Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Bart

Strony: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 13
121
Publikacje / EP09 z kabiną do pobrania
« dnia: 04 Marca 2006, 13:37:04 »
Do jasnej cholery przestańcie pieprzyc głupoty.  Jak nie wiecie to sie nie odzywajcie.

zbych - awantura była o MODEL nad którym k.u.r.w.a. siedziałem bardzo długo i jak zwykle nie mogłem go zaprezentować bo zrobił to za mnie ktoś inny wogóle do tego nie upoważniony. Dalej. Kabiny do EP09 nigdy nie robiłem (ani jednej części). Udostępniona została kabina robiona przez Speeda równiez bez jego zgody (a to jak wygląda to już inna sprawa - kwestia gustu).
Kończąc sprawę to: jestem autorem pudła wykradzionej EP09 (i tylko pudła - zewnętrznego modelu)
Drażnią mnie ci którzy umieją tylko wymagać a sami nic palcem nie kiwną w żadnej dziedzinie.
Co do racji z modelami to wytłumacze w temacie "lekcja kultury osobistej"

122
Bieżące Symulatorowe / Ruch po krzywej Beziera
« dnia: 27 Lutego 2006, 19:20:39 »
Cytat: "ABu"


No, można się bawić w matematyków i liczyć, albo zrobić tak jak ja w starym symku: jak przesuwasz wózek to znasz jego stare położenie, nie?
A znając aktualne i poprzednie znasz też kąt obrotu wózka. I wcale nie trzeba skomplikowanych równań, wystarczy arcus tangens policzyć :)

Jedyny problem to to, że wózek nie wie w którą stronę ma być obrócony na początku symulacji, ale przecież przy ustawianu taboru można go delikatnie przesunąć.

ABu


Dla mnie to rozwiazanie jest najlepsze. I tak nie zdarzyło się nam startować na łukach. Zawsze przecież można cały tabor pchnąć o pół metra przed wyświetleniem obrazu z symulacji.

123
Symulator / Sterowanie wielokrotne w EU07 / EU06 (4E)
« dnia: 21 Lutego 2006, 20:19:22 »
daj w pozostałych lokach zamiast nobody to connected w wpisie i sprzęg zmien na 23 (jak chcesz przechodzić między nimi)

124
Bocznica / EU07-512itd.
« dnia: 21 Lutego 2006, 20:12:14 »
No ładnie :) - ale racja jest po obydwu stronach. Jednak wystarczy się domyślić skąd jest ów lubellak, albo przeczytać skąd jest :) i odrazu wiadomo że jemu te tekstury zadziałają.
Swoją drogą to własnie dzieki lubellakowi jest zrobione tyle taboru.
Dzięki stary za wspólne wypady na lubelską szope :)

Pozdro dla Ciebie i EU05 :)

125
Publikacje / EP09 z kabiną do pobrania
« dnia: 21 Lutego 2006, 20:07:50 »
Jeszcze napisz skąd masz patyk do Cargowej EP09 i  będzie ładnie...

126
Na warsztacie / Próbka traski do ściągnięcia :)
« dnia: 20 Lutego 2006, 23:03:36 »
NIE PO TO SIĘ CZŁOWIEK MIESIACAMI MĘCZY NAD MODELEM BY JAKIS [CENZURA] UDOSTĘNIŁ TO ZE SWOIM JAKIMŚ GÓWNEM CO DOROBIŁ.

TO JEST PERM BAN NA TYM FORUM!

KAŻDY KTO UDOSTĘPNI COŚ CZEGO NIE ZROBIŁ SAM BEZ WIEDZY I ZGODY AUTORA ŻEGNA SIĘ Z FORUM!

TYCZY TO SIĘ NAWET TYCH KTÓRZY TĄ SAMĄ PACZKĘ UDOSTĘPNIĄ NA SWOICH FTPACH ITP (LEPIEJ JĄ NAJPIERW OCENZUROWAĆ)

NO I NA MARGINESIE. JESTEM AUTOREM TEJ EP09 I NIE ZGADZAM SIĘ NA JEJ LINKOWANIE I UDOSTĘPNIANIE.
BĘDZIE W SPT LUB I TU JAK SPT PADNIE.

127
Pomoc w tworzeniu / Re: Manewry robione przez AI
« dnia: 14 Lutego 2006, 23:05:47 »
Cytat: "Mateu"
Cytat: "Paweł-1987"
Obawiam się, że AI nie potrafi zmieniać czoła, ani jechać do tyłu. Więc Twoje wysiłki na niewiele się zdadzą :(

Dlaczego walicie scieme? Odpalcie sobie quarka, wstawcie za byka siodemke i patrzcie jak w kopalni ladnie zmieni czolo, poleci dookola, wroci do skladu z drugiej strony ale niestety nie podepnie sie juz, chociaz to pewnie tez gdyby sie ktos uparl moglby zrobic ;]


tylko ktoś kto na nowo robabrze symka i zrobi takie coś żeby działało bo na to nie ma komend ani eventów.

128
Pomoc w tworzeniu / Samodzielny kurs robienia trakcji
« dnia: 14 Lutego 2006, 23:04:14 »
nie. H min powinna na koncach być wieksza niż koniec np. 0.9 a i sam odciąg powinien być jakieś 0.5m wyżej - lepiej to wygląda.

129
Spokojnie :)

jak będą potrzebne to się zgłosimy. Teraz nawet w 15% EU07 nie jeździ tak jak w starej maszynie - mamy super 3D mechanika. Pewnie ten stan będzie trwał bardzo długo. Jak już gdzieś pod koniec 20x6 r :> uporamy się z EU07 to możemy pomyśleć w końcu nad SM42.

Pod warunkiem jak komukolwiek uda się skompilować symulator.

Ps. Chcecie screeny byczka do SPT? - myśle że nawet ZT-Poznaniowi by się spodobał :))

130
Na warsztacie / Re: .
« dnia: 07 Lutego 2006, 02:48:39 »
Cytat: "bohunIC"
Bart gdzie mam wrzucać modele obiektów? to maja byc *.inc czy może *max czy może *.t3d a może *.bmp he he. mam troche modeli więc się dorzuce do projektu!

Widziałem Twoje modele. Wyglądają całkiem dobrze jak na początek. Musisz pościerać tylko z tekstur drzewa i cienie innych obiektów :). Podeślij mi jakiś jeden najlepszy model (max + textura) - adres w stopce :)
pozdro.

131
Nic nie wiem o żadnej kabinie do SM42. Widziałem tą bez ścian. Pokaż jakiegoś linka do tej kompletnej bo może nie potrzebnie robię tą kabinę.

Podlamujesz mnie Mariusz. Czy też jesteś chętny na możliwość prowadzenia Autosanu z kabiną od EU07? Widze że modelowanie to strata czasu - wystarczyło zrobić jedno uniwersalne pudło hybryde ET/EU/EP z jednym hybrydowym pulpitem i dać na to tekstury różniące się napisami ET22-xxx EU07-xxx itd...

132
Cytat: "slimson"
Takie nienaturalnie idealne.


:))

Do wszystkich miłych którzy chcą pomagać w tworzeniu:
1. tekstury: NIE MAJĄ być duże. Własnie im są większe tym gorzej. Co często robicie źle:
- miewacie słabej jakości zdjęcia i zamiast wycięty obiekt zmniejsztć na teksturze zostaje on w oryginalnej wielkości lub jest powiększany. Potem cóż z tego że teksura jest duża jak ma przykładowo rozmyte okna czy niewyraźne drzwi.
zwróćcie uwage:

okno z lewej jest brzydkie a zajmuje 1/4 powierzchni tekstury. Jakby na tekstrzue było niższe to w Symku wyglądałoby identycznie.
- zostawiacie puste miejsce na teksturze

Szkoda marnować bo i tak wczytywana jest cała tekstura i zajmuje tyleż samo miejsca w pamięci.
- "faktura" ścian nie może być teksturą o wielkości całej tekstury do EU07 - która i tak jest szczegółowa. Nie przesadzajmy. Ta tekstura mogłaby być 30% siebie.


2. Modele:
Modele nie mogą wyglądać jak z bajki. Skoro opieramy się na zdjęciach w odróżnieniu od TRS czy MSTS tekstury żadne nie powinny być rysowane. Chyba że ktoś umie wykorzystywać Layery i inne bajery celem przybrudzenia.

http://www.members.lycos.co.uk/eustachy/screen2.JPG

nie chodzi o powycinanie okien i zwiększania wielkosci tekstur. To nie wychodzi na zdrowie modelu bo wtedy jest zbyt skontrastowany. Widzimy wysokiej (niepotrzebnie) rozdzielczości okna, jakąś niewiadomo jaką gładz (rozmyta - nie wiadomo co to jest), drzwi jak od starych przychodni czy gabinetów lekarskich i piękną czyściutką lśniącą tablice (nie wspominając o żółciutkiej poręczy). To się nie trzyma całości (nie napisze że "kupy").
- w poprzednim przypadku może (oprócz zmiany tekstury gładzi) przydałoby się zwiększyść gęstość gładzi. Jednak z tym nie należy przesadzać. Oto całkiem fajny model wieży wodnej wykonanej przez jednego z userów:


Tu efekt psuje dziwnie (byle jak) dobrana dachówka (z domku jednorodzinnego?) - do tego ściśnięta za gęsto tworząc różne efekty mory (tych efektów nie pozbędziemy się wszędzie np. cegiełki)

- często źle zwymiarowane. Przykładowo taka lokomotywownia (tak wysoka że nawet słupów można by nie zwijać - pełna wysokość kabla + troche miejsca w zapasie)


Czy takie istnieją? jak tak to przepraszam autora.
Jak wymiarować? wystarczy natrafić na jeden znany wymiar. Takie standardowe blokowe okno ma wymiary 1,45m na 1,5m - potem takim oknem można zmierzyć na zdjęciu pozostałe wymiary; drzwi: 0.8m na 2m. Trzeba znaleźć sobie jakieś metody żeby nie robić tak całkiem na oko.

Bardzo dobre modele robił McZapkie. Niczym sie nie wyróżniały. Nie były skontrastowane. Oto przykład jakiegoś starego magazynu. Doskonale dobrana dachówka do reszty. Nie ma tu rozmytego muru i super HIFI drzwi czy okien i kolorowej rampy. Wszystko w jednym odcieniu:

Sami sprawdźcie jaka banalna tekstura jest do tego:
macią ją w ...\MaSzyna\eu07-160704\textures\mc
Z tego katalogu macie czerpać natchnienie w tworzeniu tekstur. Oczywiście te przedstawiające kamienice czy coś innego (popękane mury - NIE TAKIE JEDNOLITE) czy jakieś sklepy mogłyby być 4x większe - żeby coś było widać. Hm.. tak przeglądam ten katalog i stwierdzam że każda z tamtejszych tekstur mogłaby być w każdym wymiarze 2x większa.

Jeszcze raz. Powiedzcie. Czy widzicie różnice?




W tym wypadku komputer nie widzi różnicy i pamięć zapycha w tym samym stopniu. Choć i tu można było wykonać sprytny manewr. Żeby zmniejszyć teksturą (w tym wypadku) można było zrobić jej połówke (obie są takie same). W modelu w max przeciąć na pół i oteksturować dwie połówki połową tekstury:).
Pytanie za 100 punktów. Który model powstał za pomocą tekstur wymienionych na samym początku?

Czy widzicie jakiś tu kontrast?

Nie napisałem tego posta żeby się czepiać tych co wkońcu zaczeli coś robić. Chcę Was podszlifować, żeby wasze budynki nie musiały stać w oddali.
Mam nadzieje że przyszłe modele będą w takim stylu:


Te dwa modele dworców (z tyłu) wykonał Slimson. :) - super robota.
Pozdrawiam i mam nadzieje że nie zniechęciłem. Życze owocnej pracy i sukcesów.

Ps. Nie róbcie na siłe jak nie macie dobrej jakości zdjęc. Lipy odstawiać nie chcemy. Ktoś podejmie wyzwanie? :>

133
Cytat: "Lanos"
Tak ja też porobie jakieś modele. Piszcie PW co trzeba robić i czy to ma być w formacie .t3d czy plik max tego mam przysłać. A mam pytanko. Jeśli to możliwe, to można zobaczyc jakiegoś screena z nocnej scenerii? Najchętniej to kabiny i świateł nadjeżdżającego znaprzeciwka pociągu. Ale powtarzam. Jak się da to chciałbym zobaczyć. A jak sie nie da to poczekam aż będzie można tak zrobić :)


Powiedzmy szczerze. Na ten czas nowy symulator (nie edytor) nie ma 5% możliwości jakie ma stary symulator i własnie dlatego nie jest udostępniony. W tym momencie można jeździć (tylko luzem) - ruszać, zahamować, podnieść patyki (tylko efekt wizualny - nawet się nie oprą o przewód), wcisnąć czuwak (tylko przycisk bo czuwak nie działa). Z działających przełączników to chodzą tylko te od patyków, nastawnik  i nawrotnik (który tylko się "nawraca" i nic poza tym) a jednyna działająca wskazówka to haslera (no i zegarka).
Screeny przedstawiają ładnie poukładany tabor który robi za domki.
Pamiętajcie że MaSzyna 2 dzieli się na edytor i symulator. Najgorzej jest z symulatorem który trwa w stanie nie zmienionym od czerwca :(.

134
Świry jesteście :))). Słupy są tylko takie jak na E20. Most jest dokładnie ten przed Wschodnią nad łącznicą towarową.

Nie ma żadnej trasy jeszcze. To na screenach jest to 1 km odcinek prostych torów i nic wiecej. Nie ma sensu robić żadnych tras w tym momencie bo w każdej chwili coś nowego może dojść do edytora co nie będzie kompatybline ze starszymi wersjami.
Narazie dla potrzeb testów wystarczają torowe kółeczka.
W każdym razie więcej screenów przez dłuższy czas nie będzie. No chyba że stanie sie jakiś cud.

pozdro :)
Ps. Lanos pisałem Ci PM ale nie zareagowałeś

135
Powiem tak. Nie pytajcie co będzie a czego nie będzie. W założeniach możemy powiedzieć że będzie nawet super wykolejanie się wraz z rozpierdzielaniem się taboru i krzykiem pasażerów, powiewanie firanek też będzie i samobójcy na torach. Będą też indiańskie napady na pociągi i skalpowanie. Być może będzie też możliwość wyjścia z pociągu i odlecenia samolotem.

Jeszcze raz: nie pytajcie się co będzie. Będzie to co programiści będą umieli zrobić. Może się okazać również że nie będzie się dało (nikt nie będzie umiał) skompilować symulatora z najnowszymi bibliotekami. Wtedy symulatora wogóle nie będzie. Będzie za to śliczny edytor kolejowych krajobrazów. :)

Będzie wam?

136
Bieżące Symulatorowe / JA w sprwaie nowego eu07.exe.
« dnia: 30 Stycznia 2006, 21:21:46 »
Wyczuwanie składów miało służyć nie zderzaniu się pociągów (czołowe zderzenia).

Tak czy siak nikt nie umiał stworzyć komendy żeby AI zarzucało hak. Więc można powiedzieć tak jak sam mówisz: po co AI ma sie dociskać skoro nie umie zarzucić haka?

Jak coś chcecie do starego symka to piszcie do Speeda.

137
W nebuli już nic nie będzie uwzględnione bo jej nie ma już :]. Nikt nad nebulą już nie pracuje.

My pracujemy nad SPT.

Co do widoku na wnętrza to:
czy chcesz widzieć że wozisz powietrze? :>
ja jestem za takimi szybami:


widać tam takie nie wiadomo co (refleksy) a nie budynki czy inne składy. Wg mnie jest ok. Nie możemy przesadzać z szczegółami jak chcemy robic stacje gdzie będą stały setki wagonów i kilkadziesiąt lokomotyw. Zaden komputer tego nie uciągnie.

138
No to ja się przypomne.
Kilka screenów ze szlaku E20.






to narazie tyle. Niestety na dłuższy czas...

139
Na warsztacie / Nowa traska
« dnia: 29 Stycznia 2006, 14:39:36 »
a czy będzie telepać kamerą po przejechaniu 30 km czy ta trasa to będzie wieelki ślimak? :)

140
Pomoc w tworzeniu / rozdzielczość
« dnia: 27 Stycznia 2006, 17:37:20 »
z tą nie wielokrotnością to faktycznie - nowe karty graficzne radzą sobie z tym jednak starsze wyswietlą białą plame.
Mimo to niestandardowych rozmiarów tekstura spowalnia i to czasem bardzo. Kiedyś głupią małą teksurkę zapisałem w 63x63 i sie zastanawiałem dlaczego mi tak chaczy przy podjeżdżaniu do nowego loka - FPS spadało do jednocyfrowego ze 100!!
raz tak raz tak...

141
Pomoc w tworzeniu / Prośba o pomoc z eventami
« dnia: 27 Stycznia 2006, 13:09:16 »
Nawaliłeś za dużo ToA -> widze 4 a powinien być jeden tylko w semaforze. A i do toru za duzo podpieleś eventów. Pamiętam ze robiły sie jaja jak było wiecej niż dwa. Nie wpinaj OSów bo o jest wyzwalane przez semafor.

Masz możliwość porobienia troche fotek z okolic Remertowa i E20? Mam niecne plany co do Wawy :]

142
Pomoc w tworzeniu / rozdzielczość
« dnia: 27 Stycznia 2006, 13:05:38 »
czyta.

stare wagony przeciez miały 1024x256. Kolega coś zle zapisuje. Może w jpg? albo w tga? zapisuj w bmp najlepiej.

143
Poszukuję, chcę zrobić / Poszukuję planu stacji...
« dnia: 27 Stycznia 2006, 00:20:54 »
przecież iwan je wystawiał u mnie w temacie (w SPT). Jednak jeśli chcecie zobaczyć z tego układ torowy to równie dobrze możecie go szukać na planie miasta :)

144
Cytat: "piotpal"

Naprawdę nie wiem czemu tak storpedowałeś mój pomysł?  


Cytat: "piotpal"
Do tych właśnie zadań potrzebuję ochotnika/ochotników, którzy poprawią błędy . Jeśli jesteście chętni napiszcie do mnie na PM. W zamian mogę zaoferować punkty, które będą rozdawane po rozpoczęciu gry . Poza tym potrzebuję dwie osoby do tworzenia eventów


Powtarzam jeszcze raz. Dajcie sobie spokój. To będą miesiące tworzenia, lata koordynowania a potem nikt z "was" nie dojdzie jakie pliki stworzyliście i 1000 razy innym nie zadziała zanim skompletujecie paczke.
Umiesz robić cos w maxie? zajmij się budynkami jak kolega PEKAPE od którego dostałem całkiem fajną paczkę z budynkami.

145
Coś w stylu:
"Zgłaszajcie się do mnie a ja rozdam wam zadania i poczekam aż zrobicie" :P

Marzenia chłopie. Lepiej weździe się do roboty i poróbcie jakieś budyneczki jak nie chcecie mijać samych drzew w SPT.

146
Publikacje / Wykolejnice
« dnia: 16 Stycznia 2006, 00:01:50 »
Cytat: "Mateu"
Mhm, tak w ogole to skoro juz sie za to wziales, to moze tez napedy do zwrotek 34/300 albo w ogole cale modele tych zwrotek? Do neb by juz bylo... ;-)


nie wiem czy updatowałem do SVNa, ale wydaje mi się że lewą tak (i to już dawno). Paul sam robił teksturki do nich (zwrotnic)



więc dont give a *** :] do SPT już jest



chyba że dla chłopaki z Nebula Kreators Team  potrzebują :]

147
Znalazłem możliwość kupienia danych wysokościowych dla naszych terenów

http://edcsns17.cr.usgs.gov/srtmbil/area5coverage.html

60$ + koszty. Może jakaś zrzutka? :)

148
taki rodzaj drzew. docelowo ich nie będzie bo są paskudne. To są jednak wykończenia. Na początek trzeba zrobić tak aby coś po tych torach zaczeło jeździć. Na początek gracz, bo AI pewnie długo nie będzie - brak sterowania sygnalizatorami.

149
Kurde iwan dzięki!! Jak długo to możesz trzymać?

co do SRTM: oprócz jpg map jest tu coś wiecej tylko jak tego używać?.

150
Jeszcze małe podgrzanie atmosferki: oto beta przechyłki torów na zakręcie




Stary Symek Rulzz? :>

Strony: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 13