Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - UAZownik

Strony: [1] 2
1
Jeżeli był to rozjazd umiejscowiony na szlaku, to na 99% była na nim zwrotnica przestawiana ręcznie z zamkiem ryglowym. Zmiany położenia zwrotnicy dokonywała drużyna pociągowa za pomocą klucza otrzymanego od dyżurnego na zasadach przewidzianych dla obsługi bocznic szlakowych. W takim przypadku nie stosuje się też żadnej dodatkowej sygnalizacji, oczywiście oprócz latarni na zwrotniku.

2
jaka szerokość toru była na terenie kopalni?

Przez wojną, w 1938, zakłady ,,Solvay" zakupiły w FABLOK'u lokomotywkę 1DL na tor 600mm, tak więc takowa szerokość toru tam na pewno występowała.

3
Wracając do meritum - przystosowane do ogrzewania 500V były przedwojenne wagony dwu i trzyosiowe. Były to zarówno Donnerbuchse jak i starsze konstrukcje kowbojek czy boczniaków. Z oczywistych względów pomysł ten jednak dość szybko wypadł z łask, nie dość, że ilość grzanych wagonów w składzie była symboliczna, to mocno ograniczało to osiągi lokomotywy. Wiek i stopień zużycia przerobionych wagonów także miały w tym udział.

W tym systemie nie występowały wagony 2/3/4AM, gdyż miały tylko ogrzewanie parowe w odróżnieniu od niemieckich kuzynów (co z resztą wybitnie skróciło ich czas eksploatacji). 94A ten system oczywiście posiadały, z resztą od nowości.

Kabel ogrzewania 500V był umieszczony po lewej stronie czołownicy, nigdy po prawej, by uniemożliwić połączenia wagonu grzanego 500V ze sprzęgiem 3kV.

4
Tabor kolejowy / Odp: Jazda z przetwornicą czy bez niej.
« dnia: 17 Października 2015, 09:33:59 »
110V jest brane z akumulatorów, tyle że zwykle jest to napięcie ciut niższe. Po to właśnie pracuje przetwornica żeby akumulator doładowywać do 110V i nie martwić się na ile starczą baterie. Baterie służą de facto tylko i wyłącznie do zasilania obwodów NN w chwili, gdy przetwornica jeszcze nie jest uruchomiona. To tak jak z samochodem - jeździ się z odłączonym alternatorem? Nie.

5
A nie stoją one w okolicach szopy w Tarnowskich Górach? Swoją drogą i tak obie sztuki zostały wystawione na sprzedaż w ostatnim przetargu...

6
Bieżące kolejowe / Odp: Pytania o zawód maszynisty
« dnia: 22 Czerwca 2015, 14:50:55 »
Przepraszam że tak wyrwę z kontekstu, ale zastanawia mnie od niedawna pewna kwestia.


Jest jeszcze jakakolwiek możliwość zdobycia licencji maszynisty trakcji parowej w Polsce? Cokolwiek się ostało w ośrodkach z tej specjalizacji? Ich zaraz zabraknie najbardziej.

7
Wydział zamówień / Odp: Model masztu GSM-R
« dnia: 18 Czerwca 2015, 09:50:07 »
Wzdłuż E20 stanęły ostatnio maszty betonowe, więc bez kraty też da radę.

8
Wydział zamówień / Odp: Materiały na drezyny
« dnia: 04 Maja 2015, 21:11:00 »
Zmienić koła to nie problem, co drezynka to inna konstrukcja, nikt nie będzie się czepiać.

Co do wymiarów - nie miałem przy sobie miarki, ale myślę że nie zaszkodzi pobawić się w Gimpie miarką i wyciągnąć wymiary ze zdjęć. Jeśli będzie taka potrzeba to mogę się tym zająć.

9
Wydział zamówień / Odp: Materiały na drezyny
« dnia: 04 Maja 2015, 20:41:23 »
To może i ja wtrącę swoje trzy grosze - materiał na machajkę z Wolsztyna, może nie jest powalający, ale zawsze coś.

http://eu07.pl/userfiles/8610/foto-machajka.7z

10
Bieżące kolejowe / Odp: Watpliwosci dotyczace sygnalizacji
« dnia: 20 Marca 2015, 14:33:49 »
Odpowiedź jest prosta - po co montować dwie komory pomarańczowe skoro semafor np. nie ma możliwości wyświetlenia S12 czy S13? Dwa pomarańczowe wtedy jednocześnie nigdy się nie zaświecą, więc wystarczy jedna - i do S10 i do S5. E1 nigdzie nie precyzuje gdzie dokładniej zapalona komora ma się znajdować przy użyciu pojedynczych świateł.

Co innego było przy dawnych typach sygnalizatorów z Dolnośląskiej DOKP, tam umiejscowienie świecących komór na semaforze miało znaczenie. Ale to już całkiem inna bajka...

11
Tabor kolejowy / Odp: Różnice. traxx vs eurosprinter
« dnia: 27 Lutego 2015, 21:51:35 »
Co do rozróżniania - jak nabardziej są tu pomocne ryfle w Eurosprinterach i ich brak w TraXXach. Ten fakt pozwala odróżnić je z daleka. Wydają się podobne, choć wprawne oko po czasie zauważy że jednak nie są to maszyny aż tak zbliżone do siebie.

Co do ich podobnej formy - kwestia czasu powstawania i ówczesnych trendów w projektowaniu. Może te zjawisko nie jest tak bardzo widoczne na kolei, ale np. w motoryzacji pięknie widać jak czas powstania determinuje formę kształtów karoserii.

Jeżeli chodzi o przykłady kolejowe takich ,,bliźniaczek''- SM42 i węgierska M40, SU45 (prototypy) i niemiecka BR228 czy belgijskie serie 5X

12
Na warsztacie / Odp: Modyfikacja scenerii TD
« dnia: 17 Stycznia 2015, 23:06:42 »
Jeżeli już ktoś ruszył TD to mam jeden postulat. Obecny promień łuków nie pozwala na jazdę z prędkością 160km/h, skład przy tej szybkości się wykoleja. TD powinien z założenia służyć też do testów taboru, ale jak tu poznawać i wykorzystać potencjał EP09, skoro na łukach i tak muszę zwolnić do 120? Przy symulacji ciężkiego rozruchu osiągnięcie 160km/h jest prawie niewykonalne.

13
Rainsted / Odp: Rainsted nie pobiera wszystkich map
« dnia: 19 Grudnia 2014, 13:59:40 »
Potwierdzam, pomimo wpisu w rainsted.ini dalej nie pobiera map, u mnie bez konkretnego komunikatu. Okienko pobierania po pewnym czasie znika, mapa się nie pojawia.

14
Pytanie do znawców czy we Wrocławskiej DOKP po wojnie nie przejęto Niemieckich świetlnych tarcz zaporowych?

E1 z 1975 w Załączniku 2 (wykaz postanowień przejściowych) mówi o tarczach zaporowych świetlnych - jest tu zawarty zarówno typ niemiecki (oprawa w kształcie odwróconej ,,kropli'', 2 komory - czerwona i biała), jak i nasz rodzimy znany do dziś typ. Obydwa typy stosowane do odwołania.

Wychodzi więc na do, że DDOKP zachowała poniemieckie tarcze razem ze swoimi ,,choinkowcami''.

Jest też tam zawarty sygnalizator otwarcia i zamknięcia toru - wyświetla odpowiedniki sygnałów Zs1 (dwa białe światłe w linii poziomej) i Zs2 (dwa białe światła ułożone w linii ukośnej wznoszącej od lewej ku prawej), jednak niewyposażony w Sz i nieoddziałowywujący na jazdy pociągowe. Tylko że to już jest inna bajka w stosunku do tarcz zaporowych, bliżej mu jednak do naszych tarcz manewrowych.

15
Wydział zamówień / Odp: Poszukuję materiałów na kabinę ASF
« dnia: 16 Grudnia 2014, 11:05:20 »
Kilka fotek ASF w oryginalnym malowaniu z Franowa. Może się przyda.

http://eu07.pl/userfiles/8610/foto-asf.zip

16
Infrastruktura kolejowa / Odp: Kształtowe TOP-y?
« dnia: 12 Listopada 2014, 21:07:35 »
W trakcie rewitalizacji linii 357 wszystkie semafory zostały wymienione na nowe - kształtowe. W tym roku je wstawiali na drugim etapie prac.

17
Może nie wniosę nic nowego, ale:

- jak gros osób wyżej odczuwam brak prostego, przyjemnego dla przeciętnego gracza edytora. Większość swojego zainteresowania poświęcam TRSowi i wiem jaką cudowną rzeczą jest edytor 3D pozwalający tworzyć scenerie w trzech klikach. Już nie raz próbowałem swoich sił w Rainsted i w 3DSMax, za każdym razem była z tego kompletna klapa.
- brakuje nowych scenerii, zwłaszcza spalinowych. Jest całkowo, manewrowo i niedosyt. Mam jednak głęboką nadzieję że kiedyś sam będę mógł wzbogacić MaSZynową scenę o piękną, niezektryfikowaną, lokalną linię z Lubuskiego. Oczywiście jeżeli poprzedni punkt zostanie choć częściowo spełniony.
- fajnie by było doczekać się sterowania myszą, choć szczątkowego. Bez tego fiuczery w stylu @Adamstanowych szaf rozmaitości nie będą nigdy zbyt praktyczne, a takie smaczki tworzą niesamowity klimat pracy na lokomotywie. To gdy spędza się całe dnie na szopach grzebiąc w szafach, a w domu te same szafy zobaczy się w symulatorze - coś niesamowitego.

18
Tabor kolejowy / Odp: Zadajniki przy silnikach asynchronicznych
« dnia: 01 Listopada 2014, 22:22:04 »
Może tak trochę zboczę z tematu, ale zastanawia mnie jedna kwestia.

Jakie dokładniej silniki są w TraXX-ach itp.? Wikipedia coś milczy o tym. Zwyczajowo mówi się o nich asynchrony, więc zapewne są to asynchroniczne silniki klatkowe. Tylko że nie ma w nich prądu wzbudzenia. Tak więc co to za silniki? Synchroniczne? Komutatorowe AC obcowzbudne? Asynchroniczny pierścieniowy z wzbudzeniem na wirniku?


19
Bieżące kolejowe / Odp: Wagony piętrowe Bhp (stacjonowanie).
« dnia: 07 Września 2014, 13:41:23 »
Ostatnia czteroczłonowa Bipa stacjonuje w Chojnicach i jest spotykana w Turze na Hel. Jest też dwusekcyjna, obydwie spotkasz właśnie w okolicach linii helskiej.

20
Na warsztacie / Odp: Patch_MaSzyna_08.14
« dnia: 24 Sierpnia 2014, 12:21:22 »
Kilka bugów wyłapanych na L61_2osobowy2 z podmianą kibla na ED72-012.

- Hasler nie działa, wskazówka cały czas martwo stoi na 60, co ciekawe po włączeniu podświetlenia zegarów ożywa i chodzi tak jak powinna.

- Latarnie anglików w końcu pokazują drogę przebiegu, jednak stały się pół-niewidzialne.

21
Rainsted / Rainsted nie pobiera wszystkich map
« dnia: 07 Sierpnia 2014, 19:59:42 »
Mam mały problem. Utworzyłem nowy plik RSF w Rainsted (jego środek osadziłem w miejscowości Wojtal na Pomorzu). Od razu zacząłem pobierać mapy, i ku mojemu zdziwieniu nic nie mogę pobrać. Geoportal działa u mnie poprawnie. Stwierdziłem że może zrobiłem gdzieś błąd, więc utworzyłem dla testu nowy RSF, tym razem wycentrowany w Chojnicach. W tym pliku pobieranie map działało bez zarzutu. Sprawdziłem też w istniejących już sceneriach, wszędzie ta opcja działa i prawidłowo się wszystko pobiera. W zakładce wyświetlanie wybrałem poprzednią trasę Wojtal, ponowiłem próby ściągania - nie działa. Wygenerowałem kolejny plik, i znowu osadziłem go w Wojtalu, jednak kawałek dalej niż poprzedni. Oczywiście powtórka z rozrywki - znowu map nie pobiera. Próbowałem oddalić się od tego miejsca i ściągnąć mapę - też nie działa...

Wychodzi więc na to że jakimś cudem Rainsted nie chce pobrać map z tej miejscowości. Tylko dlaczego?

22
Na warsztacie / Odp: Patch_MaSzyna_06.14
« dnia: 08 Lipca 2014, 15:52:32 »
Sceneria Manewrowo3 ma jakiś błąd, po wyjeździe pośpiecha exe cały czas próbuje bezskutecznie odpalić eventy. Poznikało też kilka napędów zwrotek za szopą.

23
Na warsztacie / Odp: Patch_MaSzyna_06.14
« dnia: 08 Lipca 2014, 08:49:28 »
Odpaliłem wczoraj misję Bałtyk (towarowy, byka podmieniłem na najnowszą ET41), start odbył się bez problemów, patyki się podniosły etc. Wszystko pięknie ładnie, tylko gdy po ujechaniu kawałka spojrzałem na loka z zewnątrz - patyki były w dole. Woltomierz wskazywał napięcie, lok dalej miał prąd na silnikach, nie wywaliło WS. Patyków nie dało się podnieść, choć przednie nie były połamane. A skład jak gdyby nigdy nic jechał normalnie dalej.

Dwa screeny na dowód. Log.txt niestety już nadpisałem inną służbą.

24
Bieżące kolejowe / Odp: EU07-001 i EU06-01
« dnia: 25 Kwietnia 2013, 21:49:10 »
A więc Chabówka dzisiaj dotarła do Wolsztyna, cztery parowozy, w tym obiecany Ty42, do tego piękny, zielony brankard 23K i dwa donnerbuchsy z zamkniętymi przedsionkami. Cały podsył, co ciekawe, do samego Wl jechał jako dwa osobne pociągi.

25
Austriak przecież nie jedzie, a przynajmniej nie miał. Co do Słowaków - prawdopodobnie do Wolsztyna zawita też czerwona bardotka z fot Hanysa.

26
Bieżące kolejowe / Odp: EU07-001 i EU06-01
« dnia: 23 Kwietnia 2013, 17:28:52 »
Zastanawia mnie różnica długości składu przy tej samej masie. Będzie podsył czegoś do Wolsztyna, czy po prostu w pierwszym przypadku policzyli też stonkę?

27
Wydział zamówień / Odp: Dźwięk Silnika SU45
« dnia: 16 Grudnia 2012, 16:58:03 »
Skontaktuj się z Gryszaqiem z forum PTT, on aktualnie pracuje nad dźwiękami do maszynowej kabiny w TRS'ie. Powinien mieć już jakiś materiał, pokazywał coś na forum.

28
Tabor kolejowy / Odp: EU07 Przewozów Regionalnych
« dnia: 16 Grudnia 2012, 16:37:53 »
Jakoś nic dziwnego, cargowskie EU07-15XX też otrzymały typ pochodny tylko 303E. Jednak 303E jest młodsza od 4E, może po prostu lepiej w papierach wygląda jedna, nowsza seria niż dwie różne.

29
Tabor kolejowy / Odp: Niepełny zespół trakcyjny
« dnia: 13 Grudnia 2012, 16:53:06 »
W Austrii (i chyba w czechach, nie jestem pewien) od jakiegoś czasu jeżdzą siemensowskie Railjety, tak więc Push-Pulle weszły już na połączenia standardu Ex czy EC.

Nawiązując do tego polskiego parowozowego push-pulla, to musiało to naprawdę ciekawie wyglądać. Z tego co wyszperałem w necie, to składał się on z TKt48 i ryflaków. Ostatni wagon zamiast przejścia miał w jego miejscu dużą szybę i niewielkie pomieszczenie służbowe dla drugiego maszynisty. Było ono połączone kablem z kabiną tekatki, która posiadała coś na wzór pulpitu HUDa czy ETCS (o ile można tak to nazwać) na którym to maszynista parowozu dostawał informację o szlaku i inne polecenia.

30
Bocznica / Wydzielone z: Modele do wykorzystania podczas tworzenia tras
« dnia: 25 Października 2012, 08:05:26 »
Raczej bym ostrożnie podchodził do takich legend, coś nie chce mi się wierzyć ze zamkną tam ruch pasażerski - ograniczenie liczby pociągów na niej było już dość drastyczne. Z tego co widzę, to linia jest jednak rentowna, zawsze trochę ludzi w tych szynobusach jest, powietrze nie jeździ. PLK miała ponoć całą 359 zamknąć/oddać samorządom przy okazji tej domniemanej wielkiej rzezi D29, może stąd te pogłoski.

Taki mały off...

Bocznica.
Rozi

Strony: [1] 2