Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - McZapkie

Strony: 1 ... 12 13 [14] 15
391
Pomoc w tworzeniu / Re: Delanuay Mesh
« dnia: 29 Września 2003, 19:31:59 »
To wrzuc ten plik do katalogu gdzie masz skrypty.

[%sig%]

392
Infrastruktura kolejowa / Re: Propozycja dla trasopisarzy
« dnia: 16 Września 2003, 14:20:11 »
Te bitmapy to sa rozrysowane uklady torowe czy tekstury?
Co do tej trasy to mam porobione zdjecia SP32 pod katem
pozysku tekstur wiec w przyszlosci mozna nad tym
pomyslec (z przedluzeniem do Zagorza i Jasla
zeby obiegi w miare domknac).

[%sig%]

393
Na warsztacie / Re: Koming sun!! :)
« dnia: 09 Września 2003, 17:16:42 »
Przeslij mi plik 3dsmax na priv mczapkie at kolej.pl
to zobacze co tam jest naknocone z lasem i nie tylko ;-)
Acha, po sklomowaniu trzeba te linie troche ciut pomniejszyc
(zeby sie zawierala wewnatrz tej dolnej, sciana lasu musi byc
lekko pochyla).

Co do budynkow to moze masz znajomego z aparatem cyfrowym?
Bo z przypadkowo robionych zdjec raczej trudno dobre tekstury
zrobic, na ogol sa pod katem albo pozaslanianie nie mowiac
o cieniach, kolorach itp.

Co do screenshotow to moze w mkatalog zrobic jakis dzial
"na warsztacie" ?
albo przerobic jakos skrypty tego forum zeby mozna bylo
zdjecia wstawiac, skoro jest dzial moderowany "na warsztacie" :)

[%sig%]

394
Bieżące Symulatorowe / Re: Manewry EU07-536
« dnia: 11 Września 2003, 14:48:58 »
Jeszcze raz tlumacze - jak masz zielone to masz jechac
co najmniej do nastepnego semafora (ktory jest  kilkanascie
kilometrow dalej :)

MC

395
Bieżące Symulatorowe / Re: Manewry EU07-536
« dnia: 10 Września 2003, 18:24:59 »
KAINE napisał(a):

> Niekojarze to co napisałes czy możesz jeszcze raz opisać to
> szerzej?
(za dużo ż!)

Pytales czy w Skwarkach da sie doczepic wagon - nie da sie,
zreszta jak masz zielone a nie biale tzn ze jest wyjazd na szlak
a nie manewry.

MC

396
Bieżące Symulatorowe / Re: Manewry EU07-536
« dnia: 09 Września 2003, 17:18:20 »
Nie ma mozliwosci podczepienia sie do wagonu,
trzeba go zostawic - to jest wagon z rejsowego pociagu
w planie ktorego jechal ten SN61 :)

[%sig%]

397
Symulator / Re: Specyfikacja scenerii
« dnia: 14 Sierpnia 2003, 17:59:01 »
Co to jest BNF???

[%sig%]

398
Pomoc w tworzeniu / Re: SZOPA TRACK... JAK ZROBIC TORY
« dnia: 07 Sierpnia 2003, 12:23:58 »
Zwrotnice startuja zawsze w polozeni zasadniczym czyli na wprost
(tylko nie pytajcie o lukowe i symetryczne :)
Kiedys byla mozliwosc definiowania poczatkowego polozenia
ale wywalilem bo kolidowalo z polozeniem zwrotnika.

Co do STV to szkoda ze napisany w Delphi bo gdyby byl w C++
to mozna by go wykorzystac w nowej wersji np. do sterowania
zwrotnicami - chyba ze da sie do nebuli jakos to podpiac
przz DLL'e. W kazdym razie Marcin pokazywal mi ze
wpisujac z jednego komputera w konsoli nazwe zdarzenia
ustawia na drugim komputerze zwrotnice i semafor
(poprzez siec :)
Wiec program a'la "kolejarz" do sterowania przebiegami bylby
calkiem przydatny, tym bardizej ze przydalby sie taki
wyswietlacz torow i ich zajetosci do testowania Virtual Dispatcher AI.

Pozdr,

[%sig%]

399
Pomoc w tworzeniu / Re: gmax
« dnia: 09 Lipca 2003, 12:36:10 »
Podobnie jak w 3dsmaxc tylko poniewaz nie ma mozliwosci
zapisu do pliku, to wszystko generuje sie w oknie
scriptListener (F11) trzeba z tamtad przekopiowac
do odpowiedniego pliku.

[%sig%]

400
Infrastruktura kolejowa / Re: Rozjazdy
« dnia: 04 Lipca 2003, 15:20:43 »
O tym dokumencie mowice?
http://www.eu07.prv.pl/download/staff/zwrotnice-wymiary.gif

Skos to jest o ile dobrze pamietam znormalizowany stosunek
dlugosci rozjazdu do odleglosci pomiedzy srodkami torow,
im wiekszy tym ostrzejsza zwrotnica, co widac z tabelki.

Jesli chodzi o rozjazd krzyzowy to jakas wersja jest
w download/staf/scenery ale nie pamietam czy dzialajaca.

Pozdr,

[%sig%]

401
Pomoc w tworzeniu / Re: Szlabany
« dnia: 24 Czerwca 2003, 12:20:15 »
Bedzie w update dla ludzi z listy edycyjnej - jak przetestuje
wersje ze swobodnym ustawianiem szlabanow i swiatel.

[%sig%]

402
Pomoc w tworzeniu / Re: Szlabany
« dnia: 23 Czerwca 2003, 15:43:57 »
Szlabany zrobil nbmx, z tym ze to jest wersja alfa - tekstury
trzeba zoptymalizowac. No i faktycznie za ciemne, bo zostal
użyty defaultowy kolor diffuse 150 150 150 zamiast
255 255 255.
Co do sterowania to takie samo jak w sygnalizacji przejazdowej
(np. tej przy przystanku Pole) - event zamykaj1 i zamykaj2
daje sie daleko przed przejazdem, eventall otwieraj1 i otwieraj2
daje sie tuz za przejazdem - sa wyzwalane przez kazdy pojazd
ale ze skutkiem dopiero gdy tor NA przejezdzie jest wolny
(dlatego trzeba te tory na przejezdzie jakos nazwac i dac
jako parametry w wywolaniu PKP/przejazd2tssd.inc

[%sig%]

403
Marcin_EU napisał(a):


> przecierz w symku nie mamy kol, wlasciwie wozek robi za kolo
> i to tylko 1 jadace srodkiem toru, poza tym odciagniecie 1
> wozka nawet 2km dalej nie wymaga sily

No w sumie fakt - ale w ogole to czy da sie takie cos zrobic?
Przeciez polozenia wozkow sa zafiksowane w/m MAIN.
Przy okazji - przydalo by sie liczyc obrot wozkow
(to chyba proste - kazdy wozek ma miec 2 Axle
a nie caly pojazd tak jak teraz jst prowizorka).
Mam tez wzor na rzeczywisty lokalny promien luku dla krzywej
Beziera jesli Cie to interesuje (ale dla zwrotnic jechanych
na rozprucie glupieje przynajmniej obecnie - dlatego
sie wykoleja).

> przerabianie wszystkiego tylko dlatego zeby
> mozna bylo robic wypadki na obrotnicy jak na mnie mija sie z
> celem

W sumie maz racje - przeciez w rzeczywistosci
i tak stoi ciec i sprawdza czy lok caly wjechal -
wiec mozna za pomoca kontroli zajetosci toru
zdarzenie obrotu uzalezniac.

> ja nie mowie ze nie mozna uzywac dynamicow z torem, tylko aby
> nie uzywac tego tam gdzie zwykla animacja wystarczy i bedzie
> prostSza do zrobienia

Masz racje, tym bardziej ze na obrotnicy jest wskaznik jazda
downolona/zabroniona wiec gdyby to byl dynamic to by
sie sprawa skomplikowala (musialby miec na grzbiecie
tor i semafor :)

Pozdr,

[%sig%]

404
Marcin, wiem ze latwiej podpiac zdarzenie rotacji toru niz
robic pojazd typu obrotnica - ale dla realizmu korzystniej
zrobic to jako pojazd z torem na grzbiecie (nawet po szynach
toto jezdzi).
Dzieki temu jak wjedziesz na obrotnice ale jakies kolo
zostanie, to obrotnica sie nie obroci bo bedzie za slaba -
a jak podepniejsz rotacje to ci rozerwie i wykolei pojazd.

A ponadto jak bedzie pojazd z torem na grzbiecie to
jak juz pisalem mozna robic oprocz obrotnicy takze
transportery, platformy dla autokuszetek, promy itp.

[%sig%]

405
Sebcio napisał(a):


>     tak sobie pomyślałem że gdy będzie kiedyś działający
> model lokomotywy spalinowej (a będzie kiedyś ?)

bedzie

>     Wartoby wówczas zrobić trasę kolei wąskotorowej Nowy Dwór
> Gdański-Sztutowo,

No tak, ale czy masz dokumentacje fotograficzną
tej trasy z czasów gdy ona funkcjonowała?
Nie mówiąc o dokładnych mapach, planach układów
torowych, służbowych rozkładach jazdy itp?
Pytam się, bo ja też zamierzam w przyszłości
odtwarzać historyczne trasy, ale nie w taki sposób
jak to zrobiono w MSTS, czyli jak najmniej fikcji.

> Gdyby jeszcze kiedyś można było zrobić model fizyki promu
> rzecznego :-)

Właśnie walczę z MArcinem żeby można było przypisać
tor do pojazdu, aby ruch pojazdu powodował
translację toru.
Wtedy taki pojazd z torem na grzbiecie realizuje:
obrotnicę, przesuwnicę
transporter wąskotorowy
prom
a nawet wagony pasażerskie jeśli ma być zrobione
wsiadanie pasażerów (po prostu track typu road
na poziomie podłogi, wtedy nie trzeba robić detekcji
kolizji trójkątów).

Oczywiście potrzebne byłoby też zdarzenie
wyszukujące najbliższy tor i łączące z nim
(przy na/rozładunku).

>     Właśnie - ciekaw jestem jak skomplikowany byłby model
> lokomotywy parowej ??

Mniej skomplikowany niż model lokomotywy spalinowej
z przekladnia elektryczną - problem w tym że ksiązki
które mam były pisane przed woją i mi się na razie nie chce
przedzierać przez jakieś archaiczne ciepliki itp.
Może ktoś zna jakieś wzory na szybkość produkcji
pary wodnej (przy zadancyh parametrach takich jak rodzaj
węgla, powierchnia rusztu, grubość żużla, ciąg kominowy,
powierzchnia płomienić, grubość ścianki itp) ?

[%sig%]

406
Symulator / Re: GIS / Małopolska
« dnia: 23 Czerwca 2003, 15:35:00 »
Bardzo fajna mapka, szkoda ze nie tory sa symbolicznie
zaznaczone (nie ma rzeczywistych ukladow torowych),
poodbnie budynki - po prostu cos w rodzaju planu miasta
tylko dla calej Malopolski.
Niemniej i tak przydatne. Szkoda ze dane hipsometryczne
w fatalnej rozdzielczosci - tu sie nadal nic nie zmienilo.

Przy okazji - jak ktos robi realna trase, to mozna
dac Plane z tekstura mapy jako podklad w widoku
topview.
Mam nadzieje ze w edytorze tez bedzie taka opcja
mapy jako tla (z mozliwoscia skalowania).

Pozdr,

[%sig%]

407
Bieżące Symulatorowe / Re: Odnośnie tutoriala Quarka
« dnia: 19 Czerwca 2003, 16:43:37 »
Z przecinkiem to masz rację, natomiast z resztą się nie zgadzam -
tak jak jest obecnie brzmi prawidłowo, bo ma na celu odkomenderowanie
do FAQ tych którzy napierw strzelają (pytaniami :)

[%sig%]

408
Bieżące Symulatorowe / Re: Odnośnie tutoriala Quarka
« dnia: 19 Czerwca 2003, 15:49:13 »
porządnego nie pożądnego, ostrzegam że bedę bezlitośnie wycinał
artykuły z błędami ortograficznymi bo to obciach dla forum
a ponadto jestem wzrokowcem i jak za dużo widze
błędów to sam zaczynam je popełniać. Tylko Tomek Gmyrek ma dyspensę,
chociaż jakby zainstalował sobie polski spellingchecker to byłaby
wielka ulga :)

Co do meritum - z tego co wiem to edytor jest oparty o ten sam engine
co nowy symulator, a ponadto część rzeczy kotre obecnie robione są
przy wczytywaniu scenerii, będą generowane w edytorze co skróci
czas wczytywania i śmieci w pamięci - dlatego Marcin robi edytor+program.

[%sig%]

409
Bieżące Symulatorowe / Re: Odnośnie tutoriala Quarka
« dnia: 19 Czerwca 2003, 13:56:24 »
Nowy engine jest robiony rownolegle z edytorem.
Jesli sie zmieni format scenerii to bedzie
jakis konwerter, ale szczegoly to do Marcina.
Podejrzewam ze sie zmini glownie w temacie
zdarzen.

[%sig%]

410
Tabor kolejowy / Re: Su45
« dnia: 18 Listopada 2003, 09:55:07 »
Mozliwe ze odczepianie zostalo sknocone z powodu poprawienia
bledu z cofaniem. Widocznie dziala tu zasada zachowania
ilosci bledow :)

[%sig%]

411
Tabor kolejowy / Re: Zmiana kierunku jazdy w EN57
« dnia: 14 Listopada 2003, 10:54:43 »
Problem taki sam jak z ET41 - na razie sie nie da
(oprocz w/w trojkata :)

[%sig%]

412
Tabor kolejowy / Re: SM03 pilnie potrzebna
« dnia: 12 Listopada 2003, 11:20:56 »
Pit napisał(a):

> Wyslalem moj model na priv. Nie ma podwozia dokonczonego
> jeszcze, ale dokoncze. Pozatym bylem wczoraj w Chabowce i
> obmierzylem dokladnie SM04-002 i zrobilem fotki na teksturki i
> obadalem jak podwocie dokladnie wyglada. Lada dzien ja
> dokoncze. Kabiny nie robie bo nie mam tekstur.

SM04 to chyba cos innego niz SM03? Ile ma osi?
Acha, dzialajaca czasem SM03 jest w szopie sekcji drogowej
w Krakowie Towarowym - moze ktos ma cos do nagrania
dzwieku? Ja mam nagrana Lxd1 - w sumie podobny.

W kazdym razie dzieki za model, na razie niech sobie
stoi na tej bocznicy:

a w nastepnym update zrobi sie kabine i bedzie mozna manewrowac
(bo po to te eventlauncher zrobilem :)

Pozdr,

[%sig%]

413
Tabor kolejowy / SM03 pilnie potrzebna
« dnia: 08 Listopada 2003, 19:20:03 »
Kto ma model SM03? z Tego co wiem to conajmniej 2 modele
byly robione ale nie wiem czy zrobione (nie musi miec oznaczen
PKP. moze byc Ls).
Kabiny na razie moze nie byc, ale docelowo tez sie przyda
bo fizyke mozna latwo zrobic.
Potrzebuje takie cus do manewrowania w tartaku w Trakach.

Pozdr,

[%sig%]

414
Tabor kolejowy / Re: class 83
« dnia: 07 Listopada 2003, 08:37:39 »
Roznice sa zasadnicze - np. napiecie trakcyjne.

[%sig%]

415
Tabor kolejowy / Re: Nowe styczniki
« dnia: 07 Listopada 2003, 08:36:34 »
Dostalem juz przetwornice - troche przerobilem - skrocilem
bo mialo wszystko 1mega (srodek bez problemu
dalo sie skrocic, jak sie zaznaczy pewien obszar w cooledit
to potem sie wybiera w Edit opcje Zero Crossing i nie ma stukow
przy zapetleniu). Koncowy tez skrocilem, w miejscu gdzie juz
prawie nie bylo slychac mruczenia silnikow plynnie zjechalem
amplitude do zera.
No i zmniejszylem 0 50% glosnosc bo nie bylo prawie
nic slychac innych.

Nowe dzwieki, jak to mowi mlodziez, wymiatają ;-)

Pozdr,

[%sig%]

416
Tabor kolejowy / Re: Nowe styczniki
« dnia: 06 Listopada 2003, 09:54:09 »
Wojtku, obecnie dzwiek przetwornicy jest przerobiony tak
ze sa 3 dzwieki  - start, srodek i stop (podobnie jak kompresor).
Pamietam ze nagrales jakis fajny nowy dzwiek, ale nie moge
tego znalezc (chyba ze Olo ma). W kazdym razie przydalby
sie do nowego update poprawiony dzwiek, rozbity na te 3 czesci.
I przy okazji te styczniki.
Tamte stare brzmia raczej jak szarpanie EN57 przy ruszaniu :)
Taki dzwiek zreszta tez dorobilem bo troche mdlawo EN57
startowal.

Pozdrawiam,
MC

[%sig%]

417
Tabor kolejowy / Re: Kręci się
« dnia: 05 Listopada 2003, 10:48:26 »
Krecenie kol stojacych wagonow juz poprawilem.
Zas co do efektow stroboskopowych przy duzych predkosciach
to obawiam sie ze wiekszosci komputerow nie stac na luksus
motion-bluringu wiec na razie tak musi zostac.

[%sig%]

418
Tabor kolejowy / zmiana kierunku
« dnia: 31 Października 2003, 18:59:36 »
Chyba wiem czemu nie dziala zmiana kierunku.
Otoz AI driver ma stos 8miu rozkazow,
ponumerujmy je dla ulatwienia 0,1,2...7 :)
Defaultowo rozkaz 0 to prepare_engine
a rozkaz 1 to obey_train, pozostale to wait_for_orders
czyli nic nie robi.
Po aktywizacji loka czyli skoczeniu do rozkazu 0
wlacza sie lok a potem wykonuje drugi czyli prowadzi pociag.

I w momencie otrzymania dyrektywy change dir 1 lub -1
zmienia kierunek ale potem juz nic nie robi.
Dlatego nalezaloby wpisac do rozkazu 2 Obey_Train
albo Shunt i powinno dzialac - jak ktos chce moze
sprawdzic. mozna w ten sposob programowac
nietypowe zachowywania sie AI.

Druga, prostsza opcja, to po wprowadzeniu w tryb manewrowy
(najlatwiej przez wyswietlenie Ms2) pozwolic na dojechanie
do wskaznika W5 - w trybie manewrowym AI powinno
zmienic kierunek. UWAGA - powinno, ale jest bug i nie zmienia -
postaram sie to poprawic w najblizszym update.

Ale procedury laczenia na razie nie przewiduje bo duzo z tym
roboty.

Pozdr,

[%sig%]

419
Pomoc w tworzeniu / Re: chetny do pomocy...
« dnia: 27 Października 2003, 09:37:42 »
A jakie konkretnie wnetrza chcesz zrobic?
Jesli wagonow, to mam juz takie porobione.

[%sig%]

420
Publikacje / Re: Dźwięk zasilacza radia :)
« dnia: 18 Listopada 2003, 11:28:40 »
Olo, wolalbym sie wziac za Ty2 bo jest prostsze.

[%sig%]

Strony: 1 ... 12 13 [14] 15