Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Pokaż wątki - McZapkie

Strony: [1] 2
1
Forum / betatesterzy itp
« dnia: 18 Kwietnia 2005, 16:39:38 »
W związku z tym, że rzadko zaglądam na to forum, bo staram się zajmować nową wersją, prosze o usunięcie mnie z moderatora betatesterów, chodzi o to żeby mnie ludzie nie bombardowali prośbami o dopisanie do tej grupy.

Pozdr,
Mc

2
Forum / forum dla nebuli
« dnia: 04 Kwietnia 2005, 13:38:04 »
Czy nie dało by się założyć jakiegoś równoległego forum o nebuli?
Nie chodzi mi o oddzielny dział tylko inne forum, zebym klikając w
Zobacz posty od ostatniej wizyty nie tonęło się w sprawach starej wersji, nie mówiąc już o przepychankach między gniewnymi adminami i młodymi gniewnymi.

Pozdr,
Mc

3
Forum / Bocznica
« dnia: 11 Października 2004, 21:46:28 »
Założyłem dział bocznica, zamknięty do pisania, ma słuzyć do wrzucania tam wątków które się nadają do skasowania bo są denne itp.
Chodzi o to, żeby nie kasować od razu (ustawione jest purge na 7 dni) tylko dać do zrozumienia że przepychanki, trollowanie itp nie są mile widziane.

Jeśli adminom się ten pomysł nie spodoba to oczywiście mogą to usunąć,
ja się nie upieram.

Pozdr,

4
Infrastruktura kolejowa / Ciekawe strony n.t. sieci trakcyjnej
« dnia: 11 Października 2004, 14:30:41 »
Adresuje do osób tworzących scenerie zelektryfikowane i modele
do nich oraz do osoby robiącej edytor do nowej wersji :)

http://www.trakcja.kolej.szczecin.pl/trakcja/indexsiectr.html
oraz
http://www.kolej.pl/~leon

Pozdr,

5
Forum / Przerwa wakacyjna
« dnia: 27 Czerwca 2004, 11:04:58 »
Proponuje na czas wakacji zamknąć forum (z wyjątkiem działów news, devs i bugs).

6
Na warsztacie / ktoś robi TEM2
« dnia: 28 Maja 2004, 23:36:01 »
Robi ktoś TEM2 (zdaje się że ktoś się deklarował)?
W każdym razie mam zdjęcia na tekstury jakby co.
W malowaniu PGTiK Zabrze. Do kompletu węglarki tej firmy
w malowaniu brązowym (leasing) i firmowym.

7
Bieżące Symulatorowe / Wejście do UE
« dnia: 30 Kwietnia 2004, 22:05:34 »
Proponuję, aby przy okazji wejścia do UE, skoro są różne fety, pochody 1wszomajowe ;-) a nawet pociągi specjalne, żeby wrzucić na serwer jakieś zagraniczne pojazdy - bobine, bzmota (jako dumb) albo przynajmniej te czeskie wagony?
Aczkolwiek Winger chyba jedzie do Wolsztyna więc na razie nic z tego.

8
Na warsztacie / modelowanie obiektów - lekcja 1
« dnia: 02 Kwietnia 2004, 02:38:40 »
Aby zachęcić do samodzielnej edycji obiektów, postaram się w tym wątku wyjaśnić kilka spraw na przykładach do samodzielengo montażu ;-)

Oczywiście najpierw należy przeczytać
http://www.eu07.pl/misc/edycja.html
a w szczególności
http://www.eu07.pl/misc/ed3d/tutorial/
- są tam objaśnione pojęcia które tu są używane.

Na początek prosta sprawa: typowe pomieszczenie trafa SN/NN.
1. Tekstura jednej ze ścian jest do pobrania z katalogu
http://www.eu07.pl/misc/less/

2. Należy znać wymiary tego budyneczku, ale z tym nie powinno być problemu bo są to bardzo rozpowszechnione budynki i pewnie nawet jakaś norma na to jest.
3. W 3dsmax tworzymy Box (prostopadłościan) o wymiarach takich jakie powinny być, a następnie sprawdzamy czy spód jest na poziomie 0.
W zakładce edycji mozna poprawić wymiary, ponieważ ich interpretacja zależy od rodzaju aktywnego widoku (viewport).
4. W Materials floater trzeba zdefiniować teksturę oraz kolor (biały) dla Diffuse.
5. Nałożyć materiał z tekstura na obiekt, w zakładce edycji wykonać UVWMap wybierając sposób mapowania kubiczny.
6. Wykonać Collapse to Mesh albo Convert To Mesh (zalezy czy 3dsmax czy gmax).
7. W zakladce edycji widizmy ze nie da się już zmieniać wymiarów bo to juz nie jest prostopadłościan - za to możemy manipulować poszczególnymi węzłami i płaszczyznami.
Klikamy w zaznaczanie płaszczyzn (czerwony kwadrat) i zaznaczamy dolna płaszczyznę którą usuwamy.
8. Zaznaczamy górna płaszczyznę i klikamy w przycisk Detach, dając dla nowego obiektu nazwę np. dach.
9. Wybieramy teksturę papy z katalogu textures/roof symulatora dla drugiego materiału i nakładamy na oddzielony dach.
Chodzi tu o to że nie może być w symulatorze kilku tekstur dla jednego materiału.
10. Uruchamiamy widok hierarchii i przyporządujemy dach jako obiekt potomny box (budynku).
11. I gotowe - powinno zająć krócej niż mnie pisanie tego.
Teraz można wyeksportować do pliku t3d, który w scenerię mozna wpisać bezpośrednio za pomocą komendy model albo pośrednio przy uzyciu pliku .inc, ale to przy innej okazji.

Jeśli ktoś chce coś uzupełnić albo mnie poprawić (bo pisałem z pamięci), może się dopisać w wątku.
Natomiast pytania oraz wasze prace można wysyłać na adres
mczapkie @ eu07.pl

Pozdr,
Mc

Ps. w rzeczywistości budynek ma różne ściany z każdej strony a tu są takie same, ale mapowanie Unwrap UVW przy innej okazji.

9
Na warsztacie / Katalog wagonow towarowych
« dnia: 16 Marca 2004, 22:40:15 »
Na stronie Cargo jest swietny katalog wagonow towarowych.
Co prawda jak sie wchodzi bezposrednio to pisze ze strona w budowie,
ale potem dziala, np.
http://www.pkp-cargo.pl/html/katalog/e10.htm
(dzieki za znalezienie tego).
Jak sie komus nudzi w oczekiwaniu na aktualizacje,
to moze by posprawdzal pliki chk czy sie zgadzaja parametry.
No i bedzie mozna bardziej porzadne nazewnictwo plikow zrobic,
bo teraz albo jest po nazwie serii, albo po nazwie typu.

A czy jest takie cos dla wagonow pasazerskich?

10
Bocznica / tabliczka firmowa
« dnia: 01 Marca 2004, 14:23:21 »
Moze w wersji angielskiej serwisu wsadzic to zdjecie z EU06?
http://www.kolej.eu.org/WWK/079_G_001

11
Na warsztacie / Rysunki, tekstury, propozycje
« dnia: 27 Lutego 2004, 21:06:56 »
1. w katalogu
http://www.eu07.pl/misc/staff/rysunki/ sa skany różnych rysunków które kiedyś od paru osób otrzymałem mailem (dziękuję).
Może się komuś przydadzą do tworzenia modeli/tekstur.

2. mam troche zdjęc zrobionych z myślą o teksturach, jeśli
ktoś miałby ochotę to mogę udostępnić:
EU07-067 z żółtym czołem, EU07-238 (nowe reflektory ale 4E więc nie ma takiego modelu), wagon Gbs (skan modelu H0 oraz zdjęcie z boku oryginału), EP089-003, wagon 8A w malowaniu pogotowia sieciowego (bok),
Et41-129 z zielonym czołem, zdjęcia wagonów pasażerskich 1,2 klasy i sypialnego, SM42-517 i 490, wagon poczty w starym malowaniu, 401Da-027 (komplet), Ls150a-252 (bok), SP32-106 (komplet ale mokra), troche wagonów socjalnych i maszyn torowych które stały w Sedziszowie Młp,
oraz tekstury samochodów, ale wiele z nich wymaga zrobienia modeli: STAR z budą, Fiat 125, Żuk z budą płócienną i blaszaną, Mini-Morris, syrenke kombi i jakieś inne stare auta, koparki, dźwigi, suwnice, barakowozy,
oraz sporo budynków oraz infrastruktury, zwłaszcza na odcinku Kraków Płaszów-Trzebinia (ale i inne linie też).
Część tekstur już obrobiona (wyprostowane i wyekstrahowane), zresztą to mały problem - ale robić modeli 3D nie mam czasu bo robię nową wersję symulatora opartą na nebuli.
Uff, samo pobiezne przeglądnięcie mi sporo czasu zajeło.
Jakby ktoś chciał się czymś zająć, to proszę dać znać w tym wątku.

3. jakby ktoś miał ochotę pouczyć sie robić modele 3D to proponuję słupy linii przesylowych np. 200kV albo słupy telegraficzne - trochę brakuje tych charakterystycznych dla krajobrazu obiektów.

12
Publikacje / Wersja 22.02.2004
« dnia: 27 Lutego 2004, 16:34:57 »
W dziale download jest nowa wersja symulatora.
Są tam dostępne dwie scenerie, każda w 2 wersjach różnących się trochę dostępnymi składami.
Do uruchamiania symulatora z wyborem scenerii i lokomotywy służy program start autorstwa Pit'a.
Program ten, podobnie jak STV, nie służy do edycji scenerii.
W obecnej wersji jeździć można pojazdami serii EU07, ET22, ET41, EN57 oraz SN61. Archiwum zawiera też tekstury i model EU06/07 w wersji 4E.

Uwaga. Wersja ze nową scenerią Jelitkowo, lokomotywą ET21 oraz funkcjonalnymi pantografami, będzie opublikowana w późniejszym, bliżej nieokreślonym terminie.

13
Na warsztacie / Zdjecia na tekstury - bez lampy!
« dnia: 20 Lutego 2004, 13:44:00 »
Dostalem ostatnio od paru osob troche zdjec z kabiny ASF oraz SM42.
Jakby ktos robil model kabiny (bo byly takie deklaracje,
komus nawet przyslalem model pudla SM42 w 3dsmax) to moge
przeslac - ale nadaj sie tylko do popatrzenia jak to wyglada.
Nie nadaja sie niestety na tekstury, powod:
zdjęcia są wykonane przy użyciu lampy błyskowej, albo
w pełnym swietle słonecznym!
Efekt: nierównomierność oświetlenia - wypalone lub ocienione miejsca.
Robienie lampą zdjęć błyszczących płaszczyzn takich jak
metalowe czy szklane powierzchnie, w ogóle mija się z celem.
Porada:
Aby zrobić zdjęcia z przeznaczeniem na tekstury,
dobrze jest wybrać pochmurny ale nie ciemny dzień,
wyłączyć lampę błyskową, a aparat oprzeć o ścianę
(najlepiej mieć statyw), żeby zdjęcia nie były poruszone.

Przy okazji: mam troche zdjęć wnętrz wagonów pasażerskich,
jak ktoś chce robić model wnętrza to mogę przesłać.

Pozdrawiam,

14
WWW / kto zmienial aktualizacje wersji kumulatywnej?
« dnia: 17 Lutego 2004, 20:40:28 »
Kto zmienial 16.02 plik z pelną wersją?
A konkretnie to co zostało dodane?

15
Na warsztacie / Do tworców tekstur
« dnia: 12 Lutego 2004, 20:44:17 »
Oglądałem ostatnio nowe tekstury tworzone jako
dodatki do tego symulatora (przysłane mailem
lub oczekujące w dziale download)
i musze stwierdzic, że niezbyt mi (i nie tylko mi) się
spodobały.
Po prostu niezbyt ladnie wygląda mieszanie styli,
mieszanie zdjęć i jednorodnych powierzchni rodem
z Painta lub napisów o ostrych pikselach.
Troche inwencji tworczej - dodac jakis szum, potem
go rozmyc - a kolory dobrze jest wziac z sampla
ze zdjęcia a nie z glowy.

Pozdr,

16
Bocznica / Problem z wersja angielska.
« dnia: 26 Stycznia 2004, 12:40:25 »
Dolozylem pliki do download->dodatki->programy.
Chcialem wejsc na wersje angielska zeby zobaczyc
czy sa tam one uwzglednione zeby dac linka anglikowi
(nie wiem czy to sie automatycznie uatualnia czy trzeba
recznie?) - a tu explorer sie wywala.
Ma ktos podobny problem?

17
Publikacje / Skrypty
« dnia: 26 Stycznia 2004, 12:16:29 »
Po przeprowadzce na nowa stronę umknęly gdzieś skrypty do edycji
scenerii oraz konwersji z 3dsmax do SCN oraz T3D.
Pliki są na powrót w dziale Download-Dodatki-Programy.

18
WWW / namieszane z download
« dnia: 26 Stycznia 2004, 12:14:53 »
Ktos namieszal i skasowal sporo rzeczy,
pomocnicze skrypty i programy z download
(wlasnie wrzucilem na nowo),
dokumentacje download/doc (tego jeszcze
nie przywrocilem, jest balagan z linkami, czy moge
zrobic symlinki?)

19
WWW / galeria
« dnia: 15 Stycznia 2004, 12:55:35 »
Glowny galernik proszony do punktu obslugi klienta ;-)
Cos sie stalo i zniknely obrazki.
Tak jakby katalogow nie bylo.

20
Forum / FAQ w FAQ
« dnia: 13 Stycznia 2004, 21:27:43 »
Czy daloby sie w FAQ na stronie forum dac na poczatku link
do FAQ symulatora?

21
Na warsztacie / "trasa Pit'a" - uwagi
« dnia: 11 Stycznia 2004, 22:08:45 »
Poniewaz nie wiem dokladnie kto sie teraz tą trasą zajmuje,
więc kieruje to do dzialu "na Warsztacie".

1. trakcja
a) w rzeczywistosci w przypadku zwrotnic trakcja obu
torow albo sie krzyzuje, albo odbija, i jedna z nich
konczy sie kotwa. Przyklady w quarkmce.
Tu tego brakuje.
b) jeden wiadukt jest dosyc niski i druty w niego wchodza,
trzeba obnizyc przewody i je "splaszczyc" - dac mala odleglosc
miedzy linka nosna i jezdna, do tego sa specjalne slupy,
przyklad tez w trasie quarkmce najnowszej, nie pamietam
czy bylo publikowane .max

2. bardzo ladna trawa itp, tylko co z prawami licencyjnymi?

3. troche nierealistyczne uklady torowe, stacja wezlowa
z dwoma torami, zadnych torow dodatkowych, prawie
nie ma bocznic.

Uwagi te daje po pierwsze dlatego,
ze jakby sie komus nudzilo to moze to poprawic,
a po drugie na zaś :)

Pozdr,

22
Bocznica / Zagraniczne fora
« dnia: 11 Stycznia 2004, 19:59:49 »
Tak sie zastanawialem, czy te tlumaczenia sa tak potrzebne,
ale okazuje sie, ze jednak sie interesuja naszym
projektem, ostatnio napisali np. na
http://www.trainsim.org.uk/
m.in. chwalili ze
Cytuj
have not sat back on the laurels of MTS and Trainz but continue to develop their own custom programmes


Tak wiec ciesze sie, ze ten dzial powstal i beda wersje
zagramaniczne.
Kto przetlumaczy na Japonski? Trzeba zrobic konkurencje dla DensiadeGo
czy jakmutam ;-)

23
WWW / Uwagi do nowej strony
« dnia: 19 Grudnia 2003, 19:15:44 »
Skoro ma byc robione tlumaczenie na na agielski i nie tylko (i od nowa),
to przysiadlem sie do nowej strony aby wyprostowac kilka spraw.
Ponizej moje uwagi, do ewentualnej dyskusji, po kolei:

A. Wstęp.
Tu by sie przydalo cos wiecej opisac - jakie sa feature
tego symulatora - co umie, a co nie umie.
W sterej wersji bylo to w sposob rozsiany napisane,
postaram sie to jakos skompilowac.

B. Pytania i odpowiedzi
1. Brakuje paru spraw w FAQ, ktore byly w starej wersji:
(numeracja z http://www.eu07.eu.org/misc/miniFAQ.html )
p.15 o pantografach - niestety ciagle aktualne
p.17 - o rozlaczaniu skladu (jest tylko jak dolaczyc)
p.18 o kamerze
p.23 o zmianie skladu (ale jakies uaktualnione, STV zamiast Szopy,
moze link do jakiegos wyjasnienia na forum?)
Nie chodzi mi o edycje scenerii tylko dla mniej zaawansowanych,
np. po co sa te pliki .bat :)
p.24 o odplatnosci za program :)
Warto tez dodac ze program jest w wersji alpha i nie gwarantujemy
ze dziala na kazdym komputerze (ale to gdzies w okolicy
sterownikow do kart graficznych).
p.25 - o prawach autorskich.

Ponadto punkty 19...22 moglyby sie znalezc na samym poczatku
http://www.eu07.eu.org/modules/xoopsfaq/index.php?cat_id=2

I jeszcze jedna sprawa - ktos kiedys zrobil taki komiks
jak uruchomic EU07 dla opornych - ale nie pamietam kto.
Bardzo by sie takie cos przydalo w tym dziale.

C. Download.
Tak jak jest teraz jest juz lepiej, ale zastanawiam sie
czy nie wtrynic przy glownych plikach programu
opisu misji - co jaka lokomotywa sie robi.

I czy te "ocen plik" sa potrzebne zwlaszcza przy glownym pliku
symka? ;-)

D. Opisy pojazdow
Przydaloby sie w tym dziale zamiescic jakas dokumentacje
odnosnie prawdziwych lokomotyw - cos podobnego
tylko bardziej skroconego do tego co jest w www.kolej.pl/FAQ/EU07.html
przydalby sie tez alyternatywny link do przepisow kolejowych
(gdzies widzialem inna strone) bo kolej.pl dziala jak kierunkowskaz.

Acha, kabina w opisie EU07 jest ze starszej serii
a w symulatorze jest po modernizacji, wiec niektore
guziki sie nie zgadzaja.

Na zakonczenie taka uwaga graficzna - moze ktos wymysli taki
bardziej kolejowy layout, tzn kolorystyka jest OK,
tylko te ikonki, cieniowane belki itp, moze jak ktos ma
zaciecie i mu sie chce to by cos kojarzacego sie z pulpitem
EU07 wymyslil?

Pozdrawiam,

24
Publikacje / AKTUALIZACJA 30.11.2003
« dnia: 01 Grudnia 2003, 13:16:04 »
W katalogu download/patches znajduje sie patch
ktory mozna nadpisac na wersje z 15.11.2003.
Zawartosc: troche zmieniona sceneria testowo2,
ulepszona sceneria quarkmce, nowe pojazdy,
np. "ryflaki" Pita.
W quarkmce poprawilem sygnalizacje przy wjezdzie do WK
oraz przy manewrach w Koniewicach, ale nie testowalem zbytnio.
W exe poprawione zrywanie sprzegow ale nadal jest bug
przy laczeniu loka od tylu, z przodu jest OK.
Obsluge drzwi mozna definiowac w pliku chk i mmd.
AI trzyma sie rozkladowej predkosci (2ga kolumna w *.txt)
Jest tez pare nowych dzwiekow, ale zapewne do poprawki.
Patch nie byl testowany z powodu braku czasu,
ale w koncu od czego betatesterzy :)

Pozdr,
MC

Ps. wyjezdzam na 2 tyg. i nie bede odpowiadal na maile i postingi.

25
Bieżące Symulatorowe / zdjecia
« dnia: 30 Listopada 2003, 15:53:00 »
Zima za pasem, ostatnie chwile kiedy mozna robic
zdjecia na tekstury...

26
Tabor kolejowy / SN61 + wagony - problem z hamulcem!!!
« dnia: 28 Listopada 2003, 14:47:22 »
Czy podlaczal ktos SN61 w najnowszej wersji do wagonow?
Bo mam problem z powietrzem, nie moge zluzowac skladu.
Sprezarka powinna sie wlaczyc samoczynnie od drugiego
polozenia nastawnika.

Mial byc update, ale widze ze nini z tego bo nie mozna
skladem ruszyc po wyjechaniu z szopy i podlaczeniu do Bh.

Pozdr,

27
Forum / okienko wpisywania tresci
« dnia: 24 Listopada 2003, 16:48:08 »
Czy nie da sie powiekszyc tego okienka? Jestem przyzwyczajony
dawac enter przed koncem okienka, i wychodza mi strasznie
cienkie teksty ;-)
Proponuje powiekszyc to okno kosztem tych wywracajacych
oczkami buziek.
Moze przy okazji daloby sie zmienic kolor cienozielonego tla?

Pozdr,

28
Symulator / Usuwanie trakcji
« dnia: 24 Listopada 2003, 11:50:54 »
Sporo osob narzeka na trakcje ktora w istotny sposob
spowalnia FPS (chodzi o duza ilosc modeli w dodatku
z kanalem alpha). Aby slupy zniknely wystarczy chyba
zmienic nazwe katalogu /scenery/tr na inna
np. /scenery/t
(obecna wersja dzieki parserowi Tolarisa jest odporna na
brak pliku inc).
Pozostaniej esdnak siec trakcyjna, sama w sobie nie spowalnia
zbytnio bo to sa wzykle linie, ale glupio wyglada -
aby ja usunac nalezy w pliku quark*.scm zamienic
node 800 0  none traction
na
//node 800 0  none traction

Nie gwarantuje ze to zadziala ale mysle ze tak.
Przy okazji - nie wiem jak dlugo jeszcze zejdzie Olgierdowi
praca nad EN57, ale poniewaz w najblizszym czasie
wyjezdzam i nie bede mial mozliwosci zajmowac sie
symulatorem, zamierzam opublikowac update
scenerii quark uwzgledniajacy rozne poprawki zdarzen,
bowe budynki itp, oraz poprawki w eu07.exe
(zrywajace sie sprzegi, otwieranie drzwi itp),
po dodaniu EN57 bedzie komplet.

29
WWW / eu07.eu.org.pl
« dnia: 23 Listopada 2003, 17:23:38 »
Panowie, sprawy stron o edycji sa totalnie skopane
na tym serwerze - linki prowadza z powrotem do
glownej strony.
Aktualne rzeczy sa na
www.kolej.pl/~mczapkie/maszyna/edycja.html
oraz na www.eu07.prv.pl ale podobno prv sie sypnal.

30
Forum / emaile!
« dnia: 19 Listopada 2003, 20:01:19 »
Bez obaw. Widzisz swojego maila, bo jestes adminem na forum. Normalni userzy tego nie widza :)

Mam zalozone wlasne zwykle konto, zeby widziec jak forum dziala dla normalnego uzytkownika.

Strony: [1] 2