiu? M iałem jeszcze taki błąd, że przed dojechaniem do 1 stacji na jedno torówce szlaku jednotorowym towarowy mi wyjerzżdżał na czołówkę zamiast poczekać aż schowam sie na| |bok, ale z tym sobie poradziłem. Ale co z tym fantem.. pozdr.:)

1. Nie nadużywaj znaków ?
2. Pilnuj ortografii
3. Zdecyduj się - albo piszesz całą wiadomość z polskimi znakami albo całą bez.
Quark-t

140
Pomoc doraźna / Odp: Problemy z Paczką Całościową 2009
« dnia: 18 Stycznia 2010, 04:50:13 »
Problem polega na tym iż, na linii053, misja brutto-pospieszny, po przyjeździe na stacje Psie Pole, dostajemy semafor na "dwa" zjeżdżamy na bok i czekamy, aż inny pociąg nas wyprzedzi. U mnie to się nie dzieje, gdyż przed Swoszowicami ten oto skład dostaje "wolną" droge i nie jedzie, nie chce ruszyć z miejsca, loki już zmieniałem i mimo to nie ma reakcji AI na semafor:(:(: (Prosze o pomoc.

Chodzi o ten skład z pliku brutto-posp składy w katalogu Linia053:

trainset PE2753 posp_start 10.0 10.0
//$o -
node 800 0 EU07-217 dynamic PKP\4E_v1 4E-217.dds 4E 0.0 headdriver 3 0 enddynamic
node 800 0 5051-304510-1 dynamic PKP\1xxa_v1 noc1 1xxa 0.0 nobody 3 20 Passengers enddynamic
node 800 0 5051-304510-1 dynamic PKP\1xxa_v1 noc1 1xxa 0.0 nobody 3 20 Passengers enddynamic
node 800 0 5051-304510-1 dynamic PKP\1xxa_v1 bdu_160 1xxa 0.0 nobody 3 20 passengers enddynamic
itd.

141
Bieżące kolejowe / Odp: Filmy kolejowe w sieci
« dnia: 15 Stycznia 2010, 19:37:43 »
Idiotyzm,bezmyślność, brak słów.... też tak miałem, z wagonu nie szło wyjść żeby go przyczepić do pociągu....a co dopiero dawać mechanikowi sygnały.....;/;/;/;/;/;/ frajerstwo i tyle, jak by ktoś wpadł pod wagon to by był potem płacz i pretensje do kolejarzy;/

142
Bieżące kolejowe / Odp: Zima sparaliżowała kolej
« dnia: 13 Stycznia 2010, 07:03:13 »
To teraz ja się wypowiem. Chłopaki.. co my możemy..czlowiek stara się jak może a tu zonk. Np. Chce ostatnio wstawić na czas ciepły pociąg 7610 Poznań-Przemyśl. Zaczepiam se sm-ke, patrze tarcza podana, podaje sygnał odemnie a tu du...Wszystkie osie przymarznięte, nie idzie uciągnąć..
Po 20 min prób jazdy przód tył, z 5 wag, 2 trzymały jeszcze ...Jechać nie mogę, bo tzw."sanie" się robią i płaskich miejsc narobie i mnie zamkną. Czekam na rewidentów..po 40 min odkuwania wagonów, głosze sie.. z 95 toru na 57. odp. dyżurnego: "nie idzie, wajchy nie chodzą.." no cóż.. zapalam faje i czekam..Pociąg dostał 90 min w plecy..ludzie do mnie z pretensjami.. Chłopaki co ja mam zrobić....latam jak dzik po polu staram sie jak moge..ale niestety..zima...ludziom nie przetłumaczysz...

143
Tabor kolejowy / Odp: Sztuka hamowania
« dnia: 29 Grudnia 2009, 09:30:09 »
Kolego gdyby przy 25km/h wagony w siebie uderzyły to były by do kasacji.Przy 10km/h brzydko mówiąc kible wylatują z wc i jest groźba uszkodzenia zderzaków, a co dopiero przy 25..... i tym bardziej piszesz że tamten skład był zahamowany.. Nie kolego nie zgodzę się z tobą 25 na<>pewno nie mia, myślę że około niecałe 10km/h, przy 25 uwierz mi że te wagony dalej by nie pojechały już: zderzaki rozwalone pewnie><, rama z lekka na<>pewno uszkodzona, kible wywalone, pasażerowie z siedzeń by mogli pospadać. Wątpię żeby manewrowy cofał ze składem....to był na<>pewno ustawiacz kolego, poczytaj co wolno tylko manewrowemu robić. Pewnie jechali na radio jak zawsze a nie na sygnały i radio klynkło i było za późno...nie dobrze..mógł hamulec zerwać a nie wisieć w drzwiach><, myślę że to głupie tłumaczenie że było ślisko, ustawiacz dał ciała i tyle><. powiedział np. 3 wagony luka, 2 wagony, potem mu radio siadło><, ust. pewnie potem krzyczał ze 1 wagon luki że mech ma zwolnic ,a tu zero reakcji i powinien już dawno zerwać hamulec a nie wrzeszczeć do zdechłego radia... no no mamy ciężką prace niestety ale fajna i odpowiedzialną =D.

Masz odwrotną manierę stawiania niepotrzebnych spacji. Czytaj co napisałeś przed wysłaniem. Krzysiek626

144
Tabor kolejowy / Odp: Sztuka hamowania
« dnia: 29 Grudnia 2009, 01:52:29 »
Dokładnie, ja jako ustawiacz bez powietrza nie biorę ani jednego wagonu, nie będę ryzykował, a jeżeli już, to mechanik wie ode mnie ile wah hamuje ile nie i 5 km/h sypiemy nie więcej. Co do prędkości proponuje poczytać nowe przepisy o technice wykonywania manewrów jeżeli chcecie być na bierzŻąco bo są zmiany. Np. kiedyś z pasażerami mogłem jechać tylko 10km/h, teraz jeżeli jadę do przodu i droga jest utwierdzona bądź pojazd ma drzwi sterowane z kabiny można jechać szybciej, 10km/h mamy tylko gdy cofamy z wagonami i parę innych zmian.

Wiem, że późno, ale staranność nie sypia ;]
Quark-t

145
Bieżące kolejowe / Odp: Nocny TLK Świnoujście-Kraków
« dnia: 13 Grudnia 2009, 13:01:24 »
My w Poznaniu bedziemy przełanczać będziemy przełączać wagony własniewłaśnie, pojutrze ideidę na noc to dokladnie zbacze dokładnie zobaczę co i jak;]

Krzysiek626

146
Tabor kolejowy / Odp: Seria ET22 2000
« dnia: 23 Listopada 2009, 01:17:55 »
Nie widze tego, na manewrach u mnie loki dostaja w tyte nieżle (sm-ki),a co dopiero elektryki, przeicież po 100 h taka bana klocków nie ma nie bedzie czym hamować;/;/ to sie nazywa bezpieczeństwo;/

147
Bieżące kolejowe / Odp: Upadłość PR
« dnia: 30 Października 2009, 20:02:16 »
Przykład HCP: Dobrze wiadomo było że stocznie na 90% upadną. Moje pytanie brzmi dlaczego nie postarano się znaleźć innych kontrachętów żeby się zabezpieczyć na wypadek upadku stoczni.... Wiesz coś ci powiem, gdybyś może to zobaczył inaczej byś myślał. Myślałem że HCP i ZNTK jakoś prosperują. Wpychałem ostatnio EN57 na hale do sprawdzenia. To co zobaczyłem na hali mnie przeraziło......niegdyś gdzie pracowały tysiące osób teraz są puste hale...wolne tory..koty biegające po hali i garstka szczęśliwych ludzi że im "kibla" do naprawy przywiozłem. To jest chore co się dzieje w naszym kraju, wszystko jest sprzedawane i niszczone, na kolei powstają co chwile spółki, które istnieją krótki czas , po czym prezes bierze milionowe odprawy i ludzie zostają na lodzie..brak słów.. jestem jeszcze mlody i z perspektywami ale gdybym nie kochał tej naszej kolei , nie pracował bym jako ustawiacz uwierzcie mi...  tyle mam do powiedzenia. Dziękuje.

148
Bieżące kolejowe / Odp: Upadłość PR
« dnia: 30 Października 2009, 19:38:02 »
Ja pracuje w PR jako ustawiacz i widzę to tak jako pracownik:
1.Nie dziwie się tej sytuacji ponieważ firma jest źle  prowadzona.
2.(nie żębym coś miał do icków bo wszyscy jesteśmy kolejarzami)  ICC powstało z niczego: Zabrali nam bany, wagony za darmo je dostali, a teraz na nas wielce komornika nasyłają ,wiec jak mamy funkcjonować jak taboru nie mamy..
3. To co mówią i piszą w TV jest nie do końca prawdą, gdyż widziałem nowy rozkład i powiem wam że PR uruchamia o wiele więcej połączeń i roboty będzie więcej:).
4. Jak naprawdę spółka upadnie , to ludzie wyjdą w tory i wtedy ani ICC ani żadna inna spółka nie pojedzie.
Jak słyszę słowo spółka to mnie szczyka. Porozkradają wszystko a za parę lat będziemy jedną kolej ze strzępków składać z powrotem, bo już nie będzie czego kraść. Stocznie rząd rozwalił, huty, naszego HCP, teraz nas chcą:/ płakać mi się chce jak to widzę, i współczuje pasażerom..

149
Tabor / Odp: Hamulec- popełnianie i luzowanie
« dnia: 09 Lipca 2009, 13:25:55 »
Muri przejęzyczyłem sie tylko na forum.

150
Tabor / Odp: Hamulec- popełnianie i luzowanie
« dnia: 08 Lipca 2009, 19:54:39 »
Przejęzyczyłem się. Problem pozostaje.

Strony: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 11