Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - szogun

Strony: 1 2 [3] 4
61
Bieżące Symulatorowe / Zmiana struktury katalogów dynamic
« dnia: 15 Stycznia 2018, 22:20:30 »
Po paru kombinacjach na temat przejrzystego rozmieszczenia plików w podfolderach dynamic wpadłem na dość ciekawą opcję zrobienia porządku w dynamic przy okazji dorabiania reflection map. Wygląda to następująco:
  • pliki reflection map możemy dać w podkatalogu np. 303e_v1/mat
  • tekstury wymienne możemy dać w tym samym bądź innym podkatalogu np. 303e_v1/skins
  • w pliku *mat wpisujemy odniesienie do tesktur, przykład poniżej
  • w textures.txt podajemy *.mat zamiast rozszerzenia tekstury
Cytuj
texture1: skins/303e-310
texture2: mat/303e-310_normal
Oczywiście ścieżki te to dynamic/pkp/303e_v1/skins i analogicznie dla mat.
Plusy:
  • zwiększenie przejrzystości folderu dynamic'a, pliki mat można odfiltrować i nie przesłaniają innych plików
  • wspólne textures.txt dla paczek tga i dds

Minusy:
  • dłuższa ścieżka do wyszukania pliku

Wnioskuję aby po stwierdzeniu braku przeciwskazań wprowadzić to do wytycznych, dla wygody ludzi tworzących paczkę. Oprócz tego dla nowo tworzonego taboru (jak również dla starego, jeżeli ktoś miałby chęci na takie zmiany) wprowadzić katalogowanie plików, tak aby w głównym folderze pozostały jedynie pliki konfiguracyjne oraz *mat.


Rozwijając temat, tworząc nowy tabor należałoby rozplanować już na etapie tworzenia położenie plików. W katalogu głównym znajdują się MMD, FIZ, MAT oraz textures. Tekstury używane jako replacableskin lądują w /skins, reflection mapy w /mat. Kabina i lowpoly zostają umieszczone w podkatalogu który nazywa się tak samo jak MMD. Jedyna niewygoda w tym rozwiązaniu polega na tym że w t3d należy podać pełną ścieżkę dla tekstur, jednakże można to w parę chwil zrobić dowolnym edytorem tekstu. Jeżeli tworzony tabor posiada kilka wersji, a mają one wspólne elementy, należałoby umieścić je w podfolderze components. Można tam umieścić wspólne tekstury, jak również t3d traktowane jako include (wózki itp.). W jakimś stopniu zmniejszy to rozmiar repozytorium. Najmniejszy problem sprawiają odniesienia w mmd, bo wystarczy ścieżkę do plików podać w postaci \201e/201e.t3d zamiast dotychczasowego 201e.t3d.

62
Publikacje / Tekstury by szogun - EP05-23
« dnia: 12 Stycznia 2018, 23:35:12 »
Dziś przekazuję w Wasze ręcę teksturę lokomotywy EP05-23 po niedawno wykonanej naprawie. Przy okazji wykonania tekstury dorobiłem wnętrze widoczne z zewnątrz dla wszystkich piątek, z włączeniem EU05. Wszelkie informacje zamieszczone w pliku r_i.






Wersje Deweloperskie (TGA/T3D):
EP05
EU05

Życzę miłej jazdy ;)

Dodane do repozytorium. Rev 2144. @MR6

63
Forum / Odp: Jak zakończyć wątek na forum
« dnia: 26 Grudnia 2017, 18:37:06 »
Rangowi mogą.

64
Tabor kolejowy / Odp: Kabina Skody CD163
« dnia: 13 Grudnia 2017, 01:38:37 »
@dymus, to nie mial byc osobisty podjazd, tak dla ogolu zebralo sie nad wiecznymi rozterkami nad replami itd ;)

65
Tabor kolejowy / Odp: Kabina Skody CD163
« dnia: 09 Grudnia 2017, 18:16:09 »
Jakbym mógł to bym Was trzepnął w głowę, bo projekty stoją na takich bzdurach jak układ mapowania/pixeloza. Chciałbym mieć takie problemy... Robicie pod rendering i przechwałki na forach modelarskich czy dla użytku w symulatorze? ;)

66
Tabor kolejowy / Odp: Ogrzewanie skladu.
« dnia: 18 Listopada 2017, 16:26:50 »
"Pojazdy Eksperymentalne Są Awaryjne"

67
Screeny / Odp: Rotfl!
« dnia: 17 Listopada 2017, 21:58:54 »
Dorzuć jeszcze pochodne, świnie, angliki, jamniki i inne seksualnie pobudzające cuda :d

68
Na warsztacie / Odp: Maszynowy Warszat
« dnia: 15 Listopada 2017, 22:09:18 »
.

69
Bieżące Symulatorowe / Odp: Rozdzielczość tekstury SU45-141
« dnia: 29 Października 2017, 21:46:23 »
Dysk dyskiem, brak poszanowania dla ludzi którzy składają paczkę a repo waży więcej niż goła tga z tego co pamiętam.

70
Bieżące Symulatorowe / Odp: Rozdzielczość tekstury SU45-141
« dnia: 29 Października 2017, 19:42:59 »
Tak czy tak, szkoda pamięci na kolejną lokomotywę choćby miało być każdą ryskę na lakierze widać. 2048x2048 to jest maks. Teraz spójrzcie na et41_v2 ile miejsca zajmuje na dysku/ramu, każda tekstura 2048x4096 (x2 - dwa człony) bo z repla jest mapowana kabina.

71
Bieżące Symulatorowe / Odp: Błędy w teksturze SN61
« dnia: 24 Października 2017, 22:58:55 »
Podobno chciec to moc.

72
Bieżące kolejowe / Odp: Wypadek na przejeździe kolejowym w Bartoszewie
« dnia: 23 Października 2017, 21:14:08 »
Bo byli kierowcy BORu przeszli na kolej.

73
Miejskie klimaty uzupełnione gagarami :d

74
Bieżące Symulatorowe / Odp: Błędy w teksturze SN61
« dnia: 22 Października 2017, 08:43:29 »
No i lowpoly nie jest po to żeby je oglądać od środka... Więc w sumie nie ma co poprawiać.

75
Publikacje / SN61 z kabiną do pobrania
« dnia: 19 Października 2017, 09:01:57 »
Dziś mam w końcu przyjemność przekazać w Wasze ręce nowy model wagonu motorowego serii SN61 ;)

Cytat: info.txt
Właśnie wszedłeś w posiadanie nowej wersji modelu wagonu motorowego serii SN61. Jest to moment o tyle przełomowy że model ten zastępuje starego, wysłużonego "ganza" który istnieje w symulatorze od jego początków. Z racji czasu w jakim ten model powstawał (około 4 lat) nie jestem w stanie wymienić wszystkich osób które dostarczyły materiały. Zdjęcia do wykonania modelu zewnętrznego dostarczył @Wokulski, @up5358 wspomógł zdjęciami poglądowymi które pozwoliły na wykonanie prowizorycznego lowpoly. Swoją cegiełkę dołożyli @Sakorius i @PR ZDW a @ST44-003 przysłużył się bardzo zdjęciami podwozia wagonu. Jeżeli o kimś zapomniałem najgoręcej przepraszam, nie sposób spamiętać. Gorące podziękowania w kierunku wymienionych osób, którzy byli w stanie dostarczyć materiały na tak rzadki pojazd :) Dźwięk silnika i sprzęgła wagonu otrzymałem od @pawel1202, dzięki czemu wagon nie brzmi jak przeładowana pralka ;) @mk1991 dostarczył dedykowane dźwięki kół za co również serdecznie dziękuję.

Z racji braku materiałów zdjęciowych tekstura SN61-183 to przemalowana tekstura SN61-168, przez co może nie być zgodna ze stanem rzeczywistym w 100%.

Z racji braku materiałów na dedykowane dźwięki kabina używa plików wchodzących w skład pakietu dźwiękowego autorstwa @mk1991, do prawidłowego działania należy ten pakiet posiadać: http://eu07.pl/pobierz/post/pakiet-udwikowienia-dla-lokomotyw-et41-i-eu07
Skrypt powinien samoczynnie przeanazlizować i w przypadku braku zainstalować ten dodatek.

Model zewnętrzny i wnętrze wykonałem samodzielnie, natomiast kabina jest efektem współpracy z @adamst - twórcą dodatków z Polish Train Team który już w 2013 roku przekazał nam kabinę funkcjonującą w Trainz, jednakże od tamtego czasu przeszła kilkanaście zmian, włącznie z wymianą niektórych elementów na nowsze autorstwa @Krasnowski'ego i @TZs'a.

Aby we wnętrzu wagonu wyświetlali się pasażerowie należy przy wstawianiu w starterze nadać mu ładunek "passengers". Drzwi dla pasażerów otwiera się tymi samymi przyciskami co w EZT.





Wersja tga/t3d: http://eu07.pl/userfiles/9629/sn61_v2_tga.7z

Życzę miłej jazdy! ;)

Dodane do repozytorium rev.1994 @sawi

76
PKP - Pociąg Kiedyś Przyjedzie.

77
Bieżące kolejowe / Odp: Zakup ET40 przez PHU Lokomotiv
« dnia: 12 Października 2017, 20:58:26 »
Raczej po prostu skręcili na słabe śruby, ewentualnie zbyt słabo. Pamiętać należy że to nie śruba przenosi obciążenie tylko dociska jeden element do drugiego.

78
Bieżące Symulatorowe / Odp: Pomysł na nową licencję dodatków.
« dnia: 19 Lipca 2017, 20:23:03 »
15 lat funkcjonuje taka a nie inna licencja i nigdy nie było problemów. A co jak ktoś coś stworzy, po dwóch latach ktoś będzie chciał zrobić inna wersje tego modelu a kontakt się urwie?

79
Screeny / Odp: Wasze filmy z symkiem w roli głównej
« dnia: 18 Czerwca 2017, 11:49:33 »

80
Bieżące Symulatorowe / Odp: Błędy w teksturze SN61
« dnia: 17 Czerwca 2017, 23:01:41 »
Wstrzymaj się z tym, nie ma sensu na tego strupa robić tekstur. O ile nie miałem czasu na kontynuowanie projektu obecnie prace idą w dość szybkim tempie.

81
Tabor / Odp: Korekta SU46 - wylot
« dnia: 09 Czerwca 2017, 23:48:55 »
Wcześniej we fizie jest coś w deseń MCPN i to też trzeba poprawić.

82
Screeny / Odp: Rotfl!
« dnia: 29 Maja 2017, 20:39:49 »
Może nie stricte MaSzyna ale...

"Development - Radiator to za mało"

83
Bieżące Symulatorowe / Odp: St43 na krótszym modelu - chcecie?
« dnia: 11 Maja 2017, 19:40:12 »
Licencja Maszyny mówi jasno, robta co chceta dopóki to jest w zakresie Maszyny.

84
Na warsztacie / Odp: Metro bałtyckie
« dnia: 02 Kwietnia 2017, 15:49:35 »
Cytuj
Renderer:
Intel 945GM
Vendor:
Intel
OpenGL Version:
1.4.0 - Build 8.14.10.1930
To na tym cokolwiek działa?

85
Na warsztacie / Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« dnia: 22 Lutego 2017, 21:43:07 »
Ja tylko powiem jedno, szacun ogromny dla @firleju że zaczął temat i postanowił ruszyć MaSzynę ku lepszemu, no i również szacun dla @tmj że pomaga w debugu i dodaje swoje ficzery, kurde, jak zdebugujecie kod do końca i ulepszycie to my tu Trainza będziemy mieć :D Żeby nie był offtop, zdecydowanie trzeba obrócić nieba do stanu faktycznego, bo zauważyłem, szczególnie na Bałtyku że oświetlenie nie zgadza się ze stanem sky'a. Ten screen z Kaliskiej wygląda naprawdę dobrze i tego brakowało, bo movelight zastosowane przez @Ra chyba nie za bardzo miało coś wspólnego z oświetleniem kierunkowym. Wszystko było wyświetlane jakby dostawało światlo z każdej strony. Na TD jest domyślnie movelight w scn i wygląda to benadziejnie, a najgorsze że nowi twórcy dobierają do tego jasność, kontrast i nasycenie tekstur.

86
Symulator / Odp: Dziwadełka
« dnia: 15 Lutego 2017, 23:21:10 »
Ja ***, i czemu ten temat jeszcze tu egzystuje?

Ku uciesze... ;)

87
Bieżące Symulatorowe / A może by tak wystarczyło siódemek?
« dnia: 21 Stycznia 2017, 17:21:24 »
Może trochę abstrakcyjna propozycja, ale przydałoby się żeby nowi twórcy ograniczyli produkcję tekstur siódemek, symulator jest już nimi przesycony, łącznie z tym co jeszcze w teście leży mamy już ponad 100 siódemek.
Nie mówię zeby w ogóle nowych nie robić, jakieś wyjątkowe malowania bo po co nam kolejne ICowskie? A druga sprawa, model siódemki jest modelem flagowym i jak zaraz dobijemy do 200 tekstur to nie wiem kto będzie robił aktualizacje repli.
Zapraszam do dyskusji :d

88
Screeny / Zagadka
« dnia: 22 Marca 2014, 17:53:30 »
Kto widzi, co jest "nie tak" z tym screenem?

89
Publikacje / Kabina SU45 (v2) do pobrania
« dnia: 08 Maja 2013, 17:06:56 »
Przedstawiam odświeżoną kabinę SU45. Jest to kabina @Bombardiera zmodyfikowana przez @adamast który udostępnił pliki modelu używanego w Trainz, ja przystosowałem go do MaSzynowych potrzeb.
Proces instalacji odbywa się poprzez skrypty (wystarczy pobrać tylko odpowiadającą nam wersję).


Download:
    Wersja zwykła (teksturowe szyby, EXE obsługujące stare hamulce)
    Wnętrze 3D, EXE obsługujące stare hamulce
    Teksturowe szyby, SPKS 390
    Wnętrze 3D, SPKS 390


Proszę pamiętać aby w starterze wybierać lokomotywy z folderu dynamic\pkp\su45_v2.

Miłej jazdy :)

90
Screeny / Odp: Czy jedzie z nami maszynista?
« dnia: 04 Kwietnia 2013, 16:38:24 »
Jasne, jeszcze będę robił indywidualne modele ciała żeby czasem kogoś nie urazić, że jest za gruby/za chudy...

Strony: 1 2 [3] 4