Zgadza sie, automat usuwa podsypki z tekstura najczesciej uzywanych rozjazdow, ale szamynstwa w stylu teksturowania trawa czy betonem lub innymi teksturami podloza sa zostawiane bez modyfikacji, by przypadkiem nie usunac czegos co powinno zostac bo takie bylo zamierzenie autora. W takich sytuacjach modyfikacje trzeba niestety zrobic recznie (najprostszym sposobem bedzie ustawienie jednej z 'typowych' tekstur, by automat zakwalifikowal podsypke do usuniecia)
Podsypka pod rozjazdy jest pobierana z sasiedniego toru, od strony iglic. Jesli nic tam nie uda sie znalezc na odleglosc 1-2 odcinkow szyn zwrotnica rowniez pozostaje nieoteksturowana. Rozwiazaniem jest w takiej sytuacji ustawienie tekstury dla toru sasiedniego, lub bezposrednio dla rozjazdu uzywajac opcjonalnego parametru
trackbed nazwa_tekstury
dla node track (na koncu wpisu tam gdzie laduja pozostale parametry opcjonalne, przed slowem kluczowym endtrack)
No tak, ale w takim razie jest pewna niespójność - rozumiałbym, gdyby automat zostawiał te rozjazdy w spokoju, bo nie rozpoznaje tekstury. Tymczasem w jednym przypadku on generuje nowe podsypki po swojemu pozostawiając jednocześnie widoczną starą podsypkę, a w drugim przypadku usuwa starą podsypkę, nie dając nic w zamian. Zatem te wyjaśnienia nie do końca pasują do sytuacji. Dodatkowo rozjazdy są teksturowane "zwrot34r300pods-old", zatem nie jest to ani żadna trawa, ani beton, tylko po prostu nieco bardziej zarośnięta tekstura podsypki.
W przypadku całkowicie znikającego rozjazdu wydaje mi się, że problemem może być fakt, że to w sumie nie jest rozjazd, tzn. brak wpisu switch. Exe pewnie nie wie, wzdłuż czego ma rysować tą nową podsypkę. Taki zabieg jest jednak całkowicie celowy, ma odwzorowywać sytuację, gdy rozjazd był, ale go zlikwidowano, pozostawiając jednak podrozjazdnice. Sprawdziłem i wydaje się, że da się ten sam efekt osiągnąć robiąc zwykły rozjazd i wpisując teksturę none dla szyn tworzących tor zwrotny. Pozostaje zatem tylko rozwiązać problem podwójnych tekstur dla rozjazdów z "zwrot34r300pods-old".