Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - MaciejM

Strony: 1 ... 6 7 [8] 9
211
Cytuj
Inne niekolejowe
Wszelkie dyskusje niemające wiele wspólnego z projektem lub koleją.

212
Ciekawostka: w zdarzeniu brały udział: PKP Intercity, Arriva, Koleje Mazowieckie.
PKP Intercity - wiadomo, ED250.
Arriva - właściciel autobusu, podwykonawca Kolei Mazowieckich.
Koleje Mazowieckie - przewoźnik organizujący połączenie lotniskowe Modlin PKP - Modlin Lotnisko - Modlin PKP z udziałem podwykonawcy Arriva.

213
Posiadasz instrukcję tego Unidena? Jak nie to ja mogę wrzucić skan swojej, w języku polskim.

214
Tabor kolejowy / Odp: Zdjęcia taboru na tekstury
« dnia: 20 Września 2017, 20:44:49 »
Góra pomostu międzywagonowego. => http://eu07.pl/userfiles/8463/foto-pomost_wagony.jpg

215
Na warsztacie / Odp: Linia053_Całkowo_zima
« dnia: 13 Września 2017, 21:40:34 »
Cytuj
Mam na dysku kilkaset tekstur drzew zimowych. Tak, dopiero teraz je znalazłem. Przygotowywać do wydania, czy i tak nie chcesz nic tu zmieniać i się nie spieszyć?
Możesz z tego złożyć paczkę tekstur i wrzucić do testu, zobaczę co tam mamy i coś wykorzystam. Bo tutaj jadę na dosłownie kilku zimowych teksturach...

Bok mapowany górą jest w wielu miejscach, ja pracuję tylko w notatniku i tylko zmieniałem tekstury wpisem. Z poziomu notatnika nic więcej nie wycisnę. Stonka już W4 widzi, pozmieniałem. Docelowo nasz skład będzie sterowalny przez AI, rozkład aktywny.

Mam problem, bo w Turowie mimo że skład widzi S1 to i tak podaje odjazd i rusza. Ponadto nie chce otworzyć drzwi :(
include ip/pkp/w4n.inc Turow#1 -5377.87 0.0 21979.6 90.0 1 2 end
include ip/pkp/w4n.inc Turow#2 -5527.87 0.0 21985.6 90.0 2 1 end
#1 otwiera na prawo, #2 otwiera na lewo, w obu przypadkach mają oczekiwać na podanie zezwalającego na semaforze. Czy te wpisy są poprawne? Niestety opis w INC jest nieprecyzyjny. Ktoś mi naprawi?

216
Rainsted / Odp: Określenie odpowiedniej ścieżki dla plików R_I
« dnia: 13 Września 2017, 12:38:33 »
Domyślnie zainstaluje Ci na starszej paczce, ale możesz pobrać instalator i metodą "przeciągnij i upuść" upuścić na ikonie Rainsteda nowej paczki, wówczas zainstaluje dodatek w nowej paczce.

217
Na warsztacie / Odp: Linia053_Całkowo_zima
« dnia: 13 Września 2017, 02:01:59 »
Witam po pół roku. http://eu07.pl/userfiles/8463/bugs-l053_calkowo_zima_13wrz2017.7z   13.98 MB

Wymagane:
M17.07
http://eu07.pl/pobierz/post/wagony-rs-i-sgs
http://eu07.pl/userfiles/24150/test-zestaw_tablic_4.7z
http://eu07.pl/userfiles/21206/nastawnie_dwie.7z

Dla pełnych wrażeń graficznych zalecam usunąć zaremowane w SCN dwa wpisy (trawa i drzewa) - ja to mam zaremowane żeby się szybciej wczytywało. Już tam jakiś scenariusz zacząłem na EP07-442 tworzyć, można włączyć i się przejechać z Dębicy do Psiego Pola (radia jeszcze nie ma, nie ma ujętego przystanku Dębica Osiedle w rozkładzie, powoli ogarniam).

Standard tego scenariusza będzie "taki jak zwykle" - dużo losowych zdarzeń, rozkład oparty o W4, jakieś wygaśnięcia semafora z propability rzędu 0.01, jazda na Sz, jazda po lewym, odkryłem ostatnio świetny i prosty mechanizm randomdelay... Będzie wesoło.

Po wrzuceniu paczki do M17.07 proszę o plik errors.txt. Ale chyba braków nie ma. Nic nie nadpisuje.

218
Bieżące Symulatorowe / MaSzyna na targach TRAKO 2017
« dnia: 12 Września 2017, 00:00:24 »
MaSzyna wystawi się na tegorocznych Międzynarodowych Targach Kolejowych TRAKO 2017 w Gdańsku. Zaprezentowany będzie pulpit ET41.

Pulpit będzie udostępniony w następujących terminach:

26-28 września 2017 r. w godz. 10.00-17:00
29 września 2017 r. w godz. 10.00-16:00

Wstęp dla gości (płatny 15 zł) możliwy jedynie 29 września (szczegóły na stronie Targów). Mam nadzieję, że osoby które będą się wystawiać z pulpitem napiszą kilka słów.

219
Bieżące kolejowe / Odp: Wstawki kompozytowe
« dnia: 11 Września 2017, 00:31:21 »
Komisja Europejska to nie "politycy i europoslowie". KE posiada rozbudowane struktury, rzeszę specjalistów którzy z pewnością wiedzą jaka jest różnica między poszczególnymi typami wstawek. Oczywiście dany komisarz to polityk i on nie ma bladego pojęcia na ten temat, ale już jego zaplecze to jak wspomniałem specjaliści, osoby wykształcone w tej dziedzinie.

221
Bieżące kolejowe / Odp: Wypadek Smętowo - 30.08.2017
« dnia: 02 Września 2017, 11:51:37 »
Na forum SSC wyczytałem następujące wyjaśnienie tego wypadku:
Sytuacja wyglądała następująco - od wjazdu składu STK na tor do przelotu 54170 mija 4 minuty, skład STK wjechał na tor celem przepuszczenia pospiesznego. Skład STK wjeżdża na tor, przelot dla 54170 podany i STK zaczyna się staczać na tor którym ma przejechać na przelocie 54170. Maszynista STK wiedząc że zjeżdża na tor po którym miał przejechać pośpieszny zahamował skład i zaczął cofać - tutaj popełnia błąd, gdyż wiedząc że będzie wyprzedzany przez pośpiecha i że znajduje się na jego torze powinien niezwłocznie nadać sygnał Radio-stop. Ale wówczas wyszło by na jaw to, że przejechał S1 i miał by przez to wyciągnięte konsekwencje, próbował więc schować się znów do tyłu, niestety nie zdążył. Jakby mu się udało to sprawa by prawdopodobnie nigdy nie wyszła na jaw, nie byłoby żadnego wypadku.

Pozostaje jeszcze jedno pytanie - gdyby maszynista STK nadał sygnał Radio-Stop to czy 54170 zdążył by się zatrzymać przez najechaniem? Czy w takiej sytuacji próba wycofania składu nie była decyzją rozsądniejszą? Te parę metrów sprawiło że lok. 54170 walnęła w STK jedynie bokiem.

Chronologicznie:
1. STK wjeżdża na tor 32 od strony Tczewa.
2. 4 minuty później podany jest przelot po torze nr 2 dla poc. 54170.
3. STK z toru 32 stacza się / przejeżdża na tor 2, na rozprucie rozjazdu 24.
4. STK staje w skrajni toru 2 i powoli cofa.
5. 54170 prawym bokiem uderza o lokomotywę STK.
6. Lokomotywa i 7 wagonów ryje po tłuczniu prawie całą długość peronów stacji Smętowo.

Jest to wciąż zakładana wersja wydarzeń, należy oczekiwać raportu komisji. Mam nadzieję, że będzie on publiczny.

http://www.skyscrapercity.com/showpost.php?p=142080698&postcount=4769

222
Bieżące Symulatorowe / Trailer v.2017 na stronę główną eu07.pl
« dnia: 30 Sierpnia 2017, 00:39:26 »
Obecnie na naszej stronie głównej mamy zamieszczony film promocyjny autorstwa @Benka z 2011 roku - sprawne oko wychwyci, że minęło już niemalże 6 lat, a jednak w Symulatorze zaszło wiele zmian. Byłoby świetnie, gdybyśmy przygotowali nowy film promocyjny, który uwzględniał by zmiany zaszłe w MaSzynie - zarówno zmiany EXEkowe (dynamiczne oświetlenie, zoom, cienie) jak i zmiany ilościowe - nowy tabor i jego możliwości (Traxxy i ich komputer pokładowy, otwieranie drzwi w wagonach - tutaj świetnie wpisują się nasze RegioExpresy -, nowe kabiny EP09 i elektroniczne wyświetlacze prędkości... itd.). Świetnie by było gdyby film również zwracał uwagę na szczegóły, trzeba zatem pokazać szczegółowe wózki, ludzi w wagonach (również tutaj świetnie wpisują się RegioExpresy), szczegóły w kabinach pojazdów, LowPoly kabin, tablice relacyjne...

W mojej ocenie dobrze by było gdyby materiał nie przekraczał tej 1'20'' oraz żeby sam sobą zachęcał do obejrzenia go już od samego początku. Bardzo ważna jest kwestia audio - tutaj polecam korzystać z bazy http://incompetech.com/music/royalty-free/music.html. Świetnie by było, gdyby film był zrobiony z pomysłem, na dotychczasowym tym pomysłem był "kosmos". Na końcu filmu oczywiście pojawić musi się nasze logo wraz z adresem strony głównej. Jakość oczywiście FullHD

No i... świetnie by było gdybyśmy wypracowali coś do końca września ponieważ pod koniec września wystawiamy się na dużej imprezie i prawdopodobnie zaobserwujemy duży skok zainteresowania.

Strona główna: http://eu07.pl/
Film: https://youtu.be/HxgOD5guOJU
Logo: http://eu07.pl/dla-prasy/

Zapraszam do dyskusji i dalszego przedstawiania pomysłów.

223
Forum / Odp: Więcej semaforów
« dnia: 15 Sierpnia 2017, 00:11:43 »
Jestem na nie. Obecny system jest chyba najodpowiedniejszy - wiadomo czy są / wiadomo czy nie ma nowych wiadomości, to w zupełności wystarcza. Ponadto wieloletni użytkownicy forum nie zgłaszają zapotrzebowania na zmianę oznaczeń wątków, co oznacza (tak przynajmniej sądzę) że ich również obecny system oznaczeń satysfakcjonuje.

Zamykam.

224
Bieżące kolejowe / Odp: Podział damsko/męski w wagonach sypialnych.
« dnia: 14 Sierpnia 2017, 00:55:10 »
Po prawie dwóch latach odkopuję - zapraszam do lektury krótkiego artykułu mojego autorstwa na temat podróży w wagonie sypialnym w pociągu PKP Intercity: http://wwk.kolej.org.pl/podroz-w-wagonie-sypialnym/

225
Tabor kolejowy / Odp: Zdjęcia taboru na tekstury
« dnia: 10 Sierpnia 2017, 14:51:46 »
Wagon 168a B7nopuvz 84-78-061 - jakości komórkowej. Zdjęcia czoła wagonu oraz jednego całego boku, kilka zdjęć wnętrza.

http://eu07.pl/userfiles/8463/foto-168a_B7nopuvz_84-78-061.7z   76.08 MB

226
Bieżące kolejowe / Odp: Zastosowanie gniazda zaznaczonego na obrazku
« dnia: 22 Czerwca 2017, 23:47:46 »
Tak, tam jest kran wlewu wody, widzimy żółte koło na białym tle, w całym taborze jest to oznaczenie wlewu wody - głównie spotykane w wagonach osobowych.

227
Baza infrastruktury / Paczka peronów typu "czerwona kostka"
« dnia: 30 Maja 2017, 17:31:33 »
Przedstawiam kompleksową paczkę modeli peronów typu "czerwona kostka" spotykanych na liniach po modernizacji.
Cytuj
Paczka zawiera modele peronów pomodernizacyjnych różnych długości (200/220/320/400m), wysokości (96pgs/30pgs), szerokości (10/14m), różnych pod względem koloru pasa na peronie (biały, żółty) różnej liczbie krawędzi (1/2kr), różnych pod względem "wyposażenia" (wiaty, zejścia do p.podziemnych). Szczegółowy opis znajduje się w poszczególnych plikach INC peronów.

Paczka zawiera scenerię testową, która pokazuje każdy model. Paczka działa poprawnie na wersjii repozytorium Symulatora nr rev1322 (01.01.2016).
01.2016 | @macius5991.
www.eu07.pl
Długości   ::: 200 / 220 / 320 / 400 metrów, czyli podmiejskie / lokalne / dalekobieżne / międzynarodowe
Wysokości   ::: 96 / 30 cm pgs (powyżej główki szyny)
Szerokości ::: 10 / 14 m
Kolor pasa   ::: biały / żółty
Krawędzie   ::: 1 / 2
Wyposażenie   ::: wiaty / zejścia do przejść podziemnych
Ponadto każdy INC peronu zawiera perony / ławki / tablice peronowe / latarnie.

POBIERZ ::: http://eu07.pl/userfiles/8463/perony_po_modernizacji_v2.7z


Dodane do repozytorium revision:1786 . @Matek123

228
Tabor / Odp: Nowy model 111A
« dnia: 19 Maja 2017, 23:57:55 »
W prezentowanej tablicy pociąg relacji Warszawa - północ nie może mieć numeru 51xxx, przepraszam, ale to już moje zboczenie. Numer 15163 byłby odpowiedniejszy.

229
Bieżące Symulatorowe / Odp: Skyboxy w kolejnej paczce
« dnia: 23 Kwietnia 2017, 13:37:26 »
Wydaje mi się, że naturalną drogą rozwoju w tym momencie będzie porzucenie starych skyboxów, skoro mamy możliwość symulacji nieba o wyższym poziomie realizmu.

http://eu07.pl/userfiles/8463/overcast0.png
http://eu07.pl/userfiles/8463/overcast0.5.png
http://eu07.pl/userfiles/8463/overcast1.0.png

230
Bieżące kolejowe / Wybuch w metrze - Petersburg
« dnia: 05 Kwietnia 2017, 18:13:51 »
Moja ograniczona aktywność na forum w ubiegłym tygodniu spowodowana była wizytą do Rosji (Petersburg), na szczęście od wybuchu w porę uciekłem (03 kwietnia w godzinach wczesnoporannych opuściłem teren FR, podaję stempel wyjazdowy z paszportu). W miejscu, w którym był wybuch (stacje Технологический институт - Сенная Площадь) byłem kilka razy, natomiast na stacji Площадь Восстания gdzie znaleziono drugi niewybuch byłem nawet kilka razy dziennie, bo tam w okolicy miałem hotel, w którym mieszkałem. Wielce dziwne to uczucie, wiedząc że gdybym został sobie chociażby jeden dzień w Petersburgu mógłbym znaleźć się w tym miejscu...

Rozpiszę się odrobinę o obecnych w środkach transportu w SPB zabezpieczeniach (stacje metra, dworce kolejowe i autobusowe).
1) Metro - przy każdym wejściu do metra przechodzimy przez bramki security, które wykrywają... w zasadzie, nie wiem co. Przechodziłem przez nie z bagażem (komputer, inny sprzęt elektroniczny, metalowe elementy) i nie reagowały. Ponadto przy każdym wejściu do metra są obecni pracownicy ochrony / policja. Jeden jedyny raz byłem proszony o pokazanie zawartości plecaka, a było to na głównej stacji metra Невский Проспект i podejrzewam, że tylko dlatego, ponieważ patrzyłem się przez chwilę na pracownika ochrony.

2) Dworce kolejowe / autobusowe - tam zabezpieczenia są nieco bardziej zaawansowane. Poza bramkami wykrywającymi metale są również znane z lotnisk maszyny prześwietlające bagaż. Na Dworcu Witebskim mój plecak przeleciał przez roentgen, ale już z kurtki nie wyjąłem telefonu, portfela, kluczy. Przeszedłem przez bramkę, ta oczywiście zapiszczała, ale nikt z obecnych tam osób - kilku policjantów, ochrona - nie zwróciła na to uwagi. Z kolei na jednym z bocznych wejść na dworzec również są postawione bramki security, tam jednakże przechodzi każdy - z bagażem czy bez - bramki piszczą cały czas, każdy przechodzi bez żadnego zatrzymywania. Jedyny plus to fakt, iż nie da się wejść na teren dworca / metra bez przechodzenia przez bramki. Nawet jak korzysta się z bocznych wejść, różnych łączników, ukrytych przejść czy mniej uczęszczanych wejść - wszystko jest obstawione przez bramki, skanery i policjantów / żołnierzy / ochronę. A to, że już przy tym wejściu nikt bagażu nie sprawdzi, to kwestia osobna.
Nauczony doświadczeniem innym razem również nie wyjmowałem kluczy i portfela z kurtki, ale tym razem (na dw. autobusowym) cofnięto mnie i kazano opróżnić również kurtkę. Następnie popatrzyłem na osobę obsługującą skaner (nie był schowany, a po prostu siedział w ogólnodostępnej części dworca) i na ekran skanera wcale nie patrzył, jedynie zajmował się komórką...

Podejrzewam ze przez kilka następnych tygodni będą faktycznie przykładać wagę do kwestii bezpieczeństwa, a później znów wróci do "normy" w postaci przymykania oka na różne kwestie. W załączniku - stempel wyjazdowy z pamiętną datą 03/04/2017 oraz kieszonkowy schemat metra wraz z "żetonem na metro".
 

231
Na warsztacie / Odp: Linia053_Całkowo_zima
« dnia: 27 Lutego 2017, 23:38:37 »
Witam po miesiącu. Oddaję do oceny odcinek Dębica - Rudawa wraz z odnogą Dębica Os. - Dębica Tow. - podg. Karpikowik. Polecam przejrzeć scenerię zarówno w dzień jak i w nocy (noc można ustawić w pliku SCN zmieniając godzinę w linii 15 pliku SCN, pierwsza wartość). Zmiany jak zwykle: zmienione TEX peronów, dodane płyty przejazdowe, latarnie, billboardy, skromne zmiany w ustawieniach semaforów i wskaźników (skrajnia), wiaty peronowe, tablice, niektóre przejazdy drogowe. Polecam przejrzeć. Niedługo przedstawię cały odcinek Sandomierz - Dębica, potem skupię się na odcinku drugim - Sandomierz-Macierzewo wraz z odnogą Wilis - Rafineria.

http://eu07.pl/userfiles/8463/bugs-l053_calkowo_zima_27022017.7z   10.02 MB




Witam ponownie,
w ostatni dzień zimy oddaję do oceny scenerię - odcinek Dębica Os. - Sandomierz, czyli cała Linia053, część zasadnicza scenerii. Scenariusza nie ma żadnego wstawionego. Dalszy odcinek (Sandomierz - Macierzewo) planowany jest do zrobienia w następnej kolejności. Trzeba posiadać TEN model, ponadto wskaźniki by @Łapek.

http://eu07.pl/userfiles/8463/bugs-l053_calkowo_zima_2017-03-20.7z   9.79 MB

232
Bieżące Symulatorowe / Odp: Oficjalny kanał MaSzyny na YouTube.
« dnia: 07 Marca 2017, 22:53:06 »
Nie można porównywać prowadzenia strony na FB do kanału na YT, różnica w nakładzie pracy jest kolosalna. Na prowadzenie strony mogę sobie pozwolić w zasadzie w każdej wolnej chwili - z komórki mogę odpowiadać na komentarze, coś wrzucać, edytować... kilka / kilkanaście minut dziennie mojej pracy sprawi że będzie on aktywny, tak już prowadzenie kanału na YT, aby był kanałem z materiałami na poziomie wymaga dużo więcej pracy i czasu. Bo to nie tylko wrzucanie obrazków i dodawanie opisu. Tutaj trzeba zdobyć dobry materiał, przysiedzieć na montażu, zdobyć materiały dodatkowe w postaci muzyki / udźwiękowienia, efekty pracy pokazać wcześniej w naszym gronie i dopiero wrzucić na YT.

Kwestia "oficjalnego" kanału na YT była poruszana chyba w zamkniętych działach i doszliśmy wspólnie do wniosku, że nakład pracy w porównaniu do oczekiwanych korzyści jest zbyt duży. A dziś mogę dodać tyle: nie mamy ludzi, żeby powpisywali opis do tekstury siódemek (co zajmuje dosłownie chwilę), tym bardziej trudno będzie złożyć zespół, który kompleksowo i na poziomie poprowadzi kanał na YT.

Zamykam, żeby uniknąć zbędnej dyskusji.

233
Bieżące Symulatorowe / Odp: W czym budować trasę?
« dnia: 06 Marca 2017, 23:35:01 »
Gdyby nie Twój trzynastoletni staż na tym forum to za pierwsze zdanie już byś leciał na bocznicę :) Tworzenie scenerii step-by-step robiłem tutaj: http://eu07.pl/forum/index.php/topic,21743.0.html w 3ds'ie oczywiście. W zasadzie ograniczenie się do jednego narzędzia to zły pomysł, bo Rainsted daje nam możliwości, których nie mamy w 3ds'ie i "wice-wersja". Polecam też dla natchnienia przejrzenie działu poradników.

234
Bieżące Symulatorowe / Odp: MaSzyna vs TD2
« dnia: 28 Lutego 2017, 16:35:33 »
Już wiele razy o tym wspominałem, wspomnę po raz kolejny - w mojej ocenie polski "rynek" twórców Symulatorów jest zbyt mały, żeby utrzymało się kilka dużych projektów. Inaczej mówiąc: zbyt mało jest osób chętnych do pracy nad technicznymi aspektami symulatorów, aby projekty te utrzymały się i rozwijały się dalej. MaSzyna, Trainz, MSTS, TD2... jakieś "połączenie sił" dużo by tutaj pomogło. W sferze marzeń mam obecnie jakąś bazę zdjęć na tekstury, bazę modeli w uniwersalnych formatach, bazę nagrań dźwiękowych itd... uzupełnianą przez twórców w/w symulatorów, aby elementy te swobodnie były wykorzystywane przez twórców tychże symulatorów, i tak ktoś ze sceny Trainz wrzuciłby do takiej bazy jakieś zdjęcia, ktoś inny zrobiłby jakiś prosty model i wszystkie te elementy mogłyby być wykorzystywane przez twórców innych symulatorów. Taka baza miałaby oczywiście przejrzystą strukturę, dobry interfejs, byłaby przyjemna w użytkowaniu. Może brzmi to jako tako prosto, ale znacznie ułatwiło by pracę nam wszystkim.

Bo z siedzeniem samemu w swojej piaskownicy i nie wpuszczanie nikogo z zewnątrz to kiepskie rozwiązanie.

235
Na warsztacie / Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« dnia: 17 Lutego 2017, 16:58:22 »
Na 170216 zaobserwowałem trzystopniową smugę, w zależności od ilości włączonych reflektorów. Jest świetnie :D Chociaż w mojej ocenie poziom "drugi" powinien być poziomem maksymalnym, bo przy włączonych trzech reflektorach wszystko aż błyszczy. Tutaj musieliby coś powiedzieć maszyniści.

http://eu07.pl/userfiles/8463/refl_0.png
http://eu07.pl/userfiles/8463/refl_1.png
http://eu07.pl/userfiles/8463/refl_2.png
http://eu07.pl/userfiles/8463/refl_3.png

236
Tabor kolejowy / Odp: Zakładanie sprzęgu.
« dnia: 10 Lutego 2017, 19:54:09 »
Chyba nie ma zasady. Obserwuję to często i widzę, że zasady nie ma, podejrzewam że rewidenci zakładają tak, jak jest akurat wygodnie. Zauważyłem jedynie, że gdy maszyniści sprzęgają się z wagonem to prawie zawsze używają ucha z wagonu.

237
Inne niekolejowe / Odp: Zażyjmy świeżego powietrza
« dnia: 27 Stycznia 2017, 18:37:00 »
Witajcie, od ostatniego wpisu w paszporcie pojawiły się u mnie 3 kolejne stemple ukraińskie, ale schemat podróży był w zasadzie taki sam - Medyka, Szegini, Mościska, sklepy i powrót. Nic wartego opowiadania.

Za to ostatnio byłem w Szklarskiej Porębie więc przy okazji przejechałem się czeskim szynobusem do miejscowości Tanvald (przystanek Tanvald Zastavka). Przyjechałem pociągiem TLK Uznam/Sudety (Warszawa Wschodnia – Szklarska Poręba Górna). Tamte rejony zasypane są śniegiem o tej porze, z pociągu wysiadło mnóstwo narciarzy. Do pociągu CD jest trochę czasu, można sobie pooglądać piękną stację w Szklarskiej Porębie.




Na stacji obecna jest kasa biletowa Kolei Dolnośląskich. Sprzedaje również bilety na pociągi CD więc jest to kasa oznaczona jako kasa międzynarodowa. Poniżej skan biletu – Tam/Powrót w relacji Szklarska Poręba Górna – Tanvald.


Koleje Czeskie uruchamiają 9 par pociągów dziennie w relacji Szklarska Poręba Górna – Liberec. Pociągi odjeżdżają w godzinach: 8, 9, 10, 11, 12, 14, 16, 18, 20, zawsze 29 minut po pełnej godzinie. Widać tutaj dostosowanie oferty do potrzeb pasażerów – godzinny takt poranny dostosowany jest do narciarzy, po drodze pociąg mija kilka tras narciarskich.




Pojazdy to zmodernizowane szynobusy, kursujące w zestawieniu po dwie sztuki. W pociągu dostępne są toalety, pociąg przystosowany jest do obsługi osób niepełnosprawnych, komfort jazdy jest wysoki. Prędkości na linii nie są duże – maksymalnie to 50-70 km/h, ponadto jest wiele ograniczeń do 20 czy 15 km/h. Pociąg powoli wspina się oraz pokonuje ciasne łuki na linii. Pozwala to nacieszyć się widokami przykrytych śniegiem Karkonoszy.

Z racji ograniczonej ilości czasu udałem się do miejscowości Tanvald (przystanek Tanvald Zastavka), około 1h04m jazdy od Szklarskiej Poręby Górnej.




Tego dnia temperatura wynosiła około 0 stopni C. Co prawda śnieg trzymał się, jednakże mocne słońce wszystko topiło. W całej miejscowości widoczne były potężne sople wiszące z dachów i rynien wraz ze znakami ostrzegawczymi.


Jako entuzjasta budynków o charakterze sakralnym nie mogłem sobie odmówić zobaczenia lokalnego kościoła – kościół św. Franciszka z Asyżu. Niestety – drzwi wejściowe zamknięte. Wieża zegarowa co 15 minut biła w dzwony.


Jako entuzjasta napojów alkoholowych zakupiłem lokalne wyroby browarnicze, ponadto zaopatrzyłem się w jakieś czekolady Made in Česko.

Podsumowując – linią warto się przejechać ze względu na piękne widoki urokliwej trasy położonej wśród gór. Dobra oferta pociągów pozwala też jednego dnia pojechać ze Szklarskiej Poręby do Liberca, tam spędzić kilka godzin i wrócić pociągiem na powrotny pociąg IC do Wrocławia / Gdyni / Warszawy/Poznania.



238
Raczej długości rurki (ok 48 cm) nie można obejść, musi być te 48 cm na rurkę. Rurka o średnicy 1,8 cm wydaje mi się że będzie odpowiednia.

Cytuj
Stałem się posiadaczem Unidena ezi33xlt. Niestety na dołączonej antenie praktycznie nic nie łapie.
Podaj nam więcej szczegółów - ile masz do nadawcy (stacja, nastawnia?), czy masz jakieś przeszkody po drodze (słupy WN, wysokie budynki, las?), mnóstwo czynników ma znaczenie.

239
Na warsztacie / Odp: Kaliska
« dnia: 26 Stycznia 2017, 21:49:28 »
Przejechałem Cegielskim od ZWK do OW. Jest świetnie, jestem pod dużym wrażeniem. Widać ogrom pracy. Uwagi:
1) Niepotrzebne W24 w Karsznicach (j/w);
2) Na całej trasie napięcie w sieci 2200-2800 V, ciężko rozbujać się do tych 120 km/h czasem ;)
3) Błaszki - otwarty przejazd od strony Sieradza (przy nastawni), pewnie otwiera się po przejeździe towarowego (ET22-233);
4) Przejazd km 107,9 - brak drogi;
5) Manewry w OW bez uwag, 07-424 ładnie się podłącza pod nasz skład z drugiej strony. Osobowy z SU45 również poprawnie rusza.

Nie potwierdzam przesunięcia modeli w Kaliszu.

240
Bieżące Symulatorowe / Odp: Format mmd zgodny z YAML
« dnia: 25 Stycznia 2017, 17:25:25 »
Jakie korzyści da ta zmiana?

Strony: 1 ... 6 7 [8] 9