Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - MaciejM

Strony: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 9
121
You have to manually set staff in main locomotive to "Driver (Cabin A)".

122
Tabor kolejowy / Odp: Zdjęcia taboru na tekstury
« dnia: 09 Maja 2020, 17:21:38 »
A9mnouz 19-90 049-1 (bok): https://eu07.pl/userfiles/24765/a9mnouz_049-1.7z
B10bmnouz 20-90 056-3 (bok): https://eu07.pl/userfiles/24765/b10bmnouz_056-3.7z
PWM10 9759 128-3 + 9759 130-9 (bok): https://eu07.pl/userfiles/24765/pwm10.7z


123
Tabor kolejowy / Odp: EP07-424 (ex. EU07-424)
« dnia: 06 Maja 2020, 16:03:02 »
EU07-424 nareszcie pokazała się na szlaku po naprawie:
https://ilostan.forumkolejowe.pl/foto/55776.jpg

124
Screeny / Odp: Rotfl!
« dnia: 27 Kwietnia 2020, 23:31:28 »
Nie zdążyłem zrobić w tej wersji. ;)

125
Screeny / Odp: Rotfl!
« dnia: 27 Kwietnia 2020, 23:28:44 »
No nie powiem, bardzo ciekawe wymagania wobec startera.

126
Na warsztacie / Odp: Skrypty do 3ds max
« dnia: 26 Kwietnia 2020, 22:54:15 »
Dobry wieczór;) Na szablonie skryptu @szczawika powstał skrypt, który zmienia i/lub przypisuje odpowiednią wartość prędkości do toru. Można zaznaczyć wiele odcinków, aby przypisać tą samą wartość prędkości. W przyszłości planuję zrobić więcej narzędzi lub złączyć je w jeden skrypt.

127
Screeny / Odp: Przedstawienie procesu twórczego na Facebooku
« dnia: 26 Kwietnia 2020, 02:33:38 »
Odkop!

Przedstawiam Wam proces modelowania budynku nastawni posterunku odgałęźnego "Pilichowice" znajdującego się na Centralnej Magistrali Kolejowej. W odróżnieniu od filmu, który opublikowałem w grudniu 2018, w przypadku tej nastawni użyłem zupełnie odmiennego "workflow". Wymiary modelu nie są obliczane z proporcji (jedynie w szczególnych przypadkach) lecz model jest odtwarzany z tła zdjęciowego. Oprócz tego przedstawiłem również moim zdaniem szybki i skuteczny sposób na tworzenie faz LOD - kluczową rolę odgrywa tu odpowiednio zaprojektowany układ UV. W przypadku tej nastawni już w pierwszej fazie LOD ilość trójkątów uległa redukcji z około 3400 do 100, a uproszczoną geometrię można wyświetlać już przy odległości 150m od obserwatora.Najważniejszą różnicą jest zmiana sposobu teksturowania. Tekstura nie jest sklejana ze zdjęć, lecz namalowana od zera w programie Substance Painter. Zamiast jednej tekstury (Diffuse), tworzone są tekstury PBR według podejścia Metallic-Roughness. Pomogą one silnikom graficznym w renderowaniu modelu w sposób bardziej fotorealistyczny i zbliżony do rzeczywistości.


128
Symulator / Odp: Programy na użytek symulatora. [szczawik]
« dnia: 25 Kwietnia 2020, 23:10:34 »
Mam nadzieję, że można tu zgłaszać błędy :)
W zakładce Pogoda przy suwaku widoczności zamiast słowa jak podejrzewam "Zła" pisze widoczność.

129
Symulator / Odp: Programy na użytek symulatora. [szczawik]
« dnia: 25 Kwietnia 2020, 22:32:14 »
promować jako sugerowany sposób uruchamiania symulacji w następnym wydaniu

Może lepiej na razie dodać do paczki jako ciekawostkę, zapytać o opinie, wprowadzić co ciekawsze propozycje i dopiero potem promować jak sugerowany sposób uruchamiania. To, że startej będzie cały czas rozwijany jest wiadome, ale mam wrażenie, że sam jego szkielet jest zbyt niedokończony, żeby otwarcie mówić o zastąpieniu nim rainsteda. Chodzi mi tutaj o to, że jeżeli popłynie przekaz "hej, to jest nowy starter, który będzie starterem domyślnym", a od przyszłego wydania do następnego poprzestawia się X funkcji, efektem czego użytkownik będzie się musiał niejako od nowa uczyć startera, może to spowodować negatywny odbiór. Dużo lepiej byłoby wypuścić to z przekazem "pracujemy nad nowym starterem, tutaj macie wersję, którą cały czas rozwijamy, napiszcie co o tym sądzicie, co można zmienić, w przyszłości być może stanie się domyślnym starterem".

130
Symulator / Odp: Programy na użytek symulatora. [szczawik]
« dnia: 25 Kwietnia 2020, 00:52:50 »
Czy starter jest już na tyle dopracowany by go wgrać na repo i promować jako sugerowany sposób uruchamiania symulacji w następnym wydaniu? Jak tak, to poproszę wgrać. Tylko wymagane pliki. Wszystko co sam generuje, niech generuje lokalnie i do svnignore je dopisać.

131
Symulator / Odp: Programy na użytek symulatora. [szczawik]
« dnia: 23 Kwietnia 2020, 19:04:35 »
Brakuje w rubryce "Składy na scenerii" opcji "Zamień skład na: (...)" i "Zamień na skład w schowku" w Rainstedzie jest taka opcja, jest ona dosyć pomocna.
Edit: jeszcze przydałoby się zrobić tak, by miniaturki i informacje lokomotyw podczas przesuwania za pomocą strzałek się zmieniały, aktualnie jak przesuwamy sobie strzałkami to się nie zmienia nic.
Edit2: wywaliłbym te zmiany miniaturek podczas najeżdżania myszą.

132
Symulator / Odp: Programy na użytek symulatora. [szczawik]
« dnia: 19 Kwietnia 2020, 15:11:16 »
Mgła nie jest stopniowana, napis określa jedynie kierunek zmiany.

133
Symulator / Odp: Programy na użytek symulatora. [szczawik]
« dnia: 16 Kwietnia 2020, 20:26:57 »
@szczawik: posegregowałem sobie scenariusze w MaSzynie. Właśnie o to mi chodziło. Dzięki wielkie za to. Zrobiłem sobie w końcu porządek.

EDIT: Tak to powinno IMHO wyglądać.

134
Symulator / Odp: Nie kiście dodatków! :) I używajcie chmur.
« dnia: 14 Kwietnia 2020, 22:28:08 »
Dobrze napisałeś - "jeszcze". Jak już mówiłem backupy plików z SU45 mam od dziś na 3 chmurach. Komputer zacząłem traktować jako coś nietrwałego.

135
Symulator / Odp: Programy na użytek symulatora. [szczawik]
« dnia: 14 Kwietnia 2020, 00:22:41 »
@szczawik : moja sugestia i pytanie zarazem : czy dałoby radę zrobić rozwijano-zwijaną listy scenariuszy która segreguje scenariusze po nazwie scenerii? Fajnie by było jakby to wyglądało jak jest to na przykład na Steam co pokazałem na obrazku poniżej. Kiedyś kolega @queuedeu zrobił to samo w swoim starterze. Sugęstię i prośbę moją uzasadniam tym, że scenariuszy jest dużo i prawdopodobnie będzie wiecej i powoli lista robi się mało przejrzysta już. A gdyby były rozwijane listy to zawsze jest jakiś porządek.

136
Symulator / Odp: Programy na użytek symulatora. [szczawik]
« dnia: 14 Kwietnia 2020, 00:12:28 »
Nowa wersja, zmiany:
  • Można wybrać teksturę bez podmiany bieżącego pojazdu; podmiana następuje po dwukliku,
  • Dodatkowy podział wagonów na grupy,
  • Ustawienia pogodowe,
  • Kopiowanie ładunku przy dodawaniu pojazdu,
  • Przycisk kopiowania ładunku z poprzedniego pojazdu obok pola ładunku,
  • Poprawka na niedziałające skróty poza aplikacją,
  • Przy dodawaniu pojazdu następuje przejście do niego i inne drobne poprawki.

Link do paczki: https://eu07.pl/userfiles/7492/13_04_2020_starter.7z

137
Symulator / Odp: Programy na użytek symulatora. [szczawik]
« dnia: 10 Kwietnia 2020, 14:42:26 »
@MaciejM, tak, dorzucę zmianę parametrów atmo, buttony i jakoś to wszystko złożę w całość.
Cytuj
Dałoby się zrobić tak, by nie było czegoś takiego jak np. EN57-RA,S,RB?
Skąd program ma wiedzieć, że jedno pasuje do drugiego? @Ra planował mechanizm zapisu połączeń w textures.txt, czy to zaimplementował to nie wiem, na pewno natomiast nikt takich połączeń nie wpisywał i finalnie to tak nie funkcjonuje.

Podział wagonów w Rainsted jest zrobiony w nie do końca przejrzysty dla mnie sposób. Teoretycznie jest znacznik grupy, ale wiele wagonów z niego nie korzysta. O ile się nie mylę, Rainsted w takich przypadkach sprawdza pierwszą literę miniaturki i po niej przyporządkowuje grupę. Dodatkowo Wprowadza to kolejny etap wyboru do przejścia przez użytkownika. Ponadto wydaje się to nieintuicyjne, że wagon 168A czy 111Arow znajdziemy w grupie B. U mnie po prostu wybiera się Wagony->168A i już mamy listę tekstur do wyboru. Nie musimy nawet przewijać listy, wystarczy wpisać pierwszy znak np. E i lista przeskakuje do wagonów Eaos. W każdym bądź razie zapewne coś się jeszcze zmieni.

138
Symulator / Odp: Składy realistyczne - zestawienie wpisów
« dnia: 31 Marca 2020, 14:30:08 »
AB powinien być inny, ten odpowiedni do tego składu jeszcze jest w testach: https://eu07.pl/forum/index.php/topic,32376.msg524216.html#msg524216

139
Tak było w Jasionie w 2009 roku (Opole - Kędzierzyn). Dyżurna podawała sygnał "do mnie" aż maszynista nie potwierdził widocznego sygnału Rp1.

141
Pomoc doraźna / Odp: Skompresowana MaSzyna 20.01
« dnia: 04 Marca 2020, 22:04:36 »
Zgadzam się w pełni z przedmówcami. Nie zaśmiecajmy sobie dysku na serwerze, zwłaszcza że nic to nie wnosi. Dlatego plik zostanie usunięty.

142
Pomoc w tworzeniu / Odp: Budowa sieci trakcyjnej - pytania
« dnia: 25 Lutego 2020, 17:29:52 »
1. Należy zmodyfikować wpis tego odcinka z jednej strony- zmienić odstęp pomiędzy drutami oraz usunąć wieszaki (wire_offset).
2. Tak; można też wykorzystać słupy krzyżowe.
3. Taki jest obecny standard, wcześniej były większe odstępy, do 1200m.
4. Betonowych się już nie stosuje, tak jak @Balaclava napisał.

143
Pomoc w tworzeniu / Odp: Budowa sieci trakcyjnej - pytania
« dnia: 25 Lutego 2020, 17:21:26 »
Betonowe słupy zaczęto stosować w latach 60 (STŻ, te obłe). Ze względu na słabą konstrukcje były stosowane tylko jako przelotowe. W późniejszym czasie opracowano słupy ŻK (te prostopadłościenne). Je stosowano zarówno jako kotwowe i przelotowe. Ale one strasznie się kruszyły więc w latach 70 zaprzestano ich stosowania. Co do słupów stalowych, to o ile dobrze kojarze w Maszynie mamy tylko serię 15xx (te zbieżne, z przyspawanymi poziomo płaskownikami) one stosowane były w latach 1936-1956, serię 1611 (te z wężykiem, używane dziś chyba najpowszechniej przy modernizacjach).

Zastosowanie ich zależy od tego, jaką historię scenerii chcesz opisać. Np. jeśli zakładamy, że była elektryfikowana w latach 65-75 to wszędzie wrzucasz betony.

144
Tabor kolejowy / Odp: Zdjęcia taboru na tekstury
« dnia: 05 Lutego 2020, 23:29:42 »
Kolejne zdjęcie, wrzucone na prośbę i za zgodą, które wykonał Szymon 'Simon' Mrowiec. Do wykorzystania tylko w MaSzynie.
EP09-009 stan z dnia 21.10.2018, 13 dni po ukończone naprawie rewizyjnej w Newagu (oddział Gliwice).
Oba boki i czoło. 133 zdjęcia.

145
Bieżące Symulatorowe / Odp: 4FUN
« dnia: 04 Lutego 2020, 00:53:38 »
Moze Turniej Czterech Skoczni od razu i druzynowe skoki kiblami.

146
Bieżące kolejowe / Odp: EP09 i jej "bujanie"
« dnia: 02 Lutego 2020, 10:51:28 »
W związku z dużą ilością wiedzy w tym wątku wnoszę o zmianę nazwy na "Bujanie i inne problemy techniczne serii EP09" albo coś podobnie brzmiącego, w celu odnalezienia przez więcej osób.

147
Tabor kolejowy / Odp: Zdjęcia taboru na tekstury
« dnia: 01 Lutego 2020, 21:46:19 »
Wrzucam na prośbę i za zgodą autora zdjęcia na tekstury które wykonał Szymon 'Simon' Mrowiec.
Nie wrzucam tutaj całości, bo waży bardzo dużo. Do wykorzystania tylko w MaSzynie.
Lista i miniaturki poniżej. Więcej informacji na priv.


1) wagon WLAB (9 zdjęć)
2) EP07-329 (trapez, 2010 rok) (20 zdjęć)
3) EP07-211 (zielona, 2010 rok) (8 zdjęć)
4) EU07-052 (zielona, 2010 rok) (24 zdjęcia)
5) EU07-369 (zielona, 2010 rok) (154 zdjęcia)
6) EP07-395 (zielona, 2011 rok) (115 zdjęć)
7) EP07-1046 (budyń, 2011 rok) (96 zdjęć)
8) wagon B (2011 rok) (127 zdjęć)
9) EU07-529 (IC, 2011 rok) (40 zdjęć)
10) EP07-365 (denaturat, 2011 rok) (31 zdjęć)
11) EP09-032 (IC niebieska, 2012 rok) (35 zdjęć, oba boki bez czoła)
12) EU07-304 (IC, 2012 rok) (49 zdjęć)
13) EP07-1009 (IC, 2012 rok) (41 zdjęć)
14) EP07-374 (IC, 2012 rok) (57 zdjęć)
15) EN57-1281 (PR, 2018 rok) (56 zdjęć)
16) EP07-365 (IC, 2017 rok) (36 zdjęć)
17) EN57-840 (PR, 2017 rok) (47 zdjęć)
18) EP07-537 (IC, 2018 rok) (35 zdjęć)
19) wagon B (2018 rok) (33 zdjęć, bez czoła)
20) wagon A (2018 rok) (29 zdjęć, bez czoła)
21) wagon A (z klimatyzacją) (2018 rok) (31 zdjęć,bez czoła)
22) wagon B 140A (2018 rok) (25 zdjęć) (bez czoła)
23) wagon B Z1 zmodernizowany (2018 rok) (25 zdjęć) (bez czoła)
24) wagon WR (2018) (50 zdjęć) (bez czoła)
25) wagon B 136A (2018) (34 zdjęć) (bez czoła)
26) Wagon Z1 Henschel(2018) (28 zdjęć) (bez czoła)
27) EN57AL-1744 (Koleje Mazowieckie 2018 rok) (32 zdjęcia)
28) EN57-1908 (Koleje Mazowieckie 2018 rok) (~70 zdjęć)
29) EN57-1913 (Koleje Mazowieckie 2018 rok) (236 zdjęć) (bez czoła?)
30) EP07-1018 (IC, 2018 rok) (53 zdjęcia)
31) EP07-389  (IC, 2018 rok) (44 zdjęcia)
32) EP07-1038 (IC, 2019 rok) (84 zdjęcia)

148
Bieżące kolejowe / Odp: EP09 i jej "bujanie"
« dnia: 30 Stycznia 2020, 20:12:02 »
Mi jeden kierownik pociągu powiedział, że przyczyną może być to, że zderzaki EP09 są nieco wyżej, przez co odczuwalne jest szarpanie w płaszczyźnie przód-tył. Dodajmy do tego słabo skręcony sprzęg między lokomotywą a wagonem i będzie szarpać.
Co do skrecania, odwrotnie Maćku ;)

149
Trasy / Odp: Trawa w zimowej wersji Bałtyku SKM
« dnia: 26 Stycznia 2020, 17:54:50 »
Nie no babol i trzeba wyrezać. Rzeczona podsypka ma teksturę zwrot_grass. Automat wywalający je i umieszczający proceduralne nie łapie. Wywalam ze wszystkich scenerii inca z tą podsypką. Rewizja 5125.

150
Na warsztacie / Odp: Maszynowy Warszat
« dnia: 25 Stycznia 2020, 07:40:25 »
Z tego miejsca dziękuję wszystkim 22 makerom za ostatni wysyp wysokiej jakości tekstur. Byk byl zawsze trochę po macoszemu traktowany ze względu na ciężki układ, ale powstaje ostatnio wiele ciekawych maszyn. To miłe :D

Strony: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 9