Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - szczawik

Strony: 1 ... 30 31 [32] 33 34
931
Trasy / Odp: Problem w Całkowie
« dnia: 11 Sierpnia 2011, 11:00:32 »
Tak; zmień pierwszą wartość (w tym przypadku 10.0).

932
Inne niekolejowe / Internet bezprzewodowy na kartę
« dnia: 09 Sierpnia 2011, 18:08:28 »
Czy ma ktoś do polecenia dobrą ofertę internetu na kartę? Obecnie korzystam z Play Internet na abonament, a dodatkowo potrzebuję jeszcze na kartę.
W Playu jest taka oferta, ale poszukuję trochę korzystniejszych warunków.
Chodzi mi wyłącznie o oferty, w których nie ma obowiązku kupna modemu.

933
Bieżące kolejowe / Odp: Z kamerą na PKP
« dnia: 09 Sierpnia 2011, 10:39:44 »
Ostatnio zacząłem focić, ale na razie tylko infrastrukturę (mam bardzo wolne łącze, niedługo pójdę do kafejki to prześlę te fotki). Przy najbliższej okazji tabor też zrobię, na razie mam tylko AKM. Jak najszybciej prześlę zdjęcia.

934
Bieżące kolejowe / Odp: Z kamerą na PKP
« dnia: 09 Sierpnia 2011, 10:09:12 »
1. EP07-375 z tradycyjnym składem dla Łodzi Fabrycznej, tj. ŁF- Warszawa Wschodnia. Frekwencja około 90%.
2-3.Pulpit tej maszyny. Widać że był tu jakiś fan Jagiellonii Białystok (stamtąd zresztą pochodzi maszyna); pełno vlepek, napisów.
4. Wystarczy że na przewodzie jezdnym osiądzie woda, a elektrowóz zamienia się w parowóz.

P.S.Dodałem kilka filmów, tutaj wnętrze właśnie EP07-375.

935
Bieżące kolejowe / Odp: Z kamerą na PKP
« dnia: 07 Sierpnia 2011, 19:40:02 »
Czemu w ogóle 2 razy ruszał kranem przewodu hamującego na siódemce?

Jak 2 razy? Najpierw ściągnął przewód główny, a potem sterujący. Chyba, że masz na myśli samą końcówkę filmu.
Ruszał dwa razy bo źle mu się szczepił PG i musiał poprawić, wiec zamkną kurki poprawił i otworzył z powrotem.

I jeszcze takie pytanie mam dlaczego trzeba zawsze najpierw szczepiać sprzęg a dopiero potem przewody pneumatyczne?

Jakby wagony się odsunęły to by przewody się rozerwały.

Często są większe partactwa, pamiętam jak skład nie został zahamowany, tymczasem podjechała lokomotywa. Manewrowy wchodzi pomiędzy lokomotywę i wagon; w tym momencie lokomotywa dociska się do składu, jednak wagony były nie do końca zahamowane i skład trochę ruszył. Na szczęście skończyło się na strachu.

936
Pomoc doraźna / Odp: Jak dodać EN57-20xx i EN57-19xx
« dnia: 07 Sierpnia 2011, 17:23:31 »
W Rainsted wejdź w zakładkę ,,Tabor posiadany'' i kliknij sprawdź posiadany tabor (chwilę to potrwa).

Dodano po testach: EN57-20xx działa, ale co chwila są nieoczekiwane błędy.

Dodano po dalszych testach: Błędy są na nowym exe (212), na starym wszystko w porządku.
Nie wiem czemu ale pantografy mam w porządku; możliwe że to dlatego, że mam wersję .tga, a @sawi .dds

937
Inne niekolejowe / Odp: Wasza praca/szkoła
« dnia: 07 Sierpnia 2011, 12:00:32 »
@Niebugoclaw, z tego WC to ja zrezygnowałem, bo w sumie oni mi tam dadzą to samo co na szkoleniu na pomocnika. Rzeczywiście, nie ma co dwóch lat tracić, a i jeszcze koszty.

938
Inne niekolejowe / Odp: Wasza praca/szkoła
« dnia: 06 Sierpnia 2011, 23:15:40 »
Jak na maszynistę, to najlepiej po tym technikum do WCE w Warszawie (jak wspomniałem, zajęcia w weekendy), ale tu musisz pamiętać o odległości do takiej szkoły, czy zamieszkania  w Warszawie.
A może masz w okolicy profil policealnej t. elektryk, mechatronik?
PS W twojej miejscowości mieszka jakikolwiek maszynista? Warto go popytać o takie rzeczy; pamiętaj też, że aby pracować na tym stanowisku lepiej mieszkać w miejscu, gdzie są wyprawiane pociągi, zmiany drużyny trakcyjnej czy coś. Zresztą niech się ktoś lepiej obeznany wypowie, bo ta wypowiedź może być trochę przekłamana;)

939
Infrastruktura kolejowa / Odp: Semafory
« dnia: 06 Sierpnia 2011, 22:51:31 »
Nie trzeba długo szukać, choćby http://pl.wikipedia.org/wiki/Semafor_%28kolejnictwo%29

940
Bieżące kolejowe / Odp: Z kamerą na PKP
« dnia: 06 Sierpnia 2011, 22:40:57 »
1. Bardzo rzadko spotykany wskaźnik W3; Łódź Fabryczna z pewnością posiada największe skoncentrowanie tych wskaźników.
2. Elegancka EP07-1034.
3. Kabina tej lokomotywy, równie czysta (,,Maszynisto- dbaj o czystość!'').
4. Pewna ciekawa naklejka w tej też lokomotywie (ta z ,,buźkami"). P.S. Oj, gdzie się podziała wskazówka amperomierza pierwszej grupy silników...?

941
Inne niekolejowe / Odp: Wasza praca/szkoła
« dnia: 06 Sierpnia 2011, 22:29:45 »
Ale jakie stanowisko na kolei? Maszynista? Dyżurny? Informatyka?

Jak maszynista  pojazdów trakcyjnych, to
Cytuj
wykształcenie średnie oraz tytuł zawodowy technika w specjalnościach: mechanicznej elektrycznej lub elektrotechnicznej – mile widziane
Teoretycznie to może być technik agroturystyki, ale to tylko teoria która raczej nie ma wiele wspólnego z rzeczywistością. Najlepiej elektryk, mechatronik czy chociaż energetyk, a najlepiej elektroenergetyk transportu szynowego.

942
Inne niekolejowe / Odp: Wasza praca/szkoła
« dnia: 06 Sierpnia 2011, 21:20:44 »
@MasterYoda, a na jakie stanowisko na kolei zamierzasz kandydować po technikum kolejowym ekonomicznym?

Ja ZSP nr 9 im. KEN w Łodzi, technik elektryk. Następnie policealna WCE w Warszawie (technik elektroenergetyk transportu szynowego) i też na kolej.

@Szociu, uważasz że lepiej mieć tylko elektryka i lecieć od razu na kolej niż ,,stracić'' dwa lata na WCE, ale za to mieć ,,profil dla maszynisty''? Dawno się już nad tym zastanawiam, jednocześnie spieszy mi się do roboty, a i chciałbym mieć trochę lepsze wykształcenie i więcej wiedzy...
No ale w WCE szkoła jest tylko w weekendy, a chyba PKP Intercity (czy już nawet inna spółka) pozwala na pracę tylko w tygodniu ze względu na szkołę kolejową? Jak ktoś jest lepiej poinformowany niech napisze w nowym wątku czy na PW.

943
Inne niekolejowe / Odp: Muzyka z Youtube :)
« dnia: 29 Lipca 2011, 23:33:34 »
Ja mówię o oryginalnej wersji, a ty chyba o tej wykonanej przez NNO? W oryginale nawet nie ma fortepianu, jest ,,czysta" elektronika. 1-ego mam ten transfer od Playa na pewno posłucham tej wersji wykonanej przez NNO:)

Dodane 3 sierpnia.
Słuchałem już tej wersji wykonanej przez NNO, wolę oryginał.

Tymczasem wynalazłem takie coś, piękny motyw.


I jeszcze coś. 4 lata to oglądam. Gorąco polecam...


944
Bieżące kolejowe / Odp: Z kamerą na PKP
« dnia: 03 Sierpnia 2011, 21:52:14 »
@mechatronik, te kolejne pozycje tylko tak dla szpanu? Nie działają?

1.EP07-1068, obok jeszcze EU07-377, a w głębi, w środku- rzadko spotykany pociąg kolonijny.
2,3.Kabina wymienionej 1068- klimatyzacja i inne bajery.
4. Zachodnie tło Łodzi Kaliskiej- dwa  lewe jupitery stadionu Łódzkiego Klubu Sportowego, po prawej kopuła Atlas Areny.

I jeszcze krótki film.
&feature=related

945
Wydział zamówień / Odp: Potrzebne zdjecia/materialy do L61
« dnia: 03 Sierpnia 2011, 15:58:58 »
Podeślę zdjęcia na dniach (jutro, pojutrze), na razie słońce przepala fotografie.

946
Proszę napisać, jak powinno się dobrze zrobić zdjęcia na:

perony i tory- czy mogą być  fotografowane z ziemi (gdy nie ma kładki), czy na zoomie i jaką długość peronu/toru ma obejmować zdjęcie.
perony- czy ma być zdjęcie z boku?
słupy, wysięgniki- czy wysięgniki mają być osobno, czy razem ze słupem.
bramki trakcyjne- w całości, czy osobno słup pionowy (ze strony oznaczenia słupa?) i kawałek poziomej kratownicy starczy.
kotwienie sieci- czy wystarczy jedno zdjęcie z boku, czy urządzenie naprężające, ciężary naprężające oraz odciąg osobno fotografować.

W załącznikach zdjęcia poglądowe (pytanie czy takie by mogły być):
1. Peron 5m
2.Tor trawiasty
3,4.Zdjęcie toru z odbojnicą
5. Zdjęcie toru
6.Półbramka- czy starczy jedno zdjęcie?
7.Słup LPN

Piszę, gdyż nie znalazłem instrukcji odnośnie infrastruktury, jedynie tabor i budynki.
P.S. Zdjęcia oryginalne są w większości rozmiaru 4000x3000

947
Bieżące kolejowe / Odp: Z kamerą na PKP
« dnia: 02 Sierpnia 2011, 23:18:41 »
1-3. Emblemat okolicznościowy na pudle i wnętrze jednej z lokomotyw w niebieskim malowaniu PKP Intercity.
4. Od czasu do czasu można napotkać policję na dworcach (głównie w wyniku działań operacyjnych), szczęśliwie nie przeszkadzają kolejarzom i miłośnikom kolei.

948
Bieżące kolejowe / Odp: Kolejowy Rotfl
« dnia: 02 Sierpnia 2011, 22:18:20 »
Palenie gumy w Rosji.
Ciekaw jestem tylko czy po tych torach pociągi jeżdżą, widać iż są przeszlifowane. Czyżby się sprawdziło powiedzenie że w Rosji nie istnieją niektóre prawa fizyki?
Chyba wiadomo że jeździły (dlatego są ,,przeszliwowane''), a teraz już nie jeżdżą. Przepraszam, jeśli cię źle zrozumiałem.

949
Wydział zamówień / Odp: Potrzebne zdjecia/materialy do L61
« dnia: 02 Sierpnia 2011, 17:28:03 »
Co do tych siatek, barierek... takie by się nadawały?
Zdjęcia są rzecz jasna w większym formacie (4000x2248px)

950
Bieżące kolejowe / Odp: Z kamerą na PKP
« dnia: 01 Sierpnia 2011, 22:13:51 »
Możecie być spokojni, mechanik ten wie co mówi. A i dodam że ten film jest dodany z opóźnieniem, na filmie mechanika nie widać; chyba że kolejom tak zależy na wywalaniu pracowników (których poszukują) że siedzą przed komputerem i po barwie i tonie  głosu rozpoznają pracownika. No i już nie kraczcie, śpijcie spokojnie. I zakończmy ta nieprzyjemną rozmowę...
PS Film zmodyfikowałem, dla bezpieczeństwa i pokoju:)

951
Pomoc doraźna / Odp: Problem ze zmianą pogody
« dnia: 02 Sierpnia 2011, 13:36:45 »
A co masz wybrane w rozwijanej liście ,,W tymczasowej scenerii:''?
OK, teraz zobaczyłem. A zmień na ,,ustaw, jeśli brak'', lu coś co jest wyżej.

952
Bieżące kolejowe / Odp: Z kamerą na PKP
« dnia: 01 Sierpnia 2011, 12:54:58 »
A czy ty myślisz że ja to bez zgody maszynisty opublikowałem w internecie?
Dodam że film został wykonany z zaleceniami mechanika.

953
Bieżące kolejowe / Odp: Z kamerą na PKP
« dnia: 01 Sierpnia 2011, 00:31:29 »
1.Podlot pod skład. EDYTOWANE: (Podmieniłem link).


2.EP07-1051-sprzęganie z wagonami.



954
Bieżące kolejowe / Odp: Z kamerą na PKP
« dnia: 31 Lipca 2011, 20:56:29 »
Z innej beczki, niż zazwyczaj, bez ciuchci, a trochę historii.
1.Rzadki semafor 6-komorowy- już po tym można poznać, jak stara jest niedokończona, wschodnia, towarowa nitka Łodzi Kaliskiej.
2-3.Od dawna nieużywane wagony pocztowe stacja Łódź Kaliska, na bocznicy Urzędu Paczek Pocztowych (UPP); w tle hala ładowni i budynek UPP.
4. Kartka ,,rejsowa'' z wagonu pocztowego.
P.S. Usłyszałem dzisiaj nowe określenie (jakiś ojciec do dziecka na widok ciężkiego brutta)- ,,a to jest pociąg ciężarowy":).


955
Tabor / Odp: Poszukuję 303e.mmd
« dnia: 31 Lipca 2011, 17:27:09 »
Dobry uczynek:)

956
Bieżące kolejowe / Odp: Z kamerą na PKP
« dnia: 30 Lipca 2011, 23:51:43 »
Daję tylko 4 fotki, z tym internetem te zdjęcia pół godziny idą.

1. 182 024-0 (to jest ósemka, trochę się jej tylko oderwało) jedzie z cysternami. Chyba ładniejsza od tej poprzedniej 182 116-4.
2.EP09-005 (bardzo zadbana maszyna) i skład TLK I-83106/7 Świnoujście Port-Kraków Płaszów. Zdjęcie dedykuję @EU07-483.
3-4. Pulpit sterowniczy EP09-005.

Fotografie zostały poprawione, automat zmniejszający rozmiar nie działa.

957
Bieżące kolejowe / Odp: Z kamerą na PKP
« dnia: 30 Lipca 2011, 10:57:18 »
Cytuj
No dzięki, ale to chyba jeszcze przed zmianą drużyny trakcyjnej ;P
W czasie zmiany też mam zdjęcie, ale jakość bardzo zła. A odnośnie tych zmian, to nowa drużyna zawsze się spóźnia na ten skład; 2 do 5 minut. Możliwe, że ,,nowi" przyprowadzili skład na Fabryczny, po czym prędko przyjechali na Kaliski, żeby powrócić EP09.

1.EU07-238; została ona przyozdobiona czarnymi obwódkami wokół reflektorów, jak widać jedna obwódka odpadła.
2.EP09-046 i skład (nr pociągu nie podam, bo wprowadzę błąd- w poprzednim poście skład jest źle podpisany, przepraszam za pomyłkę). Zdjęć EP09-046 raczej już nie będę publikował, gdyż się już chyba wszyscy zainteresowani na nią napatrzyli na forum za sprawą @LHS_ST40S.

31 lipca- poprawiłem rozmiar fotografii. stąd wyzerowana liczba obejrzeń.

958
Bieżące kolejowe / Odp: Z kamerą na PKP
« dnia: 30 Lipca 2011, 00:23:25 »
@LHS_ST40S, siódme zdjęcie to jest może EN57-2046? Niestety, przeszła ona atak chuligan-a/ów, o tym niżej pierwsze dwa zdjęcia.
1. EN57-2046 prowadzi ,,Prosnę", jak nowa. (około tydzień temu)
2. EN57-2046 prowadzi ,,Prosnę". (29 lipca) Człon ra: wyświetlacz rozbity, sprayem pomalowany.

3.EP07-1051, popularny ,,Anglik", jak widać flagi zdjęte. Przyprowadził 16101/0 (Wrocław Główny-Warszawa Wschodnia), czyli była zmiana czoła.
4.EP07-1002, jeszcze ładniejsza od ,,Anglika".
5.182 116-4 (CTL) udaje się daleko na północ do Trójmiasta.
6.EP08-011+16106/7(?) (czyli też zmiana czoła), po prawej kawałek składu 83106/7 do Krakowa Płaszowa prowadzonego przez EP09-014
7.EP08-011, pulpit sterowniczy

@EU07-483, pewnie że mam, zaraz dam tylko mam (oj, potrójny rym:) internet 3kb na sekundę.
8.EP09-014+61101/0

31 lipca- poprawiłem rozmiar fotografii. Stąd wyzerowana liczba obejrzeń.

959
Bieżące kolejowe / Odp: Z kamerą na PKP
« dnia: 28 Lipca 2011, 23:03:06 »
(1-4)-EP07-1044 (Zakład Zachodni) od środka i z zewnątrz.
5-Kibelki (PR Łódź, Bydgoszcz) i EN57AKM na torach postojowych na Łodzi Kaliskiej.

Edit:
Cytuj
1.Próżny pociąg z Łodzi Fabrycznej do Władysławowa ciągnięty przez EP08-009 przejeżdża przez grupę torów towarowych Łódź Widzew.
Odnośnie tego pociągu są to wagony standardowo jeżdżące na linii Łódź Fabryczna-Łódź Warszawa. Po ,,horrorze na torach'' (cytat Express Ilustrowany") kiedy pasażerowie przepełnionych wagonów relacji Bielsko-Biała- Władysławowo chcieli wchodzić na wagony oraz wleźli na tor przed lokomotywą (EU07-116, gwoli ścisłości;) domagając się podczepienia dodatkowych wagonów. Od tej pory przed przyjazdem tego TLK sprowadzane są z Fabrycznego dodatkowe wagony (zdjęcie podczas jazdy z Fabrycznego na Kaliski), które są podczepiane do składu. Dzięki temu pociąg codziennie jest opóźniony, w szczególności że wagony są dodawane od przodu składu, co wydłuża czas postoju. Wczoraj (tj. 28 lipca z B.B. przyjechało 5 wagonów (EU07-046), i co ciekawe nie był przepełniony. Dodano 3 wagony (przyprowadziła EP07-514), i wtedy to 2 wagony były już puste.
PS. Dodam jeszcze że na Kaliskim były wczoraj dwie 046- wspomniana EU07-046 oraz EP09-046:)

31 lipca- poprawiłem rozmiar fotografii. Stąd wyzerowana liczba obejrzeń. Fotografię nr 3 najprawdopodobniej usunąłem, wstawiam inną, podobną.


960
Tabor kolejowy / Odp: Ślizgacze pantografów w ET22
« dnia: 28 Lipca 2011, 17:19:46 »
Łódzkie byki też mają ślizgacze z lewej, zarówno te stare jak i po modernie naprawie rewizyjnej w Ostrowie Wielkopolskim.  A i na ,,obcych" ET22 nigdy nie widziałem tych z prawej.
@Patrykos, mój błąd, chodzi rzecz jasna o naprawę rewizyjną.

Strony: 1 ... 30 31 [32] 33 34