Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Cesky Kretek

Strony: [1] 2 3
1
Na warsztacie / Odp: Częstochowski Węzeł Kolejowy i Linia 61
« dnia: 30 Stycznia 2024, 01:27:38 »
Szalą
Projekt dycha, ledwo dycha wiec z nudow powstają mosty nad pilicą w Koniecpolu :3

2
Inne niekolejowe / Odp: SimRail2021 - Czyli Polski Symulator PKP
« dnia: 04 Stycznia 2024, 11:37:43 »
Dobre kilkanaście lat temu pisałem już, w kwestii rozwoju i potencjału MaSzyny, że "na fundamentach domku jednorodzinnego wieżowca się nie zbuduje". Żeby porządnie ruszyć do przodu całość trzeba by zaprojektować i zacząć pisać całkiem od zera. I były robione do tego podejścia, ale po 20+ latach widać, że nic z tego nie wyszło - bo ciężko, żeby grupa ludzi kodzących hobbystycznie w wolnym czasie, działających indywidualnie, była w stanie coś takiego zdziałać.

Ale zrobił to, porządnie, ex-maszynowiec, Szociu, zakładając firmę i tworząc porządnie projekt całkiem od zera, z grupą speców od grafiki / programowania, z grupą speców w kwestiach kolejowych, zatrudniając również spore grono ludzi działających dla MaSzyny lata temu. I dlatego SimRail jest dla mnie jak MaSzyna v2. Pracując na etacie, w skoordynowany sposób, profesjonalnie, w parę lat stworzyli od zera coś, co dla starego projektu MaSzyny jest nieosiągalne z wielu powodów. A to jest dopiero początek - taboru i scenerii będzie tylko przybywało, bugi poznikają, można sobie tylko wyobrazić co będzie dostępne za kilka lat.

Sentyment do MaSzyny zawsze u mnie pozostanie, ale prawda jest taka, że jakkolwiek nikomu nikt nie będzie zabraniał grzebania w niej i projekt / strona nie znikną z dnia na dzień, to jest to już trochę zabytek. I moim subiektywnym zdaniem grzebanie godzinami w MaSzynie to jakaś forma masochizmu, nikogo nie obrażając - każdy ma prawo robić co chce, każdy ma prawo wyboru,


3
Inne niekolejowe / Odp: SimRail2021 - Czyli Polski Symulator PKP
« dnia: 21 Listopada 2023, 22:56:45 »
Panowie i Panie, mam nowinę. Zrobili to! Dodali w kiblach kible... z animowaną spłuczką nożną :O Żart stał się rzeczywistością tylko szkoda, że nie w maszynie.


4
Na warsztacie / Odp: Częstochowa: finalne porządkowanie
« dnia: 19 Lipca 2023, 16:36:41 »
Mogę ze swojej strony zaproponować kolejną opcje: pozbywamy się całej obecnej Częstochowy, a ja wtedy do swojej części (Towarowa, Mirów, Kucelinka + Tramwaje), dorabiam Stradom, Gnaszyn i Osobową całkowicie na nowo, z terenem, siecią, drogami i sygnalizacją. Byłby to dobry start do akcji reanimacji wschodniej części L61.

5
Pomoc w tworzeniu / Odp: Lowpoly w ED72
« dnia: 07 Maja 2023, 20:27:52 »
i w sumie niepotrzebnie się za to biorę.. Zawsze chciałem zrobić coś swojego, jednak zawsze ktoś mnie musi wyprzedzić i zrobić pierwszy.

Nie no rób jeśli chcesz, zaczniesz od czegoś takiego a w przyszłości kto wie może coś większego zrobisz.

6
Na warsztacie / Odp: Galicyjska Kolej Transwersalna
« dnia: 03 Kwietnia 2023, 19:51:24 »
Odkurzamy wątek :). Poniżej krótki spis naszych ostatnich prac i rzeczy, które udało nam się osiągnąć.

Toprus - aktualnie intensywnie prowadzone są prace dekoracyjne na odcinku Zagórz - Krosno. Mamy gotową roślinność (drzewa i krzewy) na całym kawałku szlaku do przystanku Krosno Polanka. Połowa Krosna wyposażona została już w zabudowę i detale miejskie, a część miasta również w (niefunkcjonalne) ulice. Między Krosnem i st. Nowosielce zostały wstawione drogi polne i lokalne, a przejazdy kolejowe są oznakowane dla aut. W Sanoku wstępnie rozpoczęto prace nad dekorowaniem okolic dworca. Trawy są w stanie częściowo lub w pełni gotowe na fragmentach Zagórz - Nowosielce, w okolicach przystanku Długie, w okolicach Beska, na części kawałka Milcza - Krosno. Cała linia 107 i odcinek linii 108 Jasło - Krościenko zostały wyposażone we wskaźniki i ograniczenia (jeszcze nie przypisane do torów). Na fragmencie N. Zagórz - Krosno zostały wstawione słupy teletechniczne.

mati222 - trwają prace nad podmienianiem budynków generowanych przez CityGML na modele z teksturami na odcinku Krościenko - Zagórz. Na razie gotowy jest fragment Krościenko - Ustrzyki.

Prawdopodobnie możecie się spodziewać wkrótce nowej paczki do pobrania, zawierającej to wszystko :)

7
Inne niekolejowe / Odp: Jaki laptop polecacie do Maszyny ?
« dnia: 23 Lutego 2023, 02:08:26 »
OS SteamDecka to jest Linux z Protonem (czyli takim rozszerzonym Winem).

8
Forum / Odp: Sytuacja związana z Szogun Studio
« dnia: 20 Lutego 2023, 14:53:41 »
Odniosę się jeszcze do kwestii pracowniczej - nie twórzmy tu off-topicu, bo ktoś znowu zarzuci nam kryptoreklamę.

Generalnie zasada jest taka, że każdy ma prawo pracować, gdzie chce. Wielu ludzi z tego forum, którzy kiedyś tworzyli coś do MaSzyny również pracuje obecnie jako programiści, czy graficy w różnorakich firmach. Ale czy to powód i usprawiedliwienie do tego, żeby robić osobiste wycieczki pod ich adresem, wyzwiska, pomówienia? Nikt nie podpisywał cyrografu.

Dla wielu ludzi praca u nas jest czymś ciekawym z tego względu, że mogą połączyć to co lubią z pracą zarobkową i również nie jest to powód do ich nienawidzenia. Każdy u nas jest równy, nikt się nie wywyższa, staramy się pracować w normalnej, koleżeńskiej atmosferze. Są oczywiście pewne decyzje, które muszą zostać podjęte odgórnie, jak w każdym projekcie. Nikt do pracy nie jest zmuszany, nikt nie ma tzw. lojalek etc. Ludzi z MaSzyny tak naprawdę to maks. 1/4, później są jeszcze osoby z TD2 i grono osób nie związanych nigdy z żadnym podobnym projektem.

Co do słuchania społeczności, oczywiście to robimy, stąd aż 3 bezpłatne wersje demo po drodze i opóźnienie spowodowane dodawaniem kolejnych funkcji i zmian oczekiwanych przez graczy. Przychodzi jednak taki moment, że trzeba aplikację wydać, bo można by tak bez końca - każdy by chciał mieć trasę ze swojego podwórka, wymarzoną lokomotywę, a to nie jest realne i nigdy nie było zapowiadane, podczas gdy ludzie oczekują od nas rzeczy często niemożliwych. Zakres gry jest szczegółowo i transparentnie opisany na Steam, do 2 godzin również można ją zwrócić i uzyskać zwrot, jeśli nie spełnia oczekiwań. Mamy również forum dyskusyjne, Discord, Facebook, gdzie bardzo chętnie odpisujemy na pytania, choć jest ich tyle, że czasem trzeba chwilę poczekać na odpowiedź.

Praca nad SimRail nie jest tylko i wyłącznie kwestią biznesową, ponieważ ten projekt, mimo, że najtrudniejszy z dotychczasowych, sprawia nam też najwięcej frajdy i satysfakcji.
To, że musimy publikować liczby w postaci wyników sprzedaży wynika z tego, że jesteśmy spółką akcyjną znajdującą się w największej grupie kapitałowej branży gier w Polsce i mamy na pokładzie inwestorów, którzy oczekują transparentnych informacji, zgodnie z wytycznymi grupy. Nie jest to żadne chwalenie się, ani inne pobudki.

EDIT: Kolega Szogun dzwonił jakiś czas temu z przeprosinami za zaistniałą sytuację, która wynikała z nagromadzenia różnych problemów i opierania się na błędnych informacjach. Przeprosiny oczywiście przyjąłem i nie żywię urazy, najważniejsze to umieć przyznać się do błędu. Przekazałem je również naszym pracownikom, którzy ewentualnie mogli poczuć się urażeni. Myślę, że to wyczerpuje temat.


9
Na warsztacie / Stan scenerii realistycznych na 2023-02
« dnia: 19 Lutego 2023, 19:39:31 »
Dotarła do mnie informacja, że są użytkownicy MaSzyny, którzy nie wiedzą o postępach moich prac. Dlatego chciałbym w skrócie przedstawić stan z początku 2023 i perspektywę ewentualnych dalszych planów. Nie jestem autorem tych tras, pomagam tylko przy uruchomieniu ruchu, usunięciu błędów i poprawieniu szczegółów.

1. Linia 61 (Częstochowa – Fosowskie) oraz linia 144 (Fosowskie – Opole). W ubiegłym roku zakończyłem ostatecznie przeliczanie okolicy Ozimka do map, ustawiony jest też profil pionowy. Potrzebne jest ostateczne sprzątanie drobiazgów, bo np. po przełożeniu sieci trakcyjnej na drugą stronę toru nie spasowały się naprężania. W Ozimku dodałem bocznice huty, przygotowane około 2012 roku. Da się również dojechać do Opola, aczkolwiek tor wymaga jeszcze drobnych korekt i uzupełnienia sieci trakcyjnej oraz sygnalizacji. Zrobiony jest podział na komórki, z wyjątkiem odcinka Częstochowa – Kochanowice. Są skrypty sterujące stacjami.

2. W związku z dopasowaniem do map stacji Fosowskie (jeszcze niepełnym, ale wystarczającym), uruchomiona została przejezdność linii 144 od stacji Tarnowskie Góry. Profil pionowy wymaga jeszcze drobnej korekty, bo w Tarnowskich Górach się coś nie zgadza (o około 1m). Trasa podzielona na komórki.

3. Od Kalet przez Lubliniec do Kluczborka przejezdna jest linia 143. Ma profil pionowy i podział na komórki.

4. Od Herbów da się dojechać do Katowic. W większości przypadków są tylko tory, sieć trakcyjna jest przejezdna przynajmniej jednym torem, zapewne wymaga uzupełnienia braków. Jest profil pionowy i podział na komórki.

5. Od Katowic w stronę Opola są do Toszka przygotowane tory, wymagają dopracowania, przejezdność nie była sprawdzana. Teoretycznie powinno się dać przejechać przez Gliwice do Lublińca.

6. Od Katowic jest połączenie z profilem pionowym linią 139 do granicy ze Słowacją (na Słowacji nie ma prawidłowego profilu pionowego). Trzeba podzielić na komórki. Są skrypty sterujące stacjami od Czechowic-Dziedzic do Zwardonia.

7. Opracowałem też algorytmy przeliczenia scenerii "Kaliska", dzięki nim można przejechać od Zduńskiej Woli (albo Łodzi) do Częstochowy (i dalej do Katowic czy na Słowację). Nie ma tam profilu pionowego (jest poziomo). Teoretycznie istnieje już możliwość przeliczenia całości "Kaliskiej" do map (w tym odcinka do Ostrowa), jednak sceneria po przeliczeniu będzie wymagać ręcznych korekt.

8. Pomiędzy Herbami Nowymi a Kępnem jest ułożony tor linii 181 z profilem pionowym i częściowym otoczeniem. Do zrobienia jest podział na komórki, bo wydzielone zostało tylko Kępno, a pozostała część torów powinna być rozdzielona na kilka komórek. Skrypty sterujące stacjami są tylko dla stacji, na których wychodziły mijanki. Istnieje też potencjalna możliwość połączenia Kluczborka i Kępna torami linii 272.

9. Uporządkowałem też Manewrowo 3, czyli Suwałki (nazewnictwo rozjazdów, wysokości wstawienia napędów ustalone w 2017 roku). Niestety sceneria nie działa prawidłowo na paczce 21.04, mimo że w sterowaniu nic się nie zmieniło, a w 2015 roku wszystko śmigało idealnie.

Obecnie jestem na etapie tworzenia generatora blokad liniowych (zliczających pojazdy). Mam już dosyć ich ręcznego wstawiania i szukania błędów poprzez wielokrotne uruchamianie symulacji. A blokady liniowe są potrzebne do wygenerowania skryptów sterujących stacjami. Skrypty sterujące pozwolą finalnie zweryfikować i naprawić sygnalizację oraz nazewnictwo obiektów. Gdy już będzie działał ruch w oparciu o skrypty sterujące, mam zamiar wygenerować rozkłady pociągów z 2007 roku, ponieważ kolega MW wykonał olbrzymią pracę, aby odszukać i przygotować dane o ruchu. Po uruchomieniu pociągów rozważam zabranie się za przeróbkę sieci trakcyjnej, aby móc w końcu zlikwidować lewitujące mocowania sieci, a także za algorytmy generowania terenu z danych geodezyjnych.

Co do zasady, obiekty tras są podzielone na komórki. Komórka zwykle mieści się w prostokącie o bokach pomiędzy 8km a 16km. Wszystkie obiekty komórki mają współrzędne względem środka komórki. Aby złożyć trasę z komórek, trzeba wybrać jedną z nich jako środek, a pozostałe odpowiednio przesunąć wpisem origin. Wektory przesunięcia można wyliczyć z różnic pomiędzy środkami, a te są podane w komentarzu //$g. Niestety, nie udało mi się zrobić komórek dla scenerii fikcyjnych ani złożyć scenerii fikcyjnych w jakiś sensowny sposób, udający sieć kolejową. I raczej nie będę już do tego dążył, skoro powstał już znaczny kawałek sieci kolejowej z tras realistycznych (ponad 20 komórek i potencjalnie kolejne 20 po podzieleniu torów).

Komórki są porozkładane na podkatalogi na podstawie najmniejszego numeru linii kolejowej. Zwykle komórka ma 4 pliki:
— infrastruktura z podanym rokiem (ze względu na przebudowy torów na przestrzeni lat)
— teren — powierzchnia terenu oraz ściany lasu połączone z terenem
— reszta — infrastruktura nieistotna dla symulacji, zieleń
— citygml — bryły budynków z danych geodezyjnych.

Jeśli misja nie przebiega przez jakąś komórkę, ale istnieje potrzeba, aby wyjeżdżały z niej pociągi, można dołączyć tylko plik infrastruktury.

Niezależnie od komórek są utworzone skrypty sterujące stacjami. Obsługują one rezerwację torów, rezerwację blokad liniowych oraz podawanie sygnałów (od 2022 również Sz). Komórka może zawierać więcej niż jedną stację, a przedrostki stacji mogą być inne niż przedrostki nazwy komórki. Ze względu na potrzebę unikalności nazw, przedrostki stacji nie są zgodne z tymi na schematach.

Misje testowałem na paczce 21.04. Ze względu na duży zakres przeróbek nie chciałem dodatkowo mieszać sobie zmianą paczki na nowszą i sprawdzać, co tym razem przestało działać (a w poprzedniej paczce działało) ani szukać rozwiązań, jak mam to obejść.

Paczki z moimi zmianami można pobrać z rainsted.com/warsztat/, a szczegóły doczytać na stronach z dokumentacją zmian dla poszczególnych scenerii. Gdyby komuś się chciało przetestować i wskazać konkretne miejsca, gdzie można wprowadzić konkretne ulepszenia, to będę wdzięczny (chociaż mam już wstępną listę rzeczy do poprawiania).

Jeśli ktoś chciałby wesprzeć moje działania darowizną, to podam numery rachunków bankowych (niczego nie sprzedaję).

Przymierzam się do prowadzenia strimów, na których chciałbym pokazywać wprowadzane przeze mnie zmiany, obsługę edytora Rainsted itd., ale wymaga to jeszcze przygotowania logistycznego.

10
Forum / Odp: Czy leci z nami pilot?
« dnia: 14 Lutego 2023, 09:43:20 »
Post który źle się zestarzał:

(...)To trzeba mieć naprawdę dobrze pod kopułą żeby myśleć że da się zrobić coś co przyciągnie rzeszę użytkowników i da zarobić.(...)

11
Forum / Odp: Czy leci z nami pilot?
« dnia: 08 Lutego 2023, 15:46:52 »
Sami skończycie przepychanki, czy trzeba pomóc? ( ͡° ͜ʖ ͡°)

12
Forum / Odp: Czy leci z nami pilot?
« dnia: 05 Lutego 2023, 08:27:44 »
Żadne wybory nie mają sensu, bo wiadomo jak się skończą. Niech się wypowie ktoś, kto do tej pory za to odpowiadał. Może były admin, może ktoś kto płaci za utrzymanie tego serwisu.

Nie znam sie, wiec chetnie sie wypowiem.

Placimy z Wingerem za serwer i domene, ale od wielu lat nie mamy czasu na sledzenie forum, wiec nie wiemy kto nadaje sie do roli admina. Do tej pory spolecznosc sama to jakos ogarniala i admini wyznaczali swoich nastepcow.

Propozycja - trzeba zwrocic sie do osob, ktore ostatnio byly aktywnymi adminami (i ogarniaja biezaca sytuacje), zeby kogos wskazaly?

13
Sytuacja analogiczna jak z Galicją, do końca jeszcze dużo, ludzi do pomocy jak na lekarstwo, a przyszłość niewiadoma..

Do waszej dyspozycji jest względnie gotowy szlak podg. Kucelinka - Małogoszcz. Mocno rozgrzebany natomiast jest cały Częstochowski węzeł, a samymi torami dysponuje odcinek Małogoszcz - Kielce - Sitkówka Nowiny.

Jeżeli ktoś jest chętny do dekorowania to Częstochowa jest wolna. Wszystkie inne rejony należy konsultować z @AIR.
Większość problemów w węźle Częstochowskim, wynika z integracji nowej L61 z tą od @Ra. Jeżeli znajdzie się parę osób zdatnych udekorować tego molocha, to pomyślę nad rozwodem i zrobi się całość na porządnie w jednym klocku.

Odwrotnie jak w przypadku Bieszczad - tutaj mile widziane będą raporty z błędów zauważonych podczas przejażdżek. W plikach składowych planuje dość duży chaos, przez co w momencie rozpakowywania powstaje dużo konfliktów identycznych plików. Będzie to w przyszłości uporządkowane do standardu analogicznego jak w Bieszczadach.

Sceneria posiada cztery przejezdne scenariusze - Dwa towarowe, Regio i IC.

Ostrzeżenie - sceneria BARDZO (trochę mniej niż poprzednia) wymagająca sprzętowo. Czas ładowania, zwłaszcza przy pierwszym uruchomieniu, jest bardzo długi i wymaga zmiany pory roku na wiosnę oraz ustawienia skalowania tekstur na 512. Po pierwszym załadowaniu można wrócić do dowolnej pory roku lub przywrócenia skalowania do poprzedniej wartości. - Dotyczy, w paczce nie został zawarty plik .sbt. Aktualizacje będą pojawiać się na bieżąco na repozytorium, a paczki całościowe będą składane na życzenie, nie częściej niż raz w miesiącu.
[/s]
Autorzy:
-Tory, teren, sygnalizacja - Jan21
-Tory w węźle Kieleckim, wsparcie psychiczne i masa poprawek - Celuś
-Dekoracje - AIR, Kuba_PL, Despero, Toprus
-Drogi, wskaźniki, poprawki - GG
-Słupy, druty i obiekty dedykowane - Kolej w Polsce

Link do pobrania: https://eu07.pl/userfiles/24889/czwk-l61-r2.rar
Link do poprawki: https://eu07.pl/userfiles/21553/l61_poprawka.rar
Link do repozytorium: https://eu07.pl/svn/czwk-l61/

Pozdrówki

Edit: Uwaga! Do działania wymagane są placeholdery drzew i krzaków, do pobrania stąd: https://eu07.pl/forum/index.php/topic,31581.0.html
Oraz ukiszona paczka sieci trakcyjnej, do pobrania stąd: https://eu07.pl/userfiles/23139/el_sieci_tra_mod-r4.7z
W pierwszej kolejności wypakowujemy sieć trakcyjną, a dopiero potem archiwum z trasą!

Prace wznowione. Paczki ciągle brak.

Do osób które mimo wszystko skądś zdobyły paczkę ze scenerią: Instalacja jest niezalecana, gdyż psuje działanie scenariuszy na podstawowej, paczkowej Linii 61.

14
Bocznica / Odp: [ANKIETA] Wyrzucenie scenerii "Moczniki" z paczki
« dnia: 12 Grudnia 2022, 15:08:40 »
Weźta się do roboty w końcu.. Chcecie remake to trzeba się nauczyć i zrobić. Nikt z aktualnych trasiarzy nie będzie ratował lumpów bo szkoda na to czasu i siły. Jak wam tęskno za górkami to Zakopiankę kończyć, zaś jak tęsknicie za ekskrementowymi nazwami stacji i przystanków to proponuję wizytę u specjalisty.

15
Na warsztacie / Odp: Częstochowski Węzeł Kolejowy i Linia 61
« dnia: 10 Grudnia 2022, 18:26:27 »
Postęp przy projekcie l61: Drogi w Rykoszynie i bocznicy zakładowej są powoli na ukończeniu...

16
Na warsztacie / Odp: D29-97/98/99/94/117 - Zakopianka
« dnia: 20 Listopada 2022, 19:18:33 »
Tl;dr:

Nagłe zakończenie projektu, wydanie stanu aktualnego tak jak jest, archiwizacja plików źródłowych, pożegnanie. Wszelkie informacje dotyczące paczki, instrukcje obsługi, znane błędy na dole, a poniżej lektura wyjaśniająca o co chodzi.

Lektura:

Decyzja jest pokierowania sytuacją panującą w społeczności symulatora. Brak perspektyw jego rozwoju, ilość dodatkowych prac jakie trzeba wykonać żeby dany projekt móc dalej go prowadzić, ograniczenia symulatora ale przede wszystkim - oporność części zespołu przed zmianami połączona z wrogością. W takich warunkach nie da się pracować. Brakuje wielu podstawowych elementów, wielu funkcjonalności, obecnie nie ma nawet jednej osoby która regularnie by rozwijała *.exe symulatora. Wewnętrzne podziały i błędnie zdefiniowane kierunki rozwoju, braki standardów; te problemy już kilka lat temu doprowadziły do znacznego zahamowania prac nad symulatorem, i wielokrotnie przyczyniały się do odejść wielu osób na przestrzeni kilkunastu lat. Tabor jest priorytetowany ponad scenerie. Braki nawet cienia chęci do pomocy nie tylko nad samymi sceneriami, ale też narzędziami do ich tworzenia powoduje, że te wychodzą raz na kilka lat, albo mają pełno mankamentów - począwszy od już układu torowego. O krzywych przejściowych i profilu pionowym mogliście nigdy nie słyszeć, ale na udostępnionych fragmentach będziecie mieli okazję się przekonać jak bardzo istotne są to elementy. A takich braków jest znacznie, znacznie więcej, w każdym "aspekcie" scenerii.
Próbowaliśmy coś w tym zmienić. Przygotowane zostało kilka poradników, kilkaset kilometrów scenerii, kilkaset modeli. Mimo to ani pomocy, ani aprobaty brak - nasze działania są marginalizowane, traktowane lekceważąco, krytykowane. Albo sytuacja jest tak jak kilka lat temu odwracana ogonem - to my spowalniamy rozwój, latami budujemy scenerie, i mamy czelność chcieć coś zmieniać. Na tym toksycznie konserwatywnym podejściu nie jest możliwe przeprowadzenie istotnych zmian. Kilka lat temu potraktowany w podobny sposób został Ra - odsuwanie się od jego osoby na przestrzenia lat doprowadziło do "konieczności" zastąpienia Rainsteda Starterem, ponieważ "nie dało się" wprowadzić istotnych funkcjonalności. Jest to fakt. Ale można było inaczej. Dokładnie tak samo jest w tej chwili i naszym przypadku.
Gdyby na racjonalnych argumentach i debatach się kończyło, to by się to inaczej potoczyło. Jednak zachowania poszczególnych osób są po prostu kuriozalne i nie do zaakceptowania. W 12 miesięcy jak bardzo się zmotywowałam do pracy, tak w 12 miesięcy rozwijanie symulatora zostało mi po prostu obrzydzone. Począwszy od krytykowania tego, że miałam "czelność" wyrażać opinię na temat innych projektów, poprzez marginalizowanie prowadzonych przeze mnie prac do "jakiejś tam kolejnej scenerii, boże, ta znowu o tej srakopiance", kończąc wyzywaniu mnie, czy nawet podważaniu tego czy w ogóle jestem kobietą w odpowiedzi na moje bronienie się.
I tak - mogłabym się tym nie przejmować i robić swoje w zaciszu. Lecz prędzej czy później takie dyskusje i tak zostałby przeprowadzone, ale już w momencie gdy projekty miałyby być wydawane, a zmiany wprowadzone. Już samo to, że w moim czy innych osób kierunku kierowane były słowa "Gówniarze, szczyle"... Doskonale prezentuje to sytuacja z ST44. Ostatnie kilka lat model tworzony był tak, że większość informacji jakie były publikowane to, że albo jest on tworzony od nowa, albo trzeba zrobić coś inaczej. Kolejne lata mijają a jedyne co słychać, to kłótnie o losowe kwestie na mm, oraz że każdy poświęca swój własny czas. Co ważne, pojawia się stwierdzenie, że każdy w swoim wolnym czasie dokłada własną cegiełkę do symulatora. W końcu gdy model zostaje sprowadzony z innego źródła, to dosłownie wybija szambo. Model jest krytykowany, autor jest krytykowany, osoby odpowiedzialne za sprowadzanie modelu do symulatora są wyzywane, podejmowane są wszelkie próby zatrzymania modelu. To jak jest w końcu z tymi cegiełkami? Każdy może, czy tylko wieloletni męczennicy?

Tl;dr dla całej lekturki, skierowane głównie do osób odpowiedzialnych za całe zamieszanie:

To, że tworzysz od lat dla symulatora nie daje żadnego immunitetu ani nie sprawia, że twoje zdanie jest ważniejsze. Najważniejszy jest postęp, a zachowania takie jak przedstawione wyżej prowadzą jedynie do jego wyhamowania. Postępując w ten sposób w imię własnych racji i dobra szkodzicie całemu projektowi, i każdemu docelowemu użytkownikowi symulatora. W ten sposób nie zachowują się osoby w kwiecie wieku. Nie tędy droga. Takie zachowania prowadzą i będą nadal prowadzić jedynie do odejść kolejnych osób.

Autorka posta nie zamierza brać udziału w dalszej dyskusji wynikającej z powyższego tekstu. Jedyne odpowiedzi jakich będę udzielać, to te bezpośrednio dotyczące scenerii bądź innych projektów.

Projekt, informacje z nim związane, oraz link do pobrania można znaleźć w pierwszym poście!

17
Na warsztacie / Odp: Częstochowski Węzeł Kolejowy i Linia 61
« dnia: 17 Sierpnia 2022, 00:33:39 »
Postęp przy lk61 i lk4:
-wstępne położenie lk4 na odcinku Knapówka - Psary,
-postęp prac przy drogach przy bocznicy zakładowej w Rykoszynie.

18
Na warsztacie / Odp: Częstochowski Węzeł Kolejowy i Linia 61
« dnia: 08 Sierpnia 2022, 17:18:48 »
W najnowszych kompilacjach exe jest pod f12 suwak do 50km - stąd tak pięknie chociażby u mnie całe pasmo tatr widać :p

Edit - chociaż jeśli jakiś obiekt ma jakieś niefajne wpisane znikanie to może być problem. Bynajmniej przy odpowiednim ustawieniu dziwaczka teren nie znika.

19
Na warsztacie / Odp: Częstochowski Węzeł Kolejowy i Linia 61
« dnia: 06 Sierpnia 2022, 07:36:23 »
@bve2 masz rację, przydało by się, realniej by wyglądało... @Jan21 wiem że bawi się w zmiany tekstur terenu, więc może coś wymyśli :D

A to przy okazji jeszcze screen ;)


20
Na warsztacie / Odp: Częstochowski Węzeł Kolejowy i Linia 61
« dnia: 24 Lipca 2022, 09:09:10 »
Wątek spadł na drugą stronę więc lekka aktualizacja że coś się przy projekcie robi:


21
Na warsztacie / Odp: Galicyjska Kolej Transwersalna
« dnia: 06 Lipca 2022, 21:55:04 »
Aktualny stan prac:
L096: Kompletny układ torowy, profil pionowy, teren oraz sygnalizacja po całej długości. Sieć trakcyjna na całym odcinku.
L104: Kompletny układ torowy, profil pionowy, teren oraz sygnalizacja po całej długości. Sieć trakcyjna na całym odcinku.
L106: Kompletny układ torowy, profil pionowy, teren oraz sygnalizacja na planowanym odcinku. Sieć trakcyjna na odcinku Jasło - Jasło Towarowa JTA
L107: Kompletny układ torowy, profil pionowy, teren oraz sygnalizacja po całej długości.
L108: Kompletny układ torowy, profil pionowy, teren oraz sygnalizacja po całej długości. Sieć trakcyjna na całym odcinku.
L110: Kompletny układ torowy, profil pionowy, teren oraz sygnalizacja po całej długości. Sieć trakcyjna na całym odcinku.

L617: Kompletny układ torowy, profil pionowy, teren oraz sygnalizacja po całej długości.
L618: Kompletny układ torowy, profil pionowy, teren oraz sygnalizacja po całej długości.
L619: Kompletny układ torowy, profil pionowy, teren oraz sygnalizacja po całej długości. Sieć trakcyjna na całym odcinku.

Bieszczadzka Kolejka Leśna:
N. Łupków Wąsk. - Smolnik: Kompletny układ torowy oraz teren, profil pionowy po całej długości, brak sygnalizacji.
Rzepędź Wąsk.    -  Majdan: Kompletny układ torowy oraz teren, brak profilu pionowego oraz sygnalizacji.
Mików     -     Mików Górny: Kompletny układ torowy oraz teren, brak profilu pionowego oraz sygnalizacji.
Majdan       -       Moczarne: Kompletny układ torowy oraz teren, brak profilu pionowego oraz sygnalizacji.

Stan prac będziemy aktualizować na bieżąco :)

22
Ale głupi był ten Jakub te kilka lat temu, co nie?

23
Symulator / Odp: Pomoc w doborze karty graficznej do Maszyny
« dnia: 19 Czerwca 2022, 20:41:24 »
L053_wieczor na towarowym z Dębicy Tow. do Sandomierza jadąc Dragonem w godz. 18-20, niebo bezchmurne, widzialność 25 km, ustawienia jak w załączniku bez blokady FPS-ów było od 110 do 380 klatek. Na stacjach przeważnie ok. 200, w Turowie spadło do 110-160, w Swoszowicach ok. 300, Sandomierz 120-180, na szlakach 220-380, średni FPS z HWiNFO64 213. Na moment odpaliłem się w Wolicy, FPS w peronach 62-71. Temperatura maksymalna karty 70 stopni, procesora 79 st. (MSI RTX 3070 Gaming X Trio, i7-8700, Corsair Vengeance RGB 16 GB 3200 MHz, 1080p).

24
Symulator / Odp: Pomoc w doborze karty graficznej do Maszyny
« dnia: 18 Czerwca 2022, 19:26:21 »
U mnie w 1080p, MSI RTX 3070 Gaming X, i7-8700, RAM 16 GB 3200 MHz w MaSzynie ustawienia najwyższe oprócz Multisamplingu x4 FPS wacha się mocno - na pustyniach trzyma zamknięte 141, w takim Grabówku na Drawinowie do wieczora ostatnio 90-110, na szlakach 120-140 (pogoda na bezchmurnym, z deszczem klatki lecą w dół), momentami na stacjach z ładnym otoczeniem i sporym ruchem potrafi spaść w okolice 60-80 (np. na L053). ETS2 to ok. 60-100 jak pamiętam, ultra ze skalowaniem na bodajże 200%, TramSim Munich/Wien ultra, ruch maksymalny FPS ok. 50-80, SimRail to na ultra miałem z 40-50 klatek jak dobrze pamiętam  OMSI 2 30-60 FPS (60 zblokowane). Z takich innych gierek to GTA V ok. 80-120, NBA 2K22 stałe zamknięte 141, Deceit 100-140, CS GO 250-300, Fall Guys zlockowane stałe 141. RTX 3080 na pewno bym sobie nie wziął, bo jak kupowałem 3070 to ta lepsza chodziła po 6000 i więcej... 1080p i tak nie potrzebuje lepszej karty gdy mam odświeżanie monitora 144 Hz no i zasilacz za słaby, bo tylko 600 W. Do 1440p może i się opyla.

25
Symulator / Odp: Pomoc w doborze karty graficznej do Maszyny
« dnia: 18 Czerwca 2022, 19:07:34 »
Ponieważ sam jestem zainteresowany przesiadką na najnowszą serię RTX, chciałbym zapytać czy ktoś z was posiada może RTX 3070 / 3070Ti / 3080 i mógłby podzielić się informacją jak kształtuje się wydajność 'na full' przy 1440p? Interesuje mnie wydajność w MaSzynie, ale również MSFS2020, ETS2, SimRail (ostatnie demo).
B450 MSI Tomahawk/Ryzen 7 3700x/64GB 3600Mhz (16-18-18 jezeli dobrze pamietam)/3080 MSI Gaming Trio/M2 WD Blue 2TB, albo SSD 2TB ale Sata, bo mam dwa wpiete.

ETS2 - nie gram, wiec nie wiem
MSFS20 - zalezy od Render Scale - jezeli 100% to w wielkich miastach typu Londyn okolo 40fps, ale generalnie od ponad 60 do nawet 100. Mam zablokowane klatki od dawna, nie latam zwykle poza Wielka Brytania ze wzgledu ze tylko do tego kraju dokopuje dodatki.
Maszyna - zablokowane 60fps. Nie wiem ktora mapa jest najbardziej wymagajaca. Powiedzcie mi to moge sprawdzic. W kazdym razie 0 problemow.
SimRail - gralem tylko w te demo, ktore wyszlo jako pierwsze w zeszlym roku. Ponad 50fps bylo, potem sie troche bawilem ustawieniami i ponad 60 bylo osiagalne bez wiekszej straty jakosci. Z tym demem byl taki problem, ze chyba niezaleznie od sprzetu wystepowaly lagi.

TSW2 z mapa Glasgow - ponad 60fps
TS2022 i duzo wypasionych dodatkow np z armstrong powerhouse - skacze od 30 do 60 (zablokowane), ale to taka gra.
RDR2 - jak po prostu suwaki w prawo to okolice 50fps, jezeli dostosujesz troszeczke kilka rzeczy to zablokowane 60fps bez problemu
Wiedzmin 3 - 60fps zablokwane caly czas

W inne gry nie gralem, szerzej moglbym Ci powiedziec jak to sie spisuje w Maya, Revit, Solidworks, Sketchup, CAD.

Nie wiem czy warto doplacac do 3080 bo nie mialem nigdy 3070, przesiadlem sie z 2080 na 3080 i nie zaluje. Nie stream'uje, nie nagrywam, wiec tutaj nie wiem jak to sie spisuje.
Pozdro

26
Symulator / Odp: Pomoc w doborze karty graficznej do Maszyny
« dnia: 18 Czerwca 2022, 18:07:41 »
Jakoś cisza w temacie... Kiedyś chyba ktoś proponował taką konfigurację:

Laptop Acer Nitro 5 17,3"/i7/32GB/512GB+1TB/Win10 (NH.QAWEP.004)
Notebooki 17,3 cala, laptop z procesorem Intel Core i7 2600MHz, 32GB RAM, dysk 1TB, 512GB HDD, SSD, grafika GeForce RTX 3060, Multimedia: Kamera, Głośniki, Mikrofon, Karta graficzna: Dedykowana. System operacyjny: Windows 10


https://www.ceneo.pl/105981217/opinie-1;ocena-5

Zapisałem sobie tego linka, bo już od jakiegoś czasu chce kupić mocny sprzęt, ale na razie nie jestem przekonany tym bardziej, że na post od @Cesky Kretek nikt nie odpowiada... Nikt też nie pisze jak sprawuje się RTX 3060, a co dopiero 3070/3080...

27
Na warsztacie / Odp: Maszynowy Warsztat
« dnia: 18 Kwietnia 2022, 10:03:12 »
Skończyłem wszystkie zaplanowane tekstury przegubów 80' i 90', do zrobienia zostały już tylko wózki, a reszta to już formalność.

Aktualnie pracuję nad cysternami opartymi o standardowe podwozie (-12,34m-) z wózkami 1XTa. Aktualnie gotowe są wagony 408R, 419Ra i 422R, w trakcie prac są 452R, a do zrobienia w kolejce czekają 402R, 418R i 406Ra/b. Prawdopodobnie kompletna paczka pojawi się pod koniec tego miesiąca. Na lato/jesień planuję drugą paczkę cystern z kolejnymi popularnymi typami.

28
Na warsztacie / Pulpit pojazdu Elf II / EN75 STADLER Flirt
« dnia: 01 Maja 2022, 21:07:55 »
Witajcie Panowie,

od jakiegoś czasu modeluję w dość zaawansowanym programie "Inventor" i pomyślałem, że moje dotychczasowe umiejętności wraz ze stałą stycznością z pojazdami EZT mogą wnieść nieco do kolekcji floty nowoczesnych pojazdów w symulatorze. A więc do sedna. Mimo posiadania dość zaawanasowanego programu nie jestem w stanie póki co opanować tworzenia skomplikowanych brył większych niż te które mogę zwymiarować "od ręki" suwmiarką, dlatego ograniczyłem się do tworzenia mniejszych obiektów w kabinie maszynisty. Jeśli więc jest na tutejszym forum użytkownik, który chciałby nawiązać współpracę w zakresie tworzenia modeli pojazdów generacji Elf II oraz EN75 STADLER "Flirt", to proszę o kontakt. Dysponuję wszelką dokumentację techniczną (rysunki techniczne) potrzebną do wykonania modelów, a ponadto posiadam urządzenie rejestrujące dźwięk Tascam DR-40X, którym mógłbym nagrać dowolne dźwięki tych pojazdów w wysokiej jakości. Poniżej prezentuję kilka screenów z prac nad pulpitem pojazdu generacji Elf II oraz EN75 "Flirt" w wersji dla Kolei Śląskich. Wszelkie elementy zostały wykonane z dokładnością do 0,1mm względem oryginalnego wyposażenia pulpitu maszynisty. Tymi projektami zajmę się w pierwszej kolejności, a efekty dalszych prac modelowania pulpitów będę prezentować w tym poście.

29
Symulator / Odp: Usunięcie bdhinu_v1
« dnia: 17 Kwietnia 2022, 14:23:00 »
Przeraża mnie fakt że ktoś takimi lumpami będzie jeździł po trasie którą jak najbardziej chciałem odskoczyć od tego naszego maszynowego lumpiarstwa, oszczędzaniu poly na każdej dupereli czy podejścia rodem z 2005 roku.

30
Na warsztacie / Galicyjska Kolej Transwersalna
« dnia: 01 Kwietnia 2022, 20:39:17 »
Dzień dobry, ostatnimi czasy razem z @Toprus i @Kolej_w_Polsce pracujemy nad projektem Galicyjskiej Kolei Transwersalnej oraz fragmentem pierwszej Galicyjskiej Kolei Żelaznej. Staramy się jak najwierniej odwzorować na liniach klimat z przełomu XX i XXI wieku.
 
Docelowo w skład projektu wejdą następujące linie kolejowe na danych odcinkach:
L96 Nowy Sącz - Stróże ~33km długości
L104 Chabówka - Nowy Sącz ~76km długości
L107 Nowy Zagórz - Łupków ~50km długości
L108 Stróże - Zagórz - Krościenko ~160km długości
L110 Gorlice Zagórzany - Gorlice ~5km długości
Co razem daje 324km (najpotężniejsza sceneria w Maszynie)

Planowane jest również podpięcie się do projektu "Zakopianki" od @Celuś który to obejmuje Linie 97 umożliwiając przejazd do Żywca, a nawet i Zwardonia poprzez L139 nad którą pracuje @Ra, co łącznie daje ponad 100km więcej trasy.

Podobnie jak przy projekcie L61 tory będą wypoziomowane według danych NMT1, a teren wykonany z jak największą dbałością o szczegóły. Przy czym nie będzie on na pewno przystępny wagowo, bo w terenie górskim nie ma miejsca na nieskończone upraszczanie, a rok 2005 zostawiliśmy daleko w tyle.
Całość na pewno będzie rozbita na poszczególne linie aby: po pierwsze, czas ładowania nie zabijał, a po drugie, tworzenie scenariuszy było bardziej przystępne i służby nie zabijały długością.

Stan prac aktualizowany na bieżąco dwa posty niżej.

Edit: /12.10.2022/ Zapomnieliśmy wspomnieć, że w ramach projektu powstanie również cała sieć Bieszczadzkiej Kolejki Leśnej :) Dwa posty niżej zaktualizowany stan prac.

je_bac_zagurz

Strony: [1] 2 3