Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Cesky Kretek

Strony: 1 [2] 3 4 ... 56
31
Na warsztacie / Odp: Częstochowski Węzeł Kolejowy i Linia 61
« dnia: 24 Maja 2021, 15:11:50 »
Czy planujesz za jakiś czas wstrzymanie dodawania nowych torów i skupienie się na doszlifowaniu detali/otoczenia istniejącej sieci? Mam obawy, czy za jakiś nie zdemotywuje Cię potężna ilość gołych torów z którymi trzeba będzie coś zrobić - może warto rozważyć jednoczesne uzupełnianie otoczenia jakimiś etapami? Nie będę ukrywał, że ostatnio zaglądam na forum głównie na potrzeby tego wątku i trochę się wystraszyłem że prace zostały wstrzymane - od jakiegoś czasu brak było aktualizacji screenów. Mam nadzieję, że pewnego dnia ukończysz ten projekt. Powodzenia i dziękuję Ci za świetną robotę. :)

32
Bieżące kolejowe / Odp: Nowy flirt dla PKP IC
« dnia: 30 Marca 2021, 19:49:20 »
@Sieciool: odnosiłem się do postu @SQT, gdzie wydawało mi się że napisał o tym, że Vectrony mają OB Guardia - nie dość że mi się przewidziało, to jeszcze nie zacytowałem poprawnie wiadomości. Nauczka - nie pisać postów późno w nocy. :)

33
Bieżące kolejowe / Odp: Nowy flirt dla PKP IC
« dnia: 30 Marca 2021, 00:07:32 »
Hmmm, pytałem typowo o urządzenie pokładowe Stadlera - z tego co wiem to Siemens ma swoją pokładówkę (tak jak Alstom ma ATLAS, Bombardier EBI Cab 2000 itd.), więc nie bardzo rozumiem czemu miałby korzystać z Guardia. Jest to gdzieś potwierdzone w dokumentacji/prasie branżowej?

EDIT: Autor tej wiadomości ma zwidy od czytania forum w godzinach nocnych i odnosi się do treści których nie ma. ;))) Mea culpa.

34
Bieżące kolejowe / Odp: Nowy flirt dla PKP IC
« dnia: 29 Marca 2021, 21:25:37 »
Jako nowe pojazdy produkowane obecnie będą miały inną wersję ETCS, co już samo w sobie wystarczy, żeby pojeździć w kółko po Żmigrodzie.
<czepianie się>Wiem, że to skrót myślowy, ale będąc precyzyjnym: oczywiście chodzi o wersję SW/HW urządzeń pokładowych (On-board). :) </czepianie się>

Z tego co mi wiadomo to będą miały ETCS Guardia produkcji Stadlera
Czy poza Flirtem / Stadlerem gdzieś jeszcze montowane są te urządzenia pokładowe?

35
Na warsztacie / Odp: Całkowo v2.0 - wersja beta do testów
« dnia: 24 Marca 2021, 00:24:55 »
NIewiem jak u innych ale paczka grudniowa niechce mi się zaladowac. Pol godziny czekam i nic. U was tez tak długo się laduje?
Loading texture data from "textures/grass_l61/3" i tu konczy ladowanie.
W koncu zaladowalo po prawie 40min.
GPU, RAM lub dysk - któryś z tych podzespołów (albo wszystkie) zawodzi.

36
Tabor kolejowy / Odp: ED161 - komputer pokładowy, obsługa (pytanie)
« dnia: 14 Lutego 2021, 23:22:28 »
PS. Jak ktoś ma dokumentacje na temat tego czy i jak konduktor może to zrobić to będę wdzięczny :)
A dokumentacja w jakim celu? Czyżbyś chciał pouczać pracowników? To nie jest dobry pomysł...

37
Hej, szybkie pytanie - czy w jakiejś scenerii mamy możliwość przejazdu jako pasażer w pociągu pospiesznym/osobowym na dłuższym odcinku? Próbowałem w kilku przypadkach, do pociągów prowadzonych przez AI, wstawić tryb passenger to wagonu osobowego, ale w 90% pociąg stoi i nie rusza (tak jakby event startu pociągu AI był przypisany do ruchu pociągu domyślnie obsługiwanego przez użytkownika).
Jeśli próbowaliście odbyć przejazd w tym trybie na dłuższej trasie i udało się to Wam - podrzućcie informację który scenariusz/skład powinienem edytować poprzez starter, aby ruch na scenerii odbywał się bez przeszkód podczas użycia trybu pasażera. Jeśli macie inny sposób na rozwiązanie tego problemu (np. uruchomienie autopilota, przechodzenie między pojazdami etc.) to chętnie przygarnę solucję. ;)

Drobny apel do twórców scenariuszy, aby nie uzależniać wyzwolenia eventów (przejazdu przez scenerię) pociągów AI od tego czy gracz prowadzi pojazd trakcyjny, czy chce polatać w trybie freefly, czy jechać w trybie pasażera.

Z góry dzięki za pomoc.

38
Na warsztacie / Odp: Częstochowski Węzeł Kolejowy i Linia 61
« dnia: 31 Stycznia 2021, 19:53:21 »
Częstochowa Stradom jest położona od nowa czy będzie podpięcie do wersji z istniejącej obecnie scenerii?

39
Inne niekolejowe / Odp: Nowy komputer
« dnia: 15 Stycznia 2021, 12:17:37 »
@Turbokibel również wziąłem to pod uwagę i składak mi wyszedł drożej niż gotowiec na xkomie bo już próbowałem i robiłem różne konfiguracje. Jedynie jak jest 1050ti wycofany to zostaje mi wszystko to samo ale z 1650.
Składaki sklepowe w 99% się nie opłacają - a jeśli może się wydawać, iż jakiś się zestaw się opłaca, to zweryfikuj dokładnie podzespoły z ich cenami rynkowymi - często zdarza się tak, że masz podane po prostu: Dysk SSD 480GB, ale jakiej marki, jaki model już nie jest napisane, więc może się okazać że to będzie jakaś najtańsza opcja, która ostatecznie będzie mało wydajna i podziała pół roku. Z tego co słyszałem, to na hardpc.pl są w miarę dobre składaki w rozsądnej cenie.
Jeśli składałbyś kompa na x-kom, to na jakimś forum (bodajże purepc, ale nie jestem pewien) jest jakiś wątek, gdzie możesz wrzucić swoją listę zakupową, a oficjalny profil x-kom może dać Ci jakiś rabat.
Na morele.net z różnymi kodami masz montaż za 1 zł (chyba kod FANBOY kiedyś działał), przy czym na morelach zdarzały się takie przypadki, że montowano do takich zestawów używane (po zwrotach) podzespoły. Najlepiej popytaj wśród znajomych czy ktoś nie ogarnia składania PC, poproś o pomoc, postaw czteropak coli (bo dziś droższa niż inne napoje) to będziesz miał pewność że wszystko zostało zrobione na tip top. ;)

PS.: Ja wiem, że w listopadzie mamy w PL black frajer itp., ale wbrew pozorom w tym okresie udało mi się zaoszczędzić na nowym PC (bez GPU) i monitorze łącznie około 900 PLN - teraz nie wiem jak stoją ceny podzespołów, ale dobry okres na ich zakup już był, a kolejny będzie może dopiero po zniesieniu lockdownów, kiedy nie będzie takiego popytu na organizowanie sobie rozrywki w zaciszu domowym.

40
Inne niekolejowe / Odp: Nowy komputer
« dnia: 13 Stycznia 2021, 13:09:35 »
Kupno GPU w tym okresie to zabójstwo dla portfela (wszystko wykupione na potrzeby kopania kryptowalut). Sam polowałem na RTX 3070, ale cena poszła o ponad 1k PLN w górę i nie wiadomo kiedy wróci (i czy w ogóle wróci).

41
Tabor kolejowy / Odp: Sklejki gotowe do nałożenia na układ
« dnia: 01 Stycznia 2021, 01:48:09 »
https://eu07.pl/forum/index.php/topic,19053.msg529129.html#msg529129 <- sklejki od niewydanego PassPacka 3

Lista sklejek:
- 01_Bh_pomorskie_505121180895
- 02_Bc_kuszetka_505159100617 - poprawka w dodatkowym linku (14.06.2020)
- 03_WLAB10nouz_525170700278
- 04_A9mnouz_615119702558
- 05_A9mnopuz_615119900426
- 06_B11mnouz_615121700962
- 07_B9mnopuz_615129900192
- 08_Bx_5151207x
- 09_ED73-001
- 10_EN57SKMWAWA
- 11_EU07-424
- 12_B6bnopuvz_75518471002
- 13_WLAB_IC-WARS_repaint
- 14a_Asdmnu_615189900025
- 14_Bcdu_repaint - poprawka w dodatkowym linku (14.06.2020)
- 15_Bcdmnu_615150700099
- 16_Brdmnu_6151710006
- 17_B9nopuvz_505184700654
- 18_EN57-889
- 19_EN57-1318
- 20_EP09-009_bombonierka [wydany (?)]
- 21_EP09-006_zloty [wydany (?)]
- 22_Bcdu_Noc1_PassPack2
- 23_Bh_104A-3_PassPack2
- 24_SN61-183_PassPack2
- 25_Admnu_615119900111_Z1_c4_PassPack2
- 26_Bcdu_515159801767_Noc3_PassPack2
- 27_Wnetrza

42
Na warsztacie / Odp: Częstochowski Węzeł Kolejowy i Linia 61
« dnia: 04 Listopada 2020, 21:00:13 »
Panie, ja już myślałem że porzuciłeś projekt, bo dawno nie było żadnej aktualizacji. Przesuwasz moce przerobowe na inne rzeczy czy ogólnie brak czasu na MaSzynę?

43
Symulator / Odp: Programy na użytek symulatora. [szczawik]
« dnia: 08 Września 2020, 15:45:02 »
To już gruba przesada. ;) Praktycznie nie do realizacji, nawet gdyby był czas i chęci.
Tak żem czuł ;)

Co do zestawień- wystarczy, że jedna osoba przygotuje takie zestawienia u siebie i udostępni plik .ini magazynu innym- będą mogły one dodać te składy z pliku. Składy można dodatkowo uprzednio ponazywać, by było wiadomo o jakie rzeczywiste zestawienie chodzi.
Hm, jeśli zostałby przygotowany (raz na rok) taki plik z zestawieniami to można by pobierać go bezpośrednio przez Starter, choć z drugiej strony oddzielny wątek na forum daje możliwość dyskusji i zgłaszania poprawek. Sam nie wiem co lepsze. ;)

44
Symulator / Odp: Programy na użytek symulatora. [szczawik]
« dnia: 07 Września 2020, 12:51:08 »
Wiem, że to może być nieco trudne do implementacji, ale czy istnieje możliwość dodania opcji pobierania zestawień (taboru który posiadamy w MaSzynie) ze strony vagonweb.cz lub koniec.org/pic/zestawienia/ bezpośrednio do magazynu składów?

45
Na warsztacie / Odp: Częstochowski Węzeł Kolejowy i Linia 61
« dnia: 27 Lipca 2020, 15:12:32 »
IMO nie ma sensu robić dedykowanych tekstur budynków, których nie widać z bliska z torów kolejowych/tramwajowych - te faktycznie lepiej oteksturować porządnie, ale resztę w 2, 3 itd. linii zabudowy można zarzucić randomowymi teksturami.

46
Na warsztacie / Odp: Częstochowski Węzeł Kolejowy i Linia 61
« dnia: 26 Lipca 2020, 20:50:17 »
W jaki sposób będziesz teksturował domki? Mamy do tego jakieś narzędzia, czy wszystko będzie robione ręcznie?

47
Na warsztacie / Odp: Częstochowski Węzeł Kolejowy i Linia 61
« dnia: 28 Czerwca 2020, 22:36:17 »
Pytanie poza konkursem - czy jest szansa na wygładzenie tych szczytów z trawy? W chyba każdej scenerii jest taka kanciasta siatka, przez co wygląda to słabo.

48
Na warsztacie / Odp: Passenger Pack No.3
« dnia: 24 Czerwca 2020, 23:27:14 »
Macie pomysły które malowania można jeszcze 'odrestaurować'? ;)

Brakuje trochę starych malowań EN57 - klasyczne żółto-niebieskie, pomarańczowe z czerwonym pasem na dole, czerwone z szerokim białym pasem w dolnej części na całej długości (malowanie "Ornak"), i szczecińskie - dosyć rzadkie, chociaż ciekawe.

Linki do zdjęć:
Żółto-niebieskie: http://ilostan.forumkolejowe.pl/foto/405.jpg
Pomarańczowe z czerwonym pasem: http://ilostan.forumkolejowe.pl/foto/44250.jpg
Czerwone z białym pasem: https://ilostan.forumkolejowe.pl/foto/13837.jpg
Szczecińskie: http://ilostan.forumkolejowe.pl/foto/55836.jpg
Jest do zrobienia, ale do tego potrzeba stworzyć całkowicie nowy układ - na chwilę obecną wydaje się to być dla mnie zbyt czasochłonne, ale nie mówię nie. Klasycznych kibli żółto-niebieskich bardzo mi brakuje.

012-5 jest już wydana w dwóch różnych wariantach, tak więc trzeba by było pozmieniać numery jeśli kiedyś ma być wydana.
Wiem, ta tekstura opiera się o te same zdjęcia na których ja się wzorowałem. Kwestia podmiany kilku cyfr - 5 sekund roboty.


Tą ep09 to ja doprowadze do ładu i dam na TD(jeśli nie masz nic przeciwko).
Jasne, ona nie była kiedyś w jakiejś paczce dziewiątek? Podobnie ze złotą EP09... Zerknij czy gdzieś to nie leży w betatestach. :)

49
Na warsztacie / Odp: Passenger Pack No.3
« dnia: 24 Czerwca 2020, 18:19:12 »
Moi drodzy, już spieszę z wyjaśnieniami.

W tym wątku, kilka lat temu, ze względu na brak dobrego materiału foto na tekstury kursujących niegdyś wagonów (początek XXI wieku), wpadłem na pomysł stworzenia wysokiej jakości repaintów malowań które nie są już stosowane - sentymentalnie rozpocząłem od wagonów sypialnych ze starym logiem Wars.

Więcej informacji, w tym ankietę (przy próbie 100 osób - 93% na TAK) znajdziecie w tym wątku: https://eu07.pl/forum/index.php/topic,21318.msg404154.html

Generalnie postawiłem tutaj na jakość - do początkowych wersji repaintów były zarzuty, iż są one zbyt 'cukierkowe', wobec czego postanowiłem je nieco pobrudzić aby nadać realizmu - wg mojego pedantycznego oka wygląda to całkiem nieźle i ciężko odróżnić je od rzeczywistych fototekstur. Wiadomo, że tekstura wykonana ze zdjęcia będzie wyglądać ciut inaczej - wynika to chociażby z takich detali jak szumy (matryca aparatu), dystorsja czy aberracja chromatyczna (obiektyw), ale prawda jest taka że większość z tych "detali" nie jest rzeczą pożądaną i przy edycji zdjęć staramy się pozbyć tych czynników - w przypadku repaintu tego problemu nie ma, natomiast mamy pełną kontrolę nad 'brudzeniem' tekstury szumami, prześwietleniami itd..

W jaki sposób powstają: każda rzecz jest rysowana/tworzona od zera na osobnej warstwie w Photoshopie, za wyjątkiem okien i drzwi - te są wklejone z dobrej jakości zdjęć. Cała reszta, jak m.in. logo Wars (już niespotykane), logo PKP w trumience czy oznaczenia na dolnej części wagonu, zostały przeze mnie narysowane od nowa w bardzo dużej rozdzielczości, co pozwala na wykorzystanie tych grafik w przyszłości. Stosując ten sposób możemy stworzyć teksturę dowolnego pojazdu, którego nie mamy możliwości (już) sfotografować.
Taką właśnie techniką wykonałem również teksturę EP09-009 15 lat PKP Intercity (bombonierka) - miałem fotografię wyłącznie jednego boku, a drugi stworzyłem od zera, posiłkując się filmami na YT, korzystając z grafik dostępnych w internecie, a i tworząc inne od zera.

Nie uważam, aby tworzone w ten sposób tekstury były czymś gorszym od fototekstur - z tymi jest często problem: złe światło, zniekształcenie, cienie, ostre słońce itp., natomiast korzystając z takiego rozwiązania możemy w bardzo szybki i prosty sposób stworzyć dowolną teksturę. Jako kolejną teksturę chciałem przygotować malowanie EN Jan Kiepura, jednak ze względu na brak modelu 305Ad nie jest to raczej bardzo potrzebne.

Posiadając 'bazę' i numery rzeczywistych wagonów możemy bardzo szybko utworzyć brakującą teksturę lub nieco zmodyfikować istniejącą już (np. zmiana odcienia kolorystyki) aby uniknąć efektu pięciu identycznych wagonów obok siebie w składzie.

Macie pomysły które malowania można jeszcze 'odrestaurować'? ;)

50
Na warsztacie / Odp: Passenger Pack No.3
« dnia: 24 Czerwca 2020, 02:38:44 »
Miałem dzisiaj chwilę, więc postanowiłem poprawić stare tekstury WLAB oraz dodać kilka nowych. W załączniku zestawienie wszystkich obecnych tekstur.
Wg spisu od góry:
  • 52 51 70-40 095-3
  • 52 51 70-80 342-9
  • 52 51 70-80 346-0
  • 52 51 70-80 118-3
  • 52 51 70-80 071-4
  • 52 51 70-80 025-0
  • 52 51 70-80 209-8
  • 52 51 70-80 001-0
  • 52 51 70-80 348-6
  • 52 51 70-80 027-6
  • 52 51 70-80 387-4
Ze względu że są to tekstury oparte o prawdziwe zdjęcia (nie fototekstury), wobec czego musiałem trochę improwizować z numeracją - dobierałem je po kolorystyce/układzie malowania. Jeśli uważacie że któryś numer jest nieprawidłowy dajcie znać w komentarzach to podmienimy na inny, bardziej właściwy dla danego malowania.

Jeśli uważacie że któregoś schematu jeszcze brakuje to również dajcie znać + załączcie fotografię na podstawie której będzie można się opierać.

51
Na warsztacie / Odp: Częstochowski Węzeł Kolejowy i Linia 61
« dnia: 15 Czerwca 2020, 00:38:53 »
Fotki do @Stele są dużo lepsze pod kątem wykorzystania ich na tekstury, aczkolwiek moim zdaniem jakoś bardziej widziałbym wykorzystanie blachy zadaszeń w kolorze żółtym (można w Photoshopie podmienić zabarwienie szarej blachy od @Stele na odpowiedni odcień żółtego), starą teksturę peronów, stare typy ławek drewnianych (szczebelkowe, z pofalowanym oparciem) oraz stare piktogramy. Przez te blisko 20 lat infrastruktura dworcowa nie uległa zmianie i była charakterystyczna dla tego dworca, aż do modernizacji sprzed kilku lat. Może przemawia za mną sentyment, ale ilekroć jestem na stacji Częstochowa Osobowa, tak nie mogę się przyzwyczaić do obecnej kolorystyki.

Trzymam kciuki za projekt. Co prawda nie mieszkam w Częstochowie od prawie 10 lat, ale regularnie odwiedzam rodzinę, więc jeśli potrzebowałbyś jakichś archiwalnych zdjęć z tamtych rejonów to mogę poszukać w jakichś domowych archiwach - kilkanaście lat temu robiłem trochę zdjęć na stacji. ;)

52
Na warsztacie / Odp: Częstochowski Węzeł Kolejowy i Linia 61
« dnia: 14 Czerwca 2020, 23:14:24 »
Hej, świetna robota. Czy Twój projekt jest niezależną scenerią od tej nad którą pracuje @Ra?
W ostatnich postach tematu dot. PassPacka no.3 (w mojej stopce znajdziesz link) wrzuciłem paczkę zdjęć poglądowych Częstochowy Osobowej z 2010 roku. Nie jest to jakiś świetny materiał na tekstury, ale zawsze coś. ;)

53
Na warsztacie / Odp: Passenger Pack No.3
« dnia: 14 Czerwca 2020, 17:00:33 »
Jeśli mogę coś wtrącić, bardzo nie podobają mi się sklejki bez dachów. Do tego konwersja do .png strasznie psuje jakość, przez co sklejki jak dla mnie są mało użyteczne.
Jak sklejałem to lata temu to nie przykładało się dużo uwagi do idealnego odzwierciedlenia dachu - rozróżniało się czy jest to dach ryflowany bądź nie, a następnie przenoszono całość na inną teksturę która posiadała odpowiedni rodzaj dachu.

Pliki zapisane w PNG (24 BPP) to nie jest stratna kompresja, już nie przesadzajmy. Jeśli mi nie wierzysz, to przygotowałem dla Ciebie test ślepej próby - w załączniku są spakowane pliki w formacie BMP 24 BPP - jeden to wycinek z PNG (z paczki) a drugi to wycinek z PSD (materiał z którego tworzyłem PNG). Ja nie widzę różnicy (kompresji).

https://eu07.pl/userfiles/785/Blind_test.7z

54
Na warsztacie / Odp: Passenger Pack No.3
« dnia: 14 Czerwca 2020, 02:48:28 »
Drodzy Forumowicze,

Odkąd rozpocząłem prace nad PassPackiem z numerkiem 3, minęło prawie 9 lat. Przez pierwsze kilka miesięcy od rozpoczęcia projektu miałem tę słynną 'wenę' która pozwalała mi, jak na tamte czasy, przygotować materiał całkiem solidnej jakości utrzymując niezłe tempo. Zdecydowana większość tekstur nie została początkowo wydana ze względu na wówczas brakujące modele - to był dosć rozwojowy okres dla MaSzyny, wiele projektów zostało rozpoczętych, a ja kisiłem tekstury w nadziei na opublikowanie nowych modeli, które to w założeniu miały powiększyć ich podstawową bazę tekstur. Czas mijał, dochodziło mi coraz więcej obowiązków (jak to w życiu ;)), modele wciąż były w trakcie rozwoju, a ja powoli zapominałem o projekcie, a później i o samej MaSzynie. Moja obecność na forum przez ostatnie lata ograniczała się do odwiedzin raz na kilka miesięcy, sprawdzenia jak rozwijają się scenerie (głównie L61 z Częstochową na czele ;)) oraz "dział pasażerski". Za każdym razem ogromnie cieszyły mnie nowe modele oraz tekstury do wagonów pasażerskich/EZT. Przez ten czas zdarzyło mi się czasem wspierać innych twórców, w międzyczasie wróciłem także z nowym projektem (EP09 pack), a także zdarzało mi się zaoferować pomoc, by za kilka dni o niej zapomnieć - tak to jest, gdy nawyk odświeżania forum po kilka razy dziennie odszedł w niepamięć. Wszystkim osobom którym obiecałem jakąś formę wsparcia i nie wywiązałem się z obietnic jestem winien przeprosiny, wobec czego podsumuję to krótkim, ale szczerym: przepraszam.

Lata mijały, przygotowane przeze mnie tekstury przestały być obiektem zainteresowania, w sumie temat zniknąłby w otchłani forum gdyby nie stopka do moich postów. Zdarzyło mi się przekazać niektóre tekstury innym forumowiczom w nadziei, że zechcą je dokończyć. Kilka razy próbowałem również wrócić do teksturowania, ale uczenie się od nowa mapowania poszczególnych modeli było dosyć uciążliwe jeśli nie robi się tego 'taśmowo' - aktywni teksturowicze na pewno wiedzą jak to jest gdy wpada się w ciąg tworzenia. ;)

Anyway, zmierzając do celu, ponieważ odkładając to 'na kiedyś' wiem, że cała praca pójdzie na marne (może pewnego dnia i mnie dopadnie słynne uszkodzenie dysku). Sam już nie wiem ile przez ten czas powstało modeli na które można naciągnąć przygotowane przeze mnie tekstury, a przekopanie się od zera przez masę dodatków całkowicie mnie do tego zniechęca. Podjąłem decyzję o opublikowaniu wszystkich przygotowanych przeze mnie tekstur (sklejek) w nadziei, że znajdą się osoby które zechcą przystosować je pod aktualne modele. Na forum obecnie jest wielu wspaniałych teksturowiczów (chapeau bas!), dla których takie przeróbki nie będą wielką trudnością - z podziwem przeglądam promocyjne posty na FB symulatora oraz wątki w których publikowane są nowe tekstury. Mam nadzieję, że zrobicie z moich sklejek dobry użytek - nie twierdzę, że ze wszystkiego, ale być może choć część z nich zostanie wykorzystana na potrzeby MaSzyny. Liczę na Was!

Kilka słów od strony technicznej - w paczce znajdują się wersje sklejone, tj. po połączeniu, wyprostowaniu zdjęć oraz po obróbce detali/kolorów/kontrastu/poziomu/balansu bieli itp.. Część z nich przenosiłem na mapowanie aby weryfikować ich ułożenie na modelu, ale ze względu na możliwe przedawnienie tychże układów załączam jedynie sklejki + wybiórcze zdjęcia poglądowe na których się opierałem.
Pliki które załączam są w oryginalnych rozdzielczościach, bez przeskalowania, w formacie PNG/TGA. Dla wybranych tekstur posiadam rozszerzenia PSD (Photoshop) zawierające warstwy, np. wysokiej jakości repainty WL/Bc narysowane zostały od podstaw (ze zdjęć są tylko skopiowane okna, drzwi i niektóre detale - reszta to elementy możliwe do edycji, tj. oznaczenia na dole wagonu, kolor burty wagonu itd.), które bardzo łatwo można przystosować i wykorzystać do stworzenia dowolnej tekstury dowolnego wagonu. Ze względu na duży rozmiar plików PSD nie dołączam ich do paczki, jednak na życzenie (zaawansowanych teksturowiczów) mogę je przesłać. Generalnie sklejki są ukończone (obrobione) w 99%, ale przez rozpoczęciem przekładania ich na mapowanie sprawdźcie czy nie są konieczne jakieś poprawki (wystemplowanie etc.). Rozmiary plików (rozdzielczości) są ogromne, więc może być problem z ich otwieraniem na mniej wydajnych komputerach. ;)

Ponieważ opierałem się o dostępne na forum zdjęcia, może zdarzyć się tak, że niektóre tekstury zostały już przygotowane przez innych użytkowników. W takiej sytuacji dajcie znać w komentarzu abym mógł to zaznaczyć na poniższym spisie. Autorzy zdjęć na przestrzeni czasu byli przeróżni, jednak w każdym przypadku były to zdjęcia przeznaczone pod tworzenie tekstur za zgodą autorów. Nie wiem dokładnie jak stanowi licencja, ale jeśli nie ma przeciwwskazań, to osobiście nie mam nic przeciwko aby wykorzystać je również w innych projektach (symulatorach) - skrobnijcie jednak w info.txt o autorze. ;)

Poniżej lista tekstur (sklejek) które zawiera paczka:
  • 01_Bh_pomorskie_505121180895
  • 02_Bc_kuszetka_505159100617 - poprawka w dodatkowym linku (14.06.2020)
  • 03_WLAB10nouz_525170700278
  • 04_A9mnouz_615119702558
  • 05_A9mnopuz_615119900426
  • 06_B11mnouz_615121700962
  • 07_B9mnopuz_615129900192
  • 08_Bx_5151207x
  • 09_ED73-001
  • 10_EN57SKMWAWA
  • 11_EU07-424
  • 12_B6bnopuvz_75518471002
  • 13_WLAB_IC-WARS_repaint
  • 14a_Asdmnu_615189900025
  • 14_Bcdu_repaint - poprawka w dodatkowym linku (14.06.2020)
  • 15_Bcdmnu_615150700099
  • 16_Brdmnu_6151710006
  • 17_B9nopuvz_505184700654
  • 18_EN57-889
  • 19_EN57-1318
  • 20_EP09-009_bombonierka
  • 21_EP09-006_zloty
  • 22_Bcdu_Noc1_PassPack2
  • 23_Bh_104A-3_PassPack2
  • 24_SN61-183_PassPack2
  • 25_Admnu_615119900111_Z1_c4_PassPack2
  • 26_Bcdu_515159801767_Noc3_PassPack2
  • 27_Wnetrza
W niektórych folderach można znaleźć teksturę powiększoną za pomocą programu Topaz Gigapixel (skalowanie przy wykorzystaniu sztucznej inteligencji). W ten sposób podciągnąłem jakość kilku tekstur z poprzedniego PassPacka 2. Do paczki dodałem również dwie tekstury EP09 oraz zdjęcia wnętrz wagonów (WL, Bc, Wr, B) które znalazłem na dysku - do linków poniżej dodaję również wiszące na serwerze pozostałe zdjęcia które (mam nadzieję) pomogą w przyszłości stworzyć wnętrza kolejnych wagonów. W razie jakichś wątpliwości lub problemów z paczką - odpisujcie pod tym postem.

Ten post nie jest pożegnaniem ze sceną MaSzyny, a raczej pozbyciem się materiału który ciążył mi nie tylko na dysku, ale także trochę na głowie - ilekroć wchodziłem na forum, czułem dyskomfort z powodu niedokończonych spraw. Dzięki MaSzynie poznałem wiele świetnych osób z naszej społeczności, z częścią wciąż utrzymuję kontakt, ale od jakiegoś czasu na forum usunąłem się w cień i, mówiąc szczerze, zapewne moja aktywność dalej będzie opierać się jedynie na zasadzie sporadycznego czytania Waszych postów.

Koniec tego biadolenia, obecni użytkownicy pewnie w większości nawet mnie nie kojarzą, moderatorzy też pewnie będą niezadowoleni z braku merytoryki w poście, ale czułem jakąś wewnętrzną potrzebę rozpisania się, wszak wkrótce strzeli mi na forum 16 lat, a więc jestem związany z MaSzyną połowę swojego życia.

Życzę Wam dużo samozaparcia i sukcesów w rozwoju projektu, S2.

Grzegorz

EDIT: Dodałem link poprawiający dwie tekstury, a także edytowałem trochę wpis - był pisany w nocy i pojawiły się błędy językowe.


Linki:
    Passpack 3 workshop:
      Passpack 3 update 14.06.2020 - poprawka 02_Bc_Gigapixel (usunięty wielokolorowy szum), 14_Bcdu (warstwa imitująca brud rozciągnięta na całą szerokość wagonu):

      Wnętrze Bc po modernizacji:

      Wnętrze WL po modernizacji:

      Wnętrze Bc stara-pościelowa:

      Wózek KWZ-CNII (WLAB):

      Wózek 4ANc:

      ASF (Adolf):

      Pociąg Papieski EN61-01:

      Zdjęcia Częstochowa Osobowa (2010):

      55
      Wydział zamówień / Odp: Zapotrzebowanie na wagony z czarnym pasem.
      « dnia: 26 Stycznia 2020, 12:24:29 »
      Mam sklejone w całości 158A (11721x1109 px) i chyba 159A (11472x1364 px). Trochę te zajmuje, więc pytanie czy potrzebujesz to na już?

      56
      Na warsztacie / Odp: Shader paralaksy
      « dnia: 08 Maja 2019, 01:00:49 »
      Kamyki wyglądają super, co do śniegu - możesz pokazać jak to wygląda patrząc wzdłuż osi toru z wyższej perspektywy?
      Czy dla tekstury z trawą pomiędzy tłuczniem próbowałeś wygenerować większe wysokości tam gdzie przebija się zielony kolor? Jestem ciekaw czy da się uzyskać w ten sposób dobrze wyglądający efekt wyrastających małych kęp trawy. ;)

      57
      Na warsztacie / Odp: M2 w Warszawie
      « dnia: 01 Kwietnia 2019, 17:56:29 »
      Trzeba by było też zrobić jakieś Inspiro żeby było czym jeździć.
      @Szociu ogarnął na potrzeby RailWorksa super model 105Na. Może zechciałby się podzielić i dostosować go pod MaSzynę. :) Z tego co się orientuję, to chyba torowisko dla Częstochowy mamy położone - raz że zrobił to (przynajmniej częściowo) @Ra, a dwa mamy kolegę z forum który robi projekt linii tramwajowej na Parkitkę - więcej w temacie dot. filmików z symulatora.

      Częstochowska linia tramwajowa jest o tyle prosta, że w ponad 90% jest wytyczona po wydzielonym torowisku i nie posiada skomplikowanego układu torowego (typowo północ-południe).

      Link do przebiegu linii: https://pl.wikipedia.org/wiki/Plik:Tramwaj_Cz%C4%99stochowa_1984-2012.svg - praktycznie biegnie równolegle do linii kolejowej.

      58
      Na warsztacie / Odp: M2 w Warszawie
      « dnia: 01 Kwietnia 2019, 17:28:26 »
      Pytanie na poważnie (nie śledzę na bieżąco zmian w .exe itd.) - czy mamy jakieś przeszkody silnikowe/fizyczne/AI, żeby stworzyć metro lub scenerię tramwajową? Na jakim etapie mamy omawiane dawno temu "portale", umożliwiające chowanie/przenoszenie modeli dynamic do innych miejsc w scenerii?

      59
      Bocznica / Odp: EN62 (PESA ELF wraz z kabiną do pobrania)
      « dnia: 01 Kwietnia 2019, 17:25:28 »
      Co roku ten sam dowcip...

      ...a tak serio - to myślałem, że to faktycznie wersja finalna po testach. :)

      60
      Dziękuję za wypełnienie ankiety. Próba dosyć mała, ale jakieś przełożenie i tak jest. Wychodzi na to, że ponad 3/4 głosujących jest chętna na finansowe wsparcie scenerii realistycznej.

      Temat można zamknąć, a po co była ankieta - mam nadzieję, że w najbliższym czasie się wyjaśni. :)

      Strony: 1 [2] 3 4 ... 56