Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - MaciejM

Strony: 1 2 3 [4] 5 6 ... 9
91
Tabor kolejowy / Odp: Zdjęcia taboru na tekstury
« dnia: 21 Listopada 2020, 05:04:10 »
99 51 9550 319-9 - bok + czoło
https://eu07.pl/userfiles/23148/99%2051%209550%20319-9.7z

A9mnopuz 61 51 19-90 055-8 - bok
https://eu07.pl/userfiles/23148/A9mnopuz%2061%2051%2019-90%20055-8.7z

B9nopuz 50 51 29-78 069-6 - bok
https://eu07.pl/userfiles/23148/B9nopuz%2050%2051%2029-78%20069-6.7z

B9nopuz 50 51 29-78 101-7 - bok
https://eu07.pl/userfiles/23148/B9nopuz%2050%2051%2029-78%20101-7.7z

B10nouz 50 51 20-78 796-3 - bok
https://eu07.pl/userfiles/23148/B10nouz%2050%2051%2020-78%20796-3.7z

EP07-397 - bok + czoło
https://eu07.pl/userfiles/23148/EP07-397-r2.7z

EP07-1031 - bok + czoło
https://eu07.pl/userfiles/23148/EP07-1031.7z

EP07-1036 - bok + czoło
https://eu07.pl/userfiles/23148/EP07-1036-r3.7z

Shimmns 31 83 4677 712-7 - 2 boki + czoło
https://eu07.pl/userfiles/23148/Shimmns%2031%2083%204677%20712-7.7z

Shimmns 31 83 4677 743-2 - 2 boki
https://eu07.pl/userfiles/23148/Shimmns%2031%2083%204677%20743-2.7z

Shimmns 31 83 4677 785-3 - 2 boki
https://eu07.pl/userfiles/23148/Shimmns%2031%2083%204677%20785-3.7z

Shimmns 31 83 4677 790-3 - bok
https://eu07.pl/userfiles/23148/Shimmns%2031%2083%204677%20790-3.7z

Shimmns 31 83 4677 795-2 - bok
https://eu07.pl/userfiles/23148/Shimmns%2031%2083%204677%20795-2.7z

Shimmns 31 83 4677 811-7 - bok
https://eu07.pl/userfiles/23148/Shimmns%2031%2083%204677%20811-7.7z

Shimmns 31 83 4677 827-3 - bok
https://eu07.pl/userfiles/23148/Shimmns%2031%2083%204677%20827-3.7z

Shimmns 31 83 4677 830-7 - 2 boki
https://eu07.pl/userfiles/23148/Shimmns%2031%2083%204677%20830-7.7z

Shimmns 31 83 4677 842-2 - bok
https://eu07.pl/userfiles/23148/Shimmns%2031%2083%204677%20842-2.7z

Shimmns 31 83 4677 854-7 - bok
https://eu07.pl/userfiles/23148/Shimmns%2031%2083%204677%20854-7.7z

Shimmns 33 85 4668 039-2 - bok
https://eu07.pl/userfiles/23148/Shimmns%2033%2085%204668%20039-2.7z

Shimmns 33 85 4668 109-3 - bok
https://eu07.pl/userfiles/23148/Shimmns%2033%2085%204668%20109-3.7z

Shimmns 33 85 4668 130-9 - 2 boki
https://eu07.pl/userfiles/23148/Shimmns%2033%2085%204668%20130-9.7z

Shimmns 33 85 4668 161-4 - 2 boki
https://eu07.pl/userfiles/23148/Shimmns%2033%2085%204668%20161-4.7z

Shimmns 33 85 4668 182-0 - bok
https://eu07.pl/userfiles/23148/Shimmns%2033%2085%204668%20182-0.7z

Shimmns 33 85 4668 192-9 - bok
https://eu07.pl/userfiles/23148/Shimmns%2033%2085%204668%20192-9.7z

Shimmns 33 85 4668 197-8 - bok
https://eu07.pl/userfiles/23148/Shimmns%2033%2085%204668%20197-8.7z

SM42-2495 - 2 boki + czoło
https://eu07.pl/userfiles/23148/SM42-2495.7z

SU46-047 - bok + czoło
https://eu07.pl/userfiles/23148/SU46-047.7z

Zakks 33 51 7901 848-6 - bok
https://eu07.pl/userfiles/23148/Zakks%2033%2051%207901%20848-6.7z


92
Na warsztacie / Krzyżowa2 - zalesianie oraz zabudowanie scenerii
« dnia: 14 Listopada 2020, 14:32:43 »
Witajcie,
po kilkuletniej przerwie związanej z brakiem czasu, udało mi się wygospodarować trochę czasu na "zabawę". To przywracam Devsa w takim razie :) @MaciejM Postanowiłem zająć się scenerią z moich lat młodzieńczych do której czuję duży sentyment - Krzyżowa. Jest o tyle fajna, że posiada wielorodny teren, nie jest płaska, więc można ją fajnie zagospodarować.

Póki co zająłem się samym wjazdem do Krzyżowej oraz miastem. Chcę aby było czuć aglomeracyjny klimat, dlatego w drugim i trzecim planie znajdują się wysokie wieżowce oraz PRLowskie blokowiska.
Trochę czasu zajęło mi też stworzenie potrzebnych includów (w nodebank istnieją, jednak w folderach ich brak)

Podpowiedzcie co można zmienić, co można ulepszyć.

93
Poradniki / [SCN] Ładunek innofreight - „O co chodzi z numerkami?”
« dnia: 14 Listopada 2020, 04:03:49 »
W ładunkach typu kontener innofreight został użyty system losowania tekstur za pomocą plików mat. Wymagało to użycia odpowiednio wielu plików, które mnożą ilość kombinacji możliwych do wylosowania. Żeby dobrze korzystać z tego narzędzia wymagana jest znajomość pewnych podstaw, którymi zamierzam się podzielić w tym poradniku.

Każdy numer przy ładunku odpowiada jednej kombinacji tekstur kontenerów. Jeżeli użyjemy ładunku z numerem 1, to każdy ładunek z tym numerem będzie miał identyczną kombinację [1]. Tak samo jest z numerami 2, 3 itd. Ustawienie ładunków w kombinacji 1 2 3 1 2 3 1 2 3 zmieni jedynie ilość wagonów, po których ładunek będzie się zapętlał [2]. Jest to efekt, którego należy unikać, ze względu na to, że takie sytuacje w rzeczywistości się nie zdarzają.

Ładunki reagują na odwracanie wagonu. Jeżeli wagon będzie obrócony, kontenery na nim również będą odwrócone co wpłynie pozytywnie na rozbicie schematu. Zauważyć to można na wagonach numer jeden, cztery, siedem oraz dwa, pięć, osiem [3]. Nie jest to natomiast narzędzie, które rozwiązuje problem w całości, a jedynie może delikatnie pomóc. Głównym narzędziem, które rozwiązuje problem jest używanie numerów po kolei. Sprawi to, że ładunek na każdym wagonie będzie się losował oddzielnie. Nie wszystkich ładunków jest tyle, żeby zapełnić nimi cały skład. W takich wypadkach sugeruję używać wagonów od pierwszego do ostatniego numeru, a potem to powtarzać, zamieniając poszczególne numery w swoich grupach. Jeżeli są tylko 3 ładunki to ustawiamy wszystko po kolei, a potem robimy dokładnie to samo, zamieniając je miejscami, starając się, żeby te same numery nie znajdowały się obok siebie 1 2 3 2 3 1 3 1 2.

Jeśli chcemy poszczególne grupy ładunków przedzielić inną grupą, nie należy zaczynać numerowania od początku. Da to efekt niepożądany w postaci pojawienia się schematu [4]. Należy numerować ładunki tak, jakby tej przerwy nie było [5].

95
Na warsztacie / Odp: Odświeżanie Quark-u
« dnia: 05 Listopada 2020, 21:59:40 »
Odświeżę temat. Jakiś czas temu była mowa o połączeniu Quark z Tarniowo, ale póki co jej nie ma. Więc od strony Mydelniczki ( odnoga w kierunku Tarniowa ) Na końcu scenerii zbudowałem wieś Pogórze wraz ze stacją i ustawiłem tam piętrowy skład osobowy na spalinówce. Docelowo trasa składu to Pogórze - Mydelniczka - Wielki Kac - Dejawy - Psiary - Jelonkowo. Rozkład jazdy dla tego pociągu wraz z ułożeniem trasy w toku. Dalej można wg uznania jechać piętrusiem np. Do Bruchniewa na bocznice. Wciąż próbuje sił w dekorowaniu, a nóż się kiedyś przydam :)

96
Symulator / Odp: Składy realistyczne - zestawienie wpisów
« dnia: 02 Listopada 2020, 22:40:44 »
RE/R 17120/78201 "Mazowsze"
Relacja: Warszawa Wschodnia - Poznań Główny - Gorzów Wielkopolski
Planowe zestawienie: 09.09.2011r

Pociąg na odcinku Poznań Główny - Gorzów Wielkopolski kursował jako REGIO.

Skład relacji Warszawa Wschodnia <=> Poznań Główny

node -1 0 201E-645 dynamic pkp\et22_v3 201E-645 201E 0 headdriver 99.WH25 0 enddynamic
node -1 0 B6bnopuvz_8471002-7'11 dynamic pkp\16xa_v1 B6bnopuvz_8471002-7'11 161A 0 nobody 99.WH25 0 enddynamic
node -1 0 B9nopuz_2971002-51 dynamic pkp\16xa_v1 B9nopuz_2971002-5 162A 0 nobody 115.WH25 0 enddynamic
node -1 0 AB8nopuz_3871003-2 dynamic pkp\16xa_v1 AB8nopuz_3871003-2 163A -1 nobody 115.WH25 0 enddynamic
node -1 0 wro_8800005-1'12 dynamic pkp\11xa_v2 wro_8800005-1'12 113a_pkppr 0 nobody 99.WH25 0 enddynamic

Skład relacji Poznań Główny <=> Gorzów Wielkopolski

node -1 0 301D-079 dynamic pkp\su45_v2 301D-079 301D 0 headdriver 0.WH25 0 enddynamic
node -1 0 B6bnopuvz_8471002-7'11 dynamic pkp\16xa_v1 B6bnopuvz_8471002-7'11 161A 0 nobody 115.WH25 0 enddynamic
node -1 0 B9nopuz_2971002-51 dynamic pkp\16xa_v1 B9nopuz_2971002-5 162A 0 nobody 115.WH25 0 enddynamic
node -1 0 AB8nopuz_3871003-2 dynamic pkp\16xa_v1 AB8nopuz_3871003-2 163A -1 nobody 115.WH25 0 enddynamic
node -1 0 wro_8800005-1'12 dynamic pkp\11xa_v2 wro_8800005-1'12 113a_pkppr 0 nobody 99.WH25 0 enddynamic


97
Na warsztacie / Odp: Kaliska - sceneria do pobrania w pierwszym poście!
« dnia: 15 Października 2020, 20:48:20 »
Dobra, najwyższy czas upublicznić to co mamy,

Nowa Kaliska na bazie obróconej Ra i paczki mareczka. Co zostało zmienione przez Ra:

-Sceneria jest obrócona o 180 stopni, dzięki czemu zachód słońca jest na zachodzie, wschód na wschodzie
-Lekkie zmiany w eventach
-Usunięcie maxdistów sieci trakcyjnej

Co zostało zmienione przeze mnie, gg, i kubę_pl

-Dokończenie obracania scenerii (sieć trakcyjna, słupy sieci trakcyjnej, słupki hektometryczne) [ja]
-Parę podmian na nowsze semafory, przez co można było wywalić parę t3d i .inc [ja]
-Poprawa inców i tekstur stacji (usuwanie zbędnych kanałów alfa, ujednolicenie maxdistów) [gg]
-Przypisanie budynkom tekstur dachów [gg]
-Dodane kozły betonowe w ZWK [gg]
-Początki przystosowania taboru pod MaSzynę 20.09: zastąpienie wagonów 1xxA 120A na nowe 120a_v1 diesla, podmienione bipy, zastąpienie wagonów eams na 401zl i 401zp, parę byków v2 na v3 [kuba_pl i ja]
-Wywalanie starych znaków i zbędnych folderów [ja]
-Podmiana pól z trupa "bigl100pszenica" na pola paczkowe (pole1 i pole3) [ja i gg]
-Misje z włókniarzem i cegielskim teraz zaczynamy w lokomotywie, a nie na stacji w kibelku czy odstawionej lokomotywie
-Zwiększona różnorodność tekstur taboru [ja]
-(eksperymentalne) Podniesienie prędkości startowej składów z 5km/h na 35 (włókniarz) i 99 (cegielski), bowiem składy tyle jechałyby gdyby sceneria była przedłużona do Międzylesia i Herbów [ja]

I jeszcze jedno, teraz mamy repo kaliskiej [https://eu07.pl/svn/kaliska]

LINK DO PACZKI:   https://eu07.pl/userfiles/27025/Kaliska%20v1.0.0%20.7z

Znane błędy:
- Niektóre słupy od sieci trakcyjnej są nadal źle obrócone. Jak taki słup znajdziecie, proszę otworzyć okno Debug (F12), polecieć do miejsca gdzie słup dotyka sieci, następnie otworzyć zakładkę "camera" i zrobić screena/spisać współrzędne. Słupy próbuję na biężąco naprawiać.
-Jako że stare pola miały w innym miejscu pivot niż te paczkowe, były źle obrócone. Większość źle obróconych pól zostało naprawionych, ale jeszcze jest parę takich pól. Podobnie jak w poprzednio, F12, zakładka camera i screen/spisać współrzędne.
-Mogą się zdarzać losowe zdarzenia typu czołowe zderzenie albo źle przestawiona zwrotnica. Na razie w eventach nie grzebaliśmy.
-Brakujące tekstury semaforów. Semafory w OW jak się okazuje są do zrobienia od nowa - są w złych pozycjach.
-Cegielski nie mieści się w peronie ZWK. Winą jest peron, która zamiast długości 300m ma 200m.

Sami tego też w szybkim czasie nie naprawimy, wasza pomoc jest mile widziana. Dobra, dość mojego gadania - życzę samych S2 :)

edit: łatka na opis scenerii - opis miał chińskie krzaczki z powodu konwersji z UTF-8 na ANSI.

98
Inne niekolejowe / Praca przy tworzeniu symulatorów
« dnia: 14 Października 2020, 15:11:53 »
W związku z dynamicznym rozwojem, firma SimKol sp. z o.o.  poszukuje osób na stanowiska:

1. Unity C# Programmer

Zadania:
- programowanie symulatorów oraz gier przy użyciu silnika Unity 3D,
- dbałość o jakość kodu,
- dbanie o rozwój techniczny projektów.

Wymagania:
- dobra znajomość języka C#,
- znajomość silnika do tworzenia gier UNITY 3D,
- wymagana odpowiedzialność, samodzielność i uczciwość,
- umiejętność rozwiązywania problemów i zdolności analityczne,
- umiejętność pracy w zespole,
- znajomość wzorców projektowych,
- dobra znajomość systemu kontroli np. Git.

Mile widziane:
- doświadczenie w pracy z symulatorami,
- znajomość zagadnień transportowych.

2. Level designer / 3D Modeler

Zadania:
- tworzenie otoczenia poziomów z wykorzystaniem silnika Unity 3D
-tworzenie modeli 3D oraz tekstur PBR
-dbanie o rozwój techniczny projektów.

Wymagania:
- znajomość środowiska Blender
- znajomość aplikacji Substance Painter
- podstawowa znajomość silnika do tworzenia gier UNITY 3D,
- wymagana odpowiedzialność, samodzielność i uczciwość,
- umiejętność rozwiązywania problemów i zdolności analityczne,
- umiejętność pracy w zespole,
- znajomość wzorców projektowych,
- dobra znajomość systemu kontroli np. Git.

Mile widziane:
- doświadczenie w pracy z symulatorami,
- znajomość zagadnień transportowych.

Kandydatom oferujemy:
- atrakcyjne wynagrodzenie,
- stałe zatrudnienie w pełnym wymiarze godzin pracy,
- bardzo dobrą atmosferę w pracy,
- możliwość dopasowania godzin pracy do pracownika,
- ubezpieczenie zdrowotne.

Praca stacjonarna w naszym biurze w Katowicach - forma zatrudnienia umowa o pracę / umowa-zlecenie / B2B.

Kontakt PW lub piotr.szot@simkol.pl

99
EU07 Simulator English forum / Odp: Tip for future releases
« dnia: 30 Września 2020, 18:52:19 »
I understand, my idea comes from the fact that I am a simulation purist, when it comes to the regulatory technical aspect, so it seemed like a nice thing. Also because the Polish signals, at least until I learn well, the yellows in Italy are orange in your home and look like the red, and I often confuse them. I passed a couple of them in different scenarios and it made me go ahead with the simulation, in one I found a convoy on the track, in the other nothing and I found myself traveling non-stop without any rules.
Same thing for the stations, for me it's all new, I don't know the routes, and maybe I skipped some stations, that's why a notice would have been useful. Obviously they are things from my point of view.

Don't qoute if you respond to a message right above yours. @Stele

101
Poszukuję, chcę zrobić / Odp: Osoby chętne do nagrań RT
« dnia: 22 Września 2020, 10:09:41 »
To ja biorę Ryciny.

102
Poszukuję, chcę zrobić / Odp: Osoby chętne do nagrań RT
« dnia: 22 Września 2020, 00:45:20 »
Więc bierzemy Rakowice, Nowa Ruda.

103
Poszukuję, chcę zrobić / Odp: Osoby chętne do nagrań RT
« dnia: 22 Września 2020, 00:23:22 »
Jeśli jest jeszcze wolne - bierzemy dwie role. Jeden głos męski, jeden - wręcz przeciwnie ;) Poproszę o info, co zostało do nagrania.

104
Poszukuję, chcę zrobić / Odp: Osoby chętne do nagrań RT
« dnia: 21 Września 2020, 22:56:31 »
To ja poproszę o rezerwację ISDR Arkadia.

105
Poszukuję, chcę zrobić / Odp: Osoby chętne do nagrań RT
« dnia: 21 Września 2020, 21:30:39 »
ISDR Kujacin

106
Poszukuję, chcę zrobić / Odp: Osoby chętne do nagrań RT
« dnia: 21 Września 2020, 21:25:56 »
Nagram ISDR Jerzynianka.

107
Poszukuję, chcę zrobić / Odp: Osoby chętne do nagrań RT
« dnia: 21 Września 2020, 19:51:49 »
To ja mogę wziąć ISDR Wrzosy.

108
Poszukuję, chcę zrobić / Odp: Osoby chętne do nagrań RT
« dnia: 21 Września 2020, 19:25:24 »
Mogę nagrać ISDR Wolica.

109
Poszukuję, chcę zrobić / Odp: Osoby chętne do nagrań RT
« dnia: 21 Września 2020, 19:13:46 »
Biorę ISDR Mokra.

111
Symulator / Odp: Programy na użytek symulatora. [szczawik]
« dnia: 03 Września 2020, 18:13:30 »
Cytuj
Propozycja: dodatkowy button w zakładce "pogoda" który przywróci ustawienia pogodowe zdefiniowane w SCN.
W porządku.
Panel kontrolny od COM był jedynie wstępną przymiarką, już nieaktualną; obecnie konfigurację planuję w osobnym okienku, coś w stylu jak na obrazku. Ale to wszystko za parę dni.

112
Symulator / Odp: Programy na użytek symulatora. [szczawik]
« dnia: 21 Sierpnia 2020, 21:38:36 »
Tak, jest podana błędna miniaturka dedykowana, a nie wczytał miniaturki ogólnej. Zrobiłem poprawkę, przy okazji dorzuciłem opcję otwierania katalogu wybranego taboru w bazie.
Link do paczki: https://eu07.pl/userfiles/7492/starter200821_2.zip

Nowa wersja, zmiany:
  • Automatyczne sprawdzanie aktualizacji co x dni. Domyślnie 10 dni, można zmieniać interwał w ustawieniach. Wartość ujemna uwzględnia wersje testowe,
  • możliwość ustawienia stanu początkowego pojazdu użytkownika, (załączenie baterii itp.). Do wyboru domyślnie (wg scenariusza), zawsze wyłączona, zawsze włączona.
Link do paczki: https://eu07.pl/userfiles/7492/starter200830.7z

113
Bieżące kolejowe / Biblioteka kolejowa
« dnia: 28 Lipca 2020, 20:36:47 »
Dzień dobry,
Jak domniemuję "Maszyna" jest symulatorem kolei współczesnej, znaczy się po 2000 r.
W poniższym linku są materiały dotyczące kolei do 2000.
https://www.bazakolejowa.pl/index.php?dzial=biblioteka
Na razie wrzuciłem trochę ponad setkę przepisów.
Kwity są w stanie takim jakim są. Nie mam już czasu żeby je kadrować, prostować, wycinać moje brudne paluchy i tak dalej.
Później przyjdzie pora na służbowe RJ i wydawnictwa okołorozkładowe, WOTy, dzienniki urzędowe, wszelaka literaturę i co mi się na dysku zalega.
Na chwilę obecną całość zajmuje "zero siedem" TB to jest ponad milion stron i rośnie.

Zapraszam do korzystania.

Bądźcie zdrowi.

Jarek

114
Forum / Ostrzeżenie o kasowaniu plików użytkowników
« dnia: 25 Lipca 2020, 23:21:48 »
W związku z kończeniem się miejsca na serwerze, przeprowadzona będzie akcja kasowania plików użytkowników. Proszę niezwłocznie skasować samodzielnie wszystkie zbędne pliki. Wydane już dodatki z testów.  Backupy starych paczek. Jeśli w ten sposób nie zostanie wygospodarowane wystarczająco dużo miejsca, będziemy kasować wszystkie archiwa starsze niż kilka lat, arbitralnie oceniając zawartość na podstawie nazwy i prefiksu.


PROSIMY NIE KASOWAĆ ZDJĘĆ NA TEKSTURY. Nawet, jeżeli zostały już wykorzystane - przydadzą się na przyszłość.

117
Tabor kolejowy / Odp: Zdjęcia taboru na tekstury
« dnia: 27 Czerwca 2020, 15:36:21 »

118
Wydział zamówień / Odp: Zdjęcia przekroje schematy Impulsa
« dnia: 23 Czerwca 2020, 20:44:20 »
Impuls EN63A-021 również z mostu: https://eu07.pl/userfiles/1053/Impuls.7z
Niestety zdjęcia nie są idealne bo słońce, bo ogrodzenie, bo jednostka w ruchu... ale może coś się jednak wybierze i przyda.

119
O różnych porach...

120
Stele, that is exactly what I was missing. Thank you! Problem solved. :)

Strony: 1 2 3 [4] 5 6 ... 9