Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - dejotzbych

Strony: 1 [2]
31
Bocznica / Odp: Odp: *
« dnia: 03 Kwietnia 2012, 19:57:41 »
Białym wolno ;p

32
Inne niekolejowe / Odp: Nasze Zwierzęta
« dnia: 28 Lutego 2012, 15:59:36 »
A to dziwne, o ile pamiętam tylko raz je wstawiłem do netu, do pewnego portalu społecznościowego, na którym konto usunąłem dobre dwa lata temu.

Ostatnio Zygmunt postanowił "pomagać" przy zdjęciach, efekt w załączniku. Uprzedzając pytania: ja go do namiotu nie wsadzałem, sam wszedł.

33
a58695 to nazwa wykolejonego wagonu, nadaj może wszystkim wagonom unikalne nazwy, wtedy będziesz wiedział dokładnie, który jest poza torem.

34
Inne niekolejowe / Odp: Nasze Zwierzęta
« dnia: 16 Stycznia 2012, 20:42:56 »
Dzień dobry! Mam na imię Zygmunt.

35
Pomoc w tworzeniu / Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« dnia: 15 Stycznia 2012, 18:07:55 »
Możesz spróbować użyć tekstury z kanałem alpha zrobionej gradientowo.
Umie ktoś to zrobić? Ja nie wiem o co chodzi.

Benny, alpha to jakby czwarty (po RGB) kolor odpowiedzialny za przezroczystość. Nie wiem jakiego programu używasz, wytłumaczę na przykładzie PSa:

1. Zaznaczasz cały obrazek (Ctrl+A)
2. Z górnego menu bierzesz Zaznacz->Zapisz zaznaczenie, ustawiasz jak na obrazku 1.
3. Klikasz w zakładkę "Kanały" (zał. 2), tam ustawiasz widoczność kanału alpha (klik w oczko), potem wybierasz kanał do edycji (klikasz na jego nazwie) - zał. 3
4. Teraz możesz malować czym chcesz i jak chcesz (na przykład wypełniasz prostokąt gradientem), pamiętając o tym, że masz do dyspozycji tylko skalę szarości (biały to pełne krycie, czarny to całkiem przezroczysty) - zał. 4
W PS-ie, jeśli masz widoczne również kanały RGB, alpha jest ma kolor czerwony, więc się nie zdziw
5. Zapisujesz jako TGA/DDS, pamiętając, żeby zaptaszyć "zapisz kanał Alpha" - zał. 5
6. Kombinujesz z mapowaniem, pamiętając o tym, że płaszczyzny z dwoma teksturami muszą na siebie zachodzić, a ta z przezroczystością musi być AFAIK kilka mm wyżej, żeby nie migało.

Chyba się nie pomyliłem nigdzie...

36
Pomoc w tworzeniu / Odp: Wiatrak - szybkość animacji
« dnia: 09 Stycznia 2012, 20:23:38 »
Istnieje możliwość dodania kolejnych animacji, jeśli takie będą potrzebne.
Moim zdaniem są ważniejsze rzeczy, chyba, że to będzie Ctrl+C/V i zmiana jednej/dwóch linijek.

Prędkość obrotowa powinna chyba zależeć od siły wiatru, ale obsługi wiatru jeszcze nie ma.
W tym przypadku liniowej zależności chyba nie ma, turbina powinna mieć synchronizację z siecią energetyczną, więc prędkość obrotowa zawiera się raczej w typie enum.

@adsim, @Ra: w takim razie usuwam LoDa, dopracuję co nieco i postaram się wrzucić dzieło tam, gdzie trzeba.

37
Pomoc w tworzeniu / Odp: Wiatrak - szybkość animacji
« dnia: 09 Stycznia 2012, 19:09:41 »
@adsim, ja właśnie tak zrobiłem, tylko po trzykroć. Pytam właśnie, czy jest możliwość obejścia tego w jakiś inny, może bardziej cywilizowany, a napewno mniej bananochłonny sposób (banan to kolejny submodel jakby nie patrzeć, a podobno submodele żrą te efpesy bardziej niż trójkąty)

@youBy: Twój patent działa, przynajmniej na exe 231

Dzięki wszystkim za pomoc.

Jeszcze jedno pytanie: przyda się komuś taki wiatrak? Gdzie go wrzucić, do Testu?

38
Pomoc w tworzeniu / Odp: Wiatrak - szybkość animacji
« dnia: 09 Stycznia 2012, 18:00:50 »
Kiedyś można było ustawić zdarzenie na obrót powyżej 360 stopni, wtedy ruch się zapętlał. We wpisie jest możliwość regulowania szybkości.

Dzięki, pokombinuję

Cytuj
Z mojegu punktu widzenia: wywal ten LoD pośredni.

Z początku oba modele miały LoDa na kilometr (teraz najpierw ginie pełnotrójkątowe śmigło, potem wieża) i wyglądało lepiej, dzięki za opinię, mimo, że nie widziałeś modelu.

Podobno lepiej dać animację w T3D.

Też z tego założenia wyszedłem, zwłaszcza, że nie wiedziałem o ficzerze (bugu?), o którym mówi @youBy

39
Pomoc w tworzeniu / Wiatrak - szybkość animacji
« dnia: 09 Stycznia 2012, 17:26:15 »
Cześć!

W ramach akcji "Zrób coś Naucz się czegoś dla MaSzyny" zaprzyjaźniam się z 3dsem. Bardzo dużo informacji da się wyciągnąć z Waszych postów*)

Tyle gwoli wstępu, teraz do rzeczy:

Stworzyłem taki oto model wiatraka:


Teraz pytania:
1. Czy jest jakaś inna (nieopisana tu -> http://rainsted.com/pl/Symulator/MaSzyna/Animacje_modeli ) metoda ciągłej animacji, która pozwala na regulowanie prędkości obrotu? W moim wiatraku posłużyłem się trzema zagnieżdżonymi bananami, każdy z animacją seconds.
2. Jaka jest optymalna ilość trójkątów dla takiego obiektu? U mnie są dwa submodele (nie licząc bananów) w sumie nieco ponad 400 tri, z LoDem na 500m ->210 tri i kilometr -> 24 tri.
3. Jaki wpływ na wydajność może mieć ilość submodeli bez trójkątów?



*) to zdanie sponsoruje wyszukiwarka :)

40
Forum / Odp: Mini baza modeli w Publikacjach
« dnia: 03 Stycznia 2012, 17:38:43 »
To nie może być dział gdzie domy parterowe mieszają się z blokami, a bloki z nastawniami itd. Trzeba wprowadzić szczegółową hierarchię.
... zgodną z nową strukturą katalogów.

Warto pomyśleć o tagowaniu modeli, ułatwi to trasopisarzom wyszukiwanie. Nie wiem tylko, czy wątek na forum podołałby takiemu wyzwaniu.

<OT> Na podobnej zasadzie (kategorie/tagi) mogłaby działać baza zdjęć na tekstury - pytanie, czy modelarzom ułatwi to pracę. W razie czego ze swojej strony mogę zaoferować około godziny-dwóch dziennie na opisywanie/katalogowanie tekstur </OT>

41
Screeny / Odp: Wasze filmy z symkiem w roli głównej
« dnia: 10 Grudnia 2011, 20:36:27 »
Ok, ja też się dołączę:



(zainspirowany/zmotywowany działaniem Benka)

42
Bieżące kolejowe / Odp: Parada Parowozów Wolsztyn 2011
« dnia: 30 Kwietnia 2011, 13:20:17 »
A Niemcy w ogóle nie zawitają do Wolsztyna... "Zagrozenie pożarowe" i awaria 18 201(mazutowej lokomotywy!). Szkoda gadać... Na paradzie tylko 7 maszyn! Tak mało nie było gdzieś od 10 lat...

Niemcy podobno przyjechali, niestety bez loków parowych.
Z dobrych rzeczy: na doprzęgu Hefajstosa do Wolsztyna dojechał Dragon

Edit: dwa zdjęcia Hefajstosa na szybko

43
Inne niekolejowe / Odp: Chwalimy się
« dnia: 14 Kwietnia 2011, 20:01:42 »
6.2GB/R:4.006 na chwilę obecną. Seeduję od ok 2h po pojawieniu się paczki (dziękujemy Ci RSS), 24h/dobę przy ograniczeniu uploadu 30kBps (łącze pozwala na 512kbps ≈ 50kBps, a muszę coś dla siebie i rodziny zostawić).

PS. 77.65.* to ja (jestem w tej chwili na czwartym miejscu :])

44
Jeśli opcja numer 1 jest tym, o czym mówi @Lorem, to kliknąłem dobrze.
Mam tylko nadzieję, że "plik_informacyjny" jest tylko przykładem i docelowa nazwa katalogu będzie bardziej intuicyjna (np. "Instrukcja").
Główny plik dokumentacji (ten, który będzie na jednym poziomie ze starterem) powinien IMO mieć nazwę "standardową" (readme.html albo czytaj[to].html)

45
Pomoc doraźna / Odp: Problemy z Paczką Całościową 2009 [SP1]
« dnia: 19 Maja 2010, 21:34:48 »
Wydaje mi się, że w ST44-U manometry nie pokazują prawdziwych wskazań (tak juz było w PC). Pokombinowałem trochę w MMD (na czuja, więc moze nie być zbyt dokładnie):

Zamiast
brakepress: cyl rot 0.65 0 0
pipepress: Przgl rot 0.75 0 0
compressor: ZbGl rot 0.75 0 0.2
dałem
brakepress: cyl rot 0.61 0 0
pipepress: Przgl rot 0.625 -0.0435 0
compressor: ZbGl rot 0.625 -0.0435 0.2

Strony: 1 [2]