Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - MaciejM

Strony: 1 ... 6 7 [8] 9
211
Kilka kadrów z TLK83202 w roli głównej. :D

Wyjątkowo dopuszczamy przekroczony rozmiar załączników. matek123

212
Na warsztacie / Odp: 14we? W sumie czemu nie.
« dnia: 19 Sierpnia 2017, 09:20:45 »
Mały odkop wątku. Jakoś ze trzy dni temu Z Matim i trochę z @hanys'em na spontanie poruszyliśmy temat 14we i wówczas przypomniało mi się, że upi zrobił robocze układy 14we-03. Zatem by się one nie zmarnowały (wszak jak by nie było on też poświęcił sporo czasu na ich przygotowanie) z kolei ja poświęciłem wczoraj i dziś kilka godzin na przemapowanie modelu w oczekiwaniu na zmapowany nową teksturą od @Jeżyk'a wózek 4ANc autorstwa @Kacu. Układy są zbliżone do tych z 19xx, dzięki czemu jest lepsza jakość. Tak to póki co wygląda. Choć z tego widzę to na screenie wygląda słabo. W maxie dużo lepiej się to prezentuje. Zapewne trzeba będzie je jeszcze poprawić, ale różnice raczej widać gołym okiem.
PS Myślę, że @matek się tego nie spodziewał :P.

213
Bieżące Symulatorowe / Odp: Chabówka 2016 (20 sierpnia)
« dnia: 14 Sierpnia 2017, 08:45:12 »
No jeszcze żeby brali kasę za ten cyrk to już by był sabotaż :P

214
Forum / Odp: Nabór na redaktora dokumentacji
« dnia: 29 Lipca 2017, 22:27:26 »
Przypominam o poniższej informacji dodanej w pierwszym poście :)

Została dodana symulatorowa wikipedia na naszym serwerze. Wymaga wiele pracy, by była użyteczna. Za aktywność redakcyjną można zostać nagrodzonym tą rangą. Uprawnienia jak Betatester.

215
Zgłaszam to do proku... znaczy do działu "Galeria". :D
Nowe exe naprawdę pozwala uzyskać niesamowite efekty graficzne :) Autorem screena jest @dymus, ale nie mogłem się powstrzymać przed podzieleniem się tym screenem :).

216
EN57 w słoneczny, letni dzień :)
screeny w PNG: http://eu07.pl/userfiles/21101/foto-en.7z

217
EU07 Simulator English forum / New version MaSzyna 17.07 AWESOME!!
« dnia: 25 Lipca 2017, 11:56:28 »
I like so much this new version, very good job, congratulations. This game is better than commercial games.

I liked these details very much:

  • Scenarios load much faster.
  • Now you can touch the buttons.
  • When you leave the cabin, you are on the floor and in front of the door. You are a human, you are not flying, very realistic detail.
  • The night is fantastic.

There is only a small problem, at least in my computer, but I have been able to solve it. When you press Num 3 to move the brake lever, it takes a long time to start moving. This is because the keyboard type rate in my Operating System is set to 650 milliseconds. I've set it to 200 milliseconds and it works perfectly.

I use this game from a GNU/Linux system with Wine. Here is the small script I have to start the game:

#!/bin/bash
xset r rate 200 # set keyboard type rate to 200 miliseconds
setxkbmap us    # set US keyboard, spanish keyboard doesn't works well
LC_ALL=pl_PL.ISO-8859-2 wine RAINSTED.exe # set polish locale and start RAINSTED
# set all things as they are
setxkbmap es
xset r rate

218
Me ha encantado esta nueva versión, lo habéis hecho muy bien, enhorabuena. Este juego es mejor que los juegos comerciales.

Me han gustado mucho estos detalles:

  • Los escenarios se cargan mucho más rápido.
  • Ahora puedes tocar los botones.
  • Cuando sales de la cabina, estás en el suelo y enfrente de la puerta. El juego simula que has salido por la puerta, muy buen detalle.
  • La noche es fantástica.

Tan sólo tiene un pequeño problema, al menos en mi ordenador, pero lo he podido solucionar. Cuando pulsas Num 3 para mover la palanca del freno, tarda mucho en empezar a moverse. Esto es porque en mi sistema operativo no se repiten pulsaciones de teclas hasta que no la sostienes durante 650 milisegundos. Lo he configurado a 200 milisegundos y ya funciona perfectamente.

Uso este juego desde un sistema GNU/Linux con Wine. Este es el pequeño script que tengo para iniciar el juego:

#!/bin/bash
xset r rate 200 # set keyboard type rate to 200 miliseconds
setxkbmap us    # set US keyboard, spanish keyboard doesn't works well
LC_ALL=pl_PL.ISO-8859-2 wine RAINSTED.exe # set polish locale and start RAINSTED
# set all things as they are
setxkbmap es
xset r rate

219
Pomoc doraźna / Odp: Patch 17.07 - problemy
« dnia: 19 Lipca 2017, 09:46:17 »
Ja nie znalazłem jeszcze błędu w nowej wersji patcha, ale znalazłem błąd w instrukcji. W części "Uruchamiamy lokomotywę", znajduje się błąd ortograficzny "wyłanczamy". Załączam screen.

220
Na warsztacie / Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« dnia: 09 Lipca 2017, 01:24:48 »
Może, ale dodatkowe sterowanie myszą będzie rozszerzać możliwosci od banalnych otwieranych szafek, dodatkowych przełączników (dla których nie było miejsca na klawiaturze), poprzez nawet ustawianie ważnych danych (np. wprwadzanie kiedyś do kabin elementów komputera, do wpisywania długości składu na tempomat czy innych tego typu rzeczy). Poza tym w samych założeniach oraz historii MaSzyna i Trainz będą się zawsze różnić.

221
Na warsztacie / Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« dnia: 02 Lipca 2017, 23:28:32 »
działa!
jutro jeszcze wprowadzę poprawki i wrzucę nowe exe

222
Symulator / Parametry normalizacji w MMD
« dnia: 16 Czerwca 2017, 14:34:21 »
Piotr93 przeczyścił mmd w paczce, to wypisuję by nie przepadło póki wiki nie mamy:
Runningnoise: normalized: AM/Vmax, FM/Vmax
Mechspring:  SpringK, Dampf, X,  Y,  Z, Max, Roll, Pitch, wyzerowac 3,4,5 parametr aby nie trzeslo, wyzerowac ostatnie dwa parametry aby kamera sie nie kiwala
Engine (diesel): am zalezne od napelnienia normalized: am/(pwr+nmax)
Brakesound: normalized: am/mbf, fm/Vmax
Slipperysound: normalized: am/Vmax
Engageslippery: normalized: fm/nmax
Ventilator (electric): normalized: am/rVentnmax fm/rVentnmax

223
Tabor kolejowy / Odp: Zdjęcia taboru na tekstury
« dnia: 24 Maja 2017, 17:47:26 »
Przedstawiam foto na tex Flirta ŁKA.
L4268 - 002 (kabina) http://eu07.pl/userfiles/23436/foto-L4268-002_kab.7z  (97MB)
L4268 - 020 (zewnętrzne) http://eu07.pl/userfiles/23436/foto-L4268-020.7z (158MB)

Niestety pogoda nie rozpieszczała, ale sądzę, że zdjęcia mogą się przydać. W miarę możliwości będę roił kolejne zdjęcia zewnętrzne i zdjęcia wnętrza. Foto z kabiny jak na razie jest nie do powtórzenia.

225
Na warsztacie / Odp: Całkowo v2.0 - wersja beta do testów
« dnia: 07 Maja 2017, 21:14:07 »
@wołodyjowskiIC: bez sieci trakcyjnej będzie ciężko, a montażu sieci generalnie nie przewiduję. Sceneria od początku w zamyśle miała być spalinowa. W kilku miejscach skrajnia jest za mała (wiadukty), nie mówiąc już o tym, że układanie sieci na torach z przechyłkami i przy takim profilu pionowym to ja dziękuję - do śmierci bym chyba nie skończył. W Janiszewie było o tyle prosto, że ta stacja jest idealnie na linii wschód-zachód, więc operowałem tylko jednym parametrem ;)
Bardzo krótka prezentacja jakby mogło wyglądać Całkowo v2.0 po elektryfikacji. Pomysł raczej do rozważenia (na przyszłość?), bo sceneria wygląda też fajnie, zyskuje możliwość jazdy po całości elektrykami (inaczej niż bez druta, to oczywiste :P ). Plus jest możliwość tworzenia nowych misji. Ma też swoje minusy. Ale to sprawa na później, na razie trzeba przejeździć to co jest, bo i tak jest tego dużo :)
I wtedy trzeba by kilka rzeczy na scenerii zmodyfikować, bo skrajnia itp. Sama elektryfikacja to raczej nie problem, testowe 8km zrobiłem (w 3ds) w krótkim czasie na odcinku gdzie są i łuki, krzywe przejściowe, przechyłki i nigdzie nie ma zaników napięcia/utraty kontaku pantograf-sieć, więc wygląda to nieźle jak na początek.



226
Trasy / Odp: Semafor stój
« dnia: 30 Kwietnia 2017, 12:21:28 »
Jasne nie ma sprawy.

227
Na warsztacie / Odp: Metro bałtyckie
« dnia: 24 Kwietnia 2017, 19:45:43 »
    Dzisiaj wrzucam nową wersję paczki z następującymi nowościami:
    • Najbardziej rzucającym się w oczy elementem jest nowa podsypka. Standardowe generowanie podsypki wbudowane w exe mnie nie satysfakcjonowało, zastosowałem zupełnie inne rozwiązanie: tory posiadają podsypkę none, natomiast w tunelach, komorach i na stacjach pojawiła się podbudowa betonowa z podkładami. Moim zdaniem efekt jest bardzo ciekawy, teraz sceneria znacznie bardziej przypomina metro.
    • Pojawiły się wskaźniki Wm4, czyli metrowy odpowiednik W4, wykonany zgodnie z przepisami obowiązującymi w metrze,
    • Są również wskaźniki Wm16, odpowiednik W16. Wykonany zgodnie z przepisami - tak więc teraz hamujemy, jeżeli zobaczymy literkę "H" między szynami.
    • Stacje zostały wyposażone w nagłośnienie i monitoring, kamery rozmieszczone są tak, aby obejmowały zasięgiem całe stacje,
    • Nowe, pełne poręcze na stacjach, widoczne zwłaszcza na stacji 5 (Dworzec Główny),
    • Zegary cyfrowe odliczające czas od ostatniego odjazdu pociągu - ciekawa rzecz, gdyż podczas jazdy możemy śledzić na bieżąco dystans od jadącego przed nami pociągu,
    • Nowe billboardy na stacjach 1 do 5,
    • Przygotowane tablice z kilometrażem, aczkolwiek jeszcze nie są powstawiane, kilka z nich możemy obejrzeć w pobliżu stacji 10 (Kolumba),
    • Wypustki na peronie dla niewidomych. Z uwagi na wysoki koszt wyposażenia (80 000 trójkątów na stację) ograniczono ich montaż do stacji 1 i 2 (Nowy Slimsonów i Czapkiewicza). Na pozostałych są żółte lub niebieskie linie ostrzegawcze, lekko wypukłe aby niedowidzący mogli je poczuć,
    • Nowa posadzka na stacjach 3 i 4 (Rondo Woźniaka i Muranów),
    • Nowe tablice z nazwami stacji, stylizowane na tablice z metra warszawskiego, niektóre z mapą i informacją miejską,
    • tablice kierunkowe na stacjach, bardzo przydatne w trybie biegania po scenerii,
    • Nie wczytuje się Bałtyk naziemny, prosty sposób na przyspieszenie wczytywania i zwiększenie wydajności. Jak ktoś bardzo chce mieć teren i obiekty na powierzchni, to może sobie odkomentować odpowiednie include.

    Pozostałe rzeczy bez zmian. Najbliższe cele to:
    • Wydrążyć między stacją 5 i 6 tunel na żeberko odstawcze,
    • Ponownie poprawić bilboardy na stacji 1 (Nowy Slimsonów) - wydają się zbyt ciężkie i masywne,
    • Zamontować tablice z kilometrażem (wskaźniki Wd2),
    • Dorobić inne oznakowania w tunelu, ograniczenia prędkości (z tego powodu nie ruszałem rozkładów jazdy),
    • W tunelach powinno być dużo kabli a nie tylko gołe ściany,
    • W dalszej kolejności: może sztywna sięc trakcyjna, może wyjazd na powierzchnię i STP?
    • Na koniec dokumentacja i poradnik dla deweloperów jak budować metro w MaSzynie.

http://eu07.pl/userfiles/23326/priv-baltyk_metro_20170424.7z

Do paczki dorzuciłem również niedawno wydane ludziki z cadnav.com. Zauważyłem, że mało kto je zainstalował, a bez nich na stacjach jest pustawo.

228
Na warsztacie / Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« dnia: 22 Kwietnia 2017, 22:26:27 »
Cytuj
Przypisania klawiszy przechowywane sa w pliku "eu07_input-keyboard.ini"

Skoro poszliśmy w tę dziwą stronę to należy napisać program z funkcją get_key ;)
Coś a'la

Czyli lista hebli, przycisków, manipulatorów, obok pole gdzie klikamy (to aktywuje get_key).

Nie, nie ładujmy tego w przeładowane Rainsted.

229
Symulator / Odp: MaSzyna w Unity3D
« dnia: 19 Kwietnia 2017, 14:08:52 »
Jedyne czym jesteśmy w dole to opcja multiplayer, miejmy nadzieje że to się rozwinie.

Nie jedyne. Oj nie.

230
Na warsztacie / Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« dnia: 17 Kwietnia 2017, 23:07:30 »
Rozumiem, że urządzenia czujności na chwilę obecną są wyłączone, bo nie działają w ogóle.
Urzadzenia czujnosci czyli czuwak/shp? Nie, powinny dzialac normalnie. Sprawdzilem przed chwila SU45 na Baltyku i nic jej nie brakowalo.
Co do spadku fps ciezko cos powiedziec przy zero informacji nt sprzetu itp.
edit:
zmiany w obsludze zblizaja sie do konca, wiec bedzie tez dodana mozliwosc przemapowania klawiszy.

231
Screeny / Odp: Wasze filmy z symkiem w roli głównej
« dnia: 17 Kwietnia 2017, 18:17:33 »
Cytuj
Mam nadzieję, że nie masz nic przeciwko, jak jutro (już dziś w zasadzie) rano materiał wstawię na naszego FB.
Było mi z tego powodu bardzo miło :)
Cytuj
[...]ulatwia to realizacje plynnych przejsc kamery z postoju do ruchu i odwrotnie
Hmm i tak mam ustawioną inną czułość myszy, więc ten ruch i tak jest łagodniejszy niż standardowy domyślny w MaSzynie.

A tym razem, dzięwiątki w MaSzynie.

232
Bieżące Symulatorowe / Maszyna w RPS
« dnia: 15 Kwietnia 2017, 00:32:40 »
Nie bardzo wiem gdzie to dac, ale ciekawostka: Maszyna dostala dzisiaj dosc pokazna i pozytywna wzmianke w sieciowym magazynie Rock, Paper Shotgun, w ich regularnym 'dziale' o grach strategicznych itp. Tutaj jest artykul dla zainteresowanych: https://www.rockpapershotgun.com/2017/04/14/the-flare-path-get-knotted/#more-441301 a pisze, bo moze sie to wiazac ze zwiekszonym ruchem z zagranicy na forum i w downloadzie, wiec niech sie administracja przygotuje, a przynajmniej nie zdziwi ;d

233
Screeny / Odp: Wasze filmy z symkiem w roli głównej
« dnia: 14 Kwietnia 2017, 01:18:18 »
Całkowo v2.0

234
Na warsztacie / Odp: Maszyniści w każdej kabinie lowpoly
« dnia: 13 Kwietnia 2017, 13:57:47 »
Umowmy sie tak -- jak sie pojawi w symulatorze EN57 z lowpoly, to ja wam nie tylko przelacznik figurki maszynisty, ale nawet dlugosci rolki papieru na pulpicie dorobie.

235
Na warsztacie / Odp: Maszyniści w każdej kabinie lowpoly
« dnia: 12 Kwietnia 2017, 23:23:53 »
Podczas symulacji i tak nie wchodzi się do "cudzej" kabiny, chodzi raczej o to, żeby mijany na szlaku lok miał jakąś obsadę. Modele są dość dobrej jakości (a nawet bardzo dobrej, jak na modele, które nie służą do oglądania z bliska). Moim zdaniem taka opcja w Rainstedzie ma taki sam sens, jak przełącznik, czy w kabinach ma leżeć Gazeta Wyborcza, czy Dziennik Gazeta Prawna...

236
Bieżące kolejowe / Odp: Z kamerą na PKP
« dnia: 10 Kwietnia 2017, 15:16:04 »
Do dzisiaj myślałem że taka sytuacja możliwa jest tylko w symulatorze :D

237
Na warsztacie / Maszyniści w każdej kabinie lowpoly
« dnia: 11 Kwietnia 2017, 15:27:19 »
 Witam,
zacząłem wprowadzać do każdego pojazdu posiadającego wnętrze lowpoly mechaników zmieniających kabinę zależnie od kierunku jazdy pojazdu. Gotowe mam obecnie 303e i 6dg. Wykorzystuje repainty cadnavovych ludzików i poradnik @Stele. W załączniku owoc prac nad 303e. Proszę o ocenę pracy, podpowiedzi, uwagi ale i repainty ludzików (o ile takowe ktoś ma) bo nie łatwo wymyślić coś nowego a klepanie na jedno kopyto to nie to.

Figurki są widoczne wyłącznie w modelu wnętrza widocznym z zewnątrz!

http://eu07.pl/userfiles/21101/priv-mechy.7z

238
Na warsztacie / Całkowo v2.0 - wersja beta do testów
« dnia: 09 Kwietnia 2017, 16:41:01 »
Po długich pracach udostępniam do testów wersję beta scenerii "Całkowo v2.0", stanowiącej przeróbkę oryginalnego Całkowa z dość znaczną rozbudową. Sceneria liczy ok. 100 km linii kolejowej o zróżnicowanym charakterze - od dwutorowej magistrali na 120 km/h po lokalną linię ze szlakową 40 km/h. Dostępnych jest w sumie 20 misji różnego rodzaju - towarowych i osobowych. Opisy poszczególnych misji są widoczne w starterze po wyborze pociągu. Misje powinny być grywalne zarówno na starych exe z paczki całościowej, jak i na exe++ pod warunkiem śledzenia tematu na forum i odpowiednich dostosowań we własnym zakresie (np. dotyczących plików mmd et41_v2). Zestawienie porównawcze wszystkich misji dostępne jest w pliku inne/calkowo_v2/readme.pdf.

Sceneria jest wymagająca pod względem graficznym ze względu na rozmiar i dużą liczbę obiektów. Sposoby optymalizacji w razie niskiego FPS opisane są w readme, choć cudów po ich zastosowaniu nie należy się spodziewać.

Prace nad scenerią trwają, ale ze względu na ograniczony czas, postępy są powolne. Dlatego zdecydowałem się na jej publikację w dziale "Na warsztacie", gdyż prace mogą jeszcze długo potrwać, a szkoda, aby dotychczasowa praca się marnowała. Obecnie planowane jest uzupełnienie trawy, drobnych elementów itp. na odcinku od Wilisia do Jarkawek. Docelowo można będzie również pomyśleć nad rozbudową udźwiękowania (co wymaga jednak odpowiednik nagrań), dodaniem pasażerów na peronach itp.

Zachęcam do lektury pliku inne/calkowo_v2/readme.pdf, gdzie znajdują się informacje m.in. o znanych błędach. Z rzeczy denerwujących mogą występować wysypy exe, ale na chwilę obecną źródła problemu są niestety nieznane. Z innych błędów rzucających się w oczy należy wymienić niepoprawne zachowanie samochodów (przejeżdżanie przez szlabany, ignorowanie sygnałów), ale to problem exe. Sceneria ze względu na rozmiar i oddalenie jej niektórych części od pkt 0,0,0 ma również problem z przenikaniem i migotaniem płaszczyzn.

AKTUALNA WERSJA:
Paczka: rewizja 37, stan na 12.10.2023 r. (210 MB)
Repozytorium: eu07.pl/svn/calkowo2

239
Poradniki / [SCN] Budowa skrzyżowań
« dnia: 08 Kwietnia 2017, 16:20:45 »
Poradnik dotyczący budowy skrzyżowań w paczce z teksturami dróg.
http://eu07.pl/userfiles/23139/priv-skrzyzowania.zip Wypakować do głównego katalogu.
Nadpisywane pliki:
asphalt1_dashedwhite.tga asphalt1_solidwhite.tga asphalt1_dashedwhite.dds asphalt1_solidwhite.dds

240
Bieżące kolejowe / Odp: Wybuch w metrze - Petersburg
« dnia: 05 Kwietnia 2017, 18:51:20 »
Najważniejsze stary, że żyjesz. Główny szef tego wszystkiego na górze jak widać nad Tobą czuwał.
Wiesz, nie bez przyczyny mówi się, że Rosja to stan umysłu. U nich nie liczyłbym na jakiekolwiek "zabezpieczenia" i bezpieczeństwo.

Strony: 1 ... 6 7 [8] 9