Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Cesky Kretek

Strony: [1] 2 3 ... 56
1
Inne niekolejowe / Odp: SimRail2021 - Czyli Polski Symulator PKP
« dnia: 27 Grudnia 2023, 20:12:20 »
Steam działa w taki sposób, że automatycznie aktualizuje grę - zwykle od razu jak wykryje nową wersję, a najpóźniej w momencie gdy chcesz ją uruchomić.

2
Bieżące kolejowe / Odp: SHP
« dnia: 06 Listopada 2023, 18:19:07 »

3
Forum / Odp: Czy leci z nami pilot 2
« dnia: 07 Sierpnia 2023, 21:16:42 »
Zaczyna się wydziwianie ze Steamem... Na Steam jedynie oficjalna paczka powinna trafiać. Resztę jak ktoś będzie chciał niech sobie pobierze ze strony Maszyny jako "dodatki".
Na Steam jest zakładka 'Warsztat' skąd pobiera się dodatki do danych gier - dział publikacje/na warsztacie można by przenieść tam. :)

4
Inne niekolejowe / Odp: Jaki laptop polecacie to Maszyny ?
« dnia: 22 Lutego 2023, 17:01:03 »
Z innej beczki nieco, ale w zbliżonym temacie - próbował ktoś uruchamiać MaSzynę na Steam Decku? Nie dość że ma się rozwiązanie mobilne (OS to nakładka Windowsa), to można zawsze kupić za ~200 zł dobrej jakości stację dokującą i korzystać jak z komputera stacjonarnego. ;)

Próbka:


EDIT: Niżej wyjaśnienie :)

5
Inne niekolejowe / Odp: SimRail2021 - Czyli Polski Symulator PKP
« dnia: 16 Stycznia 2023, 10:03:26 »
Orientuje się ktoś czy w obecnej wersji EA (lub przyszłej full release) będzie możliwość zakładania prywatnych serwerów (coś jak poczekalnia w matchmaking w innych grach na Steam)?

No właśnie najgorsze, że nie wiadomo. Na początku było że nie, potem niby tak, ale nie wiadomo (jak w sumie z połową rzeczy których nie ma, a gracze proszą). Brak prywatnych/dedykowanych serwerów moim zdaniem zrujnuje tę grę.
Dzięki, będę śledzić temat. :)

Co do innych błędów graficznych, dźwiękowych, bugów etc., to osobiście mam mimo wszystko pozytywne podejście. Data premiery nie może być przeciągana w nieskończoność, pewnie spółka ma określone cele/deadline i inne zobowiązania wobec oczekiwań akcjonariuszy (tak mi się wydaje) i nawet jeśli błędów jest sporo przy wrażeniu sklejania tego na kolanie, to ok, bo może dziś to źle wygląda (byle zdążyć na premierę), ale wierzę że w miarę upływu czasu całość zostanie poprawiona - tak jak w przypadku wspomnianego wyżej CP77. Ten projekt to oczko w głowie całego zespołu SimRail, nie tylko pod względem finansowym ale też i ambicjonalnym, więc ostatnia rzecz którą zakładam to wydanie 'bubla', zgarnięcie hajsu i zamknięcie wsparcia dla projektu. ;)

6
Inne niekolejowe / Odp: SimRail2021 - Czyli Polski Symulator PKP
« dnia: 15 Stycznia 2023, 01:07:19 »
Orientuje się ktoś czy w obecnej wersji EA (lub przyszłej full release) będzie możliwość zakładania prywatnych serwerów (coś jak poczekalnia w matchmaking w innych grach na Steam)?

7
Symulator / Odp: Pomoc w doborze karty graficznej do Maszyny
« dnia: 14 Grudnia 2022, 03:55:55 »
Z racji tego, iż jakiś czas temu zaopatrzyłem się w nowe GPU oraz CPU, postanowiłem zrobić szybki benchmark na scenerii/stacji, która została wymieniona kilka postów wyżej jako ta z najniższym fps.

Specyfikacja:
CPU: AMD Ryzen 5 5600 (delikatny undervolting)
GPU: AMD Radeon RX 6800 16GB (najnowsze sterowniki z 1. grudnia)
RAM: 32 GB DDR4 3200MHz
SSD: M2 SATA
OS: Win10
EU07: 22.11 (czysta wersja)

Test wykonałem na scenerii Wrzosy, stacja Wolica (wrzosy_roj66582), w fullscreen 2560x1440, wszystkie ustawienia graficzne na ultra/max (screen w załączniku). Po uruchomieniu scenariusza, standardowy widok z kabiny to stałe 40 fps, przy obrotach kamerą na boki można dobić do 50-60 fps.

Obserwacje:
* Na ilość klatek nie ma wpływu rozdzielczość ekranu ani rozdzielczość bufora - zmieniłem z ciekawości na 1080p oba parametry i dalej jak wół 40 fps na widoku startowym - logika podpowiada że to nie jest normalne zachowanie, ale być może jest coś co pominąłem przy teście na szybko.
* Przesuwając suwaki dostępne z poziomu symulatora (F12), tj. pogoda, odbicia, cienie: wybierając bezchmurne niebo, np. latem, fps spadają, a dodając zachmurzenie/opad liczba klatek rośnie; odbicia w stopniu '2' drastycznie obniżają fps - po zmianie poziomu odbić z 2 na 0 uzyskałem blisko 2x więcej fps; odległość cieni nie ma wpływu na fps, lub niedokładnie zweryfikowałem zmianę tego parametru.
* Aberracja chromatyczna działa dziwnie, tj. na całym polu widzenia a nie na krawędziach ekranu - albo ten shader się sypie na kartach AMD, albo implementacja jest dosyć dziwna. Nie ma wpływu na fps.
* Pojawiają się artefakty przy renderowaniu cieni, zwykle tych cienkich - wzajemne przenikanie się z teksturami na które rzutują. Nie testowałem innych ustawień MaSzyny, ale jest ryzyko że karta od czerwonych tu coś psuje.
* FOV nie ma wpływu na wydajność, mimo większego kąta widzenia i obszaru/ilości obiektów do renderowania.
* Rozmywanie/wygładzanie krawędzi wg ustawień symulatora działa kiepsko - migotanie drobnych szczegółów (np. kratownica bramki od sieci trakcyjnej) przypomina to z SimRaila. Wycinek screena w 1:1 z rozdzielczości 1440p w załączniku. W najbliższym czasie spróbuje wykorzystać ustawienia sterowników AMD do wygładzania i dam znać jakie efekty wizualne/wydajnościowe.

Dla porównania, w SimRail Playtest (wersja na dzień 12.12.22) na stacji Sosnowiec, w kabinie Elfa miałem stałe 100 fps, po ostatniej aktualizacji jeszcze nie sprawdzałem.

Ponieważ sam wątek dotyczy kart graficznych a nie stricte benchmarków, dodaję ciekawostkę/subiektywne odczucia: niedawna wymiana sprzętu dotyczyła CPU (Ryzen 3500X), GPU (GTX 960) i RAM (16 GB) - przyznam szczerze, że na potrzeby 1440p@170Hz jak najbardziej było warto i nie żałuję zakupu. Jeśli interesuje kogoś koszt takiego ulepszenia, to łącznie za nowe CPU, GPU i dodatkowy RAM wyszło ok. 3500 zł, przy czym nie sprzedawałem starych podzespołów i posiadałem kupony rabatowe na amazon.pl oraz morele.net, które wykorzystałem na zakup dopiero gdy trafiła się bardzo dobra okazja.
Z uwagi na odświeżanie monitora, w sterownikach AMD ustawiłem fps limit: 172, aby nie obciążać niepotrzebnie karty - chociaż i tak uważam że te 170 fps to też raczej sztuka dla sztuki, bo z racji tego iż różnicę powyżej 100-120 fps realnie już ciężko jest wyczuć, to zmuszanie karty do intensywnej pracy nie ma najmniejszego sensu ekonomicznego. :)

Może nie napiszę niczego odkrywczego, ale może choć do jakiejś części osób uda mi się dotrzeć i oszczędzić im wydatków: podobna sytuacja z 'odczuwanymi wrażeniami' tyczy się również ślepego ustawienia 'wszystko na ultra' i różnej maści wykresów które można znaleźć w internecie - kilkukrotnie przeglądając przed zakupem te wszystkie zestawienia kart, filmy na YT z porównaniami etc., złapałem się na tym, że sugeruję się cyferkami i słupkami, zamiast racjonalnym podejściem - przecież bardzo często jest tak, że między ustawieniami ULTRA a np. WYSOKIMI nie ma znaczącej różnicy w detalach, a i tak im gra bardziej dynamiczna, tym mniej zwracamy uwagę na szczegóły. Morał z tego taki, iż nie należy się sugerować wykresami i tabelkami, bo one przedstawiają typowe benchmarki dla CPU/GPU, a nie reprezentują średni fps przy racjonalnie wyważonych ustawieniach graficznych. Jako przykład mogę podać Doom Eternal, gdzie na starym sprzęcie zmieniając niektóre ustawienia graficzne z Ultra (Nightmare) na Wysokie nie zauważyłem praktycznie żadnej różnicy w wyglądzie, ale za to zyskałem ok. 20-30% fps. Dlatego jestem zdania, że gdy gra nie jest w stanie wyciągnąć np. 60 czy 100 fps (w zależności od potrzeb/monitora), to zanim zaczniemy się napalać na RTX 4090 i szykować się do sprzedaży nerki, warto popróbować z obniżeniem ustawień graficznych - oczywiście bez przesady, nie ma sensu bawić się w 'lowspecgaming' i ustawiać grafikę na poziomie ziemniaka czy minecrafta. ;) Sam do np. MaSzyny nie mam zamiaru zostawiać tych ustawień które wykorzystałem do powyższych testów - po zakończonej zabawie w porównywanie wydajności na pewno zjadę z parametrami w dół.

Odpalałem również na szybko tytuły sprzed 4-5 lat w ustawieniach na ultra (na potrzeby testowania i porównywania wydajności z poprzednim sprzętem) i obecnie mój zestaw wyciąga w średnio-starszych tytułach spokojnie >150 fps, o ile sama optymalizacja gry na PC nie jest zepsuta. W najbliższych miesiącach mam zamiar bardziej intensywnie zweryfikować możliwości tej karty (przez zakup/uruchomienie gier które odkładałem 'na później' z racji posiadania słabego sprzętu), a także chcę przetestować technologię RSR/FSR (której btw. w MaSzynie nie udało mi się uruchomić), i jeśli nie będzie widocznych spadków poniżej ~100 fps przy racjonalnie dopasowanych ustawieniach graficznych (pomijam tytuły typu MSFS2020), to będę mógł polecić tę kartę każdemu 'przeciętnemu' graczowi do 1440p, ale w tej kwestii dam znać za jakiś czas - o ile rynek GPU nie wywróci się do góry nogami. :)

Za wszystkie błędy w tekście przepraszam, barbarzyńska godzina.

8
Screeny / Odp: MaSzyna Trailer?
« dnia: 25 Września 2022, 18:45:28 »
Może taki trailer na 2022 rok ?? Mój ukłon dla wszystkich twórców Maszyny. :)


Bardzo fajny montaż, podoba mi się dynamika tego trailera. Jedyne uwagi jakie mam:
- 0:50 lustrzane odbicie
- pod koniec gdy pojawiają się te 4 przebitki na jednym ekranie wygląda to średnio, może jakieś ramki/przejścia na krawędziach dodadzą lepszego efektu,
- wspomniany brak użycia oryginalnego logo,
- mam wrażenie że to jakiś upscaling do 1440p/2160p, bo czasami krawędzie/detale migoczą - być może kwestia kompresji finalnego materiały lub kompresji YT.

Powodzenia!

9
Symulator / Odp: Programy wymagane do działania MaSzyny
« dnia: 25 Września 2022, 18:40:38 »
witam,
zainstalowałem MaSzyne na dysku przenośnym (żeby grać na infie) i na szkolnym kompie gra nie odpala. Wyświea się błąd aplikacja nie została poprawnie uruchomiona (0xc00007b). Podejrzewam że jakieś programy np. visual c redistributable nie są zainstalowane. tylko nie wiem jakie
Dokładnie tak, poszukaj ostatniej wersji Microsoft Visual C++ Redistributable, przy czym koniecznie zwróć uwagę czy instalujesz prawidłową wersję (x86 lub x64).

10
Symulator / Odp: Pomoc w doborze karty graficznej do Maszyny
« dnia: 08 Września 2022, 22:14:49 »
Było kilka zgłoszeń na artefakty kaskady shadowmapy. Z wydajnością ponoć lepiej.
Dotyczyło to kart z obecnej generacji 6xxx czy starszych?
BTW. z tego co pamiętam, to technologia upscalingu FSR od AMD jest opensource, ale nie wiem czy implementacja do MaSzyny jest w ogóle możliwa. Temat był kiedyś ruszany przez devów?

11
Symulator / Odp: Pomoc w doborze karty graficznej do Maszyny
« dnia: 08 Września 2022, 21:40:59 »
Odświeżę nieco temat, gdyż zacząłem poważnie rozważać zakup karty spod szyldu AMD zamiast nVidia - czy jest ktoś w stanie napisać jak działają najnowsze sterowniki na serii Radeonów 6xxx? Czy są problemy z wydajnością / wyświetlaniem grafiki?

12
Bieżące kolejowe / Odp: Karta próby hamulca.
« dnia: 09 Sierpnia 2022, 23:56:57 »
Też to znalazłem, dlatego uznałem że może to być przeterminowana instrukcja. Stąd pytanie jw.. ;)

13
Bieżące kolejowe / Odp: Karta próby hamulca.
« dnia: 09 Sierpnia 2022, 21:01:49 »
Przewoźnicy mają różne wzory. W instrukcji PLK Itw-3 mamy taki wzór.
Z kiedy jest ostatnia wersja tej instrukcji? Na stronie PLK albo ją usunęli albo nigdy nie była dostępna. ;)

14
Na warsztacie / Odp: Częstochowski Węzeł Kolejowy i Linia 61
« dnia: 08 Sierpnia 2022, 17:12:42 »
@bve2 masz rację, przydało by się, realniej by wyglądało... @Jan21 wiem że bawi się w zmiany tekstur terenu, więc może coś wymyśli :D

A to przy okazji jeszcze screen ;)
Takie pytanie, niekoniecznie powiązane ze scenerią, ale mi się przypomniało widząc pięknie rozbudowane otoczenie. Bodajże w streamie @Jan21 widziałem brzydkie doczytywanie się (pojawianie się w oddali) modeli budynków/tekstur lasu etc. - czy wartość rysowania
we wpisach jest ustawiona sztywno np. na 800m i każda zmiana np. na 2000m będzie wiązała się z ręcznymi podmianami w notatniku, czy za pomocą suwaka w opcjach można to zmienić globalnie? Dawno nie odpalałem symka i nie do końca wiem jakie tam nowinki się pojawiają. ;)

15
Symulator / Odp: Pomoc w doborze karty graficznej do Maszyny
« dnia: 21 Czerwca 2022, 00:52:15 »
W zasadzie to takie najbardziej obciążone miejsca - rejon gdzie działa dużo AI, jest dużo modeli i otoczenia.

16
Symulator / Odp: Pomoc w doborze karty graficznej do Maszyny
« dnia: 19 Czerwca 2022, 14:07:19 »
Dziękuję za powyższe posty, w szczególności za te z konkretnymi informacjami - to daje już jakiś obraz sytuacji, przy czym trochę "boli" mnie to, że macie zablokowany fps rate na 60, przez co ciężko jest ocenić całkowity potencjał - niemniej jednak, na pewno bardzo się powyższe opinie przydadzą.

QGforcing tutaj poruszyl wazna rzecz - monitor. Ja gamingowych monitorow nie mam, komputera uzywam w 95% do pracy, gry to jest tylko dodatek a i tak wiecej dziubie niz gram, stad dla mnie 60fps jest mega spoko, nawet polowa tej wartosci by dla mnie byla spoko.
Jezeli ktos z was sie nastawia na kupno gamingowego monitora z odswiezaniem 120-144 to trzeba sie pogodzic z 1080p lub 2k - zalezy od tytulu - zeby uzyskac taki fps. Jeszcze nie jestesmy w tym miejscu z 4k i z rtx-ami. 
W tym cały myk - gdybym się skupiał na 60Hz/1080p, to celowałbym w coś pokroju GTX 1660 Super, jednakże z racji posiadania monitora 170Hz/1440p to już warto próbować wykorzystać w pełni jego możliwości - na moim obecnym GTX 960 ratuje mnie używanie rozdziałki 1080p właśnie, jednak na monitorze o natywnej rozdzielczości 1440p wygląda to brzydko, tj. widać schodki i artefakty przy krawędziach.

Od mojego ostatniego postu ceny RTX serii 30XX poszły jeszcze bardziej w dół - RTX3070 przebiły barierę 2800 zł, a RTX3080 można znaleźć już poniżej 3800 zł. Teoretycznie na przełomie lipca/sierpnia powinniśmy dobić do okolic MSRP, a do momentu ogłoszenia serii RTX40XX ceny powinny się jeszcze normować (dla niereferencyjnych modeli wyższej jakości). W momencie ogłoszenia RTX40XX będą dwie opcje - albo nowa seria będzie bardzo atrakcyjna jakościowo/cenowo, co spowoduje drop ceny starej serii RTX30XX, albo wręcz przeciwnie - ceny będą mocno wygórowane, skok wydajności nie będzie znaczący, pobór prądu będzie potężny, co przełoży się na szybką decyzję o zakupie starszej serii przez osoby które wstrzymywały się z zakupem nowej karty.

17
Symulator / Odp: Pomoc w doborze karty graficznej do Maszyny
« dnia: 07 Czerwca 2022, 23:04:40 »
Odświeżam nieco wątek, gdyż chciałbym wrócić do dyskusji nad GPU dla MaSzyny. Btw. nie sądziłem, że ostatnia dyskusja miała miejsce jeszcze w 2021 roku! Ależ ten czas leci...

Przechodząc do rzeczy - pewnie większość z Was (tj. osób zainteresowanych tematem) zauważyła, iż mieliśmy tąpnięcie na rynku GPU i obniżkę cen względem chociażby czasu gdy powyższa dyskusja miała miejsce. Wobec tego myślę, że powoli możemy wznowić temat dot. benchmarków, porównań etc.. Ponieważ sam jestem zainteresowany przesiadką na najnowszą serię RTX, chciałbym zapytać czy ktoś z was posiada może RTX 3070 / 3070Ti / 3080 i mógłby podzielić się informacją jak kształtuje się wydajność 'na full' przy 1440p? Interesuje mnie wydajność w MaSzynie, ale również MSFS2020, ETS2, SimRail (ostatnie demo). Benchmarki w internecie skupiają się głównie na nowych grach, które nie zawsze są w obszarze moich zainteresowań. ;)

Wymiana GPU byłaby co najmniej na najbliższe 5-6 lat, dlatego jestem w stanie dopłacić różnicę między RTX 3070 a 3080, jeśli skok wydajności będzie znaczący. Najlepiej jak dopiszecie jakie CPU i RAM wchodzi w skład zestawu.

Z góry dzięki za info zwrotne. ;)

18
Poszukuję, chcę zrobić / Odp: Edytorski koncert życzeń
« dnia: 09 Marca 2022, 11:35:25 »
- Pobieranie modeli budynków z Geoportalu

Mam pewne doświadczenia i powiem że proceduralne mapowanie tych surowych bryłek z geoportalu daje dość mizerne efekty. Lepszą opcją było by importowanie całych grup domków do blendera, gdzie poprawiamy pewne wady tych modeli (np. wyciągamy okapy na dachu, dodajemy jakieś pierdoły w stylu klimatyzatorów, balkonów) oraz teksturujemy je możliwie najmniejszą ilością tekstur - można porobić atlasy dla okien, dachów, fasad, klimatyzatorów, wedle uznania. Domkom blisko torów można dowalić więcej detalu, a tym trzecioplanowym nawet nie wstawiać okien ;) Potem eksport do zwykłego t3d z jakimś sensownym rozbiciem na mniejsze grupy i wstawianie na scenerię. Będzie po pierwsze ładniej, po drugie optymalniej.
Oczywiście w razie potrzeby mogę rozwinąć plugin do modeli o stosowne ułatwienia w tym aspekcie.
Oczywiście, że takie randomowe i mało dokładne modele nie nadają się do oglądania z bliskiego dystansu, ale dla budynków (które nie są charakterystyczne dla danego miejsca) w oddali, które będą maskować granicę terenu/dodawać "życia" miejscom słabo widocznym z torów, ma to moim zdaniem sens. Dlatego przydałaby się tutaj opcja podobna do tej na podstawie której pobierane są kwadraty terenu - ustawiam zakres np. 1000m / 2000m i w odległości pomiędzy od 1000m do 2000m od torowiska pobierane są proste bryły budynków, które będą na swoim miejscu, zgodnie z rzeczywistością.

19
Poszukuję, chcę zrobić / Odp: Edytorski koncert życzeń
« dnia: 09 Marca 2022, 00:59:08 »
- Pobieranie modeli budynków z Geoportalu i wstawianie ich z przyległym chodnikiem + teksturowanie ich randomowymi teksturami w zależności od rozmiaru budynku (bloki teksturą bloków etc.), ale do tego ostatniego chyba będzie nam potrzebne pogrupowanie tekstur względem rodzaju budynku.
- Zaznaczenie obszaru i randomowe usadzenie w nim drzew.
- Drogi z chodnikiem.

Jeśli powyższe zostało już gdzieś zaimplementowane, można potraktować post jako niebyły. ;)

20
Pomoc doraźna / Odp: Nowy laptop- trudny wybór
« dnia: 25 Stycznia 2022, 14:21:15 »
Czas pokaże. Seria RTX30xx na pewno będzie odstawiona na boczny tor gdy pod koniec roku zacznie się produkcja RTX40xx --> dostępność 30xx na pewno nie będzie już lepsza. Ale nawet jeśli MSRP serii 40xx będzie wyższe w stosunku do serii 30xx, to zakładam że po zrealizowaniu obietnicy o normalnej dostępności sprzętu ludzie zaakceptują tę podwyżkę o $100-200 (~450-900 PLN) w zamian za możliwość zakupu GPU najnowszej generacji jak cywilizowany człowiek, a nie robieniu z siebie błazna stojąc w kolejce po kilka godzin, aby ostatecznie móc kupić kartę graficzną w cenie dwukrotnie wyższej niż domyślna.

Mimo wszystko trzeba będzie podejść ostrożnie do zakupu - sklepy typu X-Kom etc. które przejechały się na przedsprzedaży GPU w domyślnej cenie na pewno nie zrobią drugi raz tego błędu, więc trzeba się liczyć z tym że znowu zostanie sztucznie podtrzymana atmosfera braku dostępności, aby zbijać kasę na marży. No i nie zapomnijmy obserwować rynku krypto, bo pewnie wraz z nowymi możliwościami jakaś waluta wystrzeli w kosmos, tak jak było to z ETH i początkiem serii 30xx. ;)

21
Na warsztacie / Odp: Częstochowski Węzeł Kolejowy i Linia 61
« dnia: 25 Stycznia 2022, 14:08:16 »
Zakładam że "dedyk2.jpg" to wiadukt nad DK1 w Częstochowie (lub nad S7 / DK74) - w związku z tym chciałbym zapytać czy planujecie stworzyć prosty ruch pojazdów drogowych w momencie przejazdu tym wiaduktem, a także podczas przejazdu w bliskim sąsiedztwie drogi o dużym natężeniu ruchu, skąd te pojazdy byłyby widoczne?
Drugie pytanie, może bardziej do devów od exe, to czy tego typu rozwiązania obecnie wprowadza się eventami czy mamy zaimplementowany jakiś kod w exe do łatwego generowania pojazdów?

Ponieważ w tym konkretnym przypadku takich miejsc o mocno uczęszczanych drogach nie będzie zbyt dużo, to można pokusić się o ręcznie dodanie pojazdów o stałej prędkości, które będą jeździły w kółko po długiej trasie, a która i tak będzie w formie pętli aby zawracanie odbywało się poza widocznością kamery.
Ewentualnie, być może jest jakiś prosty i wydajny sposób zaszyty w exe, aby generować samochody na obiekcie typu 'road' w zakresie pola widzenia kamery?

23
Na warsztacie / Odp: Częstochowski Węzeł Kolejowy i Linia 61
« dnia: 06 Grudnia 2021, 01:18:12 »
Jasna sprawa, totalnie rozumiem Was obu - nie chciałem żeby to zabrzmiało z jakąś presją a raczej jako luźny pomysł, ponieważ nie znałem do końca Waszych zamiarów w tym temacie i nie wiem na ile jest to dostosowane w chwili obecnej. Dzięki za konkretne odpowiedzi! Jeśli mógłbym o coś prosić, to w wolnej chwili podrzućcie jakieś podsumowanie obecnych prac w formie 15-30 screenów z najważniejszych punktów w scenerii (np. posterunki ruchu, większe stacje, przystanki, charakterystyczne punkty etc.) - z pewnością większe grono jest ciekawe jak obecnie wygląda całokształt, a i na pewno wiele osób doda Wam otuchy dobrym słowem. ;)

24
Na warsztacie / Odp: Częstochowski Węzeł Kolejowy i Linia 61
« dnia: 05 Grudnia 2021, 07:20:12 »
Miejscuweczka pierwsza klasa jest. Jeszcze wieżowce w tle dojdą dedykowane i drogi przejdą mały lifting. Aktualnie pracę są prowadzone przy pozostałych bocznicach w Częstochowie, w następnej kolejności dojdą brakujące drogi i zostanie wczytany teren HQ z NMT dla całego Miasta. Perony są gotowe w Kusiętach, Lusławicach i Podlesiu. Na pozostałe przystanki brakuje materiałów i czasu żeby te materiały zdobyć, tak więc jeśli ktoś jest z okolic Staropola Częstochowskiego i Koniecpola Magdasza to prosił bym o dokładne obfotografowanie owych przystanków. Chociaż szanse że znajdzie się ktoś z tamtąd są tak nikłe, że nawet do końca nie wiem czy jest sens to pisać :P

Niestety z naszych planów nic nie wyjdzie, bo o ile sam odcinek Kucelinka - Małogoszcz byłby do skończenia przed wigilią, o tyle Częstochowa okazała się masakryczne niedorobiona. Żeby to dokończyć to conajmniej pół roku jeszcze potrzeba :/ Ale na następne święta L61 jest jak najbardziej możliwa (wraz z nowymi elementami sieci trakcyjnej i infrastruktury torowej).
Nie wiem czy już o to pytałem, ale skoro już projektujecie i odwzorujecie otoczenie w Częstochowie, to może warto pokusić się o stworzenie funkcjonalnej linii tramwajowej, która byłaby pierwszą w historii MaSzyny? Co prawda istnieje już jedna wersja, ale wygląda nieco cukierkowo i nie została ona nigdzie udostępniona - duży plus tej wersji to dedykowane modele.


25
Symulator / Odp: Pomoc w doborze karty graficznej do Maszyny
« dnia: 05 Września 2021, 21:03:18 »
Zależy jakiej wydajności oczekujesz - w 1080p możesz brać to co koledzy wyżej pisali (unikałbym 1650 / 1660 zwykłych, a brał te z wersji 'Super', przy czym obecnie ceny są masakryczne - przed podwyżkami nowe chodziły po ok. 1000-1200 zł). Jeśli 1440p to już musisz rozglądać się za RTX 2070 w górę.

26
Symulator / Odp: Komputer pod MaSzyne
« dnia: 05 Września 2021, 20:59:36 »
16GB RAM powinno być ok, przy czym zwróć uwagę na częstotliwość taktowania (im wyżej tym lepiej) i timingi (im niżej tym lepiej). Ciężko powiedzieć która konfiguracja będzie najlepsza, bo nikt nie robił benchmarków i dokładnych testów w MaSzynie - możesz próbować się opierać na porównaniach ogólnych z internetu.
SSD - jeśli chcesz używać go wyłącznie do systemu/gier, to pamiętaj że SSD na interfejsie SATA będzie wystarczające, a dyski te są tańsze od innych typów, a więc lepiej będzie jak wybierzesz sprawdzony model SSD SATA niż jakiś tani noname SSD NVMe.
GPU - temat chyba wszystkim zainteresowanym znany. Przed wystrzałem cenowym najlepszą kartą w stosunku cena/jakość była karta GTX 1660 Super, obecnie nie ma chyba dobrych ofert żadnej sensownej karty. Pozostaje czekać. ;)

27
Inne niekolejowe / Odp: Zabawkowa lokomotywka do druku 3D
« dnia: 05 Sierpnia 2021, 14:57:23 »
Jako że jestem totalnym laikiem w temacie druku 3D, chciałbym zapytać jaki jest przybliżony koszt (materiał, czas/prąd) wydrukowania takiego statku bądź lokomotywy?
Inicjatywa super, ale mam takie przemyślenie, że oferta skierowana jest do raczej wąskiego grona osób, które taką drukarkę mają w domu - być może za kilka lat, gdy będą one bardziej przystępne/rozpowszechnione to Twoich odbiorców znacznie przybędzie. Trzymam kciuki! :)

28
Inne niekolejowe / Odp: SimRail2021 - Czyli Polski Symulator PKP
« dnia: 27 Lipca 2021, 13:54:25 »
Nawet lepiej - ceny kart graficznych powinny do tej pory trochę spaść, więc będzie można sobie pozwolić na nieco więcej detali. ;)

29
Pomoc doraźna / Odp: Pomoc w Adobe
« dnia: 02 Czerwca 2021, 12:42:17 »
Wybrane funkcje jakie przydadzą Ci się do pracy z teksturami (tj. których warto się nauczyć):

- Plik -> Nowy (rozmiar obszaru roboczego, rozdzielczość DPI, wymiary)

- Edycja:
-- Kopiuj, wklej, kopiuj scalone, wypełnij, obrysuj,
-- Przekształć - praktycznie wszystkie opcje
-- Preferencje - zmiana i konfiguracja ustawień programu

- Obraz :
-- Tryb - ilość bitów na kanał (przy kanale Alpha, tj. przeźroczystość),
-- Dopasowania - praktycznie wszystkie opcje
-- Rozmiary - operacje na rozmiarach (skalowanie), praca z obszarem roboczym
-- Kadrowanie

- Warstwa:
-- operacje na warstwach - zasady działania, funkcje; na sam początek wystarczy zrozumieć jak działają warstwy i jak zmieniać ich tryby mieszania / % krycia i przeźroczystości

- Zaznaczenie:
-- Zakres kolorów
-- Zmień -> praktycznie wszystko, najczęściej przydaje się wtapianie
-- Przekształć zaznaczenie

- Filtry - cała gamma modyfikacji obrazu:
-- Korekta obiektywu
-- Rozmycie
-- Szum
-- Wyostrzanie
-- Zniekształcenie

Na początek tyle wystarczy. Jak będziesz się dobrze posługiwać tymi narzędziami to dasz radę praktycznie z każdą teksturą. Pamiętaj, że nie nauczysz się tego w tydzień - powodzenia! :)

30
Na warsztacie / Odp: Częstochowski Węzeł Kolejowy i Linia 61
« dnia: 24 Maja 2021, 16:50:45 »
Dzięki Panowie za wpisy i informacje - będę mógł spać spokojnie wiedząc że prace idą do przodu. ;)

A kolega pamiętam kiedyś dawno temu fajne wagony pasażerskie robił więc może modelować potrafisz?
Jeśli tak to szukamy osób do pomocy  :)
Ewentualnie jeśli robiłeś same tekstury wagonów (już tak dokładnie nie pamiętam) to potrzeba repaintów domków które są w MaSzynie, bo dziwnie to wygląda jak co stacja są te same domki przy torach :/
Zajmowałem się jedynie teksturami, z modelowaniem nie szło mi za dobrze a lata temu nie było dobrych poradników żeby coś spróbować ogarnąć w krótkim czasie.
Niestety, ale nie mogę się zadeklarować do pomocy ze względu na totalny brak czasu. Już kiedyś zaoferowałem się do pomocy w innym projekcie i niestety poległem, podobnie jak z własnymi dodatkami-teksturami. Nie chcę powielać tego błędu, myśląc że ktoś na mnie liczy a ja nie mogę wywiązać się z obietnicy. Przykro mi. Sam fakt, że MaSzynę odpalam raz na pół roku, a na forum wchodzę tylko dla wybranych wątków pokazuje, że nie jestem w stanie pomóc bardziej niż dobrym słowem motywacyjnym. :(

Strony: [1] 2 3 ... 56