Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Rozi

Strony: [1] 2 3 ... 43
1
With high power consumption and low speed, the pantograph can weld to the network (the contact surface gets very hot). Thats why its safer to start with both pantographs in the air. Additionally, during winter the front pantograph may scrape off frost / ice in front of the rear pantograph.

2
Załączam pliki z tego, co zostało zrobione na chwilę obecną (oczywiście są błędy, jak lewitujące czasami drzewa, które trzeba będzie usunąć). Musiałem gdzieś coś źle kliknąć i niestety budynki/drzewa/trawy w Krzyżowej i okolicy się usunęły. Ale dalszy kawałek jest ok.

https://eu07.pl/userfiles/8639/priv-krzyzowa.zip

3
Na warsztacie / Odp: Krzyżowa2 - zalesianie oraz zabudowanie scenerii
« dnia: 11 Stycznia 2021, 10:29:45 »
Prace trwają dalej, zalesienie całej trasy to jest pracy na kilka/kilkanaście miesięcy. Stworzenie odcinka 1km zalesienia zajmuje dobre 2-3 godziny, a trasa ma kilkadziesiąt kilometrów, więc to nie takie szybkie.

4
Bocznica / Odp: Odp: Addon do Blendera
« dnia: 27 Listopada 2020, 17:15:13 »
@Milek7, a tak krok po kroku dla laika możnaby wytłumaczyć?

git clone --recurse-submodules https://gitlab.com/krzysiuup/eu07_bl_addons.git ~/.config/blender/2.90/scripts/addons/eu07_bl_addons

Gdzie to wystarczy zrobić? :)

5
Bocznica / Odp: Addon do Blendera
« dnia: 27 Listopada 2020, 16:20:30 »
Już tak @hubertnator23 mi polecił i wciąż wyskakuje błąd.

6
Bocznica / Odp: Addon do Blendera
« dnia: 27 Listopada 2020, 11:35:19 »
Zainstalowałem blender 2.91 (pisałeś o 2.9), może stąd występuje u mnie ten błąd. Potwierdzisz, że to problem wersji? (chciałem zaimportować dowolny plik .scm wydzielony programem @Szczawika)

EDIT. Po zainstalowaniu 2.90 wciąż ten błąd widnieje.

7
Na warsztacie / Odp: Krzyżowa2 - zalesianie oraz zabudowanie scenerii
« dnia: 26 Listopada 2020, 16:31:29 »
Gdyby ktoś mógł będę wdzięczny za teren + układ torowy.

UP. Wciąż aktualne i dosyć ważne, gdyby ktoś uprzejmy mógł do blendera zaimportować i wyeksportować, żebym mógł w maxie otworzyć, byłoby super. Mam kilka pomysłów.
W międzyczasie chyba będę musiał zrzutkę na myszkę zrobić, już jest wstawionych ponad 50 000 obiektów, same te drzewa na górce (wokół) to 20000 obiektów.

8
Na warsztacie / Odp: Krzyżowa2 - zalesianie oraz zabudowanie scenerii
« dnia: 26 Listopada 2020, 15:40:46 »
Cieszę się, że się podoba. Byłby ktoś w stanie wyeksportować mi do 3DS maxa teren z krzyżowej? Do maxa 2019 skrypty nic nie importują.

EDIT. Ewidentnie jest problem ze skryptami. Do maxa 2009 też się nie importuje. A pamiętam, że dawno temu importowałem. Trzeba poszukać chyba starych skryptów. Albo może zmieniła się struktura paczki i teraz jest problem.

9
Na warsztacie / Odp: Krzyżowa2 - zalesianie oraz zabudowanie scenerii
« dnia: 24 Listopada 2020, 20:13:35 »
Dokładnie taki był zamysł, jednak źle wyszło. Drogi już poprawione.

10
Na warsztacie / Odp: Krzyżowa2 - zalesianie oraz zabudowanie scenerii
« dnia: 24 Listopada 2020, 19:58:52 »
W maxie jak robiłem model, to to aż tak źle nie wyglądało. Ale nie martw się, jest to na mojej liście poprawek. Wyprostuję troszkę te ścieżki.

11
Na warsztacie / Odp: Krzyżowa2 - zalesianie oraz zabudowanie scenerii
« dnia: 24 Listopada 2020, 19:53:30 »
Na początku może byłem lekko sceptyczny - ale teraz to wygląda świetnie. Dla dekoracji bym jeszcze proponował też dodać jakieś zwierzątka, albo jakieś stare auto w polu. ;)

Zwierzątka są i pewne niespodzianki też są przygotowane :) Nie mogę wszystkiego zdradzić.

12
Na warsztacie / Odp: Krzyżowa2 - zalesianie oraz zabudowanie scenerii
« dnia: 24 Listopada 2020, 19:48:27 »
Dzisiaj z pracami dotarłem już praktycznie do Drawowa-Podlesia. W scenerii jest zachowany typowo polski klimat wokół torów, czyli lasy, pola, polanki. Czasem gdzieś jakaś wioska i fabryka.

(Brakuje jeszcze randomizacji wielkości i szerokości drzewek ale to będzie zrobione na samym końcu).

13
Na warsztacie / Odp: Krzyżowa2 - zalesianie oraz zabudowanie scenerii
« dnia: 23 Listopada 2020, 11:00:44 »
Nie widziałem nigdzie u nas na forum zdjęć "polskich" okien, więc nie ma. Nikt nie robi zdjęć budynków mieszkalnych. Z pustego i Salomon nie naleje.

14
Na warsztacie / Odp: Krzyżowa2 - zalesianie oraz zabudowanie scenerii
« dnia: 21 Listopada 2020, 23:08:24 »
Właśnie robię, póki siły są :) Gdyby jeszcze trafił się jakiś teksturowiec, co by mu się chciało zdjęcia budynków prostować! Robota by poszła raz dwa. Jak by nie było, mamy na scenariuszu 2 x EU07, a teksur pewnie z 50, a budynków na scenerii jest 1000 a tekstur dobrej jakości max 10.
W czasie "odpoczynku" robię kamienice (oczywiście będzie je można łączyć segmentami, czytaj narożnik + środek). Różne wysokości w zależności od ilości pięter urealnią symulację.

15
Na warsztacie / Odp: Krzyżowa2 - zalesianie oraz zabudowanie scenerii
« dnia: 21 Listopada 2020, 12:47:49 »
A czy nie lepsze czasem by było użycie tych wielkopowierzchniowych modeli trawy niskiej? Bo sianie pojedynczych krzaczków zajmuje więcej czasu, i czasem ustawienie ich jest trochę nienaturalne. Proponuje użycie tych modeli trawy wielkopowierzchniowych i w niektórych miejscach dodanie kępek innych rodzajów traw i krzaków.

Te wielkie połacie traw wielkopowierzchniowych nie podobają mi się, są zbyt gęsto usiane. Dlatego zrobiłem swoje modele jak na załączonym obrazku. Na dole od prawej, 3szt. trawy, 5x5m, 20x20m, 30x30m. Dzięki temu jak widać w górnej części screena, między torami, drogą polną a lasem, mogę z łatwością wpasować sobie któryś z tych modeli.

16
Na warsztacie / Odp: Krzyżowa2 - zalesianie oraz zabudowanie scenerii
« dnia: 21 Listopada 2020, 11:22:23 »
Silnik maszyny wycina trawę chyba 300m dalej, więc nie jest odczuwalny spadek wydajności. Poza tym, te trawy wbrew pozorom nie są bardzo gęsto usiane.

17
Na warsztacie / Odp: Krzyżowa2 - zalesianie oraz zabudowanie scenerii
« dnia: 21 Listopada 2020, 10:43:10 »
W Chełminowie w 2020 roku w końcu zostały zmodernizowane za prawie 2.5 mln złotych perony ale i mieszkańcy dostali nowe miejsce pracy. Na pierwszym zdjęciu widać, że między polami mogą się również dla urozmaicenia trafić nieużytki rolne z samosiejkami.

18
Na warsztacie / Odp: Krzyżowa2 - zalesianie oraz zabudowanie scenerii
« dnia: 20 Listopada 2020, 14:55:52 »
Powoli się uczę stawiać te domki w najwyższym standardzie, mam nadzieję, że ta wioseczka jest już profesjonalnie zrobiona. Oczywiście z wszelkimi ogrodzeniami i detalami.

19
Na warsztacie / Odp: Krzyżowa2 - zalesianie oraz zabudowanie scenerii
« dnia: 20 Listopada 2020, 02:08:40 »
Praca wre, zrobione kolejne kilka kilometrów trasy. W oddali dawane są jakieś widoczki (ostatni screen), żeby nie było za pusto.

20
Na warsztacie / Odp: Krzyżowa2 - zalesianie oraz zabudowanie scenerii
« dnia: 17 Listopada 2020, 00:52:19 »
Budynki zazwyczaj stoją przy jakichś drogach, a te wszystkie stoją na gołej trawie...

Droga jest od tyłu. Ale masz rację, lepiej żeby nic nie stało...

Pomijając to, nie wiem czy nie przesadziłem z nowoczesnością. Ze starych ruder do domu w stylu nowoczesnej stodoły :D Tego jeszcze nie było.

EDIT. Tekstury są minimalistyczne i w 2 minuty można zmienić dowolną teksturę i powstanie prawie nowy budynek.

21
Na warsztacie / Odp: Krzyżowa2 - zalesianie oraz zabudowanie scenerii
« dnia: 15 Listopada 2020, 21:15:27 »
Ale co ja bym zmienił? Na pewno pozbył się nrd-owców/akademików pamiętających wasyla i zamienił je na inne. Nie podoba mi się trochę ułożenie różnych pomieszczeń po lewej (screen krzyzowa_2). Wiem, że to symek kolejowy, ale ja akurat zwracam uwagę na szczegóły tj. ustawienie i użycie obiektów.

Przyjacielu uwagę wziąłem sobie głęboko do serca i zacząłem produkcję wysokich jakościowo (tekstury) budynków. Poniżej przedstawiam kilka z tych które powstały w ostatnich dwóch godzinach.

EDIT2. Nowe budynki zastąpiły te "z czasów Wasyla". Idę na miasto popstrykać zdjęcia kamienic i pojadę na wioskę zrobić zdjęcia domów jednorodzinnych, bo teraz jest bieda.

22
Pomoc w tworzeniu / Odp: Nie wyświetlają się include
« dnia: 15 Listopada 2020, 17:05:11 »
No moim zdaniem, jesli produkujemy nowa teksture pod budynek z oswietleniem (tak jak w tym przypadku), to robmy uniwersalnie, czyli dostosowujemy nowa teksture pod oswietlenie. Wtedy calosc jest uniwersalna a nie produkujemy klony budynkow, tylko po to, aby pozbyc sie oswietlenia (kiedys tak bywalo, tylko w odwrotna strone i po to ta cala zabwa w lights, aby klonow nie produkowac). Chyba, ze czegos nie rozumiem.

Mariusz po prostu poszedłem na łatwiznę, nie chciało mi się instalować znowu maxa i robić nowych bloków. Chciałem wykorzystać stary model i tylko tekstury podmienić. Jednak ten pomysł już odpuściłem sobie i jestem na etapie tworzenia nowych modeli.

23
Pomoc w tworzeniu / Odp: Nie wyświetlają się include
« dnia: 15 Listopada 2020, 13:03:44 »
Dzięki Panowie za podpowiedzi, pomogły. Powiecie mi jeszcze, jak usunąć podświetlenie okien, jeżeli chcę wykorzystać model ale już z inną teksturą?

24
Na warsztacie / Odp: Krzyżowa2 - zalesianie oraz zabudowanie scenerii
« dnia: 14 Listopada 2020, 23:18:26 »
Czy będzie zmieniane coś w układzie torów? Kilka bocznic i jakieś zakłady przemysłowe by zrobiły klimat...

Ja tylko otoczeniem się zajmuję.

Brakuje trawy przy torach.

Trawa jest, nawet dużo, tylko taka tekstura jest zmywająca się z podłożem.

25
Na warsztacie / Odp: Krzyżowa2 - zalesianie oraz zabudowanie scenerii
« dnia: 14 Listopada 2020, 15:47:55 »
Akurat te wysokie bloki pasowaly do mojego otoczenia, póki co w paczce nie widziałem takich wieżowców poza dwoma-trzema jeszcze mojego autorstwa, ale to za mało. Póki co zostawię, ale postaram się w mieście znaleźć takie bloki i zrobi się nową teksturę.

26
Na warsztacie / Krzyżowa2 - zalesianie oraz zabudowanie scenerii
« dnia: 14 Listopada 2020, 14:32:43 »
Witajcie,
po kilkuletniej przerwie związanej z brakiem czasu, udało mi się wygospodarować trochę czasu na "zabawę". To przywracam Devsa w takim razie :) @MaciejM Postanowiłem zająć się scenerią z moich lat młodzieńczych do której czuję duży sentyment - Krzyżowa. Jest o tyle fajna, że posiada wielorodny teren, nie jest płaska, więc można ją fajnie zagospodarować.

Póki co zająłem się samym wjazdem do Krzyżowej oraz miastem. Chcę aby było czuć aglomeracyjny klimat, dlatego w drugim i trzecim planie znajdują się wysokie wieżowce oraz PRLowskie blokowiska.
Trochę czasu zajęło mi też stworzenie potrzebnych includów (w nodebank istnieją, jednak w folderach ich brak)

Podpowiedzcie co można zmienić, co można ulepszyć.

27
Pomoc w tworzeniu / Nie wyświetlają się include
« dnia: 14 Listopada 2020, 12:21:56 »
Witajcie drodzy.

Po długiej przerwie udało się wygospodarować trochę czasu aby podziałać z symulatorem. Poznaję też nowy edytor (duże ułatwienie, ale jednak prawie 10 lat nie byłem w temacie). Chciałem urozmaicić scenerię Krzyżowa i zacząłem dodawać trochę zieleni oraz budynków. Jednakże nie wyświetlają się one po ponownym uruchomieniu symulatora.

Czy możecie rzucić okiem i powiedzieć mi gdzie popełniłem błąd?

EDIT. Z drzewami sobie poradziłem usuwając plik .sbt (nie widziałem go wcześniej). Jednak include budynków nie funkcjonują, domyślam się, że źle to skonstruowałem :)
EDIT2. Błąd żółtodzióba. .e3d zamieniony na .inc działa.

W związku z tym finalne pytanie. Co zrobić jeżeli jakiś budynek nie ma swojego .inc? Połowa jest, drugiej połowy nie ma.

EDIT3. Poradziłem sobie, po prostu chyba trzeba samemu te ince zrobić, tak jak poniższego ekranu.

Pozostało mi tylko dojść jak nałożyć replacable skin na te bloki po lewej.

EDIT4. Już sobie poradziłem. Tutaj trochę replacable skin jest nieintuicyjny, gdyż trzeba podać po prostu kolor "niebieski", "pomarańczowy" etc. a nie całą ścieżkę jak w przypadku innych budynków.

28
Baza infrastruktury / Odp: Wytwórnia modeli Roziego
« dnia: 23 Maja 2013, 07:10:45 »
  • Nastawnia
  • Budka dróżnika
  • Wiadukt jednotorowy (znajdujący się w Piekielnej Dolinie)
  • Most jednotorowy (znadujący się w Monachium nad rzeką Isar)
  • Most dwutorowy, odległość od środka osi 6.5m (znajdujący się w Monachium nad rzeką Isar)
  • Tunel

Cytat: info.txt
Paczka zawiera modele nastawni, budki dróżnika, tunelu, 3 mostów. Przeznaczona jest dla twórców scenerii.
Modele mostów i tunelu zapodaję w formatach .max (3D max 2009), .obj i .3ds.

-=====INSTALACJA=====-

Wypakować do głównego folderu maszyny.

-=====PODZIĘKOWANIA=====-

darek71wrc - zdjęcia nastawni,
pawelpiotr19 - zdjęcia budki dróżnika,
tekatka - zdjęcia mostu,
tomnord15 - zdjęcia tunelu.

https://eu07.pl/userfiles/8639/infrastruktura_rozi_pack.zip

29
Bieżące kolejowe / Odp: Pytania o zawód maszynisty
« dnia: 09 Stycznia 2019, 13:22:28 »
Panowie poratujcie.
Orientujecie się może kto teraz bd organizował przyjęcia na Świadectwo Maszynisty?
Niestety dział kadr pewnej Slaskiej spolki potraktował licencjatow jak śmieci wiec z góry dzięki za kazda informacje. :)

Koleje Śląskie miały rekrutację w listopadzie, kolega zaczyna od 1 lutego.

30
Pomoc w tworzeniu / Odp: Poszukuję modelarza do dłuższej współpracy
« dnia: 16 Października 2018, 13:59:46 »
Też się zgłaszam na chętnego.

Strony: [1] 2 3 ... 43