Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Siecool

Strony: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 16
121
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 16 Października 2019, 20:39:44 »
Dzięki za wyjaśnienia. A da się wyłożyć autorewidenta w składzie prowadzonym przez gracza? Żeby np. odbierając wagony z bocznicy samemu należało sobie tą wajchę przestawić.

I skoro już jesteśmy przy wyjaśnieniach wpisów pod F12: co oznacza "tryb" w sekcji "hamulce"?

122
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 16 Października 2019, 19:48:52 »
Refleks szachisty ;) To kolejne pytanie: w jaki sposób sprawdzić ustawienie tego nastawiacza w wagonie? Określa to któryś parametr pod F12?

123
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 16 Października 2019, 19:34:37 »
Trochę zmieniając temat, ale nie mogę sobie przypomnieć: czy w exe zaimplementowana została obsługa nastawiacza próżny-ładowny w wagonach towarowych? Wydaje mi się, że kiedyś o tym dyskutowano, ale czy to ostatecznie wprowadzono?

124
Na warsztacie / Odp: Całkowo v2.0 - wersja beta do testów
« dnia: 10 Października 2019, 20:48:51 »
I'm updating the scenery currently, but there is still some work to be done. Unfortunately time is the biggest constraint in the process. However to ease a bit the waiting time I can tell that I've added some more freight missions ;)

125
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 22 Września 2019, 16:27:52 »
Ale to ctrl+F5 zadziała, jeśli pojazd ma wpis "passenger"?

126
Pomoc doraźna / Odp: Maszyna 19.08 - problemy
« dnia: 22 Września 2019, 15:18:01 »
Nie o to chodzi - na TD jest to samo przy 60 FPS. Poza tym jeśli byłoby to związane z wydajnością grafiki to czemu np. znikają tylko niektóre wagony, a nie wszystkie?

127
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 22 Września 2019, 15:11:55 »
Coś takiego to było:
node -1 0 ET22-468 dynamic PKP\et22_v3 201e-468 201e 0.0 headdriver 3.BG 0 enddynamic
node -1 0 ST43-R004 dynamic pkp\st43_v1 st43-r004 st43-r004 0.0 passenger 3.BG 0 enddynamic
node -1 0 ctlwegiel_eaos-01 dynamic PKP\408w_v1 5330214-4 408wbkk 0.0 nobody 3.BG 40 mial1 enddynamic
node -1 0 ctlwegiel_eaos-02 dynamic PKP\408w_v1 5330247-4 408wbkk 0.0 nobody 3.BG 40 mial2 enddynamic
node -1 0 ctlwegiel_eaos-03 dynamic PKP\408w_v1 5330424-9 408wbkk 0.0 nobody 3.BG 40 mial5 enddynamic
node -1 0 ctlwegiel_eaos-04 dynamic PKP\408w_v1 5331198-0 408wbkk 0.0 nobody 3.BG 40 mial2 enddynamic
node -1 0 ctlwegiel_eaos-05 dynamic PKP\408w_v1 5331222-8 408wbkk 0.0 nobody 3.BG 40 mial1 enddynamic
node -1 0 ctlwegiel_eaos-06 dynamic PKP\408w_v1 5331470-1 408wekk 0.0 nobody 3.BP 40 mial5 enddynamic
node -1 0 ctlwegiel_eaos-07 dynamic PKP\408w_v1 5331487-5 408wekk 0.0 nobody 3.BP 40 mial1 enddynamic
node -1 0 ctlwegiel_eaos-08 dynamic PKP\408w_v1 5331534-4 408wekk 0.0 nobody 3.BP 40 mial2 enddynamic
node -1 0 ctlwegiel_eaos-09 dynamic PKP\408w_v1 5331547-6 408wekk 0.0 nobody 3.BP 40 mial5 enddynamic
node -1 0 ctlwegiel_eaos-10 dynamic PKP\408w_v1 5351501-3 408wekk 0.0 nobody 3.BP 40 mial1 enddynamic
node -1 0 ctlwegiel_eaos-11 dynamic PKP\408w_v1 5331470-1 408wekk 0.0 nobody 3.BP 40 mial5 enddynamic
node -1 0 ctlwegiel_eaos-12 dynamic PKP\408w_v1 5331487-5 408wekk 0.0 nobody 3.BP 40 mial1 enddynamic
node -1 0 ctlwegiel_eaos-13 dynamic PKP\408w_v1 5351501-3 408wekk 0.0 nobody 3.BP 40 mial1 enddynamic
node -1 0 ctlwegiel_eaos-14 dynamic PKP\408w_v1 5330424-9 408wbkk 0.0 nobody 3.BP 40 mial5 enddynamic
node -1 0 ctlwegiel_eaos-15 dynamic PKP\408w_v1 5330214-4 408wbkk 0.0 nobody 3.BP 40 mial1 enddynamic
node -1 0 ctlwegiel_eaos-16 dynamic PKP\408w_v1 5330247-4 408wbkk 0.0 nobody 3.BP 40 mial2 enddynamic
node -1 0 ctlwegiel_eaos-17 dynamic PKP\408w_v1 5331198-0 408wbkk 0.0 nobody 3.BP 40 mial2 enddynamic
node -1 0 ctlwegiel_eaos-18 dynamic PKP\408w_v1 5331198-0 408wbkk 0.0 nobody 3.BP 40 mial2 enddynamic
node -1 0 ctlwegiel_eaos-19 dynamic PKP\408w_v1 5331222-8 408wbkk 0.0 nobody 3.BP 40 mial1 enddynamic
node -1 0 ctlwegiel_eaos-20 dynamic PKP\408w_v1 5351501-3 408wekk 0.0 nobody 3.BP 40 mial1 enddynamic
node -1 0 ctlwegiel_eaos-21 dynamic PKP\408w_v1 5331470-1 408wekk 0.0 nobody 3.BP 40 mial5 enddynamic
node -1 0 ctlwegiel_eaos-22 dynamic PKP\408w_v1 5331534-4 408wekk 0.0 nobody 3.BP 40 mial2 enddynamic
node -1 0 ctlwegiel_eaos-23 dynamic PKP\408w_v1 5331487-5 408wekk 0.0 nobody 3.BP 40 mial1 enddynamic
node -1 0 ctlwegiel_eaos-24 dynamic PKP\408w_v1 5351501-3 408wekk 0.0 nobody 3.BP 40 mial1 enddynamic
node -1 0 ctlwegiel_eaos-25 dynamic PKP\408w_v1 5331547-6 408wekk 0.0 nobody 0.BP 40 mial5 enddynamic
endtrainset

128
Pomoc doraźna / Odp: Maszyna 19.08 - problemy
« dnia: 21 Września 2019, 21:32:25 »
Dzisiaj udało mi się trochę pojeździć i przy okazji znalazłem kilka problemów związanych z lowpoly. Być może wynikają one z mojej ustawień grafiki, ale na pewno są zauważalne. Screeny wstawiam w oryginalnej rozdzielczości, żeby każdy mógł ocenić, na ile to faktycznie problem:
- późne wyświetlanie się kół w wagonach 408wekk: https://eu07.pl/userfiles/7546/lowpoly_408wekk-01.jpg, https://eu07.pl/userfiles/7546/lowpoly_408wekk-02.jpg
- lewitujący ST43: https://eu07.pl/userfiles/7546/lowpoly_st43.jpg
- brak kół w ST43: https://eu07.pl/userfiles/7546/lowpoly_kolast43.jpg
- brak wózka w wagonach Sis, na tym samym screenie widać też problem braku prawych kół w wagonach kubłowych na sąsiednim torze: https://eu07.pl/userfiles/7546/lowpoly_sis.jpg
- znikanie pudeł wagonów Sis (koła zostają) w porównaniu z Simms: https://eu07.pl/userfiles/7546/lowpoly_sis_simms.jpg

Joachimowicz SISa poprawił.

129
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 19 Września 2019, 22:05:25 »
Specjalnie dla tmj crashdump z nowego exe ;) Tym razem siedziałem w maszynowni całą drogę, wyleciało przy próbie odpięcia się lokomotywy z przodu.

130
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 19 Września 2019, 21:22:00 »
Uruchomiłem jako passenger - niby działa, ale koniec końców nie o to mi chodziło. Dopóki jedziemy składem prowadzonym przez AI jest ok, ale po pewnym czasie lok z przodu się odpina i moją ideą było kontynuowanie dalszej jazdy już przez gracza. Ale są dwa problemy: po pierwsze mojego loka nie udaje mi się uruchomić, a po drugie lokomotywa nie wywołuje eventów. A na dodatek przy okazji różnych kombinacji udało mi się rozsypać program - crashdump w załączeniu ;) Wyleciało przy próbie zmiany kabiny, już jak pierwszy lok sobie pojechał.

131
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 17 Września 2019, 22:02:44 »
Pytanie techniczne do exemajstrów: czy jest możliwe takie napisanie wpisu w trainsecie, aby w składzie pociągu znalazły się dwie lokomotywy z obsadą, przy czym jedna byłaby AI i prowadziłaby pociąg po uruchomieniu, a gracz "siedziałby" w swoim loku, ale nie prowadził pociągu?

132
Pomoc doraźna / Odp: Maszyna 19.08 - problemy
« dnia: 16 Sierpnia 2019, 21:52:08 »
W katalogu dynamic/sgs_v2 jest znacznie więcej plików mat dla kontenerów Innofreight niż modeli tych kontenerów. Przykładowo mamy pliki mat kont_innofreight_czarny_1 do 9, a e3d jest od 1 do 3 - i tyle wpisano do fiz.

I druga kwestia - czy na exe Milka powinien działać dym?

133
Pomoc doraźna / Odp: Maszyna 19.08 - problemy
« dnia: 12 Sierpnia 2019, 18:55:10 »
Model Humvee z katalogu scenery/pojazdy poszukuje tekstury w złym katalogu (dynamic/pkp/rs_v2) zamiast w scenery/ladunki. Podejrzewam, że z resztą pojazdów z tego katalogu może być podobnie.

134
Pomoc doraźna / Odp: Maszyna 19.08 - problemy
« dnia: 10 Sierpnia 2019, 21:14:31 »
W paczce 19_08 jest katalog dynamic/424z_v1, w którym nie ma plików fiz i mmd. To przygotowania do wywalenia tego modelu czy jakieś niedopatrzenie?

135
Na warsztacie / Odp: Całkowo v2.0 - wersja beta do testów
« dnia: 09 Lipca 2019, 14:57:30 »
Jak nauczę się obsługi repo to może spróbuję coś wgrać ;) TGA generalnie mam, aczkolwiek nie gwarantuję, że wszystkich plików - jest to do sprawdzenia. Z tego co pamiętam ostatnie wytyczne co do nazewnictwa folderów wszystkie były po polsku, dlatego takie stosowałem. Odkręcanie tego będzie problematyczne, bo w plikach źródłowych 3ds Maxa wszystko jest z obecnymi nazwami, a zmiana tego w 3ds Maxie wymaga większego zachodu niż tylko "zamień" w notatniku. Nazwy się pozmienia, co do kanałów radia nie wprowadzałem tego, bo udźwiękowienie generalnie dobrze byłoby kiedyś rozbudować. Ale nie wiem, czy to za mojego życia jeszcze ;)

136
Na warsztacie / Odp: Całkowo v2.0 - wersja beta do testów
« dnia: 08 Lipca 2019, 23:21:16 »
Wrzucenie do paczki jak najbardziej popieram, natomiast myślę można poczekać, aż skończę pracować nad zapowiedziami stacyjnymi w Janiszewie. Mam nadzieję, że uda się to zrobić jeszcze w lipcu, bo materiał już nagrałem, obrobiłem i właśnie kończę pisać eventy. Poza tym chciałbym jeszcze pochylić się nad uwagami @Jaca.

Co do dostosowania do obecnej paczki powinny być wszystko OK, przy kolejnych aktualizacjach staram się to robić na bieżąco.

137
Bieżące kolejowe / Odp: ETCS na E30
« dnia: 17 Kwietnia 2019, 22:28:11 »
Dalej jeżdżą 130km/h. Dlaczego? No tego właśnie nie wiadomo.
Ja bym sobie nie robił nadziei, że ETCS spowoduje jazdę pociągów osobowych z prędkością 160 km/h. Zawsze to złotówka różnicy na pociągokilometrze.
A ta złotówka różnicy z czego wynika? Z samego faktu użycia ETCS czy ze zwiększonej prędkości pociągu?

138
Pomoc doraźna / Odp: Maszyna 19.04 - problemy
« dnia: 07 Kwietnia 2019, 20:16:17 »
Dałoby się ujednolicić prędkość poruszania kranem hamulca w exe od @tmj i @Milka? Obecnie rzadko kiedy korzystam z exe Milka, bo musiałbym się od nowa przyzwyczajać do obsługi hamulca. Ewentualnie druga opcja - dwa różne parametry w eu07.ini, które mógłbym sobie tak ustawić, aby niezależnie od odpalanego exe prędkość ruchu kranu wyszła z grubsza taka sama.

I druga kwestia z exe Milka - mam wrażenie jest jakiś problem z wyświetlaniem/cieniowaniem podsypek pod rozjazdy, zależnie od kąta patrzenia są one jasne albo ciemne, ewentualnie po trosze i takie i takie. W załączeniu screeny obrazujące problem z Całkowa v2.

139
Na warsztacie / Odp: Całkowo v2.0 - wersja beta do testów
« dnia: 06 Kwietnia 2019, 22:29:38 »
Po dłuższym zastanowieniu się chyba wymyśliłem, jak zrobić to wygaszanie, ale wymagać to będzie pewnych testów jeszcze. Co do radia jest to w planach wraz z całym udźwiękowieniem, ale brak czasu nie pozwala na realizację tych planów niestety... Odnośnie skrócenia manewrów spróbuję coś wykombinować, ale nie wiem, czy da się przypisać ten sam tor do kilku odcinków izolowanych - to by pomogło. Obecnie cała głowica jest jednym odcinkiem izolowanym, żeby wprowadzić możliwość krótszego manewrowania trzebaby stworzyć kilka(naście) dodatkowych odcinków...

A tymczasem po długim oczekiwaniu udostępniam nową wersję Całkowa v2: https://eu07.pl/userfiles/7546/calkowo_v2_20190406.zip (52,2 MB).

Paczka dostosowana do PC 19_04. Główne zmiany:
  • podmiana części modeli mostów i wiaduktów na nowsze od MW
  • przeróbka terenu w pobliżu Paszek Małych
  • poprawka wiszących słupów teletechnicznych
  • podmiana modeli dworców
  • przebudowa podg Janiszew Most na rozjazdy R=500 m, Vmax = 60 km/h
  • dodanie pasażerów na peronach

140
Na warsztacie / Odp: Całkowo v2.0 - wersja beta do testów
« dnia: 07 Marca 2019, 22:08:25 »
Jakiś problem w exe, na wersji exe z PC19_01 datowanej na 20.01 odjeżdża. Na kolejnym exe, jakie mam, tj. z 12.02 już nie rusza. W kolejnych wersjach ten stan się utrzymuje.

W załączeniu misja, na jakiej testowałem. Wsiadamy do SU45, naciskamy Ctrl+3, aby przenieść się do Macierzewa, znajdujemy nasz felerny pociąg i naciskamy SHIFT+1, aby podać mu wyjazd. A potem przybywa @tmj na białym koniu i tłumaczy, w czym problem ;)

141
Na warsztacie / Odp: Całkowo v2.0 - wersja beta do testów
« dnia: 03 Marca 2019, 21:30:01 »
No to nie rozumiem, ten event powinien był się odpalić bez problemu. Przejechałem przed chwilą tą misję na exe 190228 i zadziałało, ale widzę, że w międzyczasie była wersja 190302 i może tam jest jakiś problem. Spróbuję to jutro jeszcze sprawdzić.

142
Na warsztacie / Odp: Całkowo v2.0 - wersja beta do testów
« dnia: 03 Marca 2019, 18:31:59 »
Witam, dzisiaj próbowałem przejechać misję PospwilA.
Po wykonaniu pełnych manewrów SU46, podięciu się do składu w peronach, na wyjazdowym mam "wieczne s1"

Nie jestem pewien czy to wina samego scenariusza, czy może nowego exe - na poprzednich było ok

Log w zalączniku

Edit: na starszym exe (gl33 z paczki 19.01) przejechane bez problemu
W którym miejscu EP07 zostawiła skład? Z loga wynika mi, że wjeżdżając lokiem nie załączyłeś eventu "jan_osob_nadajrozklad_tor7", który jest na torze między semaforem wyjazdowym a peronem. Event jest tak umieszczony, że żeby go nie załączyć skład zostawiony przez EP07 musiałby wystawiać chyba nawet za semafor, więc wydaje mi się to dziwne.

143
Na warsztacie / Odp: Całkowo v2.0 - wersja beta do testów
« dnia: 01 Marca 2019, 21:31:27 »
Jeden osobowy z SU46 skończył  w peronach, drugi z SU45 czekał na wjeździe do Janiszew, a trzeci z SU46 oczekiwał na sygnał na podg Janiszew Most.
Przez to nie mogłem wyjechać z Orzechowa.
Spróbowałem po wciśnięciu "F5" oba przestawić, ale nic to nie dało...
Późno się tym zająłem, ale poprawiłem jeden event, który potencjalnie mógł powodować problem. Będzie w następnym uaktualnieniu. Nie pamiętasz co robił w tym czasie EN57-2040? Z loga wynika mi, że zajął odcinek izolowany na głowicy stacyjnej w Janiszewie, ale już go nie zwolnił... Właśnie to spowodowało problem. A błędem w eventach było uzależnienie zjazdu SU46 w tory postojowe od stanu głowicy stacyjnej, przez którą ten pociąg w ogóle nie przejeżdżał.

Sceneria calkowo_v2_zdawczyA_wil1

Na samym końcu misji, podczas zjeżdżania na postój na torze nr 7 w Wilisiu, nie otwarła się wykolejnica. Gagar wykoleił się jeszcze dużo metrów przed nią (w trakcie zjeżdżania z toru nr 5). W załączeniu log. 

P.S.
Nie było w składzie pociągu węglarek z węglem do składu węgla w Wilisiu.
Masz starszą wersję scenerii, w paczce z lipca 2018 r. ten błąd z wykolejnicą został naprawiony. Tor też na tej wersji powinien być ok.

144
Pomoc doraźna / Odp: MaSzyna 19.01 - problemy
« dnia: 12 Lutego 2019, 19:53:14 »
W PC19.01:
- plik posers/cman0008-ru.inc jest zbędny - brak odpowiadającego mu modelu w /models;
- wszystkie pliki posers/cman*.inc mają niepotrzebny parametr (p1) w inc - modele nie mają tekstur wymiennych, ale za to generują się błędy braku tekstur przy nadaniu unikatowych nazw;
- scenery/hunter/mb-blok_01040.inc - jw.
- scenery/kolejowe/biuro_placowe01.inc - jw.
- scenery/lj/lok.inc - jw.
- scenery/przytorowe/szafa_1.inc do szafa_11.inc - jw.
- scenery/przytorowe/szafa_mala_01.inc, szafa_duza_02.inc i szafa_duza_03.inc - jw.
- scenery/stacje/buda_starosielce.inc - jw.
(tych kilka ostatnich punktów to już dawno zgłaszałem, w całkowie_v2 są nadpisywane od początku powstania scenerii, żeby nie sypać błędami).

145
Na warsztacie / Odp: Całkowo v2.0 - wersja beta do testów
« dnia: 02 Lutego 2019, 20:34:59 »
Tzn. co i gdzie dokładnie się zakorkowało? W którym miejscu stały pociągi?

146
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 25 Listopada 2018, 21:13:40 »
Na exe 181114 nie działają poprawnie eventy z condition trackfree - exe traktuje podaną nazwę toru jako nazwę memcella i sypie błędem.

147
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 20 Października 2018, 12:35:29 »
Mysle ze przy teksturowaniu zwrotnic jest do glownie kwestia doboru tekstur szyn -- na przykladzie mamy swiezo polozony tor glowny z czystymi jeszcze podkladami i praktycznie nowe szyny. W takiej sytuacji nie bardzo pasuje ze szyna boczna na swiezo polozonej zwrotnicy jest do tego stopnia zardzewiala, nawet jesli prowadzi do rzadko uzywanej sekcji torow, bo chyba instalowana bylaby w calosci nowa. Z kolei w przypadku sytuacji gdy mamy do czynienia ze starsza juz zwrotnica, szyny toru glownego nie powinny byc tak absolutnie "swieze" a uzywac raczej wariantu tekstury "used" lub "scrubbed" ktore z zardzewiala czescia zgraja sie lepiej.

Oczywiscie nie oczekuje tutaj ze tworzacy scenerie mogli z gory przewidziec jak wyglac beda tory po wymianie tekstur zrobionej po X latach... a z kolei automatyczna podmiana rowniez nie jest w stanie idealnie zadzialac na wszystkich istniejacych sceneriach. Jest to niestety jedna z sytuacji w ktorych potrzebna jest reczna modyfikacja, tak jak autor uzna za stosowne.
Bardziej mi chodzi o to, że prawidłowego efektu w rozjeździe nie da się nijak osiągnąć ze względu na sposób teksturowania szyn w MaSzynie. W rozjazdach, gdzie tor zwrotny jest nieużywany fragment szyny przylegający do iglicy, mimo iż należy to toru niejeżdzonego też powinien być wyjeżdżony - w końcu przez pewien czas koło pojazdu też się po nim toczy, dopiero potem wskazuje na iglicę. Próbowałem narysować na screenie, o co mi chodzi - w załączeniu.

Co do stopnia "świecenia" szyn to jest raczej odwrotnie niż opisujesz - szyny fabrycznie nowe mają prawidłowy profil główki, skutkujący tym, że powierzchnia styku koło-szyna jest bardzo mała wskutek czasu jasna powierzchnia na główce szyny to wąski pasek. Im bardziej zużyta szyna, tym bardziej "płaska" główka, co za tym idzie większa powierzchnia styku i w efekcie cała główka robi się jasna.

148
Na warsztacie / Odp: Skrypty do 3ds max
« dnia: 14 Października 2018, 18:52:07 »
Czy ktoś, kto ogarnia skrypty mógłby dodać w nich możliwość definiowania parametru trackbed dla rozjazdów? Próbowałem wpisywać jako "ExportString", ale wtedy odpowiedni tekst jest wpisywany poza kontener "track ... endtrack", przez co symulator ignoruje taki wpis.

// edit
Przez przypadek zaktualizowałem sobie skrypty, przez co straciłem swoją zmodyfikowaną wersję ScnExp i musiałem ją zrobić od nowa. W załączeniu dla potomności do wykorzystania zmodyfikowana przeze mnie wersja:
- eksport dróg, torów i rzek z dokładnością do trzech miejsc po przecinku (bardzo pomocne przy dużych sceneriach);
- obsługa eksportu "eventall0";
- obsługa parametru "trackbed".

149
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 19 Października 2018, 21:52:52 »
Ładnie wyglądają te nowe iglice, tylko teraz niestety wychodzi coraz bardziej problem z teksturowaniem główek szyn - jeżeli jeden z torów jest nieużywany/rzadko używany to wygląda to nieco dziwnie. Dodatkowo zauważyłem też, że stara podsypka spod rozjazdów krzyżowych nie jest usuwana w całości.

150
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 14 Października 2018, 18:19:47 »
Zgadza sie, automat usuwa podsypki z tekstura najczesciej uzywanych rozjazdow, ale szamynstwa w stylu teksturowania trawa czy betonem lub innymi teksturami podloza sa zostawiane bez modyfikacji, by przypadkiem nie usunac czegos co powinno zostac bo takie bylo zamierzenie autora. W takich sytuacjach modyfikacje trzeba niestety zrobic recznie (najprostszym sposobem bedzie ustawienie jednej z 'typowych' tekstur, by automat zakwalifikowal podsypke do usuniecia)

Podsypka pod rozjazdy jest pobierana z sasiedniego toru, od strony iglic. Jesli nic tam nie uda sie znalezc na odleglosc 1-2 odcinkow szyn zwrotnica rowniez pozostaje nieoteksturowana. Rozwiazaniem jest w takiej sytuacji ustawienie tekstury dla toru sasiedniego, lub bezposrednio dla rozjazdu uzywajac opcjonalnego parametru
trackbed nazwa_tekstury
dla node track (na koncu wpisu tam gdzie laduja pozostale parametry opcjonalne, przed slowem kluczowym endtrack)
No tak, ale w takim razie jest pewna niespójność - rozumiałbym, gdyby automat zostawiał te rozjazdy w spokoju, bo nie rozpoznaje tekstury. Tymczasem w jednym przypadku on generuje nowe podsypki po swojemu pozostawiając jednocześnie widoczną starą podsypkę, a w drugim przypadku usuwa starą podsypkę, nie dając nic w zamian. Zatem te wyjaśnienia nie do końca pasują do sytuacji. Dodatkowo rozjazdy są teksturowane "zwrot34r300pods-old", zatem nie jest to ani żadna trawa, ani beton, tylko po prostu nieco bardziej zarośnięta tekstura podsypki.

W przypadku całkowicie znikającego rozjazdu wydaje mi się, że problemem może być fakt, że to w sumie nie jest rozjazd, tzn. brak wpisu switch. Exe pewnie nie wie, wzdłuż czego ma rysować tą nową podsypkę. Taki zabieg jest jednak całkowicie celowy, ma odwzorowywać sytuację, gdy rozjazd był, ale go zlikwidowano, pozostawiając jednak podrozjazdnice. Sprawdziłem i wydaje się, że da się ten sam efekt osiągnąć robiąc zwykły rozjazd i wpisując teksturę none dla szyn tworzących tor zwrotny. Pozostaje zatem tylko rozwiązać problem podwójnych tekstur dla rozjazdów z "zwrot34r300pods-old".

Strony: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 16