Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Hadomik

Strony: [1] 2 3
1
Tabor kolejowy / Odp: Zdjęcia taboru na tekstury.
« dnia: 15 Lutego 2013, 13:27:17 »
Witam. Prezentuję zdjęcia na tekstury "szatańskiego" byka, czyli ET22 o numerze 666. Stan na 11.02.13r. Drugi bok robiony z bliska, niestety nie dało się stanąć dalej, oprócz tego część tego boku trzeba rozjaśnić, bo wiadukt rzucał cień. Zdjęcia w formatach JPG i CR2. - rezerwacja
JPG:
http://eu07.pl/userfiles/7482/foto-ET22-666_JPG.zip
CR2:
http://eu07.pl/userfiles/7482/foto-ET22-666_CR2_cz.1.zip
http://eu07.pl/userfiles/7482/foto-ET22-666_CR2_cz.2.zip
http://eu07.pl/userfiles/7482/foto-ET22-666_CR2_cz.3.zip

Zmniejszone przykłady w załącznikach.
Chętnych proszę o PW.

3
Tabor kolejowy / Odp: Zdjęcia taboru na tekstury.
« dnia: 08 Grudnia 2012, 22:04:25 »
Zdjęcia na tex kolejnego byka, ET22-767 w niebieskim malowaniu PKP Cargo. Wykonane 02.12.12r. na stacji Trzebinia. Wersje JPG i CR2-zarezerwowany przez @up5358
JPG:
http://eu07.pl/userfiles/7482/foto-ET22-767_JPG.zip
CR2:
http://eu07.pl/userfiles/7482/foto-ET22-767_CR2_cz.1.zip
http://eu07.pl/userfiles/7482/foto-ET22-767_CR2_cz.2.zip
http://eu07.pl/userfiles/7482/foto-ET22-767_CR2_cz.3.zip
http://eu07.pl/userfiles/7482/foto-ET22-767_CR2_cz.4.zip

Chętnych proszę o PW i życzę przyjemnego teksturowania.

4
Tabor kolejowy / Odp: Zdjęcia taboru na tekstury.
« dnia: 01 Grudnia 2012, 08:17:11 »
Zdjęcia kolejnego loka, ET22-675 z Zakładu Centralnego. Złapany 25.11.12r. jak zwykle w Trzebini:)-zarezerwowany przez @Damianek2000
Formaty JPG i CR2.
JPG:
http://eu07.pl/userfiles/7482/foto-ET22-675_JPG.zip
CR2:
http://eu07.pl/userfiles/7482/foto-ET22-675_CR2_cz.1.zip
http://eu07.pl/userfiles/7482/foto-ET22-675_CR2_cz.2.zip
http://eu07.pl/userfiles/7482/foto-ET22-675_CR2_cz.3.zip

Chętnych proszę o PW.

5
Tabor kolejowy / Odp: Zdjęcia taboru na tekstury.
« dnia: 10 Listopada 2012, 22:36:39 »
Witam,
dziś przedstawiam zdjęcia na tex ładnej, zielonej EU07-462 należącej do PKP CARGO (Wielkopolski Zakład Spółki). Uchwycona 04.11.2012r. w Trzebini.
Zdjęcia w wersjach JPG oraz CR2 (RAW Canona).
JPG:
http://eu07.pl/userfiles/7482/foto-EU07-462_JPG.zip
CR2:
http://eu07.pl/userfiles/7482/foto-EU07-462_CR2_cz.1.zip
http://eu07.pl/userfiles/7482/foto-EU07-462_CR2_cz.2.zip
http://eu07.pl/userfiles/7482/foto-EU07-462_CR2_cz.3.zip
http://eu07.pl/userfiles/7482/foto-EU07-462_CR2_cz.4.zip

Zdjęcia wysokiej jakości, paczka zawiera zdjęcia dwóch wózków.

Chętnych proszę o PW.


6
Tabor kolejowy / Odp: Zdjęcia taboru na tekstury.
« dnia: 23 Października 2012, 19:12:18 »
Witam!
Po dosyć długiej przerwie zamieszczam foty na teksturę EN57-890. Wykonane na st. Sosnowiec Główny, stan na 11.10.2012r.
Zdjęcia w formatach CR2 i JPG.
CR2:
http://eu07.pl/userfiles/7482/foto-EN57-890_CR2_cz.1.zip
http://eu07.pl/userfiles/7482/foto-EN57-890_CR2_cz.2.zip
http://eu07.pl/userfiles/7482/foto-EN57-890_CR2_cz.3.zip
http://eu07.pl/userfiles/7482/foto-EN57-890_CR2_cz.4.zip
JPG:
http://eu07.pl/userfiles/7482/foto-EN57-890_JPG.zip

Chętnych proszę o PW.

7
Bieżące Symulatorowe / Odp: Co poprawić w pierwszej kolejności?
« dnia: 29 Września 2012, 10:25:59 »
Uważam, że nie ma sensu zaczynanie nowego projektu (rozruch impulsowy), dopóki obecny nie jest dopracowany. Obwody lokomotyw, spadki napięć w sieci, czy fizyka lokomotyw spalinowych (w końcu trzeba odróżnić sterowanie spalinówkami od  sterowania elektrykami)-to są obecnie najważniejsze sprawy.
Odnośnie spalinowozów: dziwie się, że jeszcze nikt o nich nie wspomniał. Sterowanie tymi maszynami jest rozwiązane bardzo prowizorycznie, a kiedy wyjdzie Całkowo_v2, to będzie się chciało pojeździć taką lokomotywą i poczuć "spalinowy klimat":)

I jeszcze coś, co mi przyszło do głowy "na poczekaniu", aby przekonać do swojego zdania nieprzekonanych: nawet, jeśli będzie zrobiony rozruch impulsowy, to trzeba będzie dopracować modele zewnętrzne lokomotyw, które mamy obecnie w symku (Traxx, CD 163), nie mówiąc już o zrobieniu kabin. A kabiny na początku nie będą takie szczegółowe jak obecnie kabina siódemki, byka, kibla itp. O materiały będzie ciężko, bo takich lokomotyw jest w Polsce mało, większość ma rozruch oporowy, który w Maszynie i tak jest niedopracowany. Dlatego jeszcze raz apeluje o głosowanie na Obwody lokomotyw (program w LD) oraz Spadki napięć na sieci trakcyjnej.

8
Bieżące kolejowe / Odp: Dziwny EZT
« dnia: 26 Września 2012, 19:24:34 »
Rzeczywiście, to połączenie dwóch zdjęć ;-D. Ale wygląda bardzo realistycznie, dałem się "nabrać".

9
Bieżące kolejowe / Dziwny EZT
« dnia: 26 Września 2012, 18:43:20 »
Witam,
przeglądając ostatnio mapy google, natknąłem się na pewną zagadkę.
http://maps.google.pl/maps?q=Dworzec+PKP+Katowice+Zawodzie,+Hutnicza,+Katowice&hl=pl&ie=UTF8&ll=50.257497,19.05146&spn=0.000792,0.002411&sll=50.261693,19.041023&sspn=0.0507,0.154324&oq=Dworzec+PKP+Kat&t=h&hnear=Dworzec+PKP+Katowice+Zawodzie,+Hutnicza+1,+Katowice,+%C5%9Bl%C4%85skie&z=19
Na tym ujęciu widać dwie jednostki jadące w trakcji ukrotnionej na stacji Katowice Zawodzie. Jedna z tych jednostek ma 5 członów (chyba taki układ: rozrządczy-silnikowy-doczepny-silnikowy-rozrządczy), a druga trzy (najprawdopodobniej EN57).
Co to może być, ta pięcioczłonowa jednostka? Nie wiem kiedy było robione zdjęcie, ale napewno nie jest aktualne, bo widać na nim stary dworzec główny w Katowicach w pełnej krasie.
Pozdrawiam.

10
Kolejny wypadek i znowu ciężarówka wpada pod pociąg. Tym razem we Włoszech szybki pociąg Freccia Argento - "Srebrna Strzała" uderzył w stojącego na torach tzw. TIR-a. Po uderzeniu pociąg wykoleił się. Niestety mech zginął na miejscu. Kierowca zdążył uciec z kabiny.
http://www.money.pl/archiwum/wiadomosci_agencyjne/iar/artykul/wlochy-wypadek;kolejowy,0,0,1165312.html

Ponieważ na polskich stronach nie znalazłem zdjęć, daję linka do strony włoskiej, jest tam film przedstawiający kilka ujęć z miejsca wypadku.
http://www.corriere.it/cronache/12_settembre_24/treno-freccia-argento-puglia-contusi_059deb28-0641-11e2-a9b9-923643284af5.shtml

Swoją drogą ile on mógł jechać? 160, 200km/h? Czy jest taki przepis, przynajmniej w Polsce, że przy przejściach i przejazdach w poziomie szyn nie może być więcej niż 160km/h?

11
Bieżące Symulatorowe / Odp: Co poprawić w pierwszej kolejności?
« dnia: 19 Września 2012, 23:31:06 »
Z mojej strony dodam tak:
-podkłady oraz różne typy przytwierdzeń szyn do podkładów 3D
-wymodelowane elementy rozjazdów: cięgła napędu elektrycznego, dziób krzyżownicy i szyny skrzydełkowe, "siodełka" po których poruszają się iglice, a także dodane kierownice
-nowy profil i nowe tekstury podsypek, gdyż obecne są bardzo słabe, a podkłady często są niewymiarowe (zwykle zbyt cienkie)-patrz załącznik
-bardziej realistyczna symulacja "bujania" kamery (obecnie ruchy są chaotyczne, często zbyt gwałtowne, za duże). Można by także pomyśleć (ale to raczej daleka przyszłość) o uzależnieniu bujania od stanu torowiska (teraz tak samo buja na starych, spróchniałych podkładach, jak na nowiutkich, betonowych). Poza tym lepiej by było, gdyby "bujał" się cały pojazd, a nie tylko kabina. W starej ankiecie była chyba opcja odzwierciedlenia amortyzacji. Jeszcze inaczej można by to uzyskać przez "pokrzywienie" torowiska, fachowo nazywa się to nierównościami w planie i profilu (coś takiego jest na L053 w dwóch miejscach: na pierwszym posterunku odgałęźnym za Dębicą oraz za Turowem, w miejscu, gdzie jest ograniczenie do 20km/h)
-bardziej realistyczny sposób uruchamiania i unieruchamiania pojazdu trakcyjnego (razem z czynnościami wykonywanymi w przedziale maszynowym i wszelakich szafach WN i NN)
-fizyka w EN57 (zwłaszcza hamulec, szybkość przyrostu i obniżania się ciśnienia w cylindrze ham. oraz przyspieszenie, według mnie na równoległej jest zbyt duże)
-przy przechodzeniu z kabiny do kabiny nie powinny wyłączać się jakiekolwiek urządzenia, jeżeli chcemy przechodzić to sami powinniśmy wyłaczyć co trzeba.

12
Bieżące kolejowe / Odp: Duże koła w parowozach
« dnia: 19 Września 2012, 20:25:26 »
Ponieważ duże koło przy jednym pełnym obrocie pokona większą drogę niż małe koło. Co za tym idzie przy tej samej prędkości dwóch lokomotyw (pospiesznej i towarowej) koło parowozu pospiesznego będzie miało mniejszą prędkość obrotową niż koło parowozu towarowego. Więc łatwiej jest osiągnąć większą prędkość parowozem pospiesznym niż towarowym.

14
Inne niekolejowe / Odp: Wasza praca/szkoła
« dnia: 08 Września 2012, 11:12:40 »
Od nowego roku szkolego uczę się w "Kolejówce", czyli Technikum nr 4 w ZSTiL w Sosnowcu i jestem bardzo zadowolony :-D. Cieszy zwłaszcza widok Ty51-133 za oknem:)
EDIT:
Oczywiście chodzę na profil Technik transportu kolejowego, do klasy 1T.

15
Tabor kolejowy / Odp: Zdjęcia taboru na tekstury.
« dnia: 02 Września 2012, 11:59:59 »
Przedstawiam foty na tex lokomotywy ET22-162 z połówkowymi pantografami. Większość (ale nie całość) drugiego (gładkiego, bez żaluzji) boku zasłonięta przez WM15, ale myślę, że dobry teksturowiec zrobi z tego użytek :) EDIT: Spowrotem wolny, rezerwacja anulowana
Zdjęcia w formatach JPG i CR2.
JPG:
http://eu07.pl/userfiles/7482/foto-ET22-162_JPG.zip
CR2:
http://eu07.pl/userfiles/7482/foto-ET22-162_CR2_cz.1.zip
http://eu07.pl/userfiles/7482/foto-ET22-162_CR2_cz.2.zip
http://eu07.pl/userfiles/7482/foto-ET22-162_CR2_cz.3.zip
http://eu07.pl/userfiles/7482/foto-ET22-162_CR2_cz.4.zip

Dodaję jeszcze zdjęcia wnętrz wagonów oraz węgla na wagonie (w każdej paczce wersja CR2 i JPG):
coś z dedykacją dla @Patrykosa, czyli zdjęcia wnętrza talbota WAP:
http://eu07.pl/userfiles/7482/foto-Talbot_WAP.zip

Wnętrze węglarki Eaos:
http://eu07.pl/userfiles/7482/foto-Weglarka_Eaos.zip

No i węgiel na wagonie:
http://eu07.pl/userfiles/7482/foto-Wyngiel.zip

Pomniejszone przykłady w załącznikach.
Chętnych proszę o info na PW.

16
Na warsztacie / Odp: Fabryka wagonów
« dnia: 01 Września 2012, 09:53:04 »
@7play4game, a widziałeś tą stronkę: http://www.gatx.eu/sites/default/files/karta_katalogowa_7398_462R.pdf tam są zwymiarowane plany i dane techniczne 462R, a ze stony głównej można przejść do kart katalogowych innych wagonów posiadanych przez GATX.

17
Bieżące kolejowe / Odp: Sygnalizacja, a szlakowa poniżej 40km/h
« dnia: 31 Sierpnia 2012, 21:58:30 »
Witam,

Nurtuje mnie następujące pytanie. Jak wyglądają obrazy sygnałowe dla przebiegów "w bok" po rozjazdach (po których jazda w kierunku bocznym może się odbywać z v=40km/h), gdy dany posterunek kolejowy leży na linii o szlakowej 40km/h bądź niższej? Wyświetlane są sygnały zezwalające na jazdę ze zmniejszoną szybkością, czy można stosować sygnał zezwalający na jazdę z najszybszą dozwoloną szybkością?


Jeżeli chodzi o MaSzynę, to taka sytuacja z podawaniem S2 na wyjazd "z boku" ma miejsce na L053-służba-brutto-posp, a konkretnie przy wyjeździe z Dębicy Towarowej.

18
Na warsztacie / Odp: Fabryka wagonów specjalnych
« dnia: 27 Sierpnia 2012, 17:00:49 »
A te wózki nie zostały opublikowane, czy model ma być do czegoś innego niż MaSzyna?
wózki były z wątku o "obiektach gotowych do opcji merge".
http://eu07.pl/forum/index.php/topic,7853.msg153399.html#msg153399
Wózek wystawiony w lutym 2010 roku, poza tym wystarczy spojrzeć na screena, ma się nijak to wózków autorstwa @yB.

20
Na warsztacie / Odp: Fabryka wagonów specjalnych
« dnia: 27 Sierpnia 2012, 13:01:42 »
Sorki, więc trzeba gadać z @yB.

21
Na warsztacie / Odp: Fabryka wagonów specjalnych
« dnia: 27 Sierpnia 2012, 12:38:43 »
Pogadaj z @Patrykosem, może pozwoli Ci wykorzystać wózki z wagonów wydanych przez "Fabrykę Snów" (tak jak zrobił to @WSK z Sgs-em), bo te są [delikatnie mówiąc] trochę przestarzałe...

22
Bieżące kolejowe / Odp: 6Dg "NEWAG"
« dnia: 27 Sierpnia 2012, 11:08:12 »
Niestety nie, miałem schowany aparat, więc nie zdążyłem zrobić zdjęcia.

23
Bieżące kolejowe / Odp: 6Dg "NEWAG"
« dnia: 27 Sierpnia 2012, 10:57:02 »
Kiedy zrobiłeś to zdjęcie i gdzie? Ja taki skład widziałem 25.08 w Trzebini.

24
Na warsztacie / Odp: Czapajew come back
« dnia: 23 Sierpnia 2012, 21:59:23 »
Jeszcze jedna sprawa. Na ruskach montowano bodaj do zgarniacza od wewnętrznej strony "szczotki" służące do strącania przeszkód z szyn. Były to z tego co pamiętam stalowe płaskowniki a między nimi grube kawałki lin stalowych, które dotykały niemalże główki szyny. Nie wiem czy wszystkie to miały ale trochę ich z tym dodatkiem było. Gdyby ktoś miał możliwość obfotografowania to byłoby fajnie bo ja chyba nie mam zdjęć tego detalu.
Proszę bardzo. Wygląda to tak. @szogun już zapewne widział te zdjęcia, ale niezbyt się one nadają na teksturę tych "szczotek". Jak będzie w Trzebini jakiś 42, to obfocę lepiej.
No ale z tym dotykaniem szyny to lekka przesada ;)

I jeszcze jedno: te koła są całkiem nowe, czy nowa jest tylko pow. toczna. Przydałoby się przyciemnić teksturę kół od wewnątrz, bo wygląda to tak, jakby pod lokomotywą świeciła się jakaś lampa rzucająca światło na koła.

25
Tabor kolejowy / Odp: Zdjęcia taboru na tekstury.
« dnia: 23 Sierpnia 2012, 00:27:37 »
Prezentuję foty na tex krakowskiego EN71-036.
Wersje JPG i CR2.
JPG (2 części):
http://eu07.pl/userfiles/7482/foto-EN71-036_JPG_cz.1_2.zip -prosze się nie sugerować końcówką "cz.1_2", miałem małe problemy z uploadem, dlatego takie kwiatki.
http://eu07.pl/userfiles/7482/foto-EN71-036_JPG_cz.2.zip
CR2 (7 części):
http://eu07.pl/userfiles/7482/foto-EN71-036_CR2_cz.1.zip
http://eu07.pl/userfiles/7482/foto-EN71-036_CR2_cz.2.zip
http://eu07.pl/userfiles/7482/foto-EN71-036_CR2_cz.3.zip
http://eu07.pl/userfiles/7482/foto-EN71-036_CR2_cz.4.zip
http://eu07.pl/userfiles/7482/foto-EN71-036_CR2_cz.5.zip
http://eu07.pl/userfiles/7482/foto-EN71-036_CR2_cz.6.zip
http://eu07.pl/userfiles/7482/foto-EN71-036_CR2_cz.7.zip

Chętnych proszę o PW.

I zapytam się jeszcze w tym miejscu, czy z poszczególnych członów EN57 da się złożyć EN71 tak, żeby dało się tym jeździć i żeby fizyka była prawidłowa?

26
trawa na magistrali lekko nie pasuje.
Też wydaje mi się to dziwne, raczej na linii na Vmax 140km/h trawy być nie powinno, no i drzewa zbyt blisko torów. Poza tym część torów (zwłaszcza w lesie) możnaby poprowadzić na wysokim nasypie (obniżyć teren oczywiście, przecież nie będziemy się pociągiem wspinać pod górkę ;)). Tak jest w rzeczywistości, chociażby u mnie na E30 pod Krakowem (w kierunku Katowic), jest kawałek leśny, gdzie tory idą po nasypie, a na dole są tereny podmokłe.

28
Na warsztacie / Odp: Czapajew come back
« dnia: 08 Sierpnia 2012, 09:12:48 »
@szogun, kształt dachu jest do poprawy.

29
Dziś prezentuję zdjęcia torowisk (paczka zawiera: dużo zdjęć torów wykonywanych z kładki (w tym rozjazd), mocowania szyn do podkładów, szyny o różnej częstotliwości używania ;) i elementy rozjazdów (w tym krzyżownica)) oraz zdjęcia różnych tablic, głowicy oświetleniowej do latarni, elementów kładki.
LINKI:
Torowiska (3 części):
http://eu07.pl/userfiles/7482/foto-Torowiska_cz.1.zip
http://eu07.pl/userfiles/7482/foto-Torowiska_cz.2.zip
http://eu07.pl/userfiles/7482/foto-Torowiska_cz.3.zip

Pozostała infrastruktura:
http://eu07.pl/userfiles/7482/foto-Infrastruktura.zip

Uwaga!
W przypadku problemów z wypakowaniem plików należy użyć programu Total Commander.

30
Na warsztacie / Odp: Prace nad teksturami hanysa
« dnia: 31 Lipca 2012, 22:29:05 »
Ba. Nawet ta sama kabina co moja tekstura.
Z moich zdjęć ;-)

Strony: [1] 2 3