Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Pokaż wątki - McZapkie

Strony: 1 [2]
31
Na warsztacie / sygnalizacja ksztaltowa
« dnia: 02 Lipca 2003, 14:31:01 »
Jakisz czas temu rzucilem haslo budowy modeli sygnalizacji
ksztaltowej. Myslalem ze kots to potraktuje jako okazje nauczenia sie
robenia prostych modeli 3D, ale jak nie to trudno -
w kazdym razie informuje ze Olo, nasza lokomotywa 3D,
wzial sie tez za ten temat, jest juz tarcza ostrzegawcza
do ktorej dorobilem wlasnie inc, mam nadzieje ze glowne
sygnaly tez beda w wersji kratownicowej i plaskiej.

[%sig%]

32
Na warsztacie / Prace nad nowym updatem
« dnia: 10 Lipca 2003, 17:56:53 »
Trwaja prace nad nowym updatem - trasa quarka bedzie
dostepna w calosci, bedzie nowy sterowalny pojazd spalinowy
i kilka niesterowalnych, nowe obiekty i budynki (niektore
mozna zobaczyc w katalogu images za miesiac czerwiec i lipiec).
Terminu ukonczenia nie podaje zeby sie nie stresowac i wszysto
porzadnie zrobic ;-)

Pozdr,

[%sig%]

33
Na warsztacie / Na warsztacie
« dnia: 19 Czerwca 2003, 14:12:27 »
Jesto dział gdzie można ogłaszać informacje o pracach w toku.
Prosimy nie zgłaszać chęci zrobienia czegoś tylko konkrety :)
Przy okazji - trwają pracę nad scenerią Quarka aby ją połączyć
z Testowo2 (zmieniany teren itp).

[%sig%]

34
Poszukuję, chcę zrobić / Gadanie
« dnia: 31 Lipca 2003, 18:32:59 »
Wiele osob postulowalo zeby byly dzwieki zapowiedzi,
radio itp. To sie oczywiscie da zrobic za pomoca istniejacych
obiektow.
Problem w tym, ze spuchloby jeszcze bardziej archiwum bo wav
sa dosyc obszerne, nawet w niskim probkowaniu
(a i tak juz kwekaja modemowcy, swoja droga w takim przypadku polecam kafejki internetowe).

Dlatego lepszym i bardziej uniwersalnym rozwiazaniem bylaby
synteza glosu - juz o tym pisalem.
Bedzie to w przyszlosci zaimplementowane w nowej wersji,
ale nie jest to priorytet, zreszta istniejace darmowe procedury
sa niezbyt dobrej jakosci, a te dobre sa swietne ale komercyjne.
Moze sie to poprawi.

Pozdr,

[%sig%]

35
Poszukuję, chcę zrobić / Most
« dnia: 01 Lipca 2003, 17:33:45 »
Czy ma ktos model mostu kratownicowego?
Koltom chyba cos wspominal ze robi.
Bardzo by sie takie cos przydalo,
tylko musialo by byc oszczednie zrobione,
np. boki za pomoca tesktury z przezroczystoscia.

Pozdr,
MC

[%sig%]

36
Poszukuję, chcę zrobić / zatykanie sie kolejki zdarzen
« dnia: 25 Czerwca 2003, 17:17:52 »
Zauwazylem ze cos jest nie tak - zdarzenia przesylane sa do kolejki
(add to query - wlasciwie powinno byc queue :)
ale nie sa wyonywane - w efekcie nic sie nie dzieje,
czerwone na semaforze w Dejawach dluzszy czas - dopiero
po chwili sie odtyka i wszystkie zalegle sa wykonywane.
Czy u was tez tak jest?
Czy tez niedawno cos sie skopalo?
Pozdr,

[%sig%]

37
Poszukuję, chcę zrobić / Semafory kształtowe
« dnia: 19 Czerwca 2003, 13:57:52 »
Bardzo pilnie są potrzebne semafory i tarcze kształtowe -
bez tego nie bedzie nowego update.

[%sig%]

38
Publikacje / Most na luku
« dnia: 16 Listopada 2003, 15:48:33 »
W katalogu www.kolej.pl/~mczapkie/maszyna/download/staff/scenery
znajduje sie plik dla max5 za pomoca ktorego mozna zrobic
wiadukt betonowy lub kamienny, takie jak np. przed stacja Wisla:
http://149.156.101.203/~mczapkie/Train/rawfoto/Katowice-Wisla/DSCN0373.JPG

1. Nalezy dobrac dlugosc i wysokosc prostopadloscianu do rozmiarow mostu.
Jesli most nie jest na luku to skasuj plaskie walce i patrz p. 8

2. ustawic promien plaskich pionowych walcow jako promien toru plus
polowa szerokosci wiaduktu, a mniejszego walca: promien luku minus polowa
szerokosci wiaduktu.
UWAGA - im wiekszy promien tym wiecej musi byc segmentow - nie nalezy
zalowac ilosci segmentow bo i tak tylko z ich czesci powstanie wiadukt.

3. Wysokosc i polozenie walcow musi byc takie zeby wystawaly z gory
i z dolu za prostokat!

4. Zaznaczyc prostokat i wiekszy walec

5. W zakladce tools (mlotki :) w menu Collapse zaznaczyc BOOLEAN
oraz wybrac INTERSECTION (czesc wspolna) - wykonac Collapse.
UWAGA - nie da sie zrobic undo.

6. Zaznaczyc to co zostalo z walca i prostokata, a nastepnie zaznaczyc
rowniez mniejszy walec.

7. w menu Collapse wybrac SUBSTRACTION i wykonac Collapse.
UWAGA! Wazna jest kolejnosc zaznaczania.

8. rozciagnac i rozmiescic poziome eliptyczne walce tak, aby po ich odjeciu
powstaly prawidlowe filary.

9. Zaznaczajac wiadukt oraz kolejne walce po kolei je odejmowac.

10. usunac powierzchnie niewidoczne (np. na spodzie filarow).
11. oteksturowac i gotowe ;-)

Pozdr,

[%sig%]

39
Pomoc w tworzeniu / realistyczne scenerie
« dnia: 06 Listopada 2003, 13:17:54 »
Podpowiedz jak robic realistyczne scenerie przy uzyciu map
topograficznych  wrzucilem do
www.kolej.pl/~mczapkie/edscen

Od razu mowie, ze nie wiem gdzie takie mapy kupic
w innych miastach niz Krakow - ale moze znajdziecie w sieci.

[%sig%]

40
Bieżące Symulatorowe / quarkmce reloaded
« dnia: 23 Października 2003, 13:02:41 »
Poniewaz mam troche nowych obiektow robionych glownie z mysla
o rzeczywistej trasie, wsadzilem je do quarkmce zeby
sie nie kurzyly w szufladzie - jak Olo skonczy EN57
to bedzie update przy okazji (ale dla solidnych komputerow :)
http://zsp.samorzad.pw.edu.pl/~olo/screens/2003-10/

[%sig%]

41
Tabor kolejowy / SM03 pilnie potrzebna
« dnia: 08 Listopada 2003, 19:20:03 »
Kto ma model SM03? z Tego co wiem to conajmniej 2 modele
byly robione ale nie wiem czy zrobione (nie musi miec oznaczen
PKP. moze byc Ls).
Kabiny na razie moze nie byc, ale docelowo tez sie przyda
bo fizyke mozna latwo zrobic.
Potrzebuje takie cus do manewrowania w tartaku w Trakach.

Pozdr,

[%sig%]

42
Tabor kolejowy / zmiana kierunku
« dnia: 31 Października 2003, 18:59:36 »
Chyba wiem czemu nie dziala zmiana kierunku.
Otoz AI driver ma stos 8miu rozkazow,
ponumerujmy je dla ulatwienia 0,1,2...7 :)
Defaultowo rozkaz 0 to prepare_engine
a rozkaz 1 to obey_train, pozostale to wait_for_orders
czyli nic nie robi.
Po aktywizacji loka czyli skoczeniu do rozkazu 0
wlacza sie lok a potem wykonuje drugi czyli prowadzi pociag.

I w momencie otrzymania dyrektywy change dir 1 lub -1
zmienia kierunek ale potem juz nic nie robi.
Dlatego nalezaloby wpisac do rozkazu 2 Obey_Train
albo Shunt i powinno dzialac - jak ktos chce moze
sprawdzic. mozna w ten sposob programowac
nietypowe zachowywania sie AI.

Druga, prostsza opcja, to po wprowadzeniu w tryb manewrowy
(najlatwiej przez wyswietlenie Ms2) pozwolic na dojechanie
do wskaznika W5 - w trybie manewrowym AI powinno
zmienic kierunek. UWAGA - powinno, ale jest bug i nie zmienia -
postaram sie to poprawic w najblizszym update.

Ale procedury laczenia na razie nie przewiduje bo duzo z tym
roboty.

Pozdr,

[%sig%]

43
Publikacje / AKTUALIZACJA 15.11.03
« dnia: 15 Listopada 2003, 11:08:38 »
Download na serwerach
www.eu07.prv.pl normanet.pl/eu07 oraz www.kolej.pl/~mczapkie/maszyna
znajduje sie patch o wersji lipcowej, zawierajacy dodatkowa trase
(polaczenie Testowo2 i Quark) - aby nia pojechac,
nalezy uruchomic SN61-183.bat

EN57 z ulepszona sceneria quark bedzie w pozniejszym terminie,
gdy Olgierd skonczy modelowac wnetrze.

Z innych poprawek: nowe obiekty statyczne i dynamiczne,
zoptymalizowano troche fizyke i tekstury,
dziala juz zmiana kierunku AI (np. przy wskazniku W5 w trybie Shunt)
- mozna zaobserwowac dla ET22 na stacji z kopalnia,
sa nowe dzwieki przetwornicy (dzieki Wojtek)
UWAGA - przeczytac plik README bo zmieniala sie troche
klawiszologia.
Nie wolno naciskac klawiszy , . / - ten bug bedzie poprawiony pozniej.

[%sig%]

44
Publikacje / patch
« dnia: 02 Sierpnia 2003, 18:04:37 »
W dziale download znajduje sie patch - ulepszone są niektore tekstury
i modele co moze zwiekszyc predkosc renderingu, poprawione swiatla
manewrowania, dodany wagon bagazowy.

[%sig%]

45
Bieżące Symulatorowe / Filmik
« dnia: 13 Sierpnia 2003, 14:04:47 »
Na glownej stronie (na dole) jest do sciagniecia
przykladowy film z symulatora
(uzylem Fraps oraz VirtualDub).
Niestety nie udalo mi sie nagrac
sciezki dzwiekowej.
Jak ktos ma jakis lepszy filmik to chetnie umieszcze go zamiast.

[%sig%]

46
Forum / FORUM - witamy
« dnia: 19 Czerwca 2003, 13:45:46 »
Witamy na nowym forum!
      
       Są nastepujace dzialy tematycznie (niestety
       na razie nie posortowane):

       Aktualnosci: tu autorzy daja informacje
       o aktualizacjach, mozna tez zglaszac wlasne
       dodatki itp.

       Na warsztacie: tu mozna zglaszac informacje
       o postepie prac, aby inni sie nie dublowali
       (ale jesli robisz np. model 3d to daj link
       do screenshota).

       Propozycje: tu autorzy i testerzy zglaszaja
       swoje propozycje ulepszenia oraz informacje
       o bledach o ktorych nie bylo jeszcze wspominane.

       Aktualnosci, Na Warsztacie i Propozycje
       beda podlinkowane na glownej stronie oficjanej,
       dlatego sa moderowane zeby nie bylo tam balaganu,
       bledow ortograficznych itp.
       Dlatego nie kazdy artykul zostanie zamieszczony
       (ale na pewno zostanie przeczytany przez moderatora :)

       Pozostale dzialy nie sa moderowane ale prosimy
       nie smiecic bezwartosciowymi dyskusjami ktore
       utrudniaja wyszukiwanie waznych informacji.
       Dzialy te to:
       Trasy, Tabor, Inne, Pomoc.
       No i najbardziej popularny dzial: Test :)

Zyczymy owocnych dyskusji :)

Strony: 1 [2]