Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - szczawik

Strony: 1 [2] 3 4 5
31
Symulator / Odp: Programy na użytek symulatora. [szczawik]
« dnia: 19 Sierpnia 2021, 19:19:40 »
Tak było wcześniej- było to dosyć trudne do obsłużenia, a zagmatwanie utrudniałoby wprowadzenie potencjalnych przyszłych zmian. W tej testowej wersji wyświetla się kolejność taka jaka będzie w symulatorze, a informacyjnie jest recykling i odbicie miniaturek- to powinno wystarczająco załatwić sprawę.

Dodałem wyszukiwarkę w klawiszologii, link do paczki: https://eu07.pl/userfiles/7492/starter210823.zip

32
Symulator / Odp: Programy na użytek symulatora. [szczawik]
« dnia: 19 Sierpnia 2021, 19:01:36 »
Nie odwraca, w sensie nie odbija horyzontalnie miniaturek. Nie posiadamy miniaturek dla pojazdu odwróconego przez co trzeba sobie radzić inaczej. Inne rozwiązanie (które było wstępnie w poprzedniej wersji) to odwrócony pojazd w programie ale wyświetlanie go jakby nie był odwrócony (by dobrze wyglądał podgląd graficzny)- to powoduje jednak serię problemów do rozwiązania, przykładowo dosyć karkołomne wykrywanie sąsiedniego sprzęgu (który de facto może być kilka członów dalej). Załączam testową wersję z dodanym horyzontalnym odbijaniem miniaturek pojazdów odwróconych: https://eu07.pl/userfiles/7492/starter210819.zip

33
Symulator / Odp: Programy na użytek symulatora. [szczawik]
« dnia: 17 Sierpnia 2021, 12:09:43 »
Myślę, że finalnie zrobię po prostu jakieś ikonki sygnalizujące odwrócenie lub po prostu odwrócę miniaturki horyzontalnie- obecne wyświetlanie "zwykłe" składu odwróconego jest nielogiczne i mocno utrudnia wiele elementów działania programu.

Link do paczki: https://eu07.pl/userfiles/7492/starter210818.zip
Pojazdy odwrócone wyświetlają się tak jak są ustawione z dodatkową ikonką, bez odwracanie miniaturek (to się ewentualnie dorzuci). Pod to rozwiązanie dostosowany jest już chyba cały program.

34
Symulator / Odp: Programy na użytek symulatora. [szczawik]
« dnia: 16 Sierpnia 2021, 22:06:57 »
Link do paczki: https://eu07.pl/userfiles/7492/starter210816.zip
Dodana rozszerzona obsługa obracania pojazdów, to jest:
  • Używając opcji obracania na pojeździe wieloczłonowym oddziałujemy na wszystkich członach zespołu (bez zmiany podglądu graficznego),
  • program przy zapisie takiego składu odwraca kolejność członów (jedynie pojazd pierwszy i ostatni mają pozostawioną tylko dotychczasową wartość sprzęgu),
  • program jako skład do prowadzenia traktuje także składy posiadające obsadę w ostatnim pojeździe składu.
Posiadając skład odwrócony już w pliku scenerii (lub na przykład zamieniając skład na skład odwrócony przechowywany w schowku) wszystko będzie działać, ale podgląd graficzny będzie przedstawiać faktyczną sytuację, czyli bez tego "dobrego wyglądu".

35
Symulator / Odp: Programy na użytek symulatora. [szczawik]
« dnia: 27 Lipca 2021, 16:16:19 »
Wygląda na to, że funkcja ogranicznika jest zależna od wybranego trybu grafiki lub innego powiązanego ustawienia.

Nowa wersja, zmiany:
  • Możliwość zmiany algorytmu obróbki obrazu na ACES (wartości krzywej podane przez @Miłosz Dorsz),
  • fpslimit dostępny tylko dla trybów shaderowych.
Link do paczki: https://eu07.pl/userfiles/7492/starter210809.zip

36
Błędy typu Access violation sygnalizują sytuację z nieprawidłowym odniesieniem na którą program nie był przygotowany. W jakim momencie dokładnie się on pokazuje, od razu po przejściu do ustawień graficznych, czy np. przy próbie zmiany któregoś ustawienia? Czy w katalogu /starter znajduje się plik bledy.txt? Jeśli tak, załącz go. Załącz także plik eu07.ini oraz podaj aktualnie użytkowaną rozdzielczość ekranu.

37
Symulator / Odp: Programy na użytek symulatora. [szczawik]
« dnia: 01 Lipca 2021, 22:03:55 »
Faktycznie, jeszcze nie była zrobiona obsługa przy dodawaniu pojazdu. Poprawiony też zapis ustawień.
https://eu07.pl/userfiles/7492/starter210702.zip

38
Symulator / Odp: Programy na użytek symulatora. [szczawik]
« dnia: 29 Czerwca 2021, 13:14:24 »
Robiłem to, ale widać nie skończyłem, stąd błędy.
Nowa wersja, zmiany:
  • Poprawiona obsługa MaxLoad w trainsecie,
  • przenoszenie pojazdów wieloczłonowych,
  • blokowane przenoszenie w pojazd wieloczłonowy.
Program powinien blokować przeniesienie pojazdu pomiędzy pojazdy wieloczłonowe; ponadto przenoszenie pojazdu wieloczłonowego powinno działać na wszystkie człony tego pojazdu. Kursor elementów do przeciągania zmieniłem na łapkę.
Link do paczki: https://eu07.pl/userfiles/7492/starter210629.zip

39
Symulator / Odp: Programy na użytek symulatora. [szczawik]
« dnia: 21 Czerwca 2021, 19:50:54 »
Starter sam zaznacza opcję Zamknij starter automatycznie po każdorazowym restarcie programu.
Dzięki, tak samo parę innych opcji. Poprawiłem, link do paczki: https://eu07.pl/userfiles/7492/starter210621.zip

40
Symulator / Odp: Programy na użytek symulatora. [szczawik]
« dnia: 20 Czerwca 2021, 11:46:47 »
Nowa wersja, zmiany:
  • Obsługa MaxLoad w trainsecie,
  • zapamiętywanie ustawienia opcji pomijania składów,
  • opcja zapisu rozszerzonego logu Startera,
  • poprawione wczytywanie mas ładunków.
Link do paczki: https://eu07.pl/userfiles/7492/starter210620.zip

41
Symulator / Odp: Programy na użytek symulatora. [szczawik]
« dnia: 20 Maja 2021, 19:52:41 »
Nowa wersja, zmiany:
  • Zmieniona obsługa i zapis zestawów ustawień,
  • uniezależnienie wyszukiwania od znaków
    diakrytycznych,
  • testowa opcja pomijania składów dekoracyjnych.
Presety są obecnie w ustawieniach ogólnych, została dodana opcja zapisu. Wyszukiwanie w programie sprowadza znaki diakrytyczne do znaków podstawowych alfabetu łacińskiego. Testowa opcja pomijania składów dekoracyjnych dostępna jest w ustawieniach zaawansowanych i nie jest obecnie zapamiętywana. Skład dekoracyjny (tzn. nie biorący żadnego udziału w realizacji scenariusza) możemy oznaczyć w trainsecie:
//$decorLink do paczki: https://eu07.pl/userfiles/7492/starter210520.zip

42
Symulator / Odp: Programy na użytek symulatora. [szczawik]
« dnia: 17 Maja 2021, 19:07:09 »
Nowa wersja, zmiany:
  • Indywidualne obrazki dla składów,
  • możliwość ukrycia archiwalnych scenariuszy,
  • możliwość zał./wył. komunikacji UART,
  • obsługa parametru gfx.framebuffer.fidelity,
  • kilka pomniejszych poprawek jak uzupełnienie tłumaczeń.
We wpisie trainset definicja obrazka mini dla składu z katalogu scenery/images: //$it nazwa_bez_rozszerzeniaWe wpisie trainset definicja logo startowego dla składu z katalogu textures/logo: //$il nazwa_z_rozszerzeniemRóżnice z rozszerzeniami wynikają z kompatybilności wstecznej.
Oznaczenie scenariusza archiwalnego w nagłówku .scn: //$aW oknie komunikacji UART wyłączenie komunikacji powoduje usunięcie wpisu z eu07.ini, a zapamiętanie wartości w ini startera. Przy pierwszym uruchomieniu tej wersji programu jeśli wpis uart jest zakomentowany nie zostanie on rozpoznany przez program- wpis zostanie zachowany w takiej postaci, ale nie zostanie obsłużony przez starter.
Odnośnie gfx.framebuffer.fidelity- jeśli użytkownik posiada w eu07.ini taki wpis, zostanie on normalnie wpisany do pola rozdzielczość bufora. Jeśli go nie posiada, pole ustawi się na wartość "Własne". Przy zapisie wybrane wartości zapisują się normalnie, przy opcji "własne"- wpis jest usuwany. W razie potrzeby zmodyfikuje się obsługę tych ustawień. Opcji automatycznej nie robiłem- brak uniwersalnego przełącznika jakości grafiki. Zamiast tego można odpowiednio przygotować presety ustawień.

Link do paczki: https://eu07.pl/userfiles/7492/starter210517.zip

43
Symulator / Odp: Programy na użytek symulatora. [szczawik]
« dnia: 16 Maja 2021, 15:57:49 »
W scenery/images przechowywane są miniaturki wyświetlane w starterze. Źle zrozumiałem, że chodzi o definiowanie indywidualnego dla każdego składu obrazka przy ładowaniu. To tą funkcjonalność się już i tak zostawi, a dorzuci się jeszcze indywidualne miniaturki. Dorzucę też jakąś możliwość pokazywania tylko wybranych scenerii, nie będzie z tym chyba dużego problemu.

44
Symulator / Odp: Programy na użytek symulatora. [szczawik]
« dnia: 16 Maja 2021, 15:38:50 »
Tak, tylko obrazek wpisujemy bez rozszerzenia (//$it nazwa_pliku_z_katalogu_logo).
https://eu07.pl/userfiles/7492/starter210516.zip

45
Symulator / Odp: Gdzie zgłaszać błędy w starterze?
« dnia: 12 Maja 2021, 12:15:38 »
@HTD, swego czasu pominąłem te parametry, miałem wtedy jakąś myśl że to nie powinno tak działać.

Nowa wersja, zmiany:
  • Poprawione wklejanie składu ze schowka,
  • podgląd i obsługa wizualna klawiszologii,
  • parametry rozdzielczości kopiowane do gfx.framebuffer.
Wizualizacja klawiatury ma funkcjonalność podglądu i zmiany skrótów klawiszowych (poprzez klikanie przycisków na wirtualnej klawiaturze). Ponadto możemy sprawdzić zajęte już kombinacje przytrzymując przycisk w menu na dole po prawej.
Link do paczki: https://eu07.pl/userfiles/7492/starter210512.zip

46
Symulator / Odp: Programy na użytek symulatora. [szczawik]
« dnia: 13 Kwietnia 2021, 16:31:59 »
Poprawiłem przeładowywanie scenerii oraz dodałem opcję auto-rozwijania listy (do zaznaczenia w Ustawienia ogólne->Starter).

Dodałem odświeżanie parametrów lokalnych programu (takie jak separator dziesiętny) plus parę innych drobnych poprawek.
Link do paczki: https://eu07.pl/userfiles/7492/starter210425.zip

47
Symulator / Odp: Programy na użytek symulatora. [szczawik]
« dnia: 12 Kwietnia 2021, 22:34:17 »
Może jakiś drobny podpowiadacz jeżeli wyskakuje komunikat o nieprawidłowości? "Aby wymusić rodzaj połączenia, przytrzymaj Ctrl."
To właśnie ma być bardziej ukryte.
Starter usuwa wpis dodany przez użytkownika. Konkretnie sound.volume.paused.
Nie potwierdzam. Zapewne dodałeś wpis przy uruchomionym programie.
Starter dostaje fioła gdy w logu wywali błąd: Błąd przetwarzania opisu tekstury. I w starterze pojawia się komunikat: https://imgur.com/a/lUtu6fK
Przy komunikacie o błędzie ptrzetwarzania powinien się wyświetlić błędny opis tekstury.
Cytuj
mam wrażenie, że program strasznie tnie, jakby nie wyrabiał z rysowaniem interfejsu.
Ktoś jeszcze ma podobny problem? Jak nie, to może chodzi o jakiś niestandardowy element którego normalnie nie ma w paczce. Odnośnie sortowania scenerii, to po prostu go dotychczas nie było.

Nowa wersja, zmiany:
  • Sortowanie listy scenerii (wg grup),
  • podgląd i nadawanie numeru wagonu [CTRL + N]
  • definiowanie startowo wybranej scenerii.
Aby zobaczyć numer wagonu należy najechać na miniaturkę wagonu w podglądzie graficznym składu. Aby numer przypisać, należy użyć kombinacji CTRL+N. Zamykając Starter zapisywany jest wybrany scenariusz, który będzie wybrany przy następnym uruchomieniu.

Link do paczki: https://eu07.pl/userfiles/7492/starter210412.zip

49
Symulator / Odp: Programy na użytek symulatora. [szczawik]
« dnia: 28 Marca 2021, 20:04:44 »
W porządku, dodam na dniach.

50
Symulator / Odp: Programy na użytek symulatora. [szczawik]
« dnia: 12 Marca 2021, 11:03:22 »
Nowa wersja testowa, zmiany:
  • Obsługa zestawów ustawień,
  • poprawione kopiowanie składu do schowka (usunięty problem z podkreślnikami),
  • ustawienia- obsługa parameteru wirtualnego manewrowego, usunięty multisampling x16,
  • obsługa ANGLE.
Możliwe jest definiowanie presetów ustawień graficznych. Jest to zwykły plik .ini w którym są zawarte parametry z wartościami jakie chcemy ustawić przy pomocy presetu. Jeśli program wykryje istnienie jakiegoś zestawu to w zakładce ustawień graficznych pokazuje się menu z listą dostępnych zestawów które można użyć. Dla przykładu utworzyłem zestaw o nazwie "Maksymalne" (załącznik do wypakowania), wystarczy go umieścić w katalogu \starter. Analogicznie możemy tworzyć kolejne zestawy.
Przygotowałem wstępnie program do obsługi ANGLE. Wykrycie odpowiednich bibliotek powoduje pojawienie się opcji "Render Angle". Użycie opcji spowoduje ustawienie:
gfx.usegles yes
gfx.shadergamma yes
compresstex no
python.threadedupload no
python.mipmaps no
Link do paczki: https://eu07.pl/userfiles/7492/starter210312.7z
Nie jestem dostatecznie zorientowany ani w doborze odpowiednich ustawień dla zestawów ani w ustawieniach dotyczących ANGLE- jeśli ktoś widzi błąd lub możliwość usprawnienia proszę pisać.

51
Symulator / Odp: Programy na użytek symulatora. [szczawik]
« dnia: 18 Lutego 2021, 22:45:16 »
Dzięki. Faktycznie był błąd, w uproszczeniu różne grupy były uwzględniane tylko dla pierwszego pojazdu. Natomiast trzeba pamiętać, że ZSSKC poza 9-107.13 ma jedynie jakieś 2 tekstury, więc i tak losować będzie głównie 9-107.13.
Zmiany:
  • Poprawione losowanie tekstur,
  • dodana kategoria prototypy (znacznik x),
  • sortowanie magazynu wg nazwy pojazdu lub pociągu z zapamiętywaniem wyboru.
Link do paczki: https://eu07.pl/userfiles/7492/starter210218.7z
Przyznam, że niezbyt testowałem wersję. W wolnej chwili zmienię system aktualizacji- obecnie jest zrobiony dosyć prowizorycznie. Kategoria prototypów być może jest dodana tymczasowo. Odnośnie auto ustawiania wartości sprzęgu- trzeba będzie dodać lokomotywom SM42 wpis ControlType.

52
Symulator / Odp: Programy na użytek symulatora. [szczawik]
« dnia: 30 Stycznia 2021, 14:45:09 »
Nowa wersja testowa, zmiany:
  • Poprawione wyszukiwanie tekstur,
  • poprawione wybieranie tekstury pokrewnej (pojazdy wieloczłonowe),
  • zapamiętywanie opcji widoczności składów,
  • refaktoryzacja kodu.
W przypadku zauważenia spowolnienia programu lub innych zmian w działaniu proszę pisać- trochę porządkowałem program.
Link do paczki: https://eu07.pl/userfiles/7492/starter210130.7z

53
Bieżące kolejowe / Odp: Badania na rozpoczęcie licencji maszynisty
« dnia: 29 Stycznia 2021, 16:49:04 »
Wystarczy dowód osobisty. Ogólne badania neurologiczne: odruchy bezwarunkowe, wodzenie oczami, wykonanie poleceń mimiką twarzy, równowaga. Badanie EKG, RTG klatki piersiowej, badania okulistyczne: tablica okulistyczna (wymagana ostrość >= 0.8), widzenie stereoskopowe, rozpoznawanie kolorów (tablice Ishihary, lampa Wilczka), pole widzenia, lampa szczelinowa. Badanie narządów słuchu (audiogram, wziernik). Badanie krwi oraz moczu (także pod kątem narkotyków). Ponadto aparat krzyżowy, badanie czasu reakcji, ciemnia, aparat Piórkowskiego, ankiety (m.in. uzależnienia), badania psychologiczne (takie jak tablice Poppelreutera, matryce Ravena). Badanie końcowe ogólne (ciśnienie krwi, badanie stetoskopem, wywiad ogólny). Nie wymieniłem konkretnie wszystkich, może się też zdarzyć, że któregoś mniej istotnego nie będzie. Kolejność także jest różna.

55
Symulator / Odp: Programy na użytek symulatora. [szczawik]
« dnia: 02 Stycznia 2021, 14:41:39 »
Z pomocą @Joachimowicza zlokalizowałem i usunąłem ten niewystępujący u mnie błąd.
Nowa wersja, zmiany:
  • Poprawione przewijanie listy modeli,
  • sprawdzanie sprzęgu wyłączone przy wciśniętym Ctrl,
  • korekty losowania pojazdów.
Link do paczki: https://eu07.pl/userfiles/7492/starter210102.7z

56
Symulator / Odp: Programy na użytek symulatora. [szczawik]
« dnia: 29 Grudnia 2020, 16:11:47 »
Jeśli chodzi o brak ramki dodawania pojazdu, to nigdy takiej nie było. Wyrównałem jednak elementy względem siebie.
Będąc w zakładce elektrowozy klikasz raz, żeby rozwinąć listę. Potem scrollujesz kategorie.
W żaden sposób nie mogę uzyskać tego błędu; zmieniłem parę rzeczy- może przy okazji problem zniknie.
Link do paczki: https://eu07.pl/userfiles/7492/starter201229.7z

57
Symulator / Odp: Programy na użytek symulatora. [szczawik]
« dnia: 22 Grudnia 2020, 19:58:47 »
Nowa wersja, zmiany:
  • Obsługa ControlType sprzęgu,
  • zmienione pobieranie nowszych wersji,
  • poprawiona obsługa pojazdów z brakami,
  • poprawiona obsługa schowka.
Link do paczki: https://eu07.pl/userfiles/7492/starter201222.7z

58
Symulator / Odp: Programy na użytek symulatora. [szczawik]
« dnia: 10 Grudnia 2020, 19:48:19 »
Nowa wersja, zmiany:
  • Zmienione losowanie tekstur,
  • zmienione grupowanie pojazdów we wpisach,
  • uzupełnione tłumaczenia językowe,
  • poprawiona obsługa schowka.
Użytkownik może określić jakie pojazdy (obecnie wg nazwy mini) mogą być zamieniane; reguły te zapisujemy w pliku starter\reguly.txt. Zawartość przykładowego pliku dołączonego do paczki:
ep07,ep07-10xx,eu06,eu07,eu07-15xx,et22,e6act
181,182,et21
ep09,ep05
6dg,sm31,sm42,sp42,su42
st43,st44,tem2,tem2s,tem2u,tem2s
su45,su46
W jednej linii oddzielając przecinkami podajemy pojazdy które można stosować zamiennie, o ile będzie się zgadzała reszta filtrów (typ, właściciel oraz zakres daty rewizyjnej). Przykładowo lokomotywa 182 może być zmieniona na 182, 181 lub ET21. Nie są wspierane lokomotywy wieloczłonowe (czyli ET41 może być zamieniona tylko na inną ET41), a przynajmniej dopóki pojazdy takie mają osobne mini dla każdego członu.

Nowa wersja, zmiany:
  • Korekty losowania tekstur,
  • losowanie tekstur- obsługiwana zmiana ilości członów,
  • Uniezależnienie od systemowego separatora czasu.
Jeśli mamy wpisy sprzęgające, do reguł możemy dopisywać pojazdy wieloczłonowe, także o różnej ilości członów. Należy podać wyłącznie pierwszy człon pojazdu (chyba że pojazd jest podpięty pod jedno mini). Dla przykładu:
en57-ra,en57akl-ra,en71-raProgram podczas losowania napotykając EN57 może zamienić pojazd na EN71- i vice versa. Wszystkie składy mają automatycznie ustawiane sprzęgi.
Link do paczki: https://eu07.pl/userfiles/7492/starter201213.7z

59
Uruchamianie Symulatora / Odp: Brak składów do wyboru w starterze
« dnia: 12 Grudnia 2020, 22:35:09 »
U kolegi problemem okazał się niestandardowy format godziny ssmmHH w systemie. W najbliższej wersji będzie na to poprawka. Jeśli u kogoś występuje taki problem rozwiązaniem do tego czasu będzie zmiana formatu godziny.

60
Symulator / Odp: Programy na użytek symulatora. [szczawik]
« dnia: 03 Grudnia 2020, 21:49:07 »
Nowa wersja testowa, zmiany:
  • Dodając pojazd pomijane są wszystkie człony bieżącego pojazdu,
  • usuwając pojazd usuwane są wszystkie jego człony,
  • poprawiona obsługa pojazdów z brakami,
  • zmieniony algorytm losujący tekstury.
  • inne drobne poprawki jak przeniesienie opcji FoV, zwiększenie przycisku losowania tekstur.
Link do paczki: https://eu07.pl/userfiles/7492/starter201203.7z

Cytuj
żeby "wskaźnik" po dodaniu do składu przeskakiwał na ostatni pojazd, ale tylko w przypadku dodawania wieloczłonowego pojazdu
Miałoby to zastosowanie tylko gdy chcemy dodać pojazd za obecnie zaznaczonym pojazdem wieloczłonowym- rozwiązałem to inaczej (pkt 1 zmian w tej wersji). @jakubg1 miejsce raczej jest dobre, gorzej przy widoku pełnoekranowym- nie chcę jednak dodawać opcji do menu podręcznego by go nie przeładować.

Strony: 1 [2] 3 4 5