Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Pokaż wątki - szogun

Strony: 1 ... 5 6 [7] 8
181
Bocznica / Odp: Grupa Facebook'owa
« dnia: 17 Sierpnia 2010, 20:50:39 »
Gdyby ktoś jeszcze nie wiedział, to tu http://nk.pl/#profile/22931194 jest symkowy profil :) (osobiście nienawidzę facebook'a).

To nie wątek o NK. Bocznica.
ZiomalCl

182
Bocznica / Odp: Sterowniki Omegi
« dnia: 17 Sierpnia 2010, 20:32:19 »
Jutro spróbuję...
Dały mi jakieś 3-4FPSy w Czestochowie Stradom
Tam to ja mam 3 FPS na tych sterach Nvidii ;x

183
Inne niekolejowe / Sterowniki Omegi
« dnia: 17 Sierpnia 2010, 19:27:06 »
Próbowałem zainstalować stery Omegi. Wywaliłem te nvidii, zrestartowałem kompa, i napotkałem problem podczas instalacji. Otóż gdy już trwa instalacja monitor wywala błąd OUT OF RANGE co u mnie oznacza, że została ustawiona częstotliwość odświeżania wyższa niż monitor obsługuje. Grafa GeForce 6200 512MB a monitor to ASUS VW198.

Pomożecie? :)

184
Bocznica / Odp: Linia 273
« dnia: 16 Sierpnia 2010, 16:17:02 »
Rozpakuj archiwum, plik 6-9-9.7z wypakuj do folderu z symulatorem, plik tekstur przenieś do folderu textures (kiedy zapyta czy ma nadpisać - nie nadpisuj), pliki RSF przenieś do folderu rsfdata w katalogu głównym symka, uruchom Rainsted.exe, kliknij Edytor scenerii (przycisk znajduje się tam gdzie Uruchom symulator, przejdź do zakładki wyświetlanie wybierz którą wersję chcesz wyeksportować, przejdź do zakładki komórki, kliknij Eksportowanie scenerii, zaznacz tam "Drogi bez niwelet" i "Poprawianie", kliknij Export do scenery/EXPORT.SCN i to wszystko. Po wyeksportowaniu musisz jeszcze ustawić skład i to by było na tyle.

Czytaj wiadomości na które odpowiadasz.
Quark-t

185
Bocznica / .
« dnia: 14 Sierpnia 2010, 09:55:21 »
KDP pełną parą...
 Umieszczając na forum screeny, obrazki, zdjęcia skorzystaj z funkcji Załącz lub naszego Uploadu*.
*Nie umieszczaj grafik o wymiarach powyżej 640×480 pikseli i wadze większej niż 120kB bezpośrednio w tekście wiadomości.

REWIZOR

Prosiłem kiedyś, abyś przełożył ilość na jakość.

186
Bocznica / Ekrany startowe - konkurs
« dnia: 08 Sierpnia 2010, 18:59:05 »
(Jeżeli administracja uzna że ten wątek nie ma racji bytu, to niech go usunie.) Ostatnio wykonywałem ekrany startowe ze screenów z symulatora, tylko że screeny z galerii screenów są dość mocno skompresowane...
Chciałbym więc ogłosić taki konkurs. Zasady:
  • user chcący zgłosić screena do konkursu powinien umieścić w załączniku kopię screena, w formacie JPG, a oryginał powinien być zapisany w formacie o jak najmniej stratnej kompresji (np. PNG) i zachowany przez usera do czasu zakończenia konkursu.
  • jeden user może zgłosić max. 2 screeny
  • na zgłaszanie screenów jest tydzień (od 20:00 dnia 8 sierpnia 2010) - po tygodniu zostanie założona ankieta która ma wyłonić 5 najlepszych z których zostaną wykonane ekrany. Userzy których screeny wygrały, przesyłają do mnie na PW oryginał screena w PNG.
  • optymalna rozdzielczość screena to 1280x1024
  • mile widziane było by przestawienie sterowników karty graficznej, na jakość na czas wykonania screena (antylaising antyaliasing itp.)

Pozdrawiam

Quark-t


No co z Wami jest? Do dzieła!

187
Pomoc doraźna / Dieselinc
« dnia: 09 Sierpnia 2010, 18:11:31 »
Jako że nie podoba mi się dźwięk przygazówki w SP42, zrobiłem z filmu @mechatronika nowy. Tylko teraz mam pytanie - czy na obecnym exe można zmienić długość przygazówki czy jest to możliwe tylko na SPKS-ie (widziałem film na YT)?

Jeśli tak to w którym miejscu?

188
Bieżące Symulatorowe / Dodatki w DDS i TGA
« dnia: 08 Sierpnia 2010, 10:09:43 »
Cały czas nurtuje mnie jedno pytanie... Otóż czy mając jakiś dodatek zrobiony pod PC2009 (w DDS), po pomyślnym przejściu testów, wystarczy przepakować paczkę do TGA i można opublikować bez przechodzenia testów przez wersję TGA, czy wersja TGA musi przejść testy tak samo jak wersja DDS?

189
Bieżące kolejowe / ET21 CTL Logistics
« dnia: 07 Sierpnia 2010, 11:51:40 »
Mam pytanie - obejrzałem film w którym widać sputnika z kabiną "stylizowaną" na budynia... Widać że ZNTK Oleśnica, ale czy to jest jedna z pierwszych zmodernizowanych maszyn, czy CTL już od jakiegoś czasu zleca takie naprawy?

190
Pomoc doraźna / Uszkodzony plik *max
« dnia: 05 Sierpnia 2010, 09:32:02 »
Wczoraj akurat przy zapisywaniu pliku zrestartował mi się komputer :/ Czy jest jakiś sposób na "naprawienie" tego pliku?

191
Bieżące Symulatorowe / Ukratnianie
« dnia: 04 Sierpnia 2010, 10:11:51 »
Przeprowadziłem testy na TD. Dałem dwie ukrotnione EU07 (wpis zrobiony za pomocą Rainsteda) do składu o masie 4000 t. Przeciągałem skład na tych samych odległościach i oto co zaobserwowałem:
  • siódemki ukrotnione przy formowaniu składu, przy tym samym prądzie rozruchu, na odległości testowej osiągnęły 15 km/h
  • jedna siódemka, ciągnąca nieczynną lokomotywę oraz skład, osiągnęła ten sam wynik - 15 km/h
  • obie siódemki, sprzęgnięte Insert-em, osiągnęły na tej samej odległości 22 km/h
W związku z tym moje pytanie: To jest wina exe, czy może wpisów w TEXTURES.TXT?

192
Na warsztacie / Ekrany startowe
« dnia: 02 Sierpnia 2010, 17:43:26 »
Nudziło mi się więc zrobiłem parę ekranów startowych z własnych fotek. Czy zespół do spraw PC byłby zainteresowany dodaniem tych ekranów do SP2?

Przesunąłem do działu "na warsztacie".
Quark-t

193
Publikacje / Tekstury by szogun
« dnia: 30 Lipca 2010, 12:10:19 »
Witam! Mam przyjemność zaprezentować mój pierwszy oficjalnie wydany dodatek, mianowicie teksturę SU45-010.

Cytat: info.txt
Tekstura SU45-010. Lokomotywa ta jest dość mocno podniszczona. Autorem tekstury jestem ja, a autorem zdjęć (pochodzą z forum PTT) jest @m0ke. Za pozwolenie na wykorzystanie serdecznie dziękuję ;)
wpis do scn:
node 800 0 SU45-010 dynamic PKP\SU45_v1 301D-010.dds 301D 0.0 headdriver 3 0 enddynamic

UWAGA!
Aby umożliwić wybranie tej tekstury za pomocą startera należy otworzyć plik dynamic\PKP\SU45_v1\TEXTURES.TXT i dopisać na końcu DRUKOWANYMI LITERAMI

301D-010.DDS=301D,SU45

Po zapisaniu zmian w tym pliku należy uruchomić starter, przejść do zakładki "Tabor posiadany" i kliknąć przycisk "Sprawdź posiadany tabor".

@szogun
12.07.2010

Link (wersja tylko w dds): http://eu07.pl/userfiles/9629/SU45-010_4.7z

194
Rainsted / Tekstury szyn i podsypki
« dnia: 19 Lipca 2010, 11:58:19 »
Postanowiłem pobawić się trochę w Rainstedzie i ułożyć stację Gniezno. Położyłem parę torów (http://www.youtube.com/watch?v=dOjz5rAvVjw) ale po wyeksportowaniu nie miałem tekstur szyn i podsypki. Zajrzałem do scn i tam każdy tor miał none zamiast nazwy tekstury. Podmieniłem Notatnikiem i było dobrze ale mam pytanie: Co zrobić żeby po wyeksportowaniu były od razu przypisane tekstury? (szukałem odpowiedzi w kursie mail'owym ale jakoś nic z tego nie wyłowiłem) Z góry dzięki.

195
Bocznica / Odp: Stonki SM42
« dnia: 15 Lipca 2010, 14:59:03 »
Model SM42 nie jest wydany. Było o tym na forum.

W tym temacie również. Bocznica.
ZiomalCl

196
Tabor kolejowy / Lampka w EN57
« dnia: 30 Czerwca 2010, 19:47:55 »
Czy w wersji EN57 w którym przyrządy są podświetlone lampką na suficie ta lampka jest załączana tym samym hebelkiem którym załączany jest hasler, czy służy do tego osobny przełącznik? Jeżeli ktoś posiada zdjęcie (poglądowe) tak oświetlonego pulpitu to byłbym bardzo wdzięczny za dostarczenie go na PW.

197
Poradniki / [MOD] - Edycja modeli T3D za pomocą Notatnika
« dnia: 30 Czerwca 2010, 11:00:15 »
Witam! Chciałem się podzielić się tym co wiem o edytowaniu modeli w Notatniku. A więc co trzeba wiedzieć na początek? Otwierając plik T3D Notatnikiem widzimy dziesiątki takich "bloków":
//---------------------------------------------------------------------------------
Parent: KabinaA
Type: Mesh
Name: pomocniczy
Anim: false
Ambient: 255.0 255.0 255.0
Diffuse: 255.0 255.0 255.0
Specular: 229.5 229.5 229.5
SelfIllum: false
Wire: false
WireSize: 1.0
Opacity: 100.0
Map: 4E_2]hamulce.dds
MaxDistance: 1000
MinDistance: 0
Transform:
           1.0 0.0 0.0 0.0
           0.0 0.0 1.0 0.0
           0.0 -1.0 0.0 0.0
           1.30401 5.94685 2.48653 1.0
NumVerts: 138
1
0.00931001 -0.0268855 0.0270729 0.813965 0.0982224
0.00931001 -0.00328875 0.0273657 0.813965 0.0982224
0.000135303 -0.0269091 0.0289783 0.738593 0.088218

1
0.000135303 -0.00331235 0.0292711 0.738593 0.088218
0.000135303 -0.0269091 0.0289783 0.738593 0.088218
0.00931001 -0.00328875 0.0273657 0.813965 0.0982224
itd...
To jest akurat fragment kranu pomocniczego. Ale jak się połapać co jest czym?
Parent: KabinaA Tu jest zdefiniowane do którego obiektu ma być przypisany "nasz" obiekt czyli po prostu hierarchia obiektów. Jeżeli zamieniłoby się to na Parent: none bądź zmieniło się część do której obiekt jest przypisany w tym momencie po uruchomieniu symulatora mogłyby się dziać różne dziwne rzeczy np. kran hamulca wiszący sobie swobodnie poza kabiną itp.
Name: pomocniczy Tu jest nazwany nasz obiekt. Nazwy nie powinny się powtarzać. Jeżeli edytujemy jakiś obiekt interaktywny (krany hamulców, nastawniki, lampki, przełączniki) to bez znajomości MMD lepiej nazw tychże obiektów nie zmieniać.
Ambient: 255.0 255.0 255.0
Diffuse: 255.0 255.0 255.0
Specular: 229.5 229.5 229.5

Tu są zdefiniowane między innymi kolory obiektu. Dzięki odpowiedniemu edytowaniu tych parametrów można sprawić że kontrolki mimo iż na teksturze są szare w kabinie mają różne kolory.
SelfIllum: false Tu jest parametr odpowiadający za świecenie obiektu w ciemności. False - nie świeci, zaś true - świeci.
Map: 4E_2]hamulce.dds Nazwa tekstury która jest nałożona na obiekt. Jeżeli np. skopiujemy kran hamulca z 4E do SU46 to należy zmienić również nazwę tekstury, i przenieść ją do katalogu z edytowanym modelem.
MaxDistance: 1000
MinDistance: 0

Maksymalna i minimalna odległość (w metrach) z której obiekt jest widoczny.

Teraz jedna z ważniejszych rzeczy czyli co oznaczają poszczególne liczby?
Cytuj
Transform:
           1.0 0.0 0.0 0.0
           0.0 0.0 1.0 0.0
           0.0 -1.0 0.0 0.0
           1.30401 5.94685 2.48653 1.0
  • Ciemnoniebieski: odpowiada za skalowanie obiektu po poszczególnych osiach (zazwyczaj odpowiednio długość, szerokość, wysokość).
  • Szary: ustawianie obiektów po poszczególnych osiach (dla zaawansowanych)
  • Zielony: odpowiada za ustawianie obiektu względem obiektu nadrzędnego. Tu jest to przesuwanie przód-tył.
  • Fioletowy: jak wyżej z tym że lewo-prawo.
  • Pomarańczowy: jak wyżej tylko że góra-dół.
  • Brązowy: z tego co wiem odpowiada za skalowanie (im mniejsza wartość tym większy obiekt).
Dalej mamy
Cytuj
NumVerts: 138
1
0.00931001 -0.0268855 0.0270729    0.813965 0.0982224
0.00931001 -0.00328875 0.0273657    0.813965 0.0982224
0.000135303 -0.0269091 0.0289783    0.738593 0.088218
itd...
To są wierzchołki obiektu i mapowanie. Jeżeli usunęlibyśmy ich część to po uruchomieniu symulatora nasz obiekt byłby w strzępach.
(Uwaga! Tutaj dałem tylko malusieńki fragmencik ponieważ wierzchołków może być od kilkudziesięciu do kilku tysięcy!)

Następnym razem postaram się opisać jak z pomocą tej wiedzy zamienić jakieś obiekty w kabinach, bądź zrobić podświetlenie przyrządów.

198
Bocznica / Podstawy Notatnikowego T3D
« dnia: 30 Czerwca 2010, 09:57:57 »
Witam! Chciałem się podzielić się tym co wiem o edytowaniu modeli w Notatniku. A więc co trzeba wiedzieć na początek? Otwierając plik T3D Notatnikiem widzimy coś takiego dziesiątki takich "bloków":
//---------------------------------------------------------------------------------
Parent: KabinaA
Type: Mesh
Name: pomocniczy
Anim: false
Ambient: 255.0 255.0 255.0
Diffuse: 255.0 255.0 255.0
Specular: 229.5 229.5 229.5
SelfIllum: false
Wire: false
WireSize: 1.0
Opacity: 100.0
Map: 4E_2]hamulce.dds
MaxDistance: 1000
MinDistance: 0
Transform:
           1.0 0.0 0.0 0.0
           0.0 0.0 1.0 0.0
           0.0 -1.0 0.0 0.0
           1.30401 5.94685 2.48653 1.0
NumVerts: 138
1
0.00931001 -0.0268855 0.0270729 0.813965 0.0982224
0.00931001 -0.00328875 0.0273657 0.813965 0.0982224
0.000135303 -0.0269091 0.0289783 0.738593 0.088218

1
0.000135303 -0.00331235 0.0292711 0.738593 0.088218
0.000135303 -0.0269091 0.0289783 0.738593 0.088218
0.00931001 -0.00328875 0.0273657 0.813965 0.0982224
itd...
To jest akurat fragment kranu pomocniczego. No dobrze ale jak się połapać co jest czym?
Cytuj
Parent: KabinaA
Tu jest zdefiniowane do którego obiektu ma być przypisany "nasz" obiekt czyli po prostu hierarchia obiektów. Jeżeli zamieniłoby się to na Parent: none bądź zmieniło się część do której obiekt jest przypisany w tym momencie po uruchomieniu symulatora mogłyby się dziać różne dziwne rzeczy np. kran hamulca wiszący sobie swobodnie poza kabiną itp.
Cytuj
Name: pomocniczy
Tu jest nazwany nasz obiekt. Nazwy nie powinny się powtarzać. Jeżeli edytujemy jakiś obiekt interaktywny (krany hamulców, nastawniki, lampki, przełączniki) to bez znajomości MMD lepiej nazw tychże obiektów nie zmieniać.
Cytuj
Ambient: 255.0 255.0 255.0
Diffuse: 255.0 255.0 255.0
Specular: 229.5 229.5 229.5
Tu są zdefiniowane między innymi kolory obiektu. Dzięki odpowiedniemu edytowaniu tych parametrów można sprawić że kontrolki mimo iż na teksturze są szare w kabinie mają różne kolory.
Cytuj
SelfIllum: false
Tu jest parametr odpowiadający za świecenie obiektu w ciemności. False - nie świeci, zaś true - świeci.
Cytuj
Map: 4E_2]hamulce.dds
Nazwa tekstury która jest nałożona na obiekt. Jeżeli np. skopiujemy kran hamulca z 4E do SU46 to należy zmienić również nazwę tekstury, i przenieść ją do katalogu z edytowanym modelem.
Cytuj
MaxDistance: 1000
MinDistance: 0
Maksymalna i minimalna odległość (w metrach) z której obiekt jest widoczny.

Teraz jedna z ważniejszych rzeczy - co oznaczają poszczególne liczby?
Cytuj
Transform:
           1.0 0.0 0.0 0.0
           0.0 0.0 1.0 0.0
           0.0 -1.0 0.0 0.0
           1.30401 5.94685 2.48653 1.0
  • Ciemnoniebieski odpowiada za skalowanie obiektu po poszczególnych osiach (zazwyczaj odpowiednio długość, szerokość, wysokość).
  • Czerwony ustawianie obiektów po poszczególnych osiach (dla zaawansowanych)
  • Zielony odpowiada za ustawianie obiektu względem obiektu nadrzędnego. Tu jest to przesuwanie przód-tył.
  • Fioletowy jak wyżej z tym że lewo-prawo.
  • Pomarańczowy jak wyżej tylko że góra-dół.
  • Brązowy z tego co wiem odpowiada za skalowanie (im mniejsza wartość tym większy obiekt).
Dalej mamy
Cytuj
NumVerts: 138
1
0.00931001 -0.0268855 0.0270729    0.813965 0.0982224
0.00931001 -0.00328875 0.0273657    0.813965 0.0982224
0.000135303 -0.0269091 0.0289783    0.738593 0.088218
itd...
(Uwaga! Tutaj dałem tylko malusieńki fragmencik ponieważ wierzchołków może być od kilkudziesięciu do kilku tysięcy!)
To są wierzchołki obiektu i mapowanie. Jeżeli usunęlibyśmy ich część to po uruchomieniu symulatora nasz obiekt byłby w strzępach.

Następnym razem postaram się opisać jak z pomocą tej wiedzy zamienić jakieś obiekty w kabinach, bądź zrobić podświetlenie przyrządów.

Osoby znające się na tym bardziej niż ja proszę o weryfikację.

Post narusza regulamin = bocznica.

REWIZOR

199
Dziwny problem i jeszcze dziwniejsze rozwiązanie... Ciekawe co tak naprawdę to powoduje.

@Joke1997 U mnie też żadnych sensacji tego typu.
 Ja już coś na ten temat pisałem. Powtarzać się nie będę.
ZiomalCl

200
Bocznica / Odp: Nowa funkcja kamery
« dnia: 04 Czerwca 2010, 22:27:29 »
A może to exe Q było?

Bocznica.
ZiomalCl

201
Tabor / TGA -> DDS -> symulator = Problem
« dnia: 31 Maja 2010, 15:41:57 »
Mam taki oto problem: Kiedy przekonwertuję np. tekturę manometrów z dds do tga, wprowadzę swoje zmiany, i znowu przekonwertuję z tga do dds występuje taki problem jak w załącznikach. Załączam również ustawienia Dds convertera ponieważ tym programem konwertuję tekstury dds.
Czy wie ktoś co z tym zrobić? Z góry dziękuję za pomoc.

202
Bocznica / Usunięte z Testu dodatków
« dnia: 29 Maja 2010, 18:17:48 »
Skoro czas automatycznej akceptacji minął to proszę o usunięcie wątku.

Wątki nie są usuwane. Bocznica.
ZiomalCl

203
Bocznica / Odp: Rotfl!
« dnia: 29 Maja 2010, 11:12:22 »
Kolejarze domagając się podwyżek zablokowali tory.

Bocznica.
ZiomalCl

204
Zrobiłem stałe podświetlenie pulpitu. Jak zrobię w kabinie B to zarzucę link.


   « Dodano: 29 Maja 2010, 14:55:05 »
Proszę LINK.
UWAGA!
Instalacja na własną odpowiedzialność.

Mimo wszystko to jest jakiś dodatek - już widzę, że zrobione na szybko i źle. Bocznica, a przed Publikacją czegokolwiek radzę dać to do testów.
ZiomalCl

205
Właśnie o ten post mi chodziło.

206
Pomoc w tworzeniu / Przełączniki hebelkowe
« dnia: 26 Maja 2010, 09:23:02 »
Do rzeczy... Zmodyfikowałem model hebelka z 4E żeby wyglądał "jako tako" jak budyniowy. Wszystko ładnie, pięknie do momentu podniesienia pantografu. :| Kiedy zostawiłem transforma tak jak był w oryginalnie to hebelek leżał na pulpicie, a w załącznikach jest transform taki jaki mi wypluł 3ds... I moje pytanie brzmi; co z tym zrobić?

Przesuwam.
Quark-t

207
Na warsztacie / Dodatki by @szogun
« dnia: 25 Maja 2010, 21:22:03 »
Coś się kroi, coś się robi... Na razie tyle ale będzie więcej. Jeśli chodzi o brak kontrolek jest on chwilowy, ponieważ w celu usunięcia starych obwódek jest nałożona alfa na teksturę kontrolek (oczywiście później usunę te niewidoczne obwódki). Kiedy dopracuję pulpit powstawiam notatnikiem kontrolki z M62 (jak widać dwie już są :)). Heble wymodeluję przy czasie. Nie wiem jak to będzie z podpisami; pewnie niektóre będą zrobione tekstem w GIMP-ie bo w większości przypadków na fotkach (których mam strasznie mało :/) hebelek zasłaniał 50% podpisu.

Pozdrawiam

208
Pomoc w tworzeniu / SU45 -> ST45
« dnia: 23 Maja 2010, 11:47:03 »
Zainstalowałem sobie maxa w celu przerobienia SU45 na ST45. Przeskalowałem światła i oteksturowałem je osobnymi teksturami i oto co mi wyszło... Jako że po imporcie T3D-3DS mapowanie bierze w łeb, więc te światła tylko oteksturowałem i zapisałem model. Potem otworzyłem model notatnikiem i przekleiłem wpisy świateł do oryginalnego modelu, dublując je i nadając im odpowiednio headlampxx_on bądź off, i odpowiednio Selfillum: true i false i oto co mi wyszło (żadne światło nie było zapalone).
Czy ktoś mógłby mi wytłumaczyć jak to poprawnie zrobić? Jestem początkującym jeśli chodzi o maxa ;)

209
Bocznica / Odp: Łowcy Rp1 niech sięchowają :P
« dnia: 22 Maja 2010, 09:28:48 »
Łowcy Rp1 - skrajnia to za daleko
:)

Żałosne. Daj sobie na wstrzymanie, bo uciszenie wróci na stałe. Bocznica.
ZiomalCl

210
Tabor kolejowy / Wyciszenie kabin SU45
« dnia: 13 Maja 2010, 20:29:31 »
Czy to możliwe aby w kabinie było aż tak cicho? http://www.youtube.com/watch?v=2vyjDKRIPeE&feature=related (oczywiście chodzi mi o samą pracę silnika)

Strony: 1 ... 5 6 [7] 8