Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - jaras

Strony: 1 [2] 3 4 ... 8
31
Na warsztacie / Dokumentacja - reaktywacja
« dnia: 13 Września 2005, 00:00:47 »
Cytat: "eumaniak"
Ja bym może napisał dział Szybki start, ale o co tu będzie chodziło?
O krótki i zwięzły opis dla tego rodzaju człowieka, który zadaje na forum pytania typu: "Jak mam to uruchomić?", "Nie działa mi, co poradzić?", "Jak mam ruszyć lokomotywą?", "Nie potrafię zmienić sobie składu, pomożecie?" ;-), ale nie obszerny tutorial, lecz po prostu mały opis tego wszystkiego.

Zgłoś się do @ ShaXbee'go po szczegóły.

Pozdrowienia.

32
Witam.

No i jednak jest проблема ;-). Człowiek chciałby już mieć za sobą te sygnały świetlne i robić kształtowe oraz wskaźniki, a tu dupa :-/.

Powszechnie wiadomo bowiem, że w czterostawnej samoczynnej blokadzie liniowej podany sygnał S5 na semaforze ostatniego odstępu (z W18) implikuje sygnał S3 na poprzednim semaforze (z W1) tegoż SBL; dotyczy to zresztą nie tylko ostatniego semafora SBL.

Była nawet o tym już tu kiedyś prowadzona dyskusja.

Przy okazji, opis sygnału S5 w SBL czterostawnej (czyli "Jazda z szybkością nie przekraczającą 100 km/h, a następny semafor wskazuje sygnał „Stój”.") bierze się stąd, że poprzedni semafor właśnie wskazujący S3 oznacza: "Jazda z największą dozwoloną szybkością, a przy następnym semaforze - z szybkością nie przekraczającą 100 km/h.". Nie wiem, czemu jestem tak głupi, że tego wcześniej nie wyczaiłem ;-). To taka mała dygresja ;-).

Ale tu problem jest inny.

Co pokazuje poprzedni (czyli ten z W1) semafor w czterostawnej samoczynnej blokadzie liniowej, w której ostatni semafor (z W18) wskazuje S4 (pomarańczowe migające)?

Przypomnę:
    [*]Sygnał S4 oznacza: "Jazda z największą dozwoloną szybkością, a przy następnym semaforze - z szybkością zmniejszoną do 40 lub 60 km/h." (dla normalnych semaforów). Nie jestem jednak pewny, czy dla SBL czterostawnej nie panuje tu analogiczna zasada, jak dla wspomnianego wyżej S5 (czyli coś w rodzaju: "Jazda z szybkością nie przekraczającą 100 km/h, a przy następnym semaforze - z szybkością zmniejszoną do 40 lub 60 km/h.").

    [*]Oznacza to, że na semaforze wjazdowym do posterunku ruchu może być podany sygnał wolnej drogi ze zmniejszoną szybkością, a więc np. jeden z wymienionych: S10, S10a, S11, S11a, S12, S12a, S13, S13a, Sz.

    [*]Przedostatni semafor na czterostawnym SBL ma wskaźnik W1 dla ostrzeżenia o zbliżaniu się do posterunku ruchu (gdyż odstępy na takim szlaku są dwukrotnie mniejsze niż np. na trzystawnej SBL). Jak wspomniałem na wstępie, dla S5 na ostatnim semaforze, tutaj podawany jest S3.[/list]Co zatem jest podawane na nim, gdy na ostatnim semaforze jest S4?

    S2? Czy może S3? Proszę też o uzasadnienie odpowiedzi.

    Z góry dziękuję za pomoc i pozdrawiam wszystkich serdecznie.

    EDIT:

    Sprawa rozwiązana, dzięki Covalusovi.
    Cytat: "Covalus na pl.misc.kolej"
    Spróbuję pomóc
    Blokada samoczynna typu IZB 111
    Zależności sygnałów od semafora wjazdowego:
    Kolejność:
      W            <-----X1<-----X2<-------X3<------X4
    1) S1(V0)       <-----S5<-----S3<-------S2
    2) S13(V60/40)  <-----S4<-----S3<-------S2
    3) S5(Vmax/V0)  <-----S3<-----S2<-------S2
    4) S2(Vmax/Vmax)<-----S2<-----S2<-------S2

    Zależność ostatniego semafora blokady od semafora wjazdowego:W--SBL(W18)--SBL(1)--SBL(2)
    S1--S5---S3----S2
    S13-S4---S3----S2
    S12-S4---S3----S2
    S11-S4---S3----S2
    S10-S4---S3----S2
    S5--S3<---------S2
    S4--S3<---------S2
    S3--S2<---------S2
    S2--S2<---------S2
    S9--S3<---------S2
    S8--S3<---------S2
    S7--S3<---------S2
    S6--S3<---------S2
    S13a-S4---S3----S2
    S12a-S4---S3----S2
    S11a-S4---S3----S2
    S10a-S4---S3----S2

    Covalus, to jest Gość, jakich mało :-). Zaś tu tyle "znaffcuff", a nikt się nie zna :-P.

    Pozdrowienia.

    33
    Na warsztacie / Dokumentacja - reaktywacja
    « dnia: 11 Września 2005, 16:07:22 »
    Do mojej dokumentacji zostały dodane:
      [*]Tarcza rozrządowa kształtowa[*]Kozioł oporowy (Z1)[/list]Post ten napisałem tylko po to, aby osobom zainteresowanym moją dokumentacją "zaświeciła się" ikonka nowych wiadomości w wątku. Proszę moderatorów/administratorów o nie usuwanie go - jutro po południu sam to zrobię.

      Pozdrowienia dla wszystkich.

      EDIT:
      Hmmm... już tego posta nie usunę :-).

      34
      Na warsztacie / Dokumentacja - reaktywacja
      « dnia: 09 Września 2005, 19:44:49 »
      Witam.

      Kolejna wersja mojej dokumentacji już dostępna. Dodane rzeczy:
        [*]Sygnał S1a[*]Sygnalizator Sz karzełkowy jednokomorowy[*]Tarcza zaporowa kształtowa[*]Rhs (próba hamulca zespolonego)[*]Tarcza rozrządowa kształtowa[*]Kozioł oporowy[/list]
        ;-)

        Pozdrowienia dla wszystkich.

        35
        Infrastruktura kolejowa / Jak wygląda sygnalizator Rhs?
        « dnia: 09 Września 2005, 19:13:59 »
        Cytat: "|andy|"
        Cytat: "jaras"
        (...) Poczekam jeszcze na zdjęcie @ |andy|'ego.

        Hmm, chyba zaszło nieporozumienie. Chodziło mi o to, że mam zdjęcie rozrządowej (tu jest - robione z Podlaskiego TGV - http://members.lycos.co.uk/andyeu2/rozrzadowa.jpg ) a nie te o które pytasz - do mnie na prowincję jeszcze takie coś nie dotarło :)
        Szkoda :-(.

        No trudno, zostaję przy karzełku - łatwiej mi będzie go zrobić w skryptach. Ale jak ktoś by miał jakieś zdjęcie, to bardzo proszę o kontakt albo po prostu niech tu umieści zdjęcie (lub sam link).

        Dzięki wszystkim za pomoc. Wielkie pozdrowienia.

        36
        Na warsztacie / Próbka traski do ściągnięcia :)
        « dnia: 09 Września 2005, 17:44:22 »
        Cześć.

        Cytat: "wojtazz"
        To chyba moj pierwszy post na tym Forum o ile sie nie myle (...)
        Dla mnie to duży zaszczyt spotkać tutaj autorytet z pl.misc.kolej :-). Olo mi troszkę opowiadał o Tobie (spokojnie: same dobre rzeczy :-).

        Cytat: "wojtazz"
        Program "Start.exe" nie wykrywa jakos EP07 (...)
        Obejrzałem plik slawkow.scn i widzę tam następujący wpis:node -1 0 EP07-385 dynamic PKP\EU07 303E-n-385.bmp 303E-n 0.0 headdriver 3 0 enddynamic
        Program start.exe wykrywa pojazd na podstawie pliku dynamic\PKP\dynamic.dat katalogu symka.

        Zobacz czy w tym pliku masz następujący wpis:303E-N
        EU07
        1

        A jeśli nie ma - dopisz go.

        Wpis musisz dodać w takim formacie:[list=1][*]nazwa pliku *.chk/*.mmd,[*]nazwa wyświetlana przez start.exe,[*]informacja dla start.exe:
          [*]0 - nie można prowadzić ani jechać,[*]1 - pojazd do prowadzenia,[*]2 - wagon do jazdy jako pasażer.[/list][*]pusta linia (koniecznie!).[/list:o]Wówczas start.exe przy odpalaniu trasy i wybraniu składu z EP07-385 napisze:
          Cytat: "start.exe po odpaleniu trasy"
          Prowadzimy EU07 (EP07-385)

          Trasy jeszcze nie testowałem, bo grzebię się tutaj ze swoją dokumentacją, a nie chce na razie przerywać tej roboty, bo mi pomysły uciekną ;-).

          Pozdrawiam Cię serdecznie.

          PS.: Kiedy Olo pojechał do Ciebie, to wtedy właśnie był u mnie w gościnie - on się wybrał do Ciebie, a my z @ EP08_015 - na przejażdżkę do Kołobrzegu i potem szynobusem do Goleniowa. A Olo już wracał od Ciebie i tam się spotkaliśmy :-).

          37
          Infrastruktura kolejowa / Jak wygląda sygnalizator Rhs?
          « dnia: 09 Września 2005, 17:17:58 »
          Cytat: "slimson"
          W Gdansku stoja sobie trupy czegos takiego
          http://members.lycos.co.uk/slimson/inne/dsc02459.jpg

          No i kiedys wyczytalem ze to sluzylo do proby hamulca.
          Ooo, to już coś :-).

          A to oznacza, że to nie wygląda jak zwykły karzełek. No chyba, że tylko w Gdańsku coś takiego jest, a gdzie indziej już zwykłe karzełki. Poczekam jeszcze na zdjęcie @ |andy|'ego.

          Pozdrawljaju Tebie ;-).

          PS.: Oczywiście, to tylko jeden post mógł być nie trollowy ;-). Drugi już jest... hmm... "normalny" ;-).

          38
          Infrastruktura kolejowa / Jak wygląda sygnalizator Rhs?
          « dnia: 09 Września 2005, 15:56:43 »
          Cytat: "|andy|"
          Wiesz może czy te sygnały można podawać na tarczach rozrządowych (...)?
          Na pewno nie. Tarcze rozrządowe podają tylko:
            [*]Rt1 - "Pchanie zabronione",[*]Rt2 - "Pchać powoli",[*]Rt3 - "Pchać z umiarkowaną szybkością",[*]Rt4 (tylko świetlne) - "Cofnąć",[*]Rt5 (tylko świetlne) - "Podepchnąć skład do górki".[/list]Zaś sygnalizator próby hamulca podaje:
              [*]Rhs1 - "Zahamować" (jedno...),[*]Rhs2 - "Odhamować" (dwa...),[*]Rhs3 - "Hamulce w porządku" (trzy...).[/list](...światła matowobiałe).

              Cytat: "OlO_EU"
              zwykly karzelek 3 komorowy
              Ja też tak myślę, ale chciałbym zobaczyć to na jakimś zdjęciu.

              Może ktoś znajdzie, bo Google mi w tym temacie odmawia współpracy ;-).

              Pozdrawiam Was.

              PS.: Normalnie, @ |andy|, kurczę, zaskoczony jestem ;-). To Twój pierwszy post będący odpowiedzią na mój i nie trollowy jednocześnie ;-).

              39
              Infrastruktura kolejowa / Jak wygląda sygnalizator Rhs?
              « dnia: 09 Września 2005, 14:04:37 »
              Cytat: "piotrek"
              być może to Ci pomoże (na samym dole)
              Ja z tego E1 właśnie korzystam :-).

              I wiem, że to jest
              Cytat: "Autor E1"
              oprawa umieszczona obok torów lub zawieszona nad torami, w której są umieszczone w jednym pionie trzy latarnie ze szkłem matowobiałym
              :-)

              Tylko mi chodzi o taki dokładniejszy opis: jak to wygląda w rzeczywistości itp. - pytania wymieniłem już w pierwszym poście. Wciąż więc czekam...

              Pozdrowienia.

              40
              Infrastruktura kolejowa / Jak wygląda sygnalizator Rhs?
              « dnia: 09 Września 2005, 12:30:36 »
              Witam.

              Czy ktoś może widział sygnalizator Rhs, tzn. pokazujący sygnały w czasie próby hamulca zespolonego (Rhs1, Rhs2, Rhs3) i mógłby mi co nieco o nim opowiedzieć? Jak wyglada? Czy jest podobny do zwykłych sygnalizatorów, czy też ma jakiś swój charakterystyczny wygląd? Jak jest umieszczany (na słupie, jako karzełek, a może zawieszony nad torem)? A może ktoś ma jakieś zdjęcia?

              Jest mi to potrzebne do mojej dokumentacji o sygnalizacji.

              Z góry dziękuję i pozdrawiam wszystkich. Aha, trollom także już dziękujemy ;->.

              41
              Infrastruktura kolejowa / Wskaźnik W6a
              « dnia: 07 Września 2005, 00:07:34 »
              Witam.

              Ja również się z tym spotkałem. Obserwując trasę i patrząc na wskaźniki W6/W6a zauważyłem bowiem, że nieraz maszynista wcale nie podaje Rp1, a nieraz dopiero przed samą przeszkodą wymagającą ostrzeżenia (np. przed przejazdem kolejowym).

              Wszystko właściwie już tu zostało napisane.

              E1 nakazuje zawsze podać Rp1. Jednak niekiedy przejazd jest niezbyt dobrze widoczny z odległości umiejscowienia wskaźnika W6a (a, co za tym idzie, wówczas również z przejazdu kiepsko widać tor i ewentualnie nadjeżdżający pociąg). Dodatkowo, otaczające tor drzewa lasu mogłyby wytłumić sygnał dźwiękowy. Dlatego maszyniści wtedy podają ten sygnał w odległości trochę bliższej, niż nakazywałby to W6a. Zaś, kiedy maszynista doskonale widzi tor na przejeździe (i z przejazdu też jest doskonała widoczność), a ponadto absolutnie nic nie znajduje się na tym przejeździe, ani też w polu widzenia obok przejazdu, to często olewa W6a i nie podaje Rp1.

              Sygnał Rp1 (oprócz sytuacji zdefiniowanych w E1) służy przede wszystkim ostrzeganiu innych przed niebezpieczeństwem związanym z nadjeżdżającym pociągiem. Także
              Cytat: "Autor E1 w §11, pkt 2. h)"
              we wszystkich przypadkach, gdy zachodzi potrzeba zwrócenia uwagi drużyny pociągowej oraz służby na szlaku i na stacjach

              Zatem, odwracając "kota dupą" możnaby z pewną dozą ostrożności powiedzieć, że gdy nie występują żadne ewentualności niebezpieczeństwa, to sygnału Rp1 nie trzeba podawać. Prawdopodobnie maszyniści myślą właśnie w ten sposób.

              Ja tam, jadąc sobie w symku, przed wskaźnikiem W6a sygnał Rp1 podaję zawsze :-).

              Pozdrawiam serdecznie.

              42
              WWW / sprawa transferu
              « dnia: 02 Września 2005, 13:22:48 »
              Siema Zi0my. ;-)

              Cytat: "OlO_EU"
              chcialem przeniesc topic a go skasowalem :/ .....
              Piłeś - nie jedź.
              Nie piłeś - ... wypij ;-).

              A co Ty piłeś, Oluś? ;-)

              Cytat: "Mutopompka"
              Wiesz.. z drugiej strony każdy user MA PRAWO krytykować poczynania ludzi.
              A wiesz, Mutopsitka, że jesteś strasznie ący? ;-)

              Nie przejmuj się, ja też jestem ący ;-).

              Pozdrawiam Was.

              43
              Publikacje / Trasa w góry na Mazury
              « dnia: 02 Września 2005, 13:15:48 »
              Witajcie.

              Cytat: "Najpierw EP08_015"
              I tak se pomyslałem że gdyby te trasy wszystkie tzn "schorty" polaczyc w jedną całość to by byla niezła długa trasa :)
              Cytat: "A potem Mutopompka"
              A nie będzie przeszkód? Bo teoretycznie można to zrobić, ale czasem nie pokaszanią się eventy? Czy nie będzie przeszkód z połączeniem????
              Jeśli w żadnej takiej trasie nie powtarzałyby się nazwy eventów, to nie powinno być problemów. Tylko, że wtedy każda z tych tras, mimo, że w jednym pliku, stanowiłaby autonomiczną misję.

              Dlatego z pewnością trzeba by było wszystkie eventy przeprojektować tak, aby faktycznie było "widać" współdziałanie tych tras z sobą.

              Jednak wszystkie te trasy musiałyby używać innego obszaru przestrzeni 3D użytej do ich tworzenia. Mało tego, jeśli miałyby być części wspólne tych tras, to krańcowe tory (czyli ich punkty końcowe i wektory końców) powinny dokładnie do siebie pasować.

              To jeszcze nie wszystko. Oczywiście dochodzi teren czy drogi - to także musiałoby z sobą dokładnie pasować. Nie wspominam już o sieci trakcji elektrycznej...

              Wiecie co... jakoś tego nie widzę ;-). A zresztą, kiedyś na forum ktoś już o tym pisał (bodajże o połączeniu Quarkowa z Testowem albo coś w ten deseń) i także nikt nie miał pomysłu jak to zrobić.

              Dlatego dany twórca, gdy projektuje trasę, powinien przewidzieć już wcześniej wszelkie możliwości jej późniejszej rozbudowy, tak, żeby nie mieć później problemów z dodawaniem kolejnych misji do scenerii.

              I, tak jak słusznie zauważyli koledzy - nie ma sensu robić traski o długości 11 km do symka. Taką traskę (choć co prawda bez drutów) to i ja mogę zrobić w Jet'cie (mówię serio! poczytajcie moje tutoriale w dziale Pomoc) wraz z terenem, drogami, semaforami, a nawet przejazdami kolejowymi. Pewnie nawet dałoby się tam ręcznie powstawiać jakieś drzewa czy budynki.

              Jeśli już robić jakąś trasę, to długą na kilkadziesiąt kilometrów. A, żeby była możliwość wyboru: czy się chce tylko przejechać skądś dokądś, czy też wykonać taką długą służbę na trasie - powinno być dużo składów i towarzyszących im różnorodnych misji.

              Takie jest moje zdanie :-). A co Ty na to, @ EU7_304? :-)

              Pozdrawiam Was serdecznie.

              44
              Publikacje / Trasa w góry na Mazury
              « dnia: 01 Września 2005, 18:11:22 »
              Cytat: "PaPiK Cargo S.A"
              Czesc ja chetnie skorzystam papik007@poczta.onet.pl
              I teraz każdy tu będzie pisał: "ja, ja też, ja też chcę!"... :-/

              A nie moglibyście sobie takich spraw na priv załatwiać?

              Cytat: "EP08_015"
              Lepiej ją dokonczyc. I potem wypuścic. Screny ladne ale obadamy calosc potem.
              Zgadzam się z przedmówcą. Chyba lepiej będzie poczekać, aż trasa się trochę rozbuduje, nabierze klimatu itp., bo jechać 11 km, to i nie trzeba symka do tego ;-).

              Pozdrawiam serdecznie.

              45
              WWW / sprawa transferu
              « dnia: 01 Września 2005, 18:05:05 »
              Cytat: "EP08_015"
              Jaras a gdzie tamten topic? nie mogę go znaleźć. Przecież OLO zakazał usowania go......
              Z tego wniosek, że sam go usunął. Ale też mógł @ Winger to zrobić. :-)

              No i bardzo dobrze - to jest forum dotyczące symulatora, a nie tego, kto na forum jest najbardziej ący :-).

              Pozdrówka.

              46
              WWW / sprawa transferu
              « dnia: 01 Września 2005, 17:24:28 »
              To Ty, @ Winger? :-)

              No tak sobie właśnie czytam: "W... i... n... g... e... r... - Winger!" :-). No to jesteś już tutaj czy nie, bo tak gdzieś znikłeś...

              Serdeczne pozdrowienia.

              PS. Sorry za offtopic.

              47
              Forum / Moderowanie postów w English Forum przed wysłaniem
              « dnia: 22 Sierpnia 2005, 22:16:53 »
              Cytat: "Animus"
              niedługo skończą się wakacje i problem sam zniknie
              Oj, zniknie, zniknie...

              Dla niektórych już znikł ;-).

              Pozdrowienia.

              48
              Tabor / Problem z Lokami!!!
              « dnia: 21 Sierpnia 2005, 11:16:08 »
              Cytat: "Radek_21"
              (...) ale i tak jest napisane zbyt trudnym jeżykiem jak dla początkujących (...)
              Proszę, nie bądź śmieszny ;-).

              Napisałem Ci ja w tym tutorialu po kolei do czego każda liczba czy wpis służy. Że jedno służy do nadania nazwy pojazdowi, inne do określenia katalogu z plikami pojazdu (*.chk i *.mmd) w katalogu dynamic symulatora, jeszcze inne do określenia tekstury, ładowności, czy też sprzęgu z następnym pojazdem. No dosłownie, bardziej "gałkologicznie" nie dało się już napisać. A Ty piszesz, że to jest za trudne jak dla początkujących...

              Eeechhh...

              No i odsyłam także do "Szukajki"! To znakomite źródło informacji na każdym (także i tym) forum.

              Cytat: "Radek_21"
              (...) a przecież Pomoc powinna być od takich rzeczy
              No właśnie, w dziale "Pomoc" na te tematy, na które zadajesz pytania było już pisane tyle razy, że nawet nie masz tylu włosów na głowie ;-).

              Pozdrowienia.

              49
              Tabor / Problem z Lokami!!!
              « dnia: 21 Sierpnia 2005, 08:43:46 »
              Witam.

              Jak tak, Tomciu, będziesz rozpieszczał wszystkich początkujących użytkowników, to wkrótce będzie tutaj to samo co przed robieniem porządków :-).

              To po ch... ja te wszystkie tutoriale pisałem po całe dnie lub całe noce? :-/

              @ Radek_21: A wszystko opisane jest DOKŁADNIE ooo... tutaj! Przeczytaj proszę cały tamten opis (w pierwszym poście) i wkrótce będziesz umiał postawić na dowolnym torze w scenerii dowolny pojazd.

              Pozdrowienia.

              50
              Poradniki / Jak pokryć scenerię trawą?
              « dnia: 15 Sierpnia 2005, 04:23:18 »
              Trochę zaczęło mnie denerwować to, że nie mogę w prosty sposób zrobić scenerii z jakimś normalnym terenem. Bowiem zawsze u mnie, po zrobieniu torów, "wisiały" one "w powietrzu" ;-).

              A sprawa wcale nie jest taka trudna i okazuje się, że i do tego również nie potrzeba 3D Studio Max :-). Wystarczy... zwykły Notatnik!

              Jak?

              Najpierw należy ściągnąć sobie tą paczkę (16509 bajtów; po rozpakowaniu: 39768 bajtów), w której umieściłem "prefabrykaty" do wykonania takiego terenu. Paczkę tą trzeba rozpakować do podkatalogu scenery/ symulatora. W paczce jest również sceneria testowa, ze znaną już mijanką opisywaną "dwa posty temu" wcześniej, tym razem wykorzystująca pokrycie terenu według mojego pomysłu.

              Na czym to polega?

              W zasadzie wszystko zostało wytłumaczone w pliku teren_info.txt w paczce (proszę o dokładne przeczytanie). Napiszę tu tylko o idei, jaka mi przyświecała tworząc tę paczkę.

              Zamiast "składać" teren z trójkątów, prościej jest budować go z prostokątnych wycinków o różnych wymiarach. Jeśli dodatkowo w takich prostokątach można sobie osobno ustawiać wysokość terenu dla każdego narożnika z osobna, to można też w projektowanym terenie stworzyć różne górki i dolinki.

              Projektując sobie torowisko w programie Jet 1.0 beta i patrząc na siatkę w oknie projektu ułatwiającą orientację wpadłem po prostu na pomysł: a jakby tak trójkąty były prostokątne (patrząc na ich rzut pionowy), to można by było je łączyć w pary, aby powstały prostokąty - a z takich prostokątów łatwiej zbudować płaszczyznę terenu. Eureka! ;-)



              Powyższy obrazek pokazuje właściwie wszystkie aspekty charakterystyczne dla tego projektu. Trzeba tylko mieć na uwadze, że współrzędne w symulatorze MaSzyna wzrastają następująco:
                [*]X - od prawej do lewej,[*]Y - od tyłu do przodu,[*]Z - od dołu do góry.[/list]Jak wspomniałem wcześniej, każdy narożnik prostokątów osobno może mieć ustawioną inną wysokość terenu.

                Budowanie terenu więc jest teraz tak proste jak komenda include. Oto wszystkie wpisy definiujące teren w zawartej w paczce scenerii testowej:include;teren/p2w50x50.inc;-52.1;-17.0;0.0;-0.2;-0.2;5.0;-0.2;grass;end
                include;teren/p2w50x50.inc;-102.1;-17.0;0.0;-0.2;-0.2;5.0;5.0;grass;end
                include;teren/p2wP9xP10.inc;-52.1;33.0;0.0;5.0;-0.2;5.0;-0.2;grass;5;25;end
                include;teren/p2wP9xP10.inc;-102.1;33.0;0.0;5.0;5.0;5.0;5.0;grass;5;25;end
                include;teren/p2w50x50.inc;-52.1;283.0;0.0;5.0;-0.2;-0.2;-0.2;grass;end
                include;teren/p2w50x50.inc;-102.1;283.0;0.0;5.0;5.0;5.0;-0.2;grass;end
                include;teren/p2wP9xP10.inc;-52.1;333.0;0.0;-0.2;-0.2;-0.2;-0.2;grass;5;20;end
                include;teren/p2wP9xP10.inc;-102.1;333.0;0.0;5.0;-0.2;5.0;-0.2;grass;5;20;end
                include;teren/p2wP9xP10.inc;-52.1;533.0;0.0;-0.2;-0.2;-0.2;-0.2;grass;5;20;end
                include;teren/p2wP9xP10.inc;-102.1;533.0;0.0;5.0;-0.2;5.0;-0.2;grass;5;20;end
                include;teren/p1w50x50.inc;-52.1;733.0;0.0;-0.2;-0.2;5.0;-0.2;grass;end
                include;teren/p1w50x50.inc;-102.1;733.0;0.0;5.0;-0.2;5.0;5.0;grass;end
                include;teren/p2w50x100.inc;-52.1;783.0;0.0;5.0;-0.2;5.0;-0.2;grass;end
                include;teren/p2w50x100.inc;-102.1;783.0;0.0;5.0;5.0;5.0;5.0;grass;end

                include;teren/p1w50x50.inc;2.1;-17.0;0.0;-0.2;-0.2;-0.2;5.0;grass;end
                include;teren/p1w50x50.inc;52.1;-17.0;0.0;-0.2;-0.2;5.0;5.0;grass;end
                include;teren/p1wP9xP10.inc;2.1;33.0;0.0;-0.2;5.0;-0.2;5.0;grass;5;25;end
                include;teren/p1wP9xP10.inc;52.1;33.0;0.0;5.0;5.0;5.0;5.0;grass;5;25;end
                include;teren/p1w50x50.inc;2.1;283.0;0.0;-0.2;5.0;-0.2;-0.2;grass;end
                include;teren/p1w50x50.inc;52.1;283.0;0.0;5.0;5.0;-0.2;5.0;grass;end
                include;teren/p1wP9xP10.inc;2.1;333.0;0.0;-0.2;-0.2;-0.2;-0.2;grass;5;20;end
                include;teren/p1wP9xP10.inc;52.1;333.0;0.0;-0.2;5.0;-0.2;5.0;grass;5;20;end
                include;teren/p1wP9xP10.inc;2.1;533.0;0.0;-0.2;-0.2;-0.2;-0.2;grass;5;20;end
                include;teren/p1wP9xP10.inc;52.1;533.0;0.0;-0.2;5.0;-0.2;5.0;grass;5;20;end
                include;teren/p2w50x50.inc;2.1;733.0;0.0;-0.2;-0.2;-0.2;5.0;grass;end
                include;teren/p2w50x50.inc;52.1;733.0;0.0;-0.2;5.0;5.0;5.0;grass;end
                include;teren/p1w50x100.inc;2.1;783.0;0.0;-0.2;5.0;-0.2;5.0;grass;end
                include;teren/p1w50x100.inc;52.1;783.0;0.0;5.0;5.0;5.0;5.0;grass;end

                include;teren/pv4d2x50.inc;0.0;-17.0;0.0;-0.2;grass;end
                include;teren/pv4d2x50.inc;0.0;833.0;0.0;-0.2;grass;end
                A oto efekt wykorzystania takiej techniki tworzenia terenu:


                Proponuję porównać ten obrazek z obrazkiem na końcu mojego przedostatniego posta :-).

                Niech żyje Jet i Notatnik... oraz długopis i kartka! ;-)

                Pozdrawiam wszystkich serdecznie i życzę pięknych scenerii.

                51
                Poszukuję, chcę zrobić / Instalator
                « dnia: 10 Sierpnia 2005, 16:37:44 »
                Właśnie miałem prawie napisanego posta, gdy prąd ch­uj strzelił :-/.

                ***ę! Tu na forum jest prawie półtora tysiąca ludzi, więc niech i oni się wypowiadają - zamiast gadać o tym, ile kto ma MB symka na dysku albo nieudolnie poprawiać cudze błędy ortograficzne (jak w ostatnim poście - drogi Anonimowy Moderatorze, nie ośmieszałbyś się, jak już poprawiasz kogoś, to dokładnie!).

                W końcu sam też zrezygnowałem z bycia Pomocnikiem i moderatorem i swoją decyzję uzasadniłem. Ja sobie jestem zwykłym userem, jak cała reszta, robię sobie spokojnie swoją część dokumentacji i nie oglądam się na nikogo.

                Kurna - to tylko ja tu jestem od tego, żeby dyskutować o nebuli? W takim razie, faktycznie - przyznaję rację i @ Marcinowi_EU i @ Bartowi, że są oni coraz bardziej zniechęceni do tego wszystkiego.

                Prace nad dokumentacją stoją.
                Prace nad paczką całościową stoją.
                Prace nad nowuym EXE-kiem stoją.
                Praca polegająca na opiece nd forum stoi.
                Praca nad nebulą stoi.

                ***ę to :-/.

                Pa pa.

                52
                Witam.

                Oczywiście, że powinno to działać.

                Wszak każdemu include'owi jest "wsio ryba" co przyjmuje "na pożarcie", byleby tylko nazwa pliku była poprawna :-).

                Pozdrowienia.

                53
                Poszukuję, chcę zrobić / Instalator
                « dnia: 09 Sierpnia 2005, 09:14:25 »
                Witam.

                Cytat: "Tomcio"
                Kolega @ Jaras ma racje i dzieki niemu wreszcie pomalu ludzie sie dowiaduja ze jednak Nebula powstaje, bardzo pomalu ale jednak.
                Nieee, to trochę przesada, że to dzięki mnie - to raczej dzięki @ Bartowi i całej reszcie. Prawdę mówiąc, gdyby nie wyjaśnienia @ Barta i w ogóle fakt, że rozpoczął on ten temat (co prawda offtopic ;-) - sam niczego bym też nie wiedział.

                Cytat: "Tomcio"
                Nie musicie tez w pelni udostepniac Forum Nebuli. Niech bedzie tylko mozliwosc przegladania go. Mozliwosc wypowiadania sie dajcie ludziom co mysla powaznie i nie pisza "niemadrych" postow. Widzicie przecierz ze tacy ludzie sa i macie mozliwosc blokowania dostepu. Niech czytaja i sciagaja wszyscy ale niech pisza osoby wybrane przez Was i potrafiace cos zrobic.
                Uważam też, że to dobry pomysł. Przecież można robić działy na forum tzw. read-only (dla ogółu, a read/write dla części ludzi).

                Cytat: "Helmutt"
                Najpierw dobrze by bylo skonczyc jedno i potem brac sie za drugie.
                Cytat: "Tomcio"
                Pokazcie ze Nebula jest i ze jest namacalna, ze cos sie dzieje. Nawet jak tory wisza w powietrzu. Niech beda to tylko screny. Pokazcie ze Nebula i prace nad nia nie koncza sie na tym slowie.
                Nic tu dodać, nic ująć - tego już się nie da nazwać "jarasowo-epkową propagandą" ;-).

                Pozdrawiam.

                54
                Poszukuję, chcę zrobić / Instalator
                « dnia: 09 Sierpnia 2005, 00:03:05 »
                OK, krótko :-).

                Kod źródłowy jest publicznie widoczny pod tym adresem.

                Dokumentacja. Nie chodzi o te szczegóły, które omawiacie sobie na priv, tylko o całokształt działania nebuli. Po to właśnie, żeby odzwyczaić się od przyzwyczajeń starego symka i zrozumieć działanie nowego (to, o czym napisałeś). Po to, żeby nie zadawać głupich pytań, jak to działa czy jak wstawiać tor. Dokumentacja do tak wielkiego projektu jest, moim zdaniem bardzo potrzebna. Nikt nie ma czasu, bo, jak słusznie zauważyłeś, nikogo nie ma - przecież nie Ty ani nie @ Marcin_EU powinni się zajmować redagowaniem dokumentacji (napisałem tak wcześniej, co prawda, ale myślę, że końcowym redaktorem takiej dokumentacji powinna być inna osoba).

                Dlaczego uważasz, że jedyną osobą nadającą się do tego jest tylko @ Speed? To już nie ma innych programistów na świecie, którzy dodatkowo interesują się koleją? Nawet, tak myślę, lepiej by było komuś innemu (kto nie zna obecnej wersji symka) dać do pracy ten kod, bo nie miałby właśnie tych starych przyzwyczajeń.

                Forum. Trzeba znaleźć dobrych moderatorów. Powinni być surowi i za każdą błahostkę karać. Ci obecni (przepraszam Was, Szanowni Moderatorzy) są zbyt pobłażliwi, a może nawet sami to olewają. Powinien być regulamin - także dość surowy. I może faktycznie powinny być działy i dla ogółu, i dla wybranych (zaangażowanych w projekt) osób. Ja, zrezygnowałem z bycia Pomocnikiem i moderatorem nie tylko dlatego, że pokłóciłem się z @ Marcinem_EU - także dlatego, że nie widziałem tutaj osób, z którymi można by dobrze współpracować: prosiłem Tomka (@ Mutopompkę) o pomoc przy oczyszczeniu działu "Pomoc" - nie doczekałem się odpowiedzi; chciałem wprowadzić statystyki dla Pomocników (w celu zmotywowania ich do lepszej pracy) - spotkałem się z zarzutami, że to niepotrzebne i bez sensu pomysł; sami Pomocnicy też okazali się ludźmi niekonkretnymi, niekompetentnymi i nierzetelnymi. Kompletny brak współpracy zmusił mnie do odejścia, bo ja sam nic też nie zrobię.

                Upublicznienie. Na Twoje pytanie odpowiadam tak: widziałem tylko jakiś stary "wypierdek" nebuli, wystawiony kiedyś gdzieś tam na forum. Nebuli w obecnym kształcie nie widziałem. Widziałem tylko źródła. Nie widziałem tego edytora, który tak zachwalasz, nie widziałem nawet tego jednego toru w powietrzu. Jakże więc ja miałbym cokolwiek o tym programie napisać (doc, tutorial itp.)?

                Po za tym, jak wiesz, zajmuję się dokumentacją - konkretnie przepisami sygnalizacyjnymi. Zapewne już je widziałeś. Nie ma wszakże znaczenia w jakiej wersji symka zostaną one wykorzystane. Z tego co wiem, @ ShaXbee zajmuje się resztą dokumentacji i koordynacją pracy nad nią. Tylko, do jasnej cholery, tu w starym symku nikomu się nic nie chce już robić - a w nowym?

                Kim są te 28 osób? Jeśli twierdzisz, że siedzą biernie, to trzeba ich wykopać i zamienić na tych, którzy wykażą większe zainteresowanie.

                Uważam, że to dobry pomysł z tym pokazaniem "biednej" paczki z nebulą. To byłby choć malutki krok do tego, żeby nebula stała się namacalna, a nie mitem, który krąży wśród ludzi na świecie.

                Miało być krótko :-). Ale jak sam widzisz, jest to temat-rzeka.

                Nie mogę się jednak powstrzymać od tego, żeby tu jeszcze nie wspomnieć o starej wersji.

                Uważam bowiem, że należy DOKOŃCZYĆ a nie porzucić stary projekt, wydając ostateczną paczkę całościową wraz z nowym EXE-kiem, nowymi modelami, wszystkimi trasami, jakie powstały i porządnie opracowaną dokumentacją.

                Dlaczego?

                Na przykład, mam tu jedną koleżankę, która pracuje w sklepie. Dłuuugo, dłuuugo mnie ona rozpytywała o ten symulator, ale ja jej wciąż tłumaczę, żeby poczekała, aż zostanie wydana ostateczna wersja całościowa, bo inaczej może jej coś nie działać a nawet nie będzie wiedziała jak sobie z tym poradzić. I cóż? Czekała, czekała, aż postanowiła sobie gdzieś ściągnąć MS Train Simulator. Ona nie jest maniaczką kolei, ale chciała się wirtualnie przejechać lokomotywą i pociągiem. Niestety symulatorem MaSzyna EU07-424 tego już nie uczyniła.

                Inny przykład. Pół roku temu byłem u siebie w Koszalinie na dworcu u dyżurnego ruchu (w związku z problemami w swojej dokumentacji z sygnałem zastępczym). Na miejscu spotkałem trzy osoby, które aż pałały entuzjazmem, kiedy dowiedziały się ode mnie, że jest coś takiego jak symulator MaSzyna. Spotkałem tam jeszcze (oprócz dyżurnego) kierowniczkę pociągu oraz maszynistę. Z kierowniczką później się jeszcze widziałem, gdy jechałem pociągiem ze Słupska do Koszalina. Wszyscy wciąż się dopytywali o nasz symulator - a ja im wciąz tłumaczę, żeby poczekali na ostateczną wersję.

                Ile takich innych jeszcze ludzi jest na świecie? A ile z takich ludzi zrezygnowało z takiego czekania i poszło sobie po MSTS czy inne symulatory (bo one, mimo, że mniej realistyczne, ale działają dobrze)? A ile w ogóle machnęło ręką, mówiąc: "Eee, do dupy ten ich symek! Tam i tak się tym już nikt nie intersuje."?

                Dlatego, ta wersja symulatora jest, według mnie kluczową wersją starego symka i powinna zostać wydana oficjalnie. Dopiero potem można skupiać swą uwagę nad nebulą.

                Przepraszam, że znowu taki długi post :-), ale przecież nie da się tego opisać w trzech zdaniach.

                Pozdrawiam Cię.

                55
                Infrastruktura kolejowa / kształtki
                « dnia: 08 Sierpnia 2005, 16:18:47 »
                Witam.

                Być może jest tak dlatego, że:
                  [*]Są to stacyjki, na których zawsze semafor wyjazdowy wskazuje Sr1, a dopiero na czas wyjazdu podawana jest "Wolna droga".[*]Pociągi tam jeżdżące i tak zawsze zatrzymują się na stacjach (bo nigdy nie jeżdżą tam pociągi pospieszne), więc panuje tam cała normalna procedura dla wyprawiania pociągów na szlak.[*]Są to na tyle małe stacje, że semafor wyjazdowy jest widoczny nawet z ich drugiego końca.[/list]Ale fakt faktem, że dobrze jest, gdy przy semaforze wjazdowym jest To ostrzegająca o stanie semafora wyjazdowego.

                  Pozdrawiam serdecznie.

                  56
                  EU07 Simulator English forum / Re: EN57 cabin driver position
                  « dnia: 08 Sierpnia 2005, 16:06:37 »
                  Hi.

                  Cytat: "Ashwanth"
                  where should i do the editing so that when i am in the cab of EN57,i can everything including the speedo,throttle,brake meters and lever?I actually want to move the default position a little back.
                  There is a wall behind your back in the cab of EN57. The cab is a small place - then moving the default position of the driver to back is not up to the end possible.

                  However you can try it if you want. You must find a file dynamic\PKP\EN57\6ba.mmd in your simulator folder and search in it for this:cab1definition:   //rozmiary kabiny po ktorej mozna chodzic
                  -1.4 1.4 8.9 1.4 1.4 9.8
                  This "rozmiary kabiny po ktorej mozna chodzic" one could translate to "sizes of the cab where you are able to move".

                  There is a six numbers - these are coordinates of two points, which are corners of the box of moving area: [X1, Y1, Z1] - [X2, Y2, Z2] respect to its center. Experiment with these numbers and you'll see that your moving area will change.

                  There is second place in the file dynamic\PKP\EN57\6ba.mmd to experiment, too:driver1pos:       // pozycja poczatkowa
                  -0.6 2.7 8.9
                  This is a starting position: [X, Y, Z] of the driver in the cab.

                  Sorry of my weak English language, but I think you understand me ;-).

                  Greetings.

                  57
                  Poszukuję, chcę zrobić / Instalator
                  « dnia: 08 Sierpnia 2005, 15:33:13 »
                  Witam.

                  Oj, coś widzę cisza w wątku. Jakoś nikt nie ma ochoty na działającą nebulę ;-)? No co jest? Eeech... ja już wiem.

                  Cytat: "Bart"
                  [ciach dłużyzny ;-)]

                  OK, rozumiem.

                  Na dzień dzisiejszy zatem mamy sytuację nastepującą: mnóstwo kodu źródłowego symka (publicznie zresztą dostępnego), w którym trzeba by było się połapać, żeby móc cokolwiek tam dorobić. A żeby móc się w tym dobrze połapać, potrzebna by była dokumentacja prowadzona przez głównego programistę (czyli @ Marcina_EU) równolegle z powstawaniem kolejnych części kodu. Ciekawe, dlaczego mój "psi nos" mi mówi, że takiej dokumentacji... wcale nie ma... (a jeśli się mylę, to mnie popraw), dzięki czemu nawet nie wiadomo, w jakim szczegółowo formacie edytor zapisuje trasy, jaki szczegółowo jest format plików towarzyszących symkowi itp. Potrzebny zatem byłby taki analogiczny plik jak w tej wersji symka Scenery.doc, ale i nie tylko. @ Bart, widząc jak skąpa jest dokumentacja do obecnej wersji mamy uwierzyć, że do nebuli jest ona bogatsza? I wiesz, mam pytanie (bo siedziesz przy symku już pewnie ładnych kilka lat): czy powstawanie dokuementacji do obecnego symka też tak opornie szło? Czy razem z projektem ktoś inny robił ten nieszczęsny Scnenery.doc, a jeszcze kto inny opisywał "klawiszologię" itp. itd.?

                  Sam pamiętam, jak podziwiałem dobrze tu panującą pracę zespołową - wszystko szło "jak w zegarku", mimo tego nawet, że końcowy efekt tej pracy jest daleki od ideału.

                  Tak, proszę Ciebie, może nie o to chodzi, żeby @ Marcin_EU pisał jakieś tutoriale, lecz przynajmniej, aby on (albo osoba za to odpowiedzialna w porozumieniu z nim) dokumentował wszystkie udoskonalenia przeprowadzane w kodzie źródłowym i wszystkie jego niuanse. A i kilka tutoriali by się zapewne przydało po to, aby lepiej zrozumieć dany problem - oczywiście tego już by @ Marcin_EU nie robił, tylko ktoś, kto już zdążył "obczaić" ten problem.

                  Kolejna sprawa. Pewnie, że gdyby odtajnić projekt, to zaraz by było pełno ludzi, którzy piszą beznadziejne posty, czy też proszą o jakieś rzeczy, których nie dałoby się wykonać itp. Jednak ja uważam, że trzeba by go było odtajnić na takich samych zasadach, jak było z tym projektem (i Ty chyba sam wiesz lepiej jak było!) - na forum są moderatorzy, którzy ucinają głupie wątki typu "nie dziala mi - pomuszcie", "jak ruszyc lokiem" itp. Dlaczego nie miałoby tak samo być przy nebuli?

                  Odtajnienie projektu powinno również być przeprowadzone dlatego, że przecież chyba ani @ Marcin_EU, ani Ty, ani żaden z innych, przyszłych użytkowników nebuli nie chcecie, żeby jedna osoba narzucała swoje racje przy pisaniu programu. Zawsze więc można by było potestować to, co zostało do tej pory zrobione i napisać np. "Ty, ale tutaj żeś babola popełnił, bo pantografy się źle opuszczają; uważam, że powinno być tak i tak" albo "za mocno buja lokomotywą na zakrętach, mógłbyś to poprawić?". Sam czytałem sobie różne konstruktywne uwagi powstające przy obecnym projekcie - potem dopiero zapanował chaos. Tak samo i tu być powinno (no, może oprócz tego ostatniego ;-). Inaczej powstanie coś á la stary symek, w którym jest kilka wersji EXE-ka: pierwotna, potem jakieś łaty, potem "unoff", potem z poprawkami @ Abu, czy też z poprawkami @ Wingera - jednym słowem jeden wielki "miszmasz", w którym okaże się, że nawet to, że zastosowany został lepszy engine (czyli nebula) nie sprawia, że symek lepiej chodzi, albo to, że wciąż coś trzeba poprawiać, bo gdzieś ktoś w kodzie coś napsuł i nie bardzo wiadomo jak to teraz poprawić. Czy nie uważasz, @ Bart (pytam Ciebie dlatego, że sporo zrobiłeś dla tej wersji symka), że tak by było lepiej?

                  Z tego co mi wiadomo, pracę nad obecną wersją koordynowała jedna osoba z dość silnym charakterem (bynajmniej nie @ Marcin_EU, który niewątpliwie jest świetnym programistą, ale kierownikiem zespołu żadnym - przynamniej dla mnie). Tą osobą był podobno @ Olo_EU, a potem przez jakiś czas (jak czytałem posty) @ McZapkie, a nawet trochę @ Winger. Co się stało, że teraz tych osób nie ma?

                  Wnioski:
                    [*]Przy projekcie powinno uczestniczyć więcej ludzi niż tylko "jeden człowiek, który będzie miał kontakt z @ Marcinem_EU".[*]Skompilowane wersje częściowe programu powinny być dostępne publicznie (nawet mimo groźby, że posypią się głupie pytania).[*]Forum nebulowe powinno być otwarte tak, aby każdy mógł napisać swoje przemyślenia i wnioski z testów (ale powinien być tam trzymany porządek przez surowych moderatorów - może właśnie tam by trzeba wprowadzić regulamin, którego tak nie chcieliście wprowadzać tutaj).[*]Osoba wybrana do kodowania nie powinna siedzieć w odseparowaniu od świata, lecz mieć stały z nim kontakt, oczekując od tego "świata" ciągłych informacji o tym, co jeszcze trzeba poprawić, co źle działa itp. Tym bardziej powinna miec kontakt z trasopisarzami, czy modelarzami.[*]Wraz z powstawaniem kolejnych części programu wszystko powinno być ciągle dokumentowane i wystawione na widok publiczny, tak, aby wszyscy wiedzieli o co chodzi i jak daną rzecz obsługiwać.[*]Nad pracą oraz testami powinien czuwać człowiek (tzw. kierownik zespołu), który trochę by nawet "kopał po tyłkach" innych ludzi tak, żeby wszystko dobrze szło.[/list]
                    Cytat: "Bart"
                    Nie wiem na co wszyscy czekacie (...)
                    Prawdopodobnie na spełnienie tych wszystkich rzeczy, o których tutaj napisałem oraz na to, żeby nebula z "mitologii", jaką teraz jest dla wielu ludzi, stała się realna, namacalna. Bowiem ciężko się pracuje nad tak wielkim projektem, nie mając żadnego wsparcia, mało dokumentacji i nie zawsze samemu mogąc dobrze potestować wyniki swej pracy i nawet nie bardzo mogąc się pochwalić jej wynikami.

                    No, ale skoro @ Marcin_EU zamiast o tym myśleć, myśli jak tutaj "fajnie sobie" potrollować ("bo to forum tylko do tego się nadaje"), obrażając i oskarżając o różne dyrdymały przy tym użytkowników - to mnie już nawet to wszystko nie dziwi :-/.

                    Dobrze, że chociaż Ty za niego podjąłeś rzeczową i konkretną dyskusję.

                    Pozdrawiam serdecznie.

                    PS. @ Mateu, przez to, że powstawiałeś tu tak wielkie screeny, tego wątku nie da się teraz czytać - mógłbyś (Panie Moderatorze ;-) coś z tym zrobić?

                    58
                    Poszukuję, chcę zrobić / Instalator
                    « dnia: 07 Sierpnia 2005, 16:09:03 »
                    Cytat: "Marcin_EU"
                    No faktycznie jestem tepy, powiniene tak jak ty zajmowac sie wyzywaniem innych i dawac cenne rady ze zamiast marudzic mam sam zrobic wszystko i wtedy bedzie ok :)
                    No, i do tego jeszcze SELEKTYWNIE przytaczasz cyctaty :-P.

                    EOT.

                    59
                    Poszukuję, chcę zrobić / Instalator
                    « dnia: 07 Sierpnia 2005, 15:28:13 »
                    Cytat: "Marcin_EU"
                    Nie rozumiem - najpierw wszyscy chcieli aby rownoczesnie prowadzic 2 projekty (albo chociaz olac nowego a robic przy starym) a teraz wszyscy sie dziwia ze nowy symek zdechl? Nawet jak ktos chcial pomoc to go od razu przekabacaliscie na rzecz starego symka (Abu) bo przeciec Marcin_EU sam wszysto zrobi. Macie co chcieliscie w starym symku: pantografy, pare fps wiecej, wiatraczki, lipne trasy, jakas ostateczna wersje o ktorej nikt nic nie wie itp. wiec powinniscie byc zadowoleni. A nowego symka jak nie ma tak nie bedzie bo sam w kodzie juz praktycznie 3 rzeczy (edytor, symek, serwer) grzebac nie mam zamiaru.

                    A pokazywac nie bardzo jest co, np co komu da screen z 2 lokami na torze w powietrzu i podpisany jako poczatek (i znajaz zycie koniec) multiplayera.
                    Ooo, proszę, władza zeszła z wyżyn do ludu :-). Przyszedłeś potrollować (bo tak pisałeś, że chciałbyś się czymś sprawiającym więcej frajdy zająć)? ;-)

                    Kurna, jaki Ty jesteś tępy... Wiesz, to Ty sam sobie to wmawiasz, co napisałeś: "wszyscy chcieli aby rownoczesnie prowadzic 2 projekty", "przekabacaliscie na rzecz starego symka". Jakoś nie przypominam sobie, żebym ludziom mówił: "bawcie się starym symkiem! nowy sux! stary rox!".

                    Zawsze jednak podkreślałem to, że wraz z rozwojem nowego symka wcale nie musi upadać stary. Ale przecież Ty wiesz lepiej :-P. Wiesz już wszak, że nigdzie nie znajdziesz programistów do nowego i wiesz już, że nikt to a nikt nie będzie się chciał już bawić starym.

                    A moim zdaniem wystarczy odtajnić ten Wasz nowy projekt i programiści sami się znajdą. Bez ukręcania łba staremu projektowi. Zrobić małą "kampanię reklamową" (coś jak @ Bart w tutejszym poście, tylko, żeby to miało pokrycie w rzeczywistości, a nie było "dobrym dowcipem"), otworzyć forum dla ludzi, udostępniać dokumentację do nowego symka (heh, to "se ne da" chyba, skoro nawet dokumentacji do starego symka nikomu się nie chce zrobić :-/), prowadzić dyskusję z ludźmi (a nie unikać jak ognia słowa "nebula") itp., itd.

                    I tłumaczę Ci to już po raz n-ty, ale Ty dalej swoje. Tłumaczy Ci to Epek, tłumaczy Ci to @ Speed, zapytaj @ Mutopompkę czy paru innych ludzi, co oni o tym myślą. Jednak nie, @ Marcin_EU ma to w dupie i sam wie lepiej!

                    No, po prostu nie mam już słów na to...

                    Nie pozdrawiam :-P.

                    60
                    Poszukuję, chcę zrobić / Instalator
                    « dnia: 07 Sierpnia 2005, 14:38:04 »
                    Cytat: "Bart"
                    Nebula otwarta dla wszystkich... zapraszamy! Im wiecej programistów tym szybciej zobaczycie symka z 300 FPS na dużej stacji!
                    Hehe, widzę, że na forum EU07.pl opowiadane są niezłe dowcipy. ;-)

                    Bo mi się jeszcze przypominają całkiem niedawne "pojęcia" wbijane ludziom do głowy takie jak "nebula - zakazany temat na forum" :-).

                    Pozdrowienia.

                    Strony: 1 [2] 3 4 ... 8