61
Bocznica / Odp: Odp: Ankieta dot. płatnych dodatków
« dnia: 26 Lutego 2019, 22:33:02 »
Racja, pisałem na szybko. Poprawione.
@milek7
ok, wywalam nieistotne posty
@milek7
ok, wywalam nieistotne posty
Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.
Zwrot należności za niewykorzystany bilet internetowy z użyciem formularza https://www.intercity.pl/pl/site/dla-pasazera/informacje/kontakt/Tak, do tego służy ten formularz. Jeżeli jest to zwrot za częściowo niewykorzystany bilet lub chcesz otrzymać zwrot bo np. dokonałeś w pociągu wymiany biletu to również korzystasz z formularza na stronie. Wszelkie operacje z biletami internetowymi nie są możliwe stacjonarnie (np. żeby uzyskać zwrot gotówki w kasie zaraz po opuszczeniu pociągu) - do ich celu wykorzystujemy reklamację.
Czy można za pomocą w/w formularza uzyskać zwrot za częściowo niewykorzystany bilet? Kierownik poc / konduktor wystawił mi poświadczenie do biletu eIC że jedna osoba nie odbywała podróży. Czy wypełnienie formularza w części Zwrot za niewykorzystany bilet pozwoli na zwrot należności za tą jedną osobę?
Mam bilet z miejscówką na dany pociąg, mój wagon to stary 111A, na końcu składu jedzie zdeklasowany wagon kl. 1 w standardzie EIC, na którym nie ma nr. wagonu. Czy w takim przypadku mogę usiąść tam i oddać ewentualnie komuś miejscówkę, czy mam trzymać się swojego miejsca?Jeżeli jest wyraźnie okartkowany, że jest to ogólnodostępny wagon zdeklasowany to możesz tam usiąść. Czasami takie wagony są dopinane jako wzmocnienie. Warto zapytać drużyny czy nie jest to właśnie jakiś podsył lub wagon niedostępny dla podróżnych. Uwaga, bo czasami takie wagony mogą mieć nieopuszczone pomosty!
1) Wymiana biletu internetowego na wcześniejsze połączenie - czy możliwa jest wymiana biletu w kasie biletowej czy możliwe jest tylko samodzielnie przez system eIC?Tylko przez system e-IC, jeżeli zostały zachowane terminy o których mowa w regulaminie. Na niektórych stacjach są kasy mobilne, tj. stoisko z komputerem i dostępem do systemu e-IC i wtedy można samodzielnie lub z pomocą kasjera wymienić taki bilet.
Przedłużenie trasy, dwa przypadki:Nowy bilet od Warszawy Wschodniej do Warszawy Zachodniej. W przypadku zakupu biletu w pociągu pobierana będzie opłata 10zł za wystawienie biletu. W przypadku EIP pobierana jest opłata dodatkowa za brak biletu ze wskazaniem miejsca do siedzenia.
2) Bilet wystawiony z Warszawy Zachodniej do Krakowa Gł. Chcę wsiąść dwie stacje wcześniej - Warszawa Wschodnia. Czy mogę w kasie / pociągu zrobić "przedłużkę w tył" czyli tą dopłatę za przedłużenie relacji? Mogę to zrobić również w pociągach kat. EIP? Jest taka przedłużka "w tył" w ogóle możliwa?
3) Czy mogę zrobić przedłużenie relacji w EIP w pociągu? Jadę z Warszawy do Opola Gł. ale decyduję się jednak jechać do Wrocławia Gł.Tak, o ile będzie możliwe wystawienie rezerwacji na nowy odcinek. W przypadku kiedy nie będzie takiej możliwości (brak miejsc lub brak zasięgu) nie ma możliwości dokonania przedłużenia trasy w pociągu EIP.
4) Mam bilet internetowy, chcę zrobić przedłużenie relacji w kasie - czy jest to możliwe?Tak, można to zrobić. Należy pamiętać, że zmiana umowy przewozu (np. przedłużenie trasy) wiąże się z potrąceniem oferty Wcześniej-Taniej.
Musi załączyć skan/zdjęcie/ksero/oryginał biletu na późniejszy pociąg którym odbywała przejazd - wtedy zwracane jest 100% bo będzie to traktowane jako wymiana biletu. Jeśli złoży samą reklamację z tytułu niewykorzystania biletu (rezygnacja z przejazdu) wtedy potrącane jest 15%.CytujKasa wystawia poświadczenie do biletu e-IC (o ile jest zachowany jego termin ważności*), wydaje nowy bilet na przejazd oraz informuje o procedurze reklamacji w celu uzyskania zwrotu za niewykorzystany bilet.Okej, czyli jak kasa wystawi poświadczenie do biletu e-IC to na drodze reklamacji będzie zwrot 100% ceny biletu? Czy 15% odstępnego?
1. Czy istnieje coś bardziej korzystnego od biletu kwartalnego? Trasa liczy 65 kilometrów, bilet powrotny.Jeśli chodzi o skorzystanie z najlepszej oferty - tu już musisz przekalkulować sobie sam. W zależności ile takich podróży odbywasz lub w ile osób itp., ale jeśli jest to podróż na zasadzie dom-praca/szkoła, to chyba nic lepszego nie znajdziesz. Chyba że jakimś cudem bilet abonamentowy wyszedłby korzystniej (7 przejazdów w cenie 5.)
2. Czy PKP IC w jakikolwiek sposób "nagradza" Zasłużonych Honorowych Dawców Krwi?Nie.
3. Niekoniecznie pytanie "handlowe", ale spróbuję: W jaki sposób należy korzystać ze skanera częstotliwości radiowych, żeby nie podpaść konduktorowi/kierownikowi pociągu? W jaki sposób przekonać go, że prowadzenie nasłuchu jest legalne?Jeśli zapewnisz go że to tylko odbiornik bez możliwości nadawania to może nie będzie problemu. Ja kilka razy widziałem jak ktoś miał radio i przez słuchawki sobie nasłuchiwał i nie robiłem z tego nigdy problemu. Tak naprawdę tu wszystko zależy od człowieka. :)
No to Kretku walnę śmiało ;)Wspomniałem na początku, że nie będę odpowiadał na pytania dot. tajemnicy przedsiębiorstwa (podpisana lojalka) a w niej również jest zapis o ujawnianiu zarobków. Ogólnikowo powiem tak: jeśli rozmawiamy o stanowisku konduktora to wszystko zależy od firmy (różnie liczone benefity, premie, dodatki itp.), regionu itp.. Nie ma dwóch tak samo zarabiających pracowników, podobnie nigdy nie dostaniesz dwa razy takiej samej pensji - każdy miesiąc jest inny. Jedni pracownicy mogą mieć zarobki rzędu 2k netto, a inni 4k - tu jest duża rozbieżność. Maszyniści mają lepsze zarobki niż te w drużynach.
Czy ta praca jest warta polecenia?
(jakie są zarobki, co trzeba skończyć, bo jak narazie to wszystko idzie w kierunku maszynisty).
Zacząłeś temat w bardzo dobrym momencie. Przeglądałem dzisiaj portfel i wyjąłem stary bilet. Zainteresowałem się ceną. 22 marca 2014 roku za bilet Poznań - Olsztyn 305km na TLK 65104 płaciłem 75,60zł, ze zniżką 37%. Teraz za taki sam bilet, z taką samą zniżką, 304km, na TLK 61104 płacę 38,43zł. Tak przynajmniej twierdzi strona internetowa ic. Czemu cena biletu spadła prawie o połowę? Czy jest to kwestia propagowania strony intercity? Czy jest to kwestia tego, że 4 lata temu kupowałem bilet w kasie jakąś godzinę przed odjazdem pociągu zamiast kilka dni wcześniej?Czy możesz załączyć oba bilety dla porównania?
Pociąg PKP IC. Podróżny kupił bilet internetowy, ale spóźnił się na pociąg ze swojej winy. Co może zrobić w takiej sytuacji?1. Bilet internetowy jest ważny tylko w pociągu na który został zakupiony - nie ma możliwości uznania takiego biletu w następnym pociągu. Należy nabyć nowy bilet na przejazd kolejnym pociągiem.
1. Czy może na tym bilecie jechać kolejnym pociągiem lub pobrać rezerwację na kolejny pociąg?
2. Co może w takiej sytuacji zrobić kasa biletowa? Czy można bilet zwrócić w kasie, uzyskać potwierdzenie niewykorzystania biletu? Jakie "manewry" można wówczas zrobić w kasie biletowej z biletem internetowym?
3. Bilet kupiony przez SkyCash / IC Mobile Navigator - czy musi być pokazany na komórce czy np. wydrukowany print-screen z kodem QR będzie akceptowany?