Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Cesky Kretek

Strony: 1 2 [3]
61
Na warsztacie / Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« dnia: 26 Lipca 2017, 13:32:08 »
Zapewne jest to wspomniany przy publikacji blad -- w niektorych lokacjach cienie z jakiegos nieustalonego jeszcze powodu nie wyswietlaja sie.

W dzisiejszym uaktualnieniu:

- poprawka, dzwieki urzadzen w kabinie powinny byc odtwarzane na wszystkich zdefiniowanych pozycjach

- poprawka, usuwanie zdegenerowanych trojkatow ostrozniej wybiera geometrie do usuniecia

- zasieg generowania cieni (a tym samym, takze ich jakosc) jest teraz kontrolowana przez parametr shadowtune (przez trzeci z parametrow)  Wartosc domyslna to 1250

62
Na warsztacie / Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« dnia: 04 Lipca 2017, 11:19:50 »
Bałtyk Zima? To są obrazki z Bałtyku, więc może morze zamarzło.

63
Na warsztacie / Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« dnia: 03 Lipca 2017, 20:09:45 »
Działa, dziękuję za informacje (rzadko mam okazję zaglądać do tematu, a dziennie stron przyrasta przynajmniej o 3-4). Gdzie zatem szukać wpisów dla cieni, żeby zwiększyć ich widoczność? W ini czy po bibliotekach?

EDIT: Odpaliłem bezproblemowo na exe_64 bit klasyczne całkowo. Myślę, że screen mówi sam za siebie. Ogólnie 4ropiętrowy opad szczeny :D. Dla porównania z klasycznym exe.

64
Inne niekolejowe / Odp: Coś o sobie
« dnia: 01 Czerwca 2017, 21:26:49 »
Tylko Ty siebie przypominasz z tamtego okresu ;)

65
Na warsztacie / Całkowo v2.0 - wersja beta do testów
« dnia: 09 Kwietnia 2017, 16:41:01 »
Po długich pracach udostępniam do testów wersję beta scenerii "Całkowo v2.0", stanowiącej przeróbkę oryginalnego Całkowa z dość znaczną rozbudową. Sceneria liczy ok. 100 km linii kolejowej o zróżnicowanym charakterze - od dwutorowej magistrali na 120 km/h po lokalną linię ze szlakową 40 km/h. Dostępnych jest w sumie 20 misji różnego rodzaju - towarowych i osobowych. Opisy poszczególnych misji są widoczne w starterze po wyborze pociągu. Misje powinny być grywalne zarówno na starych exe z paczki całościowej, jak i na exe++ pod warunkiem śledzenia tematu na forum i odpowiednich dostosowań we własnym zakresie (np. dotyczących plików mmd et41_v2). Zestawienie porównawcze wszystkich misji dostępne jest w pliku inne/calkowo_v2/readme.pdf.

Sceneria jest wymagająca pod względem graficznym ze względu na rozmiar i dużą liczbę obiektów. Sposoby optymalizacji w razie niskiego FPS opisane są w readme, choć cudów po ich zastosowaniu nie należy się spodziewać.

Prace nad scenerią trwają, ale ze względu na ograniczony czas, postępy są powolne. Dlatego zdecydowałem się na jej publikację w dziale "Na warsztacie", gdyż prace mogą jeszcze długo potrwać, a szkoda, aby dotychczasowa praca się marnowała. Obecnie planowane jest uzupełnienie trawy, drobnych elementów itp. na odcinku od Wilisia do Jarkawek. Docelowo można będzie również pomyśleć nad rozbudową udźwiękowania (co wymaga jednak odpowiednik nagrań), dodaniem pasażerów na peronach itp.

Zachęcam do lektury pliku inne/calkowo_v2/readme.pdf, gdzie znajdują się informacje m.in. o znanych błędach. Z rzeczy denerwujących mogą występować wysypy exe, ale na chwilę obecną źródła problemu są niestety nieznane. Z innych błędów rzucających się w oczy należy wymienić niepoprawne zachowanie samochodów (przejeżdżanie przez szlabany, ignorowanie sygnałów), ale to problem exe. Sceneria ze względu na rozmiar i oddalenie jej niektórych części od pkt 0,0,0 ma również problem z przenikaniem i migotaniem płaszczyzn.

AKTUALNA WERSJA:
Paczka: rewizja 37, stan na 12.10.2023 r. (210 MB)
Repozytorium: eu07.pl/svn/calkowo2

66
Na warsztacie / Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« dnia: 29 Marca 2017, 22:40:26 »
No dajcie ksiezyc o normalnej srednicy te 315kkm od ziemi - bedzie spokoj z wymiarami :-)

67
Na warsztacie / Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« dnia: 24 Marca 2017, 22:34:15 »
Poradziłem sobie. Exe z shaderami wygląda jak w załącznikach.

68
Na warsztacie / Sterowanie ruchem przez zewnętrzną aplikację
« dnia: 13 Stycznia 2017, 00:48:09 »
Dzień dobry,

Być może niektórzy znają projekt SCS-1 (Symulacyjne Centrum Sterowania), będący interfejsem operatora i systemem zależnościowym współpracującym z symulatorem TD2, imitującym komputerowe urządzenia srk (nie jest to symulator konkretnego typu urządzeń). Program udostępniony jest na forum TD2 jako załącznik dostępny po zalogowaniu, bez zalogowania można przejrzeć ogólne informacje i dokumentację użytkownika: http://td2.info.pl/index.php/topic,100.0.html

Pierwotnie program powstawał z myślą o Maszynie, która również została dostosowana do takiej formy sterowania, choć dotąd nie było to nigdzie szerzej wykorzystywane. W ostatniej wersji uruchomiona została automatyka nastawiania przebiegów, która pozwala na użycie programu w roli systemu samodzielnie sterującego ruchem na scenerii według wczytanego planu przebiegów, z możliwością interwencji użytkownika w proces sterowania. Mamy zatem coś na kształt VD, którego koncepcja przewijała się na forum już dawno temu. Eventy przestają być używane do realizowania logiki sterowania, a stają się warstwą wykonawczą (przynajmniej jeżeli chodzi o srk). Odpadają problemy typu za wczesne przestawienie zwrotnicy spowodowane za długim składem, ruch na scenerii przestaje być sztywny - dodanie pociągu, zmiana kolejności jazd czy miejsca krzyżowania nie stanowi problemu. Rozwiązanie rozwinąć można o kolejną warstwę, nadrzędną w stosunku do SCS-1, która może zarządzać rozkładem jazdy i dynamicznie generować plan przebiegów (jest on odczytywany z dysku cyklicznie). Oczywiście można też wcielić się w rolę dyżurnego ruchu i sterować ręcznie.

W tym wątku przedstawiam przykład scenerii sterowanej w ten sposób, z Maszyną działają praktycznie wszystkie funkcje przewidziane w programie (m.in. nastawianie przebiegów, pip - śledzenie numerów, przejazdy, sbl, ANP). Niezbędne pliki wraz z samym programem zamieszczone są w załączniku. Otwarta pozostaje kwestia dostosowania plików .inc do sterowania przez program - bez zmian plików oraz pewnych zmian w sceneriach nie będzie to możliwe. Pliki .inc zaprezentowane tutaj mają raczej charakter prowizorki.

Ogólne założenia:

  • program SCS-1 uruchamiany jest przed uruchomieniem Maszyny, wybierany jest plik pulpitu, po czym program oczekuje na nawiązanie połączenia, tzn. wywołanie eventu "gotow_<nazwa>" przez Maszynę po uruchomieniu scenerii (na pulpicie przestanie migać białe oznaczenie EU07, pojawi się zielone oraz wyświetlony zostanie właściwy stan zajętości odcinków),
  • SCS-1 łączy się z Maszyną komunikatami międzyprocesowymi WM_COPYDATA, w razie potrzeby możliwe jest zastosowanie dodatkowego ogniwa transmisyjnego i uruchomienie SCS-1 na innym komputerze, z połączeniem TCP/IP (uzyskujemy wtedy namiastkę symulacji sieciowej dyżurny - maszynista; nie wiem jak wygląda temat multiplayera z wieloma maszynistami - czy cokolwiek było w tym kierunku robione?),
  • sterowanie i kontrola odbywa się na zasadzie zdalnego wywoływania eventów typu multiple oraz detekcji ich wykonania w Maszynie (własnych oraz innych, uruchomionych np. eventami torów), ponadto wykrywane są zajętości odcinków izolowanych - są one wymagane w scenerii (działanie komunikacji można podejrzeć w rejestratorze SCS-1 - uwaga: w trybie testowym logi będą trochę inne),
  • z uwagi na nieciągłą komunikację stosowane jest cykliczne kontrolowanie zdalnego wykonywania eventu "gotow_<nazwa>",
  • plik pulpitu SCS-1 zawiera graficzny obraz stacji wraz z danymi niezbędnymi do realizacji zależności, plik ten tworzony jest przy pomocy dołączonego edytora,
  • obsługa programu jest zbliżona do obsługi komputerowego pulpitu nastawczego, z możliwością automatyzacji w pewnym zakresie.

Rzeczy, które wymagają przedyskutowania/przeróbki/dopracowania:

  • brak możliwości sterowania niektórymi obiektami bez modyfikacji plików .inc - zdalnie działają tylko eventy multiple, a niektóre są innych typów (dotyczy większości sygnalizatorów - sterowanie W24, również Sp),
  • generalnie konieczność usunięcia z plików .inc obiektów wszelkich uzależnień od torów, innych semaforów, opóźnień zadziałania itp. - zależności realizuje SCS-1 (dotyczy głównie powiązań sygnalizatorów oraz przejazdów),
  • konieczność usunięcia ze scenerii wszelkich eventów oddzielnie sterujących obiektami, które sterowane i kontrolowane mają być przez SCS-1,
  • konieczność uzupełnienia plików .inc zwrotnic o eventy kontrolujące rozprucia (brak detekcji ewentualnych rozpruć może doprowadzić do nieciekawych efektów),
  • wskazane jest uporządkowanie nazw obiektów oraz sposobu ich nadawania w sceneriach, jak również rozmieszczania odcinków izolowanych i eventów używanych jako czujniki ssp (dokumentacja użytkownika zawiera wytyczne co do nazw obiektów).

Możliwe rozwiązania:

  • adaptacja plików które zamieściłem w załączniku po drobnych poprawkach - część jest nowa, a część stanowi "nakładki" na stare pliki, wszystkie wymagają sprawdzenia - proszę nie traktować ich jak gotowego rozwiązania do stosowania,
  • przygotowanie nowych wersji plików .inc przeznaczonych do zdalnego sterowania z zewnątrz, z uporządkowanymi nazwami eventów, najlepiej o formacie "<obiekt>:<akcja>", podobnie jak przyjęte zostało w TD2 (obecnie zgodne z tą konwencją są tylko eventy "forced+" i "forced-" zwrotnic, pozostałe na ogół używają znaku "_", z kolei zwrotnice i wykolejnice jedynie dodają znak +/-/o/z do nazwy).

Interfejs sterowania używany przez SCS-1 może być wykorzystany również przez inne programy, planuję dostosować kiedyś pod tym kątem symulator ISDR.

Wykaz aktualnie używanych w komunikacji z Maszyną eventów:

a) zwrotnice

  • "<nazwazwr>+", "<nazwazwr>-" - przestawienie do położenia "+", "-"; wykonanie eventu jest traktowane jako kontrola wysterowania, z określonym opóźnieniem przyjmowana jest kontrola położenia końcowego,
  • "<nazwa>:forced+", "<nazwa>:forced-" - event wykonywany w scenerii gdy zwrotnica zostanie rozpruta i przestawiona przez tabor do położenia "+", "-",

b) wykolejnice

  • "<nazwawk>o", "<nazwawk>z" - otwarcie, zamknięcie wykolejnicy, analogicznie jak przestawienie zwrotnicy,

c) sygnalizatory (w tym TOP)

  • "<nazwasygn>_<sygnal>" - wyświetlenie sygnału; wykonanie eventu jest traktowane jako kontrola wysterowania; w miejscu <sygnal> pojawia się nazwa sygnału zapisana małymi literami, lub "wyg" - wygaszenie TOP/semafora sbl (sygnalizator ciemny), dla wyświetlenia Sz używane jest oznaczenie "sz1", dla wskaźników W24 - "w24" i "w24off",

d) przejazdy

  • "<nazwaprzej>_zamykaj", "<nazwaprzej>_otwieraj" - rozpoczęcie zamykania/otwierania; wykonanie eventu jest traktowane jako kontrola wysterowania, natomiast stan zamknięcia/otwarcia przyjmowany jest z pewnym opóźnieniem (za właściwą sekwencję sterowania sygnalizatorami drogowymi, dzwonem i rogatkami odpowiada już sam .inc),
  • "<nazwaprzej>_wj1", "<nazwaprzej>_wj2", "<nazwaprzej>_zw" - w przypadku przejazdu zamykanego czujnikami: wjazd na czujnik zamykający od strony 1, wjazd na czujnik zamykający od strony 2, zjazd ze strefy przejazdu (realizowane jako eventy torów, przy czym "_zw" uruchamiany jest warunkowo po cyklicznym sprawdzaniu stanu toru przez oddzielny plik .inc),

e) odcinki izolowane

  • używany jest oddzielny rodzaj komunikatów, bez wykorzystania eventów.

Zawartość załącznika:

  • SCS.exe - plik programu, jest to nieznacznie zmodyfikowana wersja 2017.01.07 znana użytkownikom TD2 (poprawione zostały funkcje komunikacji z Maszyną; należy wybrać tryb WM_COPYDATA; z uwagi na rozwojowy charakter powiązania z Maszyną wersję tą traktować należy jako roboczą, a nie stabilną),
  • EdytorSCS.exe - edytor pulpitów,
  • dokumentacja/ - dokumentacja użytkownika (ta sama co na forum TD2),
  • scenery/*.inc - nakładki i zmienione wersje plików .inc przystosowane do sterowania z zewnątrz, oryginalne pliki nie są zmieniane/nadpisywane,
  • scenery/anp_test.scn - prosta sceneria przystosowana do sterowania przez SCS-1, zawiera cztery małe posterunki ruchu, jeden przejazd włączany czujnikami, jeden przejazd uzależniony w przebiegach, dwa szlaki jednoodstępowe z ruchem na zasadzie utwierdzania przebiegów oraz jeden szlak z czterostawną, dwukierunkową sbl (uwaga: dla włączenia komunikacji WM_COPYDATA konieczne jest ustawienie multiplayer 1 w eu07.ini),
  • anp_test.scs - plik pulpitu dla powyższej scenerii (możliwe jest również uruchomienie programu w trybie testowym, bez Maszyny/TD2, z zajętościami zadawanymi ręcznie),
  • anp_test.anp - plan przebiegów, po uruchomieniu którego program automatycznie będzie prowadził pociągi z jednego końca scenerii na drugi, realizując krzyżowania w razie potrzeby (po uruchomieniu SCS-1 i następnie Maszyny należy wczytać i uruchomić plan ANP w SCS-1 oraz wprowadzić numery pociągów w SCS-1 - nieparzyste jadą w prawo, parzyste w lewo, zawiera również pewne zautomatyzowane manewry - więcej informacji w komentarzach w pliku).

Działanie niektórych szczegółów dokładniej opisane jest w dokumentacji użytkownika. Powinno ruszyć bez większych problemów, choć nie testowałem tego na standardowych paczkach całościowych - używam własnej, minimalistycznej "dystrybucji" symulatora na potrzeby testów. Proszę o uwagi na temat rozwiązania plików .inc jak i całego programu oraz możliwości jego zastosowania w Maszynie.

Strony: 1 2 [3]