Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Pokaż wątki - MaciejM

Strony: 1 2 [3] 4 5 ... 8
61
Symulator / Nabór na Betatesterów - 2016
« dnia: 12 Listopada 2016, 23:48:44 »
Uwaga, ogłoszenie!
Osoby chętne do nieco poważniejszej pracy nad Symulatorem czyli pracy na rzecz rozwoju Symulatora zapraszam do zgłoszenia się do pełnienia funkcji Betatestera. Główne zadania tej grupy - aktywność w dziale Test dodatków, dokładne sprawdzanie każdego dodatku pod względem zgodności z wytycznymi, zgłaszanie propozycji i sugestii, pomoc w tworzeniu dodatków oraz samo tworzenie nowych dodatków - tekstur, modeli, dźwięków itp. Liczymy przede wszystkim na wzrost jakościowy, a nie ilościowy. Jednym zdaniem - ciężka praca. Ranga -Betatester- to nie tylko dostęp do niepublicznych działów forum, ale przede wszystkim ciągła praca, bez której utrzymanie rangi nie będzie możliwe.

Osoby, które się zgłoszą będą musiały potwierdzić swoją znajomość zagadnień technicznych związanych z Symulatorem poprzez wykonanie zadań. Chętnych zapraszam do zgłoszenia się do mnie poprzez Prywatną Wiadomość, obowiązkowo napiszcie w której dziedzinie Symulatora (jeżeli chodzi o kwestie techniczne) czujecie się najlepiej oraz co dotychczas opanowaliście.

Administracja eu07.pl

62
Baza infrastruktury / Paczka peronów typu "czerwona kostka"
« dnia: 30 Maja 2017, 17:31:33 »
Przedstawiam kompleksową paczkę modeli peronów typu "czerwona kostka" spotykanych na liniach po modernizacji.
Cytuj
Paczka zawiera modele peronów pomodernizacyjnych różnych długości (200/220/320/400m), wysokości (96pgs/30pgs), szerokości (10/14m), różnych pod względem koloru pasa na peronie (biały, żółty) różnej liczbie krawędzi (1/2kr), różnych pod względem "wyposażenia" (wiaty, zejścia do p.podziemnych). Szczegółowy opis znajduje się w poszczególnych plikach INC peronów.

Paczka zawiera scenerię testową, która pokazuje każdy model. Paczka działa poprawnie na wersjii repozytorium Symulatora nr rev1322 (01.01.2016).
01.2016 | @macius5991.
www.eu07.pl
Długości   ::: 200 / 220 / 320 / 400 metrów, czyli podmiejskie / lokalne / dalekobieżne / międzynarodowe
Wysokości   ::: 96 / 30 cm pgs (powyżej główki szyny)
Szerokości ::: 10 / 14 m
Kolor pasa   ::: biały / żółty
Krawędzie   ::: 1 / 2
Wyposażenie   ::: wiaty / zejścia do przejść podziemnych
Ponadto każdy INC peronu zawiera perony / ławki / tablice peronowe / latarnie.

POBIERZ ::: http://eu07.pl/userfiles/8463/perony_po_modernizacji_v2.7z


Dodane do repozytorium revision:1786 . @Matek123

63
Bieżące kolejowe / Wybuch w metrze - Petersburg
« dnia: 05 Kwietnia 2017, 18:13:51 »
Moja ograniczona aktywność na forum w ubiegłym tygodniu spowodowana była wizytą do Rosji (Petersburg), na szczęście od wybuchu w porę uciekłem (03 kwietnia w godzinach wczesnoporannych opuściłem teren FR, podaję stempel wyjazdowy z paszportu). W miejscu, w którym był wybuch (stacje Технологический институт - Сенная Площадь) byłem kilka razy, natomiast na stacji Площадь Восстания gdzie znaleziono drugi niewybuch byłem nawet kilka razy dziennie, bo tam w okolicy miałem hotel, w którym mieszkałem. Wielce dziwne to uczucie, wiedząc że gdybym został sobie chociażby jeden dzień w Petersburgu mógłbym znaleźć się w tym miejscu...

Rozpiszę się odrobinę o obecnych w środkach transportu w SPB zabezpieczeniach (stacje metra, dworce kolejowe i autobusowe).
1) Metro - przy każdym wejściu do metra przechodzimy przez bramki security, które wykrywają... w zasadzie, nie wiem co. Przechodziłem przez nie z bagażem (komputer, inny sprzęt elektroniczny, metalowe elementy) i nie reagowały. Ponadto przy każdym wejściu do metra są obecni pracownicy ochrony / policja. Jeden jedyny raz byłem proszony o pokazanie zawartości plecaka, a było to na głównej stacji metra Невский Проспект i podejrzewam, że tylko dlatego, ponieważ patrzyłem się przez chwilę na pracownika ochrony.

2) Dworce kolejowe / autobusowe - tam zabezpieczenia są nieco bardziej zaawansowane. Poza bramkami wykrywającymi metale są również znane z lotnisk maszyny prześwietlające bagaż. Na Dworcu Witebskim mój plecak przeleciał przez roentgen, ale już z kurtki nie wyjąłem telefonu, portfela, kluczy. Przeszedłem przez bramkę, ta oczywiście zapiszczała, ale nikt z obecnych tam osób - kilku policjantów, ochrona - nie zwróciła na to uwagi. Z kolei na jednym z bocznych wejść na dworzec również są postawione bramki security, tam jednakże przechodzi każdy - z bagażem czy bez - bramki piszczą cały czas, każdy przechodzi bez żadnego zatrzymywania. Jedyny plus to fakt, iż nie da się wejść na teren dworca / metra bez przechodzenia przez bramki. Nawet jak korzysta się z bocznych wejść, różnych łączników, ukrytych przejść czy mniej uczęszczanych wejść - wszystko jest obstawione przez bramki, skanery i policjantów / żołnierzy / ochronę. A to, że już przy tym wejściu nikt bagażu nie sprawdzi, to kwestia osobna.
Nauczony doświadczeniem innym razem również nie wyjmowałem kluczy i portfela z kurtki, ale tym razem (na dw. autobusowym) cofnięto mnie i kazano opróżnić również kurtkę. Następnie popatrzyłem na osobę obsługującą skaner (nie był schowany, a po prostu siedział w ogólnodostępnej części dworca) i na ekran skanera wcale nie patrzył, jedynie zajmował się komórką...

Podejrzewam ze przez kilka następnych tygodni będą faktycznie przykładać wagę do kwestii bezpieczeństwa, a później znów wróci do "normy" w postaci przymykania oka na różne kwestie. W załączniku - stempel wyjazdowy z pamiętną datą 03/04/2017 oraz kieszonkowy schemat metra wraz z "żetonem na metro".
 

64

Wzorem lat ubiegłych wystawiamy na charytatywnej aukcji Smycz Symulatora Pojazdów Szynowych "MaSzyna". Smycz idealnie nadaje się do przypięcia kluczy czy firmowego identyfikatora.

Stan: nowy
Długość paska: 80 cm
Zakończenie: karabińczyk

Cena początkowa: 4,24 PLN
Zakończenie aukcji: 13.01.2017 g. 17:09


Cena końcowa: 150,00 PLN. Gratuluję i zapraszam za rok do następnego wydania.

65
Bieżące Symulatorowe / Nowy model dla wasyl/reklama_duza.t3d
« dnia: 16 Stycznia 2017, 22:20:10 »
Mamy taki model billboardu /models/wasyl/reklama_duza.t3d, jednakże sam model jest bardzo prosty, nadgryziony zębem czasu i postępu. Fajnie by było, gdyby jakiś modelarz przygotował nowy model tego obiektu, jednakże zachował zgodność wsteczną - aby orientacja modelu była identyczna, tekstura wymienna pasowała do dotychczasowych itd. Ktoś chętny?

66
Bocznica / Odp: Zgłaszanie błędów.
« dnia: 03 Stycznia 2017, 17:25:05 »
Iiii... padły Aktualności :( Przy próbie zapisu czyści pole. Mam zapisaną oczywiście dotychczasową treść.
[b][color=black]Narzędzia:[/b]        [url=http://eu07.pl/download/][color=blue]Katalog dodatków[/color][/url]        [url=http://eu07.rainsted.com/archives/filefind.php][color=blue]Wyszukiwarka plików[/color][/url]       [url=http://eu07.pl/upload/][color=blue]Upload[/color][/url]        [url=http://eu07.pl/forum/index.php/topic,17793.0.html]  [color=red]Regulamin[/color][/url

Bocznica.

67
Dobry wieczór,
Tak się składa że sylwestrową noc spędzam w pracy, czasu więc na popisanie kilku linijek na forum jest pod dostatkiem. Kończymy rok 2016 i tradycyjnie, jak co roku warto sobie podsumować mijający okres wraz z planami na rok przyszły.

We wrześniu udało się nam wydać jubileuszowego patch'a MaSzyna 16.08 podsumowującego 15 lat funkcjonowania projektu, podziękować za to chciałbym przede wszystkim WPC - @Maciej - który podjął się składania paczki oraz każdej osobie, która wrzucała kolejne i kolejne poprawki na nasze repozytorium. Samych dodatków wyszło kilkadziesiąt sztuk (głównie tekstur), wszystko do przeszukania jest w wątku Publikacji.

Jeżeli chodzi o stronę http://eu07.pl/ to w tym roku z dużą pomocą @SKP udało się wprowadzić pewne zmiany na naszej stronie, głównie kosmetyczne - zmiana treści, rozplanowania, ponadto planujemy dodać dodatkową podstronę (już nad nią pracujemy i wnikliwi już mogą na nią wejść :)), liczę na to że coś Wam przedstawimy już niedługo.

Facebook, Facebook... naszą stroną na Facebooku zajmuję się jakoś od 2013 roku, ale jeżeli chodzi o rok 2016 - obecnie mamy 6,3 tysiąca osób nas "lubiących", a w tym roku wzrost to 1,5 tysiąca osób. Może to tylko proste statystyki, ale stoi za tym coś jeszcze: coraz częściej używamy tego narzędzia do poszukiwania materiałów na dodatki (głównie materiałów zdjęciowych) i niemalże zawsze mamy duży odzew. Osobiście zachęcam twórców do zgłaszania się do mnie abyśmy mogli w ten sposób publikować apele dot. poszukiwania materiałów.

Niezmiernie się cieszę, że grono Deweloperów poszerzyło się o kilka nowych osób - między innymi są to @Transkei, @kornel4d, @HTD, @Gagarinowiec - mam nadzieję, że będziecie aktywnie działać na rzecz rozwoju projektu, przedstawiali nowe pomysły. Bo to właśnie Deweloperzy ustalają tutaj ścieżkę rozwoju, warto mieć to na uwadze. Są też oczywiście inni, powoli się "uaktywniają", jeżeli kogoś nie dostrzegliśmy to prosimy o kontakt.

W międzyczasie udało mi się spotkać z kilkoma z Wami, dobrze jest się czasem zobaczyć twarzą w twarz, porozmawiać trochę na różne tematy. Dobrze wiedzieć, że za tymi nickami na forum stoją prawdziwi ludzie a każda wysłana paczka okupiona jest godzinami spędzonymi przed komputerem.

No i na koniec... w połowie roku wraz ze @Stele objęliśmy funkcję administratora forum. Funkcja niezmiernie ważna, w szczególności tutaj. Dochodzą do mnie głosy, że od momentu naszego "zaczerwienienia się" coś się ruszyło, jest nieco lepiej jeżeli chodzi o aktywność twórców. Jednocześnie ze swojej strony chciałbym podziękować za duży kredyt zaufania, którym mnie obdarzono, nigdy nie sądziłem że będę stał na czele naszej "społeczności". Dziękuję. Postaram się działać jak najlepiej.


A w planach na 2017 rok?
Jeżeli chodzi o kwestie promocji Symulatora... dostaliśmy propozycję, aby we wrześniu / październiku 2017 roku pojawić się z Symulatorem (wraz z pulpitem) podczas obchodów 170-lecia kolei w Krakowie, gdzie organizatorem jest Muzeum Historyczne Miasta Krakowa. Tyle jestem w stanie jak na razie podać, dopiero prowadzimy wstępne rozmowy. Nic innego poza w/w na horyzoncie nie widać. Oczywiście bliżej tego terminu będziemy informować, zarówno tutaj na forum jak i na FB.



Ze swojej strony życzę, aby w roku 2017 rzadko Wam padały dyski, 3ds regularnie robił Backupy, zdjęcia na tekstury były równe i bez szumów oraz żeby dział Test Dodatków nieco się uaktywnił. Mam nadzieję, że w końcu ruszy się coś ze sceneriami, coś na horyzoncie widać :)

Tyle ode mnie, zachęcam innych do podzielenia się wrażeniami i doświadczeniami nabytymi przez ostatnie 366 dni :)

Maciej Malec | @macius5991


68
Forum / Wesołych świąt!
« dnia: 23 Grudnia 2016, 23:56:09 »
*****
Życzymy wszystkim forumowiczom spokojnych, rodzinnych oraz pełnych radości Świąt Bożego Narodzenia oraz mamy nadzieję, że nastrój ten utrzyma się przez cały Nowy Rok - aby był to rok obfity w życiowe sukcesy, zarówno na polu prywatnym jak i zawodowym oraz aby przyniósł Wam wiele satysfakcji.

*
**
***
*****
******
*******

69
Poradniki / Do czego służy ten dział?
« dnia: 27 Listopada 2016, 23:47:00 »
Regulamin forum: "Prawa, punkt 2: Dzięki Forum możesz zdobywać wiedzę – korzystaj z niej przy użyciu wszelkich dozwolonych środków." Prawa, punkt 3: Pomagaj innym. Twoja wiedza może się przydać wielu ludziom – dziel się nią, jak tylko potrafisz."
Wzorem innych for tworzymy dziś nowy dział (podrzędny Pomocy w tworzeniu) o nazwie -Poradniki-. Dział ten poświęcony jest poradnikom maszynowej twórczości. Docelowo wszystkie poradniki "porozrzucane" po całym forum trafią właśnie tutaj, aby były łatwo dostępne, zebrane w jednym miejscu na forum.

Zachęcamy użytkowników do korzystania ze wszystkich zamieszczonych poradników, aby podnieść swój poziom wiedzy na temat Symulatora. Tym samym mamy nadzieję, że przełoży się to na wzrost jakości dodatków oraz na wzrost aktywności użytkowników w zakresie tworzenia nowych dodatków.

Zachęcamy twórców do zamieszczania nowych poradników. Jeżeli jest jakaś kwestia techniczna Symulatora, która dotychczas nie doczekała się poradnika, ten dział jest przestrzenią, gdzie można taki poradnik napisać i opublikować. Oto kilka podstawowych zasad:

1. W tytule wątku musi się znaleźć prefiks, który musi określać dziedzinę, o której mówi poradnik.
  • [CTR] - poradnik dotyczący tworzenia scenariuszy, zagadnienia dot. eventów itd.
  • [SCN] - poradnik dotyczący tworzenia scenerii (trasopisarstwo)
  • [TEX] - poradnik dotyczący tekstur i robienia zdjęć na tekstury
  • [MOD] - poradnik dotyczący modelowania
  • [WAV] - poradnik dotyczący dźwięków w Symulatorze
  • [DYN] - poradnik dotyczący edycji właściwości pojazdów (pliki MMD/FIZ)
  • [INNE] - poradnik, którego nie można zakwalifikować do w/w kategorii
2. Dopuszcza się wstawianie obrazków / grafik bezpośrednio w post, używając następujących znaczników:
[img]www.eu07.pl/upload/obrazek.jpg[/img]
Wszystkie grafiki bezwzględnie muszą znajdować się w przechowalni plików (http://eu07.pl/upload/), należy wybrać przedrostek foto-. Jedynie w przypadku większych grafik (większych rozmiarowo i wagowo) należy podać jedynie bezpośredni adres obrazka.

3. Poradniki można tworzyć:
  • bezpośrednio w poście
  • w osobnym pliku (np. plik PDF/WORD wrzucony na nasz upload)
  • jako film na YT
Jeżeli stworzyłeś poradnik, który jest na innej stronie internetowej (np. na Twojej stronie osobistej) postaraj się przenieść go na forum w jeden z w/w sposobów. Chodzi nam o to, aby wszystko znalazło się na forumowym serwerze i było dostępne przez wiele następnych lat.

4. Masz pomysł, uwagę którą chcesz dodać do poradnika - skorzystaj z Prywatnej wiadomości i napisz bezpośrednio do autora. Należy unikać zbędnych dyskusji w tym dziale, gdyż zależy nam na czytelności.

5. Propozycje nowych poradników omawiamy w wątku dyskusyjnym -> http://eu07.pl/forum/index.php/topic,28579.0.html



Jeśli gdzieś w odmętach forum znajdziesz poradnik wart przeniesienia, raportuj go do moderacji. Z pewnością znajdzie się masa dokumentacji w miejscach, w których nie przyjdzie nam do głowy jej szukać.



Mamy nadzieję, że dział ten zachęci użytkowników forum do zgłębiania technicznych zagadnień MaSzyny i że w efekcie grono Deweloperów - czyli osób związanych z zaawansowanym tworzeniem i rozwojem Symulatora - powiększy się. Liczymy też na to, że dotychczasowi twórcy choć na chwilę oderwą się od programów graficznych, Notepada++ czy 3ds'a i poświęcą kilka wolnych chwil aby stworzyć nowe, wielce nam potrzebne poradniki.

Administracja eu07.pl

70
Poradniki / [WAV] - obróbka nagrań radiotelefonicznych
« dnia: 21 Grudnia 2016, 17:34:55 »
Przepisuję poradnik autorstwa @Benka z jego strony (http://benek.cinnamon.i8p.eu/rt/rt.html). Wrzucam tutaj, aby poradnik był zawsze dostępny.

Obróbka nagrań
Jakość symulatora MaSzyna z roku na rok jest coraz lepsza, toteż i zachodzi potrzeba pisania coraz lepszych scenariuszy. A te można w różnoraki sposób udoskonalać, dodając choćby rozmowy RT czyli rozmowy radiotelefoniczne. Coraz większa liczba użytkowników posiada już swoje skanery nasłuchowe, co powoduje powszechność tychże nagrań. Jednak samo nagranie to nie wszystko. Zanim taki plik będzie można wykorzystać w symulatorze, należy go odpowiednio przygotować. W tym celu pomocny może być opis, który znajduje się poniżej.

W Internecie można znaleźć wiele darmowych programów, które służą do obróbki plików dźwiękowych. Jeden z nich, publikowany na podstawie licencji Shareware, posiada na tyle dużo funkcji, że w zupełności wystarczy do odpowiedniego przygotowania plików. Program nosi nazwę GoldWave.

Głównymi narzędziami potrzebnymi do obróbki są: przycinanie/wycinanie, kopiowanie/wklejanie, podgłaśniaanie/przyciszanie oraz zmiana parametrów nagrania. Po otworzeniu interesującego pliku ukazuje się (zazwyczaj) zielony wykres. Czasem może mu towarzyszyć także czerwona funkcja (mono/stereo).


Najeżdżając kursorem myszy na lewą i prawą krawędź ograniczającą wykres(y), wyświetli się element służący do przesuwania zakresu aktywności. Łatwo można się o tym przekonać przyciskając żółtą strzałkę w górnym pasku po lewej stronie. Odtwarza się tylko dźwięk leżący w podświetlonym fragmencie.


Wycinanie dowolnego fragmentu jest już teraz proste. Po jego zaznaczeniu trzeba wcisnąć ikonkę Cut na górnym pasku. Ów fragment znika z pierwotnego pliku. Operację można cofnąć kombinacją klawiszy Ctrl+Z. Można także przekopiować wybraną część do innego pliku dźwiękowego. W tym celu należy, po zaznaczeniu interesującej części, przycisnąć Copy, przejść do kolejnego pliku (np. otwartego w nowym oknie) i wkleić w wybranym miejscu za pomocą ikonki Paste.


Często zachodzi potrzeba podgłoszenia słabo słyszalnego dźwięku lub wyciszenia głośnych szumów. Pomocna przydaje się opcja Change Volume znajdująca się na pasku tuż nieopodal licznika czasu. Po jej kliknięciu ukaże się okno, w którym można dowolnie zmieniać poziom natężenia dźwięku w stosunku do pierwotnego. Wygodny jest przelicznik procentowy mieszczący się w panelu.


Gotowy plik można zapisać, lecz trzeba pamiętać o odpowiednich parametrach, które spowodują poprawne odtworzenie dźwięku przez EXE MaSzyny. Najpierw należy zadbać o to, by częstotliwość dźwięku wynosiła 22 050 Hz. Trzeba odszukać ikonkę z napisem Hz podpisaną jako opcja Resample. Po kliknięciu pokaże się panel z rozwijaną listą, na której będzie też częstotliwość poszukiwana.


Teraz można zapisać ostatecznie plik. W tym celu należy kliknąć na File, następnie Save As... Wybrać typ zapisu Wave(*.wav) a atrybuty jako 8 bit mono. W tym konkretnym przypadku będzie to PCM unsigned 8 bit, mono.


71
Na warsztacie / Linia053_Całkowo_zima
« dnia: 19 Grudnia 2016, 20:22:11 »
http://eu07.pl/userfiles/8463/bugs-l053_calkowo_zima.7z   1.64 MB

Zimowa wersja scenerii "Linia053_Całkowo", czyli połączone scenerie "Linia053" i "Całkowo" wraz ze stacją Dębica Towarowa i odcinkiem Wiliś - Rafineria. Wszystko robione notatnikiem - brak dostępu do 3ds'a, a nie lubię siedzieć i nic nie robić. Oczywiście zmienione będą tekstury terenu, torowiska, dachów, roślinności, zmieniłem tekstury niektórych peronów, dróg. Może uda się dodać modele zasp na peronach, coś jeszcze?

Oczywiście nie wszystko jeszcze zostało zrobione. Scenariusza nie ma tam żadnego, tylko uruchamiamy i patrzymy. Naciskając klawisz 1 (na klawiaturze nienumerycznej) przenosi nas do Sandomierza. Wypakowujemy jak zwykły dodatek, niczego nie nadpisuje.

72
Poradniki / [Dyskusja] - jakich poradników brakuje?
« dnia: 18 Grudnia 2016, 20:22:22 »
Wątek dyskusyjny - w tym wątku piszemy jakich poradników brakuje, jednocześnie można zgłaszać swoje propozycje poradników, które należy zrobić i przedstawić w tym dziale.


73
Poradniki / [WAV] - Napisy do dźwięków (radiotelefon)
« dnia: 01 Stycznia 2015, 20:44:47 »
Wersja anglojęzyczna: http://eu07.pl/forum/index.php/topic,25266.0.html

Od EXE_427 możliwe jest wyświetlanie napisów w dowolnym języku, które pojawiać się będą w momencie odgrywania dźwięków (np. radiotelefonu). Aby napisy się pojawiły, muszą być spełnione następujące warunki:
1. W pliku eu07.ini w głównym folderze z Symulatorem (edycja możliwa za pomocą Notatnika) należy dodać wpis lang xx, gdzie xx to kod języka, którego napisy będą wyświetlane. Przykład:
lang enlang czlang hu
2. W folderze /sounds musi się znaleźć plik .txt, który ma nazwę identyczną, co dźwięk radiotelefonu oraz ma dodany sufiks z kodem języka. Przykład nazwy pliku tekstowego z napisami w języku angielskim dla dźwięku kierowniczka.wav:
kierowniczka-en.txt
3. Zawartość pliku z napisami: napisy przedstawione są w formacie MPL2 (znany z napisów do filmów), gdzie wartościami w [nawiasach] są decysekundy. Oznaczają one początek i koniec wyświetlania danej linijki. Zatem wpis:
Cytuj
[15][35]After you stop, uncouple your loco.
oznacza, że w momencie odgrywania dźwięku, od sekundy 1,5 do 3,5 wyświetlany będzie ten napis.

Jeżeli wypowiedź "na radiu" jest krótka, można pominąć wartości w nawiasach, wtedy plik tekstowy zawierać powinien jedynie napis wyświetlany w symulacji.

4. Jeżeli te 3 elementy zostaną spełnione, przy odtwarzaniu dźwięku podczas symulacji pojawi się napis (taki jak w załączniku).


74
Poradniki / Regulamin forum
« dnia: 27 Listopada 2016, 22:57:18 »
Regulamin znajdziesz tu.

75
Pomoc doraźna / Patch 16.08 - problemy
« dnia: 14 Września 2016, 21:10:24 »
Wątek założony w celu zgłaszania nieprawidłowości zaobserwowanych w paczce 15.04 z patchem 16.08

Proszę pamiętać o:
  • dokładnym opisie problemu (jaką lokomotywę uruchamiasz, na jakiej scenerii, co się dzieje);
  • w przypadku crashy i błędów graficznych, informacji o konfiguracji sprzętowej (procesor, pamięć karta graficzna i wersja sterowników do niej – szczególnie ta informacja jest cenna);
  • pliku log.txt, umieszczonym jako załącznik do wiadomości; znajduje się on w katalogu głównym symulatora; UWAGA! Należy sprawdzić, czy w starterze Rainsted zaznaczona jest opcja Zapisywanie przebiegu symulacji w "log.txt"; znajdziesz ją w zakładce "Ustawienia"; log musi być z uruchomienia, w którym wystąpił błąd (nie generuj pliku log na innej, działającej scenerii, i w przypadku korzystania z innego taboru, tylko po to, żeby był); Jeśli błąd dotyczy nie podania jakiegoś sygnału lub utknięcia AI na szlaku, należy ustawić kamerę w/obok takiego pojazdu i wcisnąć F2 by wyświetliły się czerwone informacje diagnostyczne.
  • w przypadku podmiany składów, pliku $.scn, umieszczonym jako załącznik do wiadomości; znajduje się on w folderze scenery;
  • ewentualnie screenie obrazującym problem (przypominamy o Regulaminowym umieszczaniu screenów); Na screenie powinny być wyświetlone informacje diagnostyczne spod F2, czyli stan błędnie zachowującego się pojazdu, lub współrzędne miejsca z błędnie umieszczonymi obiektami.
Wiadomości raportujące błędy, a będące nieprzydatne do ich lokalizacji/usunięcia, będą przenoszone na bocznicę. Zgłaszanie błędów w starszych wydaniach MaSzyny (również w czystej PC15.04) lub takich, których rozwiązanie znajduje się w readme będzie nagradzane przez moderację.

Prosimy nie zgłaszać w wątku problemów wynikających z nieprawidłowego rozpakowania paczki (do wypakowania paczki należy używać programu 7-zip w wersji 9.20, poprzednie wersje nie obsługują zastosowanej metody kompresji LZMA2), bądź własnych w niej modyfikacji!

Przed napisaniem wiadomości prosimy przeczytać plik informacyjny readme.html i poszukać w nim rozwiązania swojego problemu.

Proszę również pamiętać by po wgraniu patcha koniecznie wybrać zakładkę w starterze Rainsted Tabor posiadany/Sprawdź posiadany tabor

76
Na warsztacie / A może terminal?
« dnia: 14 Lipca 2016, 23:44:13 »
http://eu07.pl/userfiles/8463/bugs-terminal.7z   32.05 KB

Jadąc ostatnio po LK3 w okolicy Swarzędza zobaczyłem ogromny terminal kontenerowy, porobiłem sobie notatki, porównałem ze zdjęciami satelitarnymi i w dwa/trzy wieczory popełniłem coś, co można zobaczyć po pobraniu paczki z powyższego linku (wypakować jak zwykły dodatek) - stacja i bocznica do terminala kontenerowego. Ciągnąć to dalej? Będzie coś z tego?

77
Bieżące Symulatorowe / Chabówka 2016 (20 sierpnia)
« dnia: 13 Lipca 2016, 22:20:28 »
Na 80% pojawię się na tegorocznej imprezie Parowozjada w Chabówce, 27 sierpnia 20 sierpnia w Chabówce, planuję być w godzinach 11-15. Będzie trochę czasu żeby pogadać, mam jeszcze kilka smyczy do rozdania ;) Ktoś się szanownych kolegów pojawi?

78
Forum / Opisy działów
« dnia: 23 Maja 2016, 22:58:00 »
Dla informacji - zmieniliśmy opisy działów, aby nawigowanie po forum dla nowych osób stało się łatwiejsze. Zmiany polegały głównie na poprawianiu błędów składniowych i interpunkcyjnych. Opisy działów najprawdopodobniej powstawały na szybko w zamierzchłych czasach i nikt ze starych użytkowników raczej nie zwraca na nie uwagi, a one - dla nowych userów - są wizytówką forum. Dlatego też zdecydowaliśmy się na poprawienie tego elementu. W następnych krokach mamy w planach nieco przeorganizować stronę eu07.pl, zmienić tam treści, dodać jedną podstronę.

79
Bocznica / Tak tylko sprawdzam.
« dnia: 22 Maja 2016, 21:13:43 »
Tutaj piszę zdanie z [kobieta pracująca] wyrazami, które [kobieta pracująca] nie powinny się tutaj [kobieta pracująca] znaleźć i sprawdzam, czy [kobieta pracująca] usunie je automat, bo podobno kiedyś [kobieta pracująca] był.

No i  wciąż jest.

80
Bieżące Symulatorowe / Prowadzenie strony na Facebooku
« dnia: 20 Kwietnia 2016, 00:55:58 »

Stroną Symulatora "MaSzyna" na Facebooku zajmuję się głównie ja, czasem @SKP czy @Benek coś wrzuci, ale w dużej mierze wszystkie treści / grafiki zamieszczam ja. W ostatnim czasie krucho u mnie z czasem i niestety nie mogę już aż tak dużo poświęcać na wrzucanie tam treści, ostatnio ograniczam się jedynie do publikowania informacji o dodatkach czy nowościach, a to w mojej ocenie zbyt mało. Jako że Facebook (poza eu07.pl) stanowi jedyną drogę kontaktu MaSzyny ze "światem zewnętrznym", jest on obecnie najważniejszą gałęzią, gdzie odbywa się promocja Symulatora, gdzie odbywa się kontakt na linii twórcy - odbiorcy, nie powinno się tego kluczowego elementu zaniedbywać.

Dlatego też poszukuję jednej chętnej osoby, która byłaby w stanie zamieszczać w miarę regularnie treści na Facebooku. Przedstawię know-how i inne zasady którymi kierowałem się przy dodawaniu treści, aby całość była spójna oraz żeby wstawiane w przyszłości treści nie różniły się znacznie od dotychczasowych.

Osoba uzyska status -Redaktor-: Może edytować stronę, wysyłać wiadomości i publikować jako strona, tworzyć reklamy, sprawdzać, który administrator utworzył post lub komentarz, a także wyświetlać statystyki.

Wymagania:
aktywne konto na Facebooku, umiejętność poprawnego pisania w języku polskim, obycie w Symulatorze (od strony technicznej, znajomość pliku Readme, znajomość zawartości strony eu07.pl), obycie w treściach, które zamieszczane były na naszej stronie dotychczas.
Strona: w całości poświęcona Symulatorowi, ponad 5100 osób "lubiących". Czasem zamieszczane były treści niezwiązane z Symulatorem, ale związane z transportem kolejowym.
Zadania: zamieszczanie treści (screeny, informacje o opublikowanych dodatkach/paczkach), kontakt z "fanami" ("delikatna" pomoc techniczna <szczegóły podane będą w know-how>, odpowiadanie na komentarze, odsyłanie do instrukcji), współpraca z twórcami (zamieszczanie ogłoszeń dot. tworzonych dodatków).

W mojej ocenie dużym atutem byłoby doświadczenie w prowadzeniu własnej strony internetowej / galerii czy nawet samego innego fanpage'a na Facebooku, ogólnie mówiąc - kontaktu ze sferą tworzenia treści w Internecie.

Osoby, które mają czas, chęci i potrzebę wsparcia Symulatora od strony jego promocji na Facebooku - poprzez Prywatną Wiadomość do mnie możecie opisać własne doświadczenia z tworzeniem treści w Internecie, doświadczenia z Facebookiem i prowadzeniem stron, opisać obycie w treściach zamieszczanych dotychczas na naszym fanpage'u (np. czy wychwyciłeś zasady jakimi się kieruję przy tworzeniu treści). Jeżeli chętnych będzie dużo, to osobę na stanowisko Redaktora wybierze się na zasadzie "konkursu".

Skład sądu konkursowego: @macius5991.

Pamiętam, że sam jakoś na początku 2013 roku zgłosiłem się do @Rewizora (chyba?, nie pamiętam) na ochotnika do prowadzenia strony. Impulsem było to, że odnotowałem brak aktywności przez około dwa tygodnie, co wydawało mi się niedopuszczalne. Stronę przejąłem z ilością "fanów" na poziomie około 2000 osób "lubiących", teraz mamy już ponad 5k. Jako, że raczej wówczas mało aktywny byłem na forum, toteż nie było wiadomo, jak sprawa się potoczy. Uzyskałem od Administracji kredyt zaufania i jakoś się udało.

Przyklejam wątek na czas konkursu.
Benek


Kandydatury przyjmuję do 29.04.2016 r. (piątek), godzina 20:00.

81
Bieżące Symulatorowe / MaSzyna v1.0 - Empik
« dnia: 01 Kwietnia 2016, 14:15:24 »




Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami od dziś w Empikach (w wysyłce jak i stacjonarnie) dostępne są pudełkowe wersje MaSzyny, przez pierwszy tydzień w cenie promocyjnej 149,49 zł. Tylko dziś z kodem ‪#‎eu07‬ rabat 15% (dotyczy sprzedaży wysyłkowej).

Prace nad złożeniem paczki do wersji "pudełkowej" (2 DVD po 4,2 GB każda) trwały od listopada 2015 roku, grupa kilkunastu twórców dokonała selekcji dodatków, poprawiła modele i scenerie, dodała do paczki nowe elektrowozy i dym z komina. Efektem jest paczka o nazwie MaSzyna v1.0 w wersji pudełkowej, ponadto znajduje się tam opis przejścia poszczególnych scenariuszy i wiele innych dotychczas niepublikowanych dodatków*.


Cena: 149,49 PLN
Cena po uwzględnieniu rabatu: 127,07 PLN**

*MaSzyna v1.0 nie zawiera pojazdów możliwych do prowadzenia. Pojazdy możliwe są do dokupienia dodatkowo.
**tylko 01.04.2016 w sprzedaży wysyłkowej z kodem #eu07. Nie gwarantujemy tego, że kod będzie działać.

82
Bocznica / Wydzielone z: Poszukuję materiałów z Linii 351
« dnia: 30 Stycznia 2016, 10:26:12 »
Odcinek linii 351 Choszczno - Stargard jest już zrobiony, sceneria czeka na ogarnięcie i przystosowanie.

83
Bieżące Symulatorowe / Technika tworzenia szlaku dwutorowego (3dsMAX)
« dnia: 16 Stycznia 2016, 02:57:28 »
Mam problem z tworzeniem szlaku dwutorowego. O ile wiedzie on "prosto" to nie ma problemów, z kolei jak już trzeba zrobić łuk... tutaj nic mi nie wychodzi, tory się "rozjeżdżają". Nigdy tego nie opanowałem i nie mam pomysłu jak to zrobić. Tworzę w 3dsmax.

84
Bieżące Symulatorowe / Smycz "MaSzyny" do zdobycia! -Edycja 2016-
« dnia: 01 Stycznia 2016, 22:52:54 »

Jak co roku Wydział Promocji Symulatora "MaSzyna" wystawia na charytatywną aukcję internetową oficjalną smycz MaSzyny. Szczegóły w aukcji, do której link znajduje się powyżej.

Informacje o przedmiocie:

    stan: nowa
    długość paska: 80 cm
    zakończenie: karabińczyk

Cena początkowa: 4,24 PLN, brak ceny maksymalnej.


Zakończenie aukcji - 11 sty 2016, 22:48:41
Aukcja zakończona, cena smyczy: 110,00 zł. Gratulujemy zwycięzcy, zapewne następna charytatywna licytacja odbędzie się na początku stycznia 2017 r.

85
Na warsztacie / Mosty
« dnia: 06 Stycznia 2016, 22:25:40 »
Opis długi - http://wwk.kolej.org.pl/2014/12/projekt-stacja-mosty/
Opis krótki - robię scenerię, efekty przedstawiam poniżej. Inicjatorem tego, że zacząłem się w to bawić, jest to, że w ostatnim czasie dużo jeżdżę koleją po Polsce i dużo rzeczy udało mi się zobaczyć, chciałem mieć to w Symulatorze.
Braki - przechyłki, sieć trakcyjna, urozmaicony profil pionowy, fajerwerki. Taśma z przejazdu: http://wwk.kolej.org.pl/wp-content/uploads/2014/12/mosty_tasma.png (sterował komputer).

Bardzo proszę, po uruchomieniu scenerii wstawić w załącznik plik errors.txt z głównego katalogu Symulatora, pozwoli mi to na poprawę braków. Możecie również opisać swoje uwagi, propozycje. Sceneria momentami jest niedokończona (w sumie są 2-5 takich miejsc).
Cytuj
Shift+1...3: sterowanie eventami w na posterunku Zarzeka.


86
Baza infrastruktury / Czerpak powietrza
« dnia: 01 Stycznia 2016, 02:39:31 »
Prosty model czerpaka powietrza do umieszczenia nad przejściem podziemnym.
http://eu07.pl/userfiles/8463/czerpak_1.7z   581.21 KB
(paczka zawiera model T3D oraz tekstury TGA i DDS)
Dodane do repozytorium.

87
Publikacje / Scenariusz "L053_TLK83202"
« dnia: 20 Listopada 2015, 23:56:59 »
Dodane na repozytorium

Przekazuję na dyski użytkowników kolejny scenariusz, tym razem na dziennej wersji scenerii "Linia053". Prowadzimy sezonowy pociąg TLK o numerze 83202 na odciniku Sandomierz SdA - Dębica Osobowa z postojami na stacjach Rudawa, Turów i Psie Pole. Do dyspozycji mamy lokomotywę EP07-376 w niebieskim malowaniu PKP Intercity.

Scenariusz zawiera zdarzenia losowe, w kilku miejscach na scenerii pojawić się mogą różne sytuacje w różnych konfiguracjach.
Możliwe zdarzenia losowe: późne podanie sygnału na semaforze, podanie sygnału zastępczego, wygaśnięcie semafora, jazda torem lewym, oczekiwanie "pod wjazdem". W zależności od wylosowanej konfiguracji, przyjazd do stacji docelowej może zostać opóźniony nawet o 10 minut względem rozkładu jazdy. Orientacyjny czas trwania scenariusza - ok. 60 minut.

Odjazdy ze stacji z postojem handlowym (Sandomierz, Rudawa, Turów, Psie Pole) są uzależnione od godziny przybycia pociągu do stacji. Jeżeli pociąg przybędzie 2 minuty przed czasem, to kierownik pociągu będzie czekał do rozkładowej godziny odjazdu. W przypadku opóźnienia sygnał odjazdu będzie podawany od razu - tak jak ma to miejsce w rzeczywistości. Ponadto należy oczekiwać na sygnał odjazdu od kierownika pociągu w przypadku nieplanowych postojów pod semaforem na posterunkach, gdzie postój handlowy nie został uwzględniony.

Rozkład jazdy dostępny jest pod klawiszem F3 (po uruchomieniu symulacji) oraz w pliku scenery/mpe83202.txt.

Podziękowania: Symulację swoimi głosami uświetnili @Stele i @danniel, napisy do nagrań radiotelefonicznych w języku czeskim przygotował @Lelek, z kolei nad rozkładem jazdy naszego pociągu pracował @youBy - za co składam im podziękowania. Nie należy również zapomnieć o osobach, które przez ponad 2 miesiące sprawdzaliły scenariusz na etapie testów, podrzucali pomysły, wytykali błędy. Im również chciałbym złożyć podziękowania.

Życzę przyjemnych jazd na dziennej wersji scenerii "Linia053".
@macius5991
09.2015r.



Cytat: info.txt
Szanowny użytkowniku!

Dziękuję za pobranie paczki z nowym scenariuszem "l053-day-tlk83202". Opis jest dostępny z poziomu startera Rainsted po wybraniu scenariusza.

Instalacja: paczkę należy wypakować w głównym folderze z Symulatorem. Scenariusz przystosowany do MaSzyny w wersji MaSzyna 15.04 + Patch 15.04.26 wraz ze wszystkimi dodatkami opublikowanymi na stronie http://eu07.pl/pobierz. Koniecznie należy zapoznać się z opisem scenariusza (dostępny z poziomu startera Rainsted).

Paczka zawiera napisy do nowych nagrań radiotelefonicznych w języku angielskim (@macius5991) i czeskim (@Lelek).

@macius5991 | 09.2015

www.eu07.pl




88
Na warsztacie / \"Czerwone perony\" podejście drugie
« dnia: 17 Listopada 2015, 18:59:05 »
Drugie podejście do kwestii nowych, czerwonych peronów. Przygotuję modele peronów z "czerwonym zakończeniem": dalekobieżne, lokalne, podmiejskie, wysokie, niskie, jedno/dwu-krawędziowe itd. Sam model T3D to będzie "pusty" peron, a dodatki do niego będą dodane w INC-u. Tak wygląda 2kraw96pgs320m10m:
//Peron 2-krawedziowy, wysoki (96cm pgs, 134cm od ziemi), dlugosci 320m (dalekobiezny).
//odleglosc pomiedzy osiami torow: 10,0m.
//script;size: 10.0 320.0;
//3dsmax: dluzszy bok "helpera" w osi toru.
//@macius5991 11.2015r.
//(p1) - dowolna nazwa

origin (p2) (p3) (p4)
rotate 0 (p5) 0
node -1 0 none model 0 0 0 0 perony_nowe/2kraw96pgs320m10m.t3d none endmodel
//latarnie:
node -1 0 none model 0 1.34 140 90 elektryczne/latarniay_hs.t3d none lights 3 endmodel
node -1 0 none model 0 1.34 115 90 elektryczne/latarniay_hs.t3d none lights 3 endmodel
node -1 0 none model 0 1.34 90 90 elektryczne/latarniay_hs.t3d none lights 3 endmodel
node -1 0 none model 0 1.34 65 90 elektryczne/latarniay_hs.t3d none lights 3 endmodel
node -1 0 none model 0 1.34 40 90 elektryczne/latarniay_hs.t3d none lights 3 endmodel
node -1 0 none model 0 1.34 15 90 elektryczne/latarniay_hs.t3d none lights 3 endmodel
node -1 0 none model 0 1.34 -5 90 elektryczne/latarniay_hs.t3d none lights 3 endmodel
node -1 0 none model 0 1.34 -30 90 elektryczne/latarniay_hs.t3d none lights 3 endmodel
node -1 0 none model 0 1.34 -55 90 elektryczne/latarniay_hs.t3d none lights 3 endmodel
node -1 0 none model 0 1.34 -80 90 elektryczne/latarniay_hs.t3d none lights 3 endmodel
node -1 0 none model 0 1.34 -105 90 elektryczne/latarniay_hs.t3d none lights 3 endmodel
node -1 0 none model 0 1.34 -130 90 elektryczne/latarniay_hs.t3d none lights 3 endmodel

rotate 0 0 0
endorigin
I tak samo mam zamiar dodać ławki/śmietniki, SIP, może pod (p6) wstawi się też wymienną teksturę z nazwą stacji. Będą to tylko oczywiście perony proste.

Proponowana struktura: scenery/perony_nowe/2kraw96pgs320m10m.inc. Jeżeli macie inną propozycję na strukturę, to teraz jest możliwość zmiany.
Nazwa pliku inc: 2kraw - dwie krawędzie (lub: 1kraw); 96pgs - wysokość peronu powyżej główki szyny w centymetrach; 320m - długość peronu w metrach; 10m - szerokość rozstawu torów (tylko dla 2kraw).

Tablice peronowe - przygotowałby ktoś model takiej tablicy peronowej z wymienną teksturą tablicy (w miejscu samych liter, żeby móc edytować teksturę samego czarnego napisu)?

  Dodano: 17 Listopada 2015, 23:36:21
W załączniku próbna wersja ze scenerią do zobaczenia. Tak ja to widzę. Peron 2kraw96pgs320m10m. Wypakować w głównym katalogu, nic nie psuje.

89
Bocznica / l053-day-tlk83202.rar
« dnia: 16 Listopada 2015, 22:33:49 »
delete.

90
Bocznica / Odp: "Celownik" do exe symulatora
« dnia: 16 Października 2015, 00:16:36 »
Nieważne, nie doczytałem.

Strony: 1 2 [3] 4 5 ... 8