Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - hanys

Strony: 1 2 [3] 4 5 6
61
Pogrupuj co się nakłada, kliknij by max zrobił układ z automatu i tyle, skoro szukasz dziury w całym. Nie wiem co żeś mu zrobił, ale bać się konsekwencji prawnych strugania hobbystycznego modelu, przy którym pomagał zaginiony trzy lata temu facet, to mocny absurd.

62
Nie no, badzmy powazni; "rodzina autora sprzeciwia sie wykorzystaniu w symulatorze MaSzyna otrzymanej w spadku wlasnosci intelektualnej w postaci ukladu UV do pojazdu EN57" to scenariusz ktory juz nawet nie ociera sie o, ale zwyczajnie jest czystym absurdem. Takis siupow chyba nawet Patrykos by nie uskutecznial.

63
Na warsztacie / Odp: Maszynowy Warszat
« dnia: 20 Października 2019, 22:04:28 »
Im wiecej do jednego tym wiekszy syf bedzie, powinno być osobno.

64
Poszukuję, chcę zrobić / Odp: Prośba - model SM42-2540
« dnia: 03 Października 2019, 20:18:30 »
Nie marudzenie, tylko Szczawik, Stele i ja napisaliśmy, że segmentów na wypukleniu mogłoby być o 2-3 mniej, bo nie wpływa to na efekt wizualny. Jak możesz to byłbym wdzięczny gdybyś to skończył w niedalekiej przyszłości. Nie przypominałem, ponieważ nie chciałem po prostu być natrętny.

65
Na warsztacie / Odp: Maszynowy Warszat
« dnia: 10 Września 2019, 20:39:47 »
Przegląd detali w 120A.

Podstawowy model podwozia będzie można wzbogacić o różne dodatki:
- nie wszystkie wagony mają tablicę przestawczą obok rączki odluźniacza
- na początku wagony miały skrzynię wybiorczo-przełączającą pod pudłem i dwa siedzenia składane w jednym z przedsionków końcowych; w późniejszych egzemplarzach wyposażenie skrzyni przeniesiono do przedsionka kosztem dwóch składanych siedzeń
- później pojawi się wyposażenie dla wagonów z własnym ogrzewaniem

Około 35% wagonów otrzymało instalację zdalnego sterownia oznaczoną serią Bwixd, a po 1985 serią Bdh. W 2000 roku z 477 tylko 194 miało taką instalację, w kolejnycyh latach liczba ta systematycznie malała.

Do wyboru będą drzwi w trzech różnych wersjach:
- klasyczna
- z nowymi bardziej zaokrąglonymi oknami w wagonach warmińsko-mazurskich
- z nowymi klamkami i poręczami jak w obecnie jeżdżących wagonach PR

W osobnym pliku będą kurki parowe, w ostatnich latach najczęściej były demontowane.

Poza tym będą przygotowane dwa rozdzaje pudła - z oknami klasycznymi jak i tymi w aktualnie jeżdżących wagonach.

Do zrobienia zostają szyby i wnętrze, potem będzie trzeba wszystko oteksturować oraz poustawiać wszystkie parametry. Na początku będzie jedna wersja, która posłuży jako baza do kolejnych wagonów.

Źródła:
http://forum.modelarstwo.info/threads/piko-modele-wagonów-typu-120a.27053/page-26#post-561636
http://forum.modelarstwo.info/threads/piko-modele-wagonów-typu-120a.27053/page-29#post-604890

66
Moje stanowisko jako administratora jest następujące:
Obecny regulamin Forum oraz obowiązujące wytyczne dodatków zezwalają na odrzucenie dodatku jedynie ze względu na jego niską jakość, błędy lub niezgodność z wytycznymi. Nie widzę więc możliwości aby administracja czy Wydział Repozytorium mógł odmówić wrzucenia jakiegokolwiek dodatku który pozytywnie przejdzie testy.

Moje stanowisko jako współtwórcy projektu:
Zgadzam się z że wystarczy już siódemek (i wielu innych tekstur dla modeli pojazdów których mamy na pęczki) i fajnie by było aby twórcy umiejętnie odczytywali nastroje innych twórców i użytkowników. Czyli - jeśli ktoś lubi robić tekstury to niech przerzuci się na inne modele i inne pojazdy których mamy mało, zdjęcia przecież są i czekają.

Konkluzja: jak ktoś chce trzaskać pięć siudemek tygodniowo, niech trzaska. Oby tylko pozytywnie przeszły testy. Niech również ma na uwadze to, że w wątkach ze zdjęciami gnije mnóstwo zdjęć na tex innych lokomotyw i wagonów.

67
@gg ma rację. Nowe schematy owszem, ok. Za to standardowych siódemek w barwach IC mamy już za dużo. Najbliższe siódemki w barwach IC jakie powinny się pojawić to jakieś chinki i EU07A.

68
EP08 czeka. Nie lepiej uzupełnić ten park. Zdjęcia wersji pomarańczowej leżą i żółkną.

69
A ile jest och wykorzystywanych w scenariuszami? 4-5, w porywach do 6? Aby był wybór w różnych wersjach wystarczy ich może ze 20.

70
Stara śpiewka, już przywykłem :D
To nie jest zabawne nic a nic, a rechotanie z tego mimo logicznych argumentow dowodzi braku myslenia logicznego u rechotajacego.

71
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 05 Września 2019, 17:02:35 »
Ten wysyp nastepuje w sterowniku graficznym, czego nie jestem w stanie zdebugowac bo widzac nieudolnosc firmy piszacej te sterowniki raczej wydalbym wszystkie pieniadze na dziwki i koks niz na karte graficzna od ATI. Czy wysyp nastepuje "sam z siebie" czy tez moze przy kliknieciu na jakies przelaczniki w kabinie pojazdu?

72
Symulator / Odp: Dyskusja na temat jakości konwertów dodatków z Trainz
« dnia: 04 Września 2019, 21:18:16 »
No to zrob lepsza, co za problem?

73
Symulator / Odp: Dyskusja na temat jakości konwertów dodatków z Trainz
« dnia: 04 Września 2019, 21:17:09 »
Według Twojej hierarchii, ten wagon powinien już dawno wylecieć z paczki.
Model jest lepszy od tego co był. A, że ludzie wolą kleić po X siódemek w malowaniu PKP IC, to nie moja wina. Wywalmy wszystko poza siódemkami i td. Wszyscy będą zadowoleni :)

74
Tak na przyszłość, jak komuś za parę lat przyjdzie ochota na nowy model. Żeby nie było sytuacji jak bykami v2, że był model a zdjęć nie było.
Swoją drogą jakby Stapox chciał, żeby była w paczce to by wydawał oficjalnie.

75
Na warsztacie / Odp: Maszynowy Warszat
« dnia: 28 Sierpnia 2019, 10:26:51 »
W przygotowaniu jest wagon 120A bazujący na już istniejących modelach. 120A z wersji v1 nadal straszy a na horyzoncie nadal nie widać nowej bonanzy. Na początek będzie wersja klasyczna i historyczna, później pojawią się wszystkie inne warianty wnętrza. Do zrobienia zostały detale, drzwi, wnętrze i lod, na koniec zostaje zmapowanie wszystkich elementów. To z 11xa_v2 nie pasuje na ten wagon, więc i tak trzeba zrobić nowe. Nie skupiam się na niewidocznych szczegółach, więcej z tym pracy a efekty i tak są potem mierne.

76
Odnawianie modeli c.d.
Po raz kolejny wziąłem się za stary model sprzed co najmniej 16 lat. Tym razem jest to dworzec ze Skoczowa.

77
Tabor kolejowy / Odp: Zdjęcia taboru na tekstury
« dnia: 13 Lipca 2019, 09:47:19 »
SM04-742 Tygrysiątko (przód, tył, jeden bok, kabina)
https://eu07.pl/userfiles/22657/SM04-742%20Tygrysiatko.zip - POPRAWIONY LINK

EN57-2007 (jeden cały bok, dwa czoła, lampy zapalone i zgaszone, sprzęg, kabina)
https://eu07.pl/userfiles/22657/EN57-2007.zip

TEM2-075 (jeden bok, dwa czoła)
https://eu07.pl/userfiles/22657/TEM2-075.zip

AB8nopuz 38-71 005-75 (jeden bok)
https://eu07.pl/userfiles/22657/AB8nopuz%2038-71%20005-75.zip

B6bnopubz 84-71 004-3 (jeden bok, dwa czoła)
https://eu07.pl/userfiles/22657/B6bnopubz%2084-71%20004-3.zip

78
Tabor kolejowy / Odp: Zdjęcia taboru na tekstury
« dnia: 21 Czerwca 2019, 14:13:44 »
Zdjęcia na tekstury EN63A-042 Województwa Zachodniopomorskiego.
https://eu07.pl/userfiles/24543/EN63A-042.rar

79
Tabor kolejowy / Odp: Zdjęcia taboru na tekstury
« dnia: 27 Maja 2019, 14:35:17 »
Eanos 31 51 5376 882-7 - bok
https://eu07.pl/userfiles/23148/Eanos%2031%2051%205376%20882-7.7z

Eanos 31 51 5377 022-9 - bok
https://eu07.pl/userfiles/23148/Eanos%2031%2051%205377%20022-9.7z

Eanos 31 51 5377 095-5 - bok
https://eu07.pl/userfiles/23148/Eanos%2031%2051%205377%20095-5.7z

Eanos 31 51 5377 202-7 - bok
https://eu07.pl/userfiles/23148/Eanos%2031%2051%205377%20202-7.7z

Eanos 31 51 5377 475-9 - bok + czoło
https://eu07.pl/userfiles/23148/Eanos%2031%2051%205377%20475-9.7z

Eanos 31 51 5377 522-8 - bok
https://eu07.pl/userfiles/23148/Eanos%2031%2051%205377%20522-8.7z

Eans 31 51 5419 008-8 - bok
https://eu07.pl/userfiles/23148/Eans%2031%2051%205419%20008-8.7z

Eans 31 51 5419 181-3 - bok
https://eu07.pl/userfiles/23148/Eans%2031%2051%205419%20181-3.7z

EN98-003 - bok + czoło
https://eu07.pl/userfiles/23148/EN98-003.7z

ET41-077 - 2 boki + czoło
https://eu07.pl/userfiles/23148/ET41-077.7z

EU07-124 - bok + czoło
https://eu07.pl/userfiles/23148/EU07-124.7z

EU07-1520 - bok + czoło
https://eu07.pl/userfiles/23148/EU07-1520.7z

Fas 31 51 6734 330-2 - bok
https://eu07.pl/userfiles/23148/Fas%2031%2051%206734%20330-2.7z

Fas 31 51 6734 440-9 - bok + czoło
https://eu07.pl/userfiles/23148/Fas%2031%2051%206734%20440-9.7z

Fas 31 51 6734 654-5 - bok
https://eu07.pl/userfiles/23148/Fas%2031%2051%206734%20654-5.7z

PRSM-4-53 - bok + czoło
https://eu07.pl/userfiles/23148/PRSM-4-53.7z

Sggnss 33 56 4576 166-9 - bok
https://eu07.pl/userfiles/23148/Sggnss%2033%2056%204576%20166-9.7z

ST48-037 - bok + czoło
https://eu07.pl/userfiles/23148/ST48-037.7z

U 40 51 941 0 040-1 - bok + czoło
https://eu07.pl/userfiles/23148/U%2040%2051%20941%200%20040-1.7z

Rlp 80 51 3831 005-9 - bok + 2 czoła
https://eu07.pl/userfiles/23148/Rlp%2080%2051%203831%20005-9.7z

Rlp 80 51 3831 018-2 - bok
https://eu07.pl/userfiles/23148/Rlp%2080%2051%203831%20018-2.7z

SA133-018 - bok + czoło
https://eu07.pl/userfiles/23148/SA133-018.7z

Sdgmnss 31 51 4587 063-2 - bok
https://eu07.pl/userfiles/23148/Sdgmnss%2031%2051%204587%20063-2.7z

80
Tabor kolejowy / Odp: Zdjęcia taboru na tekstury - Vectron MAV
« dnia: 29 Kwietnia 2019, 18:44:49 »
http://eu07.pl/userfiles/18599/foto-Vectron_Raaberbahn_471-005.7z
Vectron MAV w malowaniu Raaberbahn.
Pisać czy się nada czy nie, najwyżej się usunie.

81
Bieżące Symulatorowe / MaSzyna na Steam
« dnia: 23 Lutego 2019, 19:12:55 »
W celu rozwiania plotek:
Przygotowujemy MaSzynę do wydania na platformie Steam, oczywiście jako produkt całkowicie darmowy.
Dostępne będą wersje dla systemu Windows i Linux.

Zastąpi to obecny sposób wydań poprzez instalatory dociągające paczki różnicowe, a będą dostępne dwie drogi instalacji Symulatora:
- na platformie Steam, z cyklicznymi autoaktualizacjami
- cyklicznie na eu07.pl będą pojawiać się zrzuty aktualnego stanu paczki w formacie zip (bez wbudowanej metody autoaktualizacji)

Mam nadzieję że udostępnienie MaSzyny na Steam ułatwi aktualizację paczki, i zmniejszy ilość problemów z jej instalacją.

Proces przygotowywania wydania potrwa jeszcze kilka miesięcy.

82
Poradniki / Odp: [SCN] Poradnik tworzenia w Rainsted
« dnia: 13 Lutego 2019, 12:59:08 »
Szanuję za chęci i wiedzę, jak się tym edytorem posługiwać. Mimo wszystko nadal jest to tak skomplikowane, że pewnie połowie ludzi nie będzie się chciało tego czytać, a kolejnym cokolwiek w tym edytorze układać. Kiedyś próbowałem ułożyć chociażby tor doświadczalny i tak się zmęczyłem, że rzuciłem to w czorty. Bardziej zagmatwanego i nieintuicyjnego programu nie spotkałem. Póki nie będzie edytora 3D, gdzie położy się elegancko tory "myszką", tak samo wstawi obiekty i wymodeluje teren, tym nadal będzie tyle scenerii ile jest.

83
Moim zdaniem osoby, które nie mają tych "skoków" podczas gry powinny pokazać jaką mają zawartość pliku eu07.ini oraz jak mają skonfigurowane ustawienia w trybie pracy "normalny". Wtedy osoby z mocnym komputerem mogą porównać i sprawdzić czy opisane ustawienia pomogły i czy winą są tutaj źle dobrane ustawienia czy konfiguracja karty graficznej.
Problemem jest ze zglaszane "skoki" moga miec bardzo rozne podloze i czesc z nich jest dodatkowo absolutnie normalna -- np symulator standardowo  wysyla dane do karty graficznej gdy pojawia sie one w polu widzenia kamery (plus potencjalnie usuwa je z pamieci karty graficznej gdy sa przez jakis czas nieuzywane). Wiaze sie to z chwilowa pauza i "skokiem" gdy symulacja zostaje po tej pauzie zaktualizowana. Mechanizm odpowiedzialny za tego typu przyciecia wystepowal w szeregu poprzednich wersji od co najmniej roku, dlatego raporty w stylu "w 18.12 nie mialem przyciec a teraz mam" brzmia dla mnie co najmniej dziwnie i --chociaz nie wykluczam ze pojawily sie jakies dodatkowe efekty-- sugeruja ze byc moze uzytkownik wczesniej zwracal mniejsza uwage na to czy symulacja "skacze" mu czy nie, a teraz gdy uwage zaczal zwracac, zwraca ja rowniez na elementy ktorych nie usunie zadna konfiguracja pliku .ini

Ogolnie zrodlami "przyciec" i/lub niskiej wydajnosci moga byc:

- aktualizacja danych karty graficznej z poziomu symulatora. Do pewnego stopnia mozna ja ograniczyc (ale nie wyeliminowac) ustawieniem gfx.resource.sweep no

- aktualizacja danych karty graficznej z poziomu sterownikow samej karty, w sytuacji gdy ilosc danych przekracza wielkosci fizycznej pamieci karty. Potencjalnie redukowane/eliminowane przez zmniejszenie rozmiaru danych ustawieniem maxtexturesize

- chwilowy spadek FPS ponizej czestotliwosci odswiezania monitora, przy zalaczonej synchronizacji. Efekt zmniejszony przez ustawienie parametru vsync no

- zbyt duza ilosc operacji graficznych/danych na klatke, przekraczajaca mozliwosci karty graficznej. Potencjalnie ograniczane poprzez redukcje wartosci ustawien maxtexturesize, shadowtune, multisampling, gfxrenderer i width/height

- nienadazanie procesora z kalkulacja symulacji. Potencjalnie ograniczone wpisem fullphysics no

- brak dostatecznego wsparcia wielowatkowosci w przypadku pojazdow korzystajacych ze skryptow pythona. Efekt potencjalnie ograniczony uzyciem aktualnego exe roboczego z dzialu Na Warsztacie oraz ustawieniem pyscreenrendererpriority dodatkowo przyciecia powinny zanikac gdy ekrany nie sa aktualizowane tzn w widoku zewnetrznym lub w pojezdzie bez ekranow

Jesli nawet zmiana wszystkich tych parametrow razem wzieta nie ma zadnego efektu to jest to sytuacja ktorej nie jestem w stanie rozgryzc teoretycznie i na slepo, nie majac dostepu do sprzetu ani nawet bez jakiejs konkretniejszej wiedzy co wlasciwie widzi osoba zglaszajaca problem. Dobrze byloby w takiej sytuacji uruchomic na biezacej instalacji (19.01) exe z paczki 18.12 i zobaczyc czy owe "skoki" rzeczywiscie znikna, czy moze wystepowac beda nadal.

84
Bieżące Symulatorowe / Odp: Problemy z płynnością-Bałtyk skm1-
« dnia: 23 Stycznia 2019, 10:40:28 »
Też można sprobować pokombinować z rozdzielczością cieni. Ja cały czas miałem shadowtune 8192 250 250 300, ale na Bałtyku SKM miałem identyczny problem i zmieniłem na shadowtune 4096 250 250 300 (czyli zmniejszenie rozdzielczości cieni). Jednocześnie zwiększyłem multisampling do ośmiokrotnego. W efekcie cienie może delikatnie się pogorszyły, natomiast te skoki zniknęły.

85
Pomoc w tworzeniu / Odp: Materiały filmowe na dźwięki do MaSzyny
« dnia: 19 Stycznia 2019, 13:34:56 »
Zawór awaryjnego hamowania.

87
Bocznica / Odp: Odp: test-EU07-019.rar
« dnia: 19 Listopada 2018, 16:13:18 »
Uuu wyczuwam antysiódemkowizm. Punkt widzenia normalnego użytkownika od nadgorliwego BT zdecydowanie się różni. Założę się, że i tak 99% użytkowników nie zauważy, że w nowej wersji poprawiono o 1px jakiś pasek względem starej. Wniosek jest taki, że nie warto skupiać się na nieistotnych i niezauważalnych szczegółach a na tym co najważniejsze. Tak samo jak przy modelach.

88
Bocznica / Odp: Odp: test-EU07-019.rar
« dnia: 19 Listopada 2018, 13:29:42 »
Połowę Eu/EP zezłomować. Następna publikacja siódemki za dekadę i sprawa załatwiona.

89
Bocznica / Odp: test-EU07-019.rar
« dnia: 19 Listopada 2018, 11:25:39 »
Tu nie chodzi o to czy to jest możliwe do poprawy czy nie, ale o to że zbyt rygorystycznie podchodzisz do sprawy. Nikt nie neguje twoich umiejętności klejenia siódemek, chociaż nie ma co się tym chwalić bo każdy sobie może taką skleić. Jak chcesz to rób sobie idealne w każdym calu skórki na siódemki, ale gwarantuje Ci, że nikt poza tobą nie patrzy tak rygorystycznie na tekstury, a zwłaszcza nie patrzą tak zwykli gracze. Jak zgłaszasz tyle błędów to aż odechciewa się robić dalsze tekstury. Wniosek się nasuwa sam, jak chcesz to rób sobie takie siódemki bezbłędne, ale nie narzucaj innym po 30 błędów bo to tylko powoduje, że dalsze robienie tekstur staje się zbyt uciążliwe.

90
Wydział zamówień / Odp: Skoda 181/182/183 PL
« dnia: 18 Listopada 2018, 18:09:16 »
Dziekuje za liczny odzew - materialu tyle ze nie wiem w co rece wlozyc.

Strony: 1 2 [3] 4 5 6