61
Bieżące Symulatorowe / Zmiana struktury katalogów dynamic
« dnia: 15 Stycznia 2018, 22:20:30 »
Po paru kombinacjach na temat przejrzystego rozmieszczenia plików w podfolderach dynamic wpadłem na dość ciekawą opcję zrobienia porządku w dynamic przy okazji dorabiania reflection map. Wygląda to następująco:
Plusy:
Minusy:
Wnioskuję aby po stwierdzeniu braku przeciwskazań wprowadzić to do wytycznych, dla wygody ludzi tworzących paczkę. Oprócz tego dla nowo tworzonego taboru (jak również dla starego, jeżeli ktoś miałby chęci na takie zmiany) wprowadzić katalogowanie plików, tak aby w głównym folderze pozostały jedynie pliki konfiguracyjne oraz *mat.
Rozwijając temat, tworząc nowy tabor należałoby rozplanować już na etapie tworzenia położenie plików. W katalogu głównym znajdują się MMD, FIZ, MAT oraz textures. Tekstury używane jako replacableskin lądują w /skins, reflection mapy w /mat. Kabina i lowpoly zostają umieszczone w podkatalogu który nazywa się tak samo jak MMD. Jedyna niewygoda w tym rozwiązaniu polega na tym że w t3d należy podać pełną ścieżkę dla tekstur, jednakże można to w parę chwil zrobić dowolnym edytorem tekstu. Jeżeli tworzony tabor posiada kilka wersji, a mają one wspólne elementy, należałoby umieścić je w podfolderze components. Można tam umieścić wspólne tekstury, jak również t3d traktowane jako include (wózki itp.). W jakimś stopniu zmniejszy to rozmiar repozytorium. Najmniejszy problem sprawiają odniesienia w mmd, bo wystarczy ścieżkę do plików podać w postaci \201e/201e.t3d zamiast dotychczasowego 201e.t3d.
- pliki reflection map możemy dać w podkatalogu np. 303e_v1/mat
- tekstury wymienne możemy dać w tym samym bądź innym podkatalogu np. 303e_v1/skins
- w pliku *mat wpisujemy odniesienie do tesktur, przykład poniżej
- w textures.txt podajemy *.mat zamiast rozszerzenia tekstury
Cytuj
texture1: skins/303e-310Oczywiście ścieżki te to dynamic/pkp/303e_v1/skins i analogicznie dla mat.
texture2: mat/303e-310_normal
Plusy:
- zwiększenie przejrzystości folderu dynamic'a, pliki mat można odfiltrować i nie przesłaniają innych plików
- wspólne textures.txt dla paczek tga i dds
Minusy:
- dłuższa ścieżka do wyszukania pliku
Wnioskuję aby po stwierdzeniu braku przeciwskazań wprowadzić to do wytycznych, dla wygody ludzi tworzących paczkę. Oprócz tego dla nowo tworzonego taboru (jak również dla starego, jeżeli ktoś miałby chęci na takie zmiany) wprowadzić katalogowanie plików, tak aby w głównym folderze pozostały jedynie pliki konfiguracyjne oraz *mat.
Rozwijając temat, tworząc nowy tabor należałoby rozplanować już na etapie tworzenia położenie plików. W katalogu głównym znajdują się MMD, FIZ, MAT oraz textures. Tekstury używane jako replacableskin lądują w /skins, reflection mapy w /mat. Kabina i lowpoly zostają umieszczone w podkatalogu który nazywa się tak samo jak MMD. Jedyna niewygoda w tym rozwiązaniu polega na tym że w t3d należy podać pełną ścieżkę dla tekstur, jednakże można to w parę chwil zrobić dowolnym edytorem tekstu. Jeżeli tworzony tabor posiada kilka wersji, a mają one wspólne elementy, należałoby umieścić je w podfolderze components. Można tam umieścić wspólne tekstury, jak również t3d traktowane jako include (wózki itp.). W jakimś stopniu zmniejszy to rozmiar repozytorium. Najmniejszy problem sprawiają odniesienia w mmd, bo wystarczy ścieżkę do plików podać w postaci \201e/201e.t3d zamiast dotychczasowego 201e.t3d.