Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Cesky Kretek

Strony: 1 2 [3] 4 5 ... 56
61
Bocznica / Odp: Odp: Ankieta dot. płatnych dodatków
« dnia: 26 Lutego 2019, 22:33:02 »
Racja, pisałem na szybko. Poprawione.

@milek7
ok, wywalam nieistotne posty

62
Bocznica / Odp: Odp: Ankieta dot. płatnych dodatków
« dnia: 26 Lutego 2019, 22:25:07 »
Nie wiem czemu, ale usunęło. Już dodałem.

63
Nie będę za bardzo się rozpisywać; ankieta jest stworzona czysto teoretycznie i statystycznie. Nie chcę zagłębiać się w szczegóły i proszę również moderatorów o wyrozumiałość.
Proszę mieć na uwadze fakt, że nie chodzi o kupienie finalnego, gotowego produktu, tylko zorganizowanie zbiórki na pokrycie bieżących wydatków związanych z wynagrodzeniem za pracę zespołu profesjonalistów.

Termin zakończenia ankiety upływa po 7 dniach - wtedy poproszę o usunięcie wątku.

EDIT: Zabrzmi to dosyć drastycznie, ale inaczej nie umiem tego sformułować - osoby, których nie stać na przekazywanie jakichkolwiek darowizn w ogóle, proszę o nie zaznaczanie w ankiecie opcji "Nie." - ta opcja jest dla osób które posiadają wolne środki finansowe, ale z zasady nie chcą wspierać tego typu projektów. Z mojej strony, mogę dodać, że te dodatki to naprawdę porządna i nieco rewolucyjna rzecz.

64
Screeny / Odp: Trailer EN57AKŁ
« dnia: 10 Lutego 2019, 13:55:48 »
Chętnie zobaczyłbym więcej Twoich produkcji. Świetne efekty i scenariusz. Scena z siódemką była kapitalna. Na samym końcu trailera zrobiłbym tylko wyciszenie dźwięku do zera. Klip to górna półka. Chylę czoło. :)

65
Na warsztacie / Odp: Sceneria "Góry"
« dnia: 03 Lutego 2019, 13:31:56 »
To co powiedział @DieselPower: bez sensu jest tyle krawędzi peronowych + brak torów przelotowych.

EDIT: Chyba, że te tory po bokach to przelotowe. :)

66
Bieżące Symulatorowe / Odp: Zadanie 1
« dnia: 23 Października 2018, 22:23:20 »
Odrzut dozwolony? :)

67
Bieżące kolejowe / Odp: Powstaje polski odpowiednik VagonWEB
« dnia: 23 Października 2018, 18:28:41 »
Dodatki są do użytku wewnętrznego.

68
Pomoc w tworzeniu / Odp: Prom w MaSzynie.
« dnia: 22 Października 2018, 22:03:51 »
Ja w podobny sposób chciałem kiedyś dodać samoloty i ptaki - tj. niewidzialny tor i model poruszający się cyklicznie ze stałą prędkością. :)

69
Bieżące kolejowe / Odp: Powstaje polski odpowiednik VagonWEB
« dnia: 22 Października 2018, 21:59:24 »
Zestawienia znajdują się w Dodatku A oraz Dodatku B do rozkładu jazdy. Nie uwzględniają one jednak konkretnych podtypów wagonów, a jedynie ew. ilość miejsc (np. 8x10, 6x9 itd.).

70
Bieżące kolejowe / Odp: Kierownik Pociągu
« dnia: 22 Sierpnia 2018, 16:34:06 »
Tzw. obserwacja peronu. Nie wiem jak to wygląda w innych spółkach, ale w PKPIC drużyna konduktorska ma obowiązek obserwacji peronu oraz zakaz ruszania z otwartymi drzwiami - jeżeli pracownik DK stoi w otwartych drzwiach to jednocześnie narusza przepisy.

71
Inne niekolejowe / Odp: Lustrzanka czy cyfrówka?
« dnia: 25 Czerwca 2018, 22:04:36 »
Odkąd zrobiłem pierwsze zdjęcie lustrzanką nie wyobrażam sobie wrócić do kompaktów czy do wynalazków typu hybryda.

72
Zwrot należności za niewykorzystany bilet internetowy z użyciem formularza https://www.intercity.pl/pl/site/dla-pasazera/informacje/kontakt/

Czy można za pomocą w/w formularza uzyskać zwrot za częściowo niewykorzystany bilet? Kierownik poc / konduktor wystawił mi poświadczenie do biletu eIC że jedna osoba nie odbywała podróży. Czy wypełnienie formularza w części Zwrot za niewykorzystany bilet pozwoli na zwrot należności za tą jedną osobę?
Tak, do tego służy ten formularz. Jeżeli jest to zwrot za częściowo niewykorzystany bilet lub chcesz otrzymać zwrot bo np. dokonałeś w pociągu wymiany biletu to również korzystasz z formularza na stronie. Wszelkie operacje z biletami internetowymi nie są możliwe stacjonarnie (np. żeby uzyskać zwrot gotówki w kasie zaraz po opuszczeniu pociągu) - do ich celu wykorzystujemy reklamację.

73
Mam bilet z miejscówką na dany pociąg, mój wagon to stary 111A, na końcu składu jedzie zdeklasowany wagon kl. 1 w standardzie EIC, na którym nie ma nr. wagonu. Czy w takim przypadku mogę usiąść tam i oddać ewentualnie komuś miejscówkę, czy mam trzymać się swojego miejsca?
Jeżeli jest wyraźnie okartkowany, że jest to ogólnodostępny wagon zdeklasowany to możesz tam usiąść. Czasami takie wagony są dopinane jako wzmocnienie. Warto zapytać drużyny czy nie jest to właśnie jakiś podsył lub wagon niedostępny dla podróżnych. Uwaga, bo czasami takie wagony mogą mieć nieopuszczone pomosty!

74
Nie spotkałem się z taką sytuacją. Poza tym spróbuj wyrzucić ludzi z pociągu z powodu przepełnienia na korytarzu. Powodzenia. :)

75
W miarę możliwości przewoźnik stara się wzmacniać poszczególne pociągi na ile jest to możliwe pod kątem dostępności taboru. Niestety, w chwili obecnej nie dysponujemy dużym zapasem i te wzmocnienia są tylko i wyłącznie w wyznaczonych pociągach.

76
Niestety nie. Na pociągi TLK, IC oraz EIC na życzenie podróżnego wydawane są bilety bez gwarancji miejsca do siedzenia, bez żadnych ograniczeń.

77
1) Wymiana biletu internetowego na wcześniejsze połączenie - czy możliwa jest wymiana biletu w kasie biletowej czy możliwe jest tylko samodzielnie przez system eIC?
Tylko przez system e-IC, jeżeli zostały zachowane terminy o których mowa w regulaminie. Na niektórych stacjach są kasy mobilne, tj. stoisko z komputerem i dostępem do systemu e-IC i wtedy można samodzielnie lub z pomocą kasjera wymienić taki bilet.

Przedłużenie trasy, dwa przypadki:
2) Bilet wystawiony z Warszawy Zachodniej do Krakowa Gł. Chcę wsiąść dwie stacje wcześniej - Warszawa Wschodnia. Czy mogę w kasie / pociągu zrobić "przedłużkę w tył"  czyli tą dopłatę za przedłużenie relacji? Mogę to zrobić również w pociągach kat. EIP? Jest taka przedłużka "w tył" w ogóle możliwa?
Nowy bilet od Warszawy Wschodniej do Warszawy Zachodniej. W przypadku zakupu biletu w pociągu pobierana będzie opłata 10zł za wystawienie biletu. W przypadku EIP pobierana jest opłata dodatkowa za brak biletu ze wskazaniem miejsca do siedzenia.

3) Czy mogę zrobić przedłużenie relacji w EIP w pociągu? Jadę z Warszawy do Opola Gł. ale decyduję się jednak jechać do Wrocławia Gł.
Tak, o ile będzie możliwe wystawienie rezerwacji na nowy odcinek. W przypadku kiedy nie będzie takiej możliwości (brak miejsc lub brak zasięgu) nie ma możliwości dokonania przedłużenia trasy w pociągu EIP.

4) Mam bilet internetowy, chcę zrobić przedłużenie relacji w kasie - czy jest to możliwe?
Tak, można to zrobić. Należy pamiętać, że zmiana umowy przewozu (np. przedłużenie trasy) wiąże się z potrąceniem oferty Wcześniej-Taniej.

PS: wiem że nie cytujemy poprzednich postów, ale dla zachowania jasności i przejrzystości czytelników odpowiedzi proszę o zaniechanie stosowania regulaminu ww. zakresie.

78
Bieżące Symulatorowe / Odp: Tabor w scenariuszach
« dnia: 07 Maja 2018, 23:37:31 »
Ja bym chciał nieśmiało zwrócić uwagę na fakt, że większość składów na sceneriach to jest taki random - jak autorowi scenariusza pasowało. Nijak ma się to do zestawiania składów zgodnie z obowiązującymi zasadami (np. skład gdzie kuszetka jest w środku pociągu jednorelacyjnego).

79
Cytuj
Kasa wystawia poświadczenie do biletu e-IC (o ile jest zachowany jego termin ważności*), wydaje nowy bilet na przejazd oraz informuje o procedurze reklamacji w celu uzyskania zwrotu za niewykorzystany bilet.
Okej, czyli jak kasa wystawi poświadczenie do biletu e-IC to na drodze reklamacji będzie zwrot 100% ceny biletu? Czy 15% odstępnego?
Musi załączyć skan/zdjęcie/ksero/oryginał biletu na późniejszy pociąg którym odbywała przejazd - wtedy zwracane jest 100% bo będzie to traktowane jako wymiana biletu. Jeśli złoży samą reklamację z tytułu niewykorzystania biletu (rezygnacja z przejazdu) wtedy potrącane jest 15%.

1. Czy istnieje coś bardziej korzystnego od biletu kwartalnego? Trasa liczy 65 kilometrów, bilet powrotny.
Jeśli chodzi o skorzystanie z najlepszej oferty - tu już musisz przekalkulować sobie sam. W zależności ile takich podróży odbywasz lub w ile osób itp., ale jeśli jest to podróż na zasadzie dom-praca/szkoła, to chyba nic lepszego nie znajdziesz. Chyba że jakimś cudem bilet abonamentowy wyszedłby korzystniej (7 przejazdów w cenie 5.)

2. Czy PKP IC w jakikolwiek sposób "nagradza" Zasłużonych Honorowych Dawców Krwi?
Nie.

3. Niekoniecznie pytanie "handlowe", ale spróbuję: W jaki sposób należy korzystać ze skanera częstotliwości radiowych, żeby nie podpaść konduktorowi/kierownikowi pociągu? W jaki sposób przekonać go, że prowadzenie nasłuchu jest legalne?
Jeśli zapewnisz go że to tylko odbiornik bez możliwości nadawania to może nie będzie problemu. Ja kilka razy widziałem jak ktoś miał radio i przez słuchawki sobie nasłuchiwał i nie robiłem z tego nigdy problemu. Tak naprawdę tu wszystko zależy od człowieka. :)

No to Kretku walnę śmiało ;)
Czy ta praca jest warta polecenia?
(jakie są zarobki, co trzeba skończyć, bo jak narazie to wszystko idzie w kierunku maszynisty).
Wspomniałem na początku, że nie będę odpowiadał na pytania dot. tajemnicy przedsiębiorstwa (podpisana lojalka) a w niej również jest zapis o ujawnianiu zarobków. Ogólnikowo powiem tak: jeśli rozmawiamy o stanowisku konduktora to wszystko zależy od firmy (różnie liczone benefity, premie, dodatki itp.), regionu itp.. Nie ma dwóch tak samo zarabiających pracowników, podobnie nigdy nie dostaniesz dwa razy takiej samej pensji - każdy miesiąc jest inny. Jedni pracownicy mogą mieć zarobki rzędu 2k netto, a inni 4k - tu jest duża rozbieżność. Maszyniści mają lepsze zarobki niż te w drużynach.
Jeśli chodzi o konduktora to trzeba przejść pozytywnie proces rekrutacji, staż stanowiskowy, kurs teoretyczny i praktyczny oraz zdać egzaminy.

80
Tutaj masz kupione dwa uczniowskie 37% - podziel cenę na dwa, wtedy wychodzi 37,80 za jeden.

81
Bieżące kolejowe / Odp: Ubiór maszynistów
« dnia: 04 Maja 2018, 17:20:33 »
Są standardy wg których maszynistom i innym pracownikom przysługuje konkretny ubiór służbowy. PKP IC nie wydaje 'galowych' mundurów - z tego co się orientuje to standardowo koszule, spodnie, krawat, polar/kurtka, buty. @EU07-483 odpowie na pewno lepiej. :)

82
Zacząłeś temat w bardzo dobrym momencie. Przeglądałem dzisiaj portfel i wyjąłem stary bilet. Zainteresowałem się ceną. 22 marca 2014 roku za bilet Poznań - Olsztyn 305km na TLK 65104 płaciłem 75,60zł, ze zniżką 37%. Teraz za taki sam bilet, z taką samą zniżką, 304km, na TLK 61104 płacę 38,43zł. Tak przynajmniej twierdzi strona internetowa ic. Czemu cena biletu spadła prawie o połowę? Czy jest to kwestia propagowania strony intercity? Czy jest to kwestia tego, że 4 lata temu kupowałem bilet w kasie jakąś godzinę przed odjazdem pociągu zamiast kilka dni wcześniej?
Czy możesz załączyć oba bilety dla porównania?

83
Pociąg PKP IC. Podróżny kupił bilet internetowy, ale spóźnił się na pociąg ze swojej winy.  Co może zrobić w takiej sytuacji?
1. Czy może na tym bilecie jechać kolejnym pociągiem lub pobrać rezerwację na kolejny pociąg?
2. Co może w takiej sytuacji zrobić kasa biletowa? Czy można bilet zwrócić w kasie, uzyskać potwierdzenie niewykorzystania biletu? Jakie "manewry" można wówczas zrobić w kasie biletowej z biletem internetowym?
3. Bilet kupiony przez SkyCash / IC Mobile Navigator - czy musi być pokazany na komórce czy np. wydrukowany print-screen z kodem QR będzie akceptowany?
1. Bilet internetowy jest ważny tylko w pociągu na który został zakupiony - nie ma możliwości uznania takiego biletu w następnym pociągu. Należy nabyć nowy bilet na przejazd kolejnym pociągiem.
2. Kasa wystawia poświadczenie do biletu e-IC (o ile jest zachowany jego termin ważności*), wydaje nowy bilet na przejazd oraz informuje o procedurze reklamacji w celu uzyskania zwrotu za niewykorzystany bilet.
3. Będzie akceptowalny.

* Termin ważności biletu - określa go godzina przyjazdu do stacji docelowej, wskazana na bilecie. Np. jeżeli pociąg TLK11000 przyjeżdża do stacji docelowej 5 maja o 20:00, to bilet jest ważny do 5 maja do godz. 20:00 i można wtedy dokonać zmiany umowy przewozu lub poświadczyć taki bilet.

84
Hej,
Jestem od dawna związany z forum i symulatorem, oraz jak niektórzy wiedzą, od blisko 4. lat pracuję w PKP Intercity - wcześniej jako konduktor, a w chwili obecnej odbywam staż przygotowawczy na stanowisko instruktora handlowego. W związku z tym chciałbym rozpocząć temat dot. zagadnień handlowych - głównie PKPIC, ale również postaram się odpowiedzieć na pytania dot. innych przewoźników, na zasadzie: zadajecie pytanie, a ja staram się odpowiedzieć w miarę szybko wraz z ew. podstawą prawną. Dla Was będzie to zaspokojenie wiedzy/ciekawości, a dla mnie trening i łatwiejsze przyswajanie i utrwalanie wiedzy. :) Możecie pytać o ulgi, oferty, taryfy, regulaminy, jak to wygląda w praktyce (np. odprawa w pociągu), częściowo o tabor i jego obsługę z punktu widzenia drużyn. Póki co jeśli chodzi o obsługę kas biletowych rPOS to mogę odpowiedzieć zdawkowo bo dopiero zaczynam z nimi przygodę. Zastrzegam sobie prawo do pomijania kwestii które mogą zahaczać o tajemnicę przedsiębiorstwa lub narażać spółkę w jakkolwiek inny sposób.

Służę pomocą i wiedzą oraz zachęcam do zadawania pytań!
Pozdrawiam,
Grzegorz, p.o. instruktor handlowy.

Przyklejam. | @macius5991

Usuwam na życzenie autora.
adsim



85
Na warsztacie / Odp: EP09 Specjal Pack
« dnia: 02 Maja 2018, 14:36:00 »
Poszło na PW. :)

86
Screeny / Odp: Przedstawienie procesu twórczego na Facebooku
« dnia: 28 Kwietnia 2018, 18:15:32 »
Kiedy twój repaint ma więcej warstw niż ty postów na forum. ;)

87
Tabor kolejowy / Odp: Błędy w modelach wagonów osobowych.
« dnia: 24 Kwietnia 2018, 01:09:36 »
Bc i WL rozbiłbym na osobne grupy:
WL - Goerlitz75/77/79/81 (308A), Bautzen86, 305Ad, 306Ab
Bc - 110A, 134A i 173A.

88
Hej, odświeżam temat bo natknąłem się na bardzo podobne rozwiązanie, tyle że z wykorzystaniem OpenStreetMap które z założenia są darmowe i opensource - wydaje mi się, że w tym przypadku odpada problem licencji jak w przypadku GoogleMaps - trzeba zgłębić temat. W prosty sposób można wyeksportować całe miasta w formacie .obj. Minusem jest brak oteksturowania które byłoby w przypadku GoogleMaps - jakość może i jest przeciętna, ale jako linia drugiej/trzeciej/dalszej linii zabudowy spełniało by swoją funkcję idealnie. W przypadku modeli z OSM trzeba by ręcznie je teksturować i czasami poprawiać wysokość - wszystkie bryły jeśli nie mają ręcznie wprowadzonych wysokości to zakładana jest jakaś domyślna wartość.

Przykładowa mapa: https://osmbuildings.org/?lat=50.06195&lon=19.93686&zoom=16.0&tilt=30
Przykładowy tutorial:


Próbował ktoś swoich sił z tym rozwiązaniem?

89
Na warsztacie / Odp: Passenger Pack No.3
« dnia: 24 Marca 2018, 18:53:36 »
Tak, pamiętam, ostatnio zacząłem częściej wchodzić na forum, ale dalej nie mogę się ogarnąć życiowo żeby znaleźć chociaż kilka godzin na uporządkowanie tego. :)

90
Pomoc doraźna / Odp: MaSzynowy Multiplayer
« dnia: 23 Marca 2018, 11:55:31 »
Teoretycznie da się to zrobić, tzn. wykazywać zajętość poszczególnych odcinków izolowanych, ale trzeba przerabiać wszystkie scenerie. W 2014 roku widziałem MaSzynę sterowaną za pomocą pulpitu z ISDR - podanie sygnału powodowało że AI stosowało się do wskazań semafora i ruch pociągu był wykazywany w ISDR, więc teoretycznie jest możliwa kontrola pozycji pociągów na sieci - ale jest z tym bardzo dużo roboty.

Strony: 1 2 [3] 4 5 ... 56